ovat typerän tuntuisia facebok-arvostelussaan
Lähes tyhmyytensä näyttävät, kun he ei ymmärrä facen plussapuolia ja hyötyjä, ovat varmoja että facessa ei ole juuri mitään hyödyllistä ja hyvää, joten kohta lähes siellä olevissa tyypeissäkään ei ole.
Ne jotka ei ole fasebokissa
42
190
Vastaukset
- Rimmir tänään
facebook on jo vanha juttu, nyt on instragamin aika. Miksi pitäisi mennä massan mukana ja olla mukana josakin minkä säännöt muut määräävät. ? Se on aivan turhaa psyykkausta heiltä jotka ovat facebookissa.
Miten sinä lopetat facebookin konton ellet halua olla mukana siinä enää?- juttannnnnnnnnnnnnn
ei suinkaan fb:ssa sen emenpää sääntöjä ole kuin normaalielämässä muutenkaan.
- I.P.
Miksi arvostelisin sitä? Ei mitään haisuakaan paikasta, eikä tekemisissäni koloa, johon sen sijoittaisin.
Yhtä vähän arvostelen sitä, kuin David Beckhamin Lego-innostusta.
Ihminen on terve, kun se leikkii, hieman muuntaen alkuperäistä. - Prrrrrrrrr sanoo O-O
On se kummallista, miten auliisti ja tiukkapipoisesti 60 -palstalaiset jaksavat arvostella toisten ihmisten tekemisiä. Vaikka asia ei mitenkään vaikuta heidän omaan elämäänsä, eivätkä he ole edes perehtyneet asiaan, negatiivisia kannanottoja löytyy ja sellaisia kirjoitellaan tännekin.
Arvostelijoille riittää myös arvostelijoita. - Hittolainen! Minä tiedän kaiken, ja kaikki menee päin kettua. - Kaikki ihmiset ovat niin tyhmiäkin!
Paitsi Minä ja Jälkeläiseni... ja Ystäväni ja ... yks Ihana...- /////
Etköhän itse nyt käyttäydy tosi tyhmästi, yleistät?
- Väitän ainakin niin
///// kirjoitti:
Etköhän itse nyt käyttäydy tosi tyhmästi, yleistät?
No minähän saan tietenkin arvostella, koska osaan ja tiedän kaiken!
- xmollamaija
Kyllähän FB-sivut ovat erittäin tärkeässä roolissa olleet monissa kriisitilanteissa, myös suomalaisille, Indonesian ja Thaimaan tsunamit, Japanin järistyksestä puhumattakaan. Eihän ulkoministeriön sivut toimi läheskään reaaliaikaisesti kuten FB-sivut.
- kaikkea kanssa
Miksi pitäisi ilmoitella asioistaan jossakin halvatun Facebookissa?
Jos kerran on tärkeää saada menemisensä ja tulemisensa ihmisten tietoon, voi kirjoitella kuulumiset paperilappuihin,
Kaupoissa käydessään sitten kiinnittelee niitä ilmoitustauluille.
Näin asiasta kiinnostuneet voivat niitä seinältä lueskella.
Jos kerran jonkun tuntemattoman tai puolitutun tyhjänpäiväiset jorinat ylipäätään ketään innostavat.- grrgcvcvc
kyllä paljon vaivattomampaa on ilmoittaa fb:ssa, eihän siinä tietyn kaupan seinä ole kaikkien silmissä, hankalaa.
- O - O
Tässä on taas esimerkki siitä, kuinka erilaisia tarpeemme ovat. Joku voi tiedottaa asioistaan kyläkaupan ilmoitustaululla kaikille tutuilleen. Toisen tutut ovat levittäytyneet laajemmalle alueelle. Maapallo "pienenee" kaiken aikaa ja suomalaisetkin ovat levittäytyneet kaikkiin maanosiin, niin nuoret kuin vanhatkin.
Onneksi jokainen voi valita omat yhteydenpitokanavansa. Lehdet ja kirjeet ovat myös ihan mukavia. Niitä kaupan ilmoituslappuja ei kovin moni kaupunkilainen taida lukea.
Nykyajan ihminen joutuu tekemään jatkuvasti valintoja. Kaiken aikaa keksitään ja tarjotaan uusia konkreettisia ja virtuaalisia tuotteita ja palveluita sekä yrityksille että yksityiskäyttöön. Käytätkö tietokonetta, iPadia tai älypuhelinta? Millaisia ohjelmia ja palveluita otat käyttöön joko omien tarpeiden ja toiveiden mukaan tai jonkun työ- tai muun yhteisön pakottamana.
Facebook on yksi palvelu, johon alun perin itse liityin työnantajani ehdotuksesta. Pian fb-kaverit lisääntyivät ja monet tutut erilaisista ympyröistä vuosien varrelta kutsuivat kaverikseen. Viimeaikoina on jo entisiä koulu- ja jopa leikkikavereita ilmestynyt mukaan omaan kaverijoukkoon.
Muutamat yhteisöt ovat perustaneet suljettuja ryhmiä, joissa voimme keskustella keskenämme ja jakaa silmänräpäyksessä sekä virallisia että epävirallisia tiedotteita. Omalla asunto-osakeyhtiöllämme on oma fb-ryhmänsä, jonka sisällä voidaan keskustella isolla tai pienemmällä joukolla. Avunpyyntöönkin voi saada heti vastauksen ja vapaaehtoisen avuntarjoajan melkein mihin tehtävään tahansa.
Monia avoimia ryhmiä on ilmestynyt ja luultavasti pian kaikilla järjestöillä on omat fb-sivut tai vastaavat.
Ennen google ja muut hakukoneet olivat ahkerassa käytössä tietoja etsittäessä, nykyisin tulee usein kirjoitettua kysymys omalle tai jollekin käytössä olevalle yhteisösivulle - ja usein joku asiaan perehtynyt voi vastata kysymykseen ihan samantien. Joskus asia käynnistää laajemman keskustelun ja saa sellaista tietoa, jota ei olisi keksinyt edes kysyä.
Kun tuttavat matkustelevat maailmalla voi joskus saada tietoa ja kuvia ajankohtaisista asioista jo ennen kuin niitä julkaistaan uutisissa.
Vapaa-aikana voi itse päättää, haluaako seurata omia "uutisia" vai antaako niiden odottaa huomiseen tai pitempäänkin.- fb yes
Yes. Ennen ostettiin pino kortteja ja postimerkkejä lomamatkalla ja istuttiin kirjoittelemassa niihin viestejä. Kortit saattoivat mennä perille matkailijaa myöhemmin. Nykyisin voi ottaa vaikka kännykällä kuvan ja kertoa kuulumisensa yhdellä klikkauksella valitulle joukolle fb-kavereita tai vaikka kaikille. Oletteko te ryhmitelleet omat fb-kaverinne?
fb yes kirjoitti:
Yes. Ennen ostettiin pino kortteja ja postimerkkejä lomamatkalla ja istuttiin kirjoittelemassa niihin viestejä. Kortit saattoivat mennä perille matkailijaa myöhemmin. Nykyisin voi ottaa vaikka kännykällä kuvan ja kertoa kuulumisensa yhdellä klikkauksella valitulle joukolle fb-kavereita tai vaikka kaikille. Oletteko te ryhmitelleet omat fb-kaverinne?
Kyllä, on ne läheisimmät ja sitten ne "ei niin läheiset".
- --€
ollakovaiei kirjoitti:
Kyllä, on ne läheisimmät ja sitten ne "ei niin läheiset".
Sukulaisten kanssa yhteyden pitoa suljetussa piirissä
--€ kirjoitti:
Sukulaisten kanssa yhteyden pitoa suljetussa piirissä
No näinpä se tahtoo mennä. Sukulaiset ja esim entiset työkaverit joihin yhteys on säilynyt vaikka paikkakunta on muuttunut. Samana pysynyt piiri oikeastaan koko ajan. Muutama ohikulkiija, jotka on tulleet ja menneet :).Pari entistä hyvää ystävää nuoruusvuosilta, olen iloinen olen että löysin heidät ja ollaan tavattukin. Eli kaikki nykyiset fb-kaverit sellaisia joiden kanssa ollaan aktiivisesti yhteyksissä.
- --€
ollakovaiei kirjoitti:
No näinpä se tahtoo mennä. Sukulaiset ja esim entiset työkaverit joihin yhteys on säilynyt vaikka paikkakunta on muuttunut. Samana pysynyt piiri oikeastaan koko ajan. Muutama ohikulkiija, jotka on tulleet ja menneet :).Pari entistä hyvää ystävää nuoruusvuosilta, olen iloinen olen että löysin heidät ja ollaan tavattukin. Eli kaikki nykyiset fb-kaverit sellaisia joiden kanssa ollaan aktiivisesti yhteyksissä.
Fb joo henkilökohtaisemmin ei kirjemäisesti mutta kun on suljettupiiri saa sanottavankin sanottua asiallisesti.
Täällä on yks hailee on kasvottomia ei tarvii kohan jotain mölähtää, no kun sais rauhassa sanoa sanottavansa mut ei näköjään onnistu, voipi olla pois ku siltä tuntuu. --€ kirjoitti:
Fb joo henkilökohtaisemmin ei kirjemäisesti mutta kun on suljettupiiri saa sanottavankin sanottua asiallisesti.
Täällä on yks hailee on kasvottomia ei tarvii kohan jotain mölähtää, no kun sais rauhassa sanoa sanottavansa mut ei näköjään onnistu, voipi olla pois ku siltä tuntuu.Nii, tai vähemmän asiallisesti, tai ainakin ymmärretään mitä toinen sanoo joko huumorilla tai ilman. Ja kettuiluista ei pelkoa :). Varmaan se kun ollaan omalla nimellä tekee sen että käyttäydytän asiallisesti. Jos menee laukomaan mitä sattuu. on entinen fb-kaveri, mane kasvaa muttia kunnia menee :). Tämä todellaki paremminkin viihdettä.
- --€
ollakovaiei kirjoitti:
Nii, tai vähemmän asiallisesti, tai ainakin ymmärretään mitä toinen sanoo joko huumorilla tai ilman. Ja kettuiluista ei pelkoa :). Varmaan se kun ollaan omalla nimellä tekee sen että käyttäydytän asiallisesti. Jos menee laukomaan mitä sattuu. on entinen fb-kaveri, mane kasvaa muttia kunnia menee :). Tämä todellaki paremminkin viihdettä.
Aha luulin et oot töissä, mä oon seilanut vissiin kymmenen tuntia silleen 5-6 km tunnissa vanhoja paikkoja katellessa, nyt laitoin ankkuriin söin kunnolla, siestaa on kuuma parempi kuin kylmä, kiva kun vastasit .
- ollakovai ei ei rek
--€ kirjoitti:
Aha luulin et oot töissä, mä oon seilanut vissiin kymmenen tuntia silleen 5-6 km tunnissa vanhoja paikkoja katellessa, nyt laitoin ankkuriin söin kunnolla, siestaa on kuuma parempi kuin kylmä, kiva kun vastasit .
Joo, menossa töihin just. Kyllä minä aina ruukssn vastata kun joku mulle porisee, siis ystävällisessä hengessä..
- €ero
ollakovai ei ei rek kirjoitti:
Joo, menossa töihin just. Kyllä minä aina ruukssn vastata kun joku mulle porisee, siis ystävällisessä hengessä..
Silleen, anteeksi tunkelilu ootko sairaala alalla, on ollu terveys onkelmia ja joutunu käymään lekurissa viimeaikoina.
- huvinsa kullakin
€ero kirjoitti:
Silleen, anteeksi tunkelilu ootko sairaala alalla, on ollu terveys onkelmia ja joutunu käymään lekurissa viimeaikoina.
Teillä kahdella tuntuu olevan samanlaisia kirjoitusvirheitä ja muutenkin oudon tuntuista ajatusten vaihtoa?
Vaikka saahan sitä täällä itsensäkin kanssa keskustella. - fhknhyiv
huvinsa kullakin kirjoitti:
Teillä kahdella tuntuu olevan samanlaisia kirjoitusvirheitä ja muutenkin oudon tuntuista ajatusten vaihtoa?
Vaikka saahan sitä täällä itsensäkin kanssa keskustella.Haittaako se mitään
- O - O
Vaikka saahan sitä täällä itsensäkin kanssa keskustella.Jospa ovat sielunveljiä tai -sisaria?
Miksi sinua häiritsee ja pistää pohtimaan kummallisia?
Käykö kateeksi? Etkö sinä koe saavasi riittävästi huomiota kirjoituksillesi?
Kerropa meille! - En osaa
O - O kirjoitti:
Jospa ovat sielunveljiä tai -sisaria?
Miksi sinua häiritsee ja pistää pohtimaan kummallisia?
Käykö kateeksi? Etkö sinä koe saavasi riittävästi huomiota kirjoituksillesi?
Kerropa meille!En ymmärrä mitään facebookista.
En tiedä miten sinne mennään? En osaa.
Minulla ei ole tietokonetta ollenkaan,vain älypuhelin.
Täällä kirjoitellaan kuvista Ym.?
Omaa kuvaani en osaisi mihinkään lähettää?
Olen pudonnut tästä maailmasta täysin ulos. Tai en ole sinne koskaan päässytkään. - ollakovaiei, eirek
€ero kirjoitti:
Palvelualalla, kovin tarkkaan ei täällä viiti kertoa. Ite kullakinhan ne vaivat tulee iän myötä.
- ollakovaiei eirek
Vaikka saahan sitä täällä itsensäkin kanssa keskustella.Joo outoahan Se on ku puhutaan ihminen ihmiselle.
- .mollamaija
€ero kirjoitti:
Kolmannelle korvapuusti! Mansikoita olen popsinut. Se vissiin laittaa nesteet kiertämään.
Möksälle palattiin, kun oli lapsukaisia pari päivää leikitetty. Työstä se kävi.
Okv sitten töissä ja euro puattipoukamassa. - €ero
.mollamaija kirjoitti:
Kolmannelle korvapuusti! Mansikoita olen popsinut. Se vissiin laittaa nesteet kiertämään.
Möksälle palattiin, kun oli lapsukaisia pari päivää leikitetty. Työstä se kävi.
Okv sitten töissä ja euro puattipoukamassa.Justii ankkuroin yhen luodonkuppeelle, tässä ei näy olevan lokkeja, viime yönä pahalaiset kailotti piti vaihtaa paikkaa kello neljä aamulla. Vai on menny lapsosten kans, minkä ikäsiä siitä se riippuu mun jälkikasvut olis ensviikolla silmän alla jollei tuu muutoksia,
- --€
ollakovaiei eirek kirjoitti:
Joo outoahan Se on ku puhutaan ihminen ihmiselle.
Jollai on hampaan kolossa vikkoo,
- .mollamaija
€ero kirjoitti:
Justii ankkuroin yhen luodonkuppeelle, tässä ei näy olevan lokkeja, viime yönä pahalaiset kailotti piti vaihtaa paikkaa kello neljä aamulla. Vai on menny lapsosten kans, minkä ikäsiä siitä se riippuu mun jälkikasvut olis ensviikolla silmän alla jollei tuu muutoksia,
4 v ja toinen 8 kk. Ovat niin poikia niin poikia. Itellä vaan tyttöjä, niin nää lapsenlapset erilaisa. Se mollamaija oli sitten kelvannut jollekin, oisko naikkonen vienyt, sen nimen siis.
Vaan ei haittaa, mä on riepunukke :-) - ollakovaiei ei rek
--€ kirjoitti:
Jollai on hampaan kolossa vikkoo,
Ai sulle vai mulle :)?
- --€
ollakovaiei ei rek kirjoitti:
Ai sulle vai mulle :)?
Sori, en tietenkään sulle, vaan noille sivullisille.
Viime viikolla paleli nyt hikoilee vaikka on paikallaan, hiukan viileämpää loppuviikolla, jaa aina pitää valittaa ei mikään hyvää, lomailijoitakin on kovasti liikenteessä on oltu ajatusten vaihdossa. - soudahuopaa
fhknhyiv kirjoitti:
Haittaako se mitään
Outoa näiden yksityisasioiden kertoilu täällä yleisellä koko maailmalle näkyvällä palstalla. Mitäs jos kertoilisitte henk.koht. asianne siellä naamakirjassa.
- tuulo98
En osaa kirjoitti:
En ymmärrä mitään facebookista.
En tiedä miten sinne mennään? En osaa.
Minulla ei ole tietokonetta ollenkaan,vain älypuhelin.
Täällä kirjoitellaan kuvista Ym.?
Omaa kuvaani en osaisi mihinkään lähettää?
Olen pudonnut tästä maailmasta täysin ulos. Tai en ole sinne koskaan päässytkään.Voi kun hauska kirjoitus! Ei siinä, olen varmaan itsekin pudonnut, ainakin osasta tätä digi-menoa! :)
--€ kirjoitti:
Sori, en tietenkään sulle, vaan noille sivullisille.
Viime viikolla paleli nyt hikoilee vaikka on paikallaan, hiukan viileämpää loppuviikolla, jaa aina pitää valittaa ei mikään hyvää, lomailijoitakin on kovasti liikenteessä on oltu ajatusten vaihdossa.Kuuma on, ei oikein tahdo saada yölläkään nukuttua kun on niin kuuma eikä auta vaikka akkunat on auki. Ajatusten vaihtoa minäkin, koko päivän. Nyt saapi ihan rauhottua sitten kohta yöpuulle.
soudahuopaa kirjoitti:
Outoa näiden yksityisasioiden kertoilu täällä yleisellä koko maailmalle näkyvällä palstalla. Mitäs jos kertoilisitte henk.koht. asianne siellä naamakirjassa.
Minkähän yksityisian täällä mieki olen kertonu :)? Ihan yleistä turinaa joka vois sopia kehen tahansa.
- Ystävät ja kylän....
Ihminen pystyy pitämään korkeintaan kuusi ystävää. Yksi ja kaksi ystävää
hoituu parhaiten, niitä ehtii tavata. Muut on vain tuttavia ja naapureita. Tietysti
on sukulaiset mutta ne lasketaankin jo perheeseen. Koko maailman kanssa ei
tarvitse seurustella. - Merilii
OlenTwittwrissä ja Instagramissa.
- Painovirhe paholai-
nen muutti Twitterin joksikin muuksi. :)
- 12-7
Näin on totuus, Olin viikon ja vika kielellä...
- pakko oppua?
Mitä hyötyä on Instagramista? Miten sitä käytetään? Kuinka sen saa käyttöön ja mitä tietoja sinne on pakko antaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731