maski vai lasit ja alakasvosuoja?

epätoivoinen

Otsikko kertoo kaiken, eli kumpi on mielestänne parempi maski vai suojalasit (ei sankalasit) ja alakasvosuoja? Olen aloittelija ja olen ostamassa sähkörynkkyä (ase tiedossa) mutta en tiedä kumpi olisi parempi kasvojen suojaamiseen. Maskissa on Se huono puoli että tähtääminen vaikeentuu mutta lasit ja alak.suoja suojaa vähemmän?

16

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ShakeBananas

      Lasit shemagh boonie=paljon hienompi ja parempi kuin maski

    • Mutta ei sitten oikeasti suojaa yhtään mitään. Osta se alakasvonsuoja, sillä sen voit ottaa pois päästä esim. pelikentällä / offarilla ollessa ja pitää laseja edelleen päässä. Alakasvonsuojat ovat muutenkin useimmiten vähemmän tiellä tähdätessä matalan profiilinsa ansiosta kuin kokomaskit

      • ShakeBananas

        Miten niin ei shemaghi suojaa jos sen nostaa kasvoille? Ei kyllä ole kokemusta noista alakasvo suojista, mitta epäilen että ainakin noilla neopreeni suojilla saa lasit huuruun,aika helposti


      • Advisor
        ShakeBananas kirjoitti:

        Miten niin ei shemaghi suojaa jos sen nostaa kasvoille? Ei kyllä ole kokemusta noista alakasvo suojista, mitta epäilen että ainakin noilla neopreeni suojilla saa lasit huuruun,aika helposti

        Juuri niin. Sulla ei ole kokemusta. Verkko alakasvosuojat toimii hyvin ja suojaa, itellä tulee itsevarmempi olo kun tietää ettei hampaat lähde kuulien matkaan. Shemagh on vaikea nostaa kesken pelin, tai riippuu sidontatyylistä, jos on vaiks se niskamalli niin sen kanssa saa säätää sitten.
        Kypärä, alakasvosuoja, lasit ftw


      • Suojaus
        Advisor kirjoitti:

        Juuri niin. Sulla ei ole kokemusta. Verkko alakasvosuojat toimii hyvin ja suojaa, itellä tulee itsevarmempi olo kun tietää ettei hampaat lähde kuulien matkaan. Shemagh on vaikea nostaa kesken pelin, tai riippuu sidontatyylistä, jos on vaiks se niskamalli niin sen kanssa saa säätää sitten.
        Kypärä, alakasvosuoja, lasit ftw

        Ja tuo näyttää kaikenlisäksi ihan hienolta! Ite just samalla tavalla :)


      • ShakeBananas kirjoitti:

        Miten niin ei shemaghi suojaa jos sen nostaa kasvoille? Ei kyllä ole kokemusta noista alakasvo suojista, mitta epäilen että ainakin noilla neopreeni suojilla saa lasit huuruun,aika helposti

        Mikäli haluat hengittää useamman kangaskerroksen läpi niin ehkä sitten, mutta muuten ei. Toisin sanoen jos rullaat huivin ja laitat sen suun eteen, niin saat lähinnä kuuman ja tiiviin tulpan hengitystien eteen.
        http://images1.opticsplanet.com/365-240-ffffff/opplanet-lackhawk-tactical-shemagh-olive-black-330005od-on-figure.jpg

        Linkin takana olevassa kuvassa näkyvään ratkaisuun sopiva sarja vaan naamaan ja suun alueelle, niin hampaat voivat mennä. Pehmeä shemag ei pysäytä lentäviä kuulia vaan parhaassa tapauksessa vain hidastaa.


      • Toisena vaihtoehtona on se 100% suojaava ilmava verkko, niin ei luulisi olevan vaikea valita kumman ottaa.


    • Saahan tavallisesta huivistakin ihan toimivan alakasvosuojan jos on aitoa nahkaa tai kumia/joustavaa muovia ja liimaa/ompelee sen huiviin/shemag:iin.

    • Pitäis tehdä käyttäjä...

      Itseäni mietityttää mitkä lasit hankkisin alakasvosuojan (verkko) kaveriksi. Bolle X800 olen nähnyt ja kuullut toimivan, mutta ne huurtuvat. Sopisiko esim. ESS XT tai kalliimmat Land Opsit, Vehicle Opsit, tai Profile NVG:t? Tai kenties Bolle X500, mutta vähän isot taitaa olla?

      • äsköne

        Tai ESS Advancer V12


      • koita kestää
        äsköne kirjoitti:

        Tai ESS Advancer V12

        Pyh sanon mä :D ostaa vaa halvimmat airsoftii tarkotetut suojalasit (tai huurtumattomat jos ny iha pakko tai sit verkkolasit) ja sit osumat vaan kestää
        no jos koko ajan sitä suuta aukoo (paljasta vaa koko aja mis oot) nii voit saada hampaisii/suoraa suuhu kuulan nii siin tapaukses vasta harkitse jtn suojaa siihe


      • äsköne :)
        koita kestää kirjoitti:

        Pyh sanon mä :D ostaa vaa halvimmat airsoftii tarkotetut suojalasit (tai huurtumattomat jos ny iha pakko tai sit verkkolasit) ja sit osumat vaan kestää
        no jos koko ajan sitä suuta aukoo (paljasta vaa koko aja mis oot) nii voit saada hampaisii/suoraa suuhu kuulan nii siin tapaukses vasta harkitse jtn suojaa siihe

        Ja tarkotin hihnallisii lasei


      • äsköne :)
        koita kestää kirjoitti:

        Pyh sanon mä :D ostaa vaa halvimmat airsoftii tarkotetut suojalasit (tai huurtumattomat jos ny iha pakko tai sit verkkolasit) ja sit osumat vaan kestää
        no jos koko ajan sitä suuta aukoo (paljasta vaa koko aja mis oot) nii voit saada hampaisii/suoraa suuhu kuulan nii siin tapaukses vasta harkitse jtn suojaa siihe

        Ja tarkotin hihnallisii lasei


      • Se kysyjä
        koita kestää kirjoitti:

        Pyh sanon mä :D ostaa vaa halvimmat airsoftii tarkotetut suojalasit (tai huurtumattomat jos ny iha pakko tai sit verkkolasit) ja sit osumat vaan kestää
        no jos koko ajan sitä suuta aukoo (paljasta vaa koko aja mis oot) nii voit saada hampaisii/suoraa suuhu kuulan nii siin tapaukses vasta harkitse jtn suojaa siihe

        En mä sitä kipua pelkää vaan onhan ne paikatut/melkein kokonaan uusitut hampaat aina huonompia. Voi vihloo yms, sekin on tosi ärsyttävää.
        Ritilälasit = ei, tumma näkymä.
        Huurtuvuus = mahdollisimman vähän.
        Profiili = mahdollisimman pieni


      • koita kestää
        Se kysyjä kirjoitti:

        En mä sitä kipua pelkää vaan onhan ne paikatut/melkein kokonaan uusitut hampaat aina huonompia. Voi vihloo yms, sekin on tosi ärsyttävää.
        Ritilälasit = ei, tumma näkymä.
        Huurtuvuus = mahdollisimman vähän.
        Profiili = mahdollisimman pieni

        Noh ittelläni o swiss armsin suojalasit, halvimmat mitä löytyy
        huurtuu helposti kyllä mutta påähän sopii hyvin


      • Advisor
        koita kestää kirjoitti:

        Noh ittelläni o swiss armsin suojalasit, halvimmat mitä löytyy
        huurtuu helposti kyllä mutta påähän sopii hyvin

        Järjem jättiläiset taas liikkeellä, heh heh


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1256
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1068
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      904
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      764
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      615
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      565
    Aihe