Pois Lahdesta

_Sweety_

Lahti on hyvin ahdasmielinen ja kylmä kaupunki. Lahtelaiset ovat pienisieluisia kyttääjiä, sisäänpäin kääntyneitä ikäviä ihmisiä. Juoruja riittää ja asiantuntijaa. Lahtelaiset itse tekevät kaupungistaan ahdasmielisen ja surkean.

Lahteen tarvittaisiin enemmän kansainvälisyyttä, ymmärrystä ja erilaisuuden hyväksymistä. Lahtelaiset futis fanit ovat idiootteja, hyvänä esimerkkinä- Lahtelaisesta ihmisestä. Tämä suvaitsemattomuuden kehto.

Kaupunkikuva ei ole mitenkään erityinen. Satama kesäisin täynnä pellejä, yhtänä osana koko suurta sirkusta. Motoristit patsastelevat ja esittelevät prätkiään, jurrissa oleville naisille. Tämä jos jokin kertoo Lahtelaisesta älykkyydestä.

Ahdasmielisyydestä kertoo myös järjetön viha mm. Helsinkiläisiä kohtaan. Todellisuudessa se on suurta kateutta, ymmärryksen puutetta, globaalin kelkan kyydistä pois putoamista, jne.

Pienien kapunkien ongelma on väistämättä elämää ymmärtämättömät ihmiset. Ei ole kokemuspohjaa, eikä ymmärrystä toisiin ihmisiin. Samaa homosabienssia tiettävästi, täällä kaikki kuitenkin olemme. Pieniä ovat pienten kaupunkien ongelmat. Pieniä ovat myös pienten ihmisten sielut.

Kohtuullisen paljon matkustelleena ja, lukemattomia uusia ihmisiä tavanneena. Elämääkin nähneenä ja kokeneena. Olen tullut siihen päätökseen: Muutan pois Lahdesta. Lahesta siis, melkoisen omaperäinen lausahdus.

139

5893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene jo!

      Ei tuu ikävä!

    • jupupjpupu

      kiva kun kävit.

      tule pian takasin opettaan meitä juntteja , jookos ?'

      helssinkissä asuu kuullemma kokoomuslaissia rikkaita.

      lahes vaan demareit ja vasemmistoliiton kannatajia

    • Urpojen kaupunki

      Asuin melkein 40 vuotta Lahdessa, ja siellä elämä meni aina vaan hullumpaan suuntaan.
      Ihmeen helpolla siellä ihminen "onnistuu" eksymään juuri niiden väärien ihmisten seuraan. Siellä ihmistä kytätään ja vainotaan. Mitä pienempi asia, sen suurempi numero siitä tehdään. Asioista, joilla ei ole mitään merkitystä heidän elämään. Ihmisten asioihin puututaan ja hankaloitetaan elämää.
      Kyräilyä ja ilman mitään syytä vihaamista. Toivotaan toiselle pelkkää epäonnistumista, ja mikä vaarallisinta, niin toivojat saavat tahtonsa läpi.
      Muutat ihan mihin taloon tahansa, niin saat hullut naapureiksi. Meet minne vaan töihin, niin mulkerot valikoituu työkavereiksi. Koko Lahti on seko!
      Onneksi pääsin Lahdesta pois - jo monta vuotta sitten. Lahti on ilmapiiriltään hyvin sairas paikka.

      • Urpojen kaupunki

        Niin ja piti sanoa: Jostakin ihmeen syystä juuri Lahteen on kasautunut joku ihan omituinen porukka.


      • Tukholmasta muuttanu
        Urpojen kaupunki kirjoitti:

        Niin ja piti sanoa: Jostakin ihmeen syystä juuri Lahteen on kasautunut joku ihan omituinen porukka.

        Eiköhän niitä urpoja ole joka kaupungissa,myös Helsingissä.Meitä kun on moneksi.


      • turvallinen aikuinen 1

        Olen pahoillani että sulle on noin kurjasti tuurin kanssa käynyt Lahes. Mulla on aina ollut huippu naapurit ja huippu kolleegat Lahessa. Mutta olenkin luonteeltani pirtsakka avoin enkä luokittele itseani persoonana kusipääksi


      • Anonyymi
        Urpojen kaupunki kirjoitti:

        Niin ja piti sanoa: Jostakin ihmeen syystä juuri Lahteen on kasautunut joku ihan omituinen porukka.

        Lahtelaiset menee naimiisin sukulaisten kans. Luulen että siittä johtuu se sekopäisyys


    • Kyllä, mutta...

      Totta, olet oikeassa, Tukholmasta muuttanut.
      Urpoja mahtuu joka kaupunkiin, mutta Lahdessa niitä on keskivertoa enemmän. On Suomessa muitakin kaupunkeja, joihin ei muuttamista ole.
      Sitä on tässä elämässä tullut nähtyä vaikka ja mitä. Ihan kaikkea ei olisi tarvinut olla näkemässä ja kokemassa.

      • Brädi

        Miksköhän olet muuttanut niin monet kerrat? Työn perässä vai johtuisiko ongelmat omista korvien välistä? Kaikissa kaupungeissa on näitä epämääräisiä ihmisiä, mut kuka käskee menee niiden seuraan yms. Kyllä suosittelen peiliin katsomista!


      • johanontaas
        Brädi kirjoitti:

        Miksköhän olet muuttanut niin monet kerrat? Työn perässä vai johtuisiko ongelmat omista korvien välistä? Kaikissa kaupungeissa on näitä epämääräisiä ihmisiä, mut kuka käskee menee niiden seuraan yms. Kyllä suosittelen peiliin katsomista!

        On nyt jo vähäsen vanhaa juttua, mutta pakko kysyä sinulta, että sanoiko tuo nimimerkki "Kyllä, mutta..." muuttaneensa monet kerrat? Minun mielestä ei sanonut missään kohtaa. Mua ainakin häiritsee tollaset ihmiset kuin sinä, joiden on ihan pakko ymmärtää kaikki tahallaan väärin.


    • gfhrttl

      Kirjoitin tämän alunperin Tampere palstalle, mutta ehkä se sopii tännekin.

      Maailmassa ei taida olla olemassa sitä täydellistä paikkaa, muutakuin utopiassa. Meillä ihmisillä on erilaisia näkökulmia ja mielipiteitä asioihin, ja on hienoa, että niin voi olla. Kaikissa maissa edes se, ei ole mahdollista. Jokaisessa kaupungissa on myös parannettavaa, ja on hyvä, että ihmiset ovat aktiivisia ja puuttuvat epäkohtiin. Mutta ehkä kannattaisi nostaa ne esille rakentavasti, hankkia niistä eksakti tieto, ei mutu-tuntumaa. Ihmisille on myös inhimillistä valittaa monestakin asiasta, vaikka lopultakaan ne eivät nyt ole niin kovinkaan tärkeitä. Valittaminen kuuluu ihmisluonteeseen, suurimmalla osalla, ja antanee jonkinlaista tyydytystä ja on yksi kanava purkaa sisäisiä patoutumia. Silti, kaupungin tärkein pääoma ovat lopultakin sen asukkaat, jos he eivät ole ylpeitä kaupungistaan, niin ketkä ovat.

      Suosittelen niille Tamperelaisille, jotka näkevät Tampereen kertakaikkisena "helvetinkolona" muuttamaan rohkeasti muihinkin kaupunkeihin, ja näkemään minkälaisia ne ovat. Itse olen näin tehnyt, ja koen, että siitä on ollut paljon hyötyä. Minun elämäni on rakentunut oikeastaan kahden kaupungin varaan (muut kaupungit joissa olen asunut, tai maat, ovat olleet lyhyempi aikaisia eikä niihin ole rakentunut realistista suhdetta), kotikaupunkini Tampereen ja Lahden. Siinä kaksi melko kaukana toisistaan olevaa kaupunkia, ei maantieteellisesti mutta muuten. Lahdessa niitä epäkohtia todella riittää, mutta täältä puuttuu valitettavasti se, jonka ainakin toivon Tampereella säilyvän, se pääoma eli asukkaiden ylpeys omasta kaupungistaan. Väitän, että yksi suurimpia syitä siihen, että Lahdella on huono imago, on se, että edes lahtelaiset itse eivät ole ylpeitä kaupungistaan tai ainakaan tuo sitä millään tavalla esiin. Myös tietty sulkeutuneisuus ylläpitää tätä kuvaa, ulkopaikkakuntalaisten ei ole helppoa sulautua joukkoon, sisäänpäinsuuntautuneisuus on edelleen voimissaan.

      Nyt palaan takaisin kotikaupunkiini eli Tampereelle, ja pystyn omasta mielestäni kyllä hyvin objektiivisesti näkemään, missä asioissa oikeasti on sellaisia ongelmia jotka haittaavat kaupunkilaisten elämää, mitkä ovat niitä, joissa on enemmänkin se tarve valittaa. Mitkä asiat toimivat todella upeasti verrattuna esim. Lahteen. Siitä huolimatta, että Lahdessa on asioita jotka eivät toimi, se pyrkii muutokseen. Ja omalta osaltani toivon, että vien täältä mukanani ne asiat jotka ovat hyviä. En lähde asenteella, joka vahvistaa Lahden huonoa imagoa. Haluan sanoa, että Lahti on muutoksessa ja toivottavasti saavuttaa päämääränsä ja uskaltaa avautua. Lahdessa on paljon hyvää ja kaunista, sinnekin kannattaa rohkeasti mennä, katsomaan, käymään, avoimella asenteella, ei niin että menee "siihen kaupunkiin", kaupunkiin jonka imago on vuosia sitten rakennettu niiden asioiden pohjalta, jotka eivät ole enää lainkaan ajankohtaisia.

      Tästä kaikesta huolimatta, minä halusin palata kotiin. Koska mielestäni Tampere on suomen kaunein kaupunki. Mutta kiitän myös Lahtea, siitä kaikesta mitä se kaupunki minulle antoi vuosia, ja omalta osaltani, vaikken ole lahtelainen, eikä minusta vuosienkaan aikana tainnut todellista lahtelaista tulla, pyrin tuomaan ne positiiviset asiat esille. Kuten täällä, mistä nyt lähden, olen aina tuonut esiin Tampereen ainutlaatuisuuden.

      En oikein tiedä, mikä tämän viestin tärkein sanoma oli, tai miksi sen kirjoitin, ehkä muistutukseksi siitä, jos ei ole koskaan nähnyt muuta, sokaistuu hyvälle ja näkee vain huonon....

      Ja tähän loppuun. Kuten kirjoituksessa sanoin, minä vien Lahdesta mukanani ne positiiviset asiat, ne hyvät asiat ja sen tosiasian, että tämä kaupunki antoi minulle paljon. Tässä ketjussa tuli vain niin hyvin esille mitä tarkoitin sillä pääomalla, että kaupunkilaiset olisivat ylpeitä kaupungistaan. Ja itse henkilökohtaisesti en ymmärrä tuota käsittämätöntä vihaa Lahtea kohtaan, siis mikä tässäkin ketjussa tulee esille. Jos noin tuntee, niin silloin on tietysti parempikin lähteä pois, mutta mielestäni ei ole oikein lahtelaisia kohtaan nähdä asiat noin yksioikoisesti, ehkäpä kannattaa myös katsoa peiliin. Itse ainakin voin todeta, kiitos Lahti ja Lahtelaiset, sen minkä omalta osaltani pystyn tämän kaupungin imagolle tekemään, teen. Eli tulen kertomaan kuinka paljon täällä on sitä hyvää ja kaunista, surullista, jos ei sitä pysty näkemään.

      • kytöläläinen

        Hyvin kirjoitettu.

        Minä en aikoinani arvostanut suomalaisia enkä siis suomalaisia kaupunkejakaan. Parikymmentä vuotta Euroopan ulkopuolella muutti maailmankuvaa. Kun palasin, ja asetuin Lahteen, pidin siitä. En vertaa sitä miljoonakaupunkiin, jossa olin elänyt, enkä synnyinpaikkakuntaani. Helsiki tuntui minulle vieraalta paikalta; se oli kasvanut ja muuttunut entistä kylmemmän oloiseksi. Tampere vaikutti ihan hienon näköiseltä, samoin Jyväskylä. Hämeenlinna oli sekin kasvanut ja menettänyt jonkin verran vanhaa viehätystään, mutta saanut uuttakin. Mikkelissäkin olen nyt palattuani käynyt, ja Kajaanissa ja Heinolassa ja Kuopiossa. Näistä kaupungeista pidän Lahtea parhaimpana paikkana asua. Se on kauniisti suunniteltu, ei sinne tänne huiskittu. Kaunista luontoa on käytetty apuna, ei vihollisena, jota vastaan pitää taistella betonibunkkerein. Lahti on tarpeeksi suuri mutta riittävän pieni. Helsinkiin ajaa hurauttaa hetkessä, tai vielä helpommin junalla tai bussilla.

        Minusta tuntuu, että jos on omassa mielessä rauha, pystyy asumaan missä tahansa. En ole kovin paljon tutustunut ihmisiin, koska en ole seurallinen enkä kaipaa ihmisiä. En voi kuitenkaan valittaa lahtelaisista naapureistani täällä kaupungin pohjoisliepeillä, metsän ja palvelujen lähellä. He ovat hyvin samanlaisia kuin itsekin olen. Auttavat, jos näkevät vaikka jonkun kuskaavan kotiinsa jääkaappia, juttelevat koirallesi, eivät häiritse, jos et halua jutella, juttelevat, jos sinäkin haluat. Eli tunnen oloni kotoisaksi, mutta vapaaksi.

        Ennustaisin, että taloustilanteen vaikeutuessa (pian, pelkään) Helsingissä moni luopuu asunnostaan ja muuttaa Lahteen. Rahalla, joka vaihdossa jää säästöön, elää pitkään! Ja työmatka ei ole ollenkaan paha vaikka juuri sillä junalla, ja matkalla voi vaikka rentoutua lukemalla tai nettiä selaamalla. Miksi asuisi pääkaupunkiseudulla, jos alle sadalla tuhannella saa Lahdesta kunnostetun kaksion tai jopa kolmion. Ja koska Lahti on niin pieni kaupunki, miksi sielläkään tunkeutua ihan keskustaan, missä asunnot ovat paljon kalliimpia ja naapureita enemmän? Miksei antaisi itselleen rauhaa ja kuitenkin viihtyisän kaupungin tuossa muutaman minuutin ajomatkan päässä?

        Tässäkin talossa on ainakin yksi asunto myytävänä. Toivon, että sen nappaa joku yhtä kiva kuin nykyiset asukkaat ovat. Jospa joskus vaikka joku löytyisi täältä, jonka kanssa voisi ystävystyä. Jos ei löydy, se ei ole heidän vikansa vaan syy on se, että minusta on mukava olla yksinkin.


    • nauraja.

      "minä vien Lahdesta mukanani ne positiiviset asiat"

      Jääkö Lahteen enää sitten mitään positiivista?

      • niin...

        Jäähän sinne se kyltti tienvarressa missä lukee: Helsinki


    • fghrte

      Jää, paljon. Pahoittelen lauserakennetta josta tulee väärä kuva. Siitä huolimatta mitä tässä ketjussa on, Lahteen jää paljon hyvää, sellaista mitä tulen kaipaamaan. Jokaisella saa olla omat mielipiteensä, ja jos tämä minun tekstini nyt jollekin aiheuttaa reaktion "V...U mikä gay, tai muuta vastaavaa, niin ei voi mitään. Eipä henkilökohtaisesti haittaa yhtään kenenkään seksuaalinen suuntautuneisuus jos kyseessä on kaksi aikuista ihmistä. Joten enpä oikein ymmärrä tuon gayn käyttöä haukkumailmaisuna...olisit sanonut vaikka että "V...U mikä ääliö" tai jotakin sinne päin. Edelleen, kaikesta huolimatta, Lahti on hyvä kaupunki, jokaiseen kaupunkiin mahtuu v.........n ihmisryhmä.

    • Bebek

      Vieläkö Lahdessa on Bebek? Eletroniikkan komponentteja myyvä liike.

      • etyeiy rbuweb

        Minnekäs se Bebek olisi muuttanut!


    • Kebabb

      Osittain totta, osittain ei. Lahti, ja yleensäkin päijät-häme on mukavan pieni luonnonläheinen maakunta, kunhan välttelee kalja / tuoppi / ym. juorupaikkoja..

      Mukavia ihmisiäkin täällä on, kunhan osaa etsiä...Tosin, kieltämättä niitä joutuu välillä etsimään "kivien alta"

      Kaupunkien keskustat, ja lähiöt ovat yleensä joka kaupungissa rauhattomia.

    • nainen24

      3 vuotta sitten muutin Lahteen ja kyllä tämä mielestäni on hyvä paikka asua. En tiedä missä vietätte aikaanne, mutta itse olen saanut lähinnä ystävällistä kohtelua ja monesti sellaista kohtelua saa, kuin antaa. Kusipäitä on ihan joka kaupungissa, tarvitseeko sellaisten ihmisten kanssa olla tekemisissä? Minä valitsen itse seurani, eikä tähän mennessä ole ollut mitään ongelmaa kenenkään kanssa.

      Ps. Aloittajan kirjoitus on täynnä melkoista yleistämistä ja samalla hän peräänkuuluttaa ymmärrystä.. Just saying.

    • lahtelainen 4e

      Lahti on sopivan kokoinen mesta.
      Vesku on hieno tuossa vieressä, puistot, satama, urheillakin sopii ja mukavia kapakoita ja livemusiikkia on riittävästi.
      Poliitikot on tietty Lahdessakin perseestä.

    • Kotosin Lahest

      Aloitus viestiä haluan kommentoida sen verran, että missä ne negatiiviset asiat on? Eiköhän kaikki lahtelaiset minä mukaan lukien ole ylpeitä noista mainitsemistasi piirteistä :)

      • KeppiPena

        Sanotaan että silloin se on vakavaa, kun sitä ei itse ymmärrä.


    • Kiitos :D

      Muuta pois niin on Lahdessa yksi mulkero vähemmän.

      • Anonyymi

        Takanapäin puhujat ja leimaavat ihmiset täällä toisten olemisen pilaavat. Just nää ihmiset jotka puhuvat tyyliin " kun se on ja sen jälkeen kun se ja se sitä ja se tätä, ja senkaltanen tuonkaltanen jne. jne." Haukkuvat myös usein ulkonäköä. Itselleni on joskus yritetty joitakin haukkua. Ite ovat kusipäitä, narsisteja. Vihaan ihmisiä jotka puhuvat niin muista takanapäin.


    • Älämölöt

      Sweety, ota Nalle kainaloon ja muuta kulttuurikaupunki Heinolaan;)

      • rteyerue5

        Heinolahan tosiaan aikoi ottaa pakolaisia, mutta vain tummahkoja ja vain fyysisesti kunnossa olevia. Maksaakohan Heinola vielä sen satasen kaupunkiinmuuttobonusta? Paras puoli Heinolassa, sen upean vesistön ohessa on se, että sieltä pääsee nopeasti Lahteen.


    • Elämä hymyilee

      Kuka välittää joistakin juoruilijoista tms. Oikeesti kannattaa vaan sivuuttaa negatiiviset ihmiset elämästään pois ja pitää vaan ne positiiviset kaverit niin omakin elämä näyttää paremmalta. Näin minäkin olen tehnyt 36 vuotta täällä lahdessa eikä ole moittimista. Smile

    • Lahest määki

      Kyllä Lahessa kansainvälisyyttä riittää, kävelepäs liipolan mäki ympäri, ja kattele siel mäen päällä mitä kaikkia kansallisuusksia näkyy, niin siin on sulle kansainvälisyyttä...

      • turhaanmaksaa

        No siinä näkee kansainvälisyyttä enemmän kuin maailmanympärysmatkalla. Tulee sitä paitsi Liipolanympärysmatka halvemmaksi kuin maailmanympärysmatka.


    • GoLahti

      Ei pidä antaa ympäristön vaikuttaa siihen, miten itse elää ja millä mielellä. Itse olen asunut viisi vuotta Lahdessa ja pidän tästä todella paljon! Ehkä en hankkiudu urpojen seuraan tai anna jonkun moottoripyöränsä kanssa kännisiä eukkoja pokailevan äijän pilata päivääni? Ehkä viihtyminen missä tahansa elinympäristössä on sitä, että osaa ottaa parhaan annin irti sieltä, missä asuukaan. Lahdessahan on niin paljon hyvääkin näiden tässä keskustelussa jauhettujen "paskojen puolien" lisäksi. Ja en nyt ala luettelemaan omaa listaani, vaikka vastaukseksi tästä tulee varmaan, etten muka keksi yhtään. Oi, kyllä minä keksin.

    • Joska

      Helsingissä 20 vuotta asuneena ja nyt täällä 20 v. ..en muuttaisi ! Sulla on ollut huono säkä tai sun näkökulmasi on suppea... Lahdessa on kaikkea paitsi oopperaa ja sinne pääsen jos jostakin syystä haluan... Lahti on sopivan kokoinen ja hauskan näköinen....terveisin entinen Lauttasaarelainen

    • eija3

      Mistähän moiset angstit olet lahtelaisia kohtaan saanut? Tiedoksi, että siellä satamassa niitä prätkiään näyttelevät suurimmaksi osaksi ulkopaikkakuntalaiset ja Stadin asukkaista suurin osa on junan tuomia... Joten jos siellä Stadissa ollaan niin suvaitsevia ja avarakatseisia niin olisikohan se niiden junan tuomien ansiota suuremmaksi osaksi :). Mukavaa elämää sullekin!

    • Tosilahtelainen

      Niille,jotka eivät opi pitämään kotikaupungistaan,on järjestetty päivittäin lukuisia Lahesta muualle lähteviä juna-ja bussivuoroja .

      • yllätyslahja

        Kiitos, kun muistutit: Lahti tarjoaa uusille asukkailleen ilmaisen kiertoajelun bussilla! Se oli tosi kiva tapa tutustua kaupunkiin. Saimme myös pussillisen naposteltavaa ja esitteitä selattavaksi. Tuntui koskettavalta, kun tuli kutsu sinne. Minulle. Jos nyt en ihan väärin muista, niin taisi kyynelkin tulla silmään.


    • Nyk. Lahtelainen

      Kokeileppa valittaja vaikkapa Turkua vaihteeksi. Tulet tuonjälkeen varmaankin takaisin Lahteen alta aikayksikön!

    • Rautsikan Zeus

      Toivottavasti voit uudessa kotikaupungissasi käyttää angstaamiselta vapautuneen ajan paremmin hyödyksesi. Suosittelisin jotain itseäsi kehittävää toimintaa, esimerkiksi äidinkielen oikeinkirjoituksen kurssi voisi tulla tarpeeseen. Jatkossa voisit sitten ainakin vakuuttavammin ruhjoa verbaalisesti meitä karskeja lahtelaisia eri toitotusväylissä.
      Tarjoan sulle bisset satamassa, jos palautat aloitustekstisi korjattuna. Voidaan kimpassa ihailla puhtaan kielemme kaunetta sekä prätkillään elvisteleviä juntteja.

    • mietin vaan

      Voiskoha tää lahtelaisten outous johtua jostakin luonnonjutusta, esim runsaista moreenikerrostumista tms? vanhassa asunnossa möysässä ahdisti aivan suunnattomasti vaik oli kiva asunto, asemantaustas ei enää ahdista vaik nykynaapurit ja taloyhtiö ovar paljon paskemmat....hmm!

      • My city

        Kyllä se outous mitä ilmeisimmin asuu niissä sun omissa morennikerrostumissa korviesi välissä... Itse paljasjakaisena lahtelaisena tunnen ylpeyttä tästä kaupungista. Tämä on yksi tunnetuimmista Suomen kaupungeista ihan kansainvälisestikin, mm urheilu - ja musiikkikaupunkina.
        Ihmiset täällä (etenkin hieman vahemmat) ovat pääpiirtein avoimia ja ystävällisiä. Meitä peruslahtelaisia täällä onneksi vielä asuu ja monta. Tervetuloa voimakkaasti uudistuvaan ja kansainväliseen Lahteen!


    • Lahe Lähe

      Mukavia provosoivia aloituksia. Varmin keino saada kirjoittelua aikaan.

      Onneksi Sweety muuttaa pois, joten kaupunki vaan paranee tästäkin. Tänne jään ja ikävä ei tule.

    • mene jo!

      Kaikesta päätellen olet kaikkitietävä pikku lesbo. Et ole vielä mitään, eikä susta tuolla asenteella tulekaan kuin vanha kerrostalokyttääjä jossain jakomäessä.

    • mene jo!

      Kaikesta päätellen olet kaikkitietävä pikku lesbo. Et ole vielä mitään, eikä susta tuolla asenteella tulekaan kuin vanha kerrostalokyttääjä jossain jakomäessä.

      • Anonyymi

        Suihin otan jos maksetaan.


    • nainen1

      Olen itse asunut lahdessa muutaman vuoden ja nyt olen lähdössä pois. Lahti ei ole minulle mieluinen kaupunki. Ihmiset täällä ovat olleet minua kohtaan töykeitä enkä yhtäkään ystävää ole täältä saanut vaikka kuinka olen yrittänyt ystävystyä. On ollut todella vaikea sopeutua tänne. Minun makuuni on liian aggressiivinen ja ilkeä ilmapiiri. Olen iloinen teidän puolesta jotka täällä viihdytte hienoa kuulla. Minä en täällä viihtynyt.

      • lihavuusgeeni

        Huonoilla geeneillä vaikea naista niin ne siksi ilkeilee junantuomille.


    • Bouns!

      Lahdesta kotoisin ja ylpeä siitä, itseäni se on opettanut paljon ja kiitollinen sille, en tiedä mitä olisin ilman tätä oppia. Ja menestyjien kaupunki, missä ei juu ole tarpeeksi töitä ja joutuu lorvimaan, mutta ei tämän syy ole tuossa arkadian mäellä, missä "itsenäisyyttämme" kuvaavat jahotavat imperialismin pelinappulat aja jo länsimaista kuolleen teollisuuden takia kaikki pienet ja suuremmatkin teollisuus kaupunngit tähä samaan lamaan? R.I.P "Chicago" my love,i hope we can revive you :I ! Rottailua ja junteja on kaikkialla…Olkaa sellaisen yläpuolella!

    • punkeroliipola

      Onko sulla joku ongelma? Kun sun täytyy puhuu lahesta noi vitun negatiivista. .. ymmärrän jos sul ei oo rahaa muttaa muuallekko tonttilaa ja liipolaan vaikka ne onki ihan 7 paikkoja. Ite asun omakoti talas ja on vitun mukavat naapuri... et lähe waa menee!! Mutakuono

      • Anonyymi

        Minut raiskattiin Lahdessa ja viellä keskellä kaupungia kun tulin juhlimasta. Aluhousut paita revittiin...että silleen


    • Lahden muuri

      Koko lahti pitäisi aidata ja eristää. Poismuutto kielletty.
      Vartijat vahtimaan, että tosilahtelaiset myös pysyvät sen sisäpuolella.

      Toinen aitakerros koko päijät-hämeen ympärille. Muuttoliike sallittaisiin vain aidatun alueen sisälle. Odotan että sen alueen sisällä tiivistynyt viha ja hulluus tekee lopulta tehtävänsä.

      ap. poistu pian. Se ilmapiiri ei parane vaan pahenee.
      Tuon kokemuksen jälkeen, erotat päijät-hämäläisen ja varsinkin lahtelaisen tauottomasta tarpeesta riidellä - missä tahansa muualla. NE EI MUUTU SIITÄ MIKSIKÄÄN.
      Ne on täällä (sen alueen ulkopuolella) samaa kastia ku virolaiset ja venäläiset. Samanlainen käytös.

    • Ymmärrän hyvin.

      Muutin pois 15 vuotta sitten enkä takaisin ole kaivannut. Rutsaisten junttien ja pikkurikollisten kansoittama katkeruuden pesä.

    • Lahest1

      Hei,hei....luulis menevän jo,ja ole hyvä vie asentees mukakanas!

    • ana99

      Lahti on kyllä kusisinta paskaa mitä suomesta löytyy.

    • Lahes

      Lahti oli ihan jees tuossa 15 vuotta sitten kun tänne muutin
      Nyt tuntuu siltä että jokaista vituttaa ja kaikki on agressiivisia ja huonolla tuulella.
      Eikä nuo Lahden naapurikunnat ole sen parempia, pahempia vain.

      • Lahtifani

        Mulla jäi Lahdesta positiivinen kuva kun kävin vierailulla siellä kesäkuun alkupuolella. Lämpimät ilmat oli ja Helsinki lähellä jonne pääsi junalla nopeasti. Asun nyt tilapäisesti Oulussa eikö täällä ainakaan ole rentoa porukkaa. En tiedä vaikuttiko ihanat ilmat siihen mutta ihastuin Lahteen niin että voisin joskus vaikka muuttaa sinne. En ollut koskaan ennen käynyt lahdessa, paitsi ohi on ajettu joten ei ollut mitään ennakkoluuloja.


      • Väärä kuva
        Lahtifani kirjoitti:

        Mulla jäi Lahdesta positiivinen kuva kun kävin vierailulla siellä kesäkuun alkupuolella. Lämpimät ilmat oli ja Helsinki lähellä jonne pääsi junalla nopeasti. Asun nyt tilapäisesti Oulussa eikö täällä ainakaan ole rentoa porukkaa. En tiedä vaikuttiko ihanat ilmat siihen mutta ihastuin Lahteen niin että voisin joskus vaikka muuttaa sinne. En ollut koskaan ennen käynyt lahdessa, paitsi ohi on ajettu joten ei ollut mitään ennakkoluuloja.

        Jos tykkäät tappelemista ja ensivaikutelma sinusta on hyökkäävä, niin sitten sä sovit sinne.

        Niille pitää ensin laittaa jauhot suuhun ja mielellään heti. Älä kysele mitään. Räväkkä läimäytys (tavalla tai toisella), se on paikallinen tapa.

        Muuten se tutustuminen lähtee väärille teille ja sun kohteliaisuus tulkitaan heikkoudeksi. Jota taas lähdetään voitonriumuisesti ja järjestelmällisesti alistamaan.

        Se on kiusaajien luvattu unelmakaupunki sisäisen kulttuurinsa puolesta.
        Sairas meininki.

        Se vaan muhii ja voimistuu siellä.


      • Nyt heitit legendan
        Lahtifani kirjoitti:

        Mulla jäi Lahdesta positiivinen kuva kun kävin vierailulla siellä kesäkuun alkupuolella. Lämpimät ilmat oli ja Helsinki lähellä jonne pääsi junalla nopeasti. Asun nyt tilapäisesti Oulussa eikö täällä ainakaan ole rentoa porukkaa. En tiedä vaikuttiko ihanat ilmat siihen mutta ihastuin Lahteen niin että voisin joskus vaikka muuttaa sinne. En ollut koskaan ennen käynyt lahdessa, paitsi ohi on ajettu joten ei ollut mitään ennakkoluuloja.

        "Mulla jäi positiivinen kuva, kun kävin siellä vierailulla kesäkuun alkupuolella." ja sitä rataa, että sillaittis.
        Saattaahan sitä syntyä positiivinen mielikuva, jos käy vähän kääntymässä. Mutta asetupa paikoilles ja ala tutustua paikallisiin ihmisiin ja kulttuuriin. Hyvin pian voi olla toisenlainen käsitys asioista.
        Ja ilmojen perusteellahan sitä kannattaakin ihastua, etenkin Lahteen.

        Kiveriönmäki, eli Juustolankatu ja Kivimäentie = Suomen urpoimmat naapurit.


      • ärripurreja riittää

        En tiedä Lahdesta, mutta Heinola on varmasti tässä suhteessa suomen paras.


    • työtön ei aamuaodota

      täällä ei muotipellet hillu, miehillä on lippalakki, kauhtuneet teryleeni housut , vuoden 1976 kisojen toppatakki ja cittarin 5euron tarralenkkarit jalassa.
      naisilla liian tiukat kauhtuneet nuorisofarkut ja pinkki liian pieni napapaita, blondatut hiukset joillain pikimustat, tatskat kaulassa, perseellä ja olkapäällä, kädessä näpytellään samssung galaxya ja lipitettään mansikkasidukkaa.tai kaljaa.

      pojat 17-44 on kaljuja, liuhuparta, yrmeä ilme, kehonrakentajan lihakset ja tatskat koko käsivarren pituudelta jollain koko selässä, suomen leijona riipus kaulassa ja t paita jossa joku menneen ajan hevi bändin nimi jota ei kukaan enää kuuntele.
      autona on isän audi,bemari tai toyotacorolla.

      kaikki lahen tytöt muistuttaa karita tykkää, hamsterinnäkösiä .

    • Urpojen kaupunki

      Ensin Lahteen tuli karjalaiset, sen jälkeen savolaiset ja sen jälkeen Lahdesta tuli p**seenreikä.

    • pinttyvää

      Lahti ei lähde ihmisestä, vaikka ihminen lähtisi Lahdesta.

    • Årrzgå

      `` LAHTI`´ on ihmisen sieluntila,
      se on vakaa kuin betonimäki.

    • Mie meiltä

      Ihan samaamieltä asiasta . Vielä lisäisi että Lahesta puuttuu kaikki palvelut , myös lääkäriin pääsy , vaikka tk ammottaa tyhjyyttään .....

    • qwerty4

      Asun itse stadissa ja olen täällä aina asunut, mutta eräs kaverini asuu lahdessa jä hän on todella mukava tyyppi, tälläistä en ole löytänyt stadista.

    • Lukusalissa

      Kysyin Lahden pääkirjastossa yläkerran lukusalissa eräältä vanhemmalta mieshenkilöltä, onko etsimäni lehti hänellä luettavana. Heti ensimmäiseksi hän rupesi penkomaan takataskuaan, vieläkö on oma rahapussi tallessa !! ?? Siis mitä helvettiä ?? Tuollaiset juntit voisivat elää omassa pihamökissään, ihan itsekseen. Sen jälkeen hän vilkaisi minua naama mutrussa ja totesi, että ko. lehti on tuossa vieressä.

      Sitten on huom. Useita muita vakionaamoja ketkä kyyläilee aina muita ja kyttää kaikkea. Jos salissa on yksikin kaunis, kauniimman sukupuolen edustaja niin, koko lukupiiri lamaantuu täysin. Lehdet jäävät lukematta. Voiko tuollaisia Järkeviä ihimisiä, olla edes olemassa ? Minä vastaan: Ei voi olla. Pari kertaa yksi heistä on jäänyt kyyläämisestä kiinni ja molemmilla kerroilla on lehti levinnyt pitkin kirjaston lattiaa. Ko. kyylääminen ei minua häiritse päin vastoin.

      Tyypillisiä Lahtelaisia idoottijunttiheinähattujengiä, mikä on muuttanut läheisistä kunnista kaupunkiin. Asikkala, Sysmä, Kalkkinen, Vääksy, Nuoramoinen yms.

      Kaupungissa elää muitakin ihmisiä onneksi ja kaupungissa, kuuluu olla elämää ja ääntä. Muuten kaupunki on kuollut- kaupunki.

      • Lukusalissa

        Lisätään vielä että itse olen ihan tavallinen miespuolinen henkilö, joka kirjastokäynneillään pääsee vierailevaksi tähdeksi :)


      • Carl G
        Lukusalissa kirjoitti:

        Lisätään vielä että itse olen ihan tavallinen miespuolinen henkilö, joka kirjastokäynneillään pääsee vierailevaksi tähdeksi :)

        >Kysyin Lahden pääkirjastossa yläkerran lukusalissa eräältä vanhemmalta
        >mieshenkilöltä, onko etsimäni lehti hänellä luettavana. Heti ensimmäiseksi hän >rupesi penkomaan takataskuaan, vieläkö on oma rahapussi tallessa !!

        Itse olisin kaivanut pippurisumuttimen.

        Anna ihmisten lukea lehdet rauhassa.
        Kysymys oli moukkamainen ja tungetteleva, jos herra luki lehteä niin ei olisi sitä sinulle antanut, ja se että et vieressä olevaa lehteä itse löytänyt, kertoo että et ole kykenevä kyseiseen julkiseen palveluun siten kuin Lahdessa se ymmäretään.

        Ällös huoli, kaltaisillesi on tuotettu kaipaamiasi palveluita esim. Espoon Sellossa. Siellä saa muita lehdenlukioita häiritä niin kovaan ääneen, että suomalaiset kirjastonhoitajat tarjoavat korvatulppia jos joku mielestä huutamisesta pahoittaa.
        Tervemenoa nyt vaan sinne monikulttuuriseen auvolaasi, ei ole rahasta kiinni. Minä tarjoan menolipun ja kenkälankin jos sillä Suomalaisen kulttuurin palauttaa Lahden kirjaston lehtienlukusaliin.

        http://www.lansivayla.fi/artikkeli/116572-melu-toi-korvatulpat-kirjastoihin

        Lähde todellakin pois Lahdesta, rahan puutteeseen se ei stoppaa, siitä minä pidän huolen. Lahjoitan menolipun hinnan vaikka Pietariin asti.


    • Tympeä Lahti

      Kaikki mitä kirjoitat pitää paikkansa Lahti on jälkeen jäänyt Höyry-Juna Lahtelaiset karttavat muualta muuttaneita eivät halua nähdä mitään hyvää muissa kuin ns:ssa Lahtelaisissa jotka ovat pitkälle Savolaisten Karjaalaisten Jälkeläis sekoituksia tästä He suuttuvat koska pitävät itseään Hämäläisinä mutta jos kysyt oletko alkuperäinen Lahtelainen niin siitäkin suuttuvat Todellisuus on lahtelaiset ovat pitkälti sekoitus ympäri maakuntia tulleista Suomalaisista jotka aikoinaan tulivat töiden perään kun kaupungissa oli paljon teollisuutta.Jos muutat esim.Kaupungin vuokra taloihin ja niitähän on tämä iso määrä seka rotuisia ihmisiä ovat ensin mielin kielin haluavat tietää sinun ko elämän kaaren auta armias jos kerrot avoimesti elämästäsi vaikka vähän ja kun kuulet puhumasi et enään tunnista samaksi mitä olet puhunut erityisesti vanhukset alkoholisoituneet ns.vale Lahtelaiset ovat suvaisemattomia ja ilkeitä kyttäreitä ovatko he elämälleen niin katkeria etteivät löydä kuin pahaa muista Lahteen muuttaneista.Lahti on masentava kaupunki asua.lahti on vanhusten Chicago ne jyrää.Vastuu on Talo yhtiöiden isännöisiöillä asumis viihtyiisyydestä heille riiittää kun palkka juoksee Eikä ylempi taho puutu heille taasen tärkeitä on että Bonukset tilitetää heille.VÄESTÖN kasvu on seis Lahdessa ei ihme!!!!!!!!!!!!!!

      • Jotenkin arvaan

        Olet joutunut mitä todennäköisimmin tekemisiin juuri niiden samojen valopäiden kanssa kuin minä. Saanko arvata? Olet asunut Juustilankadulla, Paasikivenkadulla, Jyrkänkadulla? Muun muassa niillä asuinalueilla törmää ehkä pahimpiin urpoihin mitä maa päällään kantaa.
        Paasikivenkatu eli hakaristitalot. Asuminen tarkempaa kuin p**kanajo ilman perälautaa.


    • muutama paikka enää

      Huomenna alatorilta poiskuljetukset Lahdesta alkaen klo 0800. Linja-autoja on varattu 30. Ensimmäiselle 1500:lle paikat jonotusjärjestyksessä.

      • siitä vaan

        HYVÄ! Joutaa kaikki kireä pipoiset pois Lahdesta.Saavat etsiä sitä Onnelaansa muualta.
        Terve menoa!


      • Bårtta Lahti Tours

        Olikin niin köyhää porukkaa ettei kenelläkään ollut maksaa 1 euron matkamaksua, joten kuljetukset jouduttiin perumaan alkuunsa.


      • kajeet
        siitä vaan kirjoitti:

        HYVÄ! Joutaa kaikki kireä pipoiset pois Lahdesta.Saavat etsiä sitä Onnelaansa muualta.
        Terve menoa!

        Liipolassa asuu paljon hulluja ja erikoista väkeä ei sielä voi asua kun saa aina paskaa niskaan.


      • jotenkin muistan
        kajeet kirjoitti:

        Liipolassa asuu paljon hulluja ja erikoista väkeä ei sielä voi asua kun saa aina paskaa niskaan.

        No Liipolassahan on hörhöjen keskittymä. Jos jollain ei oo päihdeongelmaa, niin sitten muuta mielenterveysongelmaa. Siks siellä sitä p**kaa saa jatkuvasti päällensä.


      • oilinboikoi

        Puusepän teollisuuden loppuminen aiheutti paljon huonoa.

        Sekä muukin talouden taantuma.

        Asuimme Lahdessa 50-luvulla, muutimme pois 1959. Vanhempani sanoivat että Lahti oli hyvä paikka asua silloin.

        Nyky hetkestä en tiedä.


      • oihgöoaishr

        On edelleen. Ruikuttajat vain ovat lähteneet. He jotka eivät kestä elämää.


    • aivan oikein

      Voin vuoden asuneena allekirjoittaa tämän ja lähden kun saan irtisanoa kämpän eli juuri kohta.

    • Pois ankeasta

      Kyllä totta. Onneksi pääsin viimein pois Lahdesta Ouluun. Aiemmin asunut Helsingissä, Espoossa, Tampereella ja Jyväskylässä ja kaikki Lahtea parempia. Kouvola on ehkä samaa heikkoa tasoa Lahden kanssa.

      • hitonmoinen läpi

        Kouvolassakin niitä hörhöjä riittää. Siin on kanssa sellanen kylä, missä asumista en lähtis kokeilee.
        Kouvolan hörhöt tuntee monia Lahden hörhöjä, ja molempien kylien hörhöjä pyörii vähän siäl sun tääl.
        Lahden ja Kouvolan välimaastossa sijaitsee vielä Nastolan kylä, että siinähän sitä "onnelaa" onkin, ihan riittämiin.
        Ei ihme, että juuri Lahteen on kasautunut ihan omituinen porukka.

        Se pitää viel sanoa tähän, että Kouvolasta ei oo enää paha puristus matkata Kotkaan. Ja kaikki itäsuomalaiset ovat samaa sukua.


      • Forssakko

        Näin se kiertopalkinnon elämä etenee.


    • Ei hyvä kaupunki

      Lahtelaiset ovat enimmäkseen varsin omahyväisiä ihmisiä, jotka kuvittelevat, että se, että he ovat Lahdesta, tekee heistä muita parempia ja että Lahti on maailman paras kaupunki. Nepotismi on heille tyypillistä. T. Lahdessa koskaan asumaton, mutta valitettavan paljon aikaa siellä olemaan erilaisista syistä joutunut.

      • Kyllä

        Hiton parempia ihmisiä, paremmassa kaupungissa. Lahti on tuppukylä, eikä mikään Pariisi. Ei edes Helsinki.
        Mutta niinhän se menee, että sitä alemmuuskompleksia pitää jollakin kompensoida.


    • lahtelaista

      jos kuvittelet että lahtelaiset on sisäänpäin kääntyneitä niin kokeile vaikka kymenlaaksoa seuraavaksi. tulet juosten takaisin.

      ei vielä asuta mutta lahessa tullut jonkun verran pyörittyä tässä vuosien varrella (myös yöelämässä) ja mesta paikkahan se on. sopivan kokoinen ja hintatasokin ihan ok. ensi vuonna karistetaan kymenlaakson pölyt jaloista ja lahti odottaa!

    • Ei aika kullannut

      Tervemenoa vaan sinne Lahteen. Oo sitten tarkkana, että mist otat sen kämpän. Huono säkä naapureiden suhteen käy kaikista varmimmin juuri Lahdessa.

      • lahtelaista (?)

        naapureista en juuri murehdi kun muutetaan ainoastaan omakotitaloon ja vaikka viereisellä tontilla joku hankala tapaus oliskin, niin on nuo tavoille oppineet ennenkin.


    • Dodiin

      Tässä on selviä provokaation aineksia.. Taitaa aloittajaa olla potkittu päähän ihan omasta syystä elämässä muutenkin, kuin tuollaiset antipatiat päästelee. Onneksi sitten olet päässyt pois. Vai oletko?

    • Never to Lahti

      Lahti on narkkareiden, juoppojen ja syrjäytyneiden kaatopaikka.

    • Paljon p**kaa nähnyt

      Normi lahtelainen ajattelutapa: jos joku ihminen ei jostain syystä täysin miellytä, niin otetaan oikeus järjestää sille kaikenlaisia vastoinkäymisiä. Sitten se kaikki on ollut päähänpotkitun omaa vikaa ja valintaa, mitä pahansuopaset mulqwistit ovat sille aiheuttaneet.
      Kyllähän se Lahti on ilmapiiriltään hyvin sairas paikka asua. Niin pienet piiritkin, että ihmisen elämässä ei mikään tule onnistumaan, jos se on kerrankin tutustunut edes yhteen väärään ihmiseen. Joka homma torperoidaan.
      Viisainta on kun muuttaa satojen kilometrien päähän koko kylästä.

      • kokemusta on

        Älä turhaan liioittele. Isommat piirit siellä 100 000 ihmisen kaupungissa on kuin pienemmässä paikassa. Tuon kokoisessa kaupungissa voi olla ihan anonyyminä jos haluaa. Edes 5000 ihmisen kylässä et voi tuntea kovin suurta osaa ihmisistä.


      • Höpö höpö
        kokemusta on kirjoitti:

        Älä turhaan liioittele. Isommat piirit siellä 100 000 ihmisen kaupungissa on kuin pienemmässä paikassa. Tuon kokoisessa kaupungissa voi olla ihan anonyyminä jos haluaa. Edes 5000 ihmisen kylässä et voi tuntea kovin suurta osaa ihmisistä.

        Mä mitään liioitellut. Puhuin OMIEN kokemusteni pohjalta.
        Lahti on kuppanen paikka elämisen suhteen, eikä siitä mihinkään päästä. Piste.

        Ja jossain 5000 asukkaan tuppukylässä jokainen tietää susta kaiken. Ei siellä tarviikkaan tuntea edes pientä osaa, koska susta juorutaan ympäri kyliä. Sun asiat selitellään kaikille, ja samaa meininkiä se on Lahdessa. Siellä jokainen kaupunginosa on eräänlainen kylä, yhteisö, missä ihmisten asiosta juoruaminen ja asioihin puuttuminen, ilkeily on suosittua hupia.
        Esim. Kiveriössä ei ihmisillä ollut muuta tekemistä kuin istua baarissa ruotimassa muiden asioita.
        Pahimmassa tapauksessa tehtiin seuraavaa: kun muutit, niin joku lähti autolla seuraamaan, että sai tietää sun uuden osoitteen. Lähipäivinä tämä kävi kiertämässä ovelta ovelle ja kävi mustamaalaamassa sua näille uusille naapureille. Täten sulla oli tietty maine siellä uudessakin asuinpaikassa, jo valmiiksi. Se on niin helppoa ja mukavaa keksiä perättömiä juttuja.


      • meitä on
        Höpö höpö kirjoitti:

        Mä mitään liioitellut. Puhuin OMIEN kokemusteni pohjalta.
        Lahti on kuppanen paikka elämisen suhteen, eikä siitä mihinkään päästä. Piste.

        Ja jossain 5000 asukkaan tuppukylässä jokainen tietää susta kaiken. Ei siellä tarviikkaan tuntea edes pientä osaa, koska susta juorutaan ympäri kyliä. Sun asiat selitellään kaikille, ja samaa meininkiä se on Lahdessa. Siellä jokainen kaupunginosa on eräänlainen kylä, yhteisö, missä ihmisten asiosta juoruaminen ja asioihin puuttuminen, ilkeily on suosittua hupia.
        Esim. Kiveriössä ei ihmisillä ollut muuta tekemistä kuin istua baarissa ruotimassa muiden asioita.
        Pahimmassa tapauksessa tehtiin seuraavaa: kun muutit, niin joku lähti autolla seuraamaan, että sai tietää sun uuden osoitteen. Lähipäivinä tämä kävi kiertämässä ovelta ovelle ja kävi mustamaalaamassa sua näille uusille naapureille. Täten sulla oli tietty maine siellä uudessakin asuinpaikassa, jo valmiiksi. Se on niin helppoa ja mukavaa keksiä perättömiä juttuja.

        Outoja juttuja Lahdesta.Itse olen asunut 12 vuotta Lahdessa,mutta kertaakaan en ole kuullut juoruttavan asioistani.
        Naapurit kohteliaita ja ja heti valmiita auttamaan jos joku apua tarvitsee.
        Jos ihmiset juttelee ja ovat ystävällisiä,ei se tarkoita että juoruavat asioistanne.
        Outoa alku viestin laittajalta yleistää kaikki asukkaat,ikään kuin hän tuntisi toistasataa Lahtelaista jotka hän laittoi samaan kastiin.
        Joskus joku asuinalue ei miellytä,silloin kannattaa vaihtaa paikkaa.
        Jokaisessa kaupungissa on hyvät ja huonot puolensa,hyvä jos ihmiset löytää asuinpaikan jonka tuntee omakseen ja viihtyy.


      • Luulet vaan
        Höpö höpö kirjoitti:

        Mä mitään liioitellut. Puhuin OMIEN kokemusteni pohjalta.
        Lahti on kuppanen paikka elämisen suhteen, eikä siitä mihinkään päästä. Piste.

        Ja jossain 5000 asukkaan tuppukylässä jokainen tietää susta kaiken. Ei siellä tarviikkaan tuntea edes pientä osaa, koska susta juorutaan ympäri kyliä. Sun asiat selitellään kaikille, ja samaa meininkiä se on Lahdessa. Siellä jokainen kaupunginosa on eräänlainen kylä, yhteisö, missä ihmisten asiosta juoruaminen ja asioihin puuttuminen, ilkeily on suosittua hupia.
        Esim. Kiveriössä ei ihmisillä ollut muuta tekemistä kuin istua baarissa ruotimassa muiden asioita.
        Pahimmassa tapauksessa tehtiin seuraavaa: kun muutit, niin joku lähti autolla seuraamaan, että sai tietää sun uuden osoitteen. Lähipäivinä tämä kävi kiertämässä ovelta ovelle ja kävi mustamaalaamassa sua näille uusille naapureille. Täten sulla oli tietty maine siellä uudessakin asuinpaikassa, jo valmiiksi. Se on niin helppoa ja mukavaa keksiä perättömiä juttuja.

        Älä sotke tunteita ja todellisuutta. Ei sinua oikeasti kukaan tunne. Et ole mikään julkkis.


    • möysäläinen

      Lahdessa on asuntojen hinnat kalliimpia kuin muissa surkeissa kaupungeissa, mistähän mahtaa johtua?

    • Pasiset kuikat

      On Lottovoitto päästä pois Lahdesta.

      • Mene jo pelle!

        Ja Jackpot voitto päästä sinusta!


      • HYVÄSTI!
        Mene jo pelle! kirjoitti:

        Ja Jackpot voitto päästä sinusta!

        Voi kuule. Et käsitäkään, mikä on se kaikista suurin voitto. Se on se kun on päässyt sinunkaltaisista lahtelaisista eroon, lopullisesti. Se on sellainen onni ja autuus, mitä ei voi rahassa mitata.
        On tosiaan rikkautta, että saa asua jossakin muualla kuin Lahdessa. Avautumisesi havahdutti minut huomaamaan, että siellä Lahdessa asuu yhä samanlaisia huutelijoita kuin silloin takavuosina.
        Asunnossani on vessanpöntön sijainti siten, ettei mun tarvitse edes kustakaan Lahden suuntaan.


    • dghfgjklj

      Terveisia vaan täältä Hartolasta !

    • pinnistys

      Lahdesta et rehellisiä ihmisiä löydä. Olen asunut lahdessa muutaman vuoden ja muutan parin kuukauden päästä pois.
      En olisi uskonut tällaista paikkaa ja paikan käytäntöjä edes olevan. Koko isännöitsijäjoukko on kartellisoitunut, yritykset korruptoituneet, asiakaspalvelu sieltä missä tuuli ei käy. Jokainen valehtelee silmät sinisenä. Sinua uhataan jos puutut laittomuuksiin. Lahtelainen ei ole avoin koskaan, ja miksi, siksi että vilungit eivät pääsisi edes vahingossa esiin. Pieni mafia, taitaa olla kaksikin jotka päättävät kaikesta omaksi edukseen. Täällä asuu pahoja ihmisiä. Tilastoista se näkyy.
      Lähtiessäni kirjoitan Lahden kaupunginjohtajalle näkemykseni Lahden tilasta.

    • dsf r fgser ygew

      Lahti on ollut meille hieno paikka. Mieheni on asunut täällä suurimman osan elämästään, minä muutaman vuoden. Sanoisin, että jos ei ole oman suomalaisuutensa kanssa sinut, ei pidä Lahdestakaan. Jos taas on ylpeä suomalaisuudestaan, tykkää Lahdestakin. Kauniisti suunniteltu kaupunki, sopivan kokoinen, luonto lähellä, kulkuyhteydet hyvät. Muu on sitten itsestä kiinni. Mökääviä naapureita löytyy mistä tahansa (eikä pelkästään Suomesta, voin sanoa). Uteliaita ihmisiä nyt vaan on joka puolella. Sitten se vasta surullista on, jos kukaan ei välitä yhtään siitä, mikä olet ja mitä teet. Voit sitten mädäntyä asuntoosi, ja vasta haju havahduttaa naapurit.

      Lahdessa tunnen olevani kotona, vaikka en ole täältä kotoisin. Ystävällinen paikka, mutta antaa tilaa muillekin. Noudattaa vanhaa suomalaista periaatetta, että on kohtelaista antaa ihmisten olla rauhassa, jos he näyttävät haluavan olla rauhassa.

    • VoiTeitäMuuttajia..

      Selvästikkin ihmiset ajautuu toivottomina vääriin porukoihin koska eivät osaa hallita omaa elämäänsä ja tulevat sitten tänne valittamaan. Riippuu ihan siitä missä liikkuu ja mihin aikaan että minkälaista porukkaa näät. Liipolaan tai keskustaan kun meet niinä aamuyön aikaisina tunteina niin aivan varmasti haluat pois. Ei täällä mitään kusetusta nää kun keräät oikeet ihmiset ympärilles, eikä kaikkea pidä uskoa, sehän pätee kaikkialla. Ihmiset on ihmisii. Omakotitalossa selvii varsin hyvin, mutta kun nää uusmuuttajat menevät aina johonkin halpaan kerrostaloon niin mitä helvettiä te oikeen odotatte ? Löydätte ne toiset muuttajat sieltä. Toisin sanoen lahtelaiset on järkevää porukkaa, mutta te jotka tänne tungette olette syöpää joka tahtoo lisääntyä koko ajan. Keskustelun otsikko on varsin osuva: "Pois Lahdesta". Nimenomaan, menkää jo vittuun täältä !

      • Nyt on hyvä olla

        Niin no, toisille Lahti on hyvä paikka. Toisille se ei ole tai ei ole ollut hyvä paikka. On joukko ihmisiä, joille Lahti on ainut oikea paikka.
        Minulla ja monilla muillakin on ne omat kokemukset Lahdesta ja lahtelaisista, jotka puhuvat sitä omaa karua kieltään. Ei siitä auta kiistellä.
        Ei se ole mistään elämänhallinnasta kiinni. On vain niin suuret todennäköisyydet sille, että Lahdessa törmää vääriin ihmisiin. Eikä sitä tarvitse tutustua ainoastaan joko öiseen keskustaan tai Liipolaan, että haluaa pois Lahdesta. Kyllähän sitä tuli vuosikymmenien aikana nähtyä sitä Lahtea ja lahtelaisuutta sen verta laajasti, että se kyllä tukee sitä näkemystä siitä mitä se on. Voi morjens.
        Ja jos omat kokemukset eivät ole totta niin mikä sitten?
        Se mikä on joskus 1980-luvulla alkanut, seuraisi yhä perässä, ellen olisi karistanut Lahden tomuja kengistäni jo vuosia sitten. Siellä ihmiset yhä muistelevat jotain, kuinka joskus 28 vuotta sitten on yläasteen kotitalouden tunnilla unohtunut kattila keittolevylle. Sitä yhä vieläkin muistellaan ja sille naureskellaa vedet silmissä. Aivan kuin tuo olisi sattunut juuri 10 minuuttia sitten. Eikö ole elämässä vuosikymmeniin yhtään mitään muuta tapahtunut, missä näiden - näin hienojen ihmisten - oma elämä on? Että näin fiksujen ihmisten kanssa minä jouduin siellä Lahdessa tekemisiin.
        Kymmenisen vuotta sitten nousin Paavolan City Marketin bussipysäkiltä linja-auton kyytiin. Siinä oli useampikin ihminen nousemassa bussiin yhtä aikaa. Yhtäkkiä sivulta tuli sellanen karjalaista alkuperää oleva, pyylevä vanha nainen. "Minä ensin, minä ensin, minä ensin." tuo jupisi mennessään. Hän jäi sitten kyydistä pois Kiveriönkadulla ja paarusti osaketaloon, omaan kotiinsa.
        Ja näitä tapauksia riittäisi kerrottavaksi enemmänkin.
        Sitä minä en sano, että kaikki lahtelaiset ovat urpoja, moukkia jne. Mutta kun minä jouduin vähän liikaakin tekemisiin juuri niiden väärien ihmisten kanssa. Pääasia, että sinulla on käynyt elämässä parempi onni ja olet siksi onnistunut keräämään ympärillesi juuri ne oikeat ihmiset.
        Minä yritin tulla ihmisten kanssa toimeen. Olin kohtelias ja ystävällinen, annoin ihmisten olla ja elää rauhassa, enkä lähtenyt puuttumaan muiden asioihin. Se ei vain riittänyt.


    • Lahen katu hoodsit

      Menkää vaa sinne vit.un hesaa ni näätte niit kieroo kasvaneita korkkiruuveja! Tarvi lahtelaisii dissaa tääl saatan.a! Ei oo lahtelaisten vika jos tuutte tänne urputtaa ja saamaa turpaa!

    • sisäpiiri tuli

      tänne avautuu.
      Nyt todistettiin sitten lahtelaisen Hesavihakin. Sekä hirvee uhoomisen tarve. Mist helkkaris tuokin oletti, että just Helsinkiin on muutettu/muuttamassa?
      Lahtelaiset itse ovat omalla käytöksellään aiheuttanut sen, ettei heistä kaikki pidä. Yleistämättä sanon tämän, koska kaikki lahtelaiset eivät ole samanlaisia. Seassa on ne mädät omenat, jotka mokaavat mainetta sillä hirveällä hyökkäävyydellään.
      Mun ei sinne tarvinnut muuttaa, tulla. Mä synnyin Lahteen. Ei siellä mitään turpaan saatu, mutta pahempaa oli se vuosikymmeniä jatkunut henkinen väkivalta.

      • Appadappa

        Meinasin jo alkaa sanomaan että tänne nettiin päätyy vain ne urputtajat ja tyytymättömät ihmiset, mutta viisasta tekstiä tulikin luettua.
        "Yleistämättä sanon tämän, koska kaikki lahtelaiset eivät ole samanlaisia. Seassa on ne mädät omenat, jotka mokaavat mainetta sillä hirveällä hyökkäävyydellään."
        Juuri näin. Syntyny itekki Lahteen ja täällä vieläkin, ja on kyllä tullut täysiä kusipäitäkin vastaan. Ne oli kyllä pääosin peruskoulussa, tuoreessa muistissa vielä kun lukiossa olen vielä. Ihan tyytyväinen oon kuitenki Lahteen, kun oikeat ihmiset kerää ympärilleen niin ihan hyvin sujuu. Mulla ainakin, ei varmaan kaikilla, mutta elämä on. Joku voi haluta ihan ulkomaille asti kun ei siedä Suomalaisia.
        Vielä sen verran että on niitä uhoojia muuallakin, ja itellä ei oo mitään helsinkiläisiä vastaan, mutta venäläisistä en pidä. Kesätöissäkin oli oikein mukava espoolainen työnantaja joka oli muuttanu lahteen ja ihan tyytyväinen.


      • johtopäätös...

        Ahaa. Miksi olet noin venäjävihamielinen?


      • Appadappa
        johtopäätös... kirjoitti:

        Ahaa. Miksi olet noin venäjävihamielinen?

        Arvasin että joku päättää kysyä. Venäläisistä en pidä heidän röyhkeän käytöksensä takia. Se on ehkä osa heidän kulttuuriaan, mutta en pidä siitä. Eihän kaikesta tarvi pitää, eikö vain ? Myöskään Venäjän kielestä en pidä, se vaan simppelisti tekee mut hulluks sellanen molotus :p
        En silti vihaa venäläisiä, ihmisiä hekin ovat.


    • Hörölä

      Vähemmän tällaisia viihtyvyyden valituksia näkee vakka Tampereen ja Jyväskylän palstoilla, vaikka samalla tavalla niihinkin muutetaan muualta.
      Aika moni suomalainen on käynyt asumassa Lahdessa jossain elämänsä vaiheessa.

      • ärripurreja riittää

        Tämä johtuu Päijät-Hämäläisestä luonteenlaadusta. Yllättävän harva ymmärtää.


      • sgrgse tqw
        ärripurreja riittää kirjoitti:

        Tämä johtuu Päijät-Hämäläisestä luonteenlaadusta. Yllättävän harva ymmärtää.

        Voi olla, että siksi viihdynkin Lahdessa. Isäni äiti oli hämäläinen, ja täällä tuntuu kotoisalta. Olen jo maailmalla sen verran tullut sinuiksi suomalaisen ärripurriuteni kanssa, että osaan arvostaa Lahtea sellaisena kuin se on. Kauniimpi se myös on kuin moni muu kokoisensa kaupunki. Melkein yhtä kaunis kuin Kuopio.

        Lahdesta saa asuntoja edullisemmin kuin pääkaupunkiseudulta ja silti vaikka sinne Helsinkiin pääsee junalla hetkessä. Tämä on hyvä syy muuttaa tänne nyt, kun asunnostaan siellä Helsingissä vielä jotain saa. Jos odottaa hintojen putoamista Lahdessa, ne putoavat luultavasti vielä enemmän pääkaupunkiseudulla. Kannattaa myydä ja muuttaa halvemmille seuduille nyt.


    • ravihevon kuusessa

      Aika monta entistä lahtelaista on lähtenyt hesaan hetikun on ikää tullut reilut 17v eli kun täysi ikäiseksi nin sitten se taivas aukeaa
      , se on jossain lautasaaren ja kontulan seudulla.

      ei ole Ahtiala ja kärpänen mitään niiden rinnalla.
      nyt vasta on vapaa kun pääsee pois lahesta.
      minne vaan vaikka vaasaan.

      onse kumma kun PAIKKAKUNNAN vika on se ku itse ei osaa elää elämäänsä niin että on tyytyväinen vaan aina pitää itkee ja marista tyhjästä.

      kun on paha olo se on muiden vika vaikka ne puhu sulle mitään .

    • Piirinuohooja

      Jos päässä vikaa niin missään ei ole hyvä olla.Itse täällä asunut 43v Ei ihminen muutu miksikään vaikka muuttais jatkuvasti.

      • että mitä

        Olkaa nyt ihmiset onnellisia ,että saatte ylipäätään asua Suomessa,missä puhdas luonto.Ette tarvitse ostaa vettä kaupasta juomiseksi,voitte hengittää puhdasta ilmaa ym.Jos ahdistaa käykää kierros muissa maissa,niin jopa alkaa Lahtikin tuntumaan hyvältä asua niinkuin mikä paikkakunta vain.
        Lopettakaa asukkaitten tuomitseminen muutaman ihmisen perusteella jotka eivät sattuneet mieleiseksenne.Olisi tämä maailma outo paikka asua jos kaikki ihmiset olisivat samanlaisia,niin että eiköhän hyväksytä erilaisuus ja anneta jokaisen elää tyylillään rauhassa.


      • kaikkien asia
        että mitä kirjoitti:

        Olkaa nyt ihmiset onnellisia ,että saatte ylipäätään asua Suomessa,missä puhdas luonto.Ette tarvitse ostaa vettä kaupasta juomiseksi,voitte hengittää puhdasta ilmaa ym.Jos ahdistaa käykää kierros muissa maissa,niin jopa alkaa Lahtikin tuntumaan hyvältä asua niinkuin mikä paikkakunta vain.
        Lopettakaa asukkaitten tuomitseminen muutaman ihmisen perusteella jotka eivät sattuneet mieleiseksenne.Olisi tämä maailma outo paikka asua jos kaikki ihmiset olisivat samanlaisia,niin että eiköhän hyväksytä erilaisuus ja anneta jokaisen elää tyylillään rauhassa.

        Jos EU ja USA saavat salassa neuvoteltua TTIP-sopimuksen, pian saamme juoda vettä vain kalliista pulloista, ja kaupassa on hormonilihaa, kloorattua kanaa, GMO-moskaa, myrkytettyjä hedelmiä, maissi- ja soijamoskaa ja niin halvalla, että Suomen viimeinenkin maanviljelijä joutuu lopettamaan toimintansa.

        Allekirjoittakaa, hyvät ihmiset, tekin tämä aloite noiden neuvottelujen lopettamiseksi. Nämä lyhyet videot kannattaa katsoa läpi, varsinkin viimeinen, jossa on paljon asiaa. https://stop-ttip.org/what-is-the-problem-ttip-ceta/videos/

        Tämä asia on meille jokaikiselle elintärkeä. Tämä on asia, jonka pitäisi saada niin työttömät kuin työkkärin muijatkin kadulle kampanjoimaan nimien keräämiseksi. Vain ne, jotka eivät tiedä tästä asiasta, eivät ymmärrä, miten tärkeä asia se on. Laittakaa sana kiertämään. Me olemme tässä yhdessä. Me kaikki.


    • cor-up-tio

      Lahdesta saa aina opiskelupaikan ja töitä, kun vain tuntee mafian jäseniä.
      Osaamisella tai lahjakkuudella ei ole merkitystä.

    • Nauli Siinistö

      Lahti on mesta paikka.

    • Hieman yhteenvetoa

      Kyllä tästä ketjusta paljastuu muutaman puolueen ja ammattiliiton puolirikollisia toimintatapoja, jotka ovat vielä hankalampia kuin mitä muutama kirjoittaja kuvailee.

      Hämeen kaupungeissa on nyt liikaa tietyn suunnan poliitikkoja tai liittolaisia ja liian vähän mielekästä tai haasteellista tekemistä osaaville, joita varmasti myös haitataan ja hidastetaan mikäli pyrkisivät jotakin paikkakunnalla järjestämään - nämä asiat korreloivat selvästi.

      Joku kertoi, että 15 vuodessa muutos on selvä - siihen alkaa olemaan syyt selvillä, jotka tulee olemaan hankalampia oikaista kuin mitä kukaan ulkopuolinen osaisi vielä toistaiseksi kuvitella.

    • Ikävä_

      Lahtelaisista on aika suuri osa omahyväisiä ihmisiä, jotka ihan tosissaan väittävät, että Lahti on Suomen paras kaupunki ja kuvittelevat, että se, että he ovat lahtelaisia, tekee heistä muita parempia. Tämä johtuu varmaan osin siitä että Lahti on Suomen suurimpien kaupunkien joukossa poikkeuksellinen syntyperäisten asukkaiden suurella ja muualta muuttaneiden pienellä osuudella. Lahdella ei juuri ole mitään omaa vaan menestys perustuu melkein pelkästään Helsingin läheisyyteen.

    • HÖHHÖTTELIJÄLAHDESTA

      Höh sanon minä .Lahtelainen sanoo HÖH KUN HALUAA SANOAJOTAIN OMASTA MIELESTÄÄN VIISASTA. HÖH HÖH

    • pärjäänksmä

      Pärjäänkö Lahes, jos oon asunu esimerkiks Riksussa, Keravalla tai Kouvolassa. Puhun eteläsuomalaista yleissössötyskieltä ja sanon "lahessa" ja "lahesta", mulla on karjala-lippis, suommenleijjona-koru ja blondattu mohikaanisiili ja tatskoja?

      • ElämänLakeja

        Sanoisin että se on fifty-fifty, että tuletko pärjäämään Lahdessa vai etkö, kun oot asunut mm. Riksussa, Keravalla ja Kouvolassa sekä sulla on Karjala-lippis, Suomen leijona-koru, blondattu mohikaanisiili ja tatuointeja. Riippuu ihan siitä, että millasten ihmisten kaa joudut tekemisiin. Osa varmasti hyväksyy sut sellasena kuin olet ja osa taas ei hyväksy. Ihan samahan se on, että millainen ihminen on ulkoiselta olemukseltaan ja luonteeltaan, jutuiltaan, teoiltaan ym. koska kukaan meistä ei voi kaikkia miellyttää. Siksi pitää olla sellaisten ihmisten seurassa, joiden kanssa tulee juttuun. Pidä hyvät tyypit lähellä ja mulkut tyypit potki helvetin kauas elämästäsi. Silleen sitä pärjää, niin Lahdessa kuin kaikkialla muuallakin.


    • TehobaarinKunkku

      Laitanpa vähän minäkin: Synnyin Lahes -57.Asuttiin jalkarannassa ja sittemmin asustelin kariniemessä, paavolassa, möysässä ja launeella. 70 luvulla istuttiin paljon sippipuistossa gambiinaa & vinettoa nautiskellen. Porukat "alan miehet ja naiset" tunsivat toisensa hyvin. Litattiin hämeenkadun, savonkadun tai rautatienkadun alkojen edessä rahat ja usein mentiin radiomäen rinteeseen ruukkuja nauttimaan. Linkkuaseman hallissa norkoiltiin myös ja linja-autoaseman oma poliisi hätisteli meitä usein pihalle. Konstaapeli Kekki ajoi torilta muualle, kun rulettikojujen liepeillä norkoiltiin. Aamulla klo 05 jälkeen sai alatorilta gambiinaa/vinettoa kohtuuhintaan, kellon aikaan nähden. Kellon alle silloin tällöin jouduttiin 20 hengen laverille makoilemaan yöksi, kännin takia. Pikku rosvoilusta joutui kellon alle myös ja usein pitivät sen 17 vrk.Mutta putkavahti Sammalkorpi oli reilu mies ja saatiin mennä kortille joskus naapuriselliin.Uusi kyttälaitos oli loviisankadulla huonompi mesta ja putkavahti "hellämietoinen" melko ärsyttävä sälli. Sai siitä nimensä, kun joku konna oli saunasta vienyt hänen shampoopullonsa ja vahti karjui käytävällä: "Kuka perkele vei saunnasta mun hellä mietoinen shampoopulloni?" Henkirikoksia 70 luvulla tapahtui Lahes paljon, mutta se oli vaan tilastollinen piikki! Omppu vainaa tappoi saksilla tinneristikaverinsa, eräs murhasi paavolassa kampaajan liiketiloihin ja löytyi vasta viikkoa myöhemmin, kun tekijä laittoi ovelle lapun: "sujettu loman vuoksi" : Keppi Kosonen tappoi huuliharppua soittavan Terpan ainopuistossa jne...-73 kuoli neljä 12-13 vuotiasta tinneristiä talon syttyessä räjähdysmäisesti palamaan tinnerihöyryistä kivistönmäellä. Yksi niistä menehtyneistä oli 12v tyttö. No, Lahti oli silloin kuitenkin hyvä mesta asua. Muutin sitten Tukholmaan vuosikymmeniksi ja joku vuosi sitten palasin Suomeen, Helsinkiin. Usein käyn Lahessa ja eihän se ole enää se vanha kunnon Lahti! Satamassa ei ole enää nostureita, proomuja ja ei sinne kulje enää juniakaan, kun ratakin poistettu. Satama on pilattu täysin modermine paskoineen! Vaan ei se Lahti ihan paha paikka ole nykyäänkään, kun sentään vanha Tirrakin on vielä paikoillaan. Torvesta en tiedä, mutta Tirran monttu on poistettu, kun viimeksi kävin ja ei se Tirran porukkakaan ole enää kuin ennen. Vanha kunnon Pitkä Lehtinenkään ei enää istu Tirrassa, kun kuoli vuosi tai pari sitten. Jos joku ei Pitkää tiedä, niin oli erittäin hieno basisti mies Slippareissa mm. ja voit löytää hänen biisinsä youtubesta nimellä RODEO, Dave Lindholm & Pitkä Lehtinen. Ei mulla nyt muuta, mutta kaikissa kaupungeissa "on typerää sakkia" jos ITSE ON TYPERÄ ja ei osaa omasta elämästään nauttia!

      • ennenkinosattiin

        Heh heh. Toi on hyvä, että murhasi kampaajan liiketiloihin ja laittoi oveen lapun: "Suljettu loman vuoksi." Kesti viikon loytyä raato. Tosta tapauksesta olisi mielenkiintoista lukea enemmänkin.


      • kymintie
        ennenkinosattiin kirjoitti:

        Heh heh. Toi on hyvä, että murhasi kampaajan liiketiloihin ja laittoi oveen lapun: "Suljettu loman vuoksi." Kesti viikon loytyä raato. Tosta tapauksesta olisi mielenkiintoista lukea enemmänkin.

        parturikampaajan surma Lahdessa 1981. Googlelta löydät.
        Oli muuten järkky tapaus.


    • No eihän se ole kun pois vaan. Mikä ihmeen ajatus ihmisillä on, että joku kansainvälisyys on joku vastaus kaikkeen. Niitä paikkoja on, jos niikseen kokee, ja eri..ne paikat ei ole mitenkään tietääkseni auvoisempia vaan pahempia.D. Mitä vittua itkemään, etä jonkun paikan pitäs olla muunlainen. Eikun tervemenoa..herranen aika.

    • niintotta

      Samaa mieltä.Mitä täällä palstoilla itkee,sen kun lähtee nostelemaan.Bussit ja junat kulkee täältä joka suuntaan ja jopa edullisesti.
      Pitäisi mennä vähän itseensä jos pelkkää negatiivista löytää elämästään olipa sitten Lahdessa tai muualla.
      Joka paikassa on huonot ja hyvät puolensa.

    • Stadilainen56

      Törmäsin vihamieliseen ja riidanhakuiseen myyjään. Sattui olemaan Lahdesta. Toivottavasti tämä oli poikkeus eikä sääntö. Tsemppiä kevääseen.

    • poninlettimiesmuka

      Lahdessa ei oo muuta vikaa kun tuntemattomien kyttääminen. Voi sen oman ajan kehitävämminkin käyttää.

    • outoa

      Lahtelaiset tykkää kytätä mutt eivät halua tutustua uusiin ihmisiin.

    • Kaljuuntuva

      "Lahti on hyvin ahdasmielinen ja kylmä kaupunki. Lahtelaiset ovat pienisieluisia kyttääjiä, sisäänpäin kääntyneitä ikäviä ihmisiä. Juoruja riittää ja asiantuntijaa. Lahtelaiset itse tekevät kaupungistaan ahdasmielisen ja surkean".

      Saman olen ikävä kyllä huomannut. Vikaa etsivät huumeidenkäyttäjistä tai juopoista. Ratkaisu voi olla lähempänä kuin uskoakaan; omassa peilissä.

    • Anonyymi

      Vihreät on Lahen pahin syöpä. Tekopyhä porukka,tasa-arvoa kannattavat jos koskettaa itseä, mutta syrjivät itse muita.

    • Anonyymi

      No jaa, itse olen kuulunut aina tiettyyn vähemmistöön, ja olen aina viihtynyt Lahdessa ja kokenut olon turvalliseksi, ei ole koskaan ollut ongelmia. Itse muutin aikanaan täysi-ikäiseksi tultuani pois Lahdesta, Helsinkiin, jonne olin aina halunnut. Kun vielä kuuluin erityiseen seksuaaliryhmäänkin niin ajattelin, että olisikohan se hyvä. No, asuinkin siellä 7 vuotta, ja aluksi oli ihan kivaa, mutta sitten jossain vaiheessa tajusin, että nyt on jotain pahasti pielessä. Tein elämäni parhaan päätöksen ja pelastin itseni: Muutin Lahteen takaisin. En ole ikinä tehnyt yhtä oikeaa ratkaisua. En ole ikinä halunnut muuttaa pois sen jälkeen. Hesassakin voi käydä, mutta en muuttaisi takaisin. Kyllä Lahti on oikea paikka.

    • Anonyymi

      Tai ehkä Heinola? Muuta Heinolaan, kauniiseen pikkucityyn, jossa sielu lepää. Ei vouhotea vihreyttä ja muuta höttöä kuten Lahdessa. Heinolassa yksi kuntalainen hädissään, kun kaikki muuttaa vaan pois. Kesäteatterikin kiva piristyspommi, joka häiritsee jotakin heinolalaista.

    • Anonyymi

      Jostain syystä kieroja epärehellisiä ainakin kaikki Lahden suosituimmat t. palkka oikeesti 20e kuukaudes mut kusetan et ois 2500 m julkune

    • Anonyymi

      kehitysvammainen haukkumissanana on kyllä todella lapsellista..aikuinen kuin mopopoika henkisesti

    • Anonyymi

      Paskanpuhujien ihmemaa. Vanhoja muistellaan, mutta ei omia virheitä.

    • Anonyymi

      Todella hyvin sanottu. En tiedä mikä niitä oikein vaivaa hesalaisia kohtaan, ehkä alemmuus kompleksi. Tyhmää. Lahtelaiset ovat todellakin ahdasmielisiä omahyväisiä itsekaeskeisiä korostan itsekeskeisiä. Heiltä ei löydy empatiaa. Ihan eri rotu. Joskus sysmän suunnalta kulkeutunu.

    • Anonyymi

      Mikä teittii lahtelaisii oikein vaivaa, kysyn vaa, pitääks aina ottaa ylähyllylt, ettei itsekeskeisyys karise. Omahyväisyys olen itse kokenut siellä huh huh.

    • Anonyymi

      Kunnon junttilandia

    • Anonyymi

      Muutin jo vuonna 1989 Visulahteen.

    • Anonyymi

      Kun olin humalassa Lahdessa yks mies käytti minua hyväksi. Jouduin käymään Gynegolilla alapään takia ja sain viellä sukupuoli-taudin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe