vasta 60tkm ja turbo alkoi olla kulunut ,tuskin kestää toista 60tkm jaksoa.On se ihanaa kun on turbo! Golfhan on autona todella hyvä hiukan ylihintainen vain mutta kukapa viitsii ostaa enää 100tkm ajettua tuommoista joka hajoaa varmuudella .
Lehdessä on todellista tietoa ei palstan irvileukojen suoranaista vitttuilua.
Turbot hajuaa vw autoissa turhan usein .
Onnksi on vapaastihengittäviä muita merkkeja ja myös turboahdettuja tehon nälkään (lapsellista) muilla merkeillä jotka kestää.
TM lehden testissä paljastui olematon turbon kestävyys!
34
3211
Vastaukset
- Että
1.2 TSI turbot kestää jopa 30 tkm
- Että
Siis 1,2 TSI turbot kestää jopa 300tkm pitinanomani
- TheOpelRoad
Kieltämättä 60 000km saisi olla vain sisäänajo autolle. Ei noin perustavan tärkeä osa saa alkaa olla vaihtokunnossa tuollaisen matkan jälkeen. Alkaa tuntua tosiaan että ylihintaa on noissa tuotteissa.
Jos aikoo ajaa autolla vain pari vuotta ja vaihtaa uuteen niin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Ongelmat saa sitten jäädä seuraavalle omistajalle. Volkkareissa on kuitenkin edelleen hyvä vaihtoarvo. Turbon ja automaattivaihteiston ongelmat eivät ole vielä ehtineet syödä brändin arvoa suomessa. Viitteitä tästä alkaa kyllä jo olla olemassa. Uusien koneiden on pakko alkaa kestää tai VW joutuu ooppelin tielle. Opel on nykyään ihan hyvä auto mutta ei ole noussut suosta johon itsensä ajoi 70-80 luvuilla laatuongelmien takia. Vanha maine pysyy pitkään. - uusi poloilija
Golfin 60 tkm:n käyttötesti TM:ssa tehtiin ACT-moottorilla varustetulla versiolla. Miten sylintereiden lepuutustoiminto vaikuttaa turboon, vai vaikuttaako mitenkään? Onko pikkuturboille tehty käyttötestiä ilman ACT:tä?
Lainaan pätkän turboon keskittyneestä kainalojutusta: "Kuluminen johtuu siis pitkien öljynvaihtovälien, suuren ahtopaineen ja todella korkean pyörintänopeuden yhteisvaikutuksesta." Minusta näyttäisi siltä, että öljynvaihto kannattaisi tehdä pikkuturboon useammin kuin 30 tkm:n välein.- NeverVag
Kun on pitkät huoltovälit, niin saadaan vertailutesteissä hyvät pisteet alhaisista huoltokustannuksista. Todellisuus voi olla hieman toinen, mutta testimenestys vaikuttaa myyntiin todella paljon ja kaikki keinot kannattaa käyttää. Tosin TM (Vagniikan Maailma) testivoitto irtoaa hieman vähemmälläkin.
Tällä reseptillä kauppa käy ja ostajat ovat tyytyväisiä. Niin kauan kun ostajat hyväksyvät lyhyen takuuajan jälkeen tulevia kalliita remontteja mukisematta, niin konsepti ei muutu. Volkkarin ostajat ovat harvinaisen sitkeää porukkaa ja sietokynnys näyttää olevan todella korkealla.
Ei voi kun ihmetellä ettei myynti ole vielä sakannut. - uusi poloilija
NeverVag kirjoitti:
Kun on pitkät huoltovälit, niin saadaan vertailutesteissä hyvät pisteet alhaisista huoltokustannuksista. Todellisuus voi olla hieman toinen, mutta testimenestys vaikuttaa myyntiin todella paljon ja kaikki keinot kannattaa käyttää. Tosin TM (Vagniikan Maailma) testivoitto irtoaa hieman vähemmälläkin.
Tällä reseptillä kauppa käy ja ostajat ovat tyytyväisiä. Niin kauan kun ostajat hyväksyvät lyhyen takuuajan jälkeen tulevia kalliita remontteja mukisematta, niin konsepti ei muutu. Volkkarin ostajat ovat harvinaisen sitkeää porukkaa ja sietokynnys näyttää olevan todella korkealla.
Ei voi kun ihmetellä ettei myynti ole vielä sakannut.Ehkä se myynti ei sakkaa ollenkaan. Harvemmin uusi auto ostetaan satojen tuhansien kilometrien käyttöön, vaan vaihdetaan hyvissä ajoin.
Ennen myyntimäärien muutosta pitäisi näkyä notkahdus käytetyn vaihtoarvossa, mutta eipä taida näkyä sielläkään. - TDITSIDSG
NeverVag kirjoitti:
Kun on pitkät huoltovälit, niin saadaan vertailutesteissä hyvät pisteet alhaisista huoltokustannuksista. Todellisuus voi olla hieman toinen, mutta testimenestys vaikuttaa myyntiin todella paljon ja kaikki keinot kannattaa käyttää. Tosin TM (Vagniikan Maailma) testivoitto irtoaa hieman vähemmälläkin.
Tällä reseptillä kauppa käy ja ostajat ovat tyytyväisiä. Niin kauan kun ostajat hyväksyvät lyhyen takuuajan jälkeen tulevia kalliita remontteja mukisematta, niin konsepti ei muutu. Volkkarin ostajat ovat harvinaisen sitkeää porukkaa ja sietokynnys näyttää olevan todella korkealla.
Ei voi kun ihmetellä ettei myynti ole vielä sakannut.NeverVag
Takuu aika saattaa olla lyhyt, jos ajaa vähän. Itse ajan 80 tkm vuodessa, jolloinka tuo "rajattu" takuu esim. tojon 100 tkm tulee jo reilu vuodessa täyteen.
Aloittaja kiteyttää Volkkarin huippulaadun hyvin kasaan, tajuamatta itsekään kehuvansa Saksalaista Premiumia.
- schaissee
Minkä VW:ssä polttoaineissa säästää, sen remonteissa menettää.
- Tyytyväinen
Useita VAG-autoja 7 (2xtdi 5x tsi, joista 3 tsi dsg) omistaneena, voin sanoa, että ei ole ollut murheen murhetta.
Paskanjauhantaa KAIKKI täällä esitetyt kommentit ovat osallamme! Erinomaisen hyviä ajaa, halpoja huoltaa ja helppo myydä eteenpäin kelpohyvityksellä. Jatkan VAG-linjalla, kuten useimmat muutkin, jos satutte seuraamaan myyntilukuja. Vielä taloudellisesti huonoinakin aikoina VAG-autoja myydään ihan hyvään tahtiin. Osaatteko ajatella miksi? - Tuohan kertoo
Tyytyväinen kirjoitti:
Useita VAG-autoja 7 (2xtdi 5x tsi, joista 3 tsi dsg) omistaneena, voin sanoa, että ei ole ollut murheen murhetta.
Paskanjauhantaa KAIKKI täällä esitetyt kommentit ovat osallamme! Erinomaisen hyviä ajaa, halpoja huoltaa ja helppo myydä eteenpäin kelpohyvityksellä. Jatkan VAG-linjalla, kuten useimmat muutkin, jos satutte seuraamaan myyntilukuja. Vielä taloudellisesti huonoinakin aikoina VAG-autoja myydään ihan hyvään tahtiin. Osaatteko ajatella miksi?siitä että et itsekään luota vag:n laatuun. Miksi vaihdat autoa noin usein? Niiden pitäisi kestää vähintään 500 000 kilometriä ennen kuin motikka tarvii päivitystä.
Taidat olla niitä tyyppejä jotka vaihtavat auton kun tuhkakuppi täyttyy?
- näistä on väännetty
Volkswagenien moottorit ovat kautta aikain olleet öljysyöppöjä, erityisesti TSI-koneet. Kun tähän valitettavaan tosiasiaan yhdistyy se että TSI-moottorin rakenne, itseasiassa koko hengissäpysyminen perustuu jatkuvaan ja tasaiseen öljynvirtaukseen ollaan vaikeuksissa. Koska Volkswagen ei ole koskaan kyennyt tarkkaan osavalmistukseen (perintönä kiireellisestä sotatarvikevalmistuksesta, joita VW teki ensimmäiset vuotensa) korvataan laatupoikkeamia ja osien toleransseja voiteluöljyn käytöllä. Mutta kun se öljy yksi kaunis päivä on vähissä, turbo ei saakaan tarvitsemaansa voitelua ja se meni siinä. Ei riitä, että öljy olisi vähissä vaan kun se saattaa olla tukkiintuneena öljysihtiin tai jumissa karstoittuneessa öljykanavassa pakosarjan kuumennettua sitä öljyä kanavan seinämiin.
Luonnollisesti maahantuoja VV-Auto pesee tästä kaikesta kätensä eikä edes suostu tiedustelemaan asioista tehtaalta.- uusi poloilija
Itselläni öljyä söi Golf IV 1,4 55 kW:n koneella. Sen jälkeen olen ostanut uusina kaksi Polo V:tä 1,2 51 kW:n moottorilla, jotka eivät ole kaivanneet öljylisäyksiä. Tungin kyllä uusimpaan 1 desilitran 20 tkm:n kohdalla, koska öljystä ei ole hyötyä pullossa ollessaan, mutta kone saattaa lirauksesta hyötyä. Myyjän autojen mukaan antamissa litran pulloissa on siis vielä 19 desilitraa käytettäväksi, joten tämä varasto riittää aika pitkälle.
Jos TSI kuluttaa öljyä, miksi ei laittaisi sitä lisää varmuuden vuoksi (ylitäyttöä varoen). Muistaakseni ylimääräisen litran LL-öljyä saa parilla kympillä, kustannushan on ihan mitätön, jos varsinaisten huoltojen puolivälissä täyttää. Ja mitä nämä turbot loppujen lopuksi säästävät itselläni on 1,6L 91KW Auris 5000km keski kulutus on 6,64L/100km Ja on ajettu moottoritiellä kaupunkia ja maantietä!
Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa ! Toki kulutus riippuu paljolti kuljettajasta mutta silti luulisi olevan suurempi ero!
Ja kyllä sillä 30000km oljyn vaihto välilläkin on osuutta turbon kestävyyteen ! En ikinä ajaisi samalla öljyllä tuota määrää! Toki sillä saadaan huollot näyttämään edullisilta mutta kolikolla on aina kaksi puolta.- 2.4 STW
nippondenso kirjoitti:
Ja mitä nämä turbot loppujen lopuksi säästävät itselläni on 1,6L 91KW Auris 5000km keski kulutus on 6,64L/100km Ja on ajettu moottoritiellä kaupunkia ja maantietä!
Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa ! Toki kulutus riippuu paljolti kuljettajasta mutta silti luulisi olevan suurempi ero!
Ja kyllä sillä 30000km oljyn vaihto välilläkin on osuutta turbon kestävyyteen ! En ikinä ajaisi samalla öljyllä tuota määrää! Toki sillä saadaan huollot näyttämään edullisilta mutta kolikolla on aina kaksi puolta.Samat ajatukset. Jos nykyinen auto olisi oma niin kävisi 15tkm välein öljyn vaihdossa merkistä riippumatta. Ei tarvitsisi käyttää LL öljyjä. Vaan kun on liisari niin käy öljynvaihdossa vasta kun auto itse sitä pyytää. Nyt auto lupailee 28tkm vaihtoväliä ja kun mittatikkukakaan ei ole niin ... toimii niin pitkään kun toimii. Onneksi ei ole oma.
Vanhan kansan totuus on että öljynvaihto on halvinta koneremonttia. - Sol-kalja
nippondenso kirjoitti:
Ja mitä nämä turbot loppujen lopuksi säästävät itselläni on 1,6L 91KW Auris 5000km keski kulutus on 6,64L/100km Ja on ajettu moottoritiellä kaupunkia ja maantietä!
Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa ! Toki kulutus riippuu paljolti kuljettajasta mutta silti luulisi olevan suurempi ero!
Ja kyllä sillä 30000km oljyn vaihto välilläkin on osuutta turbon kestävyyteen ! En ikinä ajaisi samalla öljyllä tuota määrää! Toki sillä saadaan huollot näyttämään edullisilta mutta kolikolla on aina kaksi puolta.Jokainen saa päättää itse, eikö niin. Mikä vitun hinku on jaaritella jostakin pitkästä öljynvaihtovälistä ja sen huonoudesta?
Autosta se ei johdu, vaan ääliö -Reinon otsalohkosta. - VTEC16
nippondenso kirjoitti:
Ja mitä nämä turbot loppujen lopuksi säästävät itselläni on 1,6L 91KW Auris 5000km keski kulutus on 6,64L/100km Ja on ajettu moottoritiellä kaupunkia ja maantietä!
Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa ! Toki kulutus riippuu paljolti kuljettajasta mutta silti luulisi olevan suurempi ero!
Ja kyllä sillä 30000km oljyn vaihto välilläkin on osuutta turbon kestävyyteen ! En ikinä ajaisi samalla öljyllä tuota määrää! Toki sillä saadaan huollot näyttämään edullisilta mutta kolikolla on aina kaksi puolta.Meidän Civic kulki 220 000tkm öljyjä vaihtamatta ja sitten siihen tuli uusiokone. Halpakeikka:)
- uusi poloilija
nippondenso kirjoitti:
Ja mitä nämä turbot loppujen lopuksi säästävät itselläni on 1,6L 91KW Auris 5000km keski kulutus on 6,64L/100km Ja on ajettu moottoritiellä kaupunkia ja maantietä!
Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa ! Toki kulutus riippuu paljolti kuljettajasta mutta silti luulisi olevan suurempi ero!
Ja kyllä sillä 30000km oljyn vaihto välilläkin on osuutta turbon kestävyyteen ! En ikinä ajaisi samalla öljyllä tuota määrää! Toki sillä saadaan huollot näyttämään edullisilta mutta kolikolla on aina kaksi puolta."Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa !"
Mistä sieltä löytyy niitä kulutuksia? En löytänyt kuin polttoaineiden hintoja. http://tankkaus.com/ - C180 Kompressor
uusi poloilija kirjoitti:
"Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa !"
Mistä sieltä löytyy niitä kulutuksia? En löytänyt kuin polttoaineiden hintoja. http://tankkaus.com/kotimainen tankkaus.com on valitettavasti menneen talven lumia
http://www.spritmonitor.de uusi poloilija kirjoitti:
"Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa !"
Mistä sieltä löytyy niitä kulutuksia? En löytänyt kuin polttoaineiden hintoja. http://tankkaus.com/Kirjaudu käyttäjäksi niin rupeaa näkymään!
- uusi poloilija
nippondenso kirjoitti:
Kirjaudu käyttäjäksi niin rupeaa näkymään!
Jaa, en ole niin paljon asiasta kiinnostunut, että jotain kirjautumisia alkaisin tekemään.
Luotatko sen Toyotasi ajotietokoneen näyttämään kovinkin sokeasti?
voiko 60tkm olla jo kulunut/rikki, enemmänkin olen kuullut turbojen karstoittumisesta jo suht .pienilläkin kilometreillä, jolloin tulee vikakoodia ja turbo oikkuilee.
- A5 3,0 tdi q
Kyllä se on juuri näin, 30t km on liikaa samoilla öljyillä-siis samat ongelmat on muillakin merkeillä.
- Realisticccc
2007 tsi 103kw. ajettu 150 000, Öljyä lisännyt kaksi litraa tuona aikana. Turbo toimii moitteetta.
Merkistä riippumatta turbot menee vaihtoon 150 000-250 000 km mikä on aivan normaalia. Eikä sen vaihto mitään älyttömiä maksa.- ,,,sss...o
630tkm Psa dieselillä, turbo alkuperäinen, toinen vajaa 500tkm samoin turbo alkuperäinen.
- ,,sss,,o
Torbon vaihto noin 1500 euroa, jos niitä menee auton käyttöaikana 2-4 kuluja tulee, eikä polttoaineen säästöstä tule mitään taloudellista hyötyä.
- Golf 2.0
2.0 115hv on maailman paras moottori. Ei syö öljyä ja voimaa löytyy.
- Turborules
Juu, 2 TDI turboa ollut ja molemmilla ajoin n. 180 tkm. 1 TSI 1.8 ja mittariin 180 tkm. Kyllä näissä kaikissa kolmessa turbo kesti hyvinkin. 1 vapaasti hengittävä FSI touran on ollut myös, no siinä ei kestänyt koko moottori. Se siitä vaparista.
Kyllä se vaan on nautinto ajella turbo moottorisella autolla. Ikinä en enää vapaasti hengittävää kapistusta osta, on se sellaista koneen huudattamista jos haluaa maantienopeuksilla hitaampien autojen ohi päästä, ellei sitten ole jotain 3 litraista bensarosvoa. - opelinkohtalo
Nyt alkaa vag-usko horjua. Maaliskuussakaan ei enää kärkikahinoihin yltänyt.
Japsit akavat jo nöyryyttämään. - totuuksia
Bensamoottoreissa turbot yleensä kestävät 80-300tkm. Toki pidempään pitäisi turbojen kestää, mutta harva turbo kuitenkaan kestää pidempään ainakaan Suomessa. Turboihin ja hybrideihin pätee samaa sääntö auton merkistä riippumatta: Minkä polttoainekuluissa säästät, sen korjauskuluissa, käyttöiässä ja luotettavuudessa menetät. Eli 750-2500€ 60-80€ per tunti.
- Mitä_hybridistä
hajoaa? Omalla ajettu nyt 160 tkm eikä siitä ole tähän saakka hajonnut mitään. Öljynvaihdot tehty ja eteen jarrupalat kerran vaihdettu varmuuden vuoksi joten mitä on odotettavissa? Turboa ei ole eikä akustokaan osoita minkäänlaisia väsymisen merkkejä joten selvitä vähän asiaa hölmölle niin tiedän varautua.
- wernerska
Huolloissa näkyvät laittavan reilusti yli mittatikun ylimmän merkin moottoriin, vaikka sitä ei saisi laittaa yli, syynä joko, että halutaan enempi hintaa veloitetusta öljystä tai moottorin öljynkulutuksen salaaminen, kun täytetään merkin yli.
- Voivoivoi
Ei kestä mikään, ei.....?
- Jylkyytt
Huoli pois!
Vaasan hovioikeus teki ennakkopäätöksen, jossa moottorin eliniäksi tarkoitettu osaa ei omistajan tarvitse varautua vaihtamaan. Tällaisen osan vaihdolla auto ei myöskään tule "parempaan" kuntoon (niin kun ei tulekaan) kuin ennen osan vaihtoa, joten tällä verrukkeella ei voi vaatia osallistumaan kuluihin. Jos turbo lasahtaa --> uutta putkeen vain myyjän piikkiin.
http://www.talouselama.fi/uutiset/kaytetty audi oli karmea pommi kenen puolelle asettuikaan hovioikeus/a2307589 - SurkeetaLaatua
Vokkelossa ei mikään kestä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394487Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html463244Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343206Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912836Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2052067Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511937- 421622
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301557Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61301- 781252