Miten koiran saa puolustamaan itseään?

tietämätön

Mulla siis 1,5v sekarotuinen narttukoira. Todella kiltti koira, ei tekisi ihmiselle koskaan mitään pahaa tahalleen, mikä onkin ehkä hiukan huono juttu. Lähtisi tyttö aika varmasti esim. vieraan matkaan kaupan pihasta. Minulla on tapana käydä koiran kanssa välilä kaupassa kävellen, kun siinä saa molemmat lenkkeillä. En kuitenkaan viivy kaupassa 10 minuuttia pidempään, en vain uskalla pitää koiraani yksin vahtimatta, varsinkaan kun siskoni koira varastettiin juuri kaupan pihasta humalaisten toimesta. Eli siis saako koiraa koulutettua puolustamaan itseään, ettei vaan päästä kaupan pihalla ketään vierasta luokseen?

11

1489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saahan sitä, mutta saatat todennäköisesti joutua maksumieheksi, koska ei se koira sitten erittele kuka on tulossa paijaamaan ja kuka pöllimään. Kun arvaamattomia koiria varsinkaan ei saa jätää valvomatta (rikoslaissa on pykälä ympäristölle vaarallisista eläimistä ja velvoite niiden valvomisesta).

      Omistajana velvollisuutesi on suojella lemmikkiäsi väärinkäytöksiltä, se ei ole eläimen. En itsekään jätä koiraa joka puodin eteen joka paikassa, tai sitten on lenkkikaveri mukana, joka jää koiran kanssa, kaupassa käydään vaikka vuorotellen. Tai on tuttu kauppa, missä kassat näkee koiran.

      • Anonyymi

        Ihmisten ei pidä lähestyä vierasta koiraa, ei edes paijaamistarkoituksessa.
        Outoa edes olettaa, että koiria saisi mennä paijaamaan ilman omistajan lupaa. Ei nimittäin saa.


    • voiiihuhhuh

      Palkkaa joku hakkaamaan sitä kepillä päähän kun olet kaupassa: koira oppii pelkäämään vieraita ja näin ollen puolustautuu.

      TAI EHKÄ kuitenkin käytät sen koiran erikseen lenkillä. Jollei sinulla riitä päivässä aikaa sekä koiralle että ruokaostoksille, on eläimelle parempi etsiä uusi koti.

      • tietämätön

        "Jollei sinulla riitä päivässä aikaa sekä koiralle että ruokaostoksille, on eläimelle parempi etsiä uusi koti."

        Että tuollaiset kommentit ovat idioottimaisen tyhmiä! Tietääkseni en ole missään vaiheessa sanonut että en kerkeäisi ulkoiluttamaan koiraani muulloin kuin kauppareissun aikana. Enhän mä muutenkaan joka päivä kaupassa käy noin pikaseen, muutaman kerran viiikossa? Koira sais vaan muutaman kerran viikossa lenkkiä? Ehei kuule kyllä meillä koira saa ihan tarpeeksi ulkoilua että ei tarvitse sun tulla pätemään tälle noin asiattomilla ja typerillä kommenteilla!


      • voiiihuhhuh
        tietämätön kirjoitti:

        "Jollei sinulla riitä päivässä aikaa sekä koiralle että ruokaostoksille, on eläimelle parempi etsiä uusi koti."

        Että tuollaiset kommentit ovat idioottimaisen tyhmiä! Tietääkseni en ole missään vaiheessa sanonut että en kerkeäisi ulkoiluttamaan koiraani muulloin kuin kauppareissun aikana. Enhän mä muutenkaan joka päivä kaupassa käy noin pikaseen, muutaman kerran viiikossa? Koira sais vaan muutaman kerran viikossa lenkkiä? Ehei kuule kyllä meillä koira saa ihan tarpeeksi ulkoilua että ei tarvitse sun tulla pätemään tälle noin asiattomilla ja typerillä kommenteilla!

        ???
        Eli näin ollen.... MIKSI jätät sen koiran varastettavaksi/potkittavaksi sinne kaupan ulkopuolelle?

        Kai nyt oletin, että olet yksi näistä "ei ole aikaa" mestareista, kun ajattelit jo opettaa koirasi puremaan/pelottelemaan tuntemattomia, jotta voisit sen kaupan ulkopuolelle jättää. Nyt sanot, ettei koko koiraa ole pakko alunperinkään ottaa lenkille mukaan. Kukas tässä on idiootti?


      • tietämätön
        voiiihuhhuh kirjoitti:

        ???
        Eli näin ollen.... MIKSI jätät sen koiran varastettavaksi/potkittavaksi sinne kaupan ulkopuolelle?

        Kai nyt oletin, että olet yksi näistä "ei ole aikaa" mestareista, kun ajattelit jo opettaa koirasi puremaan/pelottelemaan tuntemattomia, jotta voisit sen kaupan ulkopuolelle jättää. Nyt sanot, ettei koko koiraa ole pakko alunperinkään ottaa lenkille mukaan. Kukas tässä on idiootti?

        "Kukas tässä on idiootti?"

        Helppo vastaus. Sinä.


      • voiviisas
        tietämätön kirjoitti:

        "Kukas tässä on idiootti?"

        Helppo vastaus. Sinä.

        Kyselet, millä koiran saa opetettua puolustautumaan kun joku sitä potkii naamaan sen sijaan, että vain jättäisit koiran kauppareissun ajaksi kotiin. Puhumattakaan siitä, kuinka stressaavaa koiran olisi sinua odotella sen jälkeen, kun se olisi opetettu olemaan puolustautumismoodissa tämän ajan. Pakkohan sun päättelykyvyssä on jotain vikaa olla... :D
        Miten muuten projekti edistyy? Muriseeko vielä vain ohikulkijoille vai pureeko jo pikkulapsia?


      • Anonyymi
        voiiihuhhuh kirjoitti:

        ???
        Eli näin ollen.... MIKSI jätät sen koiran varastettavaksi/potkittavaksi sinne kaupan ulkopuolelle?

        Kai nyt oletin, että olet yksi näistä "ei ole aikaa" mestareista, kun ajattelit jo opettaa koirasi puremaan/pelottelemaan tuntemattomia, jotta voisit sen kaupan ulkopuolelle jättää. Nyt sanot, ettei koko koiraa ole pakko alunperinkään ottaa lenkille mukaan. Kukas tässä on idiootti?

        Miksi oletat ja yleistät?


    • huaah

      Koitappa kysyä jostain muualta täältä tuskin saat asiallista vastausta.

    • hebe

      Älä nyt hitossa opeta sitä itseään puolustamaan! Olet oitis maksumiehenä, kun joku mummo kuitenkin menee työntämään sormensa liian lähelle. Ja aivan satavamasti sitä tulisi joku urpo kiusaamaan jos huomaisi, että koira yrittää antaa takaisin ja murisee.

      Ainoa turvallinen tapa varmistaa, että koira ei joudu vieraiden potkimaksi tai varastamaksi, on olla sitomatta sitä kaupan tai kioskin tai muun paikan eteen ilman valvontaa.

    • Anonyymi

      Onneksi nykyään on niitä koiraparkkeja ovat turvallisia jättää tarvittaessa koira :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe