APUA TROIJALAINEN!

ÄISKÄ73

Ajaessani adawarea niin norman virus control ilmoittaa että on löytänyt troijalaisen(Java/Byteverify)ja laittanut sen karanteeniin.Sehän nyt tietysti tulee aina takaisin ja olen yrittänyt kaikenlaisia virusscannauksia ja troijalaisten poisto-ohjelmia mutta mikään ei tunnu auttavan.Kokemustakaan ei tietysti ole hirveästi,ettei se ainakaan auta asiaa.Olen lukenut nettisivuilta ohjeita ja tehnyt käskyjen mukaan mutta ei lähde niin ei lähde.Asensin pari troijalaisten poisto-ohjelmaa jotka molemmat eivät näe mitään troijalaisia koneessani.F-securen virusscannauksen tein,eikä löytänyt mitään.Trendmicron virusscannausta tein ja se löysi troijalaisen (Java/Femod),mutta se jumittuu kyseiseen kohtaan eikä mene eteenpäin,eikä sitä saa poistettua vaikka keskeyttäisikin sen.Nyt rupeaa olemaan keinot loppu ja pää halkeaa kohta.Jos joku viisaampi voisi auttaa ja neuvoa että mitä tehdä niin olisin tosi KIITOLLINEN!Ai niin koneessani on siin Norman virus control ja palomuuri,adaware,spybot ja nyt vielä trojan remover,cleaner ja mitähän vielä laittaisi?

14

5799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä,

      Missä se roijalainen sjaitsee tai on

    • alex

      -käynnistä
      -ohjauspaneeli
      -Java Plug in
      -cache
      -clear
      Buuttaa vielä kone

      Todennäköisesti lymyää tuolla cache tiedostossa.
      Kun klikkaat kohtaa cache, niin siihen tulee kohdat VIEW ja CLEAR.

      Voit vaikka ekaks kattoo klikaamalla View, onko se pahdollisesti siellä.
      Mut tyhjennä kuitenkin.

      Säädä myös cachen koko maksimissaan esim, 30 bytes.

      • äiskä73

        Kokeilin tota toimenpidettä ja ei lähtenyt.Karanteenilistasta löytyy tammöinen polku c:\docume~1\saripi~1\locals~1\temp\aawtmp\c23523156\1eoe7\counter.class.Mitähän tämä tarkoittaa?


      • Temp
        äiskä73 kirjoitti:

        Kokeilin tota toimenpidettä ja ei lähtenyt.Karanteenilistasta löytyy tammöinen polku c:\docume~1\saripi~1\locals~1\temp\aawtmp\c23523156\1eoe7\counter.class.Mitähän tämä tarkoittaa?

        Tyhjennä se temp kansio sieltä polusta


    • Moi

      Haluaisin tarkennusta tähän.

      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
      Ajaessani adawarea niin norman virus control ilmoittaa että on löytänyt troijalaisen(Java/Byteverify)ja laittanut sen karanteeniin

    • Suomalainen

      Viittiskö joku kertoo suomeks noita ohjeita ku en oikeen tarpeeks ymmärrä amerikkaa.

      • äiskä73

        Jos joku kunnolla englanninkielen taitoinen viittis suomentaa,liian paljon tekstiä minulle!


      • juggis
        äiskä73 kirjoitti:

        Jos joku kunnolla englanninkielen taitoinen viittis suomentaa,liian paljon tekstiä minulle!

        Lyhyesti: Kun adaware scannaa se tekee scannattavista tiedostoista varmuuskopion eri hakemistoon, missä scannattava tiedosto on. Jos Virustorjuntaohjelma on pistänyt joitain tiedostoja karanteeniin, niin se huomaa ym. adawaren varmuuskopioinnin (karanteenihakemistoa scannatessa), jolloin virusohjelma ärähtää. Kun adwaren scanni on ohi, niin se tuhoaa automaattisesti em. varmuus kopiot, joten virusta ei taas löydy.

        Ratkaisu: Tuhoa virustorjuntaohjelman karanteeniin laittamat tiedostot.


      • juggis
        äiskä73 kirjoitti:

        Jos joku kunnolla englanninkielen taitoinen viittis suomentaa,liian paljon tekstiä minulle!

        Lyhyesti suurinpiirteen näin:
        Kun adaware scannaa se tekee scannattavista tiedostoista varmuuskopion eri hakemistoon, missä scannattava tiedosto on. Jos Virustorjuntaohjelma on pistänyt joitain tiedostoja karanteeniin, niin se huomaa ym. adawaren varmuuskopioinnin (karanteenihakemistoa scannatessa), jolloin virusohjelma ärähtää. Kun adwaren scanni on ohi, niin se tuhoaa automaattisesti em. varmuus kopiot, joten virusta ei taas löydy.

        Ratkaisu: poista kaikki virustorjuntaohjelman karanteeniin laittamat tiedostot.


      • juggis
        äiskä73 kirjoitti:

        Jos joku kunnolla englanninkielen taitoinen viittis suomentaa,liian paljon tekstiä minulle!

        tuli kahdesti. Eipä ihme, suomi24:sen sivuilla oli välillä jakoavaimen kuva.


      • Myös
        juggis kirjoitti:

        Lyhyesti suurinpiirteen näin:
        Kun adaware scannaa se tekee scannattavista tiedostoista varmuuskopion eri hakemistoon, missä scannattava tiedosto on. Jos Virustorjuntaohjelma on pistänyt joitain tiedostoja karanteeniin, niin se huomaa ym. adawaren varmuuskopioinnin (karanteenihakemistoa scannatessa), jolloin virusohjelma ärähtää. Kun adwaren scanni on ohi, niin se tuhoaa automaattisesti em. varmuus kopiot, joten virusta ei taas löydy.

        Ratkaisu: poista kaikki virustorjuntaohjelman karanteeniin laittamat tiedostot.

        Mistä kautta ne virustorjunnan (FS) karanteeniin laittamat tiedostot löytää ?


      • juggis
        Myös kirjoitti:

        Mistä kautta ne virustorjunnan (FS) karanteeniin laittamat tiedostot löytää ?

        f-securen logista. Mulla on norton ja en aivan tarkkaan muista kuinka se f-securella meni. Tuplaklikkaus F-sec. logoa oik. ala kulma tietokoneen ruudussa. Aukeavasta ikkunasta etsii, niin jonkun napin takana löytyy logi, josta selviää kaikki f-sec. tuhoamat, uudelleen nimeämät ja karanteroimat jutut. Sieltä varmaan löytyy nappi mitä painamalla saa tuhottua karanteenissa olevat tiedostot yksitellen tai kaikki.


      • äiskä73
        juggis kirjoitti:

        tuli kahdesti. Eipä ihme, suomi24:sen sivuilla oli välillä jakoavaimen kuva.

        Siis lopputulos on että mulla ei ollut järjestelmässä asti troijalaista.Sitä tossa ensin ihmettelin että kun olin tyhjentänyt virus controlin karanteenilistat kyllä että mistä se sen viruksen sitten aina löysi,mutta totesin( korjatkaa jos olen väärässä) että kun olin ajanut adawarea nyt moneen kertaan niin sen omissa karanteenilistoisssa vissiin se virus sitten pyöri koska kun poistin sen niin ei ole enää herjannut mitään.On nämä monimutkaisia juttuja mutta onneksi täältä on aina saanut apua tämmöinen tumpelokin.


      • Olet
        äiskä73 kirjoitti:

        Siis lopputulos on että mulla ei ollut järjestelmässä asti troijalaista.Sitä tossa ensin ihmettelin että kun olin tyhjentänyt virus controlin karanteenilistat kyllä että mistä se sen viruksen sitten aina löysi,mutta totesin( korjatkaa jos olen väärässä) että kun olin ajanut adawarea nyt moneen kertaan niin sen omissa karanteenilistoisssa vissiin se virus sitten pyöri koska kun poistin sen niin ei ole enää herjannut mitään.On nämä monimutkaisia juttuja mutta onneksi täältä on aina saanut apua tämmöinen tumpelokin.

        Nyt asian ytimessä, juuri näin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe