Köyhän prototyyppi

milIainen

Esitelkää köyhän prototyyppi.

Onko köyhässä sellaisia piirteitä, joita itse välttelette, jotta ette tulisi leimatuksi köyhäksi?

48

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyylikäs köyhäily

Köyhyyttä on monenlaista. Järjen köyhyyttä. Rahan vähyyttä.
      Miten niin leimatuksi köyhäksi?
      Nykyään voi elää vähällä rahalla ja se on tyylikästä, jos sen tekee tyylillä. Tyylikkään köyhäilyn taito, nääs.

• @^@

Komppaan "tyylikästä köyhäilyä".
      Tyylikäs köyhä ei käytä makkara-keskari -ruokavaliota.
      Tyylikäs kerää itse villiruokansa puhtaasta luonnosta.
      On terveystietoinen ja pitää kuntoaan yllä.
      Tuunaa vaatteensa persoonallisiksi.
      Pyöräilee tuunatulla vanhalla polkupyörällä.
      Tyylikäs köyhä ei urputa :)

• ap.

Minkä takia rahaköyhyydestä on niin vaikea puhua ja aletaan puhumaan jostain wannebe-köyhäilystä, joka on muoti-ilmiö ja täysin eri asia.

Kyllä jokainen ymmärtää, että puhun köyhästä, joka joutuu asioimaan sossussa tai olemaan tyyliin ilman ruokaa, jos ei siellä asioi.

• tyylikäs köyhäily

Miten niin jokainen ymmärtää, että tarkoitat sosiaalitoimistosta toimeentulotukea saavaa, jos et kirjoita?
        Sitäkö kysyt, että miten toimeentulotukea saava piilottaa sen, että saa toimeentulotukea?
        Olisit heti sanonut!

Siinä ei ole mitään piilottelemista, jos saa toimeentulotukea. Sitä saa vain todelliseen tarpeeseen. Usein vain vähän aikaa vaikeassa elämänvaiheessa. Muun ajan sitten maksavat veroja. Meillä on Suomessa hieno yhteiskunta, joka auttaa tarvitsevaa. Ollaan siitä ylpeitä.

Vanhanaikaista, julmaa ja järjen köyhyyttä on "rahaköyhyyden" takia leimaaminen huonommaksi!
        Minä puolestaan leimaan nämä leimaajat sydämettömiksi idiooteiksi.

• tyylikäs köyhäily
        tyylikäs köyhäily kirjoitti:

Miten niin jokainen ymmärtää, että tarkoitat sosiaalitoimistosta toimeentulotukea saavaa, jos et kirjoita?
        Sitäkö kysyt, että miten toimeentulotukea saava piilottaa sen, että saa toimeentulotukea?
        Olisit heti sanonut!

Siinä ei ole mitään piilottelemista, jos saa toimeentulotukea. Sitä saa vain todelliseen tarpeeseen. Usein vain vähän aikaa vaikeassa elämänvaiheessa. Muun ajan sitten maksavat veroja. Meillä on Suomessa hieno yhteiskunta, joka auttaa tarvitsevaa. Ollaan siitä ylpeitä.

Vanhanaikaista, julmaa ja järjen köyhyyttä on "rahaköyhyyden" takia leimaaminen huonommaksi!
        Minä puolestaan leimaan nämä leimaajat sydämettömiksi idiooteiksi.

Tiedätkö ketjun aloittaja, paljonko Nalle Wahlroos ja Antti Herlin saavat maataloustukea?

Ei se mitään, vaikket tiedä :) kvg

http://www.hs.fi/talous/a1391655006854

• tyylikäs köyhäily
        tyylikäs köyhäily kirjoitti:

Tiedätkö ketjun aloittaja, paljonko Nalle Wahlroos ja Antti Herlin saavat maataloustukea?

Nalle Wahlroos just karkasi Ruotsiin, ettei tarvitse maksaa Suomeen PERINTÖVEROA.
        Tavallinen duunari maksaa veronsa, selvittyään nikarasta toimentulotuen avulla.

• tyylikäs köyhäily kirjoitti:

"tyylikäs köyhäily"

Kaikilla vanhemmilla on velvollisuus jättää elämänsä tulokset lapsilleen.
        Varsinkin jos niitä tuloksia ei itse tarvitse.
        Ja pitää aina muistaa että kaikki perivät jotakin.
        Joko rahaa, älykkyytensä, tai Geeninsä.
        Mikä muka on ketään haukkumaan?
        Tunturi-mopo, Kartano, Katiska...
        Kaikkien noiden eteen on tehty töitä.
        Jokainen kykynsä mukaan.
        Mikä parasta, jokainen saa äänestääkin ihan vapaasti.

Paha on vauvan valittaa, jos Maitoa valuu ohi
        vain yrittää vielä uudestaan jospa nyt osuisi kohi.

H.

• tyylikäs köyhäily
        hunksz kirjoitti:

"tyylikäs köyhäily"

Kaikilla vanhemmilla on velvollisuus jättää elämänsä tulokset lapsilleen.
        Varsinkin jos niitä tuloksia ei itse tarvitse.
        Ja pitää aina muistaa että kaikki perivät jotakin.
        Joko rahaa, älykkyytensä, tai Geeninsä.
        Mikä muka on ketään haukkumaan?
        Tunturi-mopo, Kartano, Katiska...
        Kaikkien noiden eteen on tehty töitä.
        Jokainen kykynsä mukaan.
        Mikä parasta, jokainen saa äänestääkin ihan vapaasti.

Paha on vauvan valittaa, jos Maitoa valuu ohi
        vain yrittää vielä uudestaan jospa nyt osuisi kohi.

H.

Juu, hunkstsetse, eihän meillä valittamista.
        Kun aloittaja leimakirveen kanssa heiluu, niin vinkkasin leimikoita.
        Maataloustuet on tarpeellisia mun mielestä, ettei sen puoleen.

• Pilkutus väärin, väkisin väännetty "vitsikkyys",
      Rämisevä Pallo-Grilli Pelleteillä.
      Kakaramaisen turhat aloitukset 60 viisastuneille.
      Seka-Klapit kesä-mökillä.
      HK-sinistä halvemmat makkarat.
      Kuorettomat Nakit.
      Purkittamaton Herne-keitto.
      Valkoisen viljan Makaroni.Hiutaleitettu Tonni-Kala.
      Yksin-kertaistaminen ihan yksin-kertaisille.

H.

• ap.

Mitäs Niuvanniemeen kuuluu?

• valopilkku
        ap. kirjoitti:

Mitäs Niuvanniemeen kuuluu?

Aika törkeetä, kyllä hunkszilla on oikeus mielipiteeseen, siinä missä muillakin. Itse luen mieluummin hänen kirjoituksiaan, kuin sen tasapäistetyn lauman, joka tänne suurimmaksi osaksi kirjoittaa.

• Zombom
        valopilkku kirjoitti:

Aika törkeetä, kyllä hunkszilla on oikeus mielipiteeseen, siinä missä muillakin. Itse luen mieluummin hänen kirjoituksiaan, kuin sen tasapäistetyn lauman, joka tänne suurimmaksi osaksi kirjoittaa.

Tällä lauotaan monesti sellaisia että jos tuolla livemaailmassa samon, voisi saada syytteen kunnianloukkauksesta. Mutta tuollaiset törkyturvat yleensä saavatkin, se lohduksi. Eivät älyä oitää turpaansa kiinni.

• valopilkku kirjoitti:

"valopilkku"

Et ärsytä valvojaa.
        Muuten hän saattaa poistaa minut :)
        Laittaisin sinulle halin, mutta en halua että menetät maineesi.

H.

• ap.
        valopilkku kirjoitti:

Älä ala paapomaan tuota moukkaa, jolla ei käytöstapoja ole nimeksikään. Opetelkoot olemaan.

• huh jä pöh
        Zombom kirjoitti:

Tällä lauotaan monesti sellaisia että jos tuolla livemaailmassa samon, voisi saada syytteen kunnianloukkauksesta. Mutta tuollaiset törkyturvat yleensä saavatkin, se lohduksi. Eivät älyä oitää turpaansa kiinni.

Hunzkzila oksettava kielenkäyttö, yrittää sanoilla leikkiä onnistumatta, lapsellinen myös ällöttää

• valopilkku
        ap. kirjoitti:

Älä ala paapomaan tuota moukkaa, jolla ei käytöstapoja ole nimeksikään. Opetelkoot olemaan.

Kyllä minusta sinun hänelle esittämäsi kysymys kertoo omasta moukkamaisuudestasi. En tarvitse ohjailuasi mielipiteilleni.

• ainasamaa
        huh jä pöh kirjoitti:

Hunzkzila oksettava kielenkäyttö, yrittää sanoilla leikkiä onnistumatta, lapsellinen myös ällöttää

Vai onkohan niin, ettei sulla oikein mene jakeluun, niin luulen.

• mulle kans
        ap. kirjoitti:

Täällä hällä paapojia riittää, alastoman keisarin perässä vaeltajia. Halejako hakevat.

• ottaisi opiksi
        valopilkku kirjoitti:

Kyllä minusta sinun hänelle esittämäsi kysymys kertoo omasta moukkamaisuudestasi. En tarvitse ohjailuasi mielipiteilleni.

Ylläpito joutuu ojentamaan tuon tuosta eikä syyttä

• ehkä ymmärrät
        mulle kans kirjoitti:

Täällä hällä paapojia riittää, alastoman keisarin perässä vaeltajia. Halejako hakevat.

Katos kun fiksut mielipiteet kiinnostaa enemmän, kuin tyhjät tynnyrit.

• ???
        ehkä ymmärrät kirjoitti:

Onko fiksua jankata? Puolin ja toisin?

• ja pöh
        ehkä ymmärrät kirjoitti:

Viksut kyllä, lapselliset lepertelyt kuin yrittäisi lapsille puhua

• lankaan lentävät
        ja pöh kirjoitti:

Viksut kyllä, lapselliset lepertelyt kuin yrittäisi lapsille puhua

Nimenomaan noin, ei aihetta enempään.

• kuka lie
        lankaan lentävät kirjoitti:

Nimenomaan noin, ei aihetta enempään.

Niin pitäisi ja olisi kaikille mukavempaa, mutta täällä on joku kasvoton joka hakee eripuraa tahallaan, helppoa se on kelle vaan vaan ei viksua.

• halit multakin
        hunksz kirjoitti:

"valopilkku"

Et ärsytä valvojaa.
        Muuten hän saattaa poistaa minut :)
        Laittaisin sinulle halin, mutta en halua että menetät maineesi.

H.

Voi hellanduudelis sua pikkuusta, maaliman napako luulet olevas.

• hupssssssssssssss
        valopilkku kirjoitti:

hunksi tietää, muuten ei osaisi noin hyvin määritellä köyhää.

Seka-Klapit kesä-mökillä.
        HK-sinistä halvemmat makkarat.
        Kuorettomat Nakit.
        Purkittamaton Herne-keitto.
        Valkoisen viljan Makaroni.Hiutaleitettu Tonni-Kala.

• Protokolla

Köyhäily on monien nuorten keskuudessa trendikästä.

• @^@

Köyhäily on trendikästä kaikenikäisten keskuudessa.

• @^@

Rahaköyhä voi olla tyylikäs köyhä. Jos joudut hakemaan sossusta rahaa, niin käytä se viisaasti, ala elää tyylikkäästi pienillä sossurahoilla.
      Se on sun valinta. Jos haluat rämpiä itsesäälissä, niin elä.
      Jotain rotia pitää olla yhteiskunnan tuilla elävilläkin, joten lopeta urputus.

• ---,-

En ole niin itsetiedoton, että eläisin elämääni ulkoisten paineiden ristitulessa.

Köyhä? Järjenköyhä korkeintaan. Kuka Suomessa on köyhä?

• --€

Mikä prototyyppi, rikaskin voi tuntea ittesä köyhäksi ja köyhä rikkaaksi, tietysti jos näkee nälkää ja on koditon, mutta nyky Suomessa ei tai on itse syypää tilaansa.

• henrjii

Tässä ole hyvä
      Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. 4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen. 5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä. 6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan. 7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden. 8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan. 9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. 10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. 11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.»

• termiitti.

Henkisesti köyhän ymmärrän, hengellisesti köyhä on vaikeammin avautuva termi.

• Onneksi Suomessa ei ihan oikeasti köyhiä ihmisiä olekaan. Täällä ei esimerkiksi kenenkään tarvitse kuolla nälkään.

Rahankäyttämiseen liittyvät kuvioit voivat monella tämän ikäluokan edustajalla, erityisesti naisilla, muuttua merkittävästi eläkkeelle siirtymisen jälkeen. Eläketulon karttuminen on muuttunut todella merkittävästi vuosien varrella - onneksi (nuorempia ajatellen). Jos on halunnut hoitaa omia lapsiaan ja ansiotulot ovat kertyneet useammasta lähteestä, voi käydä niin, ettei eläkettä sitten maksetakaan (tämän ikäluokan) eläkeläiselle edes kaikista niistä tuloista, joista eläkemaksut on aikoinaan peritty.

Osa meistä kuuluu ikuisesti maksajien joukkoon, vaikka siirtyisi omasta mielestään köyhälistön joukkoon. Itse olen manaillut asiaa melko julkisestikin, koska eläketulon selvittely kokonaisuudessaan liki kaksi vuotta aikaa. - Ehkä minun pitäisi ryhtyä nyky-köyhän suomalaisen prototyypiksi. ;)

• reppuriika

Jos nyt rajataan köyhyys rahaan ja aineellisiin suureisiin, niin meikäläisestä varmaan henkii ulospäin tuntuma, että olen vähävarainen tai vaatimaton.

Kyllä pienessä kaupungissa tiedetään, missä ja miten asuu, mitä tekee, ulospäin viestittää jotain, kun ajelee ruosteisella fillarirämällä, vaatteet ovat kirpparilöytöjä. Kyllä aikaansa , mikä tietävät mikä on muotia ja mitä Minä en peittele vaatimattomuuttani ja että elän pienellä budjetilla.

Kyllähän sen usein näkee, että mielestään paremmat henkilöt eivät jää vaihtamaan kuulumisia markettien ovilla mielenterveysongelmaisten, sairaiden ja yksinäisten kanssa. Pelkäävät menettävänsä kai jotain. Katsovat joskus, kun itse juttelen ja porinoin.
      Olen onnellinen ja elämä on tasapainossa. Minulle on aivan yhdentekevää, mitä joku tyylistäni, elämästäni ajattelee.

• O - O

Ihailuni ja hyviä toivotuksia!

• Risakengänvilauttaja

En tiedä, mitä minusta henkii. Pahaa hajua varmaankin :)
        Olen pitkään kävellyt kaupungissa lenkkareilla, joiden päällys on hajalla ja pohja kulunut vinoksi. Ei ole kukaan outo tullut huomauttamaan, vaikka tarkemmin katsoessa varmasti huomaisi kenkieni kunnon = epäkunnon. Itsetietoisen näköinen olen luultavasti. EN sanattomaksi jäisi, jos joku huomauttaisi.
        On mulla ehyitä kenkiä, mutta nautin resupekkavilauttelusta. Sama tunne oli ajaa Warrella, kun paremmilla autoilla ajavat polkivat kiivaasti kaasupoljinta. Warren ohi oli päästävä. Sekin oli kivaa, kun mulla ja Warrella oli etuajo-oikeus ja Mersu pysähtyi kiltisti odottamaan. Nautin liikennesäännöistä ja autolla ajamisesta = demokratiaa parhaimmillaan. Ajanut olen monilla automerkeillä, niillä paremmillakin :)

• kawe

Arvokeskustelu aiheesta on paikallaan.
      Oma taloustilanne muuttui eron jälkeen huonommaksi, mutta samalla se, että näinkin elelee ihan mukavasti yksiksensä vähällä rahalla on palkisevaa.
      Se, ettei ns. johonkin joukkoon enää mahdu, voi olla kammoa, ettei vaan itselle käy yhtä huonosti.

Lahjavihje edullisesti;
      Robbarista kehykset, herbaariosta kasvi, joka on nyt 54v. vanha, hyvin värinsä ja kuosinsa säilyttänyt. Taulusta tuli hieno, sen saa poikani syntymäpäivä lahjaksi - muisto kummisedästä joka kuoli 2v. sitten syöpään.
      (Vehka, kasvin tiedotkin alkup. mukana)

• köyhä ritari

Tuskin olen maassamme tavannut streotypiaköyhää nykyaikana.
      Telkkarissa näke katulapsia ja muita ilmeisen varattomia ihmisiä muualla maailmassa.

Minkälainen on köyhän prototyyppi?
      Nythän on muotia esim. dyykata.
      Jotkut köyhäilevät pelkästä köyhäilyn rikkaudesta.

• kawe

YK.n köyhyys ohjelma, joka yrittää vähentää absoluuttista köyhyyttä (1dollari/vrk) ei toteudu maailman taloustilanteen ja tietynlaisen resurssivajeen takia. Nyt on olosuhde vaikeuksia, tauteja, konflikteja, kuivuutta ym.
      Todellisuus noilla köyhillä on täysin erilainen kuin täällä, meillä on tietysti talvi ym. mitkä maksavat, ei voida siksi verrata.
      Hyvin monissa maissa se turva on perhe ja kyläyhteisö mikä on todella hienoa.
      Meni sos.pol. puolelle, Me maksamme paljon veroja ja saamme tukea tarvittaessa monenlaatuisesti taloudellisesti, koulutuksen -.ruoka, äitiysneuvola palvelut-.pakkaus, terveydenhuolto, meillä voi luottaa että infra toimii, lumet aurataan jos sairastut kuntoutetaan, täällä on pitkät lomat.ym. ym.

Tämä on jankkausta - tiedetäänn - mutta jos näistä vielä valittaa ettei täällä ole mitään, mielestäni listaa oli - kyllä sitä täytyy arvostaa...........

• ap.

Jotenkin USA vaikuttaa kehitysmaalta Suomeen verrattuna.

• tämä on tosi -

köyhä ostaa mersun,

rikas ostaa jonku japanilaisen tai jonkun vaan tavalisen auton ettei erotu massasta,

• O- O

Tiedän monia varakkaita, jotka ajavat loistoautoilla. Jotkut vaihtavat vuoden välein, ja ainakin yksi tuttu taitaa kerätäkin Jaguareja. Miksei rahan tarjoamista iloista vmsaisi nauttia? Ihmiset arvostavat erilaisia asioita.

• 980+10

Totta mersu on köyhien ja mustalaisten auto. Köyhällä on myös runsaasti kultaa kaulassa, korvissa ja sormissa ja lisäksi värjätyt hiukset.

• ,.-
        980+10 kirjoitti:

Totta mersu on köyhien ja mustalaisten auto. Köyhällä on myös runsaasti kultaa kaulassa, korvissa ja sormissa ja lisäksi värjätyt hiukset.

Mersuja on monenlaisia, ei kaikki ole 20 vuotta vanhoja perusmalleja.

• L - L

Mahdoton tehtävä! Tuskin mitään protoa on. Ihmiset ovat erilaisia.

Lankoni on tyypillinen kädestä suuhun eläjä jolla van´han kansan sanonnan mukan on tuulen huuhtoma ahteri.
      Mutta kaveri ei pohdiskele asiaa vaan on tyytyväinen elämäänsä.

Ikäluokkamme perhetuttava nainen, monieronnut ja monimiljonääri, ajelee vanhalla pappatunturilla päässään 50-luvun naarmuinen kypärä.
      Ei briljeeraa vaatteillaan mutta laittaa facebookiin valokuvia ja uutisia matkoiltaan milloin missäkin päin maailmaa. Eivät ole pakettimatkoja.

Pienituloinen tuttavaperheemme panee nopeasti sileäksi kaiken ylimääräisen mikä tulee. On tärkeää näkyä ja näyttäytyä.

Meitä on moneksi. Kuka arvioi asioita mitenkin.
      Jotkut niukkatuloiset paheksuvat jos toiset elävät itselleen vaikka olisi mahdollisuus jotain esittääkin.

Olen lukenut saksalaisen lehtimiehen 60-luvulla kirjoittaman kirjan "Tuttavani miljonäärit".
      Tyylikäs köyhäily ei ehkä sovi kirjan hahmoihin.

• minäkin.

Olen ja en ole köyhä, miten sen ottaa. minulla on kaikkea mitä tarvitsen, mutta monella on enemmän.

• kawe

minäkin
      Hyvinpä ilmaiset oleellisen.
      Asiathan näyttävät usein halutussa muodossa, ja näköulmasta riippuen, sekä siitä mihin vertaa..........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1631
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1061
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      964
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      922
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      916
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      810
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      795
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      765
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      732
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      731
    Aihe