APUA KISSAN MADOTUS MYSTEERIIN

savutiikeri

Niin, mun kolme vuotias tyttö kissa oksentelee usein karvapalloja pitkäkarvaisuuden vuoksi. Pari päivää sitten oksennuksessa oli elävä mato. Vaikutti suolinkaiselta.(vaalea n. 10cm) Annoin kaikille kissoille profender matolääkettä.. Mysteeri on se että tyttö kissan kakassa ei ole ikinä ollut merkkiäkään madoista eikä nytkään lääkkeen jälkee oo kakassa ollut mitään.
Oisko neuvoja et onko kisulla matoja vai mikä tuo yks oli? Saa parin viikon päästä viel toisen profenderin..

7

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusavuttomat?

      Jospa harjaisit kissaasi säännöllisesti niin sen ei tarvitsisi karvapalloja, jotka pahimmillaan aiheuttavat suolistotukoksen, kakoa.

      • savutiikerii

        :D Hyvä olettaa etten muka harjais. Tottakai harjaan ihan päivittäin, mut ei se meinaa etteikö kissa nielis karvoja pestessään.. :/ Varsinkin kun on pitkäkarvanen kyseessä


    • KiteKatKit

      Jotain matoja kyllä on ja varmasti enemmänkin kuin vain yksi! Kisu voi kantaa sisällään muniakin. Oksennuksen mukana ja ulosteen mukana voi tulla vielä jotakin, jotkut matolääkkeet ei vaan meinaa tehota kovinkaan tehokkaasti. Toisessa muodossa annettu matolääke voisi toimia paremmin, eli jos et ole ostanut jo toista pakettia niin osta suuhun annettavaa mielummin kuin tuota mitä laitetaan niskaan.

      • ssavutiikeri

        Nii tää profender on kyl tehokkaampi ja laajakirjoisempi ku noi apteekin tavalliset.. Ja meillä se ongelma et kissa sylkee suuhun laitettavat ulos. :D Nyt on onneks alkanu tulla peräpäästäki ulos noita matoja ja toukka-versioitakin. Ruokahalu alkaa palata, toivottavasti pääsis eroon madoista.. kun saa viel toisen annoksen


      • ssavutiikeri kirjoitti:

        Nii tää profender on kyl tehokkaampi ja laajakirjoisempi ku noi apteekin tavalliset.. Ja meillä se ongelma et kissa sylkee suuhun laitettavat ulos. :D Nyt on onneks alkanu tulla peräpäästäki ulos noita matoja ja toukka-versioitakin. Ruokahalu alkaa palata, toivottavasti pääsis eroon madoista.. kun saa viel toisen annoksen

        Etkö saa työnnettyä sormella tablettia kielen sivusta niin pitkälle kielen taa/nieluun ettei kissa enää voi sylkäistä sitä ulos? Yksi vaihtoehto on käydä eläinlääkärillä joka laittaa kunnon loishäädön. Jos matoja tulee kummastakin päästä, niin alkaa olla jo kunnon tartunta, pitemmän päälle iso määrä matoja on riski kissan terveydelle. Niitä madonmunia alkaa kohta olla kaikilla pinnoilla, ne tarttuvat myös ihmisiin...

        Itse olen ehkäissyt kissojen liiallista karvapallojen oksentelua antamalla niille karvanlähdön aikaan karvapallojen ehkäisyyn tarkoitettua nappulaa ja harjaamalla furminaattorilla; kerran-pari viikossa harjaus furminaattorilla, niin oksentelu jää pois.


      • sssavutiikeri
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        Etkö saa työnnettyä sormella tablettia kielen sivusta niin pitkälle kielen taa/nieluun ettei kissa enää voi sylkäistä sitä ulos? Yksi vaihtoehto on käydä eläinlääkärillä joka laittaa kunnon loishäädön. Jos matoja tulee kummastakin päästä, niin alkaa olla jo kunnon tartunta, pitemmän päälle iso määrä matoja on riski kissan terveydelle. Niitä madonmunia alkaa kohta olla kaikilla pinnoilla, ne tarttuvat myös ihmisiin...

        Itse olen ehkäissyt kissojen liiallista karvapallojen oksentelua antamalla niille karvanlähdön aikaan karvapallojen ehkäisyyn tarkoitettua nappulaa ja harjaamalla furminaattorilla; kerran-pari viikossa harjaus furminaattorilla, niin oksentelu jää pois.

        Oksensi vain kerran etupäästä yhden madon.. Parin päivän ajan tullut matoja peräpäästä, tänään tullut ihan tavallista. Kissa ei oo oksentanut lääkkeen annon jälkeen. Voiko olla et sil on ollut jo todella pitkään kun saatu löytöeläintalolta joulun aikaan ja sillon sai talon mukaan madotuksen ja mekin annettiin madotus tossa keväällä. Kissa kuitenkin ollu tosi aktiivinen meillä olo ajan


    • 6+5

      Kissani oksenteli usein ja eläinlääkäri epäili matoja, vaikka ulosteessa tai oksennuksessa ei matoja ollut. Määräsi Axiluria 5 päivän kuurina, vaikka ohjeessa luki, että 1 tabletti/päivä kolmena peräkkäisenä päivänä. Auttoi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe