Koira autosta sisään kauppaan, jossa ei myydä elintarvikkeita?

hau ja huh hellettä

Kävin Kotkassa saunakaupassa, jonka ovessa oli lappu "Älä jätä koiraa kuumaan autoon" ja sanottiin, että sen voi ottaa mukaan kauppaan.. Otin rottikseni mukaani ilmastoituun kauppaan (olipa tosi ihanan viileää) ja pidin sen tiukasti kiinni. Toinen asiakas (nainen) alkoi huutaa, että elukat ulos kaupasta! Myyjä tuli väliin sovittelemaan ja nainen lähti ulos ovet paukkuen. Harmitti... kauppa tarkoitti hyvää ja menetti asiakkaan? Mitä mieltä ollaan - voiko koiran/kissan viedä kauppaan helteellä?

5

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauppias päättää.

      Tuosta aiheesta on leviämassä kunnon liike, kun kauppiaat kohentavat samalla positiivista imagoaan; rautakaupat ja muut joita ei elintarvikelainsäädäntö koske, voivat päättää itse ketä haluavat kauppaansa.

    • Saa viedä

      omasta mielestäni koiria saisi viedä kauppoihin jos osaavat käyttäytyä

      olen vien nyt oman koirani joskus intersporttiin ja se otettiin ihan ilolla vastaan

      siis hyviä kokemuksia on koiran viemisestä kauppaan

    • asdasdasdasdasdasdas

      Omasta mielestäni myös koiria pitäisi saada viedä kauppoihin, ainakin ostoskeskuksiin, ei välttämättä just siihen ruokatiskille, mutta u know. Koirien pitäisi vaan ehdottomasti osata käyttäytyä. Sitäkään on vaan vaikea etukäteen varmistaa, joten vaikkapa kuonokopan kera on tervetullut kauppaan?

      • Pro koirat

        Minäkin periaatteessa pidän ideasta, mutta mietin miten käytäntö hoituu, jos homma kovin yleistyy. Niitä huonosti koulutettuja koiria kun riittää, ja varmasti kauppoihinkin näin päätyy, ihmisten arviointikyky varmasti pettää monessa tapauksessa :/

        No voisihan tuo salliminen olla joskus rajattuakin, esim. hellekuukausiin, muutoin voisi tarjota valvottua koiraparkkia liikkeen ulkopuolellakin, jos mahdollista. Monen kaupan seinustallahan onkin jo koukku, mutta harvoinpa tuo tila on eristetty mitenkään, ja kuka vain voi koiraan käsiksi päästä.

        Joku rautakauppa tai muu missä on vähän lääniäkin kulkea, varmasti sopii parhaiten. Paras olisi jos koiran voisi jättää viileään valvottuun tilaan sisälle, vaikka kassan valvottavaksi, kun siinä kassalla muutenkin päivystää. Koulutettu koira osaa omistajaansa odottaa kaikessa rauhassa.

        Mutta hienoa että kaupat enenevässä määrin huomioivat koirat ja koiranomistajatkin.


      • Pro koirat
        Pro koirat kirjoitti:

        Minäkin periaatteessa pidän ideasta, mutta mietin miten käytäntö hoituu, jos homma kovin yleistyy. Niitä huonosti koulutettuja koiria kun riittää, ja varmasti kauppoihinkin näin päätyy, ihmisten arviointikyky varmasti pettää monessa tapauksessa :/

        No voisihan tuo salliminen olla joskus rajattuakin, esim. hellekuukausiin, muutoin voisi tarjota valvottua koiraparkkia liikkeen ulkopuolellakin, jos mahdollista. Monen kaupan seinustallahan onkin jo koukku, mutta harvoinpa tuo tila on eristetty mitenkään, ja kuka vain voi koiraan käsiksi päästä.

        Joku rautakauppa tai muu missä on vähän lääniäkin kulkea, varmasti sopii parhaiten. Paras olisi jos koiran voisi jättää viileään valvottuun tilaan sisälle, vaikka kassan valvottavaksi, kun siinä kassalla muutenkin päivystää. Koulutettu koira osaa omistajaansa odottaa kaikessa rauhassa.

        Mutta hienoa että kaupat enenevässä määrin huomioivat koirat ja koiranomistajatkin.

        Ai niin ja tuo kuonokoppa oli hyvä idea :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe