Kävin Kotkassa saunakaupassa, jonka ovessa oli lappu "Älä jätä koiraa kuumaan autoon" ja sanottiin, että sen voi ottaa mukaan kauppaan.. Otin rottikseni mukaani ilmastoituun kauppaan (olipa tosi ihanan viileää) ja pidin sen tiukasti kiinni. Toinen asiakas (nainen) alkoi huutaa, että elukat ulos kaupasta! Myyjä tuli väliin sovittelemaan ja nainen lähti ulos ovet paukkuen. Harmitti... kauppa tarkoitti hyvää ja menetti asiakkaan? Mitä mieltä ollaan - voiko koiran/kissan viedä kauppaan helteellä?
Koira autosta sisään kauppaan, jossa ei myydä elintarvikkeita?
5
160
Vastaukset
Kauppias päättää.
Tuosta aiheesta on leviämassä kunnon liike, kun kauppiaat kohentavat samalla positiivista imagoaan; rautakaupat ja muut joita ei elintarvikelainsäädäntö koske, voivat päättää itse ketä haluavat kauppaansa.- Saa viedä
omasta mielestäni koiria saisi viedä kauppoihin jos osaavat käyttäytyä
olen vien nyt oman koirani joskus intersporttiin ja se otettiin ihan ilolla vastaan
siis hyviä kokemuksia on koiran viemisestä kauppaan - asdasdasdasdasdasdas
Omasta mielestäni myös koiria pitäisi saada viedä kauppoihin, ainakin ostoskeskuksiin, ei välttämättä just siihen ruokatiskille, mutta u know. Koirien pitäisi vaan ehdottomasti osata käyttäytyä. Sitäkään on vaan vaikea etukäteen varmistaa, joten vaikkapa kuonokopan kera on tervetullut kauppaan?
- Pro koirat
Minäkin periaatteessa pidän ideasta, mutta mietin miten käytäntö hoituu, jos homma kovin yleistyy. Niitä huonosti koulutettuja koiria kun riittää, ja varmasti kauppoihinkin näin päätyy, ihmisten arviointikyky varmasti pettää monessa tapauksessa :/
No voisihan tuo salliminen olla joskus rajattuakin, esim. hellekuukausiin, muutoin voisi tarjota valvottua koiraparkkia liikkeen ulkopuolellakin, jos mahdollista. Monen kaupan seinustallahan onkin jo koukku, mutta harvoinpa tuo tila on eristetty mitenkään, ja kuka vain voi koiraan käsiksi päästä.
Joku rautakauppa tai muu missä on vähän lääniäkin kulkea, varmasti sopii parhaiten. Paras olisi jos koiran voisi jättää viileään valvottuun tilaan sisälle, vaikka kassan valvottavaksi, kun siinä kassalla muutenkin päivystää. Koulutettu koira osaa omistajaansa odottaa kaikessa rauhassa.
Mutta hienoa että kaupat enenevässä määrin huomioivat koirat ja koiranomistajatkin. - Pro koirat
Pro koirat kirjoitti:
Minäkin periaatteessa pidän ideasta, mutta mietin miten käytäntö hoituu, jos homma kovin yleistyy. Niitä huonosti koulutettuja koiria kun riittää, ja varmasti kauppoihinkin näin päätyy, ihmisten arviointikyky varmasti pettää monessa tapauksessa :/
No voisihan tuo salliminen olla joskus rajattuakin, esim. hellekuukausiin, muutoin voisi tarjota valvottua koiraparkkia liikkeen ulkopuolellakin, jos mahdollista. Monen kaupan seinustallahan onkin jo koukku, mutta harvoinpa tuo tila on eristetty mitenkään, ja kuka vain voi koiraan käsiksi päästä.
Joku rautakauppa tai muu missä on vähän lääniäkin kulkea, varmasti sopii parhaiten. Paras olisi jos koiran voisi jättää viileään valvottuun tilaan sisälle, vaikka kassan valvottavaksi, kun siinä kassalla muutenkin päivystää. Koulutettu koira osaa omistajaansa odottaa kaikessa rauhassa.
Mutta hienoa että kaupat enenevässä määrin huomioivat koirat ja koiranomistajatkin.Ai niin ja tuo kuonokoppa oli hyvä idea :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201175
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 82719
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 89663
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110487