hampaiden harjaus ja korvien puhdistusaineet

liiisa

Onko koiran hampaita aivan pakko harjata? Voisiko harjsuksen korvata jollain muulla konstilla esm. Joka päiväinen hammaskiviluu? Onko koiran korvanpuhdistus aineella mitään vaikutusta? Pärjääkö kun pyyhkii liat nihkeällä vanulapulla?

6

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sunflowers

      Koirien hampaita on pakko hoitaa! Harjaamiselle hyvä vaihtoehto on Leba III hampaidenhoitoaine, mistä on keskusteltu tällä palstalla ennenkin. Oman kokemuksen mukaan nuo "hammaskiviluut" on lähinnä makupaloja, mutta saahan niihin rahansa tuhlata ken tahtoo.

      Korvanpuhdistusaineista sellaiset korvanpesuaineet on hyviä. Lämmitetään taskussa, kaadetaan korva täyteen, annetaan vaikuttaa ja putsataan pois.

      • Terveellä koiralle vanulappupuhdistus riittää, korvia ei saa turhan takia rassata ja ronklata, mikä saattaa aiheuttaa tulehduksen tai ylläpitää tulehdusta. Suolavedellä pyyhkiminen on hyvä enneltaehkäisy hiivan aiheuttamalle korvatulehdukselle.

        Hammashoito entsyymitahnoilla on hyvää ennaltaehkäisyä eikä välttämättä tarvitse harjata, mutta jos koiralla on taipumusta hammaskiven kertymiseen, on järeämmät keinot tarpeen/ harjaus. Jotkut koirat pärjäävät hyvin puruluiden kanssa koko elämänsä ilman hammasongelmia, joten hoidon tarve on hyvin yksilöllistä.

        Onhan tuolla markkinoilla vaikka mitä tarvikkeita, mutta niitä tulee käyttää tarpeeseen.


      • kolkytkolme
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        Terveellä koiralle vanulappupuhdistus riittää, korvia ei saa turhan takia rassata ja ronklata, mikä saattaa aiheuttaa tulehduksen tai ylläpitää tulehdusta. Suolavedellä pyyhkiminen on hyvä enneltaehkäisy hiivan aiheuttamalle korvatulehdukselle.

        Hammashoito entsyymitahnoilla on hyvää ennaltaehkäisyä eikä välttämättä tarvitse harjata, mutta jos koiralla on taipumusta hammaskiven kertymiseen, on järeämmät keinot tarpeen/ harjaus. Jotkut koirat pärjäävät hyvin puruluiden kanssa koko elämänsä ilman hammasongelmia, joten hoidon tarve on hyvin yksilöllistä.

        Onhan tuolla markkinoilla vaikka mitä tarvikkeita, mutta niitä tulee käyttää tarpeeseen.

        Meil tulee ihan terveel koiral aika paljon ruskeeta vaikkua korviin. Ostettiin eläinlääkäristä tollaista korvanpesuria. Sitä käytetään kuurina eikä tarvii rassata.

        Tutkimusten mukaan jopa 80 prossaa kissoista & koirista kärsii hammasongelmist joten kannattaa puhdistaa. Ja ennen ku hampaat on sökönä. Ennalta ehkäsy on myöhässä sit kun hampaat on ruskeena. Tota Lebaa on kehuttu paljon, ite en ole testannu.


      • maariana
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        Terveellä koiralle vanulappupuhdistus riittää, korvia ei saa turhan takia rassata ja ronklata, mikä saattaa aiheuttaa tulehduksen tai ylläpitää tulehdusta. Suolavedellä pyyhkiminen on hyvä enneltaehkäisy hiivan aiheuttamalle korvatulehdukselle.

        Hammashoito entsyymitahnoilla on hyvää ennaltaehkäisyä eikä välttämättä tarvitse harjata, mutta jos koiralla on taipumusta hammaskiven kertymiseen, on järeämmät keinot tarpeen/ harjaus. Jotkut koirat pärjäävät hyvin puruluiden kanssa koko elämänsä ilman hammasongelmia, joten hoidon tarve on hyvin yksilöllistä.

        Onhan tuolla markkinoilla vaikka mitä tarvikkeita, mutta niitä tulee käyttää tarpeeseen.

        Mikä on suolavesi? Suola vesi ?


      • kipale
        maariana kirjoitti:

        Mikä on suolavesi? Suola vesi ?

        Kyllä. Keitettyä vettä johon on laitettu (meri)suolaa, en muista nyt suhdetta, mutta ei sitä paljoa laiteta. Vaihtoehtoisesti voi apteekista ostaa natriumklorid huuhtelunestettä. Sama käy (tai on itseasiassa tarkoitettu) haavanhoitoon ja silmien huuhteluun.


    • threeam

      Ei ole pakko harjata. Oikeat luut ja jäiset rustot silloin tällöin syötettynä hoitaa hampaita ja ehkäisee hammaskiveä. Merileväjauhe ruokaan lisättynä auttaa myös.

      Ja jos korviin kertyy töhnää niin silloin on ruokinnassa jokin pielessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe