http://www.voice.fi/suhteet/alykkaiden-naisten-ongelma--fiksut-miehet-haluavat-tyhman-naisen/4/37468
Älykkäiden naisten ongelma: Fiksut miehet haluavat tyhmän naisen
128
1177
Vastaukset
- stubbido
Tuolla perällähän se varsinainen ongelma tuli esiin: tyhmää miestä ei halua kukaan.
Muuta kritiikkiä: äly ja menestys samaistettiin.
Todellisuudessa tyhmä ei välttämättä edes tunnista älyä sellaiseen törmätessään. Näin tyhmä nainen voi pitää tavismiestä älykkäämpänä kuin neroa, koska ei vaan ole samalla aaltopituudella neron kanssa.- äo164 nainen varattu
Ei tyhmä ei tunnista älyä ja tyhmä uskoo yleensä, että se joka on radikaalisti eri mieltä kuin tämä itse on hyvin tyhmä ja vähän sitä naurattaakin tämä 'sekopää'.
- sdgsdgsdgsdg
Älykäs mies voi hyvinkin olla suuressa riskissä syrjäytyä jos mies ei muuten ole tosi kunnianhimoinen tai hän ei halua käyttää kyynerpäätaktiikkaa, joka nykymaailmassa tulee usein kysymykseen menestystä tavoiltaessa. Maailma on tavisten ja älykkäällä voi olla vaikeuksia sopeutua tavisten maailmaan. Tai sitten ei ole halua sopeutua vaan halutaan elää elämäänsä tavalla, joka muistuttaa ulospäin syrjäytymistä.
Älykkyyttäkin on montaa lajia. Voi olla vaikka superlahjakas taiteellisesti, mutta arkipäivän asiat aiheuttavat hankaluuksia. Jotkut tietämäni "älyköt" ovat kömpelön oloisia normaalissa kanssakäymisessä. En tiedä ajattelevatko he sitten asioista liian monimutkaisesti. Vähän kuin huipputehokas ja korkealle viritetty moottori, joka korkeasta kierrosalueen yläpään tehopotentiaalista johtuen käy huonosti alakierroksilla. Radalle vietäessä tuollainen sitten pieksee sen farmari-Octavian mennen tullen. Ihmisten kohdalla tavis tippuu kyydistä heti kun älykön kanssa puhe siirtyy vaikka kvanttimekaniikan piiriin.
Saattaa olla niin, että elämässä parhaiten pärjäävät he, joilla on normaalia korkeampi äo ja lisäksi hyvät sosiaaliset taidot ja muutenkin elämänhallinta kunnossa. He osaavat tulkita toisilla ja mahdollisesti "pelata toiset puolelleen" ja muutenkin yhteisten sääntöjen puitteissa tehdä toimivimmat ratkaisut. Lisäksi he osaavat sovittaa puheenaiheet yms seuransa mukaan.
Superälykkäillä ajatusradat taas ovat niin korkealentoisia, että tavis ja tässä tapauksessa tavisnainen pitää sellaista henkilöä vain omituisena. Superälykäs näkee niin kauas, että on oikeasti vaikea enää yrittää "olla normaalisti" jos sen näin sanoisi - äo164 nainen varattu
sdgsdgsdgsdg kirjoitti:
Älykäs mies voi hyvinkin olla suuressa riskissä syrjäytyä jos mies ei muuten ole tosi kunnianhimoinen tai hän ei halua käyttää kyynerpäätaktiikkaa, joka nykymaailmassa tulee usein kysymykseen menestystä tavoiltaessa. Maailma on tavisten ja älykkäällä voi olla vaikeuksia sopeutua tavisten maailmaan. Tai sitten ei ole halua sopeutua vaan halutaan elää elämäänsä tavalla, joka muistuttaa ulospäin syrjäytymistä.
Älykkyyttäkin on montaa lajia. Voi olla vaikka superlahjakas taiteellisesti, mutta arkipäivän asiat aiheuttavat hankaluuksia. Jotkut tietämäni "älyköt" ovat kömpelön oloisia normaalissa kanssakäymisessä. En tiedä ajattelevatko he sitten asioista liian monimutkaisesti. Vähän kuin huipputehokas ja korkealle viritetty moottori, joka korkeasta kierrosalueen yläpään tehopotentiaalista johtuen käy huonosti alakierroksilla. Radalle vietäessä tuollainen sitten pieksee sen farmari-Octavian mennen tullen. Ihmisten kohdalla tavis tippuu kyydistä heti kun älykön kanssa puhe siirtyy vaikka kvanttimekaniikan piiriin.
Saattaa olla niin, että elämässä parhaiten pärjäävät he, joilla on normaalia korkeampi äo ja lisäksi hyvät sosiaaliset taidot ja muutenkin elämänhallinta kunnossa. He osaavat tulkita toisilla ja mahdollisesti "pelata toiset puolelleen" ja muutenkin yhteisten sääntöjen puitteissa tehdä toimivimmat ratkaisut. Lisäksi he osaavat sovittaa puheenaiheet yms seuransa mukaan.
Superälykkäillä ajatusradat taas ovat niin korkealentoisia, että tavis ja tässä tapauksessa tavisnainen pitää sellaista henkilöä vain omituisena. Superälykäs näkee niin kauas, että on oikeasti vaikea enää yrittää "olla normaalisti" jos sen näin sanoisiHyvin älykkäät, jotka ovat kömpelön oloisia keskustelussa johtuu siitä, että normaali keskustelut ovat heille varsin turhanpäiväisten asioiden pyörittelyä, jos ei ole vain kyse introvertistä tämä ihminen puhuu hyvin mielellään jos aiheet kiinnostavat. Tuttiu ongelma kaveripiirissä. Itse puhun loputtomiin vaikka downin-syndroomaisen kanssa, nuorena oli noita ongelmia ja pelästyin niitä ja siksi opettelin puhumaan hyvin, nykyään puhun kuin hyvin sosiaalisesti lahjakkaat.
- eloquent
äo164 nainen varattu kirjoitti:
Hyvin älykkäät, jotka ovat kömpelön oloisia keskustelussa johtuu siitä, että normaali keskustelut ovat heille varsin turhanpäiväisten asioiden pyörittelyä, jos ei ole vain kyse introvertistä tämä ihminen puhuu hyvin mielellään jos aiheet kiinnostavat. Tuttiu ongelma kaveripiirissä. Itse puhun loputtomiin vaikka downin-syndroomaisen kanssa, nuorena oli noita ongelmia ja pelästyin niitä ja siksi opettelin puhumaan hyvin, nykyään puhun kuin hyvin sosiaalisesti lahjakkaat.
Jos puhut yhtä hyvin kuin miten kirjoitat, niin et todellakaan puhu yhtä hyvin kuin sosiaalisesti lahjakkaat yksilöt...
- huono yleistys
En todellakaan halua tyhmää naista.
Haluaisin sen älykkään naisen, koska silloin luultavasti oltaisiin edes suunnilleen samalla aaltopituudella. Sellaiset todella älykkäät naiset ovat muuten todella harvassa.- äo164 nainen varattu
Arvaapa kuinka harvassa ovat todella älykkäät miehet. Ihan yhtä harvassa...
- .....
äo164 nainen varattu kirjoitti:
Arvaapa kuinka harvassa ovat todella älykkäät miehet. Ihan yhtä harvassa...
Mitä keskihajontaa käytettiin tuossa nettitestissä joka varmisti neroutesi?
- äo164 nainen varattu
Höpö höpö, mitä lie menestyneitä pöljä miehiä, huippuälykäs mies haluaa aina niin fiksun naisen kuin löytää ja toisinpäin. Ja tyhmiä miehiä ja naisia riittää loputtomiin, joten loppukysymys täysin turha.
- Nähty on
Ei pidä paikkaansa. Niillä 'älykkäillä' naisilla on ne vitun mielipiteensä joita ei kukaan jaksa kuunnella. Sitä paitsi ne on eroherkkiä eikä kukaan mies jolla on vähänkään järkeä päässä halua uhrata elämäänsä tällaisen arvaamattoman tuuliviirin oikkujen toteuttamiseen. Oikeasti älykkäillä naisilla on sitten myöskin ne urahaaveet joihin mahtuu harvoin tavallinen yhdessäolo ja perhe-elämä.
- ja mies vaan intti
Nähty on kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Niillä 'älykkäillä' naisilla on ne vitun mielipiteensä joita ei kukaan jaksa kuunnella. Sitä paitsi ne on eroherkkiä eikä kukaan mies jolla on vähänkään järkeä päässä halua uhrata elämäänsä tällaisen arvaamattoman tuuliviirin oikkujen toteuttamiseen. Oikeasti älykkäillä naisilla on sitten myöskin ne urahaaveet joihin mahtuu harvoin tavallinen yhdessäolo ja perhe-elämä.
No, niin taas yksi Hollywoodin luomien stereotypioiden täydellä uskova, Hollywood tuottaa loputtomiin negatiivisia stereotypioita älykkäistä miehistä ja naisista. Tyhmyyttä taas arvotetaan cooliksi ja seksikkääksi. Uskokoon se sen joka haluaa, mutta täytyy kyllä olla ämpärissä kasvanut, jos uskoo mielikuvat joita tv tarjoaa. Omia havaintoja elämästä vain, kiitos, lapset uskoo mitä tv tarjoaa totuuksina. Ja sitten vastaat tämä on kokemuksesi, ei ole koska, olen tuntenut vaikka minkä luonteisia akateemisia naisia ja tyhmät itserakkaat ihmiset ovat kaikkein kovimpia pysymään kiinni virheellisissä omissa kannoissaan ja tappelemaan niistä kannoista, vaikka loppuelämänsä. Akateemiset naiset ei ole sama kuin neuroottiset akateemiset naiset, neuroottisia ihmisiä on joka alalla, syrjäytyneitä ym.
- Juurikin noin
Tämä on huomattu eräässä toisessakin tutkimuksessa, jossa miehet eivät kelpuuttaneet deittiseurakseen korkeamman äo:n omaavia naisia, tyhmempi kelpasi kyllä. Myöskään uraan ei saisi nainen keskittyä.
"älykkäillä ihmisillä on suhteen ohessa tarjolla b-vaihtoehtona se, että keskittyy luomaan uraa. Vähemmän älykkäillä tätä ei ole. Carneyn mukaan älykkäät miehet vierastavat älykkäitä naisia, koska he tietävät, että älykkäät naiset eivät ole niin riippuvaisia miehistään, koska heilläkin on tuo b-vaihtoehto. Tuo sama perustelu ei kuitenkaan päde toisinpäin, koska älykkäät naiset eivät karsasta älykkäitä miehiä.
Atlantic Wiren julkaisema artikkeli jättää kuitenkin vastaamatta yhteen olennaiseen kysymykseen: Jos älykkäät naiset haluavat älykkäitä miehiä ja älykkäät miehetpariutuvat tyhmien naisten kanssa, niin mikä on tyhmien miesten kohtalo?"
Täällä palstallahan ne atmit kitisee päivin ja öin.- Eipä siis
ihme, kun on väitetty ihmiskunnan tyhmenevän.
- eivakuuta
Koko artikkeli oli ihan älytön. Eihän siinä saatu kuin kymmenenen ihmisen selityksiä kysyttyihin kysymyksiin.
Ja ihan näppituntumalta väittäisin että täälläkin parjatut "ätmit" eivät ole mitään älyttömiä, perinteisen älykkyysmääritelmän mukaan, vaan jopa päinvastoin.
Ennemmin sosiaalisesti taidottomia. Ja ulkonäölleen on kenenkään vaikeaa tehdä mitään ratkaisevaa, sillä esim. miehen koko on asia, joka monille naisille tuntuu olevan ylittämätön paikka. - miehekäs akateeminen
Itse olen älykäs mies ja voin sanoa että ainakin kohdallani että tämä pitää paikkansa. Ketään viisastelevaa, väsynyttä akateemista pottuilijaa en kaipaa iltojani pilaamaan raskaan työpäivän jälkeen.
Jos voin valita niin miksen valitsisi tyttöystäväkseni raikasta, hiukan hupsua ja herttaista ihanaa naista. Akateemiset naiset ottavat itsensä liian tosissaan vaikkei siihen jollain humanisten papereilla olisi vielä mitään syytä ja ovat lisäksi usein pilanneet mielensä jonkin asteen naurettavalla feminismillä.- avaruuspallo
Et todella kuullosta älykkäältä, joten ihan oikeita naisia etsit. Stereotypinen ajattelu ja vielä noin metsään menevä on yksi merkki... jutustasi löytyi useampi hyvin tyhmän ihmisen merkki.
- miehekäs akateeminen
avaruuspallo kirjoitti:
Et todella kuullosta älykkäältä, joten ihan oikeita naisia etsit. Stereotypinen ajattelu ja vielä noin metsään menevä on yksi merkki... jutustasi löytyi useampi hyvin tyhmän ihmisen merkki.
Taitaa avaruusboltsi nyt sekoittaa suoruuden ja rehellisyyden tyhmyyteen. Tai sitten määritelmämme älykkyydelle on erilaiset. Niin tai näin, akateemisena menestyneenä miehenä suosin mieluiten amk:n käyneitä kivoja naisia ja/tai sen tasoisissa töissä viihtyvää neitoa. Mitään bimboa en halua yhtä vähän kuin johtavassa asemassa olevaa tai tutkijanuraan panostavaa naista.
- toinen neromies
avaruuspallo kirjoitti:
Kirjoitusvirheitä ja perustelut puuttuu. No niin, eipä tuo kommenttisikaan kovin älykäs ollut.
Vähän sama juttu mullakin kuin tuolla akateemisella. Kiinnostun enemmän sellaisista hieman keskivertoa fiksummista naisista, joilla on sosiaalista älyä sopivasti ja jonkinlaista viisautta ja uteliaisuutta, mutta neuroottiset ja pätemisenhaluiset naiset, jotka usein mieltävät itsensä älykkäiksi ja saattavat sellaisia ollakin eivät kiinnosta. - avaruuspallo
miehekäs akateeminen kirjoitti:
Taitaa avaruusboltsi nyt sekoittaa suoruuden ja rehellisyyden tyhmyyteen. Tai sitten määritelmämme älykkyydelle on erilaiset. Niin tai näin, akateemisena menestyneenä miehenä suosin mieluiten amk:n käyneitä kivoja naisia ja/tai sen tasoisissa töissä viihtyvää neitoa. Mitään bimboa en halua yhtä vähän kuin johtavassa asemassa olevaa tai tutkijanuraan panostavaa naista.
Ei sekoita, vaikka mielestäsi sanot suoraan vain totuuden, se ei tarkoita, että se mikä sinusta on se totuus ei olisi vain kömpelö ja huono yleistys. Itse olen ihan tarpeeksi akateemisia naisia tuntenut, että tiedän tuon olevan sellainen yleismielikuva, mitä jossain paikoissa viljellään, joka ei vastaa todellisuutta mitenkään... mutta kun uskot puhuvasi totuuksia, ei kukaan päätäsi voi kääntää.
- avaruuspallo
toinen neromies kirjoitti:
Kirjoitusvirheitä ja perustelut puuttuu. No niin, eipä tuo kommenttisikaan kovin älykäs ollut.
Vähän sama juttu mullakin kuin tuolla akateemisella. Kiinnostun enemmän sellaisista hieman keskivertoa fiksummista naisista, joilla on sosiaalista älyä sopivasti ja jonkinlaista viisautta ja uteliaisuutta, mutta neuroottiset ja pätemisenhaluiset naiset, jotka usein mieltävät itsensä älykkäiksi ja saattavat sellaisia ollakin eivät kiinnosta.Itse en ymmärrä miksi ihmiset mieltävät vain ne älykkäiksi, jotka yrittävät päteä älyllään kaiken aikaa. Itse älykkäänä tuollainen hävettää ja olen oppinut, että leikkien sellaista 'älykköä' ei tule kavereita tai ole muutenkaan hauska meno.
- toinen neromies
avaruuspallo kirjoitti:
Itse en ymmärrä miksi ihmiset mieltävät vain ne älykkäiksi, jotka yrittävät päteä älyllään kaiken aikaa. Itse älykkäänä tuollainen hävettää ja olen oppinut, että leikkien sellaista 'älykköä' ei tule kavereita tai ole muutenkaan hauska meno.
Yksi luotaantyöntävä piirre niissä älykkäissä tai itsensä älykkäiksi tuntevissa naisissa on, että kaikesta pitää väitellä.
- miehekäs akateeminen
avaruuspallo kirjoitti:
Itse en ymmärrä miksi ihmiset mieltävät vain ne älykkäiksi, jotka yrittävät päteä älyllään kaiken aikaa. Itse älykkäänä tuollainen hävettää ja olen oppinut, että leikkien sellaista 'älykköä' ei tule kavereita tai ole muutenkaan hauska meno.
Olit siis sellainen ärsyttävä älyllään pätijä niin kauan kunnes kyllästyit yksinäisyyteesi ja pakotit itsesi muuttamaan omahyväisiä, egoistisia kanssakäymistapojasi.
Taidat olla juuri sellainen vastenmielinen, ikävä koukkunokka, jollaisesta on kaikki naiseuden määritelmät mailin päässä. - avaruuspallo
Yksi luotaantyöntävä piirre niissä älykkäissä tai itsensä älykkäiksi tuntevissa naisissa on, että kaikesta pitää väitellä.
Mun kaveri joka on filosofian maisteri (siis aineessa filosofia) mutta nykyään kuollut, oli huippuälykäs ja sillä oli joskus alle 25-vuotiaana toi aina haluaa väitellä kausi, se oli jotain itsen etsintää ja rajojensa löytämistä ja rikkomista. Sanoisin nuorten naisten ongelma, tylsäähän tuo on, pakko myöntää. Mutta tässä esimerkki hyvästä elämään perustuvasta huomioista, ei tv-sarjojen luomasta bullshit stereotypiasta.
- Viisauseiasumeissä
Olit siis sellainen ärsyttävä älyllään pätijä niin kauan kunnes kyllästyit yksinäisyyteesi ja pakotit itsesi muuttamaan omahyväisiä, egoistisia kanssakäymistapojasi.
Taidat olla juuri sellainen vastenmielinen, ikävä koukkunokka, jollaisesta on kaikki naiseuden määritelmät mailin päässä.Aika väsynyttä ja viisastelevaa pottuilua.
- avaruuspallo
Taidat olla juuri sellainen vastenmielinen, ikävä koukkunokka, jollaisesta on kaikki naiseuden määritelmät mailin päässä.Minä olen hyvin naisellinen, valkoisille naisille suunnatut roolimallit on liian miehekkäitä, siksi katselen lattarinaisten olotyyliä ja thainaisten coolia. Olin 'älykkönainen' iässä 20, se oli epämiellyttävää, en kyllä ihan kaverittomaksi luonnehtisi itseäni siinä iässä, fiksuna jätin koko egotripin väliin. Et ymmärr'ä viestini sisältöä ja sitten aliarvioit minut niin tyhmäksi, että itse olen kuvauksesi mukainen ja sinulla on yhä totuus. Olet siis todella tyhmä, usko vaan SINULLA ON TOTUUS...:)
- Viisauseiasumeissä
Onneksi miehet eivät koskaan sorru moiseen.
- miehekäs akateeminen
avaruuspallo kirjoitti:
Minä olen hyvin naisellinen, valkoisille naisille suunnatut roolimallit on liian miehekkäitä, siksi katselen lattarinaisten olotyyliä ja thainaisten coolia. Olin 'älykkönainen' iässä 20, se oli epämiellyttävää, en kyllä ihan kaverittomaksi luonnehtisi itseäni siinä iässä, fiksuna jätin koko egotripin väliin. Et ymmärr'ä viestini sisältöä ja sitten aliarvioit minut niin tyhmäksi, että itse olen kuvauksesi mukainen ja sinulla on yhä totuus. Olet siis todella tyhmä, usko vaan SINULLA ON TOTUUS...:)
Minä tiedän että minulla ei ole totuutta. Sinä puolestasi luulet tuntevasi minut niin hyvin että luulen minun olevan sellainen, joka pitää omia mielipiteitään totuutena eli olet ennakkoluuloinen.
Nyt suosittelen että lähdet hetkeksi raittiiseen ilmaan tuulettumaan niin paha mieli häviää. Niin minäkin aion tehdä! - avaruuspallo
Minä tiedän että minulla ei ole totuutta. Sinä puolestasi luulet tuntevasi minut niin hyvin että luulen minun olevan sellainen, joka pitää omia mielipiteitään totuutena eli olet ennakkoluuloinen.
Nyt suosittelen että lähdet hetkeksi raittiiseen ilmaan tuulettumaan niin paha mieli häviää. Niin minäkin aion tehdä!Avaruuspallo, mikä paha mieli? Uskotko itseään avaruuspalloksi kutsuvan ottavan asiat noin tosissaan, että olisi paha mieli...?
Sanot, ettet usko, mutta kumminkin ensin julistit sen olevan totuus, jota ei saa vain sanoa ja sitten vielä määrittelit minut olemaan 'totuutesi' mukainen, enhän sinua tunne, mutta aika pitkälle tota 'minulla on totuus'-juttua veit. Toivon, etten pahoittanut mieltäsi kumminkaan. - toinen neromies
Viisauseiasumeissä kirjoitti:
En sanonut ettei sortuisi, mutta en seurustelisi sellaisen miehenkään kanssa.
- miehekäs akateeminen
avaruuspallo kirjoitti:
Avaruuspallo, mikä paha mieli? Uskotko itseään avaruuspalloksi kutsuvan ottavan asiat noin tosissaan, että olisi paha mieli...?
Sanot, ettet usko, mutta kumminkin ensin julistit sen olevan totuus, jota ei saa vain sanoa ja sitten vielä määrittelit minut olemaan 'totuutesi' mukainen, enhän sinua tunne, mutta aika pitkälle tota 'minulla on totuus'-juttua veit. Toivon, etten pahoittanut mieltäsi kumminkaan.HAHAHAAA, kävin tämän keskustelun osoittaakseni minkälaisia älykkäänä itseään pitävät naiset nimenomaan ovat! Loputonta jankkausta joka ei päättyisi edes nukkumaan mennessä :D Jos oltaisiin aviopari, niin varmaan herättäisit vielä kolmelta yöllä keskustelemaan asiasta jonka vuoksi et ole saanut unta. Siinä sitten jaariteltaisiin ja jaariteltaisiin niin kauan kunnes nukahtaisin väkisin ja voisit julistaa itsesi voittajaksi.
Koska minulla on menestyneenä miehenä naisissa valinnanvaraa niin mietipä kaksi kertaa, miksi ihmeessä haluaisin kaltaisesi riidanhaluisen akateemisen naisen kun valittavissa on myös kepeästi elämään suhtautuvia kivoja naisia. - avaruuspallo
HAHAHAAA, kävin tämän keskustelun osoittaakseni minkälaisia älykkäänä itseään pitävät naiset nimenomaan ovat! Loputonta jankkausta joka ei päättyisi edes nukkumaan mennessä :D Jos oltaisiin aviopari, niin varmaan herättäisit vielä kolmelta yöllä keskustelemaan asiasta jonka vuoksi et ole saanut unta. Siinä sitten jaariteltaisiin ja jaariteltaisiin niin kauan kunnes nukahtaisin väkisin ja voisit julistaa itsesi voittajaksi.
Koska minulla on menestyneenä miehenä naisissa valinnanvaraa niin mietipä kaksi kertaa, miksi ihmeessä haluaisin kaltaisesi riidanhaluisen akateemisen naisen kun valittavissa on myös kepeästi elämään suhtautuvia kivoja naisia.Miksi käyt palstalla jos et halua keskustella, enkä olisi sanonut mitään, jos et olisi puhunut niin tyhmiä...joo, höpö höpö, teit todistaaksesi...ei ollut mitään syytä olettaa, että joku tulee suoristamaan tv-sarjoista otetut käsityksesi, et voi olla tosissas :D :D
Ihan tavallista nettikeskustelua. - boy meets girl
avaruuspallo kirjoitti:
Miksi käyt palstalla jos et halua keskustella, enkä olisi sanonut mitään, jos et olisi puhunut niin tyhmiä...joo, höpö höpö, teit todistaaksesi...ei ollut mitään syytä olettaa, että joku tulee suoristamaan tv-sarjoista otetut käsityksesi, et voi olla tosissas :D :D
Ihan tavallista nettikeskustelua.Tämähän on kuin jostain romanttisesta komediasta. Voimakastahtoinen nainen kiukuttelee ja kinastelee miehelle jota muka inhoaa, mutta yhtäkkiä huomaakin, että tuollahan onkin pohjimmiltaan herkkä sisin ja kohta lentää vaatteet nurkkaan ja saksofoni soi.
- 5+23
Viisauseiasumeissä kirjoitti:
Ehkä se onkin erityisen maskuliininen piirre. Maskuliiniset naiset eivät viehätä.
- avaruuspallo
boy meets girl kirjoitti:
Tämähän on kuin jostain romanttisesta komediasta. Voimakastahtoinen nainen kiukuttelee ja kinastelee miehelle jota muka inhoaa, mutta yhtäkkiä huomaakin, että tuollahan onkin pohjimmiltaan herkkä sisin ja kohta lentää vaatteet nurkkaan ja saksofoni soi.
??? Jos nainen on eri mieltä teistä sovinisteista hän on kiukkuinen ja kinasteleva, jos mies on eri mieltä hän on oikeassa (vuosien huomio), minä olen erittäin hyvällä tuulella ollut, enkä ole kiinnostunut yksinkertaiosesta ja valehtelevasta miehestä joka on tässä kyseessä. En minä yhtään ketään täällä myös inhoa, tehän olette vain pikkuruisia tekstin pätkiä elämässäni. Jatka vain samaa rataa niin sovit hyvin joukkoon, eli kuvittele aina naiskeskustelijoille typerimmät mahdolliset motiivit ja tunteet, et ole silloin koskaan yksinäinen. Ihan turha myös väittää jankkaajaksi, ihan tavallisen pituinen nettikeskustelu, jossa vain oikaisin pari hölmöä ajatusta, mutta ei kelpaa, mikä yllätys...
- relaa, beibi
avaruuspallo kirjoitti:
??? Jos nainen on eri mieltä teistä sovinisteista hän on kiukkuinen ja kinasteleva, jos mies on eri mieltä hän on oikeassa (vuosien huomio), minä olen erittäin hyvällä tuulella ollut, enkä ole kiinnostunut yksinkertaiosesta ja valehtelevasta miehestä joka on tässä kyseessä. En minä yhtään ketään täällä myös inhoa, tehän olette vain pikkuruisia tekstin pätkiä elämässäni. Jatka vain samaa rataa niin sovit hyvin joukkoon, eli kuvittele aina naiskeskustelijoille typerimmät mahdolliset motiivit ja tunteet, et ole silloin koskaan yksinäinen. Ihan turha myös väittää jankkaajaksi, ihan tavallisen pituinen nettikeskustelu, jossa vain oikaisin pari hölmöä ajatusta, mutta ei kelpaa, mikä yllätys...
No jopas tuli tulikivenkatkuinen vastalause tuohon humoristiseen pikku heittoon.
- avaruuspallo
relaa, beibi kirjoitti:
No jopas tuli tulikivenkatkuinen vastalause tuohon humoristiseen pikku heittoon.
Mutta mieli ei ole tulenkatkuinen, tämä on vain minun 'suora ja rehellinen totuus', ikävää jos et tykkää.
- avaruusboltsit
avaruuspallo kirjoitti:
Mutta mieli ei ole tulenkatkuinen, tämä on vain minun 'suora ja rehellinen totuus', ikävää jos et tykkää.
Huumorintaju ei taida korreloida kuvitellun älykkyyden kanssa.
- avaruuspallo
avaruusboltsit kirjoitti:
Huumorintaju ei taida korreloida kuvitellun älykkyyden kanssa.
Äh vitsi on vanha ja Hollywood käsikirjoittamista opetelleena vuosia, huonosti aseteltu ja voihan tollasen heittää, mut ei se sopinut mitenkään tähän tilanteeseen. Vitsit on hauskoja, kun ne menee kohdalleen.
- mel brooks
avaruuspallo kirjoitti:
Äh vitsi on vanha ja Hollywood käsikirjoittamista opetelleena vuosia, huonosti aseteltu ja voihan tollasen heittää, mut ei se sopinut mitenkään tähän tilanteeseen. Vitsit on hauskoja, kun ne menee kohdalleen.
Tästäkin pitää näköjään väitellä. Tuo akateeminen mies oli oikeassa.
- avaruuspallo
mel brooks kirjoitti:
Tästäkin pitää näköjään väitellä. Tuo akateeminen mies oli oikeassa.
Itse tässä väittelet niin paljon, kuten myös hän, että tosiaan kyllästyttää jauhaa samaa ihmisille, jotka ei ymmärrä yhtään mitään mitä sanon tai laittaa ad hominemejä tunnetiloistani, muka kuvitelmistani...hohhoijaa, taas tätä miesten logiikkaa...
- tyhmäpilluakka
avaruuspallo kirjoitti:
Itse tässä väittelet niin paljon, kuten myös hän, että tosiaan kyllästyttää jauhaa samaa ihmisille, jotka ei ymmärrä yhtään mitään mitä sanon tai laittaa ad hominemejä tunnetiloistani, muka kuvitelmistani...hohhoijaa, taas tätä miesten logiikkaa...
HAHAHHAHA AKKA JANKKAA JA JANKKAAA VEDÄ AD HOMINEMIT HOMEISEEN "ÄLYKKÖ" (sic! todellakin älykäs, jankkaava tyhmä horo tosiasiassa) PILLL.UUUS!
- halukas & älykäs
tyhmäpilluakka kirjoitti:
HAHAHHAHA AKKA JANKKAA JA JANKKAAA VEDÄ AD HOMINEMIT HOMEISEEN "ÄLYKKÖ" (sic! todellakin älykäs, jankkaava tyhmä horo tosiasiassa) PILLL.UUUS!
Tässä se miehen älykkyys nyt oikein loistaakin! :D Oikeasti älykäs ihminen osaa asettua toisen asemaan ei akattele eikä käytä tuollaista alatyyliä...
Miesten mielestä nainen jankkaa aina silloin kun tämä yrittää selventää miehelle, että muitakin näkökulmia on, eikä miehen versio ole ainoa oikea. Mikäli nainen ei taivu myöntymään miehen olevan oikeassa, mies ei sitä kestä ja niin vedetään "riidanhaluinen kamalan kylmä frigidi feministiakka"-kortti kehiin. Oi sitä itsetunnon puutetta ja toisen alentamisen tarpeen määrää...
Miesten enemmistö on sellainen, että itsetunto ei kestä omien totuuksien kyseenalaistamista ja aitoa mielipiteiden vaihtoa ja keskustelua, jossa voisi oppia jotain uuttakin. Perinne on se, että mies on tottunut olemaan oikeassa ja sitä asetelmaa "uhkaava" nainen on pelottava. Fiksujakin on, mutta helmiä on parisuhdemarkkinoilla vaikea löytää.
Minua on usein sanottu fiksuksi ja monesti huomaan keskustelussa miesten kanssa, että kun tiedänkin asioista ainakin jotain (vaikken akateeminen olekaan) ja käytän joskus sivistyssanoja, kiinnostus tipahtaa. Ovat alkuun kiinnostuneita, mutta jos kokevat ettei oma tietämys jostain vastaa omaani, asian hankaluus tulee ilmi rivien välistä, vaikken olisi edes mitenkään brassaillut tai luennoinut.
Mies usemmiten haluaa olla se, joka opettaa vähän yksinkertaista naista. En todellakaan ota itseäni vakavasti, vaan vitsailen omilla toilailuillani ja myönnän ihan reilusti etten todellakaan tajua puoliakaan siitä mitä ihan oikeasti fiksut ihmiset. Ihmetyttää siis miksi se silti vaan monille miehille on niin luotaantyöntävää, että kanssani voisi keskustella muustakin kuin muiden ihmisten elämästä, sisustamisesta ja saippuasarjoista. Mikään haluton frigidikään en ole, vaan odotan mieheltä aloitteellisuutta, kiihkeyttä ja avointa suhtautumista hellyyden osoituksiin. Vai luulevatko miehet, että jos pidän kiinni mielipiteistäni tai vaadin perusteluja keskustelussa, että sen vuoksi olisin sängyssä jotenkin kylmä? - tsirp!
5+23 kirjoitti:
Ehkä se onkin erityisen maskuliininen piirre. Maskuliiniset naiset eivät viehätä.
BUAHHAHHHAAAAH! :D
Makunsa ja tyylinsä kullakin. Omasta mielestä ne mustat reteet nahkatakit mitkä ovat nyt naisilla in, ovat maskuliinisia. - virtanen5 6j
halukas & älykäs kirjoitti:
Tässä se miehen älykkyys nyt oikein loistaakin! :D Oikeasti älykäs ihminen osaa asettua toisen asemaan ei akattele eikä käytä tuollaista alatyyliä...
Miesten mielestä nainen jankkaa aina silloin kun tämä yrittää selventää miehelle, että muitakin näkökulmia on, eikä miehen versio ole ainoa oikea. Mikäli nainen ei taivu myöntymään miehen olevan oikeassa, mies ei sitä kestä ja niin vedetään "riidanhaluinen kamalan kylmä frigidi feministiakka"-kortti kehiin. Oi sitä itsetunnon puutetta ja toisen alentamisen tarpeen määrää...
Miesten enemmistö on sellainen, että itsetunto ei kestä omien totuuksien kyseenalaistamista ja aitoa mielipiteiden vaihtoa ja keskustelua, jossa voisi oppia jotain uuttakin. Perinne on se, että mies on tottunut olemaan oikeassa ja sitä asetelmaa "uhkaava" nainen on pelottava. Fiksujakin on, mutta helmiä on parisuhdemarkkinoilla vaikea löytää.
Minua on usein sanottu fiksuksi ja monesti huomaan keskustelussa miesten kanssa, että kun tiedänkin asioista ainakin jotain (vaikken akateeminen olekaan) ja käytän joskus sivistyssanoja, kiinnostus tipahtaa. Ovat alkuun kiinnostuneita, mutta jos kokevat ettei oma tietämys jostain vastaa omaani, asian hankaluus tulee ilmi rivien välistä, vaikken olisi edes mitenkään brassaillut tai luennoinut.
Mies usemmiten haluaa olla se, joka opettaa vähän yksinkertaista naista. En todellakaan ota itseäni vakavasti, vaan vitsailen omilla toilailuillani ja myönnän ihan reilusti etten todellakaan tajua puoliakaan siitä mitä ihan oikeasti fiksut ihmiset. Ihmetyttää siis miksi se silti vaan monille miehille on niin luotaantyöntävää, että kanssani voisi keskustella muustakin kuin muiden ihmisten elämästä, sisustamisesta ja saippuasarjoista. Mikään haluton frigidikään en ole, vaan odotan mieheltä aloitteellisuutta, kiihkeyttä ja avointa suhtautumista hellyyden osoituksiin. Vai luulevatko miehet, että jos pidän kiinni mielipiteistäni tai vaadin perusteluja keskustelussa, että sen vuoksi olisin sängyssä jotenkin kylmä?No tässä on palstan fiksuin ihminen.
- boggles the mind
Mies usemmiten haluaa olla se, joka opettaa vähän yksinkertaista naista. En todellakaan ota itseäni vakavasti, vaan vitsailen omilla toilailuillani ja myönnän ihan reilusti etten todellakaan tajua puoliakaan siitä mitä ihan oikeasti fiksut ihmiset. Ihmetyttää siis miksi se silti vaan monille miehille on niin luotaantyöntävää, että kanssani voisi keskustella muustakin kuin muiden ihmisten elämästä, sisustamisesta ja saippuasarjoista. Mikään haluton frigidikään en ole, vaan odotan mieheltä aloitteellisuutta, kiihkeyttä ja avointa suhtautumista hellyyden osoituksiin. Vai luulevatko miehet, että jos pidän kiinni mielipiteistäni tai vaadin perusteluja keskustelussa, että sen vuoksi olisin sängyssä jotenkin kylmä?Siis mistä asiasta pitää olla oikeassa? Mies kertoo kieliposkessa olevan vitsin, joka ei edes ole mikään väite mistään ja joku nainen, jolla on pakkomielle todistella älykkyyttään alkaa haukkumaan sovinistiksi ja vänkäämään, että huono vitsi koska "minä sentään olen vuosia opiskellut hollywood-käsikirjoittamista" (siis mitäh?).
No joo, ehkä ne älykkäät naiset keskenään ymmärtää mistä tässä kaikessa inttämisessä on kysymys. - miehetovattyhmiä
boggles the mind kirjoitti:
Siis mistä asiasta pitää olla oikeassa? Mies kertoo kieliposkessa olevan vitsin, joka ei edes ole mikään väite mistään ja joku nainen, jolla on pakkomielle todistella älykkyyttään alkaa haukkumaan sovinistiksi ja vänkäämään, että huono vitsi koska "minä sentään olen vuosia opiskellut hollywood-käsikirjoittamista" (siis mitäh?).
No joo, ehkä ne älykkäät naiset keskenään ymmärtää mistä tässä kaikessa inttämisessä on kysymys.Älykkäät ymmärtää, tyhmät miehet ei edes kuuntele mitä nainen sanoo vaan olettaa, että hän on automaattisesti väärässä, koska nainen. Avaruuspallosta vitsi oli kömpelö ja hän heitti mitä kaikkia oletuksia se sisältää, joissa ei ole perää. Huumorintajuinen ihminen ei jaksa nauraa epäonnistuneille vitseille, mutta te miehet nauratte vain samanhenkisten miesten vitseille...tyhmää.
- .....
miehetovattyhmiä kirjoitti:
Älykkäät ymmärtää, tyhmät miehet ei edes kuuntele mitä nainen sanoo vaan olettaa, että hän on automaattisesti väärässä, koska nainen. Avaruuspallosta vitsi oli kömpelö ja hän heitti mitä kaikkia oletuksia se sisältää, joissa ei ole perää. Huumorintajuinen ihminen ei jaksa nauraa epäonnistuneille vitseille, mutta te miehet nauratte vain samanhenkisten miesten vitseille...tyhmää.
Olet tosikko kuten tuo avaruuspallokin. Olisi hirveää olla tuollaisen naisen kanssa yhdessä jos kertoo vitsin, niin nainen alkaa analysoimaan vitsin sisältöä ja valittamaan ja väittelemään siitä.
- miehet ovat tyhmiä
..... kirjoitti:
Olet tosikko kuten tuo avaruuspallokin. Olisi hirveää olla tuollaisen naisen kanssa yhdessä jos kertoo vitsin, niin nainen alkaa analysoimaan vitsin sisältöä ja valittamaan ja väittelemään siitä.
Opettele kertomaan parempia vitsejä, olet salee vitsin kirjoittaja itse herkin tuntein. Vitsejä, jotka ovat osuvia, ne on niitä hauskoja. En jää tänne inttämään kanssasi paria päivää, joten en vastaa.
- jänkäti jänk
miehet ovat tyhmiä kirjoitti:
Opettele kertomaan parempia vitsejä, olet salee vitsin kirjoittaja itse herkin tuntein. Vitsejä, jotka ovat osuvia, ne on niitä hauskoja. En jää tänne inttämään kanssasi paria päivää, joten en vastaa.
Hyvä ettet vastannut :)
- ......
miehet ovat tyhmiä kirjoitti:
Nimimerkkisi kertoo jo älykkyydestäsi kaiken tarvittavan.
- Akateem. vanhatpiiat
avaruuspallo kirjoitti:
Minä olen hyvin naisellinen, valkoisille naisille suunnatut roolimallit on liian miehekkäitä, siksi katselen lattarinaisten olotyyliä ja thainaisten coolia. Olin 'älykkönainen' iässä 20, se oli epämiellyttävää, en kyllä ihan kaverittomaksi luonnehtisi itseäni siinä iässä, fiksuna jätin koko egotripin väliin. Et ymmärr'ä viestini sisältöä ja sitten aliarvioit minut niin tyhmäksi, että itse olen kuvauksesi mukainen ja sinulla on yhä totuus. Olet siis todella tyhmä, usko vaan SINULLA ON TOTUUS...:)
"Olet siis todella tyhmä, usko vaan SINULLA ON TOTUUS...:) "
Toi on just tota mitä mä en naisessa voi sietää. Joka asiasta tehdään tasa-arvokysymys ja keskustelut on sitä, että pitäisi olla naisen kanssa aina samaa mieltä. Herttainen ja lämminhenkinen nainen on tuhat kertaa parempi. - sukkula Veenukseen
...... kirjoitti:
Nimimerkkisi kertoo jo älykkyydestäsi kaiken tarvittavan.
No, jopa oli oivallus sulla. Miehet on TYHMIÄ!!!
- miehenlogiikka
Akateem. vanhatpiiat kirjoitti:
"Olet siis todella tyhmä, usko vaan SINULLA ON TOTUUS...:) "
Toi on just tota mitä mä en naisessa voi sietää. Joka asiasta tehdään tasa-arvokysymys ja keskustelut on sitä, että pitäisi olla naisen kanssa aina samaa mieltä. Herttainen ja lämminhenkinen nainen on tuhat kertaa parempi.Toi nyt oli jo aika sekavaa tekstiä, mitä töhersit, en jaksa alkaa erittelemään tekstin typeriä kohtia.
- Sinun0
Tunneäly merkkaa enemmä ko joku kirjoist opeteltu.
- 18+5
Ei pidä paikkaansa, kyllä minä ainakin haluaisin älykkään naisen ja olen ihan fiksu.
- 7+6
Mulle on ainakin ihan sama kuinka älykäs nainen on. Tärkeintä on, että viihtyy seurassa ja tulee hyvin toimeen.
- tyhmät pätee
Ensimmäinen älykäs kommentti tässä ketjussa.
- pohdiskelijamies
Näin ns. älykkään miehen näkökulmasta voin todeta että etsin kyllä mieluumin suhteellisen älykästä naista (koska ainakaan sellainen täysi bimbo ei vaan houkuta yhtään).
Mutta esim. joidenkin nettideittien perusteella voin todeta että:
- Osa älykkäistä naisista vaikuttaa helposti "nirppanokilta". Eli suhtautuminen kaikkeen on kovin negatiivista. Ja kaikkea pitää kyseenalaistaa. Sitä hymyä ei irtoa helposti. Tai hymy ehkä, muttei ainakaan naurua.
(Toki samanlaisia naisia löytyy varmasti sieltä tyhmistäkin naisista, niitä vaan ehkä sitten nimittää "diivaksi", eli yleensä meikattu bimbo jolle mikään ei kelpaa).
- Osa älykkäistä naisista on todella kuivia. Vaikkapa puhetyyli on juuri se professorin luennointityyli... Vaikka ollaan deiteillä! Erään tuollaisen todella älykkään mutta kuivan ja sosiaalisesti tökerön professorinaisen tavattuani tajusin miksi luultavasti en itse sytytä ketään naisia. En ole ehkä ihan yhtä paha tapaus, mutta useimpien naisten fiilis minusta on varmaan vähän jokin samanlainen.
Oikeastaan ei vielä ole tullut vastaan sellaista älykästä naista jolla olisi samalla ollut niitä naisessa usein viehättäviä piirteitä.. kuten pirteää hymyilyä ja naurua, yms. Taitaa olla ihan normaalia. Sama pätee miehiinkin. Tyhmemmät pohtivat vähemmän ja ilmaisevat tunteitaan enemmän.
Luulen että ne kohtuullisen älykkäät naiset, jotka ovat samalla mukavia, ovat jo päätyneet parisuhteseen ja ovat samalla niin haluttua tavaraa että parisuhde kestää. Siksi niitä on vaikea löytää vapailta sinkkumarkkinoilta.
Samalla omat kokemukset ainakin ovat että vaikka haluaisin älykkään naisen mieluumin kuin bimbon, niin valitettavasti ne ihan älykkäimmät eivät vaan ole tunteiiden pohjalta yhtään houkuttelevia. Joku tavis tai hieman sitä viisaampi olisi varmaan paras.- 164äo nainen varattu
En ole itse deittaillut älykkäitä naisia, joten en tiedä kuvaamasi ilmiön laajuutta :) Yksi ongelma mikä on älykkäillä ja wannabe-älykkäillä, että negatiivinen kyyninen epäilevä asenne usein mielletään älykkääksi, älykkörockin ja tv:n luoma mielikuva ja he omaksuvat tuon, koska haluavat kuullostaa älykkäiltä. Minä en edes pidä älykkyydestäni, vaan toivon kuullostavani tavikselta ja olen kaikkien mielestä aurinkoinen, kieli poskella symppis ja kuten tuossa epäilit vienti on loputonta ja löysin oman 'neromieheni' jo kauan sitten ja loistavasti menee, ei riitoja ja aina löytyy yhteisymmärrys, kun korkealla älyllä on helppo löytää se mikä kummastakin sillä hetkellä tuntuu siltä totuudelta. Vaikka äly on paljon ja salassa suurimmalta opsaa maailmaa sitä ahkerasti käytänkin, ei sitä aina ole oikeassa ja aina oppii uutta ja todella hyvä niin...
- Käyttäjätutkimus
164äo nainen varattu kirjoitti:
En ole itse deittaillut älykkäitä naisia, joten en tiedä kuvaamasi ilmiön laajuutta :) Yksi ongelma mikä on älykkäillä ja wannabe-älykkäillä, että negatiivinen kyyninen epäilevä asenne usein mielletään älykkääksi, älykkörockin ja tv:n luoma mielikuva ja he omaksuvat tuon, koska haluavat kuullostaa älykkäiltä. Minä en edes pidä älykkyydestäni, vaan toivon kuullostavani tavikselta ja olen kaikkien mielestä aurinkoinen, kieli poskella symppis ja kuten tuossa epäilit vienti on loputonta ja löysin oman 'neromieheni' jo kauan sitten ja loistavasti menee, ei riitoja ja aina löytyy yhteisymmärrys, kun korkealla älyllä on helppo löytää se mikä kummastakin sillä hetkellä tuntuu siltä totuudelta. Vaikka äly on paljon ja salassa suurimmalta opsaa maailmaa sitä ahkerasti käytänkin, ei sitä aina ole oikeassa ja aina oppii uutta ja todella hyvä niin...
Monenko nussima olet?
- ÄO185
Käyttäjätutkimus kirjoitti:
Monenko nussima olet?
Oikeasti älyllä ei tee mitään.
Ulkonäöllä ja lempeällä luonteella tekee.
Kaikilla on älyä sen verran että saavat syötyä sen banaanin ja pariteltua.
Loppu on turhuutta. - virtanen56907
ÄO185 kirjoitti:
Oikeasti älyllä ei tee mitään.
Ulkonäöllä ja lempeällä luonteella tekee.
Kaikilla on älyä sen verran että saavat syötyä sen banaanin ja pariteltua.
Loppu on turhuutta.H .O. M .o loppu ei oo turhuutta ja tuulen tavoittelua. Olen keskivertoa tyhmempi ja syrjäytymässä, eli 1 1
- -OTK-
"Hän sanoi, että fiksut ja menestyneet miehet eivät tietoisesti halua tyhmiä puolisoita vaan kyse on siitä, että kiireiset ja menestyvät miehet haluavat puolison, jonka on helppo sovittaa elämänsä miehen aikataulun mukaan."
Nuo miehet hakevat vain edustusvaimoa. Älykkäät naiset tajuavat tämän, ja sen takia eivät kiinnostu näistä miehistä. - Kerron totuuden
Naisessa tärkeintä on nuoruus, kauneus ja neitsyys. Älykkyydellä ei ole mitään väliä. Parempi vaan kun on sellainen vähän simppeli, joka antaa helposti, kunhan ei ole ehtinyt vielä kuitenkaan mennä nussituttamaan immenkalvoaan tohjoksi.
- virgin offering
Älä huijaa 'totuuksillasi' palstan nuoria.
- incognito
Onhan noissa älykkäissä naisissa montakin ongelmaa, ohessa muutama lueteltuna:
1) Hypergamia: älykäs nainen korostaa älykkyyden merkitystä parinvalinnasta ja haluaa mahdollisimman älykkään miehen. Arvioi siten kriittisesti miestään, että riittäkö äly ja onko jossain älykkäämpää tarjolla.
2)Älykkään naisen itsetunto rakentuu usein pitkälle älykkyyden ja oppineisuuden varaan, minkä vuoksi antaa oppineisuudelle arvoa jo pelkästään sen statuksen takia. Eli nainen ei pysty kyseenalaistamaan sitä, mihin hän kokee omanarvontuntonsa olevan sidoksissa. Tästä seuraa tiettyä älyllistä sensuuria, jonka johdosta naisella on varsin poliittisesti ja sosiaalisesti korrektit mielipiteet kaikesta mahdollisesti tai vaihtoehtoisesti hän edustaa jotain lahkolaisajattelua. Mies ei siten saa älykkäästä naisesta hyvää keskusteluseuraa vaan puhdasoppivuutta vaalivan akateemisen papukaijan.
3) Älykkäillä naisilla esiintyy myös taipumusta tunnekylmyyteen ja neuroottisuuteen.
4) Älykäs nainen pystyy legitimoimaan alhaiset viettitoimintonsa näennäisillä järkiperusteilla. Voi siten olla sinänsä paradoksaalisesti tavallista naista alttiimpi viettiperustaiselle käyttäytymiselle.- absurdistan
Kuule älykkäitä naisia on ihan kaikenlaisia ja ollakseen älykäs on edellytys, että kelaa omilla aivoillaan ja aina pystyy kyseenalaistamaan myös suuren osan tiedettä. Kun sen älykkään miehen tapaa joka itselle sopii, ei sitä vilkuile olisiko älykkäämpää tarjolla, ei tämä ole mikään kisa. Tunnekylmyys ja neuroottisuus, esiintyy ihan yhtä usein kuin muillakin ihmisillä, television ja leffojen luoma negatiivinen stereotypia, kaikki Hollywoodista tulevat stereotypiat ovat negatiivisiä älykkäistä ihmisistä, kun ne ei tykkää, et ihmiset on älykkäitä (älä kysy miksi, en vastaa, mutta tämä on tieto). Älykkään ihmisen itsetunto voi rakentua ihan minkä asian varaan tahansa, itselläni ei ole itsetuntoa, ei ylihyvää (se on kompensaatiota huonosta) tai huonoa, hyväksyn itseni ja asia loppuunkäsitelty, ihmiset jotka perustavat itsetuntonsa älylle ovat minusta säälittäviä. Joku älykäs on tosi poliittisesti epäkorrekti toinen tykkää poliittisesta korrektiudesta. Lahkolaisajattelu? en ole törmännyt. Vietit on viettejä ja kaikilla niitä on hieman, ja?
- incognito
absurdistan kirjoitti:
Kuule älykkäitä naisia on ihan kaikenlaisia ja ollakseen älykäs on edellytys, että kelaa omilla aivoillaan ja aina pystyy kyseenalaistamaan myös suuren osan tiedettä. Kun sen älykkään miehen tapaa joka itselle sopii, ei sitä vilkuile olisiko älykkäämpää tarjolla, ei tämä ole mikään kisa. Tunnekylmyys ja neuroottisuus, esiintyy ihan yhtä usein kuin muillakin ihmisillä, television ja leffojen luoma negatiivinen stereotypia, kaikki Hollywoodista tulevat stereotypiat ovat negatiivisiä älykkäistä ihmisistä, kun ne ei tykkää, et ihmiset on älykkäitä (älä kysy miksi, en vastaa, mutta tämä on tieto). Älykkään ihmisen itsetunto voi rakentua ihan minkä asian varaan tahansa, itselläni ei ole itsetuntoa, ei ylihyvää (se on kompensaatiota huonosta) tai huonoa, hyväksyn itseni ja asia loppuunkäsitelty, ihmiset jotka perustavat itsetuntonsa älylle ovat minusta säälittäviä. Joku älykäs on tosi poliittisesti epäkorrekti toinen tykkää poliittisesta korrektiudesta. Lahkolaisajattelu? en ole törmännyt. Vietit on viettejä ja kaikilla niitä on hieman, ja?
Jaa... käytännössä harvassa ovat kuitenkin esimerkiksi ne älykkäät naiset, joille kierrätys ei ole yksi tärkeimpiä eettisiä valintoja elämässä. Tuon käsityksen kanssa tulee useimmiten myös klusteri muita mielipiteitä, jotka ovat omiaan tekemään naisesta seurustelukelvottoman.
- absurdistan
incognito kirjoitti:
Jaa... käytännössä harvassa ovat kuitenkin esimerkiksi ne älykkäät naiset, joille kierrätys ei ole yksi tärkeimpiä eettisiä valintoja elämässä. Tuon käsityksen kanssa tulee useimmiten myös klusteri muita mielipiteitä, jotka ovat omiaan tekemään naisesta seurustelukelvottoman.
Itse en luota ilmastamuutoksen teoriaan, se vuotaa kuin likakaivo ja kierrättäminen yksi toinen hulluus. Tietysti esim. pullot on hyvä kierrättää, tulee halvalla ,lisää pulloja :)
- incognito
absurdistan kirjoitti:
Itse en luota ilmastamuutoksen teoriaan, se vuotaa kuin likakaivo ja kierrättäminen yksi toinen hulluus. Tietysti esim. pullot on hyvä kierrättää, tulee halvalla ,lisää pulloja :)
Kaipa on sitten varauksella tunnustettava, että siedettäviäkin älykkäitä naisia saattaa olla...
Mitä ilmastonmuutoksen teoriaan tulee, niin sinänsä ilahduttavasti myös eräs giganttisen 186 ÄO:n (hajonta 15) omaava teoreettinen fyysikko pitää sitä naurettavana. Sinänsä sama mitä yksittäinen henkilö asiasta on mieltä, toisinaan kuitenkin mietin, että kuinka korkealla ÄO:lla voi vielä tuohon teoriaan uskoa. - incognito
incognito kirjoitti:
Kaipa on sitten varauksella tunnustettava, että siedettäviäkin älykkäitä naisia saattaa olla...
Mitä ilmastonmuutoksen teoriaan tulee, niin sinänsä ilahduttavasti myös eräs giganttisen 186 ÄO:n (hajonta 15) omaava teoreettinen fyysikko pitää sitä naurettavana. Sinänsä sama mitä yksittäinen henkilö asiasta on mieltä, toisinaan kuitenkin mietin, että kuinka korkealla ÄO:lla voi vielä tuohon teoriaan uskoa.Täsmennetään vielä sen verran (että ulkopuolisetkin ymmärtävät), että ilmastonmuutoksen teoria = teoria siitä, että ihmisen hiilidioksidipäästöt lämmittävät merkittävästi maapallon ilmastoa.
- mbgitw
incognito kirjoitti:
Täsmennetään vielä sen verran (että ulkopuolisetkin ymmärtävät), että ilmastonmuutoksen teoria = teoria siitä, että ihmisen hiilidioksidipäästöt lämmittävät merkittävästi maapallon ilmastoa.
Teoreettinen fysiikka ei ole ilmastotiedettä. Vaikka olisi miten nero niin nykyaikana ei pysty olemaan kaikkien alojen asiantuntija. Jos ei ole linkittää (eli tyyppi on asettanut näkemyksensä kritisoitaviksi) niin ei noilla tiedoilla ko. henkilön näkemyksellä ole mitään arvoa.
- absurdistan
mbgitw kirjoitti:
Teoreettinen fysiikka ei ole ilmastotiedettä. Vaikka olisi miten nero niin nykyaikana ei pysty olemaan kaikkien alojen asiantuntija. Jos ei ole linkittää (eli tyyppi on asettanut näkemyksensä kritisoitaviksi) niin ei noilla tiedoilla ko. henkilön näkemyksellä ole mitään arvoa.
Voit ohjata kommenttisi jollekin tiedepalstalle, ilmastonmuutos teoria on monin tavoin täysin järjetön, todisteita loputtomiin. Googlaa climate change critisism. Koko sekava teoria ajaa vain tiettyjen ihmisten intressejä ja en tarkoita vihreitä, he ovat hyödyllisiä idiootteja tässä ja jos et tiedä mikä on hyödyllinen idiootti, uskon NAL:rin kaltaisen persoonan osaavan selittää sen sinulle.
- .....
absurdistan kirjoitti:
Voit ohjata kommenttisi jollekin tiedepalstalle, ilmastonmuutos teoria on monin tavoin täysin järjetön, todisteita loputtomiin. Googlaa climate change critisism. Koko sekava teoria ajaa vain tiettyjen ihmisten intressejä ja en tarkoita vihreitä, he ovat hyödyllisiä idiootteja tässä ja jos et tiedä mikä on hyödyllinen idiootti, uskon NAL:rin kaltaisen persoonan osaavan selittää sen sinulle.
kvg, tuo nettiälykköjen vakiolähdeviite.
- absurdistan
..... kirjoitti:
kvg, tuo nettiälykköjen vakiolähdeviite.
On ja on mutta, mitä tieteelliset tulokset todella osoittavat, kuumempia kausia on ollut tuhannen vuoden sisällä jo. 1900-luvun alkupuolella, kun käytännössä ei ollut juuri mittavaa hiilidioksidi eroa muihin vuosisatoihin, oli lämpimyyden nuosu ollut paikoin jopa nopempaa, kuin sen jälkeen. 8-9 vuoteen lämpö ei ole enään noussut. Ero vuodesta 1900 vuoteen 2014 on 2 astetta, stop the world!
Lukuisa osa saarivaltioista, Malediivit pääesimerkki, jotka ovat huutaneet hukkuvansa, on kyse ollut tuen huijaamisesta. Ryhmä norjalaisia ja ruotsalaisia menivät tutkimaan tätä Malediivien katastrofia ja tutkimukset osoittivat, ettei merenpinta ole noussut ollenkaan, valtion toimesta heidät heitegttiin ulos. Ja näin se vaan jatkuu ja jatkuu. Niinkuin sanotaan, follow the money.
Lue kritiikki, lue kritiikki kaikkeen ja tee omat johtopäätökset, voiko miljardit kärpäset olla väärässä p...asta ja sen hyvyydestä, voi, mutta jos he ova oikeassa, minä en sitä lähde yksinäni tutkimaan ;) - .....
absurdistan kirjoitti:
On ja on mutta, mitä tieteelliset tulokset todella osoittavat, kuumempia kausia on ollut tuhannen vuoden sisällä jo. 1900-luvun alkupuolella, kun käytännössä ei ollut juuri mittavaa hiilidioksidi eroa muihin vuosisatoihin, oli lämpimyyden nuosu ollut paikoin jopa nopempaa, kuin sen jälkeen. 8-9 vuoteen lämpö ei ole enään noussut. Ero vuodesta 1900 vuoteen 2014 on 2 astetta, stop the world!
Lukuisa osa saarivaltioista, Malediivit pääesimerkki, jotka ovat huutaneet hukkuvansa, on kyse ollut tuen huijaamisesta. Ryhmä norjalaisia ja ruotsalaisia menivät tutkimaan tätä Malediivien katastrofia ja tutkimukset osoittivat, ettei merenpinta ole noussut ollenkaan, valtion toimesta heidät heitegttiin ulos. Ja näin se vaan jatkuu ja jatkuu. Niinkuin sanotaan, follow the money.
Lue kritiikki, lue kritiikki kaikkeen ja tee omat johtopäätökset, voiko miljardit kärpäset olla väärässä p...asta ja sen hyvyydestä, voi, mutta jos he ova oikeassa, minä en sitä lähde yksinäni tutkimaan ;)Jos kärpäsvertausta käytät, niin taitaa nuo salaliittoteoreetikot olla vähemmistössä tieteentekijöiden parissa. Netin hörhöjä ja mukaälykköjä teorioineen kun ei lasketa näihin vakavasti otettaviin tapauksiin, koska heidän todisteensakin ovat tuota mutu ja kvg osastoa. Että tällaista tällä kertaa.
- absurdistan
..... kirjoitti:
Jos kärpäsvertausta käytät, niin taitaa nuo salaliittoteoreetikot olla vähemmistössä tieteentekijöiden parissa. Netin hörhöjä ja mukaälykköjä teorioineen kun ei lasketa näihin vakavasti otettaviin tapauksiin, koska heidän todisteensakin ovat tuota mutu ja kvg osastoa. Että tällaista tällä kertaa.
Yliopistoilla on tapana, ettei tutkimus tuloksia juuri voi julkaista, jos ne ovat yleisen linjan vastaisia, siitä seuraa nöyryyttäminen ja eristäminen ja pahimmillaan potkut, näinhän sen ei pitäisi mennä, mutta menee. 'Netin hörhöjä...ja kvg osastoa', päättely virhe, et suostu pohtimaan tutkimustuloksia, joten leimaat ne huuhaaksi ja vetoat auktoriteetin oikeassa olemiseen. Mut ei ihan tosi jaksa, eri mieltä ollaan ja näin se tulee olemaan.
- Ikisinkku M
Fiksut miehet varmaan ei halua että elämä on ainaista vääntöä ja reviiritaistelua, siksi äkkinäinen voi kuvitella että mies tahtoo tyhmän naisen vaikka kyllä kai se on aivan sama onko kanelin tuoksuinen pullanpaistaja huippuälykäs vai vain ihan keskivertoälykäs, tärkeintä että se leipoo pullaa ja on naisellisen lämpöinen luonne.
- naisen näkemys<3
Pelottavaa suomalaisissa naisissa on se, että monet haluavat olla sellaisia kovia voimakastahtoisia egoisteja, mikä minulle tarkoittaa täyttä sietämätöntä kusipäätä.
Ennen hyvyys liitettiin naiseuteen, mutta sitten kulttuuri kääntyi vastakkaiseksi. Olisi vaan mukavaa, että kaikki osaisivat arvostaa hyvää sydäntä ja lämmintä luonnetta molemmilla sukupuolilla. Eikä miehen tarvii olla mikään nössö noita omatakseen, päinvastoin ne kusipäät on niitä nössöjä, wannabe koviksai, jotka kompensoivat nössöyttään kusipäisyydellä, joka tekee niistä vielä enemmän nössöjä. Naisellisuus on ihanaa, kuten rehti miehekkyys - Ikisinkku M
naisen näkemys<3 kirjoitti:
Pelottavaa suomalaisissa naisissa on se, että monet haluavat olla sellaisia kovia voimakastahtoisia egoisteja, mikä minulle tarkoittaa täyttä sietämätöntä kusipäätä.
Ennen hyvyys liitettiin naiseuteen, mutta sitten kulttuuri kääntyi vastakkaiseksi. Olisi vaan mukavaa, että kaikki osaisivat arvostaa hyvää sydäntä ja lämmintä luonnetta molemmilla sukupuolilla. Eikä miehen tarvii olla mikään nössö noita omatakseen, päinvastoin ne kusipäät on niitä nössöjä, wannabe koviksai, jotka kompensoivat nössöyttään kusipäisyydellä, joka tekee niistä vielä enemmän nössöjä. Naisellisuus on ihanaa, kuten rehti miehekkyysTuohonpa ei juuri tarvitse mitään lisätä, me miehet kun halutaan vain empaattiset, mukavat kivat ja hymyileväiset naiset takaisin mutta tuntuu että niitä on niin kovin harvassa nykyään ja osittain varmaan siitäkin johtuu palstalegendat kovaluonteisten palstajyystäreiden suosiosta, kovat naiset tahtoo vielä kovempia miehiä eikä meistä peruskilteistä oikein ole siihen leikkiin. Naisellisuus tosiaan on ihanaa eikä naisen tarvitse "voittaa" miestä ihan joka lajissa.
- lottamari<3
Kaikki miehet haluavat kauniin hyväperseisen naisen, sama se onko tyhmä vai älykäs..no..miehet arvostavat kyllä älykkyyttäkin naisessa ja hyvää huumoritajua, koska sekin on seksikästä.
Kukaan fiksu ei jaksa kauaa aikaa katsella tyhmää tyhjäpäätä..oli mies tai nainen...ni.ellei ole itse ole samanlainen tyhmä tai vieläkin tyhmempi. - jhbgtf
Sanotaanko näin, että naisen älyllä ei ole niin hirveästi väliä, koska ainahan voin opettaa häntä. Tämä juuri tuntuu olevan miesten ja naisten ero, että naisille tuntuu olevan ihan kamala ajatus että pitäisi opettaa miestä jossain asiassa, kun taas miehelle ei ole mikään ongelma opettaa naista.
Minulle on siis melko lailla ihan sama onko nainen älykäs vai ei. Sen sijaan sellaista naista en halua, joka kuvittelee olevansa todella älykäs, koska tällaiset naiset yleensä kuvittelevat että heidän näkemyksensä on se ainoa oikea, eli he ovat oikeastaan niitä kaikkein tyhmimpiä ihmisiä siinä mielessä. Eikä heitä voi yleensä edes opettaa avarakatseisemmiksi, koska he kuvittelevat olevansa niiiiin älykkäitä ja tietävänsä kaiken.- halukas & älykäs
Lainaan tuolta aiempaa omaa tekstiäni, jonka jhbgtf vahvisti juuri täysin:
"Miesten mielestä nainen jankkaa aina silloin kun tämä yrittää selventää miehelle, että muitakin näkökulmia on, eikä miehen versio ole ainoa oikea. .. Miesten enemmistö on sellainen, että itsetunto ei kestä omien totuuksien kyseenalaistamista ja aitoa mielipiteiden vaihtoa ja keskustelua, jossa voisi oppia jotain uuttakin. Perinne on se, että mies on tottunut olemaan oikeassa ja sitä asetelmaa "uhkaava" nainen on pelottava. .... Mies usemmiten haluaa olla se, joka opettaa vähän yksinkertaista naista."
Miksi nainen ei halua opettaa miehelle mitään? No siksi, että mies ei vaan KESTÄ sitä! Aivan kamala riitahan siitä tulee, jos nainen pärjää jossain paremmin ja tietää enemmän, tai ei kritiikittömästi myönnä miehen olevan kaikessa oikeassa. Harvan miehen itsetunto on niin kunnossa, että pystyy ottamaan naiselta jotain uusia tietoja ja näkulmia vastaan.
Mielestäni älykkyyden yksi tunnusmerkki on kyseenalaistaa olemassa olevia totuuksia ja väittämiä. Jos miehelle esität jatkokysymyksiä ja pyydät perusteluja, hän yleensä hermostuu "hankalaan" akkaan, joka "luulee tietävänsä kaiken paremmin" vaikka kyse on vain halusta ymmärtää asia syvällisemmin eikä vain sokeasti uskoa jotain ylhäältä annettua. Asioita oikeasti ymmärtävä ihminen osaa perustella väitteensä eikä häkelly vastaväitteistä ja kysymyksistä.
Naisen itsetunto ei ole kiinni AINA oikeassa olemisesta, vaan siitä, että hän ymmärtää oppivansa koko ajan ja siksi kehtittyvänsä paremmaksi ja viisaammaksi ihmiseksi.
Ilman erehtymisen ja oman vajavaisuutensa myöntämistä ei voi oppia uutta. Tästä syystä ne pahimmat jäärät ja juntturat ovatkin miehiä, koska he eivät vaan VOI myöntää, ettei itse tiedä kaikkea. Siitä seuraa jumiutuminen ja omiin kaavoihin kangistuminen. Miksihän naiset elävät pidempään kuin miehet? He ottavat vastaan ohjeita ja sopeutuvat uusiin asioihin...
Ja tähän rankkaan yleistykseen vielä loppukommentti, että ollaan toki yksilöitä ja niitä tyhmiä naisia ja fiksuja miehiä on tietenkin, kaikki ei ole kategorisesti niin mustavalkoista. ;) - Rajansa tyhmyydelläkin
Teiniajan poikaystäväni oli tyhmä kuin saapas ja luuli itsestään liikoja. Haaveili L:n lukiopapereista vaikka sai kurssit hipoen läpi (vaikka teki läksyjä ja luki kokeisiin). Oli myös erittäin tumpelo tietokoneiden kanssa ja mä kirjoitin sille monesti esseitä koneella, kun meni hermo siihen sen hitaaseen naputteluun. Oli varma, et pääsee lukion jälkeen lääkikseen ja suuttui, kun nyin häntä maanpinnalle. Kesken jääneen lukion jälkeen ei ole käynyt mitään kouluja, kuulemma, mitä viimeksi hänestä kuulin.
Ainoa asia mistä tämä mies tiesi oli autot. Kolme vuotta oltiin yhdessä kunnes mä en enää jaksanu kuunnella. Ei hänen kanssaan voinut keskustella mistään syvällisemmin. - jhbgtf
Lainaan tuolta aiempaa omaa tekstiäni, jonka jhbgtf vahvisti juuri täysin:
"Miesten mielestä nainen jankkaa aina silloin kun tämä yrittää selventää miehelle, että muitakin näkökulmia on, eikä miehen versio ole ainoa oikea. .. Miesten enemmistö on sellainen, että itsetunto ei kestä omien totuuksien kyseenalaistamista ja aitoa mielipiteiden vaihtoa ja keskustelua, jossa voisi oppia jotain uuttakin. Perinne on se, että mies on tottunut olemaan oikeassa ja sitä asetelmaa "uhkaava" nainen on pelottava. .... Mies usemmiten haluaa olla se, joka opettaa vähän yksinkertaista naista."
Miksi nainen ei halua opettaa miehelle mitään? No siksi, että mies ei vaan KESTÄ sitä! Aivan kamala riitahan siitä tulee, jos nainen pärjää jossain paremmin ja tietää enemmän, tai ei kritiikittömästi myönnä miehen olevan kaikessa oikeassa. Harvan miehen itsetunto on niin kunnossa, että pystyy ottamaan naiselta jotain uusia tietoja ja näkulmia vastaan.
Mielestäni älykkyyden yksi tunnusmerkki on kyseenalaistaa olemassa olevia totuuksia ja väittämiä. Jos miehelle esität jatkokysymyksiä ja pyydät perusteluja, hän yleensä hermostuu "hankalaan" akkaan, joka "luulee tietävänsä kaiken paremmin" vaikka kyse on vain halusta ymmärtää asia syvällisemmin eikä vain sokeasti uskoa jotain ylhäältä annettua. Asioita oikeasti ymmärtävä ihminen osaa perustella väitteensä eikä häkelly vastaväitteistä ja kysymyksistä.
Naisen itsetunto ei ole kiinni AINA oikeassa olemisesta, vaan siitä, että hän ymmärtää oppivansa koko ajan ja siksi kehtittyvänsä paremmaksi ja viisaammaksi ihmiseksi.
Ilman erehtymisen ja oman vajavaisuutensa myöntämistä ei voi oppia uutta. Tästä syystä ne pahimmat jäärät ja juntturat ovatkin miehiä, koska he eivät vaan VOI myöntää, ettei itse tiedä kaikkea. Siitä seuraa jumiutuminen ja omiin kaavoihin kangistuminen. Miksihän naiset elävät pidempään kuin miehet? He ottavat vastaan ohjeita ja sopeutuvat uusiin asioihin...
Ja tähän rankkaan yleistykseen vielä loppukommentti, että ollaan toki yksilöitä ja niitä tyhmiä naisia ja fiksuja miehiä on tietenkin, kaikki ei ole kategorisesti niin mustavalkoista. ;)"Lainaan tuolta aiempaa omaa tekstiäni, jonka jhbgtf vahvisti juuri täysin"
Ai minä vahvistin täysin? Minähän se nimenomaan puhuin siitä, miten tyhmää se on kun joku kuvittelee että heidän mielipiteensä on se ainoa oikea. Minä siis nimenomaan en pidä siitä kun joku kuvittelee olevansa oikeassa, vaan arvostan ihmisiä jotka ymmärtävät etteivät tiedä kaikkea ja ymmärtävät että elämä on yhtä oppimista.
Meillä siis tuntuu olevan melko lailla samanlainen käsitys siitä että asioiden kyseenalaistaminen ja oman vajavaisuutensa myöntäminen on se asia mikä tekee ihmisestä avoimen oppimaan uutta ja siinä mielessä älykkään.
Olennaisin ero sinun ja minun välillä on se, että sinä väität että miehet eivät kestä sitä jos nainen opettaa heitä. Sinä väität että miehet ovat pahimpia juntturoita eivätkä suostu myöntämään omaa vajavaisuuttansa.
Minä en missään vaiheessa väittänyt että naiset kuvittelevat tietävänsä kaiken, vaan sanoin että sellaista naista en halua joka kuvittelee tietävänsä kaiken.
Eli vaikka kuinka väitätkin miehiä jääräpäiksi ja juntturoiksi jotka eivät hyväksy sitä että nainen voisi olla oikeassa, niin kuitenkin omasta tekstistä huokuu aivan räikeä miesten halveksunta.
Minuakin syytät ties miksi, vaikka itse olet ainoa täällä joka syyttää vastakkaista sukupuolta jotenkin tyhmäksi. Piäisiköhän sinun mennä hieman itseesi ja tutkailla hieman että olisiko asenteissasi vastakkaista sukupuolta kohtaan parantamisen varaa.
- ätmi
Ainoa ongelma on se, että jokainen maisterin paperit kasaan saanut lortto kuvittelee olevansa älykäs.
- mbgitw
Eihän tuo artikkeli käsitellyt yhtään sitä mitä otsikossa sanottiin. Kyse oli vain koulutuksesta ja ammatillisesta kunnianhimosta.
- tuota tuota
Höpön..Tyhmä nainen on ihan veikeä kun se korjaa vajavaisuuttaa sydämellä
mutta kyllä siinä kuule välistä vähän yksinäinen olo pääsee yllättämään.
Ei sen puoleen minä joka knoppitietoudella pelaan, niin välistä tyhmäkin yllättää ;)
En itseäni älykäämpää mutta täysin tasavertaisen mielellään kiitos..Ja jos valita pitää tyhmän ja itseään älykäämmän välistä niin mielumin älykäs/lukenut. - mbgitw
Voisin ehkä ottaa jonkun tyhmän miehen tiskaamaan ja siivoamaan ja leipomaan pullaa. Eli siihen mihin fiksut miehet tarvitsevat tyhmiä naisia. Mutta kun tyhmät miehet ei suostu tekemään noita, niin ei niillä tee mitään.
- ----
Oli niin tyhmä kommentti, että et voi kovin älykäs olla tai sitten oli vaan huonoa huumoria.
- Ruma ja vanha nainen
---- kirjoitti:
Oli niin tyhmä kommentti, että et voi kovin älykäs olla tai sitten oli vaan huonoa huumoria.
Minun mielestäni siinä taas oli mukavan kierolla tavalla tehty yhteenveto tästä keskustelusta.
Ja keskustelun tasokin oli tyylilajissa huomioitu. Perin älykäs veto. - .....
Ruma ja vanha nainen kirjoitti:
Minun mielestäni siinä taas oli mukavan kierolla tavalla tehty yhteenveto tästä keskustelusta.
Ja keskustelun tasokin oli tyylilajissa huomioitu. Perin älykäs veto.Miesten dissaus on naisesta älykästä. Selvä neron merkki. Kumarran.
- miehet->tyhmiä
..... kirjoitti:
Miesten dissaus on naisesta älykästä. Selvä neron merkki. Kumarran.
Tyhmältähän se minusta aluksi tuntui, mutta kun täällä niin monet pitää omana neroutenaan sovinistisia kelojaan, niin teidän mielentila otti ja tarttui :D
Ai, niin ja sitten tulee joukku läpisovistisia miehiä inttämään, 'missä muka on sovinismia', joten vastaan jo valmiiksi, sun pään sisällä, et vain itse ymmärrä mikä on sovinismia.
- ----
Heikkoitsetuntoiset naiset haluaa kilpailla kaikessa ja yrittää voittaa miehet kaikessa mahdollisessa. Jos tuo on sitä älykkyyttä, niin i'll pass. Viisas ihminen ymmärtää, että kaikki taisteluja ei tarvitse voittaa tai edes ottaa osaa niihin.
- tällasta tänään
Sellainen päteminen vain pätemisen halusta ja jokaiseen pikkuasiaan tarttuminen on ärsyttävä piirre kummassakin sukupuolessa. Kuitenkin tässä ketjussa monesti naisten vastaväitteet on tyrmätty vain sanomalla, että juuri tuolla tavoin naiset aina jankuti jankuttaa vaan, vaikka naiset ovat kommenteillaan selvästi vain halunneet oikaista jonkin virhekäsityksen.
Jaa'a, omasta mielestäni lienee parasta etsiä sellainen kumppani, jonka kanssa on jo suurimmasta osasta asioita samaa mieltä, niin ei tarvitse niitä väittelyitä koko ajan harrastaa :D Älykkyyskin varmaan olisi suotavaa olla jotakuinkin samaa luokkaa. En olekaan ikinä ymmärtänyt sitä väitettä, että vastakohdat täydentävät toisiaan, kun omasta mielestäni samankaltaisuus vetoaa. - ----
tällasta tänään kirjoitti:
Sellainen päteminen vain pätemisen halusta ja jokaiseen pikkuasiaan tarttuminen on ärsyttävä piirre kummassakin sukupuolessa. Kuitenkin tässä ketjussa monesti naisten vastaväitteet on tyrmätty vain sanomalla, että juuri tuolla tavoin naiset aina jankuti jankuttaa vaan, vaikka naiset ovat kommenteillaan selvästi vain halunneet oikaista jonkin virhekäsityksen.
Jaa'a, omasta mielestäni lienee parasta etsiä sellainen kumppani, jonka kanssa on jo suurimmasta osasta asioita samaa mieltä, niin ei tarvitse niitä väittelyitä koko ajan harrastaa :D Älykkyyskin varmaan olisi suotavaa olla jotakuinkin samaa luokkaa. En olekaan ikinä ymmärtänyt sitä väitettä, että vastakohdat täydentävät toisiaan, kun omasta mielestäni samankaltaisuus vetoaa.Väittelemällä väittäminen ettei naiset yleensä väittele tuntuu vähän hassulta. Eikö sinusta?
- tällasta tänään
---- kirjoitti:
Väittelemällä väittäminen ettei naiset yleensä väittele tuntuu vähän hassulta. Eikö sinusta?
Nyt tuli varmaan minulla älykkyyden raja vastaan kun en ymmärtänyt, että mihin viittaat tuolla kommentilla tai mitä se tarkoittaa... Voisitko selkeyttää? :)
- ----
Nyt tuli varmaan minulla älykkyyden raja vastaan kun en ymmärtänyt, että mihin viittaat tuolla kommentilla tai mitä se tarkoittaa... Voisitko selkeyttää? :)
No kun miehet täällä väittää, että älykkäät naiset tai älykkäinä itseään pitävät naiset tykkää väitellä turhaan, niin sitten joku älykkäänä itseään pitävä nainen tulee väittelemään, että ei pidä paikkaansa ja sitten siitä aiheesta väitellään monta tuntia, niin eikö tuo ole aika ironista ja todista alkuperäisen väitteen paikkaansa pitäväksi?
- tällasta tänään
---- kirjoitti:
No kun miehet täällä väittää, että älykkäät naiset tai älykkäinä itseään pitävät naiset tykkää väitellä turhaan, niin sitten joku älykkäänä itseään pitävä nainen tulee väittelemään, että ei pidä paikkaansa ja sitten siitä aiheesta väitellään monta tuntia, niin eikö tuo ole aika ironista ja todista alkuperäisen väitteen paikkaansa pitäväksi?
No juu, onhan tuo ironista kun sen noin ilmaisee. Toisaalta jos älykäs nainen loukkaantuu siitä että hänen älykkyyttään vähätellään (väittämällä että älykkäät naiset vain väittelevät turhaan, avainsana juurikin tuo turha) niin ehkä tekee mieli esittää vastaväite. Mutta onhan tuo tietysti jo lähtökohtaisesti sellainen asetelma, että nainen ei voi voittaa - jos ei tule väittämään mitään, niin eihän siitä kukaan saa tietoa, ja jos taas tulee väittämään mitä tahansa, niin on automaattisesti väittelijä!
Eri asia sitten, kuka keskustelussa on oikeasti älykäs ja kuka vain väittää olevansa, vai pysyttelevätkö älykkäät ehkä koko palstan ulkopuolella... :)
Minusta yksi ongelma nettikeskusteluissa on myös se, että helposti tällainen mielipiteiden vaihto ja tarkentavien kysymysten esittäminen mielletään heti juuri väittelyksi. Omasta mielestäni minäkin tässä vain keskustelen enkä varsinaisesti väittele... Tarkoitus ei ole ajaa omaa mielipidettäni toisten yli vaan ilmaista se, katsoa millaista kommenttia tulee vastaan ja sitten ehkä jatkaakin vielä keskustelua, esittää niitä kysymyksiä ja ehkä tarkentaa omaa mielipidettäni jne. - ----
No juu, onhan tuo ironista kun sen noin ilmaisee. Toisaalta jos älykäs nainen loukkaantuu siitä että hänen älykkyyttään vähätellään (väittämällä että älykkäät naiset vain väittelevät turhaan, avainsana juurikin tuo turha) niin ehkä tekee mieli esittää vastaväite. Mutta onhan tuo tietysti jo lähtökohtaisesti sellainen asetelma, että nainen ei voi voittaa - jos ei tule väittämään mitään, niin eihän siitä kukaan saa tietoa, ja jos taas tulee väittämään mitä tahansa, niin on automaattisesti väittelijä!
Eri asia sitten, kuka keskustelussa on oikeasti älykäs ja kuka vain väittää olevansa, vai pysyttelevätkö älykkäät ehkä koko palstan ulkopuolella... :)
Minusta yksi ongelma nettikeskusteluissa on myös se, että helposti tällainen mielipiteiden vaihto ja tarkentavien kysymysten esittäminen mielletään heti juuri väittelyksi. Omasta mielestäni minäkin tässä vain keskustelen enkä varsinaisesti väittele... Tarkoitus ei ole ajaa omaa mielipidettäni toisten yli vaan ilmaista se, katsoa millaista kommenttia tulee vastaan ja sitten ehkä jatkaakin vielä keskustelua, esittää niitä kysymyksiä ja ehkä tarkentaa omaa mielipidettäni jne.Siinä se varsinainen älykkyystesti piileekiin. Aidosti älykäs ymmärtää, että turhia väittelyitä ei tarvitse käydä. Älykäs keskustelu ei välttämättä ole sellaista, jossa joku voittaa ja joku toinen häviää. Aidosti älykkäällä ei ole myöskään mitään tarvetta todistella muille älykkyyttään. Sellaista harrastaa ihmiset, jotka on epävarmoja älynlahjoistaan ja kaipaavat muiden tukea ja hyväksyntää omalle älykkyydelleen. Vai onko tuo sitten ennemmin viisautta kuin älykkyyttä?
- tällaista tänään
---- kirjoitti:
Siinä se varsinainen älykkyystesti piileekiin. Aidosti älykäs ymmärtää, että turhia väittelyitä ei tarvitse käydä. Älykäs keskustelu ei välttämättä ole sellaista, jossa joku voittaa ja joku toinen häviää. Aidosti älykkäällä ei ole myöskään mitään tarvetta todistella muille älykkyyttään. Sellaista harrastaa ihmiset, jotka on epävarmoja älynlahjoistaan ja kaipaavat muiden tukea ja hyväksyntää omalle älykkyydelleen. Vai onko tuo sitten ennemmin viisautta kuin älykkyyttä?
Niin, taitavat nuo älykkyys ja viisaus olla edelleenkin käsitteitä, joille on monenlaisia määritelmiä. Miellyttävintä on tosiaan olla ihmisen seurassa, joka on kyllä älykäs (tai viisas), mutta jonka ei tarvitse sitä jatkuvasti todistella.
Tietysti väittelemistä harrastavat myös ne, joilla on todella suuri tarve vaikuttaa muiden ihmisten mielipiteisiin. Joskus se on tietysti hyvästäkin, mutta jos on jatkuva tarve väitellä jok'ikisestä pikkuasiasta, niin kyllä se silloin minusta ainakin menee jo nipottamiseksi ja jankuttamiseksi ja pätemiseksi. Sellainen on epämiellyttävä ominaisuus sukupuolesta riippumatta.
Parisuhdetta ajatellen minusta se samankaltaisuus on tärkeintä. Keskustelemalla ja viettämällä aikaa toisen kanssa kyllä huomaa ennenpitkää, että ollaanko siinä samalla tasolla, ajatellaanko asioista suurin piirtein samalla tavoin jne. Siihen vaikuttaa toki muutkin asiat kuin älykkyys, mutta ehkä älykkyys on yksi niistä. Samankaltaisen toivon löytäväni ja eihän mies, joka pitää minua liian tyhmänä tai liian älykkäänä, olisi sellainen.
Jaarittelija olen ainakin, pitänee etsiä sellainen, joka jaksaa kuunnella ja keskustella :D - miehenlogiikka
Minusta yksi ongelma nettikeskusteluissa on myös se, että helposti tällainen mielipiteiden vaihto ja tarkentavien kysymysten esittäminen mielletään heti juuri väittelyksi. Omasta mielestäni minäkin tässä vain keskustelen enkä varsinaisesti väittele... Tarkoitus ei ole ajaa omaa mielipidettäni toisten yli vaan ilmaista se, katsoa millaista kommenttia tulee vastaan ja sitten ehkä jatkaakin vielä keskustelua, esittää niitä kysymyksiä ja ehkä tarkentaa omaa mielipidettäni jne.Ja huvittavaa tuossa 'nainen todisti, että on sellainen väittelijä', kun miehet vaan jatkoivat ja jatkoivat väittelyä itse. Ei ME MIEHET väitellä:D
- ....
miehenlogiikka kirjoitti:
Ja huvittavaa tuossa 'nainen todisti, että on sellainen väittelijä', kun miehet vaan jatkoivat ja jatkoivat väittelyä itse. Ei ME MIEHET väitellä:D
Kuka sanoi ettei miehet väittele?
- miestenlogiikka
.... kirjoitti:
Kuka sanoi ettei miehet väittele?
Kaikki puhuivat tuossa avaruuspallo-nimimerkin keskustelussa, jossa avaruuspallo vastaa miehen juttuihin ja yhä, kun avaruuspallo ei vastaa jatkuu jutut, mutta sen jälkeen miehet kokoontuvat yhdessä miettimään millainen hirveä väittelijä avaruuspallo on mikä todistaa, että älykkäänä itseään pitävät naiset väittelevät, vaikka miehiä oli jopa useampi avaruuspallon kimpussa väittelemässä, eli myös miehet väitteli tässä, mutta who cares, kun avaruuspallo jatkoi hänelle suunnattujen kommenttien vastailemista, hän todisti naiset 'juuri sellaisiksi' ja miehet olemaan oikeassa. Ei miehillä ole logiikkaa, vain yli naisten pätemishalua.
- .....
miestenlogiikka kirjoitti:
Kaikki puhuivat tuossa avaruuspallo-nimimerkin keskustelussa, jossa avaruuspallo vastaa miehen juttuihin ja yhä, kun avaruuspallo ei vastaa jatkuu jutut, mutta sen jälkeen miehet kokoontuvat yhdessä miettimään millainen hirveä väittelijä avaruuspallo on mikä todistaa, että älykkäänä itseään pitävät naiset väittelevät, vaikka miehiä oli jopa useampi avaruuspallon kimpussa väittelemässä, eli myös miehet väitteli tässä, mutta who cares, kun avaruuspallo jatkoi hänelle suunnattujen kommenttien vastailemista, hän todisti naiset 'juuri sellaisiksi' ja miehet olemaan oikeassa. Ei miehillä ole logiikkaa, vain yli naisten pätemishalua.
En jaksanut lukea, mutta on selvää, että sulla ja muillakin naisilla tässä ketjussa on niin heikko itsetunto, että eivät kestä sitä älynsä kritisoimista muuten kuin tekemällä siitä jonkun sukupuolikysymyksen. Jos haluatte kamppailla miesten kanssa samalla areenalla, niin lakatkaa juoksemasta tuon sukupuolen kätköön ja vaatimaan erityiskohtelua.
- miestenlogiikka
..... kirjoitti:
En jaksanut lukea, mutta on selvää, että sulla ja muillakin naisilla tässä ketjussa on niin heikko itsetunto, että eivät kestä sitä älynsä kritisoimista muuten kuin tekemällä siitä jonkun sukupuolikysymyksen. Jos haluatte kamppailla miesten kanssa samalla areenalla, niin lakatkaa juoksemasta tuon sukupuolen kätköön ja vaatimaan erityiskohtelua.
Siis, et jaksa lukea, mitä oli meneillään, mutta et ole huomannut, että tällä palstalla miehet tekevät lähes kaikesta sukupuolikysymyksen, erityisesti tuossa ketjussa ja sitten teet itse siitä sukupuolikysymyksen, ''sinulla ja muillakin naisilla tässä ketjussa on heikko itsetunto ja kasa sovinismia perään', ei se ei ole niin, enkä kerro miksi. Ja sitten on jo vaadittu erikoiskohtelua naisina, eli missä? Mutta nyt kohdaltani lopetan tämän keskustelun', tasosi on vain tylsistyttävä, toistat vain yleisiä uskomuksia netissä, ei mitään omia huomioita oikeasta elämästä.
- Joopa joo
Tässäkin ketjussa on taas kaikenlaisia älyllään pätijöitä niin miehissä kuin naisissa. Sanottakoon tässä, että älyllään päteminen on niitä varten, jotka kokee tarvitsevansa muiden tunnustusta älynsä tueksi ja tällainen laumasta tuen hakeminen ei tunnetusti ole mikään älyn merkki.
- omnibus
Aihe koski älyä, joten toin sen esiin, että minulla on ihan oikeita syitä pitää itseäni älykkäänä, älyllä en päde koskaan, minusta se on myötähäpeää herättävää.
Otetetaan ensin pientä tuntumaa siihen mitä älykkyys voisi olla:
http://www.iqout.com/index.php?lang=FIN
Irtoaako 150:lla alkavia tuloksia? Saa harjoitella vähän, koska testissä generoidaan uusia tehtäviä lennossa. Parhaimpiin tuloksiin ei yllä vaikka miten harjoittelee, jos ei löydy pientä lahjakkuutta.
Ydinfysiikasta monet tällä palstalla puhuvat. Teen nyt vähän työtä puolestanne, ja linkkaan tänne HY kurssin ydinfysiikasta harjoituksineen, ja linkin ilmaiseen kurssikirjaan. Siinä sopii miettiä onko ydinfysiikka vaikeaa, ja riittävätkö omat rahkeet siihen.
http://theory.physics.helsinki.fi/~nuclphys/
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=krane nuclear physics pdf&source=web&cd=1&ved=0CCIQFjAA&url=http://www.fulviofrisone.com/attachments/article/446/Krane - Introductory Nuclear Physics.pdf&ei=kj2OU7GcLYSayQOZg4GwAw&usg=AFQjCNESOYVDJgGsInnyT1yTTYNbyJmfyA&sig2=U8iViTJkd0pA6WUVqZiMmQ&bvm=bv.68235269,bs.1,d.bGQ- Iso pudotus
ÄO:ni on tippunut vajaa 40 pistettä (24 keskihajonnalla) tuon testin perusteella aiemmin mitattuun viralliseen testiin verrattuna. Pysyi se silti 100 paremmalla puolella. Kiinnostavaa olisi tietää kuinka paljon elämäntilanteeni ja yleinen näköalattomuus on ollut vaikuttavana tekijänä älykkyyteni laskussa.
- nevermind888
Iso pudotus kirjoitti:
ÄO:ni on tippunut vajaa 40 pistettä (24 keskihajonnalla) tuon testin perusteella aiemmin mitattuun viralliseen testiin verrattuna. Pysyi se silti 100 paremmalla puolella. Kiinnostavaa olisi tietää kuinka paljon elämäntilanteeni ja yleinen näköalattomuus on ollut vaikuttavana tekijänä älykkyyteni laskussa.
Tulos 101, tipahti vielä enemmän kuin sulla. Mä en tykkää, jos ei tuon kaltaista testiä ole tehnyt ennen, että aika ratkaista on 45 sekuntia, yhden vastauksen kohdalla tietokoneeseeni tuli joku häiriö ja se pysähtyi pariksi minsaksi, olin vastaamassa väärin, mutta kun sain kaksi minuuttia katsoa tehtävää, oli se kovin helppo.
- laiska mies
Varmasti tuohonkin testiin vaikuttaisi harjottelu, siinä missä muihinkin ÄÖ testeihin.
Omat aiemmat tulokset muista ÄÖ testeistä olleet välillä 125-135. Tuon testin ensiyrittämällä tulos 113.
Pitää vielä testata joskus vähän skarpimpana (eikä keskellä yötä) ja nyt testin tyylin tietävänä muuttuuko tulos. En täysin usko tuohon väitteeseen että tuossa sen taktiikan valinta ei vaikuttaisi (tai harjottelu). Muissakin testeissa se ero ensimmäisen kerran ja myöhemmän yrittämisen välillä on ollut juuri se n. 10 pinnaa itselläni (125 -> 135). Käytännössä johtuen siitä että on uudella kertaa osannut ajoittaa vastaamistahdin niin ettei lopu aika kesken. Ensimmäiset kerrat yleensä vastaillut liian varman päälle. Tuossa ei pitäisi käydä ihan samalla tavalla tuon kiinteän ajan takia, mutta kyllä tuossakin sen aikarajan oppiminen ja tehtävien logiikan tyylin oppiminen varmasti vaikuttaa.
Joka tapauksessa tuo mittaa taas vaan sitä tiettyä loogista päättelykykä ja kuvioiden hahmottamista. Se on taas yleensä jotain ihan muuta kuin mitä esim. nainen miehestä hakee kun puhuu "älykkyydestä" tai "fiksuudesta". Ketään naista ei kiinnosta kuinka hyvin osaa noita kuvioita yhdistellä. - 164äo nainen
laiska mies kirjoitti:
Varmasti tuohonkin testiin vaikuttaisi harjottelu, siinä missä muihinkin ÄÖ testeihin.
Omat aiemmat tulokset muista ÄÖ testeistä olleet välillä 125-135. Tuon testin ensiyrittämällä tulos 113.
Pitää vielä testata joskus vähän skarpimpana (eikä keskellä yötä) ja nyt testin tyylin tietävänä muuttuuko tulos. En täysin usko tuohon väitteeseen että tuossa sen taktiikan valinta ei vaikuttaisi (tai harjottelu). Muissakin testeissa se ero ensimmäisen kerran ja myöhemmän yrittämisen välillä on ollut juuri se n. 10 pinnaa itselläni (125 -> 135). Käytännössä johtuen siitä että on uudella kertaa osannut ajoittaa vastaamistahdin niin ettei lopu aika kesken. Ensimmäiset kerrat yleensä vastaillut liian varman päälle. Tuossa ei pitäisi käydä ihan samalla tavalla tuon kiinteän ajan takia, mutta kyllä tuossakin sen aikarajan oppiminen ja tehtävien logiikan tyylin oppiminen varmasti vaikuttaa.
Joka tapauksessa tuo mittaa taas vaan sitä tiettyä loogista päättelykykä ja kuvioiden hahmottamista. Se on taas yleensä jotain ihan muuta kuin mitä esim. nainen miehestä hakee kun puhuu "älykkyydestä" tai "fiksuudesta". Ketään naista ei kiinnosta kuinka hyvin osaa noita kuvioita yhdistellä.Älykkyystestiä ei pitäisi tehdä kymmentä kertaa useammin, jos ratkoo jo niitä päivittäin harjoitellen tulokset ei vastaa todellisia määriä. Itse tein Tieteenkuvalahden ja yhden vakavamman testin ja tulos oli 163, ensimmäisellä kerralla meni puihin, kun en ymmärtänyt miten sanallisia lasketaan, jotka olivat Tieteen Kuvalehdessä. 3 kertaa olen tehnyt, jos treenaisin niinkuin tuttuni vuosia, hän on varsin hitaammasta päästä, mutta käsittääkseni vuosien treenauksen jälkeen se veti jotain 150. Tollaset varsinkin jätkät on aika yleisiä.
- 164äo nainen
164äo nainen kirjoitti:
Älykkyystestiä ei pitäisi tehdä kymmentä kertaa useammin, jos ratkoo jo niitä päivittäin harjoitellen tulokset ei vastaa todellisia määriä. Itse tein Tieteenkuvalahden ja yhden vakavamman testin ja tulos oli 163, ensimmäisellä kerralla meni puihin, kun en ymmärtänyt miten sanallisia lasketaan, jotka olivat Tieteen Kuvalehdessä. 3 kertaa olen tehnyt, jos treenaisin niinkuin tuttuni vuosia, hän on varsin hitaammasta päästä, mutta käsittääkseni vuosien treenauksen jälkeen se veti jotain 150. Tollaset varsinkin jätkät on aika yleisiä.
En tietenkään tarkoita, että sinä olisit tehnyt niin, jos tuosta saa sen kuvan.
- laiska mies
laiska mies kirjoitti:
Joka tapauksessa tuo mittaa taas vaan sitä tiettyä loogista päättelykykä ja kuvioiden hahmottamista. Se on taas yleensä jotain ihan muuta kuin mitä esim. nainen miehestä hakee kun puhuu "älykkyydestä" tai "fiksuudesta". Ketään naista ei kiinnosta kuinka hyvin osaa noita kuvioita yhdistellä.Ja nyt toisella yrityksellä - ja yhden oluen jälkeen sen jonkun 0.2 - 0.3 promillen humalassa - tulos olisikin sitten 124. Eli taas tuli nousua se joku noin 10 pinnaa ensimmäisen ja toisen kerran välillä.
Mahtoikohan alkoholi parantaa aivojen toimintaa...? Vai olisiko taas ollut ihan se normaali ÄÖ testin ominaisuus että se kertaharjoittelukin parantaa tulosta. Noissa kaikissa testeissä on kuitenkin tietyt logiikat mitä ne aina toistaa, ja kuten kaikessa muussakin, harjoittelu tekee mestarin.
Ja tohonkin tulokseenkin mahtui kämmäilyitä kuten se että klikkasin yhden testin tulosta juuri samalla hetkellä kun aika loppui, joten siitä testistä tuli virhe ajan loppumisen takia, ja myös seuraavasta testistä tuli virhe koska se klikkaus menikin siihen seuraavaan ilmestyvään testiin jota en edes ehtinyt nähdä kuin välähdykseltä.
Kaikenkaikkiaan, pidän vaikkapa mensan testejä järkevämpänä ja monipuolisempana, mutta kyse nyt on lähinnä siitä mitä kykyä haluaa mitata. Jos haluaa testata pelkkää nopeatempoista "multitasking" kuvion hahmotusta, niin tuo testi on siihen hyvä.
Jälleen kerran, hyvin vähän tekemistä tuolla on sen naisten miehistä hakeman "älykkyyden" kanssa. - ....
164äo nainen kirjoitti:
Älykkyystestiä ei pitäisi tehdä kymmentä kertaa useammin, jos ratkoo jo niitä päivittäin harjoitellen tulokset ei vastaa todellisia määriä. Itse tein Tieteenkuvalahden ja yhden vakavamman testin ja tulos oli 163, ensimmäisellä kerralla meni puihin, kun en ymmärtänyt miten sanallisia lasketaan, jotka olivat Tieteen Kuvalehdessä. 3 kertaa olen tehnyt, jos treenaisin niinkuin tuttuni vuosia, hän on varsin hitaammasta päästä, mutta käsittääkseni vuosien treenauksen jälkeen se veti jotain 150. Tollaset varsinkin jätkät on aika yleisiä.
Ja menepä sinäkin Mensan testiin ja tule kertomaan tulos.
- 164äo nainen
.... kirjoitti:
Ja menepä sinäkin Mensan testiin ja tule kertomaan tulos.
Mensa on juuri tuon ilmiön takia joutunut vuosi vuodelta vaikeuttamaan kysymyksiään, koska nämä 'harjoittelijat' treenaa ja treenaa ja siksi Mensan linja on, että tehtävien pitää olla vaikeita, että edes joku joka pääsee sisään, olisi vielä älykäskin. Mä en pidä älystäni, en esittele sitä muuta kuin tässä ketjussa, kun älystä puhuttiin, kirjoitan tieteellisiä hypoteeseja laatikoihini ja jaan ne vain miehelleni, jonka vastaava tulos on parempi kuin minun, yliopisto on korruptoitunut älyllisesti, vaikka tulenkin hc yliopisto akateemisesta perheestä. Ei minulla ole kahden eri testin jälkeen, mitään intoa tehdä yhtään lisää, nekin tein lähinnä vitsinä 34-vuotiaana, pari vuotta sitten.
- tällasta tänään
Tuollaisen testin perusteella minä olen varmaan tyhmä kuin saapas - luovutin nimittäin jo jossain kymmenennen tehtävän paikkeilla. No, en olekaan koskaan pitänyt itseäni ainakaan matemaattisesti erityisen lahjakkaana ja avaruudellinen hahmotuskykyni on aika surkea siitäkin huolimatta, että olen ihan hyvä piirtäjä. Piirrän tosin geometriset kuviot paremmin, jos en mittaa mitään, mutta mieluiten piirrän kasvokuvia...
Myös monet juuri tuollaista loogista päättelyä vaativat tehtävät ovat esim. videopeleissä mielestäni hankalia, mutta niihinkin harjaantuu tekemällä. Veikkaan, että pelit kehittävät ihan oikeasti aika monen päättelykykyä (ja siinä samalla englannin kielen taitoakin). Ehkäpä niistä olisi vielä tällä iälläkin minulle hyötyä huvin lisäksi, vaikka eniten nautinkin pelien tarinoista ja visuaalisuudesta. Ja vihollisten hakkaamisesta ;D
Itse kuitenkin tuen teoriaa siitä, että älykkyydessä on useita eri osa-alueita, joten älykkyyttä ei voi mitata pelkästään esim. loogista päättelykykyä ja kuvioiden hahmottamista testaavalla testillä. Psykologiaan en ole lukioaikojen jälkeen perehtynyt uudelleen, mutta silloin olin todella kiinnostunut aiheesta.
No, vaikka tuolla ylempänä sanoin, että haluaisin samankaltaisen kumppanin kuin itse olen, niin joidenkin taitojen kohdalla toistensa tukeminen olisi tietysti plussaa. Pärjäisin toki matemaattisesti yhtä "heikkolahjaisen" tai huonommankin kanssa, mutta kyllähän se voisi arkea helpottaa, jos mies hoitaisi numeroilla pelaamisen. - ....
164äo nainen kirjoitti:
Mensa on juuri tuon ilmiön takia joutunut vuosi vuodelta vaikeuttamaan kysymyksiään, koska nämä 'harjoittelijat' treenaa ja treenaa ja siksi Mensan linja on, että tehtävien pitää olla vaikeita, että edes joku joka pääsee sisään, olisi vielä älykäskin. Mä en pidä älystäni, en esittele sitä muuta kuin tässä ketjussa, kun älystä puhuttiin, kirjoitan tieteellisiä hypoteeseja laatikoihini ja jaan ne vain miehelleni, jonka vastaava tulos on parempi kuin minun, yliopisto on korruptoitunut älyllisesti, vaikka tulenkin hc yliopisto akateemisesta perheestä. Ei minulla ole kahden eri testin jälkeen, mitään intoa tehdä yhtään lisää, nekin tein lähinnä vitsinä 34-vuotiaana, pari vuotta sitten.
Nettitestin varmistama nero kirjoittelee miehelleen tieteellisiä hypoteesejä. Jep jep.
- 164äo nainen
.... kirjoitti:
Nettitestin varmistama nero kirjoittelee miehelleen tieteellisiä hypoteesejä. Jep jep.
Kyllä ne kaksi eri testiä mitkä tein ovat ihan klassisia metodeja käyttäviä testejä.
- Fiksu mieluiten
Jonkun vitun hassun lehden toimittaja kuvittelee olevansa älykkäämpi kuin sairaanhoitaja.
Tuo on naisten ongelma että kuvittelevat statusta omaavan koulutetun ihmisen olevan älykkäämpi kuin sellaisen joita ei ole.
Sitähän tuo nainen yritti selvittää miksei niin kaunis "älykäs" nainen saakkaan haluamaansa superurosta.
Ehkäpä superuros arvottaa enemmän sellaisia asioita kuin sopeutuvaisuus ja empaattisuus kuin joku kylmä älykkyys johon uraihmiset pyrkii.
Fiksuus on asia erikseen kuin kouluissa opittu kirjatieto tai uralla tarvitta älykäs kopeus.
Gloss-lehden toimittaja ei vaikuta kovinkaan fiksulta. - 2+12
Turhin keskustelu ikinä. Sitä paitsi aloituksen linkissä ei edes puhuta älykkyydestä vaan menestyksestä.
- siiderivalas456
Älykkyys on tällä palstalla vaikea aihe, jos älyyn viittaa tulee monta vihaista paikalle. Anna nyt ihmisten puhua jos niitä kiinnostaa. Rumuus on oikeassa maasílmassa (siis Suomi24:n ulkopuolella :) ) aihe josta on paras pitää turpansa kiinni varsinkin nainen naisten kanssa, myös itseään kauniiksi arvioivat naiset, eivät juuri voi sitä ilmaista (puhun niistä, jolle syitä uskoa itsestään niin). On niitä 'siiderivalas' kaunottariakin, joiden kaverit ovat koko elämän (naispuoliset) lohduttaneet, että 'sä oot oikeasti niin nätti, miehet ei vaan tajuu, et sä oot helmi', mutta kun kysessä on todella kaunis nainen, jonka perässä komeatkin miehet juoksee, naiset sanoo (ei hyväitsetuntoiset toiset kauniit naiset), 'ää, et sä ainakaan ole mikään hyvännäköinen' tai selän takana 'hirvee, ihan hirvee', tämä nyt on yleistys, mutta yllättävän monet naiset käyttäytyy näin.
- nainen nainen
Tätä palstaa lukiessa jotenkin naurattaa tuo termi "fiksut miehet".
- Vink vink
Maailman naisia tarkkaillessa jotenkin naurattaa tuo termi "älykkäät naiset"
- napapiiri111
Vink vink kirjoitti:
Maailman naisia tarkkaillessa jotenkin naurattaa tuo termi "älykkäät naiset"
Jos et tiedä sellaisia olevan olet harhainen. En vastaa, koska en jää inttämään.
- .....
napapiiri111 kirjoitti:
Jos et tiedä sellaisia olevan olet harhainen. En vastaa, koska en jää inttämään.
Onhan niitä muttei tässä ketjussa.
- haikala17
..... kirjoitti:
Onhan niitä muttei tässä ketjussa.
Monien vuosien tuntemiseen oikeassa elämässä varmasti perustat käsityksesi...
Miehet on tyhmiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2062429
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411597Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1381251Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2871043Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56992Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis303975Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20932- 55916
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19794Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763