Varmaan joka ikinen ihminen tuntee olevansa jotenkin erilainen tai muuta paskaa, mutta ehkä täällä nyt enemmän sellaisia ihmisiä jotka kokee niin, minä mukaan lukien.
Mutta siis, koetteko että olette erilaisia, koska teissä on jotain enemmän, vai koska teissä on jotain vähemmän?
Koska tajusin eilen yöllä sen kammottavan asian, että minä tunnen olevani erilainen, koska minussa on jotain vähemmän kuin muissa, enkä tiedä voinko koskaan saavuttaa sitä, mitä muilla on. Tämä tunne, mille sain vasta eilen sanat, on oikeasti vainonnut minua jo vuosia, ihan pienestä pitäen. Olen aina ollut muiden mukana ja ihan suht koht normaali, mutta silti jotenkin erilainen ja eristetty, ei muiden osalta, vaan minun itseni.
Erilaisuus
32
79
Vastaukset
Minä tunnen olevani erilainen, koska en osaa automaattisesti ajatella tiettyjen normaaleiksi koettujen asioiden olevan normaaleja. Kaikki on tavallaan sivuraiteella.
Minä en osaa selittää miten minä tunnen. Jollain tapaa se, minkä muut tekee vaivattomasti, saattaa olla minulle suuri ponnistus missä minun täytyy melkeimpä muuttaa jotain perusluonnettani. Mutta sitten on myös näitä tapauksia, että minä ajattelen jotenkin erilailla kun muut.
Argh, en osaa selittää. Olen vapaampi kuin he, mutta jollain tapaa estynyt.
Olen hyvin avoin persoona joten ehkä minulla on jotain enemmän...? Tosin olen lievästi tunnevammainen.
Molemmat parhaista ystävistäni tuntevat olevansa erilaisia, koska heissä on jotain enemmän. Rakastan heitä, mutta vaikeaa kun en ole koskaan tuntenut sitä elitististä ylemmyyden tunnetta, mikä ainakin toisessa heissä joskus näkyy. Ja selittää vielä, että minä en ole yhtään sen parempi.
Toinen näistä ystävistä on ainakin tuntenut myös kamalaa alemmuuden tunnetta, koska hän on tavallaan niin näkyvästi erilainen lisäkamalla, että hän on saanut siitä kärsiä ja hänen itsetuntonsa on ollut yläasteiässä ihan murskana.- ooce
Öhhh, mie tunnen olevani erillainem ko mie en välitä turhista (liittyy siis tää mikälie avarakatseisuus) ja tiijjän asioita. Jos multa vaikka kyssyy jotai ja sitte pyydetää selittämmään sitä mien voi vastata ko että mie vaan tiijjän.
ocetherunq jota väsyttää iha vitusti - Piece
ooce kirjoitti:
Öhhh, mie tunnen olevani erillainem ko mie en välitä turhista (liittyy siis tää mikälie avarakatseisuus) ja tiijjän asioita. Jos multa vaikka kyssyy jotai ja sitte pyydetää selittämmään sitä mien voi vastata ko että mie vaan tiijjän.
ocetherunq jota väsyttää iha vitustiNo öö. Ensinnäkin mun tyyli (mikä tosin on hiukan rauhoittunut viime vuodesta), unohtakaa shokkivärjätty tukka sekä niittihame, nykyään oon paljon rauhallisempi. En silti voi sanoa itteeni mitenkään "neutraaliksi", edelleen multa kysytään kaikkea mun vaatteista ynnä muusta..
En kyllä koe mun tyylin tekevän musta mitenkään erikoista. Se nyt vaan sattuu miellyttämään, nii sou? Ihmisillä jotka pukeutuu eri tavalla (anteeksi murut nyt seuraava yleistys, kaikki eivät tätä tee) tuntuu olevan ihmeellinen käsitys siitä, että ovat "massoja" luovempia ja sitten päivitellään kun «ou mai gaad dösäpysäkillä pari tyttöö tuijotti mun 30 cm niittikorkoi ja pitsikorsettii, oon nii ERILAINEN».
Mun henk.koht. mielipide on se, että vaatteilla korostetaan persoonallisuutta. Mutta vaatteet eivät tee persoonallista.
Ja sitten tämä henkinen osasto... Jos heittäydyn nyt syvälliseksi.
Moni ei tätä varmaankaan musta tienny (en oo varma oonko viime-suolistoelämässäni selostanut tästäkin), mut oon ollut koulukiusattuna ja siitä asiasta on tullut kaikkia ongelmia. Dx Mm. masennus sekä viiltely tuli, 2 itsemurhayritystäkin on takana ynnä muuta...
Ja selvennyksenä: oon siis päässy jo suurimmaksi osaksi näistä yli. Viiltelyn lopetin, se alko osaltaan myös esim perheongelmista (avioero, sain äitiltäni turpaan siihen aikaan monta kertaa).
Monet viiltelijät väittävät sen auttavan. Mä itse sen kokeneena sanon, ettei se auta. Siitä vaan tulee entistä pahempi olo, ja parhaassa tapauksessa arvet, joista et pääse koskaan. Mutta se on murheista pienin.
Miten mä ny eksyin selittämään viiltelystä? XD
Mutta siis. Luulen sen kiusaamisen johtuneen siitä, että oon aina ollut erityisen lyhyt ihminen (nyt 157 cm, mutta nuorempana olin oikeasti persjalkanen) ja jotain muuta vajaata tai liikaa. Ehkä mun luonteeni, oon oikeasti InRealLife mietteliäs. Olin pienempänä ihan outo ja lopulta aloin vapaaehtosesti vetäytyä syrjään.
Ongelma tässä olin kai mä itte, vaikkei kiusaaminen ikinä sen kohteen syytä ookkaan... *tätä miettiessä ;)*
Tästähän tuli jännä pikku stoori :D
- Tällälailla
Jos erilaiseksi luokitellaan ihminen, joka ei tunne muiden tunteita, niin joo, olen erilainen (ja parempi) kuin muut.
En ihan ymmärrä, miten joku voi olla "enemmän" tai "vähemmän". Tai no sillä lailla ehkä, että jonkin asian puuttuminen tarkoittaisi sitä, että ihminen on "vähemmän".
Toisaalta esim. Trotskin esimerkki osoittaa, että puuttuminen (tieto "normaaleista asioista") ei lopulta ole mitenkään vähemmän, vaan vaihtoehtoinen tapa nähdä asiat.
Ihmisten absoluuttista paremmutta tai huonommuutta en ymmärrä ollenkaan. Tiedän, että pidän joistakin ihmisistä enemmän kuin toisista, tai kunnioitan joitakin enemmän kuin toisia, mutta en silti osaa ajatella sitä niin, että nämä pitämäni ja kunnioittamani olisivat jotenkin parempia. Minä vain pidän heistä.- -Raippari
Erilaisuus on sairaus! Ihmiskunta on sairaus! Kaikki eläimet ovat samannäköisiäkin, eikä niillä ole niin suuria eroja silmien värissä tai kuonon muodossa kuin ihmisillä!
Kaikki eläimet saman lajin sisällä ovat samannäköisiä: http://koirakuvia.net/img/koirarodut.jpg
Just.- -Raippari
icepicked kirjoitti:
Kaikki eläimet saman lajin sisällä ovat samannäköisiä: http://koirakuvia.net/img/koirarodut.jpg
Just.Tuo on totta, ei liito orava ole oravaa nähnytkään..
Mutta eikös tämä vastaa samaa asiaa kuin Kiinalaiset, Venäläiset ja muiden maiden asukit? Tarkoitin sitä, että ainakin suomalaiset omana lajinaan ovat erinäköisiä, vaikka ovat omalaji. -Raippari kirjoitti:
Tuo on totta, ei liito orava ole oravaa nähnytkään..
Mutta eikös tämä vastaa samaa asiaa kuin Kiinalaiset, Venäläiset ja muiden maiden asukit? Tarkoitin sitä, että ainakin suomalaiset omana lajinaan ovat erinäköisiä, vaikka ovat omalaji.Ihmisiä ei voi jakaa "rotuihin" samaan tapaan kuin koiria. Loppujen lopuksi ihonväri on hyvin pieni seikka.
- -Raeppari
icepicked kirjoitti:
Ihmisiä ei voi jakaa "rotuihin" samaan tapaan kuin koiria. Loppujen lopuksi ihonväri on hyvin pieni seikka.
Kiinalaiset ovat kierosilmiä, suomalaiset rumia, intialaiset mustia.
Liito-oravalla on siivet, Mustaorava on musta ja maaorava on maaorava. Kaikki nämä orava lajit ovat eri lajia. Kuten me ihmisetkin! Mutta silti esim.. me suomalais lajiin kuuluvat näytämme erilaisilta kuin muuut suomalaiset! icepicked kirjoitti:
Ihmisiä ei voi jakaa "rotuihin" samaan tapaan kuin koiria. Loppujen lopuksi ihonväri on hyvin pieni seikka.
Ihmisiä ei voi jakaa rotuihin koska ihmisiä ei ole raakamaisesti jalostettu. Toisin kun koiria. Ja kissoja. Ja kaikkia lemmikkieläimiin kuuluvia. Ja vähän enemmänkin!
Mutta kuten ihimisetkin, koirissa, kissoissa sun muissa eläimissä on luonnepoikkeuksia. Minun koirani on Jackrusselia, Bordercollieta ja Saksanmetsästysterrieriä. Ja jotkut teistä sanoisivat sen olevan serobi(sekarotuinen) mutta se on morobi(monirotuinen)
Ainiin ja broileri ja kana ovat eri eläimiä. Joten arvatenkin kukaan teistä ei ole maistanut kanaa elämässään. Niitä ei nimittäin myydä kaupoissa. Se on broileria mitä sieltä löytyy ihan sama mitä etiketti sanoo.
#oftopiccaus
Minä en koe olevani erilainen kummastakaaan syystä. Tai ainakaan ei ole sopivaa sanoa "olen erilainen, koska olen älykäs", joten olen vain erilainen. Sanotaan vaikka, että kanavoin henkiset voimavarani hyvin erilaisiin kohteisiin kuin useimmat ikäluokkani naaraat.
Useimpia tyttöjähän ei pelit, tekniikka ja tiede niin hirveästi kiinnosta, mua taas ei kiinnosta vaatteet, meikit tai seurustelu. Mutta toisin kuin monet samoista asioista kiinnostuneet tuttuni, minä en myöskään koe itseäni mieheksi, enkä aio sellaiseksi ryhtyä. En tiedä koenko itseäni erityisesti naiseksikaan, mutta ei naisena olo mitenkään ikävää ole. Olen miehekäs nainen ja siksi erilainen. Urgh, riimiä pukkaa.
No joo ehkä olen joissain suhteissa myös "vähemmän" jos asian niin haluaa ilmaista. Kuten sanottua, seksiviettini on olematon, enkä ymmärrä musiikkia. No nyt kun on puutteita lueteltu niin saan kai sanoa, että olen enemmän tuolta loogiselta puolelta. Eiköhän me kaikki olla joissain asioissa enemmän ja joissain vähemmän. Jos ei oltaisi niin eihän kukaan olisi mitenkään erilainen vaan oltaisiin samanlaisia.- Siiliö
Lueskelin näitä ja mieleen tuli kysymys: Olenko minä nyt helvetin paska ihminen ja kusipää, kun tunnen olevani tavallaan muiden ihmisten yläpuolella? :DDD
Kyllähän minä tajuan, etten ole, mutta kuitenkin ajattelen, että minä olen minä ja muut ovat muut. Ja sitten ajattelen, että välitänkö enemmän omasta pärjäämisestäni vai muiden pärjäämisestä? Vastaus: omastani tietenkin.
Eli jos joku kysyy minulta: "Asetatko itsesi muiden ihmisten yläpuolelle?" Minä vastaan: "No totta helvetissä!"
Onnittelen heitä, jotka saivat selvää.Kiitos, kiitos, rakastan teitä! Haluan kiittää äitiäni, isäpuoltani, siskoani, veljeäni, tulevaa äitipuoltani, isääni, siskoani siellä pilvenreunalla, joukkuettani, valmentajaani, tiettyjä henkilöitä oligarkisen luokkani kapesta eliitistä(en kommareita, vain anarkisteja), pappaani, mummuani, isoisääni(joka on playboy), syöpään kuollutta isoäitiäni(jota en edes ole tavannut ;p), Petteriä, Hennaa, hannaa ja eritoten itseäni. Kitoos kiitoos!
Minä ajattelen muita ihmisiä massana. Ja uskontoa massahallintana. Totta helvetissä minäkin asetan itseni muiden edelle. Mutta pidän silti velvollisuutena auttaa jos voin. Viattomia ihmisiä. Kusipäät saa kuolla pois.Minä en aseta itseäni muiden edelle, vaikka välillä valitankin kanssaihmisteni tyhmyydestä tai moraalinpuutteesta. Ihmisenä jokainen on yhtä arvokas, enkä näe mitään syytä sille, miksi joku olisi henkisten tai fyysisten ominaisuuksiensa - taikka tekojensa - perusteella yhtään muita parempi.
emptyoficiale._ kirjoitti:
Kiitos, kiitos, rakastan teitä! Haluan kiittää äitiäni, isäpuoltani, siskoani, veljeäni, tulevaa äitipuoltani, isääni, siskoani siellä pilvenreunalla, joukkuettani, valmentajaani, tiettyjä henkilöitä oligarkisen luokkani kapesta eliitistä(en kommareita, vain anarkisteja), pappaani, mummuani, isoisääni(joka on playboy), syöpään kuollutta isoäitiäni(jota en edes ole tavannut ;p), Petteriä, Hennaa, hannaa ja eritoten itseäni. Kitoos kiitoos!
Minä ajattelen muita ihmisiä massana. Ja uskontoa massahallintana. Totta helvetissä minäkin asetan itseni muiden edelle. Mutta pidän silti velvollisuutena auttaa jos voin. Viattomia ihmisiä. Kusipäät saa kuolla pois.Haha, asetan minäkin itseni jossain suhteessa muiden yläpuolelle. Ihminen on kuitenkin itsekäs olento (joskin meillä on myös geneettistä taipumusta altruismiin). Jos tulisi esim. vastaan jokin hengenvaarallinen tilanne, lähtisin tietenkin juoksemaan tuhatta ja sataa enkä jäisi varmistamaan, että pääsevätkö muut varmasti turvaan, ennen kuin pelastaisin itseni. Mutta toisaalta, minussa saattaisi herätä silloinkin jokin auttamisenhalu, esim. jos siellä olisi jokin lapsi vailla opastusta ja mikäli tilanne sallisi, auttaisin muitakin varmaan vähän enemmän.
Mutta en aseta henkisesti itseäni muiden yläpuolelle. En voi sanoa, etten tekisi näin koskaan, koska kyllä, joskus minä näen jonkun ihmisen kadulla ja tunnen suurta ylemmyydentunnetta, mutta en yleensä. Nykyään olen myös alkanut ajattelemaan, etten ole itse yhtään sen huonompi kuin muutkaan.
Kiinnostus luontoa kohtaan on nykynuorison keskuudessa harmillisen erilaista.
- Siiliö
Totta kai minäkin autan muita jos voin. Jos taas vaikuttaa siltä, että riskeeraan todella paljon auttaessani jotakuta, niin en tee sitä.
Meneeköhän tuossa nyt kaksi ero asiaa keskenään sekaisin?
Itsekkyys ja oman edun tavoittelu on eri asia kuin se, että pitää itseään oikeasti parempana.
(On selvää, että jokainen on eniten tietoinen omista asioistaan, ja suuntaa eniten huomiota omien asioidensa hoitoon. Äidit ja isät tietysti saattavat pohtia pikku paskiaistensa nälkää ja vaippoja, mutta siitähän se symbioosi-nimi tuleekin, äiti on penskansa kanssa yksi ja sama yksikkö jonkin aikaa.
Kulttuurisena olentona ihminen tottuu enemmän tai vähemmän siihen, että "minä" ei ole ainoa, vaan muut pitää ottaa huomioon.)nasse_seta kirjoitti:
Itsekkyys ja oman edun tavoittelu on eri asia kuin se, että pitää itseään oikeasti parempana.
(On selvää, että jokainen on eniten tietoinen omista asioistaan, ja suuntaa eniten huomiota omien asioidensa hoitoon. Äidit ja isät tietysti saattavat pohtia pikku paskiaistensa nälkää ja vaippoja, mutta siitähän se symbioosi-nimi tuleekin, äiti on penskansa kanssa yksi ja sama yksikkö jonkin aikaa.
Kulttuurisena olentona ihminen tottuu enemmän tai vähemmän siihen, että "minä" ei ole ainoa, vaan muut pitää ottaa huomioon.)Jep.
//Biologinalku elä huoli jos eksyisin metsään haluaisin eksyä sinä mukanani. En nappulan koska hän vain jäisi tuijottamaan lintuja. Sinun kanssa pitäisi vain toivoa ettei metsässä olisi perhosia.emptyoficiale._ kirjoitti:
Jep.
//Biologinalku elä huoli jos eksyisin metsään haluaisin eksyä sinä mukanani. En nappulan koska hän vain jäisi tuijottamaan lintuja. Sinun kanssa pitäisi vain toivoa ettei metsässä olisi perhosia.Mitä? En ole perhosrunkkari. Kyllä perhoset minua kiinnostavat (eivät seksuaalisessa mielessä), mutta olen kiinnostunut myös linnuista ja olenkin enemmän lintu- kuin perhosharrastaja. Näin loppukesästä ja syksystä saattaisi olla vaarana se, että jäisin poimimaan sieniä.
- Siiliö
nasse_seta kirjoitti:
Kulttuurisena olentona ihminen tottuu enemmän tai vähemmän siihen, että "minä" ei ole ainoa, vaan muut pitää ottaa huomioon.)Se on aika monimutkainen asia minun kohdallani. Eiköhän kuitenkin riitä, että tiedätte minun olevan itsekäs ja itsekeskeinen ja taatusti myös hieman harhainen. Sen parempaan itseni diagnosoimiseen en taida kyetä.
Siiliö kirjoitti:
Se on aika monimutkainen asia minun kohdallani. Eiköhän kuitenkin riitä, että tiedätte minun olevan itsekäs ja itsekeskeinen ja taatusti myös hieman harhainen. Sen parempaan itseni diagnosoimiseen en taida kyetä.
No, kyllä siitä on ollut puhetta. Tiedät sen itse, kun itsehän nimenomaan olet kertonut siitä. Silloin tilanne ei ole niin paha.
En minä tiedä. En saa aikaiseksi yhtenäistä kirjoitusta, joten tämä on nyt aika surkea.
Kuutosella en halunnut herättää huomiota. Ajattelin olevani... huonompi? kuin muut, joten koitin olla näkymätön. Pukeuduin mitään sanomattomasti (en massan mukana kuitenkaan), en viitannut tunneilla, häpesin, jos opettaja kehui jostakin. Keväällä luokkalaisena tuijottivat hämmästyneinä, kun nauroin.
Seiskalla (ja vähän kasillakin) jatkoin sitten hiukan samaa linjaa, tosin välillä leikin, ettei muita ole olemassa. Välttelin katsekontaktia sun muuta... Olin sitä mieltä, ettei tunneilla kuulu viitata, ja minua häiritsi, kun kaverini viittasi tunneilla. (Mutten onneksi sanonut asiasta.)
Oikeastaan, olen melkein päässyt tuosta eroon.... Tosin, en vieläkään omista omia mielipiteitä. Tai en kerro niitä. Lähimmätkään kaverini eivät tiedä mitä musiikkia kuuntelen. (Kuitenkin tietävät sen verran, etteivät luule musiikkimakuni olevan Robinia, kuten luokkani teki...) Ellei sitten puhe ole asiasta, josta olen samaa mieltä tai se on jokin yleinen mielipide. Vaikkapa Kouluruoka on pahaa. Toisaalta hölpötän joistain sosku-ongelmista tosi helposti...
Ja miksi tunnen itseni erilaiseksi? Pidän kaikki aikalailla ulkopuolella, jos ovat yhtään vieraampia. Jotkin eleeni ovat samanlaisia, kuin Jack Sparrowlla, tai vielä oudompia. En tiedä, tarttuiko elokuvista vai oliko aiemmin. Lisäksi saatan loikkia ympäriinsä...
En ehdi kirjoittaa pidempää, kun joku innostui leikkimään tuolla... -.-- Siiliö
Minäkään en yleensä paljasta omia mielipiteitäni. Musiikkimaustanikin useimmat tietävät ehkä enintään, että jotain todella pitkiä biisejä.
- fnfnfn
Hmm, huomasin tässä jotain samankaltaisuutta itseeni. Estyneisyydellä ehkä tarkoitan sitä, että minun vaikea tuoda itseäni ja mielipiteitäni ilmi ja minäkin olen joskus nuorempana pyrkinyt olemaan herättämättä huomiota (ei sillä, että nykyäänkään olisin mikään värien iloloisto, mutta en yritä piilottaakkaan itseäni). Ei sen takia, että pitäisin niitä jotenkin huonoina, mutta en myöskään osaa sanoa, että miksi en tykkää puhua ajatuksistani ja toiveistani.
- azyzz
Minä tunnen olevani erillainen kuin muut ystäväni, olen se musta lammas ja olen ylpeä siitä. Kuitenkon minusta tuntuu joskuS että minä olen se beeta uros, olen paljon herkempi kuon muut ystäväni, olen poika (tämä saattaa johtua siitä että vanhempani erosivat ja olen asunut suurimmaksi osaksi äidin luona.) Minulla on myös ollut hiukan psyykkisiä ongelmia (en ole sairas joten älkää haukkuko hulluks :D) mutta hieman masennusta muistuttavaa ja ahdistuskohtauksi, onbeksi niitä ei ole enää melkein lainkaan. Minä pukeudin hiukan eri tavalla ja ajattelen erilailla kuin muut
Koen olevani lähes kaikkien IRL tuntemieni ihmisten yläpuolella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1363185Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2722794Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641738Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2151737- 601638
- 481330
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa831269Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781242Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3161120Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391042