Kerätään aiheeseen kappaleita, jotka koskettavat tavalla tai toisella sinkkujen elämää.
https://www.youtube.com/watch?v=6hzrDeceEKc
Kappaleita sinkeille
76
702
Vastaukset
- Mies31v.
http://www.youtube.com/watch?v=EJhsxtp4TxM
Täydellistä.- WTF?
Miten tämä liittyy sinkkuuteen?
Olen pelannut skyrimiä vaikka en ole mikään nörde.
Ihmetyttää vaan joidenkin pelien soundtrackit otetaan näin tosissaan, ei avaudu, yritän ymmärtää? - Mies31v.
WTF? kirjoitti:
Miten tämä liittyy sinkkuuteen?
Olen pelannut skyrimiä vaikka en ole mikään nörde.
Ihmetyttää vaan joidenkin pelien soundtrackit otetaan näin tosissaan, ei avaudu, yritän ymmärtää?Jaa-a. Yksin pelaat, yksin molemmissa maailmoissa. Sinkun Rauha. Ne kyyneleet joita vuodatin kun tapatin "seuraajani" ja nämä soinnut täydensivät sen yksinäisyyden. Sain tuntea kipua, yksinäisyyttä ja toivottomuutta, vaikka en käynyt ulkona - viemässä roskat. Lohduttomuus, mutta pilkahdus toivoa siellä - täälläkin.
Seurustele ja koita tehdä sama, samalla haikaillen tämän musiikin parissa, kun vieressäsi on joku elävä ihminen tästä maailmasta mussuttamassa tiskaamisesta. Pellejä varten on WOW ja Elderin online!
Luulen että pelleilet, koska kysymyksesi on aivan käsittämättömän urpo. Nörde? Buu
- Icancallmine
Omistettu sinkuille ja yksin eläjille:
http://www.youtube.com/watch?v=iRSQBjnAE5Q
All Saints-Pure Shores - Kympin Nainen
- Hämärän rajoilta
Olin toisella kymmenelläni, lapsuuden into soittamiseen oli alkanut jo karista ja pianoa tuli pimputeltua enää vain satunnaisesti. Sitten satuin osumaan television ääreen, kun Queenin Montrealin-konsertti vuodelta 1981 tuli TV2:lta.
En hirveästi liioittele, jos sanon, että kyseinen konsertti palautti minut raiteilleni ja teki minusta muusikon.
Sattumalta, jos nyt mikään maailmassa sattumaa on, konsertin vaikuttavin kappale sopii myös tämän ketjun aiheeseen. Kyse on yhtyeen vuoden 1980 The Game -albumin kappaleesta "Save Me", jonka konserttiesitys mielestäni on bändin live-uran huippuhetki.
https://www.youtube.com/watch?v=yUyPyTn-IS4
Kappaleen tekijä Brian May aloittaa sen istahtaen pianon ääreen kitara sylissään. Toisen kertosäkeistön kohdalla mies hyppää ylös ja vaihtaa lennosta pianon pimputtelusta tavaramerkkikitarasoundiinsa. Ja sitten, kun kappaleessa tulee kitarasoolon vuoro, Freddie Mercury kiiruhtaa pianon ääreen antamaan soololle taustatukea ja saattamaan kappaleen loppuun.
Huimaa muusikkoutta! Ja mikä parasta, tämä ei ole sirkuskikkailua, vaan samaan aikaan kappale on yksi bändin tuotannon hienoimmista, ja soitinvaihdokset palvelevat esityksen tarkoitusta.
Myönnän, että edelleen joskus huomaan fantasioivani live-esiintymisestä, jossa alkaisin soittaa jotakin kappaletta pianolla kitara sylissäni. - ub35-2
Hämärän rajoilta kirjoitti:
Olin toisella kymmenelläni, lapsuuden into soittamiseen oli alkanut jo karista ja pianoa tuli pimputeltua enää vain satunnaisesti. Sitten satuin osumaan television ääreen, kun Queenin Montrealin-konsertti vuodelta 1981 tuli TV2:lta.
En hirveästi liioittele, jos sanon, että kyseinen konsertti palautti minut raiteilleni ja teki minusta muusikon.
Sattumalta, jos nyt mikään maailmassa sattumaa on, konsertin vaikuttavin kappale sopii myös tämän ketjun aiheeseen. Kyse on yhtyeen vuoden 1980 The Game -albumin kappaleesta "Save Me", jonka konserttiesitys mielestäni on bändin live-uran huippuhetki.
Kappaleen tekijä Brian May aloittaa sen istahtaen pianon ääreen kitara sylissään. Toisen kertosäkeistön kohdalla mies hyppää ylös ja vaihtaa lennosta pianon pimputtelusta tavaramerkkikitarasoundiinsa. Ja sitten, kun kappaleessa tulee kitarasoolon vuoro, Freddie Mercury kiiruhtaa pianon ääreen antamaan soololle taustatukea ja saattamaan kappaleen loppuun.
Huimaa muusikkoutta! Ja mikä parasta, tämä ei ole sirkuskikkailua, vaan samaan aikaan kappale on yksi bändin tuotannon hienoimmista, ja soitinvaihdokset palvelevat esityksen tarkoitusta.
Myönnän, että edelleen joskus huomaan fantasioivani live-esiintymisestä, jossa alkaisin soittaa jotakin kappaletta pianolla kitara sylissäni.Tämä on tällaista lapsellista muusikoiden vertailua, mutta meneeköhän historiassa mikään tunnettu bändi Queenin ohi jäsentensä yhteenlasketussa osaamisessa ja etenkin nerokkuudessa? Ei tule omaan mieleeni.
- Kympin Nainen
Myönnän, että edelleen joskus huomaan fantasioivani live-esiintymisestä, jossa alkaisin soittaa jotakin kappaletta pianolla kitara sylissäni.Save me on upea biisi myös. Huomaa, etten itse soita mitään instrumenttia, kosken ollut koskaan aiemmin kiinnittänyt huomiota tuohon, että Freddie menee välillä pianon taakse.
Mikä on muusikon mielipide tästä:
http://www.youtube.com/watch?v=vNsEEvRMtGI - Hämärän rajoilta
Kympin Nainen kirjoitti:
Save me on upea biisi myös. Huomaa, etten itse soita mitään instrumenttia, kosken ollut koskaan aiemmin kiinnittänyt huomiota tuohon, että Freddie menee välillä pianon taakse.
Mikä on muusikon mielipide tästä:
http://www.youtube.com/watch?v=vNsEEvRMtGIHieno esitys. Jos tuntee "A Night at the Opera" -levyn studioversion, joka on hyvin "klassillinen" ja pianovetoinen sovitus, niin live-versio on melkein kuin eri kappale, jossa vain on samat sanat ja sävel. Harmi että Montrealissa yleisö oli melko vaisua moneen muuhun keikkaan verrattuna: kappaleesta löytyy paljon kovaäänisempiäkin yhteislauluversioita. (Sekin kertoo jotakin kappaleen hienoudesta, että se ei ollut levynsä hittejä tai edes singlejulkaisu, mutta livenä kaikki osasivat laulaa – ja lauloivat – mukana.)
Melkein kaikki oman muusikkouteni jutut saattaisi voida palauttaa bändiin ja tähän keikkataltiointiin. Muistelen, että tämä esitys innosti minua opettelemaan kitaraa niin, että sillä samaan aikaan soitetaan sekä sointuja että melodiaa/sooloa (kuten May väliosassa tekee). En ollut aiemmin tajunnut, että niinkin voi tehdä.
- Kympin Nainen
Saako laittaa toisen biisin? Laitan silti.
http://www.youtube.com/watch?v=u7aNKstBCM4- Mies31v.
Uusi tuttavuus. Tykkään. Kiitos.
- Kympin Nainen
Mies31v. kirjoitti:
Uusi tuttavuus. Tykkään. Kiitos.
Ollos hyvä!
- ub35-2
On sulla hieno musiikkimaku!
Tulipa muuten Freddietä katsellessa tällainen pohdinta mieleen: lapsena ja nuorena Freddie vaikutti karismaattiselta, komealta macholta. En ehkä edes tiennyt homouttaan silloin. Nykyisin aikuisen silmin Freddie näyttää aika laihalta ja vähän feminiiniltäkin, ei siis enää miltään Tom of Finlandilta, eikä macholta. Ehkä nykyinen body-kulttuuri vielä korostaa laihuuttaan.
Onko naisen silmin tapahtunut vastaavaa mielikuvamuutosta Freddiessä? Oliko hän komea macho teinitytön silmissä? Entä nyt?
Mutta ei tuo vie mitään pois arvostaan, nykyisin linssein katsottuna häntä arvostaa enemmänkin. - Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
On sulla hieno musiikkimaku!
Tulipa muuten Freddietä katsellessa tällainen pohdinta mieleen: lapsena ja nuorena Freddie vaikutti karismaattiselta, komealta macholta. En ehkä edes tiennyt homouttaan silloin. Nykyisin aikuisen silmin Freddie näyttää aika laihalta ja vähän feminiiniltäkin, ei siis enää miltään Tom of Finlandilta, eikä macholta. Ehkä nykyinen body-kulttuuri vielä korostaa laihuuttaan.
Onko naisen silmin tapahtunut vastaavaa mielikuvamuutosta Freddiessä? Oliko hän komea macho teinitytön silmissä? Entä nyt?
Mutta ei tuo vie mitään pois arvostaan, nykyisin linssein katsottuna häntä arvostaa enemmänkin.Luulen, että minulla on aika keskinkertainen - tai no, tietty omasta mielestä tosi hyvä (heh) - mutta ehkä tavanomaista laajempi musiikkimaku - mutta kiitos :)
En muista ihan tarkkaan milloin löysin Queenin, mutta joskus teini-iässä se kuitenkin oli. Freddietä en kuitenkaan koskaan fanittanut viehättävänä miehenä, niin kuin joitakin toisia artisteja. Fanitin häntä vain ja ainoastaan uskomattoman lahjakkuutensa ansioista - olen AINA rakastanut hänen ääntään, musiikillista lahjakkuutaan ja karismaansa sekä Queenin biisejä.
En tiedä oliko kyseessä naisen alitajunta (yleensä ”haistan” homoseksuaalit melko hyvin) tai vaan liian pitkä kuilu iässä, mutten siis koskaan itse esim. fantasioinut Freddiestä.
Naisen näkökulmasta: hän on aina ollut friikki - positiivisella tavalla. Ei välttämättä ollenkaan viehättävä seksuaalisesti (jopa yök viiksineen kaikkineen), MUTTA hänen karisma on niin jostain toisesta universumista, etten pitäisi mahdottomana että hän olisi kyennyt puhumaan minut(kin) sänkyyn (joka ei ole todellakaan vähän, hah!) JOS olisi halunnut ja jos olisi eletty samalla aikajanalla.
Hänen karismallaan ei siis ole yhtään mitään tekemistä hänen ruumiinrakenteensa tms. kanssa. Olen nähnyt dokkarin (mennyt Teemalla) Freddiestä (suosittelen kaikille faneille), jossa entinen manageri sanoo, kun Freddie oli nobodyna tullut johonkin pubiin UK:ssa ja häneltä oli kysytty että meinaako hän että hänestä tulee kuuluisa, niin Freddie oli nauranut ja sanonut, että hänestä tulee legenda! Ja kuten legenda, hän otti stadionin kuin stadionin, tyystin puhtaalla karismalla. Sama karisma (ja samalla huom nöyryys!) näkyy tuossa haastattelussa - ja näkyy mm. tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=EPHJFnob8p8 - ub35-2
Kympin Nainen kirjoitti:
Luulen, että minulla on aika keskinkertainen - tai no, tietty omasta mielestä tosi hyvä (heh) - mutta ehkä tavanomaista laajempi musiikkimaku - mutta kiitos :)
En muista ihan tarkkaan milloin löysin Queenin, mutta joskus teini-iässä se kuitenkin oli. Freddietä en kuitenkaan koskaan fanittanut viehättävänä miehenä, niin kuin joitakin toisia artisteja. Fanitin häntä vain ja ainoastaan uskomattoman lahjakkuutensa ansioista - olen AINA rakastanut hänen ääntään, musiikillista lahjakkuutaan ja karismaansa sekä Queenin biisejä.
En tiedä oliko kyseessä naisen alitajunta (yleensä ”haistan” homoseksuaalit melko hyvin) tai vaan liian pitkä kuilu iässä, mutten siis koskaan itse esim. fantasioinut Freddiestä.
Naisen näkökulmasta: hän on aina ollut friikki - positiivisella tavalla. Ei välttämättä ollenkaan viehättävä seksuaalisesti (jopa yök viiksineen kaikkineen), MUTTA hänen karisma on niin jostain toisesta universumista, etten pitäisi mahdottomana että hän olisi kyennyt puhumaan minut(kin) sänkyyn (joka ei ole todellakaan vähän, hah!) JOS olisi halunnut ja jos olisi eletty samalla aikajanalla.
Hänen karismallaan ei siis ole yhtään mitään tekemistä hänen ruumiinrakenteensa tms. kanssa. Olen nähnyt dokkarin (mennyt Teemalla) Freddiestä (suosittelen kaikille faneille), jossa entinen manageri sanoo, kun Freddie oli nobodyna tullut johonkin pubiin UK:ssa ja häneltä oli kysytty että meinaako hän että hänestä tulee kuuluisa, niin Freddie oli nauranut ja sanonut, että hänestä tulee legenda! Ja kuten legenda, hän otti stadionin kuin stadionin, tyystin puhtaalla karismalla. Sama karisma (ja samalla huom nöyryys!) näkyy tuossa haastattelussa - ja näkyy mm. tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=EPHJFnob8p8Freddien lavakarisma taisi olla aika eri maailmasta kuin yksityiskarismansa. Pitääpä taas katsoa noita haastatteluja ym., muistaakseni oli jopa ujonoloinen.
Musamakuhan on makuasia! - Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
Freddien lavakarisma taisi olla aika eri maailmasta kuin yksityiskarismansa. Pitääpä taas katsoa noita haastatteluja ym., muistaakseni oli jopa ujonoloinen.
Musamakuhan on makuasia!Totta, mutta haastattelujen perusteella minulla jäi nimenomaan se mielikuva, että oli olemassa julkinen Freddie - joka näkyi lavalla ja haastatteluissa - ja sitten oli se yksityinen, josta vain hyvin harva tiesi. Ts. haastatteluissa näkyy hyvin paljon se ”diiva” (esiintyjä) joka hän oli, mutta tietysti myös pieniä häivähdyksiä varsinaisesta Freddiestä itsestään (jonka hän kyllä peittää).
Tämä oli muistaakseni yksi syy The Great Pretender - cover-version tekoon. - ub35-2
Kympin Nainen kirjoitti:
Totta, mutta haastattelujen perusteella minulla jäi nimenomaan se mielikuva, että oli olemassa julkinen Freddie - joka näkyi lavalla ja haastatteluissa - ja sitten oli se yksityinen, josta vain hyvin harva tiesi. Ts. haastatteluissa näkyy hyvin paljon se ”diiva” (esiintyjä) joka hän oli, mutta tietysti myös pieniä häivähdyksiä varsinaisesta Freddiestä itsestään (jonka hän kyllä peittää).
Tämä oli muistaakseni yksi syy The Great Pretender - cover-version tekoon.The great pretender piirtää aika surullisen kuvan Freddien elämästä.
- Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
The great pretender piirtää aika surullisen kuvan Freddien elämästä.
Niin, hän taisi kärsiä aika paljon ulkopuolisuuden tunteesta ja sitten kun hän luotti johonkin, ko. henkilö myi tarinat keltaiselle lehdistölle.
- ub35 - 2
Kympin Nainen kirjoitti:
Niin, hän taisi kärsiä aika paljon ulkopuolisuuden tunteesta ja sitten kun hän luotti johonkin, ko. henkilö myi tarinat keltaiselle lehdistölle.
Hitsi, sinähän olet Mercury-wiki!
- Marc Terenziä
Marc Terenzi- Love to be loved by you. Tätä kuunnellessa on mennyt monet illat haaveillessa...siitä oikeasta joka soittaa ja laulaa mulle tätä biisiä. Aaaaaah
- kelpais kyllä
http://www.youtube.com/watch?v=DOcES8zx2dg
Kunpa saiskin.- ub35-2
Meidät romanttiset kunnon miehet on sosiaalinen paine opettanut siihen, että tuo oli aivan ällöttävän imelän limaista. Suurelta osin vielä nimenomaan naiset ovat haukkuneet rakkauslaulut, joten tuskin tuota kukaan uskaltaa teille soittaa..
Tosin vähän överiksi tuo meni ja itseään toistavaksi näin romanttisen kunnon miehen korvaankin.
- Kympin Nainen
Kohta voin väittää tämän ketjun valloitetuksi by K.N. :)
Kai tämä(kin) nyt kuuntelemani voidaan sinkkuuteen linkata:
http://www.youtube.com/watch?v=Eh44QPT1mPE- ub35-2
Jotenkin tuollaisen perus-jampan oloisen Neil Youngin tunteelliset sanat ovat vielä koskettavampia kuin vaikka jonkun, jonka nimi on Terenzi (tosin naamaansa näkemättä tai mitään hänestä tietämättä).
Itselleni uusi:
John Legend - All of Me: http://youtu.be/450p7goxZqg
Ei tosin valitettavasti samalla tasolla aiempien legendojen kanssa. - Mies31v.
Loistava veisu. En muista ns. kivoja kommareitasi joille on palsta-asukin helppoa paukuttaa plussaa, koska ovat täyttä helppoutta. Helppojen juttujen kirjoittamisesta antaisin siperiaa, saatana!
Ja se että annatte jollekin plussan on vähän sama kun sanoisitte: Olet ihan kiva, mutta plussaa enempää en voi antaa, koska et vuodata mua! Toivottavasti löydät jonkun, koska sun kirjoitusten perusteella olet aivan loistokundi!!!! :)
Mutta laitoit taannoin Neil Youngin Hurricanen. Omassa top-20 listassa. Maailman parhaimpia biisejä. Tähän kohtaan hymiö mikä on sitä. :) - Kympin Nainen
Mies31v. kirjoitti:
Loistava veisu. En muista ns. kivoja kommareitasi joille on palsta-asukin helppoa paukuttaa plussaa, koska ovat täyttä helppoutta. Helppojen juttujen kirjoittamisesta antaisin siperiaa, saatana!
Ja se että annatte jollekin plussan on vähän sama kun sanoisitte: Olet ihan kiva, mutta plussaa enempää en voi antaa, koska et vuodata mua! Toivottavasti löydät jonkun, koska sun kirjoitusten perusteella olet aivan loistokundi!!!! :)
Mutta laitoit taannoin Neil Youngin Hurricanen. Omassa top-20 listassa. Maailman parhaimpia biisejä. Tähän kohtaan hymiö mikä on sitä. :)Loistokundi? :)
Joo, en pyri vuodattamaan. Joskus sitä tapahtuu vaikkei haluaisi tai tarkottaisi ja vaikka joku olisi hurrikaaniksi kutsunut. Mutta niitä ei mainosteta, koskaan, koska se ei voi olla itsetarkoitus. Ymmärrätkö eron? Tai ehkä puhutkin vaan koskettamisesta, mutta vuodat koska olet itse niin sydänverellä tjsp? - Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
Jotenkin tuollaisen perus-jampan oloisen Neil Youngin tunteelliset sanat ovat vielä koskettavampia kuin vaikka jonkun, jonka nimi on Terenzi (tosin naamaansa näkemättä tai mitään hänestä tietämättä).
Itselleni uusi:
John Legend - All of Me: http://youtu.be/450p7goxZqg
Ei tosin valitettavasti samalla tasolla aiempien legendojen kanssa.Tuosta linkkaamastasi tykkään myös, hyvin tehty kaikin puolin, eikä edes pieni kaupallisuuden tunnun sivumaku (ehkä kuvitelmaani?) haittaa kun on hyvät sanat jne.
Yksi minun suosikkoklassikoista, vaikka vähän surullisempi onkin:
http://www.youtube.com/watch?v=R7f189Z0v0Y - ub35-2
Kympin Nainen kirjoitti:
Tuosta linkkaamastasi tykkään myös, hyvin tehty kaikin puolin, eikä edes pieni kaupallisuuden tunnun sivumaku (ehkä kuvitelmaani?) haittaa kun on hyvät sanat jne.
Yksi minun suosikkoklassikoista, vaikka vähän surullisempi onkin:
http://www.youtube.com/watch?v=R7f189Z0v0YTuosta pääsikin Elvikseen, joka oli tietysti friikki myös. Jostain syystä friikit tekevät suhteettoman paljon hyvää musiikkia. Mieleen tulee heti myös Michael Jackson. Tämä ei tosin ainakaan näin setämiehen korvin tunnu koskevan tämän päivän wannabe-friikkejä, kuten Lady Gagaa. Onkohan muuten pöllinyt nimensä Queenilta?
Kun kohta kuitenkin jätät meidät, niin:
m.youtube.com/watch?v=TVwkS6AcszY - ub35-2
ub35-2 kirjoitti:
Tuosta pääsikin Elvikseen, joka oli tietysti friikki myös. Jostain syystä friikit tekevät suhteettoman paljon hyvää musiikkia. Mieleen tulee heti myös Michael Jackson. Tämä ei tosin ainakaan näin setämiehen korvin tunnu koskevan tämän päivän wannabe-friikkejä, kuten Lady Gagaa. Onkohan muuten pöllinyt nimensä Queenilta?
Kun kohta kuitenkin jätät meidät, niin:
m.youtube.com/watch?v=TVwkS6AcszYHöh linkkiä. Willie Nelson - She's gone piti olla.
- Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
Höh linkkiä. Willie Nelson - She's gone piti olla.
Jätän nyt ainakin nukkuakseni välillä...
Enpä tiedä onko uusissa hyviä friikkejä, hyvästeistä tuli mieleen tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=Ln8Sj_BDUrs - Kympin Nainen
Mies31v. kirjoitti:
Mutta laitoit taannoin Neil Youngin Hurricanen. Omassa top-20 listassa. Maailman parhaimpia biisejä. Tähän kohtaan hymiö mikä on sitä. :)Luin viestisi uudelleen, niin tajusin, että näkökulma oli eri...
eli never mind tuo aiempi viestini :)
ps. älä mieti niitä plussia liikaa - ub35-2
Kympin Nainen kirjoitti:
Jätän nyt ainakin nukkuakseni välillä...
Enpä tiedä onko uusissa hyviä friikkejä, hyvästeistä tuli mieleen tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=Ln8Sj_BDUrsOsaa Blunt laulaa ja tunteella. Mutta friikkiydestään en tiedä.
Hyvää yötä. Itse taisin jo ehtiä unelmoimaan tarpeeksi, kun nukahdin vahingossa liian aikaisin.
Ai niin, samaistatko sinä itsesi esimerkiksi tuossa Willie Nelsonin kappaleessa Willieen vai siihen naiseen, jolle hän laulaa? Itselläni menee ehkä turhankin sukupuolisidonnaisesti samaistuminen. - Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
Osaa Blunt laulaa ja tunteella. Mutta friikkiydestään en tiedä.
Hyvää yötä. Itse taisin jo ehtiä unelmoimaan tarpeeksi, kun nukahdin vahingossa liian aikaisin.
Ai niin, samaistatko sinä itsesi esimerkiksi tuossa Willie Nelsonin kappaleessa Willieen vai siihen naiseen, jolle hän laulaa? Itselläni menee ehkä turhankin sukupuolisidonnaisesti samaistuminen.En oikeastaan samaistu kumpaankaan - ei oikeastaan tuollaisia tilanteita ole ollut, vaikka joku on uutta mahdollisuutta anellutkin. Se on vaan muutoin koskettava biisi (ja tykkään Willien äänestä). Oletko sinä siis kohdellut naisia huonosti?
- ub35-2
Kympin Nainen kirjoitti:
En oikeastaan samaistu kumpaankaan - ei oikeastaan tuollaisia tilanteita ole ollut, vaikka joku on uutta mahdollisuutta anellutkin. Se on vaan muutoin koskettava biisi (ja tykkään Willien äänestä). Oletko sinä siis kohdellut naisia huonosti?
En nyt tiedä huonosta sen enempää kuin varmaan suurin osa muistakaan ihmisistä. Enkä oikeastaan tarkoittanut vain tuon kappaleen sanoja omalla kohdallani, sinähän sen valitsit :)
Mutta joo, onhan aina jotain parantamisen varaa ja asioita, joita katuu. Kerran erotuskissa myös anelin naista takaisin ja siinä sitten samalla katsoin itsekriittisesti omia tekojani. Ei sillä toivottuun lopputulokseen päästy, mutta siitä jäi avoimuutta itseni ja virheidenikin näkemiseen. Pakon edessä oppi siis tarkastelemaan itseään kriittisesti. Mutta ei sieltä mitään kauheita mörköjä silloin löytynyt ja ne pienetkin olen itselleni antanut anteeksi. Enkä siitä erosta silloista itseäni syytä, vaikka petrattavaa käytöksessä olikin.
Oletko ollut juhlimassa vai mikä valvottaa? - Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
En nyt tiedä huonosta sen enempää kuin varmaan suurin osa muistakaan ihmisistä. Enkä oikeastaan tarkoittanut vain tuon kappaleen sanoja omalla kohdallani, sinähän sen valitsit :)
Mutta joo, onhan aina jotain parantamisen varaa ja asioita, joita katuu. Kerran erotuskissa myös anelin naista takaisin ja siinä sitten samalla katsoin itsekriittisesti omia tekojani. Ei sillä toivottuun lopputulokseen päästy, mutta siitä jäi avoimuutta itseni ja virheidenikin näkemiseen. Pakon edessä oppi siis tarkastelemaan itseään kriittisesti. Mutta ei sieltä mitään kauheita mörköjä silloin löytynyt ja ne pienetkin olen itselleni antanut anteeksi. Enkä siitä erosta silloista itseäni syytä, vaikka petrattavaa käytöksessä olikin.
Oletko ollut juhlimassa vai mikä valvottaa?Ai niin, anteeksi, luin huolimattomasti niin jäi huomaamatta tuo "esimerkiksi" :)
Yleisemmin ajatellen riippuu täysin biisistä kumpaan samaistun ja joskus voi käydä niin, että "rooli" vaihtuu kesken biisiä, muuttuu kertojasta kuulijaksi tai toisin päin. Tai sitten tarinassa on vain muuten jotain kiehtovaa, ilman suurtakaan samaistumista. Tajusin juuri, että ainakin viime aikoina olen kuunnellut pääasiassa miesten esittämiä biisejä. Tästähän voisi tehdä kaikenlaisia johtopäätöksiä :)
En ollut juhlimassa eilen, muuten vaan ajantaju katosi fiilistellessä. Yöllä puuhastelussa (tai vaan oleskelussa) on oma hieno tunnelma. Arki vaan rajoittaa jonkun verran noita tunnelmointeja. Entä itse, olitko siis jo herännyt alkuyöstä? - ub35-2
Kympin Nainen kirjoitti:
Ai niin, anteeksi, luin huolimattomasti niin jäi huomaamatta tuo "esimerkiksi" :)
Yleisemmin ajatellen riippuu täysin biisistä kumpaan samaistun ja joskus voi käydä niin, että "rooli" vaihtuu kesken biisiä, muuttuu kertojasta kuulijaksi tai toisin päin. Tai sitten tarinassa on vain muuten jotain kiehtovaa, ilman suurtakaan samaistumista. Tajusin juuri, että ainakin viime aikoina olen kuunnellut pääasiassa miesten esittämiä biisejä. Tästähän voisi tehdä kaikenlaisia johtopäätöksiä :)
En ollut juhlimassa eilen, muuten vaan ajantaju katosi fiilistellessä. Yöllä puuhastelussa (tai vaan oleskelussa) on oma hieno tunnelma. Arki vaan rajoittaa jonkun verran noita tunnelmointeja. Entä itse, olitko siis jo herännyt alkuyöstä?Patti Smith Group - Because the night 1978: http://youtu.be/xACZHv-sLCg
No yöihminen minäkin kai olen. Mutta eilen oli aikaista herätystä, ulkoilua ja kolme olusta, niin nukahdin jo alkuillasta ja heräsin erikoiseen aikaan. - Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
Patti Smith Group - Because the night 1978: http://youtu.be/xACZHv-sLCg
No yöihminen minäkin kai olen. Mutta eilen oli aikaista herätystä, ulkoilua ja kolme olusta, niin nukahdin jo alkuillasta ja heräsin erikoiseen aikaan.Upea nainen ja upea biisi, hienosti löydetty vaikka yö jo menikin - kiitos :)
(nyt kun muistutit niin sain hyvän syyn kuunnella pitkästä aikaa Pattia enemmänkin).
Tähän vähän erilaista välillä, uudempaa ja suomalaista - lahjakas ja mielenkiintoinen tapaus tämäkin mielestäni:
http://www.youtube.com/watch?v=GYbNRgKfG_Y - Hämärän rajoilta
Kympin Nainen kirjoitti:
Upea nainen ja upea biisi, hienosti löydetty vaikka yö jo menikin - kiitos :)
(nyt kun muistutit niin sain hyvän syyn kuunnella pitkästä aikaa Pattia enemmänkin).
Tähän vähän erilaista välillä, uudempaa ja suomalaista - lahjakas ja mielenkiintoinen tapaus tämäkin mielestäni:
http://www.youtube.com/watch?v=GYbNRgKfG_YChisu on minunkin salaisia paheitani. Arvostan hänen monipuolisuuttaan: säveltää, sanoittaa, laulaa, soittaa, tuottaakin kaiketi... "Baden-Badenista" lähtien olin myyty: kappale oli höpsö sellaisella viehättävällä tavalla, jolla nykyhittimusiikki liian harvoin on (höpsöyttä kyllä piisaa mutta hurmaavuuden laita on niin ja näin).
En kuitenkaan linkitä sitä tähän, vaan jonkin muun.
https://www.youtube.com/watch?v=MToRGSVm4xk
Joskus HC-ätmi-piireissä Chisua pidetään kaameana feminatsina, lähinnä "Miehistä viis!" -kappaleen vuoksi (joskus myös "Kohtalon oman", kun vähemmän tarkka kuuntelija ajattelee naisen laulavan miehen sormien katkomisesta). Se lienee kuitenkin kontekstista irrotettu tulkinta: levyn alkupuolella julistetaan uhmakkaasti miesten olevan turhia, mutta tässä albumin nimi- ja päätöskappaleessa huomataankin vapauden ja itsenäisyyden olevan synonyymi yksinäisyydelle. - Kympin Nainen
Chisu on minunkin salaisia paheitani. Arvostan hänen monipuolisuuttaan: säveltää, sanoittaa, laulaa, soittaa, tuottaakin kaiketi... "Baden-Badenista" lähtien olin myyty: kappale oli höpsö sellaisella viehättävällä tavalla, jolla nykyhittimusiikki liian harvoin on (höpsöyttä kyllä piisaa mutta hurmaavuuden laita on niin ja näin).
Joskus HC-ätmi-piireissä Chisua pidetään kaameana feminatsina, lähinnä "Miehistä viis!" -kappaleen vuoksi (joskus myös "Kohtalon oman", kun vähemmän tarkka kuuntelija ajattelee naisen laulavan miehen sormien katkomisesta). Se lienee kuitenkin kontekstista irrotettu tulkinta: levyn alkupuolella julistetaan uhmakkaasti miesten olevan turhia, mutta tässä albumin nimi- ja päätöskappaleessa huomataankin vapauden ja itsenäisyyden olevan synonyymi yksinäisyydelle.Mielenkiintoista että sinä(kin) fanitat Chisua :)
Joo, uskomaton monilahjakkuus kyllä musiikin saralla. Minusta hän on parantanut ja parantunut aina vain albumista toiseen. Yksi hänen parhaita puoliaan on mielestäni tunnelmien maalailussa, erityisesti myöhemmillä albumeilla. Biisien kaikki elementit tukevat toisiaan, esim. sanat ovat oivaltavia paitsi merkitykseltään niin myös äänteiltään tukien melodiaa. Kuulostaa muuten jotenkin tutulta…
Mielenkiintoista jos Chisun biisejä on feminatsismiksi tulkittu. Hyvin erilainen mielikuva ihmisuhdekiemuroista kertovien biisien kertojahahmosta on minulle muodostunut - jos nyt haluaisi jonkunlaista yksinkertaistusta taikka yleistystä albumeista tehdä.
Itse luen biiseihin myös paljon huumoria ja ironiaa, esim. tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=-G8QQkGRdKc - ub35-2
Chisu on minunkin salaisia paheitani. Arvostan hänen monipuolisuuttaan: säveltää, sanoittaa, laulaa, soittaa, tuottaakin kaiketi... "Baden-Badenista" lähtien olin myyty: kappale oli höpsö sellaisella viehättävällä tavalla, jolla nykyhittimusiikki liian harvoin on (höpsöyttä kyllä piisaa mutta hurmaavuuden laita on niin ja näin).
Joskus HC-ätmi-piireissä Chisua pidetään kaameana feminatsina, lähinnä "Miehistä viis!" -kappaleen vuoksi (joskus myös "Kohtalon oman", kun vähemmän tarkka kuuntelija ajattelee naisen laulavan miehen sormien katkomisesta). Se lienee kuitenkin kontekstista irrotettu tulkinta: levyn alkupuolella julistetaan uhmakkaasti miesten olevan turhia, mutta tässä albumin nimi- ja päätöskappaleessa huomataankin vapauden ja itsenäisyyden olevan synonyymi yksinäisyydelle.Chisu on ehkä paras uudehko suomalainen juttu musiikissa.
Minusta noita samanaikaisesti höpsöjä, mutta kuitenkin vakavasti otettavia naisia on viime vuosina ollut muitakin, kuten valtakunnan virallinen ihana Jenni Vartiainen ja Anna Puu.
Vaikka itsekin olen feminatsismin vastarintaliikkeessä mukana, niin Chisun miesvihapuheet " lasken normaalin kiukuttelun pariin kuuluviksi. Lähes jokainen parisuhdekokenut (ja palstan perusteella myös kokematon) on varmaan joskus kironnut vastakkaisen sukupuolen helvettiin esimerkiksi riidan tai eron tiimellyksessä.
Tässä Jennin feminismiä, vähän huolestuttaa vain, jos sanat tulkitsee elinikäisen rakkauden vastaisiksi.
Jenni Vartiainen - Junat ja naiset (Virallinen mu…: http://youtu.be/kjfVme5npco - Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
Chisu on ehkä paras uudehko suomalainen juttu musiikissa.
Minusta noita samanaikaisesti höpsöjä, mutta kuitenkin vakavasti otettavia naisia on viime vuosina ollut muitakin, kuten valtakunnan virallinen ihana Jenni Vartiainen ja Anna Puu.
Vaikka itsekin olen feminatsismin vastarintaliikkeessä mukana, niin Chisun miesvihapuheet " lasken normaalin kiukuttelun pariin kuuluviksi. Lähes jokainen parisuhdekokenut (ja palstan perusteella myös kokematon) on varmaan joskus kironnut vastakkaisen sukupuolen helvettiin esimerkiksi riidan tai eron tiimellyksessä.
Tässä Jennin feminismiä, vähän huolestuttaa vain, jos sanat tulkitsee elinikäisen rakkauden vastaisiksi.
Jenni Vartiainen - Junat ja naiset (Virallinen mu…: http://youtu.be/kjfVme5npcoEn näe Jenniä yhtä hurmaavan höpsönä kuin Chisu ja Anna Puu, mutta myönnettäköön, etten Jennin tuotantoa tunne yhtä hyvin kuin nähden kahden muun daamin. Jenni vaan jotenkin vaikuttaa ”vakavammalta”.
Enkä usko että näidenkään artistien kohdalla biisien sanoja on tarkoitettu aina ihan kirjaimellisesti otettaviksi. Laitetaan vaihteeksi Anna Puuta, tämä on minusta jotenkin ihana:
http://www.youtube.com/watch?v=eFjaateiDNY - ub35 - 2
Kympin Nainen kirjoitti:
En näe Jenniä yhtä hurmaavan höpsönä kuin Chisu ja Anna Puu, mutta myönnettäköön, etten Jennin tuotantoa tunne yhtä hyvin kuin nähden kahden muun daamin. Jenni vaan jotenkin vaikuttaa ”vakavammalta”.
Enkä usko että näidenkään artistien kohdalla biisien sanoja on tarkoitettu aina ihan kirjaimellisesti otettaviksi. Laitetaan vaihteeksi Anna Puuta, tämä on minusta jotenkin ihana:
http://www.youtube.com/watch?v=eFjaateiDNYTosikkona otan tuon loukkauksena ja alan mykkäkouluun!
- Kympin Nainen
ub35 - 2 kirjoitti:
Tosikkona otan tuon loukkauksena ja alan mykkäkouluun!
No näköjään kun nikkisikin tuolla tavoin venähti..
Voi voi, leppynetköhän koskaan? - ub35 - 2
Kympin Nainen kirjoitti:
No näköjään kun nikkisikin tuolla tavoin venähti..
Voi voi, leppynetköhän koskaan?Tiedä häntä. Mutta tämä onkin uutta:
Sara Bareilles - Say You're Sorry (Studio Version…: http://youtu.be/2Tb7xQlucmU - Kympin Nainen
ub35 - 2 kirjoitti:
Tiedä häntä. Mutta tämä onkin uutta:
Sara Bareilles - Say You're Sorry (Studio Version…: http://youtu.be/2Tb7xQlucmUHmmm. Kuuluuko minun nyt sanoa, että anteeksipyyntö hyväksytty vai oliko samaistumista perinteisesti, ei-perinteisesti tai ollenkaan?
- ub35 - 2
Kympin Nainen kirjoitti:
Hmmm. Kuuluuko minun nyt sanoa, että anteeksipyyntö hyväksytty vai oliko samaistumista perinteisesti, ei-perinteisesti tai ollenkaan?
Perinteettömästi.
Mutta sinä voisit nyt lurauttaa sulosointuja ilmoille! - Kympin Nainen
ub35 - 2 kirjoitti:
Perinteettömästi.
Mutta sinä voisit nyt lurauttaa sulosointuja ilmoille!Uusi ilta ja uudet kujeet:
http://www.youtube.com/watch?v=bfRHYA2Spsw - ub35-2
Kympin Nainen kirjoitti:
Uusi ilta ja uudet kujeet:
http://www.youtube.com/watch?v=bfRHYA2SpswTuo oli loistava uusi (kai) tuttavuus.
Tämä on vain illan teeman ja kipaleen nimen takia:
SpongeBob SquarePants Production Music - Good Bye…: http://youtu.be/Mj4SBxIcRrE
Vähän surullista, vaikka en nykyisin niin selvästi sambaajien puolella enää olekaan kuin nuorena idealistina. - Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
Tuo oli loistava uusi (kai) tuttavuus.
Tämä on vain illan teeman ja kipaleen nimen takia:
SpongeBob SquarePants Production Music - Good Bye…: http://youtu.be/Mj4SBxIcRrE
Vähän surullista, vaikka en nykyisin niin selvästi sambaajien puolella enää olekaan kuin nuorena idealistina.Siellä on maansuru nyt.
Viitsiiköhän itsekään edes enempää katsoa :(
http://www.youtube.com/watch?v=yae89d9a-cw - ub35-2
Kympin Nainen kirjoitti:
Siellä on maansuru nyt.
Viitsiiköhän itsekään edes enempää katsoa :(
http://www.youtube.com/watch?v=yae89d9a-cwElkie Brooks - Sunshine After The Rain: http://youtu.be/geEEUELScUs
Uusi ilta ja uusi peli. Vaikka uusia kotikisoja ei brasseille taida elinaikanaan tulla.. mutta on neljän parhaan joukkoon pääsykin aika hyvin. - Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
Elkie Brooks - Sunshine After The Rain: http://youtu.be/geEEUELScUs
Uusi ilta ja uusi peli. Vaikka uusia kotikisoja ei brasseille taida elinaikanaan tulla.. mutta on neljän parhaan joukkoon pääsykin aika hyvin.Tuo olikin täysin uusi tuttavuus minulle! Kumpi on suosikkisi tänään?
Minulla ei suurta väliä, ehkä olisi kiva jos finaalissa olisi edes yksi etelä-amerikkalainen joukkue, mutta toisaalta fanitan myös Hollantia.
Minusta on hassua ettei kisojen teemabiisiä ole juuri lähetyksissä kuulunut (ainakaan silloin kun itse olen ollut kuulolla). Aika perusrenkutushan tuo on, mutta hyvin tehty (ainakin video):
http://m.youtube.com/#/watch?v=DDvol6y7TVQ - ub35-2
Kympin Nainen kirjoitti:
Tuo olikin täysin uusi tuttavuus minulle! Kumpi on suosikkisi tänään?
Minulla ei suurta väliä, ehkä olisi kiva jos finaalissa olisi edes yksi etelä-amerikkalainen joukkue, mutta toisaalta fanitan myös Hollantia.
Minusta on hassua ettei kisojen teemabiisiä ole juuri lähetyksissä kuulunut (ainakaan silloin kun itse olen ollut kuulolla). Aika perusrenkutushan tuo on, mutta hyvin tehty (ainakin video):
http://m.youtube.com/#/watch?v=DDvol6y7TVQIkinähän eurooppalainen joukkue ei ole voittanut Euroopan ulkopuolella, olisihan se ikävää luopua tästäkin perinteestä. Ja Messi on sympaattisempi kuin Hollannin suurimmat starat. Toisaalta Argentiina ei oikein osaa joukkuepeliä ja Van Gaal on nero, joten kyllä näyttää Hollannin voitolta. Toisaalta Messi voi voittaa pelin yksin.
Ei siis minullekaan niin suuresti väliä, mutta Argentiinan puolella aavistuksen enemmän. - Kympin Nainen
ub35-2 kirjoitti:
Ikinähän eurooppalainen joukkue ei ole voittanut Euroopan ulkopuolella, olisihan se ikävää luopua tästäkin perinteestä. Ja Messi on sympaattisempi kuin Hollannin suurimmat starat. Toisaalta Argentiina ei oikein osaa joukkuepeliä ja Van Gaal on nero, joten kyllä näyttää Hollannin voitolta. Toisaalta Messi voi voittaa pelin yksin.
Ei siis minullekaan niin suuresti väliä, mutta Argentiinan puolella aavistuksen enemmän.No niin, toiveesi (ja minunkin kai) toteutui - minä kyllä nukahdin joten en nähnyt matsia loppuun. Nyt täytyy sitten toivoa, että Argentiina pärjää vielä Saksallekin, mutta se voi olla kyllä kovempi pala purtavaksi (ellei tuo mainitsemasi perinne sitten pitäisi pintansa Saksan kovaa pelivirettä vastaan).
Mitäs tänään kuuntelet? Minä eksyin tämmöisille poluille:
http://www.youtube.com/watch?v=qQBLZMULSbo - ub35 - 2
Kympin Nainen kirjoitti:
No niin, toiveesi (ja minunkin kai) toteutui - minä kyllä nukahdin joten en nähnyt matsia loppuun. Nyt täytyy sitten toivoa, että Argentiina pärjää vielä Saksallekin, mutta se voi olla kyllä kovempi pala purtavaksi (ellei tuo mainitsemasi perinne sitten pitäisi pintansa Saksan kovaa pelivirettä vastaan).
Mitäs tänään kuuntelet? Minä eksyin tämmöisille poluille:
http://www.youtube.com/watch?v=qQBLZMULSboKohta taas viidestoista yö palstalla.
Oikeastaan Saksa kai tuon voiton ansaitsisi, mutta vaikea sympata heitä. Tosin ansaitsisivat kyllä symppauksenkin, syy on lähinnä omassa asenteellisuudessani.
Edith Piaf - La Vie En Rose: http://youtu.be/kFzViYkZAz4 - Kympin Nainen
ub35 - 2 kirjoitti:
Kohta taas viidestoista yö palstalla.
Oikeastaan Saksa kai tuon voiton ansaitsisi, mutta vaikea sympata heitä. Tosin ansaitsisivat kyllä symppauksenkin, syy on lähinnä omassa asenteellisuudessani.
Edith Piaf - La Vie En Rose: http://youtu.be/kFzViYkZAz4Tuosta upeasta ”varpusesta” tuli jotakin ihan muuta mieleen, mutta laitetaan nyt kuitenkin illan teemaa myötäillen vaikka tämmöistä (vaikka minuakin vaivaa ihan sama asenteellisuus – jota ei faktoilla voi perustella - Saksaa vastaan):
http://www.youtube.com/watch?v=j09hpp3AxIE
- neiti ruiskukka
Ollos hyvä. Nyt täytyykin jo painella nukkumaan.
http://www.youtube.com/watch?v=QnVy5Yl6rGI- Hämärän rajoilta
Sealin "Kiss From A Rose" ja soundtrack yleensäkin oli Batman Whate... Foreverin parasta antia. Tim Burtonin kaksi ensimmäistä elokuvaa olivat lapsena synkkiä ja kauniita ja ovat sitä edelleen. Joel Schumacherin versio taas oli niiden rinnalla jotenkin pliisu jo penskana. Elliot Goldenthalin uusi Batman-teema leffaan ei kuitenkaan ole hassumpi (vaikka Danny Elfmanin näkemys 60-luvun tädätsädä ovatkin ne "oikeat" lepakkomiestunnarit... Nolanin trilogian tunnusmusiikeista taas ei ole lainkaan muistikuvaa, jotain mitäänsanomatonta varmaan siis). Ja sitten tämä on jäänyt jäänyt Foreverista hyvin mieleen:
https://www.youtube.com/watch?v=4YQh_7LYg-g - ub35-2
Sealin "Kiss From A Rose" ja soundtrack yleensäkin oli Batman Whate... Foreverin parasta antia. Tim Burtonin kaksi ensimmäistä elokuvaa olivat lapsena synkkiä ja kauniita ja ovat sitä edelleen. Joel Schumacherin versio taas oli niiden rinnalla jotenkin pliisu jo penskana. Elliot Goldenthalin uusi Batman-teema leffaan ei kuitenkaan ole hassumpi (vaikka Danny Elfmanin näkemys 60-luvun tädätsädä ovatkin ne "oikeat" lepakkomiestunnarit... Nolanin trilogian tunnusmusiikeista taas ei ole lainkaan muistikuvaa, jotain mitäänsanomatonta varmaan siis). Ja sitten tämä on jäänyt jäänyt Foreverista hyvin mieleen:
https://www.youtube.com/watch?v=4YQh_7LYg-gU2 - Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me (Live): http://youtu.be/PxngIpxYLdM
- Soliternium1977
Kauheita biisejä taas kerran. Löysin tällaisen remixin C64:lle tehdystä Ocean Loader 2 musasta, jota kelpaa kyllä kuunnella:
http://remix.kwed.org/download.php/1588/Peacemaker - Ocean Loader 2.mp3- ....................
- surullinen biisi
- suru ja tuska
- Yksin ähkin
Aina kun tuntuu, että jotain toivoa voisi olla, niin...
https://www.youtube.com/watch?v=gVVytJSwxAo- setämiesz
Aika järkkyä, että tuollainen pulskan suloinen kaverityttökin haaveilee pahiksista.
http://m.youtube.com/watch?v=-PDyE61l2D4#
- ironiaaa
Kiss - I was made for loving you baby :D
- anonyymi kurppa
- anonyymi kurppa
Laitetaan nyt vielä toinenkin..vaikka vaan siksi, että saan katsella kaunista miestä..R.I.P..Tuolta videolta siis..
- anonyymi kurppa
anonyymi kurppa kirjoitti:
Laitetaan nyt vielä toinenkin..vaikka vaan siksi, että saan katsella kaunista miestä..R.I.P..Tuolta videolta siis..
niin siis..
http://www.youtube.com/watch?v=3MMXjunSx80 - Kympin Nainen
anonyymi kurppa kirjoitti:
niin siis..
http://www.youtube.com/watch?v=3MMXjunSx80Oi, tykkää Jeff Buckleysta tosi paljon. Hänen versionsa Hallelujah:sta on... mikäköhän olisi sopiva sana... veretseisauttava, vähintäänkin.
http://www.youtube.com/watch?v=y8AWFf7EAc4 - Hector
Kympin Nainen kirjoitti:
Oi, tykkää Jeff Buckleysta tosi paljon. Hänen versionsa Hallelujah:sta on... mikäköhän olisi sopiva sana... veretseisauttava, vähintäänkin.
http://www.youtube.com/watch?v=y8AWFf7EAc4 - Kympin Nainen
Hector kirjoitti:
Oho! En tiennytkään että tästä oli Hectorin tekemä versio - aika mielenkiintoisesti käännetyt sanat.
Tässä vähän lisää tunnelmointia, vähän turhan melankolista kyllä, mutta tästäkin artistista tykkään:
http://www.youtube.com/watch?v=Ca95KaWAWM0&list=RDCa95KaWAWM0#t=NaN - Hämärän rajoilta
Kympin Nainen kirjoitti:
Oho! En tiennytkään että tästä oli Hectorin tekemä versio - aika mielenkiintoisesti käännetyt sanat.
Tässä vähän lisää tunnelmointia, vähän turhan melankolista kyllä, mutta tästäkin artistista tykkään:
http://www.youtube.com/watch?v=Ca95KaWAWM0&list=RDCa95KaWAWM0#t=NaNLeonard Cohenia on käännetty suomeksi yllättävän vähän. Hallelujahin lisäksi tiedossani ovat vain käännökset "Oon sun mies" ("I'm Your Man", Turkka Mali, esittäjänä ainakin Tapani Perttu ja Matti Esko), "Tanssi loppuun rakkauden" ("Dance Me to the End of Love", jälleen Turkka Mali, es. mm. Vera Telenius ja Kari Tapio), "Suzanne" (suom. & es. Hector) ja "Salaisuudessain" ("In My Secret Life", suom. & es. Tapani Kansa & Sani). Muitakin saattaa olla, mutta niihin en ole koskaan törmännyt.
Tuntemistani pahin huti tekstin näkökulmasta on viimeinen: Tapani Kansan luottamus omiin kykyihinsä kynän varressa on toisinaan vähän liian rajatonta. (Soitannollisesti tuokin versio kuitenkin on lead-kitaroineen varsin tyylikäs.) Laitetaan siis "Miljoona ruusua" -mummon tulkinta 80-luvun Cohen-klassikosta.
https://www.youtube.com/watch?v=xaDP5gXGRJw
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1674662- 1691611
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661437- 61926
Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124787Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6747Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy191731En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66719- 75710
- 40664