Palstan "huolehtijat"

Miten on?

Muutama palstalla kirjoittava nimimerkki, mm. Ent.mormoni ,MEL ja muutama muu,
tuntuu kantavan huolta siitä mitä mormonismi tekee ihmiselle, mietittekö koskaan mitä todellisempi uhka Islam tekee ihmiselle? Mormonismi on lastenleikkiä, tuohon uskontoon verrattuna. Naisten ja eriuskoisten kohtelu on kivikautista, poikalasten silpominen uskonnon nimissä (koskee myös juutalaisia) jossain tapauksessa myös naisten silpomista tapahtuu. Väkivalta on oikeutettua, kun koraani sen todistaa.
Kumma kun aniharva on ex-muslimi ja vieläpä kirjoittaa negatiivisesti siitä vaikkpa suomi24.. Jo nyt muslimeja on suomessa moninkertaisesti mormonien määrä. Pelkäävätkö palstan "kriitikot"puuttua tuon uskonnon tekemisiin ja sen sijaan härnäävät mormoneja kun kiva on jotain kiusata ajankuluksi :)

101

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo...

      Joo ei ole liiemmälti Ex-musulmaanit äänessä, johtunee siitä että haluaisivat varmaan elipäiviä vielä riitttävän. J.Smith oli harjoittelija naisrintamalla, Muhammed ,siis tämä profeetta, meni naimisiin Aylan kanssa vanhoilla päivillään, tyttö oli 9v silloin. Sairasta!

      • *^*

        Sairasta se oli Smithinkin touhu. Tämän palstan aihe on mormonismi.


    • ent. mormoni

      Mene kaikin mokomin keskustelemaan islamista Islam-palstalle ja juutalaisuudesta Juutalaisuus-palstalle. Näkyvät tuossa vasemmalla, ei kun klikkaamaan.

      Ymmärrän hyvin että mormoneista on ikävää, kun tällä palstalla tuodaan esille mormonismikriittisiä näkemyksiä. Kenenkään ei kuitenkaan ole pakko tätä palstaa seurata, vaan valinta on jokaisen oma.

      Ainakin nimimerkki nenada on mainostanut keskustelupalstaa, jolla ei ole lainkaan mormonismikritiikkiä. Soisin kernaasti, että nenadan palsta vilkastuisi ja suomalaiset mormonit innostuisivat siellä keskustelemaan keskenään kaikesta mieltä askarruttavasta ja innoittavasta. Keskustelua mormonismi totisesti kaipaa.

      Tämä palsta on tarkoitettu yleiseen ja julkiseen keskusteluun Mormonismista, joten näemme jatkossakin aloituksia ja puheenvuoroja laidasta laitaan.

      • Miten on?

        Minä en ensinnäkään ole mormoni, toisekseen oletteko käyneet Islam tai vastaavilla palstoilla kirjoittamassa. Onko mormonismi sinusta suurempi ongelma kuin Islam Suomelle tai Euroopalle?


      • Ent. mormoni
        Miten on? kirjoitti:

        Minä en ensinnäkään ole mormoni, toisekseen oletteko käyneet Islam tai vastaavilla palstoilla kirjoittamassa. Onko mormonismi sinusta suurempi ongelma kuin Islam Suomelle tai Euroopalle?

        Kumpi on parempi yhteiskuntajärjestys, markkinatalous vai säädelty markkinatalous?

        Entä mitä mieltä olet perunalajikkeista siikli ja lapin puikula, kumpi maistuu sinulle paremmin?

        Vielä kiinnostaa, kumpi on sinusta parempi marja, vattu vai mansikka ja pidätkö enemmän puuvillaisista, silkkisistä vai modaalia olevista alusvaatteista?

        Nämä kaikki ovat mainioita keskustelunaiheita oikeassa osastossa, voimme myös keskustella siitä, onko kestovaipat vai kertakäyttövaipat parempia imeväisellä kesähelteillä...


      • kerrohan..
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Kumpi on parempi yhteiskuntajärjestys, markkinatalous vai säädelty markkinatalous?

        Entä mitä mieltä olet perunalajikkeista siikli ja lapin puikula, kumpi maistuu sinulle paremmin?

        Vielä kiinnostaa, kumpi on sinusta parempi marja, vattu vai mansikka ja pidätkö enemmän puuvillaisista, silkkisistä vai modaalia olevista alusvaatteista?

        Nämä kaikki ovat mainioita keskustelunaiheita oikeassa osastossa, voimme myös keskustella siitä, onko kestovaipat vai kertakäyttövaipat parempia imeväisellä kesähelteillä...

        Mitä nyt vakavaa asiaa leikiksi yrität vääntää? Etkö osaa vastata aloittajalle, onko Islam vai mormonismi todellinen uhka? Jos oikeasti tuntisit myötätuntoa lähimmäisiä kohtaan, mikset koskaan kyseenalaista islamin käsityksiä vaikkapa naisista? Ajattele jos perheesi olisi kääntynyt Islamiin, et luultavimmin kyseenalsistaisi sitä suomi 24:llä, pelkästään pelosta.
        Kannattaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, mormonismi ei todellakaan uhkaa yhteiskuntaamme ja maatamme. Islamissa uhka selvästi elää. Hyssyttelemällä ei asiat parane eikä sillä ettei niistä puhuta. Tämä koskee niin mormoneita, kuin muitakin uskontoja.


      • Oletpa typerä!
        kerrohan.. kirjoitti:

        Mitä nyt vakavaa asiaa leikiksi yrität vääntää? Etkö osaa vastata aloittajalle, onko Islam vai mormonismi todellinen uhka? Jos oikeasti tuntisit myötätuntoa lähimmäisiä kohtaan, mikset koskaan kyseenalaista islamin käsityksiä vaikkapa naisista? Ajattele jos perheesi olisi kääntynyt Islamiin, et luultavimmin kyseenalsistaisi sitä suomi 24:llä, pelkästään pelosta.
        Kannattaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, mormonismi ei todellakaan uhkaa yhteiskuntaamme ja maatamme. Islamissa uhka selvästi elää. Hyssyttelemällä ei asiat parane eikä sillä ettei niistä puhuta. Tämä koskee niin mormoneita, kuin muitakin uskontoja.

        Viestisi ovat todella typeriä. Vähän siihen tyyliin, että eläinten oikeuksista ei saisi puhua, jos ihmisoikeuksissa on parantamisen varaa.

        SINÄ ITSE voit toki valita mielestäsi tärkeimmän ongelman ja tehdä kaikkesi sen ratkaisemiseksi. Muiden touhuja sinä et määräile.


      • Onko kaikki kotona?
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Viestisi ovat todella typeriä. Vähän siihen tyyliin, että eläinten oikeuksista ei saisi puhua, jos ihmisoikeuksissa on parantamisen varaa.

        SINÄ ITSE voit toki valita mielestäsi tärkeimmän ongelman ja tehdä kaikkesi sen ratkaisemiseksi. Muiden touhuja sinä et määräile.

        Eivät nuo viestit ole yhtään typeriä, Sinäkö määräät mitä täällä saat kirjoittaa?


      • ru038y5203y58
        kerrohan.. kirjoitti:

        Mitä nyt vakavaa asiaa leikiksi yrität vääntää? Etkö osaa vastata aloittajalle, onko Islam vai mormonismi todellinen uhka? Jos oikeasti tuntisit myötätuntoa lähimmäisiä kohtaan, mikset koskaan kyseenalaista islamin käsityksiä vaikkapa naisista? Ajattele jos perheesi olisi kääntynyt Islamiin, et luultavimmin kyseenalsistaisi sitä suomi 24:llä, pelkästään pelosta.
        Kannattaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, mormonismi ei todellakaan uhkaa yhteiskuntaamme ja maatamme. Islamissa uhka selvästi elää. Hyssyttelemällä ei asiat parane eikä sillä ettei niistä puhuta. Tämä koskee niin mormoneita, kuin muitakin uskontoja.

        "mormonismi ei todellakaan uhkaa yhteiskuntaamme ja maatamme."

        Ei uhkaa lihan tehotuotanto, sovisnismi tai homofobiakaan. Tarkoittaako se, ettei niistä aiheudu kenellekään vahinkoa, eikä niistä saisi puhua?


      • Oletpa typerä!
        Onko kaikki kotona? kirjoitti:

        Eivät nuo viestit ole yhtään typeriä, Sinäkö määräät mitä täällä saat kirjoittaa?

        Nimimerkii "kerrohan" se haluaa määrätä, että mitä kukin tekee!

        Urputtamisen sijaan hän voisi IHAN ITSE puuttua niihin asioihin, jotka häntä huolestuttavta eikä määrätä muita niitä hoitamaan!


      • Kerrohan..
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Nimimerkii "kerrohan" se haluaa määrätä, että mitä kukin tekee!

        Urputtamisen sijaan hän voisi IHAN ITSE puuttua niihin asioihin, jotka häntä huolestuttavta eikä määrätä muita niitä hoitamaan!

        En minä ketään määrää tai käske, kysyn vain mikset näe metsää puilta. Minusta jokaisen suomalaisen tulee olla varuillaan kun Islam työntyy maahamme. Vaara on vakavampi kuin hyssyttelijät antavat julki.


      • Oletpa typerä!
        Kerrohan.. kirjoitti:

        En minä ketään määrää tai käske, kysyn vain mikset näe metsää puilta. Minusta jokaisen suomalaisen tulee olla varuillaan kun Islam työntyy maahamme. Vaara on vakavampi kuin hyssyttelijät antavat julki.

        Mitä ihmeen metsää? Tämä on mormonismipalsta ja täällä keskustellaan mormonismista, vaikka se olisi sinulle kuinka kiusallista tahansa.

        Muista ongelmistasi voit keskustella muilla palstoilla ja muissa yhteyksissä.

        Syyllistyt argumentointivirheeseen yrittämällä muuttaa puheenaihetta. Mormonsimi aiheuttaa ongelmia täysin siitä riippumatta onko islamilaisuutta olemassakaan.


      • Kerrohan..
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Mitä ihmeen metsää? Tämä on mormonismipalsta ja täällä keskustellaan mormonismista, vaikka se olisi sinulle kuinka kiusallista tahansa.

        Muista ongelmistasi voit keskustella muilla palstoilla ja muissa yhteyksissä.

        Syyllistyt argumentointivirheeseen yrittämällä muuttaa puheenaihetta. Mormonsimi aiheuttaa ongelmia täysin siitä riippumatta onko islamilaisuutta olemassakaan.

        Mikään keskustelu ei ole minulle kiusallista, sinulle taitaa olla. Sinä syyllistyt perinteisen kukkahattu tädin virheistä vanhimpaan, haukkumaan ihmistä joka on erimieltä asiasta tälläkertaa typeräksi. Se jos mikä antaa sinusta idioottimaisen vaikutelman.


      • Oletpa typerä.
        Kerrohan.. kirjoitti:

        Mikään keskustelu ei ole minulle kiusallista, sinulle taitaa olla. Sinä syyllistyt perinteisen kukkahattu tädin virheistä vanhimpaan, haukkumaan ihmistä joka on erimieltä asiasta tälläkertaa typeräksi. Se jos mikä antaa sinusta idioottimaisen vaikutelman.

        Olet todella idiootti jos kuvittelet, että siirtämälle keskustelun sivuun aiheesta saat kiusalliseksi kokemasi keskustelun loppumaan. Typerää on edes yrittää noin tökerön läpinäkyvää konstia. Teet vain itsestäsi naurettavan.


    • M.E.L.

      Tämä palsta käsittelee edelleen mormonismia joten pysy aiheessa.

      • Hyvä kysymys!

        Älä MEL kiemurtele, vaan vastaa aloittajalle, kumpi on ongelmallisempi uskonto vaikkapa Euroopan tai vaikkapa maailman tasolla Islam vai Mormonismi?


      • Oletpa typerä!
        Hyvä kysymys! kirjoitti:

        Älä MEL kiemurtele, vaan vastaa aloittajalle, kumpi on ongelmallisempi uskonto vaikkapa Euroopan tai vaikkapa maailman tasolla Islam vai Mormonismi?

        Jos Islam on sinulle ongelma, tee ihan miten paljon tahansa sen kitkemiseksi!


      • Jaa....
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Jos Islam on sinulle ongelma, tee ihan miten paljon tahansa sen kitkemiseksi!

        Niin teenkin, etkö lue uutisia, pian se on sinunkin ongelmasi. Olet vain liian tyhmä sitä tajutaksesi.


      • M.E.L.
        Hyvä kysymys! kirjoitti:

        Älä MEL kiemurtele, vaan vastaa aloittajalle, kumpi on ongelmallisempi uskonto vaikkapa Euroopan tai vaikkapa maailman tasolla Islam vai Mormonismi?

        Riippuu hyvin paljon muslimista.

        Jotka noudattavat Koraania ovat aivan ok ja paljon parempia kuin mormonit.

        Jotka menevät fundamentalistimullaheiden matkaan ovat taas hulluja.

        Muslimit eivät kuitenkaan ryöstä kanssauskoviaan mormoneiden tapaan ja rakentele ostareita joten siinä mielessä ovat parempia kuin mormonit.

        Tunnen paljon muslimeita ja jokainen heistä on rehellisempi kuin yksikään tuntemani mormoni!

        Mormonit ovat pelkkiä huijareita ja parasiitteja yhteiskunnan kupeissa.


      • Oletpa typerä.
        Jaa.... kirjoitti:

        Niin teenkin, etkö lue uutisia, pian se on sinunkin ongelmasi. Olet vain liian tyhmä sitä tajutaksesi.

        Luen uutisia, mutta en pelkästään mediaseksikkäitä uutisia vaan laajemmin. Islamin piirissä on vakavia onhgelmia, kuten monen muunkin asian piirissä.

        Mitä sinä teet islamin kitkemiseksi?


      • mölliläinen

        Kerrankin olen melli sun kanssa samaa mieltä... :) (yleensä en)

        p.s. edelleenkään EN hyppää kerrostalon katolta päälläni pomppimaan.. :)


      • M.E.L.
        mölliläinen kirjoitti:

        Kerrankin olen melli sun kanssa samaa mieltä... :) (yleensä en)

        p.s. edelleenkään EN hyppää kerrostalon katolta päälläni pomppimaan.. :)

        Mikset?


      • Entä sinä??
        Oletpa typerä. kirjoitti:

        Luen uutisia, mutta en pelkästään mediaseksikkäitä uutisia vaan laajemmin. Islamin piirissä on vakavia onhgelmia, kuten monen muunkin asian piirissä.

        Mitä sinä teet islamin kitkemiseksi?

        Teen parhaani ettei muslimeja suomeen tuotaisi/tulisi. Mikä on mediaseksikästä?Kertoa muslimien väkivallasta erisuunnan muslimeja vastaan ruotsissa, vai todeta että suomen somaleista on 13% töissä, vaiko se että musliminaiset saavat pelätä kotonaan "vahingossa" parvekkeelta tipahtamista? Tuossa muutama asia jotka ovat kiistattomia faktoja, sinustako seksikästä?


      • Oletpa typerä!
        Entä sinä?? kirjoitti:

        Teen parhaani ettei muslimeja suomeen tuotaisi/tulisi. Mikä on mediaseksikästä?Kertoa muslimien väkivallasta erisuunnan muslimeja vastaan ruotsissa, vai todeta että suomen somaleista on 13% töissä, vaiko se että musliminaiset saavat pelätä kotonaan "vahingossa" parvekkeelta tipahtamista? Tuossa muutama asia jotka ovat kiistattomia faktoja, sinustako seksikästä?

        En minä tee mitään islamin kitkemiseksi. Islamin piirissä tapahtuvien kauheuksien (mm. tyttöjen ympärleikkaus, jolle sinänsä ei ole uskonnollisia perusteita) ja muiden sellaisten asioiden hyväksi voi toimia järjestöissä ja auttaa mm. sillä tavalla. Olen toiminut myös eläinsuojelujärjestöissä ja toisinaan joukkovoimalla saa nopeastikin hyväää aikaan. Kirjoitamme joukolla jostain epäkohdasta päättäjille (jokainen erikseen tai adressilla)) ja tuloksia tulee toisinaan jo muutamassa päivässä.

        Tunnen monia Suomessa asuvia muslimeja. Monet ovat joutuneet pakenemaan synnyinmaastaan.

        Sinun asenteillesi ja yksioikoisuudellesi en voi mitään. Sinä unohdat ihmiset kärsimysten takana.


      • Entä sinä..
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        En minä tee mitään islamin kitkemiseksi. Islamin piirissä tapahtuvien kauheuksien (mm. tyttöjen ympärleikkaus, jolle sinänsä ei ole uskonnollisia perusteita) ja muiden sellaisten asioiden hyväksi voi toimia järjestöissä ja auttaa mm. sillä tavalla. Olen toiminut myös eläinsuojelujärjestöissä ja toisinaan joukkovoimalla saa nopeastikin hyväää aikaan. Kirjoitamme joukolla jostain epäkohdasta päättäjille (jokainen erikseen tai adressilla)) ja tuloksia tulee toisinaan jo muutamassa päivässä.

        Tunnen monia Suomessa asuvia muslimeja. Monet ovat joutuneet pakenemaan synnyinmaastaan.

        Sinun asenteillesi ja yksioikoisuudellesi en voi mitään. Sinä unohdat ihmiset kärsimysten takana.

        Sinä heidät unohdat, minä puhun juuri kärsivistä ihmisistä. Naisista ja lapsista Islamin verhon tskana, kirjaimellisesti.


      • Oletpa typerä!
        Entä sinä.. kirjoitti:

        Sinä heidät unohdat, minä puhun juuri kärsivistä ihmisistä. Naisista ja lapsista Islamin verhon tskana, kirjaimellisesti.

        En unohda sen paremmin islamin kuin mormonisminkaan vuoksi kärsiviä. Monet muutkin uskonnot aiheuttavat kärsimyksiä, mutta en kirjoittele niistä mormonismipalstalla. Sinä unohdat mormonismin vuoksi kärsivät. Asian kiusallisuuden vuoksi yrität siirtää huomion muualle.


      • Entä sinä..
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        En unohda sen paremmin islamin kuin mormonisminkaan vuoksi kärsiviä. Monet muutkin uskonnot aiheuttavat kärsimyksiä, mutta en kirjoittele niistä mormonismipalstalla. Sinä unohdat mormonismin vuoksi kärsivät. Asian kiusallisuuden vuoksi yrität siirtää huomion muualle.

        Mitä helvetin kiusallista siinä voi minulle olla kun en edes ole mormoni!
        Oletko ihan vajakki? Kirjoitat "En tee mitään islamin kitkemiseksi.."
        Seuraavaksi kirjoitat "En unohda sen paremmin islamin kuin mormonisminnaan vuoksi kärsiviä..." Vähän skitsoa...Kun seuraavan kerran katsot peiliin sano ääneen nimimerkkisi.


      • Oletpa typerä!
        Entä sinä.. kirjoitti:

        Mitä helvetin kiusallista siinä voi minulle olla kun en edes ole mormoni!
        Oletko ihan vajakki? Kirjoitat "En tee mitään islamin kitkemiseksi.."
        Seuraavaksi kirjoitat "En unohda sen paremmin islamin kuin mormonisminnaan vuoksi kärsiviä..." Vähän skitsoa...Kun seuraavan kerran katsot peiliin sano ääneen nimimerkkisi.

        Eihän islamia voi eikä tarvitse kitkeä maailmasta. Islamin piirissä tapahtuvien ikävien asioiden kitkemiseksi voi kyllä tehdä paljonkin. Tunnen lukuisia islmailaisia. Heidän tyttärensä eivät ole ympärileikattuja eivätkä he tappaisi Salman Rushdieta. Sekoitat pahasti asioita laittamalla mutkat suoriksi. Jokainen islamilainen on sinusta uhka, terroristi ja pahantekijä. Ei jokainen mormonikaan ole uhka. Suurin osa on vain kusetettuja lampaita.


      • Ent. mormoni
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Eihän islamia voi eikä tarvitse kitkeä maailmasta. Islamin piirissä tapahtuvien ikävien asioiden kitkemiseksi voi kyllä tehdä paljonkin. Tunnen lukuisia islmailaisia. Heidän tyttärensä eivät ole ympärileikattuja eivätkä he tappaisi Salman Rushdieta. Sekoitat pahasti asioita laittamalla mutkat suoriksi. Jokainen islamilainen on sinusta uhka, terroristi ja pahantekijä. Ei jokainen mormonikaan ole uhka. Suurin osa on vain kusetettuja lampaita.

        Tunnen myös useita muslimeja. Heistä ei ole ollut minulle koskaan harmia tai vaivaa. Mormoneista en valitettavasti voi sanoa samaa.


      • Neiti groove..
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Tunnen myös useita muslimeja. Heistä ei ole ollut minulle koskaan harmia tai vaivaa. Mormoneista en valitettavasti voi sanoa samaa.

        Minulla on toisin päin, yksikään mormoni (tunnen muutaman) ei ole pahaa tehnyt, ihan asiallisia ovat olleet mm. Työkaverina, hommansa hoitaneet ja rehellisiä olleet.
        Muslimeista en samaa voi sanoa työkaverina, muuta kaveruutta en kokemani perusteella halua, enkä työssäkään jos ei olisi pakko. Aina vihjailemassa ja lähentelemässä,sitten jos kysyy mitä teette, ei mitään, hullu akka. Ihme pervoja jokainen muslimi.


      • Jassoo...
        Neiti groove.. kirjoitti:

        Minulla on toisin päin, yksikään mormoni (tunnen muutaman) ei ole pahaa tehnyt, ihan asiallisia ovat olleet mm. Työkaverina, hommansa hoitaneet ja rehellisiä olleet.
        Muslimeista en samaa voi sanoa työkaverina, muuta kaveruutta en kokemani perusteella halua, enkä työssäkään jos ei olisi pakko. Aina vihjailemassa ja lähentelemässä,sitten jos kysyy mitä teette, ei mitään, hullu akka. Ihme pervoja jokainen muslimi.

        Jaa, että jokainen muslimi on ihme pervo, jos sinua muutama lähentelee?


      • Ent. mormoni
        Neiti groove.. kirjoitti:

        Minulla on toisin päin, yksikään mormoni (tunnen muutaman) ei ole pahaa tehnyt, ihan asiallisia ovat olleet mm. Työkaverina, hommansa hoitaneet ja rehellisiä olleet.
        Muslimeista en samaa voi sanoa työkaverina, muuta kaveruutta en kokemani perusteella halua, enkä työssäkään jos ei olisi pakko. Aina vihjailemassa ja lähentelemässä,sitten jos kysyy mitä teette, ei mitään, hullu akka. Ihme pervoja jokainen muslimi.

        Minua on lähennellyt 4 eri mormonimiestä ja ensimmäisen kerran jouduin lähentelyn kohteeksi kirkon tiloissa lapsena, ollessani vasta alun toisella kymmenellä. Toinen vakavampi lähentely oli lähetyssaarnaaja, joka halusi lähteä kävelylle ja 'keskustella' kanssani. Hän häippäsi illalla majapaikastaan ja hänelle olisi oikein hyvin sopinut muukin kuin vain käveleminen ja 'keskustelu', mutta mormonityttönä estin hänen suutelu- ja hyväily-yrityksensä miten parhaiten taisin.

        Tunnen myös useita muslimeita. Heidän taholtaan ei ole ollut koskaan edes sopimatonta puhetta, saati lähentely-yrityksiä. Työkavereina ja opiskelijoina muslimit ovat ahkeria, tunnollisia ja poikkeuksellisen kauniisti käyttäytyviä valtaväestöön verrattuna.

        Oman kokemukseni perusteella en voi ainakaan sanoa mormoneista, että heillä olisi paremmat tavat kuin muslimeilla. Mormonit saa käytöksen kokonaisarvosanaksi arvosanaksi 6, muslimit 9 .


      • Neiti groove..
        Jassoo... kirjoitti:

        Jaa, että jokainen muslimi on ihme pervo, jos sinua muutama lähentelee?

        Jos tunnen kymmenkunta muslimia ja heistä 4-5 on vihjannut, olevinaan vitsin varjolla olevansa valmiita seksuaaliseen kanssa käymiseen ja 2 tarjoutunut saattamaan töistä ja tuppautunut väkisin seuraan, kyllä, olet oikeassa vain just ne suomen sekopää muslimit on meillä töissä kaikki muut on tietysti normaaleja. Paska tuuri sattunut minulle.
        Kerro vielä että minä 45v.kahden lapsen äiti olen provosoinut heitä pukeutumisellani.


      • Jassoo...
        Neiti groove.. kirjoitti:

        Jos tunnen kymmenkunta muslimia ja heistä 4-5 on vihjannut, olevinaan vitsin varjolla olevansa valmiita seksuaaliseen kanssa käymiseen ja 2 tarjoutunut saattamaan töistä ja tuppautunut väkisin seuraan, kyllä, olet oikeassa vain just ne suomen sekopää muslimit on meillä töissä kaikki muut on tietysti normaaleja. Paska tuuri sattunut minulle.
        Kerro vielä että minä 45v.kahden lapsen äiti olen provosoinut heitä pukeutumisellani.

        Jos sinun työpaikallasi on muslimeja, joiden huumoria et ymmärrä tai jotka ovat sekopäitä, voi heitä olla muuallakin, vaikka nyt jostain syystä päättelet, että muut ovat normaaleja...

        Oletko muuten provosoinut heitä pukeutumisellasi? Ollut ilman huntua;.?


    • sinne se kuuluu

      Islamilla on oma palstansa, tämä on mormonismia käsittelevä palsta.

    • No ei se oikein....

      Kyllä olisi outoa, jos mormonipalstalla puhuttaisiin islamista tai jostakin muusta uskonnosta. Eihän oikein pidetä hyvänä kristittyjenkään mielipiteitä. Aina tyrmätään väite, jonka joku kristitty lausuu, vaikkapa kasteesta tai naispappeudesta.

      Millainenkohan mekkala alkaisi, jos palstalaiset alkaisivat täällä vatvoa Muhammedin vaimojen määrää ja nuoren Aishan avioliittoa.

      • Hmm..

        Tässä nyt on vain kysytty, onko Islam vai mormonismi todellinen uhka maailmassa.
        Onko kysymys vaikea vai ainoastaan kiusallinen ja puhutteleva?

        Millainen mekkala alkaisi? Miksi alkaisi? Onko Islam keskustelun yläpuolella?
        Eikö sitä saa verrata muihin uskontoihin?


      • Ent. mormoni
        Hmm.. kirjoitti:

        Tässä nyt on vain kysytty, onko Islam vai mormonismi todellinen uhka maailmassa.
        Onko kysymys vaikea vai ainoastaan kiusallinen ja puhutteleva?

        Millainen mekkala alkaisi? Miksi alkaisi? Onko Islam keskustelun yläpuolella?
        Eikö sitä saa verrata muihin uskontoihin?

        Miten hyvin sinä tunnet islamia tai yleensäkään tämän palstan lukijat tuntevat? Minä tiedän islamista aika paljon, mutta en ole syventynyt siihen niin hyvin, että pystyisin keskustelemaan siitä islamin asiantuntijoiden kanssa. Islamin suuntaukset poikkeavat aika paljon toisistaan, kuten mormonisminkin eri suuntaukset.

        Islam ei ole minun mielestäni uhka, kuten ei mormonismikaan.

        Eri asia on, että uskontoja on aina käytetty vallankäytön välineinä omiin poliittisiin tarkoitusperiin. Pienet islamilla ratsastavat ääriliikkeet saavat mediassa runsaasti huomiota terroritekojensa vuoksi ja se vääristää suuren yleisön käsitystä islamista. Uskontona Koraanin mukaan islam ei ole millään lailla sen pahempi tai parempi uskonto kuin kristinuskokaan Raamatun mukaan.

        Ongelmaksi molempien uskontojen pyhien kirjojen kohdalla muodostuu niiden tulkitseminen. Tämä huomataan myös mormonismista, joka tulkitsee Raamattua eri tavalla kuin kristinusko.

        Olen lukenut Koraanin useampaan kertaan ja perehtynyt islamin mystikkoihin, islamin suuntauksista suufilaisuus on lähellä sydäntäni, eniten siksi että se on tuottanut niin korkeatasoista runoutta, musiikkia ja muuta taidetta. Suufilaisesta runoudesta voisin keskustella, mutta sille ei ole omaa palstaa.

        Sen sijaan jonkin tason mormonismin asiantuntija väitän olevani.


      • Miten on..
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Miten hyvin sinä tunnet islamia tai yleensäkään tämän palstan lukijat tuntevat? Minä tiedän islamista aika paljon, mutta en ole syventynyt siihen niin hyvin, että pystyisin keskustelemaan siitä islamin asiantuntijoiden kanssa. Islamin suuntaukset poikkeavat aika paljon toisistaan, kuten mormonisminkin eri suuntaukset.

        Islam ei ole minun mielestäni uhka, kuten ei mormonismikaan.

        Eri asia on, että uskontoja on aina käytetty vallankäytön välineinä omiin poliittisiin tarkoitusperiin. Pienet islamilla ratsastavat ääriliikkeet saavat mediassa runsaasti huomiota terroritekojensa vuoksi ja se vääristää suuren yleisön käsitystä islamista. Uskontona Koraanin mukaan islam ei ole millään lailla sen pahempi tai parempi uskonto kuin kristinuskokaan Raamatun mukaan.

        Ongelmaksi molempien uskontojen pyhien kirjojen kohdalla muodostuu niiden tulkitseminen. Tämä huomataan myös mormonismista, joka tulkitsee Raamattua eri tavalla kuin kristinusko.

        Olen lukenut Koraanin useampaan kertaan ja perehtynyt islamin mystikkoihin, islamin suuntauksista suufilaisuus on lähellä sydäntäni, eniten siksi että se on tuottanut niin korkeatasoista runoutta, musiikkia ja muuta taidetta. Suufilaisesta runoudesta voisin keskustella, mutta sille ei ole omaa palstaa.

        Sen sijaan jonkin tason mormonismin asiantuntija väitän olevani.

        Jos mormonismi ei ole uhka, miksi hyökkäät sitä vastaan? Toki hyväksymällä Islamin, hyväksyt myös sen iljettävyydet, kuten moniaviollisuuden, lapsimorsiammet, poikalasten silpomisen ja siitä eroavien tappamisen.jne...Islam ei ole uskonto josta voi poimia rusinat pullasta, se on joko hyväksyttä sellaisenaan tai sitten ei.
        Ruotsissa erisuuntauksia edustavat muslimit ovat alkaneet hyökätä toisiaan missä muussa uskonnossa tätä tapahtuu euroopassa?
        Minä tunnen islamia useassa muslimi maassa työni takia asuneena ja näin lähietäisyydellä siihen tutustuneena.Tunnetko sinä sitä muuten kuin lukemasi perusteella?


      • Näin on.
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Miten hyvin sinä tunnet islamia tai yleensäkään tämän palstan lukijat tuntevat? Minä tiedän islamista aika paljon, mutta en ole syventynyt siihen niin hyvin, että pystyisin keskustelemaan siitä islamin asiantuntijoiden kanssa. Islamin suuntaukset poikkeavat aika paljon toisistaan, kuten mormonisminkin eri suuntaukset.

        Islam ei ole minun mielestäni uhka, kuten ei mormonismikaan.

        Eri asia on, että uskontoja on aina käytetty vallankäytön välineinä omiin poliittisiin tarkoitusperiin. Pienet islamilla ratsastavat ääriliikkeet saavat mediassa runsaasti huomiota terroritekojensa vuoksi ja se vääristää suuren yleisön käsitystä islamista. Uskontona Koraanin mukaan islam ei ole millään lailla sen pahempi tai parempi uskonto kuin kristinuskokaan Raamatun mukaan.

        Ongelmaksi molempien uskontojen pyhien kirjojen kohdalla muodostuu niiden tulkitseminen. Tämä huomataan myös mormonismista, joka tulkitsee Raamattua eri tavalla kuin kristinusko.

        Olen lukenut Koraanin useampaan kertaan ja perehtynyt islamin mystikkoihin, islamin suuntauksista suufilaisuus on lähellä sydäntäni, eniten siksi että se on tuottanut niin korkeatasoista runoutta, musiikkia ja muuta taidetta. Suufilaisesta runoudesta voisin keskustella, mutta sille ei ole omaa palstaa.

        Sen sijaan jonkin tason mormonismin asiantuntija väitän olevani.

        Aivan. Muistan kun Salman Rushdien ollessa tuoreeltaan tapetilla Erkki Toivane halusi haastatella televisoon Ranskan islamilaisten johtohahmoa, joka halusi puhua siitä, että minkä tahansa uskonnon täytyy kestää kritiikkiä eikä vaatia ketään tapettavaksi erilaisten mielipiteiden takia. No, sellaiseen analyyttiseen pitempään haastatteluun työnantajalla ei ollut kiinnostusta, mutta sitä kyllä näytettiin Ranskastakin, kun muutamat hihhulit huusivat kädet ojossa kuolemaa Rushdielle.

        Mormonismi ei nykyisellään ole uhka, mutta valtaan päästessään se voisi olla, kuten islamkin on vallanpitäjien käyttämänä ja tulkitsemana. Vallanpitäjillä en tarkoita pelkästään poliittista vallankäyttöä. Mormonismia voi käyttää vallankäytön välineenä mm. omassa perheessään, mistä hyvänä esimerkkinä on eräs tämän palstan mormoni.


      • Ent. mormoni
        Miten on.. kirjoitti:

        Jos mormonismi ei ole uhka, miksi hyökkäät sitä vastaan? Toki hyväksymällä Islamin, hyväksyt myös sen iljettävyydet, kuten moniaviollisuuden, lapsimorsiammet, poikalasten silpomisen ja siitä eroavien tappamisen.jne...Islam ei ole uskonto josta voi poimia rusinat pullasta, se on joko hyväksyttä sellaisenaan tai sitten ei.
        Ruotsissa erisuuntauksia edustavat muslimit ovat alkaneet hyökätä toisiaan missä muussa uskonnossa tätä tapahtuu euroopassa?
        Minä tunnen islamia useassa muslimi maassa työni takia asuneena ja näin lähietäisyydellä siihen tutustuneena.Tunnetko sinä sitä muuten kuin lukemasi perusteella?

        Virtsarakonsyöpä ja keuhkosyöpä ovat uhkia, mutta en hyökkää niitäkään vastaan. En hyökkää myöskään mormonismia vastaan, se on maailmaan kuuluva asia siinä missä syövätkin. Viisaampaa on hankkia ja levittää tietoa niin syövistä ja niiden ehkäisystä kuin mormonismistakin.

        Syövistä en pysty tietoa jakamaan, mutta mormonismista pystyn. Ymmärrämme varmasti molemmat, että tupakkateollisuus on pitänyt ja pitää valistusta tuipakoinnin vaarallisuudesta hyökkäyksenä omaa elinkeinotoimintaansa kohtaan.

        Tästä ymmärtää, jos on ymmärtääkseen. Jos ei ymmärrä, voi aina kysyä.


      • M.E.L.
        Miten on.. kirjoitti:

        Jos mormonismi ei ole uhka, miksi hyökkäät sitä vastaan? Toki hyväksymällä Islamin, hyväksyt myös sen iljettävyydet, kuten moniaviollisuuden, lapsimorsiammet, poikalasten silpomisen ja siitä eroavien tappamisen.jne...Islam ei ole uskonto josta voi poimia rusinat pullasta, se on joko hyväksyttä sellaisenaan tai sitten ei.
        Ruotsissa erisuuntauksia edustavat muslimit ovat alkaneet hyökätä toisiaan missä muussa uskonnossa tätä tapahtuu euroopassa?
        Minä tunnen islamia useassa muslimi maassa työni takia asuneena ja näin lähietäisyydellä siihen tutustuneena.Tunnetko sinä sitä muuten kuin lukemasi perusteella?

        Mormonismia vastaan hyökätään siksi, että ryöstätte ja hyväksikäytätte hyväuskoisia ihmisiä itsekeksittyä 'uskontoa' keppihevosena käyttäen.

        Siirrätte kymmenysten muodossa vastineetta rahaa meidän taloudestamme hyödyttämään yhdysvaltalaista mormonieliittiä ja etenkin Utahin taloutta.

        Mitään hyötyä teistä ei ole täällä, pelkkää harmia vaan.


      • Viri viri tööt tööt
        Miten on.. kirjoitti:

        Jos mormonismi ei ole uhka, miksi hyökkäät sitä vastaan? Toki hyväksymällä Islamin, hyväksyt myös sen iljettävyydet, kuten moniaviollisuuden, lapsimorsiammet, poikalasten silpomisen ja siitä eroavien tappamisen.jne...Islam ei ole uskonto josta voi poimia rusinat pullasta, se on joko hyväksyttä sellaisenaan tai sitten ei.
        Ruotsissa erisuuntauksia edustavat muslimit ovat alkaneet hyökätä toisiaan missä muussa uskonnossa tätä tapahtuu euroopassa?
        Minä tunnen islamia useassa muslimi maassa työni takia asuneena ja näin lähietäisyydellä siihen tutustuneena.Tunnetko sinä sitä muuten kuin lukemasi perusteella?

        Onko mormonismi sellainen uskonto, josta voi poimia rusinat pullasta?


    • Ent. mormoni

      Eläinrääkkäystä ei saa vastustaa, koska maailmassa rääkätään ihmisiäkin?

      Nyrkillä lyömistä ei saa arvostella, koska moskalla lyömisestä tulee vielä pahempaa jälkeä?

      Ja M.E.L. ja Ent. mormoni - he ovat velvollisia korjaamaan maailman kaikki epäkohdat lausumalla niistä sopivalla keskustelupalstalla oman mielipiteensä? Taidat luottaa meihin kuin pässi suuriin sarviinsa? :-)

      • hmm..

        Ei kyse ole muusta kuin asioiden priorisoinnista. Itikan pisto ei ole yhtä ikävää saada luoti kehoonsa. Mikä on oikeasti vaarallisempaa?


      • Oletpa typerä!
        hmm.. kirjoitti:

        Ei kyse ole muusta kuin asioiden priorisoinnista. Itikan pisto ei ole yhtä ikävää saada luoti kehoonsa. Mikä on oikeasti vaarallisempaa?

        Eli hyttyskarkotteet ovat turhia. Ethän vain käytä niitä? Ja ethän vain liiskaa pistävää hyttystä?


      • Ent. mormoni
        hmm.. kirjoitti:

        Ei kyse ole muusta kuin asioiden priorisoinnista. Itikan pisto ei ole yhtä ikävää saada luoti kehoonsa. Mikä on oikeasti vaarallisempaa?

        Malaria tappaa yli miljoona ihmistä vuodessa. Olen taistellut hyttysiä vastaan olemalla mukana kehitysyhteistyöhankkeessa, joka on hankkinut hyttysverkkoja ja rokotuksia malaria-alueille. Hanke myös kouluttaa ja valistaa aikuisia muussakin terveydenhoidossa ja lapset pääsevät kouluun.

        Kuoleminen ei ole vaarallista, mutta ennenaikaisena se on epätoivottua. En halua että kehitysmaakummilapseni kuolee malariaan enkä halua että hän kuolee ampumavälikohtauksessa.

        Siirtyisimmekö nyt keskustelemaan mormonismista?


      • M.E.L.
        hmm.. kirjoitti:

        Ei kyse ole muusta kuin asioiden priorisoinnista. Itikan pisto ei ole yhtä ikävää saada luoti kehoonsa. Mikä on oikeasti vaarallisempaa?

        Henkilökohtaisesti monelle mormonismi on tuonut pelkkää tuskaa ja hammastenkiristystä.

        Se vie rahat, hyväksikäyttää ihmistä monin eri tavoin. Se rikkoo perheet ja ystävyyssuhteet.

        Vastineeksi se antaa valheita ja pussillisen pötypuheita.

        Niin huono uskonto se on että mormonit eivät ole kyenneet esittämään edes yhtä oikeaa todistetta uskontonsa olemassaolon perusteeksi.


      • P.Essimisti
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Malaria tappaa yli miljoona ihmistä vuodessa. Olen taistellut hyttysiä vastaan olemalla mukana kehitysyhteistyöhankkeessa, joka on hankkinut hyttysverkkoja ja rokotuksia malaria-alueille. Hanke myös kouluttaa ja valistaa aikuisia muussakin terveydenhoidossa ja lapset pääsevät kouluun.

        Kuoleminen ei ole vaarallista, mutta ennenaikaisena se on epätoivottua. En halua että kehitysmaakummilapseni kuolee malariaan enkä halua että hän kuolee ampumavälikohtauksessa.

        Siirtyisimmekö nyt keskustelemaan mormonismista?

        Tupakka tappaa enemmän ,liikenteestä puhumattaakaan. Joo.. ihan kiva auttaa afrikkalaisia. Taistella malariaa vastaan, voivat sitten kuolla nälkään tai heimosotiin.

        Onkohan evoluutio tai vaikkapa Jumalan tahto että liikakansoitusta hoidetaan tätä kautta?

        Malariaan on lääke, DDT. Se on jo vanha juttu.


      • Oletpa typerä!
        P.Essimisti kirjoitti:

        Tupakka tappaa enemmän ,liikenteestä puhumattaakaan. Joo.. ihan kiva auttaa afrikkalaisia. Taistella malariaa vastaan, voivat sitten kuolla nälkään tai heimosotiin.

        Onkohan evoluutio tai vaikkapa Jumalan tahto että liikakansoitusta hoidetaan tätä kautta?

        Malariaan on lääke, DDT. Se on jo vanha juttu.

        Onpa sinulla asenne!


      • P.Essimisti
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Onpa sinulla asenne!

        Niin on, se on parempi kuin naivit juttusi.


      • Oletpa typerä!
        P.Essimisti kirjoitti:

        Niin on, se on parempi kuin naivit juttusi.

        No, itsehän asenteesi kanssa joudut elämään. Toivotaan, että kovin monet eivät joudu asenteesi vuoksi kärsimään.


      • P.Essimisti
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        No, itsehän asenteesi kanssa joudut elämään. Toivotaan, että kovin monet eivät joudu asenteesi vuoksi kärsimään.

        Jos sinusta ihminen on typerä jos hänellä on asenne, olet joko vitun tyhmä tai toisista piittaamaton narsisti.Joko tiedät kumpi?


      • Hän on
        P.Essimisti kirjoitti:

        Jos sinusta ihminen on typerä jos hänellä on asenne, olet joko vitun tyhmä tai toisista piittaamaton narsisti.Joko tiedät kumpi?

        molempia!


      • Oletpa typerä!
        P.Essimisti kirjoitti:

        Jos sinusta ihminen on typerä jos hänellä on asenne, olet joko vitun tyhmä tai toisista piittaamaton narsisti.Joko tiedät kumpi?

        Asenne voi olla h...vetin typerä, kuten sinulla. Malariaa ei saisi torjua, koska siltä pelastetut ihmiset kuitenkin kuolisivat nälkään tai heimosotiin... Yleissivistyksessäkin on pahasti aukkoja.


      • Oletpa typerä!
        Hän on kirjoitti:

        molempia!

        Tuo P.Essimisti on toisita piittaamaton narsisti kirjoitustensa ja asenteensa perusteella.


      • Ent. mormoni
        P.Essimisti kirjoitti:

        Tupakka tappaa enemmän ,liikenteestä puhumattaakaan. Joo.. ihan kiva auttaa afrikkalaisia. Taistella malariaa vastaan, voivat sitten kuolla nälkään tai heimosotiin.

        Onkohan evoluutio tai vaikkapa Jumalan tahto että liikakansoitusta hoidetaan tätä kautta?

        Malariaan on lääke, DDT. Se on jo vanha juttu.

        No sillä lailla! Annetaan ihmisten kuolla malariaan, vaikka se on helppo estää?

        Uusin lukemani teoria Rooman valtakunnan luhistumisesta on malariaepidemia. Aika veitikoita nuo väheksymäsi hyttyset.

        http://historianet.fi/laaketiede/malaria-piinasi-eurooppaa


      • P.Essimisti
        Hän on kirjoitti:

        molempia!

        Siltä vaikuttaa, ei kovin kiinnostavaa kirjoittelua. Pateettista ja narsistista egoilua.


      • P.Essimisti
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Asenne voi olla h...vetin typerä, kuten sinulla. Malariaa ei saisi torjua, koska siltä pelastetut ihmiset kuitenkin kuolisivat nälkään tai heimosotiin... Yleissivistyksessäkin on pahasti aukkoja.

        Ei välttämättä ,mahdollista kuitenkin. Kuolevaisuus afrikassa on ihsn toista kuin meillä.Lapsia tehdään holtittomasti kuitenkaan pystymättä huolehtimsan edes itsestään. Jos jokainen lapsi saisi kaikki rokotukset ja lääkkeet tauteihin, mihin se sitten johtaisi, hyvin todennäköiseen nälkä kuolemaan. Ruokaa on nytkin liian vähän, miten jos määrä kasvaa kolmanneksella tai tuplautuu. Älä anna nälkäiselle kalaa vaan verkko, niin hän pärjää huomennakin.
        Onhan se kovaa , mutta sellaista elämä on.


      • Oletpa typerä!
        P.Essimisti kirjoitti:

        Siltä vaikuttaa, ei kovin kiinnostavaa kirjoittelua. Pateettista ja narsistista egoilua.

        Hyvä että myönnät.


      • Oletpa typerä!
        P.Essimisti kirjoitti:

        Ei välttämättä ,mahdollista kuitenkin. Kuolevaisuus afrikassa on ihsn toista kuin meillä.Lapsia tehdään holtittomasti kuitenkaan pystymättä huolehtimsan edes itsestään. Jos jokainen lapsi saisi kaikki rokotukset ja lääkkeet tauteihin, mihin se sitten johtaisi, hyvin todennäköiseen nälkä kuolemaan. Ruokaa on nytkin liian vähän, miten jos määrä kasvaa kolmanneksella tai tuplautuu. Älä anna nälkäiselle kalaa vaan verkko, niin hän pärjää huomennakin.
        Onhan se kovaa , mutta sellaista elämä on.

        Joo, kuten kirjoitin. Yleissivistyksessäsi ja asenteessasi on aukkoja.


      • 3+2
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Joo, kuten kirjoitin. Yleissivistyksessäsi ja asenteessasi on aukkoja.

        Miltä tuntuu olla se aukko?


      • Oletpa typerä!
        3+2 kirjoitti:

        Miltä tuntuu olla se aukko?

        No avaudupa ja kerro.


      • P.Essimisti
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Hyvä että myönnät.

        Toki auliisti myönnän nuo luonteenpiirteet sinusta. Enkä ole edes ainoa, huomaan sen.


      • Oletpa typerä!
        P.Essimisti kirjoitti:

        Toki auliisti myönnän nuo luonteenpiirteet sinusta. Enkä ole edes ainoa, huomaan sen.

        "Pateettista ja narsistista egoilua."

        Niinpä. Sopii sinuun kuin pässi naruun. Mitäpä niistä kärsivistä.


      • Mieti vähän
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        "Pateettista ja narsistista egoilua."

        Niinpä. Sopii sinuun kuin pässi naruun. Mitäpä niistä kärsivistä.

        Tekopyhä on sana joka kuvaa myös sinua hyvin. Autoin "kummilasta" afrikassa, olen siis hyvä ihminen, huomatkaa tekoni!! Se mitä oikeasti autoit oli egosi jota pönkitit. Miksi se lapsi saa elää kun toinen kuolee?


      • Oletpa typerä.
        Mieti vähän kirjoitti:

        Tekopyhä on sana joka kuvaa myös sinua hyvin. Autoin "kummilasta" afrikassa, olen siis hyvä ihminen, huomatkaa tekoni!! Se mitä oikeasti autoit oli egosi jota pönkitit. Miksi se lapsi saa elää kun toinen kuolee?

        En ole maininnut kumilapsistani yhtään mitään.

        Jaa, että kummilapsia ei saisi olla, koska joku toinen kuitenkin kuolee? Ei kuolisi, jos sinä ottaisit sen toisen kummilapseksesi.


      • älä viitsi..
        Oletpa typerä. kirjoitti:

        En ole maininnut kumilapsistani yhtään mitään.

        Jaa, että kummilapsia ei saisi olla, koska joku toinen kuitenkin kuolee? Ei kuolisi, jos sinä ottaisit sen toisen kummilapseksesi.

