Missä vika

Olen eilen ja tänään yrittänyt osallistua keskusteluun, mihinkään en pääse, vaikka rekattuna painan vastaa kohtaan,
mitään ei tapahdu.

18

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva kun onnistuit nyt ,joskus vaikeuksia on minullakin.
      Selitellää jotain ip osoitteesta, mikä on sama usealla ja töpeksinyt näin
      saamme olla sivusta kärsijöinä..
      Hyvää Juhannusta sinulle, ellemme satu kohtaamaan.!!

      • Huomenta LateVaan.

        En ole huomannut eilen mitään yleistä häikkää S24 toiminnoissa.

        Oletko irroittanut kaikki piuhat ja käynistänyt uudelleen?


    • nyt pärjään hyvin

      Jos on langaton yhteys kannattaa irrottaa mokkula ja laittaa hetken päästä takaisin.
      Minulla oli edellinen yhteys Saunalahdelta ja useampana päivänä oli tuo tehtävä, kun vaihdoin operaattoria ei enää ole ollut tuota häiriötä.

      Joku aika sitten tarjottiin Saunalahdelta yhteyttä, hinta oli edullinen.
      Sanoin kyllä miten edellinen Saunalahden mokkula pelasi, myyjä väitti ettei ole kuullutkaan moisesta, no ei kai jos hiljattain oli hommansa aloittanut.

      • eppu2

        Ihan sama juttu Saunalahden kanssa. Jatkuvaa takkuamista.
        Vaihdoin Soneraan, nyt pelittää paljon paremmin.


      • Kolavan kotka
        eppu2 kirjoitti:

        Ihan sama juttu Saunalahden kanssa. Jatkuvaa takkuamista.
        Vaihdoin Soneraan, nyt pelittää paljon paremmin.

        Saunalahden näkyvyysalueet näyttävät meillä heidän verkkonsa hyvinkin toimivan, näin ei käytännössä ole.

        Soneran huawei 3131 toimi loistavasti vuoden, lähes missä vain, nyt takkuaa kotona toisinaan jonkun verran


    • Kolavan kotka

      Vahvistimella varustettu viiden metrin jatkojohto mokkulan ja koneen välissä voi auttaa.

      • miranda ...

        Kolavan kotka

        No nythän sinä uuden ongelman tekaisit, siis minä en ymmärrä yhtään mitään?

        Jatkojohto? Mokkula? Kone? Niiden väliin? Mistä niitä johtoja saa?

        Vaihtaisin mielelläni oman Saunalahtelaisen toiseen, mutta minulla oli jo vaikeuksia saada toimimaan tuokin, kun vaihdoin Elisan pois.

        On minullakin ollut vaikeuksia päästä keskusteluun ("pyörii") ja myös saada yhteyttä nettiin. Onneksi huomasin, että mokkula irti ja uusi yritys.

        Eniten pelästyin ilmoitusta, että "joku käyttää konettani"? Asun rivitalossa, eikä "maillahalmeilla" pitäisi olla edes toista konetta?

        Oli sekin outo humpuukki tarjous, joka tuli mokkula numerooni? Ymmärrän, että sinne tuli tarjous Saunalahdelta, että on mahdollista saada 4G liittymä, mutta kunhan toimisi edes tämä.


      • Kolavan kotka
        miranda ... kirjoitti:

        Kolavan kotka

        No nythän sinä uuden ongelman tekaisit, siis minä en ymmärrä yhtään mitään?

        Jatkojohto? Mokkula? Kone? Niiden väliin? Mistä niitä johtoja saa?

        Vaihtaisin mielelläni oman Saunalahtelaisen toiseen, mutta minulla oli jo vaikeuksia saada toimimaan tuokin, kun vaihdoin Elisan pois.

        On minullakin ollut vaikeuksia päästä keskusteluun ("pyörii") ja myös saada yhteyttä nettiin. Onneksi huomasin, että mokkula irti ja uusi yritys.

        Eniten pelästyin ilmoitusta, että "joku käyttää konettani"? Asun rivitalossa, eikä "maillahalmeilla" pitäisi olla edes toista konetta?

        Oli sekin outo humpuukki tarjous, joka tuli mokkula numerooni? Ymmärrän, että sinne tuli tarjous Saunalahdelta, että on mahdollista saada 4G liittymä, mutta kunhan toimisi edes tämä.

        Meillä on gigantista ostettu jatkojohto matkoilla ja mökillä mukana jottei läppäriä tarvi siirtää sinne missä yhteys toimii. Mökillä mokkula riippuu järven puoleisen ikkunan verhotangossa ja toimii, jos se koneessa kiinni niin ei yhteyttä ole, tai se pätkii.

        Hankala olisi pitää läppäriä verhotangolla :)


      • miranda ...
        Kolavan kotka kirjoitti:

        Meillä on gigantista ostettu jatkojohto matkoilla ja mökillä mukana jottei läppäriä tarvi siirtää sinne missä yhteys toimii. Mökillä mokkula riippuu järven puoleisen ikkunan verhotangossa ja toimii, jos se koneessa kiinni niin ei yhteyttä ole, tai se pätkii.

        Hankala olisi pitää läppäriä verhotangolla :)

        Kolavan kotka

        Entistä vaikeammaksi meni nyt tuo asia, siis minulle, sillä minulla ei ole "läppäriä". Lapseni luona niitä on joka "pennulle" ja olisiko joku Ipodi, joka itsekseen piippailee siellä ja pelästyttää minut aina. Tulee kuulemma viestejä sinne?

        Ja entäs tuo "lepotila"? Voi, ei! Ei tarvitse edes yrittää minulle selventää asiaa. Minä kun en osaa edes käyttää muuta puhelinta, kuin perus vanhaa Nokialaista.

        Sain vävyltäni tämän pöytäkoneen vuosi sitten, sillä olin "tuhonnut" entiseni asentelemalla sinne kaikenlaista ja poistanut sitten ilmeisesti hyvinkin
        oleellista tietoa?

        Vuosi"satoja" sitten sain lapseltani hienon Erikssonin puhelimen. Aloin tutkimaan sitä ja siellähän oli vaikka mitä "hienouksia"??? Lisäsin ja poistelin ja se lakkasi toimimasta!! Ihme? Siitä tuli kertaheitolla se ontuva Eriksson.


      • Kolavan kotka
        miranda ... kirjoitti:

        Kolavan kotka

        Entistä vaikeammaksi meni nyt tuo asia, siis minulle, sillä minulla ei ole "läppäriä". Lapseni luona niitä on joka "pennulle" ja olisiko joku Ipodi, joka itsekseen piippailee siellä ja pelästyttää minut aina. Tulee kuulemma viestejä sinne?

        Ja entäs tuo "lepotila"? Voi, ei! Ei tarvitse edes yrittää minulle selventää asiaa. Minä kun en osaa edes käyttää muuta puhelinta, kuin perus vanhaa Nokialaista.

        Sain vävyltäni tämän pöytäkoneen vuosi sitten, sillä olin "tuhonnut" entiseni asentelemalla sinne kaikenlaista ja poistanut sitten ilmeisesti hyvinkin
        oleellista tietoa?

        Vuosi"satoja" sitten sain lapseltani hienon Erikssonin puhelimen. Aloin tutkimaan sitä ja siellähän oli vaikka mitä "hienouksia"??? Lisäsin ja poistelin ja se lakkasi toimimasta!! Ihme? Siitä tuli kertaheitolla se ontuva Eriksson.

        Koneelle ei kannata asentaa mitään ylimääräisiä ohjelmia, eikä välttämättä maksullisia tietoturvia Omilla koneilla on tutun tietokoneliikkeen suosittelema microsoftin ilmainen security essentials:

        http://www.download.fi/lataa.cfm/microsoft-security-essentials

        Ja koneiden omat, Windowsin palomuurit riittävät. Vuosikausia olleet ilman mitään ongelmia.

        Sinulla on joku käyttäjätili auki jos tulee teksti: "Koneella on muita käyttäjiä" siellä ei niitä kuitenkaan todennäköisesti ole:)

        Pyydä vävyäsi tai lapsiasi sulkemaan ylimääräiset tilit ja poistamaan koneelta kaiken ylimääräisen...kaikki "toolbarit"..ym. roskiin...äläkä suostu asentamaan mitään ennenkuin tarkistat netistä tai jostakin onko tarpeen, todennäköisesti ei.


    • Lorena*

      Kyllä se harmittaa kun palstalle kirjoitusinto on päällä, ei pääse, ei pääse, vaikka kuinka yrittää näpylöidä.En päässyt Internet Exploreriin, heitti aina näpäytyksen jälkeen pellolle. Kun en ole mikään ruudin keksijä, omat neuvot eivät auttaneet, soitin korjaajan. Nyt olen palstalla Google hakukoneen kautta.
      Epäilen, täällä on ollut viikon ajan ukkosen poikasia liikkeellä, toivottavasti ei ole laite suuremman rempan tarpeessa.

      On vain ajateltava "hminen älä sinä hermostu, ota tyynesti vastaan vaan, mitä eteen annetaan!"

      • Kolavan kotka

        Älä sammuta konetta. Kone kannattaa laittaa lepotilaan, tai säätää niin että menee muutaman minuutin kuluttua itse lepotilaan, kun ei konetta käytä.
        Selain on silloin aina auki kun aukaisee koneen. Sammuttaa vain silloin kun on päivitys tulossa.


      • katleija

    • Koneelleni voi antaa käskyn mene nukkumaan, sitä useimmin käytänkin jättäessäni selaamiseni.
      Tosin edellisellä kannettavalla, jouduin joskus turvautumaan "Oma Gurun" etäpalveluun, josta sain avun tarvittaessa.

      Luonnollisesti se maksaa, se kun liitetään puhelinlaskuun, mutta kalliimmaksi tulisi kotiin tuleva "monttööri".

      Puolalainen siivoajani oli viimeksi irroittanut pistorasiasta virran pölyimuria varten, eikä liittänyt uudelleen, ja akku tyhjeni lähes, vaikka 10 h onkin käytettävissä. Jouduin jättämään hänet yksin pariksi tunniksi, mutta varoittihan kone sitten tilanteesta.

    • Kolavan kotka

      Lepotila on pinta-uni, horrostila syvempi uni ja sammutus täysi kuolema ;)

    • Kumma juttu, meillä kaksi läppäriä, uudempi toimii, mutta tuo vanha ei kaikkia toimintoja pysty tarjoamaan. Langaton yhteys samojen laitteiden kanssa. Ei mokkulaa.

    • Mikäli Saunalahden mobiililaajakaista takkuaa, kannattaa käydä tarkistamassa häiriökarttaamme jonne päivitellään tietoja mikäli jossain teemme korjauksia. Vikapalveluumme voi toki soittaa myös mihin kellonaikaan tahansa.

      Häiriökarttaan suora osoite: http://elisa.fi/kartat/#mobile

      Vikapalvelumme päivystää ympäri vuorokauden numerossa 01019 0230 (mpm/pvm).

      Mari / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

    • Minulla, joka olen aina ollut Elisan asiakas ja osakas, (lankapuhelimen aikaan oli meillä jo kolmella Elisan osakkuus, koska appivanhempani lahjoittivat sen soittamisvelvoitteen kera), oli välillä nyt pieni aika DNA:lla, kun taloomme tuli Welhon DNA-kaapelilaajakaistayhteys.
      Nyt palaan kuun lopussa takaisin Saunalahteen puhelimeni osalta. - Kerron sitten kuulumisiani. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      364
      11977
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2482
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      60
      2412
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2017
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1920
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1898
    7. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      85
      1552
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1434
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1420
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1394
    Aihe