jatkuva väsymys.. en jaksa enää, mistä vois johtuu?

jasqui

Hei! Olen 16-vuotias tyttö. Menen syksyllä lukion kakkoselle. Mulla on ongelma, olen koko ajan hirmu väsynyt! Vanhemmatkin ovat siitä huomautelleet. Tätä on jatkunut koko tän vuoden ja oli sitä jo viime vuonnakin. Vaikka nukkuisin kellon ympäri, olen silti väsynyt. Ei, en nuku liikaa. Kun oli koulua, nukuin 6-8 tuntia normaalisti. Nyt lomalla olen nukkunut noin 9-12 tuntia. Tää alkaa olemaan jo tosi inhottavaa, kun olen koko ajan väsynyt ja voimaton. Syön mielestäni ihan normaalisti. Aamupalaa en syö yleensä hirveästi, mutta päiväruuan syön normaalisti.. Voisko joku auttaa, mistä tää vois johtua? Olen usein myös ärtynyt ja erittäin äkkipikainen, johtunee väsynyksestä.. En normaalisti ole sellainen enkä haluaisikaan olla :( jotenkin kaikki vaan ärsyttää.. mutta nyt lopetan tän mun stoorin ja olisin tosi tosi kiitollinen jos saisin vastauksia!! :)

26

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan ehdottomasti

      kouluterveydenhoitajan tai -lekurin juttusille.

      • jasqui

        Niin..olishan se varmaan hyvä.. Pitää kattoa, jos tää jatkuu vielä syksylläkin niin voisin vaikka kouluterkkarilla kävästä..


    • lekurille heti mars
      • jasqui

        Niin kai se on pakko jossain vaiheessa mennä. En vaan tykkää käydä lääkärissä..äitikin kyllä huomauttelee koko ajan, että pitäskö sinun käydä siellä.
        Lisäksi minulla on koko ajan kylmä. Tälläkin hetkellä kun kirjoitan käteni ovat tosi kylmät. Tosin se johtunee siitä kun minun normaali lämpö on korkeintaan 35.5 astetta.


      • KilppariX
        jasqui kirjoitti:

        Niin kai se on pakko jossain vaiheessa mennä. En vaan tykkää käydä lääkärissä..äitikin kyllä huomauttelee koko ajan, että pitäskö sinun käydä siellä.
        Lisäksi minulla on koko ajan kylmä. Tälläkin hetkellä kun kirjoitan käteni ovat tosi kylmät. Tosin se johtunee siitä kun minun normaali lämpö on korkeintaan 35.5 astetta.

        Voisit pyytää ottaa kilpirauhaskokeen. Kilpirauhasen vajaatoiminnassa väsyttää ja paleltaa.

        http://www.kilpirauhasliitto.fi/index.php/kilpirauhassairaudet/asiantuntijoiden-kirjoituksia/132-kilpirauhasen-vajaatoiminnan-oireet-ja-toteaminen-ulla-slama-kilpi-42011.html


      • jasquii

    • no sleep

      Myös lisämunuaisen toimintahäiriöt tekee tolkutonta väsymystä ja palelua,nevelkipuja ja voimattomuutta.

      • jasquii

        Noita oireita kyllä löytyy paitsi nivelkipua..


      • lekurille heti mars
        jasquii kirjoitti:

        Noita oireita kyllä löytyy paitsi nivelkipua..

        Varaa aika terveyskeskukseen, vaikka suurin osa niistä on kiinni ja yritä saada aika.

        Ole auringossa päivällä, jotta saat auringosta D-vitamiinia.

        D-vitamiini ei imeydy ilman riittävää magnesiumia.

        Sitä saat vaikka citymarketista.

        Citymarketista saa hankintatukun sitraattia kympillä 3kk satsi eli halpaa on ja lisäksi on myynnissä magnesiumsuihke (kallista suomessa). Muut hyvin imeytyvät täytyy tilata ulkomailta.
        http://www.hankintatukku.fi/fi/tuotteet/?-magnesia-sitraatti-300---&product=96


        Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavien määrä on kaksin- ja puolinkertaistunut Suomessa noin kymmenen vuoden aikana. Tällä hetkellä diagnosoituja tapauksia on n. 250 000

        Tyypillisimmät oireet ovat:

        väsymys
        aloitekyvyttömyys
        keskittymis- ja muistivaikeudet sekä jonkinasteinen masennus
        palelu
        taipumus painonnousuun
        ummetuksen kaltaista suolen toiminnan hidastumista
        ihon kuivumista sekä hiusten lähtöä


      • jasquiiii
        lekurille heti mars kirjoitti:

        Varaa aika terveyskeskukseen, vaikka suurin osa niistä on kiinni ja yritä saada aika.

        Ole auringossa päivällä, jotta saat auringosta D-vitamiinia.

        D-vitamiini ei imeydy ilman riittävää magnesiumia.

        Sitä saat vaikka citymarketista.

        Citymarketista saa hankintatukun sitraattia kympillä 3kk satsi eli halpaa on ja lisäksi on myynnissä magnesiumsuihke (kallista suomessa). Muut hyvin imeytyvät täytyy tilata ulkomailta.
        http://www.hankintatukku.fi/fi/tuotteet/?-magnesia-sitraatti-300---&product=96


        Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavien määrä on kaksin- ja puolinkertaistunut Suomessa noin kymmenen vuoden aikana. Tällä hetkellä diagnosoituja tapauksia on n. 250 000

        Tyypillisimmät oireet ovat:

        väsymys
        aloitekyvyttömyys
        keskittymis- ja muistivaikeudet sekä jonkinasteinen masennus
        palelu
        taipumus painonnousuun
        ummetuksen kaltaista suolen toiminnan hidastumista
        ihon kuivumista sekä hiusten lähtöä

        Kiitti, tästä oli apua:)


    • Kilpirauhasen vajaatoimitaa minäkin ajattelin. Tai sitten se voisi olla anemiaa. Verikokeet kannattaa otattaa.

      • jasquii

        Niin..anemiaa itsekin aluks epäilin..viimeks terveydenhoitajalla kun otettiin se hemoklobiini vai mikä onkaan no kuitenkin niin se oli 122. Siitä on tosiaan aikaa kun se otettiin, taisi olla ihan alkuvuodesta.


    • Fjfllsldkfkfkel

      Ruokavaliolla on enemmän tekemistä kuin uskotkaan. Mee lääkäriin. Uniapnealta vähä vaikkuttais :/

      • jasquii

        ehkä jossain vaiheessa pakko raahautua sitten sinne lääkärille.. :/


    • Veikkaukseni

      Masennus?

      • jasqui.

        Hyvin mahdollistahan tuokin. Jos totta puhutaan, en edes muista koska olen ollut oikeasti onnellinen. Mutta tuota tiedä, mikä sitten luokitellaan masennukseksi. Terveydenhoitajakin sanoi että olet varmasti iloinen ja positiivinen tyttö. Eipä siinä vastaankaan viitsinyt alkaa väittää.. No, eipä sillä ole väliä, mitä yksi terveydenhoitaja ajattelee.


    • lääkäriin

      ehdottomasti!!!!!

      • jasqui.

        viisainta varmaan mut en tahtois mennä..


    • joko helpottaa...

      .............

      • jaqui.

        eipä oikeestaan, varsinki nyt kun koulut on alkanu niin oon entistä väsyneempi..


    • ....

      Moi!

      Mulla oli myös jatkuvaa väsymystä, vaikka olisi nukkunut kellon ympäri ei auttanut.

      Syy löytyi asunnostani, siellä oli hometta.
      Muutin pois ja pärjään nyt vähemmällä unella.

      • jasquui

        Heippa, tosi kiva että syy ilmeni ja väsymys helpotti!! :)


    • Murrrrr

      Kilpirauhasen v.ajaatoiminta on sairaus, joka on syytä ottaa vakavasti. Ehdottomasti nyt lekuriin ja kokeisiin. Hukkaat aikaasi kun käyt lukiota, etkä ehkä jaksa sitä hoitaa. Järki käteen!!

      • jasquii

        Kiitti suorasta viestistäs! :D joo, oikeessaha sä oot ..ehkä mua vaan pelottaa nii paljo


    • Unikko3

      Mene ihmeessä lääkäriin ja jos ei löydy syytä niin sitä suuremmalla syyllä ihan yksityiselle unispesialistille jotka tietävät asioista. Uniasiat ovat usein yllättävän vieraita lääkäreille. Itse olin sinun ikäisenä myös erittäin väsynyt. Olisin paljolta säästynyt jos asia olisi oikeasti selvitetty ja siten voitu sitä hoitaa aiemmin jo silloin. Nuorten väsymystä ei aina ymmärretä perusterveydenhuollossa, mutta ole sinnikäs! Jaksamista ja tsemppiä!

      • jasquii

        selvisko sun väsymykselle kuitenki syy lopulta? :)
        kiitos paljon! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe