Mitämieltä? Kokemuksia? Meillä ei ole tarkoitus pentuja tehdä? asumme maalla ja miettisin että voisi pitää vapaana ympäri vuoden kun nyt juoksujen ajan oli kuukauden hihnassa kiinni joka masensi koiraa. Onko siitä hyötyä vai haittaa?
Narttu koiran sterilisaatio leikkaus
7
141
Vastaukset
Hyötyjä: kohtutulehduksen riski häviää, nuorena leikatulla pienentyy riski saada kasvaimia, vähemmän siivoamista sisällä, vieraat -ehkä arvaamattomatkin- urokset pysyvät poissa, samoin häviää riski saada käsittämättömiä sekoituksia olevia pentuja. jne. Enemmän plussia...
Jos ette leikkauta, niin suosittelisin panssariverkosta tehtyä aitausta koiralle, noin 2m korkeata.
Ja jos joku väittää että koira menee siitä pilalle, laiskistuu ja lihoo, niin se lihominen on kyllä ihan vain omistajista kiinni, mitä sille syöttää ja kuinka paljon.- Narttutyttö
Mä olen vain kuullut plussaa tästä että leikkauttaa. Mutta koiran kasvattaja oli vahvasti sitä mieltä että koiraa ei saa leikata... Ja lihommisesta olen kuullut mutta se lihoaminen on ruokkijasta kiinni ei koirasta. Minkä ikäinen olisi hyvä leikata? heinäkuun lopussa on rokotus aika varattu joten utelen asiasta vielä eläinlääkäriltä hänen mielipidettä asiaan.
Narttutyttö kirjoitti:
Mä olen vain kuullut plussaa tästä että leikkauttaa. Mutta koiran kasvattaja oli vahvasti sitä mieltä että koiraa ei saa leikata... Ja lihommisesta olen kuullut mutta se lihoaminen on ruokkijasta kiinni ei koirasta. Minkä ikäinen olisi hyvä leikata? heinäkuun lopussa on rokotus aika varattu joten utelen asiasta vielä eläinlääkäriltä hänen mielipidettä asiaan.
Pakko vielä kommentoida tuota kasvattajan ohjetta: Koirista 70% on vääränlaisilla ihmisillä ja se koskee myös kasvattajia, joista suurin osa on vain pennuttajia, ei mitään rodun kehittäjiä. Kasvattaja-kurssi on joku viikonlopun mittainen kurssi, josta saa perustiedot mistä voi hakea lisää tietoa jalostamisesta, se ei ole mikään ammattitutkinto. Kasvattajat ottavat siis useinmiten itselleen titelin millä ei ole mitään pohjaa, eikä se ole miltään ylemmältä taholta erityisten ansioiden perusteella myönnetty nimike. Kun olen kuunnellut käytösongelmaisten koirien omistajia tässä vuosien mittaan, siitä mitä ohjeita he ovat saaneet ns. kasvattajilta: tämä on vain seurakoira -ei tarvitse erityisesti kouluttaa, tämä on niin pieni -ei tarvitse koulutaa, nämä ovat niin itsepäisiä -ei kannata kouluttaa, niin kannattaa tehdä niinkuin itse katsot mikä on teille parhaaksi. Koiraa hoitanut eläinlääkäri on se jolta saa viimekädessä oikeat ohjeet ja joka sanoo mitä kannattaa ja mitä ei missään nimessä kannata tehdä.
Nykypäivänä on niin peljon hyvin sekalaisia koiranpitäjiä, että itse olen sitä mieltä että jokainen saa osoittaa omalla käytöksellään hallitseeko koiranpidon vai ei, mitään kuulopuheita jonkun erinomaisuudesta en usko. Olkaa kriittisiä, ohjeita sataa, ja miettikää mikä on teille parasta missäkin tilanteessa.
Työniloa narttutytön perheelle!
- Poooooooch
Jos lämpimät kelit tulevat, lykkää syksyyn leikkaus. Kesällä haavan tulehdusriski suurimmillaan.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDkQFjAC&url=http://www.pet-ami.fi/?page_id=149&ei=tGy1U8PlOOT4ygOJoICYAQ&usg=AFQjCNHvOB4NE4V8Ha2ZrK5e1CH27wCN1w&bvm=bv.70138588,d.bGQ&cad=rja
Tuolla sivulla oli sterkkaukksen hyödyistä, esim nou kasvaimet, ja haitoista: Viileemmällä kelillä tai seuraavan juoksun jälkeen.- Narttutyttö
Juu syksyllä vasta ei nyt uskalla kun lähetään reissuun ja käy uimassa yms kesällä tulehtuu muutenkin haavat helposti
- Jep eka näi
Suomessakin on löytöeläintaloilla ja markkinoilla uutta kotia odottavia NUORIA eli ensin niille kodit ja sitten uutta teettelemään -> leikkaa! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3492997Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591235- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837