        Älä viitsi "Ent.mormoni" kyllä sinut ja "kumilapsesi" tunnetaan.


      • Oletpa typerä!
        älä viitsi.. kirjoitti:

        Älä viitsi "Ent.mormoni" kyllä sinut ja "kumilapsesi" tunnetaan.

        Ja taas väärin. En ole koskaan ollut mormoni. Huomasin tuon kiroitusvihreen itsekin, mutta odotin, että joku huomauttaa. Kumilapsia minulla ei ole.


    • y979vf9f86g97

      Tämä nyt on jo helvetin naurettavaa.

      Mormonismin vertailu islamiin ei tee mormonismista yhtään vähemmän tuhoisaa, eikä poista sitä tosiasiaa, että MAP -kirkko täysin valheelle perustettu rahakone joka vetää hyväuskoisia pässejä mukanaan, harjoittaa henkistä väkivaltaa ja rikko perheitä.
      Eikä kyse ole vain mormonismista, vaan samaa pätee esim. Jehovan Todistajiin, skientologeihin ja katoliseen kirkkoon. Pitäisikö niistä jättää keskustelematta islamin takia? Yhtä hyvin voisit mennä diabeetikkojen sivustolle inisemään, että mitä te täällä pillitätte, kun jotkut sairastaa syöpää. Tai henkisesti väkivaltaisissa parisuhteissa eläneille vinkumaan, että turha kitistä kun joitain kumppaneita hakataan ja raiskataan. Tai alkoholistien palstalle vinkumaan, että heroiini on paljon pahempaa kamaa.
      Olet siis toisin sanoen vienyt asian ihan pois raiteiltaan.

      Se että islam on selvästi suurempi, vaikutusvaltaisempi ja avoimesti väkivaltaisempi ei tarkoita, etteikö mormonismi tee tuhoa ihmisten elämässä. Väitätkö, ettei minulla ja muilla, joiden elämän kirkko on tuhonnut, ole oikeutta tulla keskustelemaan asiasta, koska islam on vielä isompi kusipää?
      Mormonismilla ei luojan kiitos ole lähes mitään valtaa, ja auta armias jo jos olisi. Täällä puhutaan mormonismista ja karppaajien ketjussa puhutaan karppauksesta, opi elämään sen kanssa. Islamia käsitteleviä ketjuja on lukuisia, mitäpä jos menisit sinne kauhistelemaan.

      • vielä lisäys

        Ja vielä sen verran, että turha syyllistää, että täällä pelätään kritisoida islamia tai tehdä asialle mitään. Kyllä minä olen islamista kirjoittanut blogimerkintöjä mielipiteitä palstoille. Se ei muuta sitä, että mormonikirkko tuhosi elämäni, ja minulla on oikeus puhua siitä. Turha syyttä kiusanteosta, kun joku tuo ikävän totuuden esille. Islamille ei kauheasti mitään voi yksin tehdä. Tuolla logiikalla ei muuta kannattaisi tehdäkään, kuin stressata islamista ympäri päivää.


      • Niinpä..
        vielä lisäys kirjoitti:

        Ja vielä sen verran, että turha syyllistää, että täällä pelätään kritisoida islamia tai tehdä asialle mitään. Kyllä minä olen islamista kirjoittanut blogimerkintöjä mielipiteitä palstoille. Se ei muuta sitä, että mormonikirkko tuhosi elämäni, ja minulla on oikeus puhua siitä. Turha syyttä kiusanteosta, kun joku tuo ikävän totuuden esille. Islamille ei kauheasti mitään voi yksin tehdä. Tuolla logiikalla ei muuta kannattaisi tehdäkään, kuin stressata islamista ympäri päivää.

        No tällä palstalla osa stressautuu mormonismista 24/7 vaikkei ole edes jäseniä.Kaikesta on oikeus puhua, myös islamista. "Islamille ei kauheasti voi yksin tehdä.." mormonismilleko voi?


      • kuules nyt
        Niinpä.. kirjoitti:

        No tällä palstalla osa stressautuu mormonismista 24/7 vaikkei ole edes jäseniä.Kaikesta on oikeus puhua, myös islamista. "Islamille ei kauheasti voi yksin tehdä.." mormonismilleko voi?

        Sinähän trolli olet. Jo netiketti kertoo alkeelliset säännöt keskustelulle, ja aina on ollut tarkoituksenmukaista keskustella aiheesta eikä sen vierestä, vaikka mitä kamalimpia asioita löytyisi aiheen ulkopuolelta.

        En ymmärrä, mitä muuta sinä olet tällä aloituksellasi hakemassa kuin sekoittaa palstan keskustelua.

        Et sinä voi mistään tietää, kuinka paljon jotkut täällä mormonismista keskustelevat käyvät muilla keskustelualueilla tai foorumeilla tai kirjoittelevat blogeja (kuten minä, ihan muusta aiheesta).

        Kun uskonnoista on kyse, ei yksittäinen henkilö paljon muuta voi tehdä kuin VALISTAA.

        Jos islam kiinnostaa sinua, ainut mahdollinen järkevä vaihtoehtosi on käydä islam-aiheisilla palstoilla eikä sönköttää islamista mormonismipalstalla.


      • vielä lisäys
        Niinpä.. kirjoitti:

        No tällä palstalla osa stressautuu mormonismista 24/7 vaikkei ole edes jäseniä.Kaikesta on oikeus puhua, myös islamista. "Islamille ei kauheasti voi yksin tehdä.." mormonismilleko voi?

        Älä viitsi saivarrella. Kuulostaa vähän siltä, että tykkäät itsekin mesoa turhista. Missä vaiheessa olen sanonut, että mormonismille pitäisi mitään tehdä? Sille ei mitään mahda, että jotkut ihmiset oikeasti antaa vetää itseään kuin pässiä narusta, mutta hyvä olisi, jos ihmiset joilla on kokemusta mormonismista tuovat esiin kirkon todellisen luonteen, jotta tulevat saaliit saavat ajoissa tietoa siitä, mitä on mahdollisesti edessä jos siihen touhuun lähtee mukaan. Pointtini oli se, että kun islamille ei mitään voi, niin yhtä hyvin voi keskittyä johonkin muuhun, mikä painaa mieltä.
        Kyllä mä ainakin ymmärrän täysin, miksi muitakin kuin ex-jäseniä ottaa mormonit päähän. Raivostuttaisi muakin, vaikken jäsen olisi koskaan ollut. Homofobiastakin voi vittuntua, vaikka olisi hetero.


      • hr29t892htu429
        Niinpä.. kirjoitti:

        No tällä palstalla osa stressautuu mormonismista 24/7 vaikkei ole edes jäseniä.Kaikesta on oikeus puhua, myös islamista. "Islamille ei kauheasti voi yksin tehdä.." mormonismilleko voi?

        "Kaikesta on oikeus puhua, myös islamista."
        Nimenomaan. Ja täällä puhutaan nyt mormonismista, ei islamista.


      • Niinpä...
        kuules nyt kirjoitti:

        Sinähän trolli olet. Jo netiketti kertoo alkeelliset säännöt keskustelulle, ja aina on ollut tarkoituksenmukaista keskustella aiheesta eikä sen vierestä, vaikka mitä kamalimpia asioita löytyisi aiheen ulkopuolelta.

        En ymmärrä, mitä muuta sinä olet tällä aloituksellasi hakemassa kuin sekoittaa palstan keskustelua.

        Et sinä voi mistään tietää, kuinka paljon jotkut täällä mormonismista keskustelevat käyvät muilla keskustelualueilla tai foorumeilla tai kirjoittelevat blogeja (kuten minä, ihan muusta aiheesta).

        Kun uskonnoista on kyse, ei yksittäinen henkilö paljon muuta voi tehdä kuin VALISTAA.

        Jos islam kiinnostaa sinua, ainut mahdollinen järkevä vaihtoehtosi on käydä islam-aiheisilla palstoilla eikä sönköttää islamista mormonismipalstalla.

        Älä viitsi jeesustella trolleista puhumalla ja netikettiä esittelemällä. Mitään todellista keskustelua ei tällä palstalla ole aikoihin ollut, et sinäkään ainottakaan oikeaa keskustelua ole täällä aikaan saanut, kunhan ajankuluksi päätäsi auot.

        "Keskustelut" ovat linjaa hyppää homo voltti ja lapsena ei ollut kenkiä kun isä niitä ostanut... Hoh hoijaa,,jos ei ole elämää ei sitä täältäkään saa.


      • Ei kai??
        vielä lisäys kirjoitti:

        Älä viitsi saivarrella. Kuulostaa vähän siltä, että tykkäät itsekin mesoa turhista. Missä vaiheessa olen sanonut, että mormonismille pitäisi mitään tehdä? Sille ei mitään mahda, että jotkut ihmiset oikeasti antaa vetää itseään kuin pässiä narusta, mutta hyvä olisi, jos ihmiset joilla on kokemusta mormonismista tuovat esiin kirkon todellisen luonteen, jotta tulevat saaliit saavat ajoissa tietoa siitä, mitä on mahdollisesti edessä jos siihen touhuun lähtee mukaan. Pointtini oli se, että kun islamille ei mitään voi, niin yhtä hyvin voi keskittyä johonkin muuhun, mikä painaa mieltä.
        Kyllä mä ainakin ymmärrän täysin, miksi muitakin kuin ex-jäseniä ottaa mormonit päähän. Raivostuttaisi muakin, vaikken jäsen olisi koskaan ollut. Homofobiastakin voi vittuntua, vaikka olisi hetero.

        Oletko varma ettei Islamille voi tehdä mitään? Sekö vain leviää, ja me odotamme??


      • Vielä lisäys
        Ei kai?? kirjoitti:

        Oletko varma ettei Islamille voi tehdä mitään? Sekö vain leviää, ja me odotamme??

        Taas kerran... mene juttelemaan asiasta ISLAM -PALSTALLE.


    • JEE....

      Erinomainen keskustelun aloitus, menee porukoilta pulla väärään kurkkuun kun lyödään faktoja pöytään :-)) Lisää samanlaista!!

      • Oletpa typerä!

        Jaa, mitä faktoja? Että mormonismin epäkohdista ei saisi kirjoittaa, koska maailmassa on muitakin epäkohtia? On onpa tosiaan melkoista keskustelun tasoa!


      • Matti K
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Jaa, mitä faktoja? Että mormonismin epäkohdista ei saisi kirjoittaa, koska maailmassa on muitakin epäkohtia? On onpa tosiaan melkoista keskustelun tasoa!

        Kerro milloin on kielletty kirjoittamasta? Sitä en kyllä ole huomannut. Epäkohdista kirjoittamisessa on myös logiikkansa, toiselle pikku juttu on toiselle iso asia. Myös minusta mormonismi on ongelmana olematon, jos Islamiin verrataan.
        Jos talosi on tulessa siirteletko ruusuntaimia syrjään ensimmäiseksi?


      • Oletpa typerä!
        Matti K kirjoitti:

        Kerro milloin on kielletty kirjoittamasta? Sitä en kyllä ole huomannut. Epäkohdista kirjoittamisessa on myös logiikkansa, toiselle pikku juttu on toiselle iso asia. Myös minusta mormonismi on ongelmana olematon, jos Islamiin verrataan.
        Jos talosi on tulessa siirteletko ruusuntaimia syrjään ensimmäiseksi?

        Logiikka? Mogiikkaa se on jos mormonismipalstalla pitäisi kirjoittaa islamisuudesta tai jos mormonismin epäkohdista ei saisi kirjoittaa, koska epäkohti löytyy muualtakin.


      • Matti K
        Oletpa typerä! kirjoitti:

        Logiikka? Mogiikkaa se on jos mormonismipalstalla pitäisi kirjoittaa islamisuudesta tai jos mormonismin epäkohdista ei saisi kirjoittaa, koska epäkohti löytyy muualtakin.

        Mitä oikein sönkkäät? Tottakai saa epäkohdista puhua, niihän täällä tehdään jokapäivä. Hyvä vaan välillä avartaa näkemyksiä isompiin ympyröihin.


      • Kapakkahätä77
        Matti K kirjoitti:

        Kerro milloin on kielletty kirjoittamasta? Sitä en kyllä ole huomannut. Epäkohdista kirjoittamisessa on myös logiikkansa, toiselle pikku juttu on toiselle iso asia. Myös minusta mormonismi on ongelmana olematon, jos Islamiin verrataan.
        Jos talosi on tulessa siirteletko ruusuntaimia syrjään ensimmäiseksi?

        Minusta henkinen väkivalta on ongelmana olematon, jos Palestiinan tilanteeseen verrataan. Taidan mennä huutamaan asiasta henkisen väkivallan uhrien tukipalstalle, niin tajuavat mokomat pillittäjät pitää suunsa kiinni. Ja läksyttäkää nyt joku sitä Antti Heikkilää, valittaa ruoasta kun Afrikassa on nälänhätä!


      • kapakkahätä77

        Millä perusteella on tässä keneltäkään mennyt pulla väärään kurkkuun? Kukaan ei ole kieltänyt, etteikö islam olisi suurempi uhka kuin mormonismi. Juttu kun on se, että se ei tänne kuulu sen enempää kuin kaalikeittoresepti liharuoka -keskustelussa. Naurettavaa on se, että kun ei muuta enää keksitä näin typerän uskonnon puolustamiseksi, niin täyty turvautua siihen kunnon vanhaan "no mitä siit mitä mää teen, kato mitä toi tekee!" -vikinään.
        Taitaa olla pulla väärässä kurkussa ihan jossain toisessa osoitteessa.


      • Oletpa typerä!
        Matti K kirjoitti:

        Mitä oikein sönkkäät? Tottakai saa epäkohdista puhua, niihän täällä tehdään jokapäivä. Hyvä vaan välillä avartaa näkemyksiä isompiin ympyröihin.

        Mitä ihmeen mormonikerskustelun avartamista se on, jos yritetään siirtää keskustelu johonkin toiseen aiheeseen?


      • 3+4
        Kapakkahätä77 kirjoitti:

        Minusta henkinen väkivalta on ongelmana olematon, jos Palestiinan tilanteeseen verrataan. Taidan mennä huutamaan asiasta henkisen väkivallan uhrien tukipalstalle, niin tajuavat mokomat pillittäjät pitää suunsa kiinni. Ja läksyttäkää nyt joku sitä Antti Heikkilää, valittaa ruoasta kun Afrikassa on nälänhätä!

        Ainahan siellä on nälänhätä..kerro uutta!


      • kapakkahätä77
        3+4 kirjoitti:

        Ainahan siellä on nälänhätä..kerro uutta!

        Ainahan mormonismi on ollut perseestä...sano jotain, mikä ei ole lähinnä saivartelua!


    • Erinomainen pointti! Kiva kun joku ei-mormoni viitsii huomauttaa asiasta joka minua henkilökohtaisesti on ihmetyttänyt jo kauan. Ei tässä niin montaakaan vuotta kulu kun jo jokaisella on Suomessa suvussaan muslimi. Tietenkin muslimejakin on moneen junaan, mutta on se vaan niin että siitä uskonnosta ei erota ja jos eroaa tai menee ei uskovan koiran kanssa naimisiin, niin suku saa tuntemaan, että kuolemakin olisi parempi vaihtoehto.
      Yleisesti ottaen mormoneilla on miltei paremmat yhteydet muslimeihin juuri tämän sivuston kaltaisten vihaajien vuoksi, kuin evankelisiin tai muihin ns. kristityihin jotka niin avuliaasti ovat aina työntämässä mormonit helvetin ovista sisään. Sen sijaan mormonien motto: 11 opinkappale sanoo: Me vaadimme oikeutta palvella kaikkivaltiasta Jumalaa oman omantuntomme vaatimusten mukaan ja sallimme kaikille ihmisille saman oikeuden, palvelivatpa he miten, missä tai mitä tahansa. Ja yritämme elää tuon opinkappaleen mukaan.

    • Aloitus on hyvin perusteltu. Olen itsekin ihmeissäni tilanteesta. Jopa luterilaiset papit sanovat ymmärtävänsä islamin paremmin kuin mormonien uskontona, vaikka periaatteessa niillä on yksi yhteinen piirre: Oma profeetta aikaisemmin eläneitten profeettojen lisäksi.

      Mutta kai se on niin, kuten Jeesus sanoi opetuslapsilleen: " Jos te olisitte maailmasta, niin se omiansa rakastaisi."

      • Ent. mormoni

        No eipä ole paljon lähimmäisenrakkautta täällä mormonien suunnasta tihkunut kristittyä kohtaan. Mutta näinhän se on, että "Jos te olisitte maailmasta, niin se omiaan rakastaisi."

        Mitä muuta mormonismi on kuin maailmasta olemista? Mormonikirkko on yksi Yhdysvaltain merkittävimmistä taloudellisista toimijoista. Hyväntekeväisyyteen se käyttää vähemmän rahaa kuin yksikään kristillinen kirkko.

        Jäsenten käsitys Jumalasta on että Jumala on jonkin sortin juoksupoika. Mormonikirkon mukaan Jumalaa voi mielensä mukaan pompotella kiroamalla ihmisiä, antamalla siunauksia ja ottamalla niitä pois ja tekemällätemppeleissä vapaamuurareilta kopioituja rituaaleja. Yleensäkin jos mormoni tekee tarkoin, mitä amerikkalainen mormonieliitti kulloinkin suvaitsee kirkon jäsenille määrätä nmja maksamalla koko elinaikansa 10% tuloistaan amerikkalaiselle suuryritykselle voi varmistaa pääsemisensä itse Jumalaksi.

        Jumalaksipääsyä ja kaikentietämistähän se kärmeskin lupaili Aatamille ja Eevalle ja mormonit tarttuvat innokkaasti syöttiin.


      • hmm..
        Ent. mormoni kirjoitti:

        No eipä ole paljon lähimmäisenrakkautta täällä mormonien suunnasta tihkunut kristittyä kohtaan. Mutta näinhän se on, että "Jos te olisitte maailmasta, niin se omiaan rakastaisi."

        Mitä muuta mormonismi on kuin maailmasta olemista? Mormonikirkko on yksi Yhdysvaltain merkittävimmistä taloudellisista toimijoista. Hyväntekeväisyyteen se käyttää vähemmän rahaa kuin yksikään kristillinen kirkko.

        Jäsenten käsitys Jumalasta on että Jumala on jonkin sortin juoksupoika. Mormonikirkon mukaan Jumalaa voi mielensä mukaan pompotella kiroamalla ihmisiä, antamalla siunauksia ja ottamalla niitä pois ja tekemällätemppeleissä vapaamuurareilta kopioituja rituaaleja. Yleensäkin jos mormoni tekee tarkoin, mitä amerikkalainen mormonieliitti kulloinkin suvaitsee kirkon jäsenille määrätä nmja maksamalla koko elinaikansa 10% tuloistaan amerikkalaiselle suuryritykselle voi varmistaa pääsemisensä itse Jumalaksi.

        Jumalaksipääsyä ja kaikentietämistähän se kärmeskin lupaili Aatamille ja Eevalle ja mormonit tarttuvat innokkaasti syöttiin.

        "Hyväntekeväisyyteen se käyttää vähemmän kuin yksikään kristillinen kirkko" saisko faktaakin tuolle väitteelle.
        Suomessa helluntalaiset eivät laita senttikään omia rahojaan mihinkään ulkopuoliseen. Fida myy sinne lahjoitettuja tavaroita ja näistä rahoista pieni osa palautuu hyväntekeväisyyteen. Iso bisnes, mutta miksei olisi kun ostoja ei ole ainoastaan myyntituloja.


      • Ent. mormoni
        hmm.. kirjoitti:

        "Hyväntekeväisyyteen se käyttää vähemmän kuin yksikään kristillinen kirkko" saisko faktaakin tuolle väitteelle.
        Suomessa helluntalaiset eivät laita senttikään omia rahojaan mihinkään ulkopuoliseen. Fida myy sinne lahjoitettuja tavaroita ja näistä rahoista pieni osa palautuu hyväntekeväisyyteen. Iso bisnes, mutta miksei olisi kun ostoja ei ole ainoastaan myyntituloja.

        Katso jokaisen Suomen helluntaiseurakunnan kohdalta erikseen, niin huomaat miten paljon ne tekevät lähimmäisten auttamistyötä sekä kotimaassa että ulkomailla. Helluntailaiset laittavat yleisesti ottaen paljon paitsi omia rahojaan myös aikaansa ja muita voimavarojaan lähimmäisten auttamiseen.

        Jos katsot Helluntaikirkon sivulta, saat aivan väärän käsityksen. Fida on vain yksi monista toimintamuodoista. Sen tavoite on vain kerätä rahaa kehitysmaiden auttamiseen. Apua menee yli 40 maahan ja lisäksi on kehitysmaakummitoimintaa.

        Mene siis seurakuntien sivuille ja tutki niitä, jopa vain 100 hengen seurakunta saattaa ylläpitää yhtä ihmistä tai pariskuntaa tekemässä auttamistyötä jossain päin maailmaa. Helluntailaisissa on asennetta, vaikka en aina oikein kestäkään heidän ylenpalttisuuttaan kaikessa hyvässä. Kyllä mormonien kannattaa helluntailaisista opikseen ottaa joka asiassa, ette sitten olisi ihan niin valkeiksi kalkittuja hautoja toimissanne.


      • Matti K
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Katso jokaisen Suomen helluntaiseurakunnan kohdalta erikseen, niin huomaat miten paljon ne tekevät lähimmäisten auttamistyötä sekä kotimaassa että ulkomailla. Helluntailaiset laittavat yleisesti ottaen paljon paitsi omia rahojaan myös aikaansa ja muita voimavarojaan lähimmäisten auttamiseen.

        Jos katsot Helluntaikirkon sivulta, saat aivan väärän käsityksen. Fida on vain yksi monista toimintamuodoista. Sen tavoite on vain kerätä rahaa kehitysmaiden auttamiseen. Apua menee yli 40 maahan ja lisäksi on kehitysmaakummitoimintaa.

        Mene siis seurakuntien sivuille ja tutki niitä, jopa vain 100 hengen seurakunta saattaa ylläpitää yhtä ihmistä tai pariskuntaa tekemässä auttamistyötä jossain päin maailmaa. Helluntailaisissa on asennetta, vaikka en aina oikein kestäkään heidän ylenpalttisuuttaan kaikessa hyvässä. Kyllä mormonien kannattaa helluntailaisista opikseen ottaa joka asiassa, ette sitten olisi ihan niin valkeiksi kalkittuja hautoja toimissanne.

        Kumma kun en ikinä ole törmännyt helluntaisrk:n apuun missään, Pelastusarmeijan olen nähnyt konkreettisesti auttavan apuatarvitsevia.Kerran tai pari olen nähnyt Mormon helping handsin toimessaan , viimeksi taisin törmätä Espoossa heihin kun olin koiran kanssa lenkillä, kunnostivat puistoa siivoten ja raivaten sitä roskista. Muihin kirkkojen tekemään hyväntekeväisyys työhön en ole törmännyt, on varmaan joskus ollut mutten ole huomioinut sitä.


      • eihän sitä huomaa
        Matti K kirjoitti:

        Kumma kun en ikinä ole törmännyt helluntaisrk:n apuun missään, Pelastusarmeijan olen nähnyt konkreettisesti auttavan apuatarvitsevia.Kerran tai pari olen nähnyt Mormon helping handsin toimessaan , viimeksi taisin törmätä Espoossa heihin kun olin koiran kanssa lenkillä, kunnostivat puistoa siivoten ja raivaten sitä roskista. Muihin kirkkojen tekemään hyväntekeväisyys työhön en ole törmännyt, on varmaan joskus ollut mutten ole huomioinut sitä.

        Niin, mormonikirkko yrittää nostaa imagoaan antamalle vapaaehtoistyöläisilleen "Mormon Helping Hands" liivejä jne, mutta itse Helping hands juttuhan ei ole edes mormonikirkon oma ohjelma.
        Pelastusarmeija samoin pienenä yhteisönä yrittää nostaa omaa profiiliaan noilla joulupadoillaan, mutta se kuinka paljon siitä oikeasti menee auttamiseen en tiedä sillä en ole käynyt tutustumassa keräyksien raportointiin.

        Monet muut uskonnolliset yhteisöt taas tekevät hyväntekeväisyyttä hieman pienemmällä profiililla ts. eivät tee auttamis- ja hyväntekeväisyystyöstään suurtakaan numeroa selkääntaputtelijoiden ja uusien käännynnäisten toivossa. Ev.Lut kirkon hyväntekeväisyystyöstä suurimman mediahuomion saa luonnollisesti yhteisvastuukeräys, mutta käytännössä kaikki muu auttamistyö tehdään sammutetuin lyhdyin.


      • Olen törmännyt
        Matti K kirjoitti:

        Kumma kun en ikinä ole törmännyt helluntaisrk:n apuun missään, Pelastusarmeijan olen nähnyt konkreettisesti auttavan apuatarvitsevia.Kerran tai pari olen nähnyt Mormon helping handsin toimessaan , viimeksi taisin törmätä Espoossa heihin kun olin koiran kanssa lenkillä, kunnostivat puistoa siivoten ja raivaten sitä roskista. Muihin kirkkojen tekemään hyväntekeväisyys työhön en ole törmännyt, on varmaan joskus ollut mutten ole huomioinut sitä.

        Sinun törmäilyilläsi ei ole todistusarvoa. Muistan erään hellarin, joka oli nuorehkona miehenä innoissaan lähdössä lähetystyöhön. Johto laittoi vähän kapuloita rattaisiin ja sanoi, että julistajia kyllä löytyy, mutta Afrikassa tarvitaan käytännön apua. Mm. hammaslääkäreistä on pulaa. No, mies päätti lukea hammaslääkäriksi, mutta kokska hänellä oli kiire Afrikkaan, hän päätti opiskella silloisessa Länsi-Saksassa, koska siellä opinnot pystyi suorittamaan nopeammin kuin Suomessa. Tosin ummikon piti opetella ensin saksan kieli, mutta hän teki sen pikavauhtia. Ja koska hänen kohdemaansa olisi Ranskan Kongo, hän opetteli hammaslääkärinopintojensa ohessa ranskankin kielen.
        Valmistuttuaan hän ilmoitti (ei siis rukoillut) Jumalalle, että hän on nyt oman osuutensa suurella vaivalla tehnyt, mutta ongelmana on vaimon vuosikausia vaivannut iskias. Selkä kuntoon niin sitten lähdetään!
        Reilun kuukauden kuluttua vaimon selkä oli kunnossa ja mies suoritti vuosikymmenien ajan käytännön hyväntekeväisyyttä Afrikassa.


      • joopa joo...
        Olen törmännyt kirjoitti:

        Sinun törmäilyilläsi ei ole todistusarvoa. Muistan erään hellarin, joka oli nuorehkona miehenä innoissaan lähdössä lähetystyöhön. Johto laittoi vähän kapuloita rattaisiin ja sanoi, että julistajia kyllä löytyy, mutta Afrikassa tarvitaan käytännön apua. Mm. hammaslääkäreistä on pulaa. No, mies päätti lukea hammaslääkäriksi, mutta kokska hänellä oli kiire Afrikkaan, hän päätti opiskella silloisessa Länsi-Saksassa, koska siellä opinnot pystyi suorittamaan nopeammin kuin Suomessa. Tosin ummikon piti opetella ensin saksan kieli, mutta hän teki sen pikavauhtia. Ja koska hänen kohdemaansa olisi Ranskan Kongo, hän opetteli hammaslääkärinopintojensa ohessa ranskankin kielen.
        Valmistuttuaan hän ilmoitti (ei siis rukoillut) Jumalalle, että hän on nyt oman osuutensa suurella vaivalla tehnyt, mutta ongelmana on vaimon vuosikausia vaivannut iskias. Selkä kuntoon niin sitten lähdetään!
        Reilun kuukauden kuluttua vaimon selkä oli kunnossa ja mies suoritti vuosikymmenien ajan käytännön hyväntekeväisyyttä Afrikassa.

        Voi helevetti noita teidän hellareitten juttuja, olette vielä pahempia hörhöjä kuin mormonit ja jehovat yhteensä.


      • Olen törmännyt
        joopa joo... kirjoitti:

        Voi helevetti noita teidän hellareitten juttuja, olette vielä pahempia hörhöjä kuin mormonit ja jehovat yhteensä.

        Olen ateisti.


      • joopa joo..
        Olen törmännyt kirjoitti:

        Olen ateisti.

        Kommunisti? Se on vanhan aikaista. Uskova siis kuitenkin kuten kunnon ateistin kuuluukin olla.


      • ghn984ngiwosk
        joopa joo.. kirjoitti:

        Kommunisti? Se on vanhan aikaista. Uskova siis kuitenkin kuten kunnon ateistin kuuluukin olla.

        Ateisti=kommunisti? Typerin juttu mitä olen tällä viikolla kuullut.


      • Olen törmännyt
        joopa joo.. kirjoitti:

        Kommunisti? Se on vanhan aikaista. Uskova siis kuitenkin kuten kunnon ateistin kuuluukin olla.

        En ole kommunistikaan. Arvauksesi menevät täysin metsään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      329
      3061
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      107
      2261
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      195
      1596
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      68
      1398
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1283
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe