http://yle.fi/uutiset/senioritkin_kiinnostuivat_kielimatkoista/5335588
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta TR-kielimatkoista. Harkitsen lähtöä
Kielikurssi senioreille
5
163
Vastaukset
Muistaaks kukaan kun Ruotsi mainosti?
Minäkin sorruin, mutta en kieleen vaan töihin.
Ovat nää mainos-aloitukset naurettavia.
H.- Buckinghampalacee
Ööh,tuota minä en mainosta vaan olen ihan oikeasti kiinnostunut ko.yrityksen toiminnasta. Kielimatkoista on julkisuudesta ollut monenlaista mielipidettä ja alalla on myöskin monenlaista toimijaa,joten mielestäni on hyvä kysellä ennenkö suin päin tilaa matkan. terveisin aloittaja
- valivalivali...
Mikä mainos ?? Onko taas karva jäänyt esinahan väliin ??
Minulla on erilaisia kokemuksia kielikurssimatkoilta vuosien varrelta. Olen aina välillä joutunut kaivelemaan pikaisesti esiin jotain pitkään käyttämättömänä ollutta kieltä, ja mielestäni tehokkain tapa on matkustaa ko. kieltä puhuvaan ympäristöön kielikursseille.
Luultavasti kurssin ja matkan järjestäjällä ei ole kovin suurta merkitystä, jos itse tietää mitä haluaa ja toimii aktiivisesti sen mukaan. Perusedellytys on tietysti kurssien opetus ja ryhmittely erilaisten kielitaidon lähtötasojen mukaan. Siitä kannattaa mielestäni ottaa etukäteen selvää.
Hauska juttu, että nyt kerrotaan jo 60-vuotiaidenkin matkustavan kielikursseille. Mielestäni ikäihmisiä on aina ollut kielikurssilaisten joukossa, mutta tietysti vähemmistönä. Itse voisin valita aikuisten kielikurssit, mutta, koska en itse ole havainnut suuria muutoksia järjenjuoksunopeudessa tms, en pidä erityisiä seniorikursseja tarpeellisena omalla kohdalla.
Perheessä asuminen palvelee erinomaisesti kielen oppimista. Saattaisin harkita sellaista vaihtoehtoa, jos lähtisin kielikursseille. Muistelen vieläkin mm. hämmästelleeni monia asioita keskiluokkaisten brittiperheiden elämässä. Oli todella mielenkiintoista päästä tutustumaan asioihin "sisäpiirissä".
Jos lähtisin saksaa opiskelemaan, osallistuisin luultavasti Wienin yliopiston kesäkursseille. Siellä oli viime kerralla (x vuosikymmentä sitten) eri ikäisiä opiskelijoita 56 maasta.
Olennaista kielikurssimatkoilla on mielestäni se, jättäytyykö seurustelemaan suomalaisten kurssikavereiden kanssa ja puhuuko vapaa-aikana suomea. Jos oikeasti haluaa oppia ja käyttää aikansa hyödyllisesti, kannattaa hakeutua ulkoimaisten kurssikavereiden ja paikallisten ihmisten seuraan.
Mieluummin kielikursseille kuin rannoilla makoilemaan. ;)- Kannatetaan!
Englantia puhuu äidinkielenä yli 400 miljoonaa ihmistä, toisena virallisena kielenä 150 - 1,5 miljardia ihmistä riippuen siitä miten sen osaaminen luokitellaan.
Englanti on ollut YK:n virallinen kieli sen perustamisesta lähtien (1945). Englanti on viestinnän, tieteen, tekniikan, ilmailun, viihteen,diplomatian, kaupankäynnin ja internetin tärkein yksittäinen kieli.
Suomessa asuu noin 11.000 englantia äidinkielenä puhuvaa henkilöä. Lähes kaikki Suomen koululaiset opiskelevat englantia jossain vaiheessa vaikka se ei olekaan pakollinen kieli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731