Mikä mussa on vikana?

arvokasarvotonihmine

Hei vaan. Oon kohta 21v tyttö.
Jouduin raiskatuksi 14 vuotiaana.
Raiskaajat olivat kavereitani, ikäiseni poika, joka kuvasi ja vuotta nuorempi poika joka makasi kanssani. Kaverini olivat viereisessä huoneessa mutta en kehdannut huutaa koska nolotti niin paljon. Mulla oli housut kintuissa, talvitakki päällä ja pipo päässä koska olimme vain tulleet kavereille käymään ja tarkoituksena oli kohta jo lähteä mutta näillä kavereilla oli mulle jotain 'tärkeää asiaa' niin mun piti mennä yksin näiden kahden pojan kanssa siihen huoneeseen kun toisen kaksi pikkuveljeä pitivät seuraa kolmelle kaverilleni.
No, ei tässä mitään. En saanut traumoja. Olin koko sen ajankin ollut ihan tyynenä maannut vaan paikallani kun nää pojat nauroi mulle. Halusin vain kotiin.
Tästä sitten lähti alkoholin liikakäyttö, irtonaiset ihmissuhteet, viiltely, itsemurha ajatukset ym.
Olin 17v kun olin ollut yhdynnässä 10 pojan kanssa ja harrastanut seksiä n.20 kanssa. Olin valehdellut, pettänyt, tullut petetyksi, tehnyt likaisempia asioita kun monet tekee koko elämänsä aikana... kaikki vaan koska halusin miellyttää muita. En kokenut olevani arvokas tälläisenä. Halusin huomiota pojilta, halusin tuntea olevani haluttu, kaunis, hyvä ihminen. Vaikka en ollut eikä kukaan musta niin aatellutkaan, halusi vaan seksiä.
Vuonna 2012 tein abortin, sen aikainen poikaystäväni oli luuseri, idiootti, en jaksa puhua siitä.

Isäni on alkoholisti niin en ole sitäkään kautta saanut kunnon esimerkkiä mistään.
Kun vuosi sitten erosin tästä poikaystävästä (olimme seurustelleet 3vuotta, huhhuh) aloin tajuamaan oman käytökseni haitat.
Join joka viikonloppu ihan liikaa. Halusin juoda niin paljon etten muista mitää. Viiltelin koska tunsin olevani arvoton. Oksensin ruokani pihalle koska inhosin itseäni niin paljon. Halusin kuolla.
Nykyään on hyviä ja huonoja hetkiä, nyt on huono, olen vaan itkenyt koko aamun ilman syytä. Ajattelin etten joisi tänä viikonloppuna kun viime viikonloppuna join niin paljon että oksensin ja sammuin. En halua juoda.
Teen liikaa töitä peittääkseni tuskan. Tänäänkin olen klo 6-14 yhdessä työpaikassa ja klo 14-06 toisessa, eli 24h töitä putkeen. Luulen että masennun kohta, en jaksaisi mutta teen tätä pakonomaisesti, en haluaisi aina olla töissä. Vapaa-ajalla sitten juon.

Ihme että alkuvuonna aloin seurustelemaan. Uusi poikaystävä on aivan ihana. Ymmärtäväinen, vastuuntuntoinen, ahkera, ei juo. En ymmärrä mitä hän näkee MINUSSA. Ehkä hänkin näkee vain ulkokuoren eikä todellista sisintä kun olen oppinut peittämään sen. Ja ulkokuorta on kehuttu aina. En itse pidä itsestäni yhtään mutta koitan peittää sen. olen pitkä, hoikka, vaalea, ehkä siro kasvoinen ja hymyilen paljon. Ei siis voisi arvata mitä kaikkea olen joutunut käymään läpi.

En hae kirjoituksellani huomiota, en usko että se voisi auttaa ketään enkä tiedä jaksaako kukaan edes lukea sitä. Kirjoitin vain koska siitä tuli parempi olo ja ehkä henkiset onglemani, hylätyksitulemisenpelko, läheisyysriippuvuus ja silti läheisyyskammo eivät ole niin vaikeita selättää.
Kaija koon biisin sanat kuvaavat mua hyvin: "än vaatii lämpöä, mutta ei halaa"
Olen vaan yksi rikkinäinen ihminen

32

1956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekinkokenut

      No itseasiassa noi mitä luettelit, on nimenomaan trauman oireita... Jotkut reagoi sillä tavalla että on "kokoajan menossa" ja ns. yliseksuaalinen. Itsellekin kävi niin, siinä hakeutuu uudelleen ja uudelleen tilanteisiin, ja toivoo että tuska lakkaa, jos tekisi jotain toisin. Ja luulen että sulla tuli tuossa tilanteessa semmonen "jähmettymis" -reaktio, kun olit 14v. Kuuluu näihin samoihin kuin taistele/pakene-reaktiot traumaattisissa tilanteissa. Jotkut reagoi noin, sille ei ihminen itse voi oikein mitään, johtuu parasympaattisesta hermostosta. Tsemppiä!
      Ps. ehkä nykyinen nimenomaan näkee sisimpäsi, sinä välttämättä et. Ja seksuaaliset traumat voivat johtaa myös päihderiippuvuuteen, ole varovainen.
      Sori, jos tämä oli liian rankasti kerrottu, mulla on nyt hiukan kiire, en kerinnyt miettiä sanamuotoja mutta halusin kertoa tietoni, jotta sulle ei tule niin pitkä tie kun itselläni on ollut =)

      • 8kujyht

        Trollin paikka on sillan alla, trollia ei saa ruokkia.


      • eiparempaakeksinyt

        Täytyy olla samaa mieltä. Aina keksitään joku juttu josta voi kirjoittaa. kaikkein huvittavinta että tänäpäivänä on oikein muotia "kokea itsensä arvottamaksi".....


    • Hei,

      Olen pahoillani, että olet kokenut nuorena seksuaalista väkivaltaa. Vaikka sinusta tuntuu, ettet ole tapahtuneesta traumatisoitunut, voi oireilu tapahtuneesta alkaa vasta myöhemmin. Kuvailemasi oireilu saattaa johtua väkivaltaisesta kokemuksesta. Kokemus on ollut erittäin rankka noin nuorena ja olisi todella tärkeää hakea apua tapahtuneen käsittelyyn.

      Voit olla myös minuun yhteydessä ja voimme miettiä, mistä saisit parhaiten tukea. Kaikesta voi selvitä ja päästä eteenpäin! Sinun ei tarvitse olla asian kanssa yksin!

      Terkuin,

      Ilona/ Nuorten Exit
      www.nuortenexit.fi

    • Mustalammasko

      Hei. Oli kuin itse olisin kirjoittanut tekstin. Minulla myös alkoholisti isä, elettyä elämää juuri sellaisena kuin kirjoitit. Vasta reilu kolmikymppisenä, alkoholisoidun rytinällä, pienten lasten äitinä. Avun sain avo-minnestä, jossa pureudutaan alkoholismin lisäksi koko ihmisen ainutlaatuiseen elämään. Suosittelen sinulle kohtalotoveri lämpimästi

    • Levynhävittäjä

      Syitä voi olla useitakin. Hakeudu ammattiauttajan juttusille!
      Itse olin 8 vuotiaasta 12 vuotiaaksi vanhempien tyttöjen seksiobjekti. Olin lukuisia kertoja yhdynnässä tuona aikana. Mielestäni en ole siitä muuten vioittunut kuin, että nyt vielä ikämiehenä on jatkuva seksin-nälkä.
      Terveisin Einari

    • voisit mennä juttelee terapeutille, jos se helpottais.

    • youtu

      Kokeile Jeesusta. Ei maksa mitään, ja on ikuinen takuu.

    • kokemustaeiole

      löylykauha perseeseen ja anna palaa!

    • matti20v

      eisaa tyttöjä eikä naisia väkisin raiskata seon tosi sairasta tekova

    • normalcomment
    • esille

      Anna tekijä julki, sekin helpottaa kun saa oikeutta edes vähän.

    • korvenpoika3

      Näillä palstoilla on paljon ikävää luettavaa. Lapset ovat vanhempain vastuulla ja heiltä saamme esimerkit. Jos esimerkki on kovin huono, niin apua ja tukea pitää etsiä muualta. Kaikesta emme voi kuitenkaan syyttää aina vanhempia, vaan murrosiässä pitää alkaa ottaa jo itse myös vastuuta.
      Nykyään aikuistutaan jo liian nuorena ja lapsuus jää tavallaan kesken. Lapsena, nuorena kannattaa välttää huonoja porukoita. Seksikokemukset aletaan nykyään myös liian nuorella iällä. Silloin ei olla vielä henkisesti kypsiä ja ongelmia tulee. Se vanha elokuva "Liian paljon, liian varhain" on hyvä varoittava esimerkki.
      En ole koskaan pystynyt ymmärtämään miksi omaa vartaloaan pitäisi viillellä. Silloin on asiat jo tosi pahasti. Tällä'isen nuoren pitää lopettaa silloin alkoholi ja muut aineet siihen paikkaan ja mennä juttelemaan jonkun aikuisen kanssa.
      Uskon ja tiedän että ihminen voi muuttua, kunhan vain itsellä on siihen halua.

    • Maria_M_M

      Sussa ei ole mitään vikaa. Ei mitään. On vain tapahtunut asioita joita ei olisi pitänyt tapahtua. Mutta sinä et ole ole sama asia kuin nuo tapahtumat. Nuo tapahtumat ovat tapahtuneita. Sinä olet sinä. Vain sinä olet tärkeä. Se sinun pitää muistaa. Voi tuntua ettet olet kenenkään muun ihmisen mielestä tärkeä, mutta olet, ja vain sinä olet sinä, ja vain sillä on merkitys sinun elämässäsi.

      Lopulta elämässä ei ole oikeudenmukaisuutta. On vain hyviä tekoja, ja huonoja tekoja. Sinun kohdallesi on tullut huonoja tekoja jotka ovat vahingoittaneet sinua. Se ei tarkoita, että elämäsi on loppuun saakka huonoa. Voit uskoa, että elämässäsi tulee vastaan myös hyviä tekoa, voit saada niitä vielä vastaan, ja voit itse tehdä niitä.

      Siksi elämä kannattaa elää. Elämä kannattaa elää niin hyvin kuin itse voi. Vaikka toiset ovat "paskiaisia" (niinkuin ovat, tiedän sen), voi itse yrittää olla hyvä, itselle, ja toisille. Se ei ole oikeudenmukaista. Mutta itse uskon, ettei elämä sitä ole. Se ei ole oikeudenmukaista. Silti se kannattaa elää niin hyvin kuin vain voi.

      Jos tunnet että uusi poikaystäväsi on ihana ja välittää sinusta, niin silloin voit todella uskoa niin. Jos kerrot hänelle mitä olet kokenut, ja jos hän välittää sinusta, hän välittää myös siitä mitä sinulle on tapahtunut. Juuri sen vuoksi asiat voivat olla hänelle suurikin järkytys. Älä siksi säikähdä jos hän ei ihan heti palaa. Mutta jos hän on sinulle se oikea, ja jos hän on sinulle hyvä, niin hän palaa, ja välittää sinusta yhä enemmän.

      Jos käy niin, ettei hän palaa kerrottuasi tarinasi, niin tulee vielä joku, joka palaa, ja välittää sinusta yhä enemmän. Siihen on tärkeä uskoa. Miksi? Koska usko tulevaan on kantava voima, ja jos tapaat hänet joka antaa sinulle tuon uskon, pidä hänestä, ja hän pitää sinusta. Pidä hänestä kiinni, ja hän pitää sinusta kiinni. Pidä kiinni hänestä, joka sinusta pitää, ja hän pitää sinusta yhä enemmän. Vain hän on sinun arvoisesi.

      Ihan oikeasti, maailmassa on paljon "hyviksiä". Niitä löytyy hyvistä paikoista. Kaikki me tiedetään, mitä ovat "hyviä" paikkoja, mitä eivät. Baarit eivät ole hyviä. Mutta niitä hyviä on, "hyviksiä", ihan totta, miehinä sellaisia jotka eivät muuta halua kuin rakastaa yhtä naista.

      Sinä olet tuo nainen!

    • Koettujapaljon

      Täytyy kyllä sanoa, vaikka itse olen kokenut paljon (liian paljon tässä mainitakseni) niin kyllä olet sinäkin. Sait minulle kyyneleet silmiin…ne kyyneleet joita en ole halunnut saada aikoihin. Minusta on tullut kova vaikka en ole kova. Toivottavasti moni mies lukee tämän ja tiedostaa sen tuskan, mihin esim. raiskaus voi johtaa. Toivon Sinulle Kirjoittaja paljon haleja ja Yläkerrasta tukea kaikkeen mitä teet. Olet Selviytyjä mutta älä ikinä unohda herkkyyttäsi ja että olet HYVÄ IHMINEN.
      *HALAUS SINULLE*

    • Pölökyllä_piähän

      Kuullostat aika normaalilta, huono itsetuntoiselta, hyväksyntää hakevalta pikku lumpulta.

      En usko että tuo hönöilysi johtuu muista kuin huonosta perimästäsi. Katseleppa ympärilesi sukulaisiasi, niin ei äitisi, eikä isäsi puolella järki säteile niin paljon että sillä saisi saunanpesään tulta. Jos raavit päätäsi, niin tikun saatat saada kyntesi alle.

      • Järkyttynyt

        Ääliö!
        Eipä näy sinulla järki säteilevän! Tunteeton ja omahyväinen paskiainen.
        Tuo kuvastaa omaa huonoa itsetuntosi, ja "lyömällä lyötyä" yrität omaa egoasi kohottaa!

        Saatko muiden mollaamisesta ja loukkaamisesta jotain mielihyvää???!


      • Aule

        Samaa mieltä kuin Järkyttynyt.


    • gubbjävel

      Äsh rupea anarkistiksi ja liity Rasmus ryhmään, kaikkihan tietävät että raiskaus kestää vain 15 minuuttia, rasismi koko elämän ajan.

    • 38641

      Ei sussa ole mitään vikaa. Ainoastaan olet näemmä mennyt tekemään murhan.

    • Tsemppiäsinulle24

      Raiskaus ei ole koko elämän loppu. On hyvä että pystyt avautumaan siitä ja puhumaan siitä. Sinä et ole huono ihminen etkä syyllinen tuohon raiskaukseen, älä siis syyllistä siitä itseäsi. Nuo pojat jotka raiskasivat sinut, voivat ehkä kehua sillä ja yrittää alentaa sinua mutta todellisuudessa heidän mielensä on jo vääristynyt eivätkä he voi parantua siitä elleivät he tee parannusta ja tunnusta tekoaan. Jos et pysty puhumaan tuosta raiskauksesta etkä muista sen tuomista ongelmista poikaystävällesi, niin ota yhteyttä paikkakuntasi mielenterveysseuraan tai vastaavaan. Apua on saatavana. Olet hieno nuori nainen ja kunnioitan sinua.

    • fsefse

      taas näitä muka raiskattuja. noloa huutaa apua kun raiskataan, siinäpä sitten kärsit.

      • Aule

        fsefse, olet väärässä. Syy miksi nuori ihminen ei reagoi, vaikka häntä käytetään hyväksi, on lamaantuminen ja pelko.Avun huutaja voi joutua myös väkivallan uhriksi.En Usko että joku teeskentelee joutuneensa raiskatuksi. Jos on näin traumatisoitun , on se todella tapahtunut.


    • fdrtgshjdfhj

      Kohtele miestäsi hyvin. Miehet joutuvat ottamaan itselleen välillä aika vaikeitakin tapauksia, koska heillä ei usein ole vaihtoehtoja pilvin pimein.

      • Ettäsellanen

        Vittu, mikä idiootti... Kirjoituksestasi paistaa, ettet ole miettinyt asiaa päivän vertaa.


    • Hyvin jaksoin lukea! Ilmaisit itseäsi taitavasti ja hyvin. Olen pahoillani siitä kaikesta, mitä olet joutunut kokemaan! Elämässä voi tapahtua pahoja asioita, joihin on itse täysin syytön. Elämäsi ja sinä itse olet selvästi kärsinyt raiskauksen jälkeen sillä kukaan ei valitettavasti selviä traumoitta seksuaalisesta väkivallasta. Raiskaus on äärettömän julma rikos juuri siksi, että se koskettaa perimmäisiä tarpeita (mm. tarvetta tuntea olevansa turvassa), ihmisen tunteita, arvomaailmaa ja oikeuksia.
      On hieno asia, että sinulla on poikaystävä. Mielestäni hän näkee sisimpäsi "ulkokuoren" lisäksi. Hän näkee verbaalisesti lahjakkaan, sielukkaan ja vahvan naisen. Sinussa ei ole mitään vikana! Haleja sinulle ja onnea elämään!

      Voit katsoa, että olisiko näillä tahoilla jotakin sinulle tarjottavana. Et ole yksin!
      https://www.tukinainen.fi/
      https://www.tukinet.net/

    • Raiskaajat pitäisi kuohia. piste.

    • Tsemppiä

      Älä tuomitse äläkä syyllistä itseäsi. Sinä et ole syyllinen tuohon raiskaukseen vaan tuo poika joka pakotti sinut. Tuo poika kärsii kieroutuneesta mielestä toimiessaan noin joten hän myös tulee kärsimään siitä. Tuo poika ei tule saamaan minun hyväksyntääni eikä kenenkään muun oikeamielisen ihmisen hyväksyntää teolleen. Tuo poika ja hänen kaverinsa voivat pitää tuota huvittavana ja itsetuntoaan pönkittävänä asiana mutta heidän mielensä on vääristynyt, ei sinun.

    • lersinsenu

      hae ihmeessä terapiaa itselläni oli pitkä ja kivinen tie ylöspäin.Lapsuudessa oli vanhempien alkoholismia väkivaltaa,koulukiusaamista seksuaalista hyväksikäyttöä. Nuoruuttani varjosti päihteidenkäyttö,pikkurikokset ja tappelut ja sillon kun oli töitä aivan järjetön töiden paiskiminen.
      Hain kuitenkin kuitenkin terapia yhden naisen jota silloin nuorena rakastin tukemana. 3 vuotta oli tuskaisaa työskentelyä mutta voin nykyisin paremmin ihmisenä arvostan itseäni ja osaan jopa rakastaa elämää. Selvästi kärsit huonosta itsetunnosta joka johtuu traumaattisista kokemuksista.Niiden kanssa voi kuitenkin elää.

    • Blörgh666

      Nomääpäs oon 22 vuotias ukko, eikä mullakaan ole kovin elämä ollut superhyperduper mallissa.
      Oon noin 16 vuotta elämästäni ollut ties millaisissa kivoissa tilanteissa, mm oon ollut laitoksissa, oon kylvännyt itsetuhoa, jota periaatteessa vieläkin, äitini kuoli, vieläpä jännästi että kun asuin laitoksessa, niin puol vuotta meni ja hänkin meni pois, ja muutin sitte lastenkotiin josta viimiset viis vuotta ollut pahimmat. Oon ollut ajatellut ties kuinka paljon asioita, saatika kokeillut asioita jotka pistää sut enemmän eksyneiseen tilaan, jota koen nytkin, vaikka unelmia ja blaablaablaa on.
      Oon miettinyt asioita elämäni suhteen, että päätöksiä olisi hyvä ylläpitää, mutta faktanahan sen estoon tai hidasteeseen pikemminkin on se, että olen yksinäinen sellainen hyypiö. Aiemmin yrittänyt huomiota kerjätä, ja pelkäsin mennä ite eteenpäin, joka vieläkin on hieman rekisteröitynyt aivoihin että ois mukavempaa että ois sulle sopivia kavereita jne. Mutta joo, oon miettinyt ties millaisia asioita, joista kirhaimellisesti kaikista olen ymmärtänyt mistä ne johtuvat jne.
      Mutta itse päätökseen kans, että ikävää se on ettei ole seuraa jne, mutta kun pitää mielessään että sulla on 1 elämä, niin mitä sä haluat tehä, että joko istua kotonas, vai alkaa saavuttelee niitä mitä sä haluat itsellesi.
      Vahvimmat pääsee eteenpäin, vaikka heikkokaan se ei ole joka kaipaa seuraa motivoidakseen itseään.
      Mutta niin, traumathwn täälläkin ollaan koettu ja pälpätippälä sekä kaikenlaista meininkiä elämässään, ja tuumaillut kuinka idiootilta joskus kuulostaa, vaikka tiedustaa olevansa aika fiksu mies, mukanaan myös idiootin teot.
      Näissäkin asioissa on jännä ihmisissä (eikä sekään päde vain ihmisiin), että kun oot väsynyt, ylikuormittunut, jne, niin sulle tuppaa tulemaan enemmän negatiivisia fiiliksiä, tai olotiloja että jäät kotiisi mielellään, jne. Ei varsinaisesti sitä mitä yritin selittää, mutta noh, olkoot.

      Silti, mene elämässäs eteenpäin mieluiten, ennemmin että rupeet olemaan itsellesi kiusaksi, koska mitä säkin hyödyt siitä?
      Jänskä asia kyllä, ja tyypillistä sanoa, mutta kaikkea sitä saa kokea elämässä.
      Mutta mitä sä myös itse valitset, on se yksi merkityksellinen asia mitä sulle tulee tapahtumaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe