Kuinka totutan/opetan koiran automatkoille?

Matkaan

Meillä on 6 v. Pystykorvauros ja nyt pitäis saada se totutettua matkustamaan auton takatilassa koirakalterin takana. Takapenkille hyppää mielellään, mutta miten saisi viihtymään koirakalterin takana?

10

62

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukava peitto takapaksiin, viskaa herkkuluu tai possunkorva sinne, ja koirakin todennäköisesti menee perässä ilman eri käskyä. Tuollaisella kylmäharjoittelulla saa ehdollistettua takatilan positiiviseksi, ja on helppo toteuttaa vaikka joka päivä.

Ptäisi olla pikkujuttu autoilemaan tottuneelle koiralle. Onko teillä ollut jotain sanomista asiasta koiran taholta?

• Matkaan

Pelkään että tulee sanomista - siksi ennakoin. Tää on eka oma auto. Automatkoja tehty harvakseltaan. Ei pelkää eikä ole arka mut kun on aina matkustanut takapenkillä nii ajattelin et jos tulee sanomista ku joutuu taakse ...
        Kiitos vinkeistä!

• 13+18
        Matkaan kirjoitti:

Pelkään että tulee sanomista - siksi ennakoin. Tää on eka oma auto. Automatkoja tehty harvakseltaan. Ei pelkää eikä ole arka mut kun on aina matkustanut takapenkillä nii ajattelin et jos tulee sanomista ku joutuu taakse ...
        Kiitos vinkeistä!

Takatilan kokoa kun en tiedä, mutta jos on vähänkin isomman mallinen. itse laittaisin vielä valjaisiin aikasen lyhyelle ja sitten tuikasti johonkin kiinni, ettei tule akkuun turhaa hyppipistä.

Suomuttaa neuvoikin muuten mukavat oltavat sinne.

• 23-8
        Matkaan kirjoitti:

Kiitos vinkeistä!

No jos tulee sanomista, niin käsket olla hiljaa. Kyllä se sen opii että siellä ne reissut jatkossa tehdään. Vai saako teillä koira vetää naruista? Haukkuukin vaikka kiellettäis? Yllä tulikin jo miten tilaan meno yhdistetään positiivisiin asioihin. Aloita pienillä ajoilla.

• 13+18
        23-8 kirjoitti:

No jos tulee sanomista, niin käsket olla hiljaa. Kyllä se sen opii että siellä ne reissut jatkossa tehdään. Vai saako teillä koira vetää naruista? Haukkuukin vaikka kiellettäis? Yllä tulikin jo miten tilaan meno yhdistetään positiivisiin asioihin. Aloita pienillä ajoilla.

En tyt aivan ymmärtänyt tuota kysymystäsi, saako teillä vetää koiria narusta.

Itse kuljetan siellä" kalterin" takana koirani boksissa. Se on turvallisempaa kyytiä, mutta jokainen toimii niinkuin parhaakseen katsoo ja mikä sopii hänen koiralle

• Matkaan
        13+18 kirjoitti:

Takatilan kokoa kun en tiedä, mutta jos on vähänkin isomman mallinen. itse laittaisin vielä valjaisiin aikasen lyhyelle ja sitten tuikasti johonkin kiinni, ettei tule akkuun turhaa hyppipistä.

Suomuttaa neuvoikin muuten mukavat oltavat sinne.

Kiitos vinkistä!

• Matkaan
        23-8 kirjoitti:

Tuo positiivisuuteen yhdistäminen on hyvä! Pienet matkat aluksi ja matkan päässä jotain kivaa kuin myös matkan aikana.
        Joo oikein arvasit :D vetää välillä ku metristä halkoo, mut suun saan kyllä umpeen käskyllä. Ihan kunnon kaveri muuten.

• Näin
        13+18 kirjoitti:

En tyt aivan ymmärtänyt tuota kysymystäsi, saako teillä vetää koiria narusta.

Itse kuljetan siellä" kalterin" takana koirani boksissa. Se on turvallisempaa kyytiä, mutta jokainen toimii niinkuin parhaakseen katsoo ja mikä sopii hänen koiralle

https://drawception.com/pub/panels/2012/3-30/Mm4FWqG2SG-12.png

Kuka päättää miten ollaan ja mitä tehdään?

• Jeps!
        Matkaan kirjoitti:

Tuo positiivisuuteen yhdistäminen on hyvä! Pienet matkat aluksi ja matkan päässä jotain kivaa kuin myös matkan aikana.
        Joo oikein arvasit :D vetää välillä ku metristä halkoo, mut suun saan kyllä umpeen käskyllä. Ihan kunnon kaveri muuten.

Juu. Meillä alkaa koiralla suu maiskaamaan kun mennään autolla kaupan pihaan, äkkiä ne oppii ne autojutut.. saa siis herkkutikun tmv kun jää autoon odottamaan. Ja autoon menee tosi mielellään, kun se homma aloitettiin namipalkalla :) ja tietää muös että saatetaan päätyä jonnekin kiwaan paikkaan :)

• hyväkuva

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5056
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3596
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2983
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2975
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2876
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1828
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1760
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      134
      1612
    Aihe