yh:sta uusperheeksi

uusi ahdinko?

Olin kyllästynyt olemaan yh pienten lasten kanssa. Tunsimme alle vuoden kun muutimme tapaamani miehen kanssa yhteen. Nyt on varaa parempaan asuntoon ja helpompaan elämään. Kuitenkin mies oli lapseton. Hänellä on oma työ ja omat kaverit ja harrasteet. Menee ja tulee miten haluaa. Eikö hänenkin pitäisi ottaa vastuuta lapsistani kun kerta yhdessä asutaan? Kuitenkin olen yksin. Joudun kinuamaan lasten isää olemaan lasten kanssa ihan kuin yh:nakin. Ja hän tietysti vetoaa siihen ettei voi joka vaatimukseen entiseen tapaan vastata koska en ole yksin lasten kanssa. Huomaan että on eri asia tapailla miestä kuin asua. Koska omaa tilaa ei ole ja miestäkin täytyy miellyttää makuuhuoneessa mikä ei koskaan ole minulle ollut jokapäiväinen tarve. Täytyy olla onnellinen siihen etten ole enää yksin. Ja toinen hoitaa osuutensa raha-asioissa ym. Olettaisin kyllä että hoitaa myös lapsia muulloinkin kuin vain kaupassa käynnin ajan.

232

6958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylmää kyytiä

Ei tarvi, hän ei ole lastesi isä. Vastuu kuuluu sulle, ja mies vaan jos itse haluaa. Lapsella on kuitenkin oma isä jonka kuuluu ottaa vastuu.

Mutta sen sijaan menetät kaikki yh oikeudet tukina, siinä mies rinnastetaan isään, joten yh tukia et saa mutta miehellä ei ole lapseen nähden mitään vastuuta.

• kuin myös..

Myöskään yh-isän uuden kumppanin ei tarvitse huolehtia miehen lapsista pätkän vertaa. Aina odotetaan että nainen huolehtii automaattisesti lapsista oli ne kenen tahansa vain sen takia koska naisen kuuluu niin tehdä.
        Ei tarvitse huolehtia vaan nainen voi tulla ja mennä miten tahtoo vaikka yhdessä asutaan. On toisena aikuisena perheessä mutta elää täysin omaa elämäänsä.

• Ön läpsiä
        kuin myös.. kirjoitti:

Myöskään yh-isän uuden kumppanin ei tarvitse huolehtia miehen lapsista pätkän vertaa. Aina odotetaan että nainen huolehtii automaattisesti lapsista oli ne kenen tahansa vain sen takia koska naisen kuuluu niin tehdä.
        Ei tarvitse huolehtia vaan nainen voi tulla ja mennä miten tahtoo vaikka yhdessä asutaan. On toisena aikuisena perheessä mutta elää täysin omaa elämäänsä.

Kyl läpset vöi jättää höitämättä

• Been there done that

Hyvää hyvyyttään ja solidaarisuuttaan jne. voi toki hoitaa, jos tahtoo. Mutta eipä ole miehellä lapsiin mitään oikeuksiakaan, turha kiintyä lapsiin liikaa, sillä eron hetkellä äiti keksii lyömäaseen, eikä se entinen avokki saa lapsista kuulla enää edes niiden ääntä.

Eli; miehellä ei oikeuksia - ei myöskään velvollisuuksia!

• kuin myös.. kirjoitti:

Hypoteettinen tilanne. Yksinhuoltajamiehiä on todella vähän ja edes etäisä ei lapsettomalle naiselle kelpaa. Lapsettomia miehiä aina moititaan ymmärtämättömyydestä lapsia kohtaan, mutta lapsettomat naiset ovat paljon pahempia.

• ......
        Ratikkakuski kirjoitti:

Hypoteettinen tilanne. Yksinhuoltajamiehiä on todella vähän ja edes etäisä ei lapsettomalle naiselle kelpaa. Lapsettomia miehiä aina moititaan ymmärtämättömyydestä lapsia kohtaan, mutta lapsettomat naiset ovat paljon pahempia.

Miehet ei edes halua yksinhuoltajiksi. Liian hankalaa. Ei saa naisia jne.

• Niiiiiiiina
        kuin myös.. kirjoitti:

Juuri tuota mä en tajua teissä ihmisissä. Miksi pitää olla yhdessä ja asua yhdessä, jos kumminkin haluaa olla yksin, elää omaa elämää ja mennä ja tulla miten tahtoo? Eikö silloin kandeis olla yksin? Eikä marista, kun toinen haluaakin viettää aikaa yhdessä ja hoitaa perhettä yhdessä?

• Niiiiiiiina
        Ratikkakuski kirjoitti:

Mulle ainakin kelpaisi mies, jolla on lapsia. Kunhan on kunnon kaveri ja suhde lasten äitiin kunnollinen. Itselle kun ei välttämättä siunannut tuota jälkikasvua.

• kahtaalta

Tämmösessä tapauksessa pitäisi lasten isä vapauttaa elatusmaksuista kun äiti vetää kahta kautta hyvinvointia.

• kahtaalta myös
        kahtaalta kirjoitti:

Tämmösessä tapauksessa pitäisi lasten isä vapauttaa elatusmaksuista kun äiti vetää kahta kautta hyvinvointia.

Äiti vetää hyvinvointia? Kyllä ne lapsetkin on elätettävä. Myös etä-äiti joutuu maksamaan elatusmaksuja riippumatta siitä onko yh-isä uudessa suhteessa vai ei. Isä vetää kahta kautta hyvinvointia silloin.

• äääööhomo
        Ön läpsiä kirjoitti:

just tänkaltasia kusipääteinejä varten,näitä räkänokkia pitäs hoitaa "luuvitosella käkättimeen".....

• Yh äiti

Olen samaa mieltä, lapset ovat sinun vastuullasi, on jo lapsiakin kohtaan väärin jos sysäät lapset ihmisen vastuulle, joka ei ole heidän isä. Ajan kanssa voi hän itse haluta ottaa vastuuta, mutta jos ei niin vastuu on sinun. Perheenä toki hänen pitäisi pystyä olemaan arjessa mukana, mutta vastuu päiväkodista, koulusta, kasvatuksesta, harrastuksista valitettavasti on sinun.
        Olen itse myös yh äiti, mutta ei tulisi mieleenkään pyytää uutta puolisoa ( jos sellainen olisi) ottamaan vastuuta minun lapsista. Kyllä heidän huolto ja hoitaminen tulee aina olemaan minun vastuullani. Ehkä uusi miehesi juuri siksi pakenee omiin juttuihinsa jos tuntee sinun vaativan häntä ottamaan isän roolin.

• sdfgfgfg
        Niiiiiiiina kirjoitti:

Mulle ainakin kelpaisi mies, jolla on lapsia. Kunhan on kunnon kaveri ja suhde lasten äitiin kunnollinen. Itselle kun ei välttämättä siunannut tuota jälkikasvua.

Mulla taas on mies jolla lapsi pääsääntöisesti. Lapsen vanhemmilla vaan kinaa ja äiti katkera lapsensa etävanhempana olosta. Yrittää siis aiheuttaa meille kiusaa ja pahaa oloa. Meillä on yhteisiä joten kaikki menee meidän perheessä hyvin minä siis kotiäitinä kaikille. heidän lapsensa äidin vaihtaisin kyllä johonkin jonka käyttäytymistä ei tarttis lapsille perustella.

• susia ovat
        Ratikkakuski kirjoitti:

"Hypoteettinen tilanne. Yksinhuoltajamiehiä on todella vähän ja edes etäisä ei lapsettomalle naiselle kelpaa. Lapsettomia miehiä aina moititaan ymmärtämättömyydestä lapsia kohtaan, mutta lapsettomat naiset ovat paljon pahempia. "

Totean taas tämän: Nainen on naiselle susi. Naiset ovat julmia ja itsekkäitä niin se on. Kostavat toisilleen kärsimänsä pahan.

• lapsilla on isä
        Niiiiiiiina kirjoitti:

Juuri tuota mä en tajua teissä ihmisissä. Miksi pitää olla yhdessä ja asua yhdessä, jos kumminkin haluaa olla yksin, elää omaa elämää ja mennä ja tulla miten tahtoo? Eikö silloin kandeis olla yksin? Eikä marista, kun toinen haluaakin viettää aikaa yhdessä ja hoitaa perhettä yhdessä?

lasten oikea isä on sitä varten miksi uuden miehen täytyy olla lapsenvahtina jotta äiti pääsee hummailemaan ja ehkä hässimään exänsä kanssa ei kakarat ole uuden miehen hyvä kun ottaa asumaan kanssaan ruokkii ja maksaa kuluja kyllä lapsetton mies saa mennä yksin hamburilaiselle syömään kahvilaan jne ei hänen kuulu olla lasten vahti kun ei ole omia lapsia eikä myöskään lapsettoman naisen kuulu myöskään huolehtia leikkiä oleskella heidän kanssaan hyvä kun sietää sen aikaa kun lapset leikkivät ja on isänsä kanssa oli lapseton mies tai nainen ei kuulu olla lapsen flikka ja ostella ja maksaa harrastuksia maksaa ajokortteja ostaa autoja ei se ole uuden tehtävä

• hihhih...
        ...... kirjoitti:

Miehet ei edes halua yksinhuoltajiksi. Liian hankalaa. Ei saa naisia jne.

"Miehet ei edes halua yksinhuoltajiksi. Liian hankalaa. Ei saa naisia jne. "

Niinpä niin. Miehet on itsekkäitä sikoja loppujen lopuksi. Itse en aio hankkia lapsia edes. En ota sitä riskiä että jäisin yh:ksi. En kestäisi sitä painajaista. Isänsä senkun jatkaisi elämästä nautiskelua muualla. On se niin väärin.
        Toisaalta koen vahingoniloa yh- naisia kohtaan. Itse en halua sellaista missään nimessä.

• no kun
        Niiiiiiiina kirjoitti:

"Juuri tuota mä en tajua teissä ihmisissä. Miksi pitää olla yhdessä ja asua yhdessä, jos kumminkin haluaa olla yksin, elää omaa elämää ja mennä ja tulla miten tahtoo? Eikö silloin kandeis olla yksin? Eikä marista, kun toinen haluaakin viettää aikaa yhdessä ja hoitaa perhettä yhdessä? "

Siksi että haluaa molemmat, sekä syödä että säästää kakun. Siten saa kaiken ottamatta riskiä että menettäisi. Se on helppoa niin ja siten saa helpon elämän. Yksin on rankkaa, siksi. On turvallista ja helppoa tulla ja mennä kuten tahtoo, kun on sitten turvasatama odottamassa kotona. Kun reissussa rähjääntyy, niin kotiin vaan itseään parantelemaan. Tai kun saa vaihtelua muualta niin jaksaa taas sitä arkea kotonaan.
        Ihanteellista. Saa parhaat palat kaikesta.

• niinng
        kahtaalta myös kirjoitti:

Äiti vetää hyvinvointia? Kyllä ne lapsetkin on elätettävä. Myös etä-äiti joutuu maksamaan elatusmaksuja riippumatta siitä onko yh-isä uudessa suhteessa vai ei. Isä vetää kahta kautta hyvinvointia silloin.

"Äiti vetää hyvinvointia? Kyllä ne lapsetkin on elätettävä. Myös etä-äiti joutuu maksamaan elatusmaksuja riippumatta siitä onko yh-isä uudessa suhteessa vai ei. Isä vetää kahta kautta hyvinvointia silloin. "

Tasa-arvoa.

• jotain tolkkua
        lapsilla on isä kirjoitti:

lasten oikea isä on sitä varten miksi uuden miehen täytyy olla lapsenvahtina jotta äiti pääsee hummailemaan ja ehkä hässimään exänsä kanssa ei kakarat ole uuden miehen hyvä kun ottaa asumaan kanssaan ruokkii ja maksaa kuluja kyllä lapsetton mies saa mennä yksin hamburilaiselle syömään kahvilaan jne ei hänen kuulu olla lasten vahti kun ei ole omia lapsia eikä myöskään lapsettoman naisen kuulu myöskään huolehtia leikkiä oleskella heidän kanssaan hyvä kun sietää sen aikaa kun lapset leikkivät ja on isänsä kanssa oli lapseton mies tai nainen ei kuulu olla lapsen flikka ja ostella ja maksaa harrastuksia maksaa ajokortteja ostaa autoja ei se ole uuden tehtävä

Hengitä välillä.

• HHUHUH
        sdfgfgfg kirjoitti:

Mulla taas on mies jolla lapsi pääsääntöisesti. Lapsen vanhemmilla vaan kinaa ja äiti katkera lapsensa etävanhempana olosta. Yrittää siis aiheuttaa meille kiusaa ja pahaa oloa. Meillä on yhteisiä joten kaikki menee meidän perheessä hyvin minä siis kotiäitinä kaikille. heidän lapsensa äidin vaihtaisin kyllä johonkin jonka käyttäytymistä ei tarttis lapsille perustella.

Hei kakarasuttura.. Olet aikamoinen lehmä.. Näkee että yksi valopäähoro taas viisastelee.. Kyllä se elämä opettaa sinunlaisia kantturoita ja omaa lääkettäsi saat maistaa aivan varmasti. Bimbo

• suruako
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kertokaa edes itselle, mitä teette miehellä ja naisella ,JOS ETTE YHDESSÄ MITÄÄN TEE,mikä kuuluu lapsiin.Ennen ei kyselty kumman lapsi vaan hoidettiin perheenä.JOS on kysymys muusta tyydytys hommasta,niitähän löytää ,kiireesti mies ulos ,ja nainen hoitakoon lapsensa hyvin ,samoin nainen jos ei hoida miehen lapsia .MITÄ SILLÄ ISOLLA KODILLA TEKEE JOS ASIAT ON SEKAISIN,Lapset ensin kai jokainen ottanee huomioon.

• järkytys
        Yh äiti kirjoitti:

Olen samaa mieltä, lapset ovat sinun vastuullasi, on jo lapsiakin kohtaan väärin jos sysäät lapset ihmisen vastuulle, joka ei ole heidän isä. Ajan kanssa voi hän itse haluta ottaa vastuuta, mutta jos ei niin vastuu on sinun. Perheenä toki hänen pitäisi pystyä olemaan arjessa mukana, mutta vastuu päiväkodista, koulusta, kasvatuksesta, harrastuksista valitettavasti on sinun.
        Olen itse myös yh äiti, mutta ei tulisi mieleenkään pyytää uutta puolisoa ( jos sellainen olisi) ottamaan vastuuta minun lapsista. Kyllä heidän huolto ja hoitaminen tulee aina olemaan minun vastuullani. Ehkä uusi miehesi juuri siksi pakenee omiin juttuihinsa jos tuntee sinun vaativan häntä ottamaan isän roolin.

ESIMERKKI. Lapsi sairastuu tai loukkaa itsensä, äiti työssään, mitä tekee makkarinjakaja ,heittääkö lapsen yksin..Kauheeta on juttunne,ja kovin itsekkäitä. Pysykää kaukana ihmisestä jolla lapsia ,jos ette osaa ottaa vastuuta kun omasta hyvinvoinnista.Hoidattakaa itsenne eri katonalla, homma selvempää mistä kysymys.Tulee mieleen, lapset tuuliajolla,jos ei osata puhua mihin on ryhtymässä lapsineen.Ei sitä lasten isää toisten kotiin voi jatkuvasti kutsua lapsiaan hoitamaan, voihan olla vaikka toissä tai matkoilla.SEKAVAA on maailmanmeno..Tai ei maailma sekaisin vaan nyky urpelo ihmiset .Entäs jos toinen on leski ja lapsia, ettekö hoida lapsia EI SE ELÄMÄ ole kun itsekkäät luulette, ollaan toisiamme tukemassa ja auttamassa, jos yhdessä ollaan.

• ulgbjhkb
        kahtaalta myös kirjoitti:

No sitähän "kahtaalta" sanoi. Myös äiti pitäisi vapauttaa maksuista jos vastaava tilanne. Ja lapset täytyy kuitenkin elättää vain kerran, ei kahdesti yhtäaikaa.

• 5 + 9
        HHUHUH kirjoitti:

Hei kakarasuttura.. Olet aikamoinen lehmä.. Näkee että yksi valopäähoro taas viisastelee.. Kyllä se elämä opettaa sinunlaisia kantturoita ja omaa lääkettäsi saat maistaa aivan varmasti. Bimbo

Aha, pimeä exä saapui paikalle :D

• HHUHUH
        kahtaalta kirjoitti:

Tuota "äiti vetää kahta kautta hyvinvointia".. No ensinnäkin oli sitten äiti tai ISÄ se yksinhuoltaja joka hannkkii uuden puolison, muuttavat yhteen jne.. Käsittääkseni kaikki sellaiset tuet loppuvat joita nyt edes on saanut paitsi elatusmaksu, jonka maksaa joko isä tai äiti riippuen siitä, kumman luona lapsi/lapset asuvat mutta esim lapsilisän yksinhuoltajakorotus lähtee pois ts saat "vain" sen minkä kuuluu ilman lisiä. Minkä ihmeen takia vai olettko noin saakelin tyhmiä, että kostatte omia kieroutuneita ajatuksianne viattomiin lapsiin? Vaikka ne lapset ei olisikaan sinun synnyttämiä tai siittämiä, on se vastuu niistä lapsista AIKUISILLA vaikka eivät biologisia vanhempia olisikaan. Jokainen aikuinen (vaikka täällä ei aikuisia tunnu olevankaan) on velvollinen huolehtimaan lapsista, antamaan ruokaa, vaatetta, puhumaan, ottamaan vaikka syliin jne jne.. Onko ne lapset syypäitä johonkin muuhunkin kuin syntymäänsä, josta niilta ei siitäkään kysytty?? On täällä aikamoisia bimboja tyhjäpäitä opastamassa kuinka eletään, joten mitään muuta en toivo kuin sitä, että saatte maistella omia "lääkkeitänne".

• HHUHUH
        susia ovat kirjoitti:

"Hypoteettinen tilanne. Yksinhuoltajamiehiä on todella vähän ja edes etäisä ei lapsettomalle naiselle kelpaa. Lapsettomia miehiä aina moititaan ymmärtämättömyydestä lapsia kohtaan, mutta lapsettomat naiset ovat paljon pahempia. "

Totean taas tämän: Nainen on naiselle susi. Naiset ovat julmia ja itsekkäitä niin se on. Kostavat toisilleen kärsimänsä pahan.

"susia ovat" Olet ihan oikeassa ja vielä paljon päälle. Naiset ovat hirviöitä ja jos joku keksii keinoja pilata miehen elämä, niin se on nainen. Olen omin korvin kuullut, kuinka yksikin ämmä väitti, että isä käyttää lasta hyväkseen ja minkälainen "show" se oli ollut. Siinä jutussa ei voittanut kukaan, mutta lapsi sai varmasti elinikäisen trauman.
        Mies oli syytön, mutta ämmä ei saanut mitään. Kuinka paljon ämmät oikein valehtelee näinkin vakavasta asiasta, se on paljon.

• seuraa vailla.....
        Niiiiiiiina kirjoitti:

Entäs miten VANHAINKODISSA? Kuka käy katsomassa! Miksi puolison lapset on sinulle vastenmielisiä!?

• haluaasitäkin.
        HHUHUH kirjoitti:

"susia ovat" Olet ihan oikeassa ja vielä paljon päälle. Naiset ovat hirviöitä ja jos joku keksii keinoja pilata miehen elämä, niin se on nainen. Olen omin korvin kuullut, kuinka yksikin ämmä väitti, että isä käyttää lasta hyväkseen ja minkälainen "show" se oli ollut. Siinä jutussa ei voittanut kukaan, mutta lapsi sai varmasti elinikäisen trauman.
        Mies oli syytön, mutta ämmä ei saanut mitään. Kuinka paljon ämmät oikein valehtelee näinkin vakavasta asiasta, se on paljon.

Eiköhän se oleperse, joka käskee laulamaan valheita ja sottaamaan exät! Perseseon kaiken paha ja alku.... Persemäärää tahdin...

• Ei tarvi.

• komekustaonmullain
        seuraa vailla..... kirjoitti:

Entäs miten VANHAINKODISSA? Kuka käy katsomassa! Miksi puolison lapset on sinulle vastenmielisiä!?

Niinp. Entäs kun jompsinkumpsin kupsahtaa? Jos uusio tuo/perii mukulat, rahnaa ja muuta mammonaa tullessaan, Tekee/teettää mukulat omiensa lisäksi. Sehyän on muka-hienoa se...Sitten yx kaunis päivä uusia kumahtaakin ja pitäs niinkuin jaella, mitä jäi jäljelle. Siitä tule h-l-ekutin moinen riita ja tappelu. Saattaapi toinen osapuoli jäädä lehdellä soittelemaan. Menee vimosetkin suhteet poikki ja sitten on häriköintiä , käräjöintiä, kiusaamista jne jne.

Ihan varma on, ettei jääneellä vanhuksella ole helppo loppuelämä. Tietenkin, jos järki vielä silloin pelaa. Pottuilua, hattuilua, väheksymistä, syyttelyä ja kyräilyä ja "mun lapset ja "sen" kakarat" saa ehtoopuolikin siinä sivussa kuulla. Ja net kovimmat käkättäjät, valittajat, juoruilijat, mustamaalaarit, valehtelijat ja muut ylimieliset onvat joko omia tai "sen".

Siinä heitetään lapsi pesuveden mukana kankaalle. Se silloin niin ihana uusio on raihnainen wanhus, joka odottaa edes joskus jonkun käyvän ja muistavan hänetkin. Mutta ei sen niin väliä. Oma napa on lähempänä. Tavarat ja mammonat jaetaan jo ennenkuin raato on haudattu. Ja tapellaan verissäpäin siitä vimosestakin rikkinäisen kaffekupin kahvasta. Vihaa ja kaunaa kannetaan hamaan omaan hautaan ja senkin jälkeen wanhusten lapsenlapset jne jatkavat samaa weristä sotaa tietämättä edes, mikä olikaan alkuperäiset syyt tai syylliset.

• uyghjhgj
        seuraa vailla..... kirjoitti:

Onko elämänsä surkeimman ajan tekeminen vähän mukavammaksi sen arvoista, että kannattaa pilata elämänsä paras aika lapsilla?

• TÄH???
        niinng kirjoitti:

"Äiti vetää hyvinvointia? Kyllä ne lapsetkin on elätettävä. Myös etä-äiti joutuu maksamaan elatusmaksuja riippumatta siitä onko yh-isä uudessa suhteessa vai ei. Isä vetää kahta kautta hyvinvointia silloin. "

Tasa-arvoa.

Mitä tasa-arvoa siinä on, että etäisä vapautettaisiin elatusmaksuista, mutta etä-äiti vaan joutuisi niitä makselemaan???

• mitäs ne miehet...
        HHUHUH kirjoitti:

Entäs ne kaikki miehet jotka oikeasti käyttää lapsia hyväkseen?

• HHUHUH
        5 + 9 kirjoitti:

Aha, pimeä exä saapui paikalle :D

Hehheeheeee, olisit nyt edes keksinyt jotain parempaa kun tuon vanhan fraasin. Haahaaahhaaa

• HHUHUH
        mitäs ne miehet... kirjoitti:

Entäs ne kaikki miehet jotka oikeasti käyttää lapsia hyväkseen?

Kyse onkin nyt siitä, että sitä tapahtuu, mutta myös siitä, että sitä EI tapahdu vaan ämmät käyttää kymästi sitä aseena erotilanteessa ja PILAAVAT miehen sekä lapsen/lapsien elämän täysin tietoisesti sekä käyttävät viranomaisten resursseja väärin. Itse olen sitä mieltä, että kun noin tekee, niin ne ämmät linnaan suoraan. Mieti nyt itsekin, mies joka saa tuollaiset syytökset aiheetta, on menettänyt kaikki ja AINA epäillään vaikka ei ole mitään tapahtunutkaan. Sionä varmasti tiedöt itsekin sen, että jos isää (miestä yleensäkin) epäillään lapsen hyväksikäytöstä, niin koko viranomaisrepertuaari on liikekannalla. Asisa on niin vakava, että perättömiä valehtelevat ämmät pitää pistää ehdottomaan vankeuteen ja maksamaan korvauksia.

• nuori tyttö
        Ön läpsiä kirjoitti:

niin se on se sun tyylis hoitaa asiat mutta kyllä minun mielestää vastuu kuuluu kummalleikin vaikka ei se ole sen lapsen oikea isä en minä semmosta kattaoisi et mis tekee mitä haluu aa ja minä joudun hoitaa maan lapset kos ka kuitenkin me asutaan yhdessä niin ja tosi mä oon vasta 11v ja mulla on 3 viikon ikäinen lapsi

• HHUHUH
        lapsilla on isä kirjoitti:

No mutta... Jos sinä lapsinesi hankit uuden puolison, niin etkö sinä aio elää sen kanssa ns normaali elämää tiskeineen, lapsineen, lapsen hoitoineen jne? Vai onko niin, että kun hankkii uuden puolison, niin elä on yhtä kuherruskuukautta?

• mitäs ne miehet...
        HHUHUH kirjoitti:

Kyse onkin nyt siitä, että sitä tapahtuu, mutta myös siitä, että sitä EI tapahdu vaan ämmät käyttää kymästi sitä aseena erotilanteessa ja PILAAVAT miehen sekä lapsen/lapsien elämän täysin tietoisesti sekä käyttävät viranomaisten resursseja väärin. Itse olen sitä mieltä, että kun noin tekee, niin ne ämmät linnaan suoraan. Mieti nyt itsekin, mies joka saa tuollaiset syytökset aiheetta, on menettänyt kaikki ja AINA epäillään vaikka ei ole mitään tapahtunutkaan. Sionä varmasti tiedöt itsekin sen, että jos isää (miestä yleensäkin) epäillään lapsen hyväksikäytöstä, niin koko viranomaisrepertuaari on liikekannalla. Asisa on niin vakava, että perättömiä valehtelevat ämmät pitää pistää ehdottomaan vankeuteen ja maksamaan korvauksia.

Tuli selväksi että kyse on ÄMMISTÄ. :D

• myös 11v
        nuori tyttö kirjoitti:

niin se on se sun tyylis hoitaa asiat mutta kyllä minun mielestää vastuu kuuluu kummalleikin vaikka ei se ole sen lapsen oikea isä en minä semmosta kattaoisi et mis tekee mitä haluu aa ja minä joudun hoitaa maan lapset kos ka kuitenkin me asutaan yhdessä niin ja tosi mä oon vasta 11v ja mulla on 3 viikon ikäinen lapsi

Onko se sellainen beibiborn? Ne on kivoja kun pysyvät aina vauvoina.

• 9+14
        ulgbjhkb kirjoitti:

No sitähän "kahtaalta" sanoi. Myös äiti pitäisi vapauttaa maksuista jos vastaava tilanne. Ja lapset täytyy kuitenkin elättää vain kerran, ei kahdesti yhtäaikaa.

No totta kai pitäisikin.

• hkkololo

Olisko kenties kannattanut keskustella ennen yhteen muuttoa, että mitä odotatte perhe-elämältä?

Mitään pakkoa miehelläsi ei ole lastesi kanssa olla, mutta usein isäpuolet kuitenkin haluavat viettää aikaa kaikkien perheenjäsenten kanssa -myös lasten.

Puhukaa! Kerro toiveistasi, ja muista kysyä hänen toiveitaan. Mitään et voi vaatia, vaan voitte vain keskustella siitä, mitä odotuksia teillä on.

Lasten isä ei voi livetä vastuutaan sen perusteella, että sinulla on kumppani. Hän on ihan yhtä paljon lasten isä kuin ennenkin. Eikö teillä ole kirjallista tapaamissopimusta? Mikäli ei ole, tehkää sellainen!

• HHUHUH

Ei nuo idioottibimbot ajattele asiaa, jos on vaikka varakas ukko kiikarissa ja saa sen napattua.. Ja perhana, kun huomaavatkin sen että sillä on kakaroita (niin kuin useimmilla miehillä ja naisilla edellisistä liitoistaan on), ja niin kuin pitääkin, on lapset aina etusijalla, mutta varsinkaan naiset eivät hyväksy sitä, että on lapsia vaikka muuta esittävätkin ja ovat mielinkielin, mutta kun arki tulee eteen, niistä tyhjääpääbimboista tulee varsinaisia perkeleitä, ilkeitä lihavia lehmiä..

• ei tapaamispakkoa

"Lasten isä ei voi livetä vastuutaan sen perusteella, että sinulla on kumppani. Hän on ihan yhtä paljon lasten isä kuin ennenkin. Eikö teillä ole kirjallista tapaamissopimusta? Mikäli ei ole, tehkää sellainen!"

Etävanhemmalla ei ole mitään velvollisuutta tavata lapsiaan. Isiä muutenkin tuntuu harvemmin omat lapset kiinnostavan, silloinkaan kun ovat lasten äidin kanssa yhdessä.

• Uusikko vaikene

Nimimerkki uusi ahdinko.

Mitkä asiat sai sinut eroamaan, oliko sama, että miehesi meni ja tuli. Kuvittelitko todella että lapsesi saavat isän tilalle paremman korvikkeen, tai että uusi kumppani hoitaa entisen liitosi lapsia, ei varmasti kovin usein onnistu. Minulla ei ole tiedossa yhtäkään sellaista uusikkoa, joka edes jollakin tasolla hoitaisi puolison ex-liiton lapsia. Päinvastoin useimmat ovat oikeita hirviöitä lapsille ja silloin oikein tapahtuu lapsille pahoja asioita, kun lasten oma vanhempi ei ole näkemässä ja kuulemassa.
      Aikuinen ihminen on kamala toisen lapsille, kun kyse on entisen liiton lapsista.

Aika moni eroaa syystä, että puoliso on ns "keskenkasvuinen" ja ei ota vastuuta, tämän nykyelämän vitsaus on että, ei osata luopua niistä sinkkuelämän menoista, kun perhe perustetaan ja niin sitten erotaan ja odotetaan että tilalle tulisi vastuullisempi ihminen.

En pitkää kyllä jokainen huomaa, että uusista ei tässä asiassa parempaa tule saamaan, sillä usein nämä uudet ovat juuri näitä pakoon pötkineitä, kun pitää olla se sinkkuelämä. Jos uskoisi, että ennen pitkää siitä omasta puolisosta kasvaa vähän enemmän vastuullinen ja antaisi jonkun menon vouhottaa, mutta sitten vaatisi aina joka menon vastapainoksi osallistumisen kodin ja lasten hoitoon koko lopuksi viikkoa, vaikka yksi meno viikossa ja muu aika kotona ja sama itselläsi, mutta sitten ei vieraisiin edes vilkaista, eikä etsitä seuraa toisesta sukupuolesta.
      Syytä on myös vähentää kaikkia median kautta olevia viestejä, turhaa ja valheellista löpinää.

Perheellisten täytyy kulkea perheensä kanssa, eli lapset mukaan aina kun on mahdollista, sillä tavoin ne lapsetkin oppivat elämää ja näkevät ja kokevat, eivätkä ole ihan noviiseja ja ymmärtämättömiä kun lähtevät itse erilasiin porukoihin.
      Oppivat päättämään järkevästi asioista ja näkevät pahuuden ja pysyvät poissa sellaisista joukoista joissa järkikulta on väliajalla.

• ei yhäreitä!

Tässä aloituksessahan on kiteytettynä kaikki se miksi yn:n kanssa ei kannata lapsettoman alkaa seurustella tai etenkään muuttaa saman katon alle.
      Paremmat asunnot, raha-asiat ja vielä pitäisi toimia isäpuolen lapsenvahtinakin.
      Sinun tehtäväsi on kyllä miellyttää makkarin puolella tämä isäpuoli koska jos sitä et tee niin ei tämä isäpuolikaan näe mitään hyvää suhteessanne jos on vain velvoitteita.

Tietty tällä isäpuolella on muita menoja, kavereita, harrastuksia vai pitäiskö hänen vain viettää tätä sinun ja lastesi (hänellähän ei ole mitään oikeuksia lapsiisi jo ihan kasvatusmielessääkään) kanssa ja kun ei kuitenkaan tunne tunnesidettä lapsiin kun ei ole biologinen isä.
      Olisit ottanut ennemmin lapsia jo omaavan miehen mutta ehän ei sinulle tietty käynyt kun toisten lapset olisi ollut tiellä...

Näin se vaan menee ja siksipä en suosittele kenellekkään lapsettomille yhäreitä tai yhteishuollossa olevia.

Tietty tällä lasten biologisella isällä ei ole muuta velvoitetta kun maksaa näitä elareita ja odottaa elyttää että vietätte nyt yhdessä uuden kanssasi sitä idyllistä perhe-elämmää ja tämä biologinen isä on jätetty parisuhteessanne kuin nalli kalliolle kun olet löytänyt tämän uuden "romanssisi" sieltä karaokebaarista persettäsi jakamalla,

• sivusta katsoja

Yh äiti pärjää rahallisesti paremmin kun että ottaa miehen siihen. Saat kaikki yh lisät lapsilisiin, saat elarit, asumistukea saat siihen lapsikorotukset, saat toimeentulotukea, ja päivähoidosta saat reilut alennukset ja saat pitää lasta mulloinkin kun vain työaikana... paljon etuuksia minkä menetät jos muutat miehen kanssa yhteen ja vrsinkin jos mies ei ole lapen isä.. kannattaa harkita. Kaikki edut menee.

Meillä naapurissa aikoinaan asui perhe joilla oli 6 lasta, mies muutti kirjansa vanhemmilleen, mutta silti asusteli siinä, eivät oleet naimisissa, avoliitossa, ja näin ollen nainen sai kaikki edut kun oli paperilla vaan yh. Nykyisin asuvat edelleen mutta lapset ovat jo yli 15 kaikki... taitaa nuorin olla jo 17 v...ja osa jo pois kotoonta.. mutta edelleen on omatalo ja kaksi autoa... joita ei olisi jos olisivat olleet naimisissa...näin.. kaikki säästyi, konkurssissa olisivat olleet.

• lyön vetoa

Olis varmasti kannattanut miettiä hieman ja saada edellisen suhteen ongelmakohdat selvitettyä ennen kuin hyppää uuteen suhteeseen. Jos mies on sinulle vain elättäjä ja lastenvahti niin miksiköhän edellinen suhde kariutui? Ettet nyt vaan käytä miestä hyväksesi rahallisesti ja omiin tarkoituksiisi oletat että nyt lapsilla on isä? Sinun ei tarvitse tehdä mitään??? Ei tule onnistumaan. Mies huomaa kyllä mitä sinä ajat takaa. Omat menot lisääntyy pikkuhiljaa, makkarin puolella hiljaista.....kohta olet taas yksin.

• eroa

Ei sinun miehelläsi ole mitään velvotteita sinun ja exäsi lapsiin, sulla ihmeellinen käsitys asiasta, ne on sinun ja exäsi lapsia ja teidän kuuluu ne huoltaa.
      Miksi olet mennyt yhteen tuon miehen kanssa, koska et ole hänen kanssa ollenkaan tyytyväinen, ei edes sexi kiinnosta hänen kaa.

• uutta on

Kertokaa,mikä sotku tuleekaan jos entinen mies on lastensa luona entisenvaimon ja tämän miehen asunnossa.AIKA TOOPE UUSIMIES TAI NAINEN ON JOS EI TEE SELVÄKSI MIKÄ KENENKIN KOTI ON.Tälläistä ei liion nää normi uusperheissä.Mutta kai sitten pitää uusi uros laittaa ulos että mies pääsee lastensa luokse vaikka kesken työpäivän,jos 500kilsaa on kotien välillä.Vai miten tää hoituu, Ei vastuuta toisen lapsista ,eipä ole ennen kuultukaan. Normi lasten pito kodissaan sovitusti on ok. ja monella toteutuukin hyvin.Eihän noilla tavoilla olisi uusiperheitä lainkaan

• 11+2

Mulla on lapseni viikko- viikko periaatteella, ja vaikka asun puolisoni kanssa saman katon alla niin ei ole tullut mieleen edes vaatiakkaan häneltä muuta kuin se, että on esimerkillään toinen aikuinen talossa. Ja hyvin on mennyt, päin vastoin, mies saa sitä omaa aikaa enemmän kun lapseni on meillä, ja kyllähän vapaaehtoisesti myös menee lapseni kanssa leikkipuistoon kun itse menen vaikka jumppaan. (Itse hän tätä vielä ehotti)

• jadelynn80

minulla oli kaksi lasta kun tapasin mieheni.hän otti heti isä roolin vaikka en sitä vaatinut. olen samaa mieltä että miehen ei ole pakko,koska lapsilla tosiaan omat isät. mutta meillä meni näin,ovat läheisempiä kuin omaan isään..
      isä ei vaan ole yhtä kiinnostunut. nyt perheemme on kasvanut kaksoispojilla. meilkä kyllä vaan toimii,jo 10 vuotta. ja olin nuori yh-äiti.
      että kyllä näitäkin on....en lukenut kaikkia kommentteja,mutta sen jälkeen halusin kirjoittaa kun luin että koskaan ikinä ei tällaista ole tavattu.

• meillä näin

Minun uusi mies kasvattaa lastani kuin omaansa. Ei elätä mutta kasvattaa ja on kaverina hänelle muutenkin. Hänen ex liiton lapset käyvät meillä ja omia yhteisiäkin on. En etsinyt isää lapselleni aikoinaan kun omasta isästä ei juuri kasvattajaksi ollut.

• ghgg

Joo, uuperhe ei ole ydinperhettä helpompi kuvio. Päinvastoin, vastuu-, valta- ja velvollisuuskuviot ovat huomattavasti epäselvempiä. En nyt tiedä, tarkoititko yh:lla yhteis- vai yksinhuoltajaa, mutta jos yhteishuoltajaa, niin eikö sinulla ole lapsivapaata kaikki se aika, jonka lapset ovat isällään? Uudelta mieheltä ei minusta voi olettaa mitään.

• HHUHUH

Ei kyse ole noista normaaleista kuvioista vaan kyse on eronneiden vanhempien eli äitien (naisten) VALTAtaistelusta lapsen/lasten biologista isää kohtaan.

• tapoja on monia

Mies puolinen uusi ihminen välittää toisten lapsista, iekä kohtele heitä huonosti.

Usein se miehen uusi nainen on katkera ja mustasukkainen kun on saanut miehen kerrnakin, niin kostaa pahan olon lapselle. Naiset kohtelee toisten lapsia ja läheisiä tosi huonosti.

Mistähän sekin johtuu? Olisi järkyttävää jos me eroaisimme ja mies löytäisi uuden pulun itselleen, ja sitten osoittautuisi että tämä pulu pullukka, häiriköisi meitä ja estäisi miestä näkemästä meitä. Järkyttävää, mitä siinä tekisi? Häiriköisi takasin.

Naapurissa on uusi eukko, mutta ei siellä koskaan vieraile miehenlapset, se eukko on tosi paha suustaan.. en viitisi edes tutustua ja olla samaa aikaa pihalla, kun se kalkkuna on siellä. Harmi ettei lapset pääse isää näkemään, mutta luulen että mies käy lasten kotona, ettei tämä pullukka pulu haukkuisi hänen lapsiaan.

• hyvä naapurini

Hyvä nimimerkki "tapoja on monta". Toteaisin vain ettet oikein hyvätapainen ole itsekkään kun ihmistä nimität pulu pullukaksi ja kalkkunaksi ja eukoksi.

Järkyttävää.

En minkään haluaisi "tapoja on monia" nimimerkkiin tutustua kun on noin paha ja räävitön suustaan. Ei fiksun ihmisen puhetta lainkaan.

• pilkka
        hyvä naapurini kirjoitti:

Hyvä nimimerkki "tapoja on monta". Toteaisin vain ettet oikein hyvätapainen ole itsekkään kun ihmistä nimität pulu pullukaksi ja kalkkunaksi ja eukoksi.

Järkyttävää.

En minkään haluaisi "tapoja on monia" nimimerkkiin tutustua kun on noin paha ja räävitön suustaan. Ei fiksun ihmisen puhetta lainkaan.

Kyllä vöi jös hälyää

• myös äitipuoli

Nimimerkille TAPOJA ON MONIA.. puhu sinä vaan omasta kokemuksestasi, joka tuntuu perustuvan hyvin vähään tietoon.

Hyvin monet äitipuolet hoitavat kumppaninsa lapsia riippumatta siitä onko heillä omia lapsia vai ei. Hyvät äitipuolet ovat yksi vähiten arvostetuista ihmisryhmistä. Äitipuoli pyykkää, siivoaa, kokkaa, lohduttaa, rakastaa ja tuo turvaa myös lapsipuolilleen. Äitipuolet ottavat kumppanin lapset omikseen paljon useammin kuin isäpuolet. Äitipuolia arvostelleen ja haukutaan hyvin rankalla kädellä. Äitipuolien pitäisi olla täydellisiä ihmisiä. Heille ei suoda väsymystä ja hermostumista lapsiin. Äidit tietysti saa väsyä ja hermostua ja tehdä kaikenlaisia virheitä.. katos kun äitiys on PYHÄÄ ja sitä ei sovi arvostella.

Mitäköhän sinä naapurin eukosta oikeasti tiedät?? Kysypä kerran häneltä, että käykö miehen lapset heidän luonaan. Voit vaikka yllättyä vastauksesta!! Mitä jos hän ei olekaan syypää asioihin? Mitäpä jos KATKERA JA OMISTUKSENHALUINEN ÄITI estää lapsia tulemasta isänsä luokse ja tutustumasta tähän uuteen naiseen?

Näitä katkeria äitiä on kyllä olemassa. He eivät ole käsitelleet omaa eroaan, joten kaatavat kaiken uuden naisen päälle. Uudesta naisesta tulee syntipukki aivan kaikkeen. Äidillä on valta asema mustamaalata uutta naista lapsille. Äiti pelkää oman asemansa puolesta.

Viisas äiti haluaa edistää lastensa ja äitipuolen välisiä suhteita. Viisas äiti haluaa olla väleissä äitipuolen kanssa. Viisas äiti kunnioittaa miehensä uutta suhdetta, eikä puutu asioihin, jotka hänelle ei kuulu. Viisas äiti on kiitollinen, kun uusi nainen hoitaa hänen lapsiaan.

• Hirveä tyyppi

Kyllä se voi olla mieskin ja todella paha, keksii kaikenlaisia valheita. Se on nähty ja kuultu.

• taas yks tällänen

Ei oo todellista! Kirjoitukseata saa kuvan että nämä lapset eivät ole siis tämän miehen lapsia...eli et voi vaatia että hän ottaa vastuun toisen miehen lapsista! Etsit siis lapsillesi jonkun elättäjän joka rupeaa leikkimään kotia kanssasi...vie lapset isälleen hoitoon

• ......

Entä kun leski ottaa uuden kumppanin? Hänen ei tarvitse ottaa vastuuta lesken pienistä lapsista koska ne ei ole hänen. Ei sellaista voi vaatia tietenkään. Leski hoitakoon kakaransa itse, olipa mies tai naisleski.

• Onnen ydin perhe

Onneksi meillä mies ei koskaan ple pakottanut meitä näkemään perheenrikkojia, hänen uusia naikkosia. En ymmärrä mihin jotkut tarvitsevat semmoisia ihmisiä? Meillä ei kukaan ole koskaan nähnyt semmoisia emmekä edes ole koskaan heitä kaivanneet. Meille riitti se, että rikkoivat perheemme, ja isä lapsensa hylkäsi ja vaihtoi sutturoihin. Miksi pitäisi alkaa kaveeraamaan semmoisen sutturan kansa? Hyi, en voisi kuvitellakkaan että meille tulisi joku miehen naikkonen syömään kahville tai pyytämään kaljaa, jota meillä ei koskaan ole.. sotkemaan kotimme ja haukkumaan meitä! Ei ksokaan ole meille yksikään tunkeutunut.
      Emmehän mekään ole ksokaan meeneet katsomaan niitä sutturoita.

En voisi kuvitella millaisia olisivat lapset nyt, jos sutturat olisi päässeet meitä haukkumaan, voihan olla ettemme lasten kanssa enää tuntisi toisiamme jos mies olisi pakottanut lapset suturoiden kynsiin. Hirvee ajatus että äitin olisi täysin tuntematon lapsilleni.

Onneksi meis tajusi että hänen sutturat ovat meille erittäin honoa seuraa, eikä koskaan tuonut niitä meille. Häpee tekosiaan ja ei näe muuta vaihtoehtoa, kuin olla tuomatta suttturoita meille. Onneksi ymmärtää tekosensa.

Lapsetkin ovat onnellisia, kuno vat saaneet olla turvallisesti kotona minu luona eikä kukaan vieras ulkopuolinen perheenrikkoja ole kiusannut ja hukkunut heitä. Turvallisin mielin olen voinut lasten olla kun tietää ettei yksikään suttura ole lähimailla.

Olemme niin etuoikeutetussa asemassa, kun mies on pitänyt naikkoset poissa meidänläheltä, ei ole muuta vaihtoehtoa, kun ymmärtää mitä teki vaihtoi lapset sutturoihin. Ei voi vaatia muuta kun itse mokasi.

• yks siellä

Mitä SUTTURA?

• Hölmöläisperhe

?! Onko aloittaja jotenkin tyhmä kun olettaa uuden miehen piikovan lapsiaan? Ei se sun kanssa lasten takia yhteen mennyt, pöljä! Ootkohan itsekään ihan kypsä äidiksi kun moisia haihattelet, etkä taida olla ainoa lajissas nykyään. Hehheh. Tyhmästä päästä kärsii lopulta pahiten lapset. Taitaa uudella ukollas olla jo mielessä teidän kadottaminen, niin että olisikohan pitänyt vähän jutella etukäteen.

• ei piikomista

Lapset kuuluu kyllä samaan pakettiin kun lasten äiti. Parempi pysyä alunperin erossa jos asia ei ole ok.

• yksi äiti

Moi,

Siis ihan uskomaton ajattelumaailma ihmisillä! Mutta mitäpä odottaa ihmisiltä, kun suurimman osan maailmankuva perustuu "minä, minä" ajattelumalliin.

Its een olisi IKINÄ ottanut miestä, joka ei ole osallistuva. Itse kyllä maksan ja elätän lapseni rahallisesti, mutta mieheni on ottanut minut puolisokseen ja minun mukanaan lapseni. Ei todellakaan voi vedellä lonkkaa sophvalla kun minä hoidan kaikki lapsiin liittyvät asiat ja sotkut, enhän ikinä sellaiseen luuseriin olisi rakastunutkaan. Eikä ole kyllä mieheni koskaan sanallakaan sanonutkaan mitään vastalauseita. Siis tarkoitan että olisi alkanut perheessä erittelemään kuka tekee mitäkin ja kuka kasvattaa tai lukee iltasatua, tai siivoaa lasten jälkiä. En odota kyllä aivan 50 prose3nttista tukea, mutta jos en millään apua saisi, niin potku perseelle siinä tulisi.
      Autanhan minäkin miestäni kaikissa mahdollisissa elämän eteen tuomissa asioissa, missä suinkin vain voin.
      Uskon kyllä että suurin osa yllä kirjoittaneista on provoja, pakko olla!!

• mtj.

Tehkää te miten tykkäätte, mutta edelleenkä sillä isäpuolella samoin äitipuolella ei ole mitään velvotteita toisen lapsiin, jollei ite halua.

• vastuullinen aikuine
        mtj. kirjoitti:

Tehkää te miten tykkäätte, mutta edelleenkä sillä isäpuolella samoin äitipuolella ei ole mitään velvotteita toisen lapsiin, jollei ite halua.

Silloin, kun alkaa seurustella ihmisen kanssa, jolla on lapsia, on otettava huomioon että vanhempi ja lapsi/lapset ovat kokonaispaketti, joka muodostaa perheen ja jos sellaiseen perheeseen haluaa itse liittyä, on kokonaisuudesta otettava vastuu.

Lapset on otettava huomioon ja äidiksi tai isäksi ei tarvitse alkaa, mutta vastuulliseksi vanhemmaksi kylläkin.

Toisen lapsiin on velvollisuus (sanoisin itse että se on velvollisuus ja oikeuskin) tutustua ja ottaa vastuuta. Näin olen tehnyt itsekin ja uskokaa pois, se on mahdollisuus, jota ei kannatta jättää käyttämättä.

Puolison lapset voivat olla ihana asia elämässä. Pitää olla halu tutustua heihin ja aikuisen ihmisen vastuuntunnetta. Ellei sitä halua ole, niin kannattaa jo seurusteluvaiheessa tehdä selväksi ettei halua lapsia, eikä kantaa kenenkään lapsista vastuuta, eikä kannata näin ollen edes muuttaa yhteen.

• kylmä maailma
        vastuullinen aikuine kirjoitti:

Silloin, kun alkaa seurustella ihmisen kanssa, jolla on lapsia, on otettava huomioon että vanhempi ja lapsi/lapset ovat kokonaispaketti, joka muodostaa perheen ja jos sellaiseen perheeseen haluaa itse liittyä, on kokonaisuudesta otettava vastuu.

Lapset on otettava huomioon ja äidiksi tai isäksi ei tarvitse alkaa, mutta vastuulliseksi vanhemmaksi kylläkin.

Toisen lapsiin on velvollisuus (sanoisin itse että se on velvollisuus ja oikeuskin) tutustua ja ottaa vastuuta. Näin olen tehnyt itsekin ja uskokaa pois, se on mahdollisuus, jota ei kannatta jättää käyttämättä.

Puolison lapset voivat olla ihana asia elämässä. Pitää olla halu tutustua heihin ja aikuisen ihmisen vastuuntunnetta. Ellei sitä halua ole, niin kannattaa jo seurusteluvaiheessa tehdä selväksi ettei halua lapsia, eikä kantaa kenenkään lapsista vastuuta, eikä kannata näin ollen edes muuttaa yhteen.

Paskanmarjat mitä teoriaa suollat, mutta käytäntö on aivan toinen, lapset dumpataan milloin minnekin panemisen ajaksi. Pahimmillaan lumihankeen. Olen itse henk.koht. pelastanut yhden lapsen paleltumasta kuoliaaksi kun olivat yksissä tuumin heittäneet hankeen, siis oma äiti ja uo. Onneksi lapsella oli puhelin ja saldoa.

Toki voi olla poikkeuksia, mutta harvassa ovat. Nykyään jokainen aikuinen nainen minkä baarista tai mistä tahansa löytää on yh tai jotain ja on valittava, että haluaako parisuhteen vai elääkö selibaatissa. Jälkimmäinen ei oikein kiinnosta.

Vastuun siirtäminen yleensä jo toisen jättämälle miehelle ei vain toimi. Hänellä on omat lapset ja he ovat hänelle ne ainoat oikeat.

Vanha temppu on heittää iso pussillinen karkkirakeita portaita alas jos makkari on yläkerrassa. Siinä kaikki mitä uudella miehellä on lapsille tarjota.

Yh:n kanssa muuttaa asumaan vain täydellinen ääliö tai totaalisen epätoivoinen. Näitä kyllä löytyy, mutta ei heistä ole toisen lapsien kasvattajiksi ja/elättäjiksi.

• öllötys
        mtj. kirjoitti:

Ei ole velvotteita,EIPÄ TODELLA, ainut velvoite on tyhjäpää miehen pysyä kaukana yksinhuoltaja äideistä,samoin toisin päin, hyi ,mitä nainen tekee pelkeällä makuuhuone ukolla, ei mitään, se jopa öllöttää jos joutuisi tekemisiin tyhjäpään kanssa ,monelle lapset on todella rakkaita ,kaikille tulisi olla

• dsewfrg

Sinähän se luuseri olet kun teet pentuja ja sitten yrität tyrkyttää niitä syyttömälle miehelle elätettäväksi. Hoida itse kersasi.

• tätä se uusio tietää

Juu tästä asiasta uutisoidaan aika usein. On todella ala arvoista että mies suostuu olla tapamatta omia lapsia ja alistuu uusin tahtoon. En kyllä usko että mies itse tekisi tuommoista päätöstä, ellei uusio siihen kannustaisi ja vaatisi.

Järkyttävää, ei naiset pystyisi samaan, sen tähdenhän lapset yleensä jää äidille, joka on luotettava, vastuullinen ja ei varmasti lapsiaan hylkää ikinä.

• ......

Kyllä asia on niin että katkera EX ei päästä lapsia isän luokse jos isällä on uusi kumppani sen verran mustasukkainen se EX on.

• lapset tärkeitä

Useinhan se on kuitenkin niin että mies kyllä päättää itse mitä tekee tai mitä ei tee. Miksi pitää joku nainen laittaa syntipukiksi jos mies ei halua tavata omia lapsiaan eikä ottaa vastuuta heistä kun on eronnut? Näitä miehiä on pilvin pimein. Ja se on siis miehen päätös ei jonkun "uusio"naisen.

Olen itse uusionainen ja kyllä miehen lapset tulivat minun vastuulleni - ei mies heistä välittänyt. Halusi aina vain kostaa exälleen sitä sun tätä. Ellen olisi pitänyt niin tiukasti lasten puolta, ei isä olisi tavannut heitä koskaan.

Myöhemmin kyllä erosin miehestä, mutta hänen lapsistaan en. Välimme ovat rakkaat ja lämpimät vieläkin.

• töitä, ei kiitos

Kyllä minä ainakin siksi otin miehen, ettei tarvi yksin maksella kaikkea, yksin se on tosi rahapulaa aina. Uusi mies maksaa pulet asumisesta, ruuasta ja näin ollen mulle jää enempi omaan käyttöön ja lasten kuluihin.

Vaikka mies maksaa omille lapsille elareita, niin kyllä meillä rahat on yhteisiä, ei lasketa maksaako mies mun lasten kuluja vai ei.. siitä ne menee, ja tottakai kun olen työtön niin eihän mulla voi olla rahaa paljonk äytössä. Nyt jää sentään jonkun verran.
      On kauheeta kun ajattelee niitä yh joilla rahat ei riitä, kantsii otta mies.
      Meill ei mene edes miehsten lapsiin ylimääräistä kun emme ota niitä tänne täyshoitoon, hoitakoot heidän äiti, niin mekin temme että hoidan omani, en heitä niitä minnekkään.
      En töihin menekkään nyt varsinkaan kun löyty mies, ensin etin hanakasti, mutta nyt ei tarvi kun rahallisesti pärjää.

• Hmmmm. Onneksi et oo täällä asenteellasi olisit ulkoistettu alta aikayksikön

• liika vaatimus

Ja miksi pitäisi? Lapset ovat sinun ja entisen miehesi, te hoidatte jälkenne. Hyvä jos viettää aikaa lastesi kanssa mutta entisesi asia enemmän on .

• Pakettina tulevat

Yh-äidin kohdalla mies ei todellakaan saa vain sitä naista vaan myös lapset. Varsinaiseksi isäksi ei tarvitse ryhtyä mutta pitää osallistua myös lasten hoitoon. Jos ei tuohon kykene tai ei halua niin ei kannata edes harkita minkäänlaista suhdetta yksinhuoltajaäidin kanssa (ja sama pätee toisinpäinkin yksinhuoltajaisän kohdalla).

Ja ei, en ole katkera yh-äiti vaan mies joka on seurustellut myös yh-äidin kanssa ja osallistuin silloin kohtuudella lastenhoitoon jotta äiti sai ansaitsemansa vapaa-ajan.

Aloittajalle, lemppaa se miehen irvikuva ja etsi tilalle vastuuntuntoinen mies.

• ----Tadaa---

Jätä se sika !

• Ihmetellen.

"Kyllästyit" joten päätit hankkia miehen joka hoitaa lapsesi puolestasi? Ööö tuota?
      Miksi hänen pitäisi ottaa niskoilleen sinun itsellesi hankkimat rasitteet? Ei minkään syyn takia. Hän pitää sinusta, se ei tarkoita sitä että hänen pitäisi rakastaa lapsiasi kuin omiaan. Eiväthän ne hänen ole.
      Yllätys mitä ajattelutapaa naiselta.

• ......

Tämä on sairasta jos antaa persettä sen takia että joku hoitaa lapsia mutta luulenpa että suurin osa on yhdessä sen takia että rakastaa kumppaniaan ja suurin osa välittää kumppaninsa lapsista ja osaa käyttäytyä normalin ihmisen tavoin !
        Tämä multipersoona onnen ydin perse,väsynyt äitipuoli,tein säännöt ym.nimimerkit on se sairas yksilö joka on maalanut kaikki kauhuskenaariot uusperheiden päälle... ...joskus epäilen pitisikö hänellä olla ollenkaan olemassa olon oikeutta ollenkaan tai noin huonolla ädillä lapsia yhtään

• Mielipiteeni

Voi voi oikein pahaa teki lukea noita kirjoituksia. Ei ole siperia vielä opettanut
      teitä moniakaan. Jos mies rakastaa lapsia ei hän katso onko oma vaiko jonkun muun
      ja onhan se kiva jos tyttöystävä, avovaimo, vaimo pääsee myös joskus hiukan vapaalle
      säilyy perheessä rauha jokaisella hyvä mieli...rakastakaa niin teitä rakastetaan.

• Vallasta varoen

Viesti vallasta varoen. Oletko kuullu sanontaa mukavasta tavasta elää. Sinulla on ihana perhe, äitinä tietysti tunnet itsesi osana sitä. Mielestäni hyvänä äitinä huomion osoitukset ovat rakentavia, niin perheen sisällä kuin muuallakin. Kun liityt perheeseen siirryt heidän puolelleen tilanteissa, kannattelet sitä ilman erehdystä. Osoita itsellesi olevasi hyvä äiti, anna mahdollisuuksia erehtymisille, toteuta itseäsi parhaasi mukaan, varmaa on vain että pystyt siihen. Olet tietysti paljon muutakin kuin itsesi määritelmä, älä unohda sitä.

• ei yhäriä

Helppohan se on kirjoittaa nim. mielipiteeni kun olet varmasti vastaavassa tilanteessa yähäri-äippänä.
      Olen itsekkin aikoinaan seurustellut muutaman yhärin kanssa ja samaa bulshittiä sain kulla että koko paketti pitää hyväksyä mutta kun se todellisuus on sitä että nämä lapset on ykkösiä ja tämä mies on se viides sen koiran jälkeen arvoasteikossa ja mitään sananvaltaa ei ole miehellä siinä taloudessa ja lapsiin ainakaan vaikka kuinka hyppisivät silmille.
      Itsekkin tuot esille tuota että vapaalle pitää päästä tyttöjen iltaan niin lapsenvahtia ja rahoittajaa sinäkin haet ja pitää vielä kuskata näitä muksuja ties mihinkä harrastuksiin.
      Ukko lentää pihalle kuin leppäkeihäs kun vähänkään menee sukset ristiin ja eipä tarvitse tehdä tapaamissopimuksia lasten suhteen vaikka kuinka olisi ukko mieltynyt näihin lapsiin.
      Ja et varmaan hyväksyisi vastaavan yhäri-isän lapsia ja tuntisi vastaavia kuin odotat tämän ukon tuntevan sinun lapsiisi ja olisivat vain rasitteena.

• Tyytyväinen

Ehkä näi on sinun kohdaala, vaan ei minun! Olin siloin 3-v. pojan yh-äiti, tapasin nykyisen mieheni ei omia lapsia silloin ( oltu naimisissa 27v.) Pojallan myös oma isä joka huolehti asiansa niinkuin on kuulunutkin, niin myös mieheni silloin vappaehtoisesti kasvatti poikaani ja yhteiset kurinpito ja kasvatus säännöt loimme pojan isän kanssa yhdessä jota me kolme aikuista noudatimme. Myöhemmin saimme kaksi yhteistä lasta, joita myöaskin ex- mieheni otti hoitoon poikamme lisäksi. Kun me erosimme ex-miehen kanssa päätimme, ettemme kumpikaan hauku tai moiti toisiamme pojallemme koska erohan ei ollut poikamme syy, vaan kahden aikuisen välinen asia. Sinun kannatta luoda yhteiset säännöt molempien miesten kanssa näin elämäsi helpottu lasten kanssa. toki on olemassa ihmisiä joiden kansssa ei voi sopia, mutta toivotaan parasta. Muistakaa hoitaa parisuhdettannekin!! Kaikkea hyvää teille jatkossakin.

• Mies349

No asuminen, sähköt ja ruoka voidaan oitaa puoliksi, siinä menee samalla kumppanin lapset, tosin elatusmaksut tulee mukaan ruokakuluihin.

jotain pientä voi kumppanin lapsille tarjota, esim leffaliput, pitsa sillointällöin, yms. Suuremmat ostokset polkupyörät vaatteet yms. hoitaa lapsen isä ja äiti.

Lapsia voi kuskata harkkoihin taio katsoa perään joskus, mutta se on vapaaehtoista, eikä niinkään velvollisuus. Toki jos on luvnnut hoitaa niin sitten on velvollisuus, esim katsoa perään kun toinen on jossain.

• dsadsadsawqweqwerrtt

"Suuremmat ostokset polkupyörät vaatteet yms. hoitaa lapsen isä ja äiti"

Toki siltä poissaolevalta vanhemmalta voi pyytää avustusta tuohon, mutta eikö kaikissa perheissä rahat ole yhteiset, niin kyllä siinä sen uusioperheen uusi puolisokin tulee ihan "huomaamatta" osallistuneeksi.

• liygoyu
        dsadsadsawqweqwerrtt kirjoitti:

"Suuremmat ostokset polkupyörät vaatteet yms. hoitaa lapsen isä ja äiti"

Toki siltä poissaolevalta vanhemmalta voi pyytää avustusta tuohon, mutta eikö kaikissa perheissä rahat ole yhteiset, niin kyllä siinä sen uusioperheen uusi puolisokin tulee ihan "huomaamatta" osallistuneeksi.

Kaikissa perheissä ei rahat todellakaan ole yhteisiä. Joillakin on täysin yhteisiä, joillakin on osittain yhteisiä (vaikka yksi yhteinen tili) ja joillakin ei ole ollenkaan yhteisiä rahoja, vaan kaikki omat jutut ostetaan omilta tileiltä. Tapoja on monia.

• ystävän neuvo

Ilman muuta pitäisi, mutta kun hän vihaa niitä. Ainoa mikä merkitsee on piIIusi. Tulet huomaamaan sen ennen pitkää.
      Ota vanha mies, lasten oikea isä takaisin jos hän vielä huolii sinut. Tekisit lapset taas iloisiksi.

• järki käteen...

Ilmeisesti yksinhuoltajana ajattelit vieraalle miehelle ulkoistaa lasten huoltajuus. Jos hän haluaa niin on eri asia, mutta kyllä tällaisella velvoitteella, että kun pimppaa antaa niin sitten vastapalveluksena lastenhuoltajuus.
      Ex-miehesi ja sinä olette juriidisti vastuussa, siitä ei päästä mihinkään.
      Minusta usein näissä avoliittoon menossa mennään liian heppoisilla perustein eli ei tunneta toisiaan ja sitten jossain kaljakuppila romanssista uskotaan valtavia.
      Asiat pitäisi puolin, että toisin selvittää ettei tule sitten katkeruutta...

• 11+1

Dokaat paljon sen uuden maahanmuuttajan kanssa lasten edessä ja pummaat rahaa minkä kerkeet.

• 55555666666555555555

Jos asutaan yhdessä parisuhteessa niin silloin velvoitteet jaetaan. Moniko ihminen ei haluaisi kumppanin auttavan jos itse sairastuu/loukkaantuu?
      Tietenkään ei tarvitse osallistua toisen lasten kalliisiin hankintoihin, jolleivat tietty asu samassa taloudessa.

• isäpuoli

kyllä minä olisin vastuun ottanut jos yhdessä asutaan.
      Nakkaa ukko kartanolle,se on sulle menoerä.
      Laitat sille ruuan,siivoat asunnon,peset pyykit,
      Vaihdat lakanat sänkyyn,
      Hoidat yksin lapsesi,
      Asuinkumppanisi käy vain vieraissa naisissa ja nauttii sun kans vaan
      yhdessäasumisesta

• vaikeaa

Eikö se uusi miehes tajunnut,että teistä tulee perhe kun muutatte saman katon alle ja otat lapsesi mukaan.Kyllä se isäpuoli melkeen pakostakin joutuu jotain tekemään lasten takia.Ihme kinuamista ja ero on jo ovella tuota menoa jos on niin hankalaa.

• pahaa tapahtuu vaan

Joo kyllä joutuu, hylkäämään omat lapset ja riitelemään siitä saak maksaa heille elareita ja saako edes nähdä omia lapsia? Uus eukko kun vaatii kaljaa ja siivoojaa itselleen, meihen omat lapset ym jää unholaan.

• katoppaettä

Kuka ottaa naisen jolla on lapsia. Jos kukaan ei ottas varmaan eroja olis vähemmän. minä en ottanu vaikka niitä oli tarjolla. Syy oli se että en toisten kakaroita hoida kun oli omia.

• ggtrff

"Kuka ottaa naisen jolla on lapsia. Jos kukaan ei ottas varmaan eroja olis vähemmän. minä en ottanu vaikka niitä oli tarjolla. Syy oli se että en toisten kakaroita hoida kun oli omia. "

Hyvin olisit voinut ottaa eukon jolla lapsia kun itselläsikin oli. Olisitte sitten hoitaneet ne yhdessä tai molemmat omanne. Eli et hoida toisen naisen lapsia, mutta toisten naisten on hoidettava sinun lapsiasi, niinkö. Omalla logiikallasi siten hoidit omat lapsesi yksin ja itse niinhän. Ethän käyttänyt hyväksesi lapsetonta naista. Toivon että he eivät hoitaneet lapsiasi. Olet todella sikamainen ällötys. Uskomatonta itsekkyyttä ja törkeyttä.

• perkeIe
        ggtrff kirjoitti:

"Kuka ottaa naisen jolla on lapsia. Jos kukaan ei ottas varmaan eroja olis vähemmän. minä en ottanu vaikka niitä oli tarjolla. Syy oli se että en toisten kakaroita hoida kun oli omia. "

Hyvin olisit voinut ottaa eukon jolla lapsia kun itselläsikin oli. Olisitte sitten hoitaneet ne yhdessä tai molemmat omanne. Eli et hoida toisen naisen lapsia, mutta toisten naisten on hoidettava sinun lapsiasi, niinkö. Omalla logiikallasi siten hoidit omat lapsesi yksin ja itse niinhän. Ethän käyttänyt hyväksesi lapsetonta naista. Toivon että he eivät hoitaneet lapsiasi. Olet todella sikamainen ällötys. Uskomatonta itsekkyyttä ja törkeyttä.

Sikamainen ällötys on äiti joka lemppaa lasten isän saadakseen vaihtelua seksielämäänsä!

• riittääkö rakkaus?

Ei ne kaikki aviomiehetkään tajua että kun mennään naimisiin ja hankitaan lapsia niin poikamiehen päivät on ohi,
      monet haluaa mennä niin kuin ennenkin, mutta perheen pariin on mukava palata.

Miksi et toimi niinkuin tuo mieskin, kun ja jos saat lapset vaikka isälleen niin lähde jonnekin tyttöjen iltaan senkummemmin lupaa kysymättä,
      mene ninne tahansa niin kyllä mieskin oppii huomaamaan että asioista olisi syytä jutella,omista haluistaan ja myös sinun.

vaikka mitään velvoitteita ei olekaan niin perheessä yleensä vietetään
      perheelämää, siis ollaan yhdessä siinähän ne lapsetkin hoituu
      ilman kummempaa työnjakoa.

Miten kävisi joulunvietto, mies omissa menoissaan, sinä omaistesi luona, joulusta nauttien.

Anna miehen mennä, kyselemättä, mutta tee itse samoin.

• järki käteen..

Tiedän useitakin tapauksia vuosien varrelta, kun naiset iskee kuppiloista miehen.
      Kovalla touhulla mennään yhteen jopa avioon. Sitten kun arki alkaa niin toisen lapsia jos vaikka käsket roskapussin viemään alkaa huuto et sä mun isä ole. Ja vaimo kiljuu mitä sinä minun lapsia käsket. No tästä tulee heti kyllä ero. Siksi kannattaisi kun on lapsia perehtyä tuleekos koko perhe toimeen? Vaikka naisen kanssa huuma olisi kuinka, niin lapsiriidat hajottaa juhteen sen olen huomannut monissa tapauksissa.

• Vastuun ottaja

Toit esiin, että tunsit asuinkumppanisi vain alle vuoden ennen yhteen muuttamistanne. Uusi miehesi on varmaan tottunut omaan elämäntapaansa- ilman lapsen hoidon tuomia velvotteita. Ehkä hän ajattelee, että lapsillahan on jo isä ja äiti-ja on siinä ihan oikeassa.Hän ei tule ottamaan lasten isän entistä paikkaa,toiveesta huolimatta.
      Lasten oikealla isällä on velvollisuus ottaa lapsia luokseen ja järjestää näin sinulle omaa aikaa.Miksi ei tapaamisista ole sovittu?Älä rassaa uutta kumppaniasi lastenhoitodon velvoitteilla ja odota hänen järjestävän taloudellisen puolen
      lisäksi kaikki muutkin ongelmasi kuntoon. Sehän haiskahtaisi laskelmoidulta hyväksikäytöltä silloin. Muuttaminen yhteen vain hyötymisen vuoksi..

• vinkki-

Kun sulla on raha-asiat kerran kunnossa, miksette palkkaa joskus lapsiystävällistä kodinhoitajaa tai lastenhoitajaa (vuorottelevia tai sama). Entä mummola? Jos vain miellytät miestä makuuhuoneessa, mikä suhde se on? Mieskö jättää, jos ei ole kotiorjana makkarissa? Hei haloo. Onko mies etääntynyt ja poissa aina?

• fghgj...............

Kun näihin avoliittoihin mennään melko lyhyenkin tuntemisen jälkeen. Yksi asia mihin olen kiinnittänyt huomiota jopa omassa elämässäkin. Varsinkin kun vanhemmalla iällä mennään yhteen asumaan. Taustalla saattaa roikkua aikuisia sivari poikia jotka täysin äidistään riippuvaisia.
      Tämä on se joka monelle miehelle raskas taakka ja hermoja rassaavaa..

• as i want

Juurikin niin, naistuttavani ehdotti yhteen muuttamista. Se hanke tyssäsi siihen että siellä taustalla oli aikamiespoikia kaksin kappalein. Aivan lusikalla syötettäviä , kertakaikkiaan kädettömiä. Eipä oikein napannut

• mummo vaan

Kyllä se vaan niin on että jos yhteen muutetaan niin samaan kimppaan kuuluvat myös lapset, olivatpa ne sitten omia tai puolison. Sama sääntö koskee molempia niin miehiä kuin naisia. Jos lapset eivät toisen mielestä kuulu samaan sopimukseen niin sitten on parempi että molemmat ovat yksistään tai lasten kanssa. Yhdessä viedään porukkaa eteenpäin eikä kumpikaan ole vapaamatkustaja uusperheessä sen kummemmin kuin perusperheessäkään.

• ei joudu ei!

No ei kuulu. Minä en ole ikinä antanut lapsiani ex isän ex miehen sutturoiden kynsiin, en koskaan, en voisi kuvitellakkaan että me menisimmeniitä katsomaan tai he tulisvat meeille. Minun lapsiani ei ole sutturat ikinä kiusanneet eikä tule koskaan kiusamaan, jos rikkoi meidän perheen, saa siitä kansa kärsiä, ettei pääse meitä meille haukkuumaan.

Lapset ei ole kauppatavaraa, ne kuuluvat äidille, jos meis vaihtaa heidät sutturoihin, kuka nataa omat lapset haukuttavaksi ja kiusattavaiksi vieraalle ihmiselle??? En jaks ymmärtää.

Kyllä olisin ollut huono äiti jos olisin luopunut lapsistani ja jättänyt heidät hullun käsiin.

Kerroppa missä niin lukee että vieras naikkonen saa toisten lapset? En ole vielä semmosta lukenut, enkä omiani ikinä ulkopuolisielle perheenrikkojille luovuttnut.

Mitä porukkaa sinä viet eteenpäin? Minne? Ketä? Mihin?

Aika jännä, mihin semiehen ex vaimo menee sun kanssa minne eteenpäin?

Aika ovelasti olet kirjoittanut, kun kuvittelet että kuulut siihen sukuun tosta noin vaan, lapsillahan on jo perhe, et sinä siihen kuulu. Jos sulla ei ole omia lapsia tai omia sukulaisia, niin et sinä kenenkään perhettä tosta noin vaan ota. Rikkoa osaat kyllä mutta ei se miehen perhe sulle kuulu, vai omitko koko suvunkin kun oikein vauhtiin pääset?

Ei meillä oel koskaan näkynyt ketään vierasta ulkopuolista ihmistä, ei koskaan, meille ei ole ollut mitään aisaa. Jos perheemme rikkoi se riitti, enempää ei meitä ole päässeet sotkemaan.

• .....
        ei joudu ei! kirjoitti:

No ei kuulu. Minä en ole ikinä antanut lapsiani ex isän ex miehen sutturoiden kynsiin, en koskaan, en voisi kuvitellakkaan että me menisimmeniitä katsomaan tai he tulisvat meeille. Minun lapsiani ei ole sutturat ikinä kiusanneet eikä tule koskaan kiusamaan, jos rikkoi meidän perheen, saa siitä kansa kärsiä, ettei pääse meitä meille haukkuumaan.

Lapset ei ole kauppatavaraa, ne kuuluvat äidille, jos meis vaihtaa heidät sutturoihin, kuka nataa omat lapset haukuttavaksi ja kiusattavaiksi vieraalle ihmiselle??? En jaks ymmärtää.

Kyllä olisin ollut huono äiti jos olisin luopunut lapsistani ja jättänyt heidät hullun käsiin.

Kerroppa missä niin lukee että vieras naikkonen saa toisten lapset? En ole vielä semmosta lukenut, enkä omiani ikinä ulkopuolisielle perheenrikkojille luovuttnut.

Mitä porukkaa sinä viet eteenpäin? Minne? Ketä? Mihin?

Aika jännä, mihin semiehen ex vaimo menee sun kanssa minne eteenpäin?

Aika ovelasti olet kirjoittanut, kun kuvittelet että kuulut siihen sukuun tosta noin vaan, lapsillahan on jo perhe, et sinä siihen kuulu. Jos sulla ei ole omia lapsia tai omia sukulaisia, niin et sinä kenenkään perhettä tosta noin vaan ota. Rikkoa osaat kyllä mutta ei se miehen perhe sulle kuulu, vai omitko koko suvunkin kun oikein vauhtiin pääset?

Ei meillä oel koskaan näkynyt ketään vierasta ulkopuolista ihmistä, ei koskaan, meille ei ole ollut mitään aisaa. Jos perheemme rikkoi se riitti, enempää ei meitä ole päässeet sotkemaan.

Jep ei sinua sinne kaivattukaan vaan lapsia isäänsä katsomaan ! Meillä lapset käyvät säännöllisesti mutta ei ex vaimo tule edes pihalle ei meillä ole mitään mikä hänelle kuuluisi eikä kuulu sekään ketä meillä asuu

• suttrat ei kuulu mei
        ..... kirjoitti:

Jep ei sinua sinne kaivattukaan vaan lapsia isäänsä katsomaan ! Meillä lapset käyvät säännöllisesti mutta ei ex vaimo tule edes pihalle ei meillä ole mitään mikä hänelle kuuluisi eikä kuulu sekään ketä meillä asuu

Juu ei kaittu lapsiakaan eikä me kaivattu miestä enää kun perheenrikokja hajoitti kotimme ja esti lapsia ja minua olemassa missään yhteiyksissä. Emme halunneet kuunnella haukkumisia ja että joku vieras ulkopuolinen suttura tulee sotkemaan kotimme. Miksi pitäisi?

Meillä ei edes puhuta miehen sutturoista, ellei ole pöllinyt miehen rahoja tai muuta omaisuutta.

Ei lapset halunneet ikinä mennä isälle jos siellä on joku siivoton suttura, meillä isä tulee lasten luo eikä lapset mene isän luo ei silloin kun siellä olisi ollut suttura, sitä emme ole koskaan halunneet meille.Emme mekään ole menneet sitä katselemaan minnekkään, tulisi vaan niin kurja olo, vatsatauti ym oksennuttaisi, jos suttura rikoo perheemme, ei sitä voi katsoa ja miettiä että otappa tosta kahiva.

• ........
        suttrat ei kuulu mei kirjoitti:

Juu ei kaittu lapsiakaan eikä me kaivattu miestä enää kun perheenrikokja hajoitti kotimme ja esti lapsia ja minua olemassa missään yhteiyksissä. Emme halunneet kuunnella haukkumisia ja että joku vieras ulkopuolinen suttura tulee sotkemaan kotimme. Miksi pitäisi?

Meillä ei edes puhuta miehen sutturoista, ellei ole pöllinyt miehen rahoja tai muuta omaisuutta.

Ei lapset halunneet ikinä mennä isälle jos siellä on joku siivoton suttura, meillä isä tulee lasten luo eikä lapset mene isän luo ei silloin kun siellä olisi ollut suttura, sitä emme ole koskaan halunneet meille.Emme mekään ole menneet sitä katselemaan minnekkään, tulisi vaan niin kurja olo, vatsatauti ym oksennuttaisi, jos suttura rikoo perheemme, ei sitä voi katsoa ja miettiä että otappa tosta kahiva.

Oot hullu ja estit lapsia tapaamasta isää ! Ei en minäkään ex ämmän luo menisi en millään perusteella ja kun ollaan erottu NIIN OLLAAN EROTTU !
        ja aika kova mimmi ex miehelläs kun oikein kodi rikko... ...menikö monta päivää ja ihan kivijalkaa myöten??? Oot kyllä katkera ja koston haluinen narsisti ämmä... ...ja huono äiti tosi huono äidin kuvatus !

• ihminen ihana....
        suttrat ei kuulu mei kirjoitti:

Sutturallakin on suojelusenkelinsä, sinulle ennen rakas miehesi rakastaa omaa naistaan. Antaisit heidän olla,ei saa pimppapoliisina ja sukuelinten poliisina liika jumalaa vastaan tehdä rikkomuksia. JUMALA=RAKKAUS. Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi. Rakastakaamme toisiamme ja ollaan jo onnellisia ja TASAPAINOISIA.

• plussaa mummolle

Kyllä mummo puhuu asiaa. Tapailu on tapailua ilman vastuuta, mutta siinä vaiheessa kun asutaan saman katon alla, kummankin tehtävä on huolehtia pesueesta oli ne sitten omia tai jonkun muun. Taitaa vaan tämä nykyaika olla sitä, että niitä vastuuta ottavia on äärimmäisen pieni vähemmistö. Enpä yhtään ihmettele, että uusperheen elämä on melkoinen haaste.

• 80%

80% eroistahan on naisten tekemiä aloitteita ja tuskin ne kaikki pettäviä, alkoholisti ja väkivaltaisia parisuhteita.
      Eroissahan ne miehet on aina 100% narsisteja.

Tässäkin tapauksessa näkee tuloksen uusperhe kuvitelmista kun tämäkin äippä on funtsinut sitä vihreämpää nurmikkoa aidan toisella puolella.

Yhärit kelpaa panopatjoiksi, ei missään nimessä parisuhteeseen.

• kuulin tunnustuksen

Niistä dumpatuista narsisteista he kuvittelevat löytävänsä toisen lapsia rakastavan miehen. Eräs kyllä löysi, mutta ei rakastanut ihan sillä lailla mitä äippä olisi toivonut. Sen verran ukkelilla oli rräpyä, että polkaisi vain tyttären kaveria.

• MailiMikko

Hai asunnon ahtaushan on ihmisterveyden ja viihtyvyyden pahin vihollinen......Hai mieluimminhan sitä ihminen luopuu jostakin mukavuudesta kuin tarpeelliseksi katsomastaan tilasta......

• 13+11

Harvoinpa tuollaiset suhteet onnistuvat kunnolla. Jos on yh, niin kannattaa valita toinen yh-statuksella oleva tai henkilö, jolla on omia tai osittain huollettavia lapsia kontollaan. Tietysti nainen voi löytää sellaisen miehen, joka ottaa vastuun myös lapsista. Tällaisen miehen ottamalla saa kuitenkin lähes aina sellaisen miehen, joka naisia ei kiinnosta eli mies, jolla ei ole omaa tahtoa. Biologisesti miehiä ei valitettavasti yleensä kiinnosta lastenhoito muutenkaan. Ei edes omien lasten. Toisen lapsista miehet ovat harvemmin niin kiinnostuneita, että hoitaisivat ja kasvattaisivat heitä täyspäiväisesti.

• Vastuu1

Miksi miehen pitäisi hoitaa lapsia, kun ei ole tähänkään saakka niin tehnyt. Yh:na pystyt varmasti huolehtimaan omista lapsistasi samoin kuin ennen miehen kanssa yhteen muuttamista. Jos mies haluaa jakaa vastuun lapsista adoption tmv. lakisääteisen ratkaisun kautta muuttuu myös vastuun jakaminen. Nythän jaat vastuun lapsista biologisen isän kanssa tai otat sen yksin.

• vapaaehtoinen elämä

Ei, hänen ei pidä ottaa yhtään vastuuta lapsistasi. Lasten isän täytyy vastata vaatimuksiisi, jos ne ovat kohtuullisia, koska hän on lasten isä. Sinun ei ole yhtään pakko "miellyttää miestä makuuhuoneessa", koska jos teet siinä kohtaa jotain mitä et itse halua, raiskaat itseäsi henkisesti ja miehesi tulee huomaamaan, että välinne eivät ole enää hyvät. Jos sinun täytyy muistuttaa itseäsi siitä, että olet onnellinen tai väkisin yrittää tuntea onnea, ei se ole oikeaa. Ei hänen tarvitse hoitaa lapsiasi.

• KOLDBY

Kerran kokeilin asustella yh:oon kanssa. Ei siitä mitään tullut, raha, auto, mökki kyllä kelpasi, mutta olisi pitänyt vielä ruveta toisen miehen siittämää lasta hoivaamaan, en todellakaan. Koskaan en oppinut välittään muksusta, kaikki aika muksun kanssa oli yhtä helvettiä.

Siihen loppui se suhde kun olisi pitänyt vielä omat pyykkinikin pestä. Lähdin välittömästi suhteesta ja katselin lapsettoman nuoren neidin itselleni, nyt onnellisesti yhdessä jo 3v.

• muumuu00

Tätä tuossa viestissäni ihmettelin...ei ihme jos kaikki tuntuu yhdeltä helvetiltä jos muuttaa yhteen ihmisen kanssa tilanteeseen, josta ei pidä. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä. Eivätkö ihmiset tiedä mitä haluavat? Yhteen muuttaminen on sen verran iso juttu, etenkin jos kuvioon kuuluu "toisen" lapsia, että voisi vähän miettiä. Ei ihmie jos nuorisosta kasvaa vähemmän täyspäisiä, kun jotkut eivät viitsi miettiä asioita pidemmälle, puolisot vaan kotona vaihtuu, tullaan ja mennään. Juu eivät olleen tämän miehen omia, mutta sen voi silti edestään löytää. Vaikka oman tulevan lapsen kumppanina joskus kun kasvavat.

Tunkua olisi, mutta en todellakaan halua muuttaa enää kenenkään kanssa yhteen koska ei tiedä milloin lähtö tulee, siihen kun ei voi itse vaikuttaa. Mutta yleisempää on muuttaa äkkiä jonkun luo, lapset heti esiteltynä ja puolen vuoden päästä voi olla jo uusi koti, jossa se toinen puolisko on vaan vaihtunut. Yksin ei osata olla eikä nähtävästi "valita" sitä oikeaa kun ed, viestissäkin "kokeiltiin" asumista jonkun kanssa. Mulle parisuhde (ellei puhuta pelkästä seksistä) on sentään jotain pysyvämpää etten viitsisi kovin montaa suhdetta kokeilla. (Ja 3v. ei ole aika eikä mikään vielä.)

• dsadsadsadrrrww

MItä hiton merkitystä sillä on, että kenen siittämät ne lapset on?

• lapset ensin
        dsadsadsadrrrww kirjoitti:

MItä hiton merkitystä sillä on, että kenen siittämät ne lapset on?

Jaa ei oo.Ei lasten kotiin äidin tuoma mies saa pistää sekaisin lasten elämää.Kattos vähän äiti mitä tuli tuotua lasten silmien alle.

• entä isän..
        lapset ensin kirjoitti:

Jaa ei oo.Ei lasten kotiin äidin tuoma mies saa pistää sekaisin lasten elämää.Kattos vähän äiti mitä tuli tuotua lasten silmien alle.

Isät nai sentään muualla kun kotona vieraiden naisten kanssa. Ei mene lapsiparat sekaisin kun isän salarakkaat ei ole siinä silmien alla.

• muumuu00

Näin naisena ja omana mielipiteenäni vastaan että ei TARVITSE. Monet tekevät näin, mutta mikään pakko se ei ole. Minulla on lapsi, mutta en itsekään haluaisi, että se on jokin automatio että joutuu vastuuseen toisen lapsista. Samaan hengen vetoon totean, että tottakai jossain määrin "pitää" koska muuten ei ole järkeä lapsettoman ja lapsellisen mennä yhteen. Eli jos homma tuntuu pakolta, ettei yhtään halua tai tykkää toisen lapsista, niin kysymykseni kuuluukin että MIKSI kyseinen ihminen meni siihen parisuhteeseen?? Mutta toista isää en lapselleni halua, hänellähän on jo yksi, jonka vastuulla on huolehtia lapsesta. Ja jossainhan se vika on, jos siltä isältäkin joutuu kinuamaan "apua" (eihänhän mikään apulainen ole, vaan lapsen toinen vanhempi).

Itse ainakin "haen" kumppani minulle, en lapselleni hoitajaa.Toisaalta en ole muuttamassakaan kenenkään kanssa yhteen. Sekin eri asia, mutta vaikka täällä joku asuisi, niin lapsesta toki tulee pitää (muutenhan on hullua muuttaa saman katon alle, jos ei pidä jostain siellä asuvasta, oli se sitten lapsi, koira tai kissa), mutta lapseni hoidan itse...

• dsadsadas

Näin miehenä sanoisin, että hänen ei tarvitse ottaa vastuuta lapsista, mutta vastaavasti sun ei ole pakko tuollaisen juntin kanssa olla.

Mun mielestäni samassa huushollissa asuvat tenavat kuuluvat siinä huushollissa asuvien aikuisten vastuulle, ja sillä biologisuudella vanhemmuudella ei muutenkaan ole mitään merkitystä.

• Ei missään tapauksessa pidä ottaa vastuuta. Jokainen pitäköön huolen omistaan, on yksinhuoltajuus tai yhteishuoltajuus, sitäpaitsi lapsilla on jo isä ja äiti.

Parisuhde on aina kahden kauppa ja jos yh haluaa vielä miehen, vaikka lapsiluku olisi täynnä niin oma on valinta. Aina tosin joutuu olemaan varpaillaan, koska mies alkaa haluta omia lapsia, että tuleeko tästä ongelma parisuhteen myöhemmässä vaiheessa vai ei, jos naisen lapsiluku on täynnä/sterilointi on tehty jo.

Mielestäni mies ottaa toki aina tietoisen riskin mennessään yhteen yh:n kanssa, mutta sama pätee tilanteissa joissa lapset on miehellä ja naisella ei ollenkaan.

Ehdottomasti paras uusioperheen muoto on se, että molemmilla on jo lapset tehtynä. Se on sitten kahden kauppa, halutaanko vielä yhteinen/yhteisiä vai ei.

Itse en esimerkiksi 30 vuotiaanakaan olisi kovinkaan valmis seurustelemaan yh:n kanssa, koska toive lapsista on kova ja luulen tietäväni, että varsinkin kahden, kolmen tai useamman lapsen yh:n kanssa omista toiveista/haaveista tulisi ongelma.

Mutta, ei pidä ottaa vastuuta.

• ............

Jos elän yhdessä naisen kanssa samassa osoitteessa niin en ulkoista itseäni samasta taloudesta olla välittämättä naiseni lapsista ! Aikuisena meillä naiseni kanssa on vastuu samassa osoitteessa asuvista lapsista ... ...onko näillä palsotilla ketään normaliin parisuhteseen kykenevää ??? Kyllä kaikki asiat kuuluu kummallekkin aikuiselle jotka asuu yhdessä ainoa joka ei kuulu samaan talouteen on ex puolisot.

• Täytyy ja täytyy

Niin eihän uuden miehen tarvitse auttaa lasten kanssa, mutten itse kyllä voisi harkitakkaan miedän pikku perheeseen miestä, joka ei huomioisi ja huolehitsi lapsistani yhtä lailla kun vaikkapa minusta.

Kyllä täytyisi olla miehellä halu olla osana koko perhettä, eikä vaan minun mieheni..kyllä kait lapsetki ihmettelis jossain vaiheessa, että mikäs ihmehiipparri tuo on kun ei tunne kunnolla miestä, joka kotonamme kuitenkin asuu..

Eihän se rakkaus heti uuden miehen ja lasten välille synny, mutta siksipä niiden lasten kanssa olisi hyvä miehen viettää aikaa yms. Eikä myös ole esim. teininä sellaisella perheessä asuvalla miehellä mitään auktoriteettia joka ei lapsia rakasta ja näinollen rakasta ja hoida auta rajojen vetämisessä yms. Sekasotku perhe tulee tuommosesta.

Jotta kyllä. Lapsilla on biologinen isä, mutta mieheni on lapsille myös sellainen isähahmo - ei vie kuitenkaan bioisän paikkaa. Jokainen tyylillään valitsee, milllaisen perheen haluaa..Nuista asioista kun todellakin pitää puhua ennen yhteenmuuttoa tai oikeastaan jo suhteen vakiintuessa. Tai sitten käy kun AP:llä.

• yksinhuoltaja muka

Tässähän se itu on.Lapset ovat sinun,ei hänen. Hän ei saa mitenkään häiritä lasr
      tesi elämää eikä koskaan esim.ojentaa heitä.Se on oikean vanhemman tehtävä.Hän on vapaa menemään koska ei ole elatusvelvollinen koska et ole avioliitossa hänen kanssaan.Elättäjää ja lastenhoitajaako hait.Surkeaa touhua.Ole lapsillesi äiti ja jätä miesasiat kodin ulkopuolelle. Saathan sinä elatusmaksut lasten isältä.Miksi pienempi koti ei riittänyt.Itse olette sopan keittäneet ei tämä tulokas.Ei hän tule koskaan sitoutumaan.Jos kuvittelet että otat mieheltä maksut kulutukseesi ja elatusmaksut lasten isältä ja sitten vielä verotus suosii sinua kun olet yksinhuoltaja,kenties saat asumistukeakin,niin näin keplottelemalla olet saanut aika potin. Tällöin todellisuudessa et ole yksinhuoltaja koska sinulla on elättäjä.KARMEAA MENOA.

• ..........

Kyllä minä ojennan vaimoni lapsia meillä ihan lupaa kysymättä ja vaimoni ojentaa minun lapsia ihan omistajan/aikuisen oikeudella !

• idiootti..

Lapsella on isäkin eli peruuta yksinhuolto ja kasva aikuiseksi!

• näin ÖNN
    • Samaa minäkin sanon että yleensä jos on lapsi/lapsia ja on eronnut lapsen/lasten isästä ja on uus mies niin sillon pitäisi miehen sitoutua siihen naiseen ja lapseen/lapsiin ja elämään missä se on eikä mennä jossain maailmalla ja miten sattuu en suvaitse sellaista!!

• ......

Joo ja naisen on sitouduttava miehen ja miehen lapsiin yhtä lailla kuin miehen naiseen ja hänen lapsiin

• realisti7

Teillä nyt on vain tuollainen diili.
      En tajua, millä perusteella edes voisit alkaa vaatia enempää.

• Ahdasta makuukammari

Ön nuita läpsiä tehtailtu.
      Jottain tarviis varmaan tehä, kammarin ulkopuolellakin.
      Lypsyyl öppii lypsyy
      Jokapäiväinen tarve tyydytetty. Blowjob for ever.

Raha-asiat luistaa ja haarakonttorissa palaa valo öisinkin.
      Tulee ja menee - tää on pojat elämää!
      "Täytyy miellyttää makuulta." Niin makaa kuin petaa.
      Läpset on heitteillä mutta niin on vanhuksetkin, kun joutuvat kunnan hoiviin.
      Tää on tätä päivää. Imekää siitä. No maistakaa edes!

• ei tosiaankaan, ei se mies oo sun lastesi isä, kuten jo ainakin yksi on jo sanonut.... missä lasten biologinen isä on...? häipynyt...? ottais vaan vastuuta se oikea isä, ei mikään toinen isäehdokas.......joka tuskin välittää tenavistasi pennin vertaa.......ja tuskin sustakaan......hän näyttelee vain.....
      Ettei käy, kuten mulle......mun rakastamani mies tuli vähän aikaa sitten isäksi tytölle, vaikkakin luulen vahvasti, että sen naikkosen pojan isä on myös tämän tytön oikea isä.....poika on jotakin 12-v kloppi.....ja olenhan tuntenut tämän miehen paljon kau- emmin, kuin tämä naikkonen.......kävime sentään rippikoulunkin yhdessä, ja kaiken lisäksi sen isoveli on mun isonsiskon mies ja jaamme yhdessä sen kanssa heidän esikoisensa kummiuden, vaikka tuota ei oo sen synttäreillä pahemmin näkynyt......

• .......

Hmmm. Jos on erottu niin kerro miten ulkoistettu ukko huolehtii ja kasvattaa joka käänteessä lapsiaan? Minä äidin uusi aviopuoliso joka on lähes koko ajan ja kaiken vapaa ajan vaimoni lapsille läsnä niin olen kyllä äidin lisäksi kasvatus vastuussa vaikka en elatus vastuus jonka hoitaa isä olen ollu jo kohta 10vuotta ollut kasvatus vastuussa hänen lapsilleen !

• Ei kynnysmatto

Kannattikohan tuo yhteenmeno..? Sait vain yhden ISON lapsen perheeseesi. Perheenä molemmat puoliskot hoitavat asioita ja lapsia ihan samalla tavalla. Miksi muuten asuakaan yhdessä jos ei kerran haluta olla yhdessä! Perheessä on aina vastuita ja niitä pitää hoitaa yhdessä. Ja kunte joilla on molemmilla lapsia, muistaisitte olla tasapuolisia ja kohdella molempien lapsia samalla lailla. Itse en ikinä asettaisi uutta miestä lasteni edelle, en koskaan. Lapset pysyvät ja miehet tulevat ja menevät. Mites se Coco Chanel sanoikaan; kaikki miehet ovat lapsia ja kun ymmärrät sen, niin ymmärrät kaiken. ;)

• tuomitsen avioerot,,

Miksi lapsiperheet eroaa, ettekö ole papin edessä vanneneet uskollisuutta ja toistenne kunnioitusta myötä ja vastoinkäymisissä elämänne loppuun asti , ??
      MIKÄ nyky ihmiiä vaivaa, kun puoliso ei vaihtamalla yleensä parane, joskus jopa pahenee,
      ei voi kuin kauhistella nyky ihmisten vastuuttomuutta ottaa elämä vastaan semmosena kun se tulee,
      oppikaa elämään yhdessä , sillä arki tulee jokaiseen avioliittoon, menkää perheleirille, parantakaa itsenne terapiassa,

• ......

Niin mikä nykyisin vaivaa kun ruvetaan narsistiksi ollaan epäkunniottavia niin ettei voi jatkaa yhdessä eloa ja vaimo yrittää vieroittaa lapset isän puolen isovanhemmista ja sukulaisista ja kohtelee miestään kuin tallirenkiä tai talon miestä !

• pappi ei ole mitään

Pappi on vain työtään tekevä ihminen, ihan sama mitä sen edessä luvataan. Minä en ole luvannut papin edessä yhtään mitään, avoliitossa ollaan oltu reilusti yli 20 vuotta.

• 212121

Kuka nyt toisen lapsista huolen pitää!Kyllä se on isä ja sinä itse.En alkaisit tuolaista elämää viettää!!!!!!!!!

• gkjkgd

Monet pitävät! Onneksi, koska lasten isät eivät viitsi tai jaksa.

• khgkdff

No kuule. Se on juuri niin miten sovitaan. Mitä olette sopineet? Vai oletteko mitään sopineet?

Mielestäni, kuten kaikkien tuntemieni uusperheiden mielestä, perheen aikuiset ovat molemmat vastuussa kaikesta yhdessä. Lapsista, kodista, pyykeistä, ruuanlaitosta, koiran ulkoiluttamisesta ym. Homma vain ei toimi, jos näin ei ole. Uusperheessä etenkin isät ovat ottaneet roolinsa varsin tosissaan. Kuskaavat lapsia (siis vaimonsa lapsia) harrastuksiin, viettävät aikaa keskenään lasten kavereiden kanssa, kun lasten äiti ei ole paikalla. Etenkin teini-ikäiset lapset ovat jopa joissain asioissa avautuneet mieluummin isäpuolelleen kuin äidilleen.

• Elämän rikkaus.

Onpahan rikkaampi elämä kun on paljon lapsia ja hyviin menee elämässä eteenpäin . Rakkautta riittää ja vanhuus on turvattu! Saa hoitaa, huolehtia ja määrätä.

• mummapumma54

Vastuu lapsista kuuluu lasten vanhemmille, ovat he sitten erossa tai yksin. Uusaviossa kumppani ei vastaa toisen lapsista mitenkään.
      Elatusvelvollisuus kuuluu lasten vanhemmille, siis lasten biologisille vanhemmile, ei uusiokumppanille.
      Jos uusi kumppani sitten haluaa olla olla lasten kanssa, se on pelkkää plussaa, ei velvollisuus.
      Näin sanoo myös lakiteksti.
      Jos lapsia tekee, niin itse niistä myös vastaa.

• .......

Laki ja käytäntö ei kohtaa aina ja meille ex puolisot eivät ole terve tulleita ! Ja jos teen ruokaa niin samalla vaivalla teen useamalle kuin kahdelle .
        Ja koska olen läsnä enempi kuin vaimoni lapsille kuin heidän isä niin olen kyllä vaimoni rinnalla kasvattaja lapsille mutta en elättäjä!

• moraalinen vastuu

UUden kumppanin on kuitenkin ymmärrettävä. että hän on perheessä vastuussa kaikista lapsista tasapuolisesti. Vaikka laki ehkä ei niin sanoisi. Jos vastuu on vain oman alapään tarpeista, niin asiat ovat heikosti.

• Minä taas

Minä aikoinaan, muutin yhteen nykyisen mieheni kanssa, koska hän vietti aikaansa silloin ainoan lapseni kanssa ja otti hänet "omakseen". Nyt on yhteisiäkin lapsia ja kaikkia hän kohtelee tasapuolisesti. Luulisin, että liian nopeasti ja vääristä syistä yhteen muutitte...

• kosintaa odottaen

Yhteen muuttaminen ainakin minulla huononsi taloudellista asemaani, pois jäi asumistuki, lapsilisien yh-korotukset ja elatustuki. Muutin miehen taloon, ajan miehen autolla, en omista virallisesti mitään, emmekä ole naimisissa. En olisi näin tehnyt, ellen olisi suuresti miestäni rakastanut ja ellei hän minun lapsiani huomioon ottaisi ihan joka päivä.

• antzkus

ENNEN yhteenmuuttoa keskustellaan tärkeistä asioista kuten siivouksesta ja muusta kodinhoidosta, rahankäytöstä ja kulujen jakamisesta sekä ajankäytöstä. On turha kuvitella, että rakkaus automaattisesti ratkaisee asiat, vaan päinvastoin luulisi, että kun takana on jo ainakin yksi epäonnistunut parisuhde, niin ottaisi opikseen asioista, sillä ero ei ole oikeastaan koskaan vain sen toisen osapuolen huonoudesta johtunut asia, vaan itsekin on tehnyt jotain väärin (esim. ei osannut puhua asiasta).

Miehellä ei automaattisesti ole vastuuta puolison aiemman suhteen lapsista. Kannattaisiko teidän yrittää keksiä koko perheelle tekemistä ja voisitko kysyä mieheltä, että mikä olisi sellaista tekemistä, jota hän tykkäisi tehdä lasten kanssa? Vai onko hän huomannut, että jos hän ei täytä kalenteriaan ylitöillä, harrastuksilla ja omilla kavereilla, niin hän huomaa samantien joutuvansa lapsenvahdiksi, jotta sinä voit mennä omiin menoihisi?

Luulen, että teillä kummallakin on liian suuret vaatimukset parisuhteelta. Sinä ehkä kaipaat liian paljon omaa aikaa, jota mies ei ainakaan vielä ole valmis antamaan. Mies taas ehkä ajattelee, että parisuhteen myötä kulut pienenee ja saa seksiä milloin haluaa. JOs parisuhde on hyvä, mutta ette pysty keskustelemaan asiasta ja sopimaan, niin suosittelen parisuhdeterapiaa.

• oletpa idioottti

Miksi keskustella? Siähän ole ts e siivooja ja pyykkäri, mitä keskustelemista siinä on?

• gogo

Halusiko aloittaja sanoa jotain? Perustyytymättömiä riitää.

• syö vittus huora

Tuollaiselta lortteperseeltä pitäisi ottaa lapset kiireellisesti huostaan ja viedä ämmä steriloitavaksi. Sylettääkin tuollainen piilohuora, kun kehuu että nyt on varaa tasokkaampaan asuntoonkin. Ei sen uuden miehen tarvi sun äpäräpentuja hoitaa.

• Lottaloordi

Joku nainen on tainnut tehdä sinulle jotakin tosi pahaa?

• YH-Isä

Wanha kansa sanoo: "Niin makaa, kuin petaa" ja jos itse on elämänsä siihen malliin järjestänyt, että on yksinhuoltaja ja menee muuttamaan yhteen toisen miehen kanssa, niin sillon on vaan elettävä tilanteen mukaisesti: tuo toinen mies ei ole lasten huoltaja, joten miksi ihmeessä sen pitäisi ryhtyä lapsillesi lapsenvahdiksi? Jokainen huolehtikoon omistaan ja jos kerran tavoitteenasi oli saada lapsille ilmainen kotipiika, niin olisit aikuisena ihmisenä voinut keskustella aiheesta etukäteen sen miehen kanssa. Mies ei ehkä olisi ollut enää halukas saman katon alle, mutta jokaisellahan on vapaus asua missä ja kenen kanssa tahansa.

Olen muuten mies, eronnut, yksi lapsi, eikä yksikään myöhempi elämänkumppanini ole toiminut ikinä lapseni huoltajana, tai ilmaisena kotipiikana, vaan olen kantanut itse vastuuni lapsestani.

• mies6510

Tämä ketju tulisi luetuttaa teineillä yhteiskuntaopin tunneilla. Tulisi kaikille selväksi että mikä on tilanne jos nait tai muutat yhteen yksinhuoltajan kanssa. Jos muuttaa samaan perheeseen on vastuussa osaltaan koko perheestä, myös niistä toisen lapsista. Ei oikeudellisesti vaan moraalisesti. Mikäli ei sellaista vastuuta kykene ottamaan on pysyttävä poissa sellaisesta kuviosta. Ja aloittajan kaltaisen naisen tulisi harkita jo lastensakin kannalta että millaisen miehen kanssa yhteen muuttaa ja millaiseen suhteeseen, ettei tarvitse vinkua palstoilla jälkikäteen.

• ryryuy

kannatattas vähän tsekata ennenkuin ottta sen sonnin sinne norkoilemaan

• Rahalla saa

Rahan takiahan se sen ukon nurkkiin on muuttamassa, kaikki naiset on maksullisia tavalla taikka toisella...

• reagoi

Mitä pikemmin katsot tosiasioita silmiin, sen helpommin jatko sujuu. Toisen elämää on tyhmä mennä neuvomaan, koska jokainen tekee niin kuin parhaakseen näkee. Jos asiat eivät mene ihan niin kuin toivoit, nouset ylös ja jatkat pää pystyssä.

Itsellä tuli mieleeni, että ehkä muutit kimppaan liian nopeasti. Lasten tarpeet tulevat ykkösenä. Ehkä suhde ja kuvio ei toimi ja mies haluaa teidän muuttavan pois. Ikävä kyllä, vaikuttaa jopa todennäköiseltä. Mies kyllästyy elättämään toisen miehen jälkikasvua. Lapsiasi säästääksesi, minä sinuna lähtisin ennen kuin saat poismuutto pyynnön. Sano, että ehkä parempi rakentaa ihmissuhdetta siten, että kummallakin oma koti.

Valitsit itse sellaisen miehen, joka ei ole kiinnostunut lapsistasi. Tästä huolimatta muutit lapsesi tämän miehen kotiin. Varmasti olisit voinut tavata miehen, joka olisi ollut hurmioitunut saamastaan perheestä.

Odotat tältä mieheltä sellaista vastuunottoa, mikä ei häntä kiinnosta. Tämä sinun olisi pitänyt tsekata ennen kuin muutit kimppaan. Kyllä minulla tulee ensisijaisedti huoli lapsistasi. On vain sellainen fiilis, että syöksyit tuohon juttuun harkitsematta. Lähde pois ennen kuin mies haluaa teidän muuttavan pois. Näin vähemmän traumaattista lapsillesi.

• mitäs läksit

Hoida itse omat lapsesi ja on kai heillä isäkin joka hoitaa ? Tuskin pyhästä hengestä ovat sienneet. Oikeasti tämän miehen ei pidä hoitaa lapsiasi edes kaupassa käynnin aikaa.

• khjhsuiguisgyhys

Itse jos tapaileisin naista jolla on lapsia, haluaisin tietty tutustua lapsiin ja leikkiä heidän kanssa. Kyllä minä haluaisin että koko perhe joka luokseni muuttaa olisi yhtä perhettä, hommia tasattaisiin.

• mee akka

Mee akka navettaan lypsylle ja kysy sen jälkeen jotain elikä voi hitsi että ihmisillä hakusessa jopa käytännön jutut.Hitto jos mulla vastaava tilanne ja poikia ni kokoisin niitten kans legoja ja jos tyttöjä ni leikkikotia valmisteltaisiin.

• HHUHUH

Bimbo hei. "Olin kyllästynyt olemaan yh.." Niin bimbo. Olit kyllästynyt olemaan yh ja hankit lapsenhoitajan eli miehen, jonka halusit hoitajaksi ja ennenkaikkea maksajaksi. No niin bimbo. Sitä saa mitä tilaa. Onneksi mies on fiksu ja elää omaa elämäänsä eikä jää tuollaisen laiskan tyhjäpää bimbon käskyläiseksi. Toivottavasti mies tajuaa heittää sut kakaroinesi pellolle. Kuka tuollaista lehmää katselis

• Elänyt

Olen ollut 35v yksinhuoltaja(leski) ja täytyy sanoa näitä lukiessani että olen säästynyt aika paljolta.Olen nainen omillani toimeentuleva en ole tarvinnut elättäjää enkä uutta isää lapsilleni mutta on ollut jos jonkin laista yrittäjää,ehdokkaita herrasta narriin.Kravattiherroja jotka ei omista kun vaatteet päällään ja esiintyivät kuin euroopanomistajat ja sitten eronneita alkoholisteja jotka olisi tarvinnut huoltajaa ja ainakin tilapäistä asuntoa seuraavaan rilluttelureissuun asti.Sitten nämä herrat joilla lapsia useimman naisen kanssa ja eivät tapailleen lapsiaan eivätkä maksaneet myöskään elatumaksujaan kun ne menevät niille naikkosille eikä kuulemma lapsille.Naurattaa miten helposti se kassi kädessä muutaman tapaamiskerran jälkeen meinasi ilmestyä eteiseeni mutta hälytyskellojen soidessa minä kyllä peräännýin nältä muuttomiehiltä.Lapselliset jutut entisistä naisista ja muutenkin holtittomasta elämäntavasta oli niin läpinäkyvää että olen jättänyt nämä luomakunnan herrat elämään omaa elämäänsä joka ei sovi minun elämänkatsomukseeni.Nykyään harrastan matkustelua teen käsitöitä ja tapaan ystäviä enkä kaipaa näitä hyväksikäyttäjiä elämääni.Kaikilla on omat tapansa sieltä vaan valitsemaan omamme.Jos haluaa alkaa toisten lasten elatusmaksujen maksajiksi tai löytää kunnollisen kumppanin niin mikä estää kokeilemasta mutta jos on itsellä lapsia niin kannattaa katsoa kenen kotiinsa laskee ettei joudu katumaan.

• munanpää

Ootpa sitten jakanut tumpeloos monen, monelle.

Miten sinä 35 vuotta olet ollut yksinhuoltaja. Eikö ne lapset jo itse huolehdi itsestään? Noo, sullahan Lässy ne lapset ovat siellä jossain, eli niitä ei ole olemassakaan koska sulla on munat.

• Öökstöks

Taidatkin olla niitä harvi..naisia naisia, joka on tavoistaan edes jotain oppinut renttumagneetti..? Kaltaisesi naiset näkevät miehessä vain ne ominaisuudet jotka tekevät miehestä seksuaalisesti kiinnostavan, josko ne samat ominaisuudet tekevät miehestä inhottavan.. mutta se on sitten myöhemmin.

• Oletko kännissä

Miksi joku hoitaisi vieraita lapsia. Oletatko hänen hoitavan naapurinkin lapsia, ne on yhtä läheisiä.

• listus

sä pakkomielteinen lässy. Hoida vaan naapuris haaraväliä. Sinulla ei ole muille väliä. Ei ainakaan entiselle miehelles. Sillä on nuori haaraväli ja puhdas. Sul on likainen haiseva tussu lissu.

• Öökstöks

Kirjoituksestasi päätellen tunteilla ei ole ollut jalansijaa juurikaan kun yh-äiti on etsinyt muksuilleen ja itselleen parempaa pesää, ja sehän järjestyy kun antaa asiansa hoitavalle miehelle myös pesää. Siinä pian muutetaan yhteen tuon vaaleanpunaiset aurinkolasit naamallaan olevan asunnonomistajakönsikkään asuntoon, ei tarvi kuin antaa sitä pesää uudessa yhteisessä pesässä. Tyhmempikin mies tajuaa muutamassa viikossa, mistä oikeasti olikaan kyse. Siinä saa kummasti aihetta jatkaa nouita poikamiesaikojen kaveriporukkaharrastuksia, kun hänestäkin tuntuu, että nyt taas kylillä tarjoillaan sitä, mitä kotona joutuu pyytämään.. Voivoi.. ei koskaan kohdilleen mene asiat.. voivoi ;) Tuon kirjoituksen jälkeen ansaitsisit monoa puohon muksuinesi, koska muutaman vuoden kuluttua tämä teennäisyytesi suhteessanne heijastuu lapsiisikin ja sitten "isää" syytetään huonosta kasvatuksesta, koska oikeasti hänellä ei ole ollut intoa lastesi kasvatukseen osallistua, Sehän on vain ajan kysymys kun alat puhua lasten oikeasta isästä siihen malliin, että kotipesäsi oikea omistaja tajuaa kuka vie ja ketä viedään. puuttuu enää, että sulla olis ollut hevonen tai koira vielä mukanasi pesää jakamassa.No, se on toki vain maaseudun yh-äitien mukanaantuoma lisärasite, että ensimmäiseksi rakennetaan hevoselle aitaus "uuteen kotiin", sitten nuorikko asettuu taloksi..lapsineen.

• suoraansanoen

On hyvä asia,että lapsia saatetaan tähän maailmaan. Minun mielestä kannattaa katsoa kenen kanssa niitä lapsia käydään tekemään. Eli katsotaan onko tästä miehestä lasten isäksi tai naisesta äidiksi. Ainahan elämä muuttuu ja tuo mullistuksia mukanaan,mutta onko tarpeeksi vahva niitä käsittelemään. On typerää tulla kyselemään toisilta mikä on oikein ja mikä väärin,eiköhän jokainen itse tiedä mitä pitää tehdä ja elää,kun lapsia tehdään. Ja mikä typerintä on etsiä elättäjää lapsilleen toisista ihmisistä.Eli jos teet lapsia hoida ne itse ja kanna vastuusi..

• kypsy elämään

Jos ei tule lasten kanssa toimeen ei pidä aloittaa suhdetta sellaisen kanssa jolla on jo ennestään lapsia. Tämä on varsin yksinkertaista logiikkaa.
      Kyllä toimivassa parisuhteessa pitää kyetä selvittämään suhteet X:n ja hänen lastensa kanssa.
      Jos tähän ei kykene tai ei edes halua niin ei kannata aloittaa edes sitä suhdetta.
      Kykenemättömien kannattaa pysyä sinkkuna.

• muijan vanha pesä

Niinkuin sinunkin joka tyhjensit ukkosi jokaikisestä kolikosta. Veit kaiken. Älä edes seliytä mitään, rahanahne muija. Muu ei sulle tärkeintä kuin raha.

• Miksi valitat?

Elämäsi on muuttunut paremmaksi, kun toteat; " Nyt on varaa parempaan asuntoon ja helpompaan elämään", Siis jos kuvittelet, että mies vielä hoitaa lapsesi kaiken muun elintason kohotuksen lisäksi, olet kyllä väärillä jäljillä.

Toki mieskin voi katsoa peiliin aina tälläisessä tapauksessa, jos ottaa vaimokseen yh-äidin, on varauduttava koko pakettiin ja sen myötä myös elämään kokonaisena perheenä. Kokemuksella voin sanoa, että helpottaa kummasti, kun sitten on niitä yhteisiäkin lapsia.

• Missä isä luuraa

Taitaa olla lapsesi elämäsi suurin valttikortti, jolla odotat toiselta mitä vain/velvoitat toista mihin vain....Varaisä ei ole velvollinen, jollei luontaista taipumusta omaa!!!!

• toivotonta

Älkää hyvät ihmiset muuttako yhteiseen talouteen, jos ette edes eio sietää tulevan puolisonne lapsia!

Mihin tämän maailman hulluus on menossa - ei kai ole ihme, että on ongelmia loputtomiin vanhemmilla ja lapsilla, kun ensin kaikki haluavat hirveästi ja sitten eivät haluakaan yhtään mitään!

Aikuisuus on hukassa kaikilta, näyttää siltä. Liitot puretaan nopeasti ja usein näyttää siltä ettei syytäkään ole - ei vaan huvina enää vissiin elää sen suurenmoisen rakkauden kanssa.

Ja sitten on hinku uuteen suhteeseen, kuvitellaan sitä ja haaveillaan tästä - ettekö te ihmiset voisi etukäteen keskustella keskenänne ennen yhteen muuttamista? Jos ei liitto onnistu yhden kanssa ei se ehkä onnistu sen paremmin toisenkaan kanssa. Ei ainakaan jos se perustuu typeriin haaveisiin ja kuvitelmiin. Ovatko ihmiset niin elokuvamaailman lumoissa, ettei ole mitään todellisuudentajua? Vai missä harhassa kaikki elävät??

Lapsia ei kukaan vaivaudu ajattelemaan, tärkeintä on saada itselle kaikki onni ja autuus. Jos lapsia hankitte, pitäkää niistä huoli! Se on tehtävänne tässä maailmassa, kaikki te, joilla on lapsia! Niin kauan kuin lapset ovat pieniä, he tarvitsevat isää ja äitiä - siinä on vaan unohdettava omat tarpeet joksikin aikaa.

Mutta ei - eihän se nykyihmiselle käy. Minäminäminäminäminä... Mutta jos et välitä lapsista, älä ikinä lähde suhteeseen minkään yh-vanhemman kanssa!

• lapset nro yksi

Kun ottaa "yksinhuoltajan" jolla on lapsia, ottaa samalla lapset aivan kuin he olisivat omia.
      On tällä palstalla kummallisia ajatuksia, etteikö samalla muka sitoutuisi lapsiin. Ainoastaan naisen alapää kiinnostaa hetken aikaa ja sitten taas on aika vaihtaa toiseen alapäähän.
      Jos et ota lapsia huomioon kuten ne olisivat omiasi, niin tarkista kantaasi ja älä ryhdy suhteeseen.
      Sanoisin, että lasten hyvinvointi tulee olla numero yksi ja seuraavaksi yh:n ja sen toisen hyvinvointi.

• ei pidä

Ei sitoudu lapsiin, lapsilla on oma isä, joka hoitaa lapset lasten äidin kanssa. Täällä yh:t huutelee, jos isän uusi edes näkee lapsia ja haukutaan heti h*oraksi ja kaikeksi muuksi, eikä lapsia saisi nähdäkään saati kasvattaa. Miksi siis toisinpäin pitäisi ?

• ahybfrz
        ei pidä kirjoitti:

Ei sitoudu lapsiin, lapsilla on oma isä, joka hoitaa lapset lasten äidin kanssa. Täällä yh:t huutelee, jos isän uusi edes näkee lapsia ja haukutaan heti h*oraksi ja kaikeksi muuksi, eikä lapsia saisi nähdäkään saati kasvattaa. Miksi siis toisinpäin pitäisi ?

Lapset ovat eronjälkeen heittopusseina joilla itsellään ei ole mitään sanomista omaan olosuhteeseensa. jos lapsi on joka toinen viikko toisen vanhemman luona se ei ole aitoa yhdessäoloa.
        Kaikkien elämä on pilalla jos se johtaa jopa vapaa-ajan aikatauluttamiseen.
        Jos lapsia on vieläpä monen miehen kassa niin helvetti on irti.
        Kyllä on tullut munalle hintaa kun sitä moni suku joutuu maksamaan.

• ............
        ei pidä kirjoitti:

Miten ihminen joka ei ole läsnä ei asu lasten kanssa voi huolehtia lapsista ihminen joka on ulkoistettu erossa !!! Lasteni äiti joka ei käy meillä eikä kutsuta meille on ulkopuolinen niin miten kuvittelet että hyväkyisin vaimoni ex miehen meille kun en hyväksy ex vaimoanikaan. Minä ole vaimoni rinnalla kasvattaja muten elättäjä minä olen läsnä lasten elämässä lähes 24x7

• Hui hai hiisi

Kyllä nainen taitaa olla oveluudessaan evoluution ykkönen. Panssarinaan lapsi, jolla pallotellaan...

• huikelloviisi

Kah kun hokasit tai olet hokassut jo ajat sitte. Oot nimittäin käyttänyt niitä lapsia panssarinas.

• 9+19

Ja jos ei ole lapsia, niin sitten aletaan feministiksi?

• yksexyh

Kuvittelenpa monen niitä lapsia tekevän siten, että ajattelee tämän parisuhteen kestävän, mutta sitten kun se ei kestäkään, toinen pitää lapset ja useimmiten se on nainen, siksi näitä yksinhuoltajia on niin paljon.

Monesti on tullut sellainen olo, että sen eron jälkeen lapset ovat pelkästään taakka; isä ei halua maksaa elatusmaksuja, äiti haluaa omaa aikaa, jotta voi löytää uuden kumppanin ja lapsia viedään minne suinkin voidaan tieltä pois, äitille tärkeintä on uusi mies kun se vihdoin on löytynyt. Uusi mies inhoaa lapsia tai vaikka ei inhoaisi, mutta ei ota kontaktia kuitenkaan, välittää tunteen kuitenkin, että lapsi ei ole tärkeä tai on rasite. On suorastaan kamala ajatella, minkälaista on kasvaa lapsena, kun tuntee olevansa rasite jokaiselle, eikä se toivottu lapsi. Näin varmasti kasvaa niitä tunteettomia aikuisia, jotka eivät ole oppineet luomaan tunnesidettä keneenkään ja itsetunto on romuttunut jo pienenä kun ei olla kelvattu.

Itse äitinä ajattelen, että minun tehtäväni on antaa lapselleni se turvallisuuden tunne ja se tunne, ettei maailmassa ole mitään häntä tärkeämpää. Erotessani toivoin, että isäkin hoitaisi oman osuutensa pojan suhteen ja haluaisi olla läsnä, mutta ei hän keskenkasvuisena ollut siihen valmis, hänelle oli tärkeämpää ryyppääminen ja baareissa juokseminen ja naisten iskeminen. Ei silti, kyllä hän poikaa tapaili useimmiten parin viikon välein. Kun joskus piti pyytää apua keskellä viikkoa työn vuoksi, niin heti vähensi ne tunnit seuraavan viikonlopun tapaamisista, koska hän oli jo ollut poikansa kanssa.

Tapasin uuden miehen jo 8 vuotta sitten, jolloin poikani oli 4 vuotias. Heti parin kuukauden jälkeen minun piti työn vuoksi pyytää lapsenvahti, josta ohimennen mainitsin miehelle ja hän sanoi, ettei tule kysymykseenkään, että kyllä hän pojan kanssa on, että he menevät puistoon siksi aikaa ja vievät minut tapaamiseen. Mies ihan oma-aloitteisesti ryhtyi ottamaan sen toisen aikuisen roolin poikani suhteen, ilman että piti pyytää tai keskustella siitä. Sanoi myöhemmin vain, että haluaa samat oikeudet laittaa rajoja kuin minulla on ja ei halua, että kyseenalaistan niitä poikani kuullen koskaan. Näin tehtiin. Ei silti, kyllä meillä on näkemyseroja ollut, mutta niistä on riidelty sitten kaksistaan.

Koskaan mies ei ole laskeskellut mitä maksaa lapseni ylläpidosta, meillä kun on rahat yhteisiä kaikin puolin. Ensimmäinen lomamatka, joka tehtiin yhdessä n. puolen vuoden yhdessä olon jälkeen, itse olin ajatellut, että minä maksan itseni ja poikani luonnollisesti, mutta varaukset tehtiin yhdessä ja mies sanoi siihen, että miten voin noin ajatella, että kyllä puolet kuuluu hänelle. Mies rupesi heti vuoden jälkeen viemään lapseni kouluun ja hakemaan hänet, oli läsnä, auttoi läksyissä, opetti uimaan, polkupyöräiemään, oli lapsen kanssa, jos minulla oli menoa, teki ruokaa, vei lääkärille ja jopa koulun tapaamisiin. Oma isänsä pihtaili kaikesta, niin ajasta kuin rahastakin.

Nyt on kahdeksan vuotta kulunut yhdessä, poikani kutsuu miestäni isäksi. Oma isänsä kritisoi viime kesänä miestäni minulle pojan kuullen, poika siitä kimmastui ja käveli isänsä eteen ja sanoI, että hän (mieheni) on ollut miljoona kertaa parempi isä kuiin sinä koskaan. Ja sen jälkeen ei ole halunnut isäänsä juuri yhteyttä pitää. Soittaa/vastaa puheluihin väkisin ja lopettaa äkkiä, vaikka olen jopa yrittänyt maanitella pitämään yhteyttä isäänsä kaikesta huolimatta.

Ja mieheni ei ole mikään naismainen kaveri, vaan oikein miehekäs mies.

Olen suoraan sanoen niin kiitollinen hänelle kaikesta, poikani on saanut tunteen, että hän kelpaa ja häntä rakastetaan ja tämä varmasti myös on hyvittänyt tuota oman isän välinpitämättömyyttäkin. Poika, kuten mieskin tietää, että poikani on minulle kaikki kaikessa ja hän on etusijalla aina, mies tulisi toimeen ilman minuakin, mutta ei onneksi halua olla ilman minua ja meitä. Ja luulenpa jopa, että miehellenikin poika on etusijalla, ehkä jopa ennen minua, näiden kahdeksan yhteisen vuoden jälkeen. Ja kyllä he ovat yhteenkin ottaneet kunnolla, kummatkin kun ovat voimakasluonteisia, eli ei kaikki aina ihan pelkkää ruusuilla tanssimistakaan ole ollut.

Itse muuten ajattelen, että olisin jopa valmis huolehtimaan vaikka ihan naapurinkin lapsesta jos siihen tarvetta olisi; antaisin kyllä ruokaa ja aikaa ja jopa hellyyttä ja ehkä jopa muutenkin olisin valmis käyttämään rahaakin siihen. En mitenkään voisi suhtautua kylmästi johonkin lapseen, vain siksi ettei hän ole minun biologisesti.

• oo laa laa

Naiset miettikää pyrkyryyttänne, on sinulla lapset ja metsästät poikaani. Olemmeko hänen lasten mummi ja pappa /ei se näin mene. Älä edes yritä. Jotenkin tuntuu olevan ajan henki, että hankitaan lapsi ja sillä turvataan tulevaisuus, Kyllä yhteiskunta maksaa elatuksen teille molemmille...On kyseen alaista että molemmat vanhemmat voivat saada erotilanteessa lapsesta hyödyn Kela-eduissa. Naureskellaan päälle...ja odotellaan korvauksia, eipä kannata mennä duuniin.

• Con Love

Minä olen onnellinen, löysin "tumman" miehen, hän rakastaa 3- poikaani ja minua joka päivä. Aina kun olen surullinen , hän lohduttaa minua.

• Öyestä

Minusta tuo on jokseenkin omituista. Muuttaessaan yhteen mies hyväksyy tavallaan sen kokonaispaketin, joka siitä seura. Siihen kuuluu kyllä myös lastesi hoito!

• 16 + 7

Omituista on pikemminkin se, että tämä äiti on lyöttäytynyt kimppaan tuollaisen miehen kanssa vain, jotta elintaso nousisi. Seksikin tuntuu olevan vain velvollisuus ja vaihdon väline. Jos oma äiti ei välitä miehestä tai tämän suhteesta lapseen, niin miksi uuden miehenkään pitäisi? Siinä on kaksi surkeaa tapausta löytäneet toisensa, sääli vain että lapsi kuittaa seuraukset tästäkin.

• juu, omituista on :)

Mutta aloittaja-naisen mielestä pakettiin kuuluu myös exä, eli kaksi isää. Ei ilmeisesti kylläkään kummankaan miehen mielestä. Tuossa luulisi uuden miehen pystyvän "voittamaan lapset itselleen". Mutta mies ajatteleen toisin ehkä syystä?

Nainen yrittää varmistaa itselleen molempien miesten rahat ja ajan. 16 7 sanoikin loput.

• ..........

Omituista on se että jos asutaan yhdessä ja rakastetaan uutta kumppania ja käyttäydytään kuin alivuokralainen että kummallakin on vain omat tekemiset ja ainoa yhteinen on asumis kulut 1:2 ja pano.
        Normaalissa tilanteessa huolehditaan kaikista samassa taloudessa asuvista ja omista ja kumppanin lapsista taspuolisesti. Kuljetetaan harrastuksiin ja jopa ollaan läsnä ja huolehditaan kumppanin lapsesta avokin ollessaan töissä (miksi ? Ihan sen takia että hyödyt kuitenkin myös itse taloudellisesta hyvinvoinnista).
        Olisiko mahdollista että joku normaali kommentoisi jotain eikä mikään narsisti Lissulasse.
        Niin se että avokin lapsi asuu meillä ei tarkoita että ex puolisot olisivat meidä tuttava/vieras listalla ja että heitä kaivattaisiin arkeen.

• huumoriaaa

voihan se panna niitä kun ne tulevat täysi-ikäiseksi

• ei juoppoja!

JUOPPOHUOLTAJA on kaikista inhottavin! JUOKALE ei ole lastenkasvattajaksi sopiva.

• No nyt!!

Onko se sinulta pois!!1

• maailman napa?

joo, uudet eivät ole sitä varten että ne hoitaa ex liiton lapset ihan miten exä haluaa, tajuaispa jo kaikki "niinat" tämän. :DDDDDDDDDD
      on kiire joo ja töitä.

NO ON MUILLAKIN!

• Siinä ratkaisu

Muuttakaa takaisin erilleen :D

• niin makaat ku petaa

nykyään on naisia jotka etsivät miestä hoitamaan lapsiaan joilla on jopa 5 eri isää.
      nyt tulee mieleen että pitääkö viimeisen miehen korjata entistenkin vahingot?
      ei olisi ihme jos se nykyinenkin muuttuu pian entiseksi kun totuus valkenee.

• herra isä

Ei todellakaan ole tarkoitus, vaan nämä jälkisuhteet ovat vain ja ainoastaan seksin tarpeen tyydyttämistä molemmin puolin.

Lapsia hoitavat niiden omat vanhemmat. Kysykää vaikka lapsilta "SÄ ET OL MUN ISÄ!" on vastaus.

Jos miehellä on rahaa, niin voi maksaa piIIusta antamalla rahaa lapsille, niin ei tunnu niin kauhean huoraiselta. Rahaahan tuo aloittaja perseeIIään toivoo tekevänsä ja sanoo sen suoraan.

Tietysti olisi mukavaa kun joku, kuka tahansa pitäisi kiljuvat kakarat kurissa, mutta panomies ei moiseen hommaan ala, ei todellakaan. Kukaan järkevä äiti ei antaisikaan lapsiaan huoripukin kasvatettavaksi, mutta nämä YH:t ovatkin oma rotunsa. Eräskin jätti vauvansa yksin nukkumaan ja lähti kapakkaan. "Mihinkä se lapsi lukitusta huoneesta pääsee?" hän sanoi, "huutaa aikansa ja väsähtää ja nukahtaa uudelleen".

• Mä ymmärtää en voi
        herra isä kirjoitti:

Ei todellakaan ole tarkoitus, vaan nämä jälkisuhteet ovat vain ja ainoastaan seksin tarpeen tyydyttämistä molemmin puolin.

Lapsia hoitavat niiden omat vanhemmat. Kysykää vaikka lapsilta "SÄ ET OL MUN ISÄ!" on vastaus.

Jos miehellä on rahaa, niin voi maksaa piIIusta antamalla rahaa lapsille, niin ei tunnu niin kauhean huoraiselta. Rahaahan tuo aloittaja perseeIIään toivoo tekevänsä ja sanoo sen suoraan.

Tietysti olisi mukavaa kun joku, kuka tahansa pitäisi kiljuvat kakarat kurissa, mutta panomies ei moiseen hommaan ala, ei todellakaan. Kukaan järkevä äiti ei antaisikaan lapsiaan huoripukin kasvatettavaksi, mutta nämä YH:t ovatkin oma rotunsa. Eräskin jätti vauvansa yksin nukkumaan ja lähti kapakkaan. "Mihinkä se lapsi lukitusta huoneesta pääsee?" hän sanoi, "huutaa aikansa ja väsähtää ja nukahtaa uudelleen".

Minkähän vuoksi tällaiseen juttuun on otettava kantaa mahdollisimman rivosti, huoritellen ja sukupuolielimiä luetellen? Ei eronnut nainen ole mikään huora, ei jokainen mieskään mikään huoripukki. Mistä tällainen agressiivisuus meissä muutamissa oikein kasvaa?

• V Ituttaa tollaset h

Aloittajalle: ÄLÄ VALITA HUTSU! NIIN MAKAA KUN PETAA.........

• mis palaa

Niinpä. Niin petasit itsekkin. Laitetaan sinut roviolle skitso, niinhän ne hulluille ja noidille ennenmuinoin teki.

• poisvieras
        mis palaa kirjoitti:

Niinpä. Niin petasit itsekkin. Laitetaan sinut roviolle skitso, niinhän ne hulluille ja noidille ennenmuinoin teki.

Aloittajalle et ajatellut lapsiasi vaan itseäsi.Kyllä on lapsilla ikävä asua kanssanne kun mies ei välitä sinusta ja vielä vähemmän lapsistasi..Suren tämän päivän nuoria joita ei kotona rakasteta, kun uusi "puoliso"tulee asumaan joka on tärkeämpi kuin omat lapset-ajatelkaa hyvät ihmiset että lapsilla ainakin oisi kotona hyvä asua ja olla..

• ........
        poisvieras kirjoitti:

Aloittajalle et ajatellut lapsiasi vaan itseäsi.Kyllä on lapsilla ikävä asua kanssanne kun mies ei välitä sinusta ja vielä vähemmän lapsistasi..Suren tämän päivän nuoria joita ei kotona rakasteta, kun uusi "puoliso"tulee asumaan joka on tärkeämpi kuin omat lapset-ajatelkaa hyvät ihmiset että lapsilla ainakin oisi kotona hyvä asua ja olla..

Jep jep oon pitänyt vieraat poissa meidän taloudesta/kodista ja meillä ainakin minun ja vaimon ex puolisot ovat ymmärtäneet pysyä poissa

• --Kulta--

Sinusta on tullut pullukka.

• PULLUKKA!

Pullukka sinusta on tullut kulta!

• naidaan sitten
        PULLUKKA! kirjoitti:

Pullukka sinusta on tullut kulta!

"sä oot nii poro et sua tekis mieli hakata"

• 8+7
        naidaan sitten kirjoitti:

"sä oot nii poro et sua tekis mieli hakata"

?? Jos oli vitsi, niin ei ollut hyvä.

• se elättäjä

Taidatpa olla väärällä periaatteella liitossa.
      Lapset alkaa olla ylimääräistä kamaa kaikille, isälle, äidille. Ja sitten jonkun vieraan pitäisi autella.
      Voi pyhät pyssyt! Ei ihme, että Suomen nuoriso alkaa olla mitä on, täysiä luusereita, eläkeläisiä jo pari kymppisestä.
      Äläkä vaan tee enää uusia tenavia. Pistä piuhat poikki.

Yhteiskunnalla on jo tarpeeksi elättejä, näitä "ei kenenkään lapsia, ei kenenkään kasvattamia".

• emejuru

Arki elämää.Työttömät nuoret /ei työ kiinnosta: Hankitaan lapsi, joka tuo molemmille osapuolille turvan aina 18- vuoteen asti. Sovitaan ja riidellään siitä sitten ja Kela kiittää...........edut saa molemmat..

• vastaan provolle

Eiköhän tuo ole ihan "sopimus" kysymys, ei todellakaan kellään velvollisuutta sinun lapsiasi hoitaa. Oisiko kannattanut miettiä vähän tarkemmin millaisen miehen otat, kun tekstin perusteella olet kuitenkin lähinnä järki-hyöty perustein suhteesi aloittanut.

• FKJHLIH;KHG

no ei tod ole vieraan miehen tehtävä kaitsea kakrujas. miltä itestäs kuulostais omalla kohdalla tuommoiset odotukset? mitä ihme hattarapäitä täälä hilluukaan, ai että ilmaisia lastenvahteja petipalkalla. on aikoihin eletty joo.

• hahhhaha

mies parka.... onnea toisen lasten elättämiseen!!!

• O tempora, o mores

Kaikkien sivistyneiden ihmisten on tunnettava vastuuta kaikista lapsista, omista ja muiden. Öykkärit vetäköön veen päähänsä.

• antti rokka

Pöljä! Sun lapset ovat toisen miehen. Hoitakoon itse tekosensa!!!!!
      Sä olet uuden miehen uusi nainen ja piste!!!!!
      Miten tämä on niin vaikeaa tajuta? Ei me miehet haluta toisen ongelmia vaan naisen lämpöä ja rakkautta (siis p i lu a!)
      Kantsii pysyä yhdessä jos tällainen yksinkertaisuus ei mene kaaliin!!!
      Se vaan puuttuis, että haluaisit "tyttöjen kanssa baari-iltaan" ja uusi miehesi "leikkisi" sillä aikaa vieraan miehen siittämien lastesi kanssa!
      HALLOO IDIOOTIT ÄMMÄT!!!!!

• rontti akka

Lapset eivät ole "toisen tekosia" tai "ongelmia", ne on pieniä ihmisiä, perheessään jokaisen aikuisen vastuulla.

Lapset ovat jokaisen täyspäisen aikuisen vastuulla myös ulkona leikkiessään, liikenteessä, kirjastossa, koulussa ja joutuessaan itseaiheutettuun tai vahingosta johtuvaan pulaan ja niin edelleen.

Lämpö ja rakkaus eivät ole synonyymi jörnimiselle, eikä pelkästään siihen kannata vakituista hommata.

• Minäminäminä

Olen ollut äitipuoli kahdelle lapselle, ovat kumpikin aikuisia... Tottakai lapset kuuluivat perheeseen, tehtiin yhdessä ihan normaaleja perhejuttuja, mutta eipä minulta kukaan koskaan kieltänyt omia menojakaan, en tajua tuota kuviota ollenkaan. Ihmeellistä vihapuhetta ja itsekkyyttä täällä on... Nyt itselläni on tilanne, että olen yh, lapsilla ei ole enää isää, jos jonkun miehen kanssa rupeaisin olemaan, olisimme perhe, mutta totta hemmetissä miehellä saa olla omatkin menonsa. En halua lapsille uutta isää, vaan itselleni kumppanin, joka haluaa elää meidän kanssamme ja on onnellinen....

• heheheh

tässäpä oikein yh:n suulla kerrottuna miksi Yh-äidit on niin huonossa huudossa parisuhdemarkkinoilla....haetaan miehestä parempaa/varakkaampaa elämää ja hoitajaa lapsille.
      miksi miehelle kuuluis ottaa vastuu lapsistasi vaikka yhdessä asuttekin???
      vastuu on vain ja ainoastaan vanhemmilla, puoliso voi hoitaa ja huolehtia jos niin haluaa, muttei ole missään vastuussa lapsistasi

• fdhdhdhh

Kyllä ihmisten itsekkyys näkyy näissä viesteissä mitä en jaksanut kaikki lukea edes. Puhutaan kuitenkin uusioPERHEESTÄ, mielestäni jos asutaan perheyksikössä, silloin siinä ei eritellä asioita vaan toimitaan tiiminä ja yhdessä.

Muutenhan tuo ap:n tilanne olisi sama kuin asuisi opiskelijakämpässä tai kommuunissa.

Itsellä on omakohtaista kokemusta lapsettomasta miehestä joka IHAN ITSE vakuutteli että hän ottaa vastuuta vaikka en sitä hänelle ollut mitenkään sysäämässä, hoidin ja hoidan omat lapseni. Pidin onneksi järjen päässä emmekä koskaan muuttaneet yhteen koska näin jo ilman tätä että hommasta ei tulisi yhtään mitään, yhtä sekameteli soppaa koko homma, ja mies meni salilla ja omissa menoissa minkä ehti ja häntä piti vaan sitten palvoa lasten hoidon välissä.

Olen ollut nyt vuosia ja aion olla siihen asti vain lasteni kanssa kunnes ovat aikuisia ja muuttaneet omilleen, sitten voin ehkä harkita miehen ottamista elämään kun lapsikuviot jää pois, suosittelen muilekin yh:lle, keskittykää lapsiinne ja unohtakaa vaikeat uusioperhekuviot, harvoin ne toimii, aina jollain paha mieli jostain mitä olen kuullut lähipiirin vuodatuksia.

• mimmammuli

Periaatteessa mies otti elämäänsä naisen ja hyväksyi sen, että naisella on lapsia. Ei hänellä mitään velvoitetta ole huolehtia toisten lapsista. Se velvoite on lapsen isällä. Toki uusi miehesi on kunnon kaveri, jos hän suostuu lapsia joskus katsomaan. Miksi muuten tarvitset lapsenvahdin kaupassa käydessäsi? Olen käynyt kaupassa komen lapsen kanssa. Pienin istui ostoskorin "pikkuhyllyssä", toinen ostoskorissa ja kolmas työnsi innokkaana lasten ostoskärryjä, joihin kokosin ostettavat tavarat. Sen ymmärrän, ettei gynekologille tai hammaslääkäriin oteta lapsia mukaan. Ja kun teillä on yhteistä menoa (kai sellaistakin sentään on?), lasten isä katsokoon lapsiaan. Entä löytyykö mummoja ja vaareja? Mutta kunhan hommat lapsen nykyisen miehesi kanssa, niin jopa tulee velvoitteita hänellekin. Eikun tsemppiä!

• rantanainen

Ehkäpä kannattais ihan puhua avoimesti asioista. Asioiden kasauduttua ne tahtovat kärjistyä.

• Hyvä suunnittelu

Normaaleihin kodin kuvioihin lapset kuuluvat mukaan, siitä he oppivat käytöstapansa, joten viekää lapset mukaan kauppaan ja opettakaa heitä näin.
      Liian usein äidit haluavat lapsensa pois kaupparetkiltä ja monista muistakin paikoista.

Monet vanhemmat lähtevät nykyään jopa viettämään lomaa kahdestaan ja lapset jätetään hoitoon vaikka isovanhemmille.
      Lasten pitää olla mukanakin, onko nyt niin että näissä uusperheissä lapset jäävät unholaan ja heidän oppimisensa.
      Lasten kanssa on myös lomailtava, tosin kaikilla ei ole varaa lomailla lainkaan, silloin voi tehdä lasten kanssa juuri näitä kauppamatkoja, luontoretkiä eväiden kanssa ja osallistua paikkakunnan järjestämiin ilmaistapahtumiin lasten kanssa.

Puolison kanssa yhteisaika ollaan sitä nyt ydinperheessä tai uusperheessä jää vähemmälle ihan pakosta pienten lasten kanssa, se asia on hyväksyttävä, sillä lapset ovat oma valinta elämässänne ja he varttuvat aika nopeasti niin isoiksi, että aikaa jää enentyvissä määrin myös puolison kanssa yhteisiin asioihin, ennen pitkää jopa liikaakin
      Jopa niin paljon, että alkaa ihan ahdistaa jatkuva yhdessäolo.

Se lasten pienenä olon aika on varsin lyhyt, paljon antava, kun osaa siitä nauttia.
      Se on myös vaativa ja kiireinen aika ja koskaan ei pitäisi erota tuossa vaiheessa olevan elämän tilassa, sillä se on väliaika vaihe ja jo kouluikään päässeiden lasten kanssa jää vanhemmille kahdenkeskistä aikaa aina vain enemmän ja kun pitää noiden harrastusten määrän kohtuullisena, jää se kiirekin vähemmälle.

Vain hyvä suunnittelu ja järjestys saa perheen arjen ihan mukavaksi ja lapsetkin oppivat hoitamaan omaa osuuttaan paremmin.

Viikko-ohjelman suunnittelu, ruokahommien suunnittelu ja pyykkipäivän ja siivouspäivän suunnittelu ja siihen osallistuvat kaikki voimiensa mukaan.
      Lapset oppivat pienestä pitäen, että heidänkin pitää tehdä kodin hommia.

• kyllä näin on

kyllä se näin on että uuden miehen pitäisi myös osallistua lasten hoitoon

• Näin oikein

"Eikö hänenkin pitäisi ottaa vastuuta lapsistani kun kerta yhdessä asutaan?"

No ei oikeastaan tarvitse koska varmaan ennen yhteenmuuttoa yh-tapaan muistit toitottaa että lapsilla on jo isä. Tuo uusi miehesi ei ole millään tavalla ollut vaikuttamassa niiden lasten tekemiseen eikä ole hänen vikansa että sinusta ja lasten isästä ei ollut vanhemmiksi, miksi pitäisi hoitovastuu hänelle sysätä kun niillä lapsilla jo on kaksi vanhemmiksi mielestään riittävän kypsää ihmistä, hoitakaa hoitoasiat kuntoon keskenänne ja lakatkaa valittamasta ulkopuolisille.

"Täytyy olla onnellinen siihen etten ole enää yksin. Ja toinen hoitaa osuutensa raha-asioissa ym."

Todellakin kannattaa olla onnellinen ja kiitollinen koska todenköisesti tuo uusi miehesi maksaa ylihintaa raha-asioista koko ajan. Esim. asumiskuluista hänen pitäisi maksaa se osuus mikä kuuluu eli jos sinulla 2 lasta hänelle kuuluisi 25% kuten sinullekin ja lasten 50% sinä ex-miehesi saisitte kustantaa yhdessä, jos ex maksaa elatusmaksuja niin silloin hänen osuus kai kuuluu sinulle eli 75% pitäisi sinun pussista tulla ihan samoin kuin ruoka- ym. muistakin yleiskuluista.

• voihan vattu

mitä mielipiteitä!

Minulla on lapsi (ei biologinen), ja olin yksinhuoltaja. Miehen ilmaantuessa kuvioihin, seurasin tarkkaan miten hän suhtautuu lapseeni. Samoin tein selväksi miten kustannukset jaetaan. Isäksi häntä en vaatinut, mutta aikuiseksi ihmiseksi, joka on pystyttävä ottamaan lapsi huomioon, jos kerta saman katon alla asuu.

Ei ole tarvinnut toista keskustelua asiasta käydä, Minulle oli aivan päivänselvää, joko hän hyväksyy koko paketin, tai asumme erillään.

Saman katon alla on nyt eletty viisivuotta, ja hyvin on huomioinut lapsen. Miehelläni ja lapsella on lämmin ja hyvä suhde. Mies on lapselle kuin isä, hoitaa ja huolehtii. Tekevät yhdessä "poikien juttuja" , jolloin saan aikaa tehdä mitä haluan.

Parasta tässä on se, että lapsi on saanut kodin ja puuttuvien vanhempien tilalle vanhemmat.

• Näin oikein

Tuo onkin täysin eri asia jos lapsi kerran ei ole biologisesti sinun ja niitä on vain yksi. Paljon helpompi siihen on miehen tulla kompukseen kun ei ole naisen ex-ukko milloin mitäkin isä-oikeuksiaan vaatimassa että miehen ei tarvitse joka ainoa päivä nähdä elävää todistetta siitä kuinka nainen on ollut valmis jollekin muulle paljon huonommalle miehelle valmis vääntämään lapsen/lapsia mutta ei sille nykyiselle miehelle varmaankaan kun "lapset on jo tehty", uudelle miehelle on varattu elättäjän osa kaikkine velvollisuuksineen ilman mitään oikeuksia. Sinun tapaus on ihan eri koska se uusi mieskin tuossa kuviossa saa tuntea olevansa isä.

• mutta...
        Näin oikein kirjoitti:

Tuo onkin täysin eri asia jos lapsi kerran ei ole biologisesti sinun ja niitä on vain yksi. Paljon helpompi siihen on miehen tulla kompukseen kun ei ole naisen ex-ukko milloin mitäkin isä-oikeuksiaan vaatimassa että miehen ei tarvitse joka ainoa päivä nähdä elävää todistetta siitä kuinka nainen on ollut valmis jollekin muulle paljon huonommalle miehelle valmis vääntämään lapsen/lapsia mutta ei sille nykyiselle miehelle varmaankaan kun "lapset on jo tehty", uudelle miehelle on varattu elättäjän osa kaikkine velvollisuuksineen ilman mitään oikeuksia. Sinun tapaus on ihan eri koska se uusi mieskin tuossa kuviossa saa tuntea olevansa isä.

No voihan se lapsi siitä huolimatta olla se biologinen isä. Kyllä on sekavaa nykyään...

• poppi987

Nuorena alittajallekin oli tarjolla monia kilttejä tavallisia lapsistaan kaikissa tilanteissa huolehtivia miehiä, mutta ei, oli pakko päästä panemaan sitä jännittävää hauskannäköistä renttua, ja tehdä sen kanssa lapsia.

Nyt sitten haluaisi sen aikaisemmin halveksimansa kiltin miehen elättämään ja kasvattamaan niitä rentun kanssa tekemiään lapsia.

Yök.

• Itsekin yh:na ollut

Tyypillistä kyllä täällä tietysti on näitä typeriä vastauksia, ja joista ei kannata ottaa itseensä (nimim takaa on helppo huudella).

No sinänsä vähän vaikea tilanne, sinulla on ollut omat toiveet ja odotukset, ja ette ehkä ole asiasta keskustelleet (ainakaan ennen yhteen muuttoa).

Oikeastaan miesystävälläsi ei ole velvollisuutta hoitaa lapsianne, mutta sitten, miten hän suhtautuu sinuun esimerkiksi? Miksi hän ei haluaisi auttaa sinua? välittääkö hän todella sinusta vai onko vain laskelmoinut elämänsä muuttuneen edullisemmaksi yhteisasumisessa? Ja sitten - mikä pakko sun on miellyttää miestä joka yö? Oletko itsenäinen suhteessanne vai elätkö miehen ehdoilla? Lasten vuoksi itsenäisyys on todella tärkeää ja he pitäisi olla ykkösprioriteetti koska todellinen hoito/kasvatusvastuu on sinulla, ja se miten heitä hoidat vaikuttaa heidän elämäänsä loppuiäksi.
      En neuvoisi laittamaan miestä lasten edelle, jos mies on liian itsekäs.
      Toisaalta eikö riitä se, että on normaalit tapaamiset isällä - siis se joka toinen viikonloppu nyt ainakin ja kerta viikossa? Ja sopeuttamaan omat menot sen mukaan.

• oma valinta

Jokainen toimii tavallaan, mutta itse en kyllä kuuna päivänä menisi uuteen liittoon miehen kanssa, joka ei haluaisi olla ja elää lasteni kanssa ihan täyttä arkea.

• Tilli

Juu en minäkään. Olen kahden pienen lapsen lähivanhempi. Isä näkee lapsia 4-6 pvää/kk. Ero oli välttämätön ja pitkästä aikaa voin suht.hyvin. Olenkin miettinyt, mikä tarve varsinkin äideillä on pariutua. Tai tarkoitan tarve ylipäätään hypätä heti uuteen suhteeseen. Oma ero oli rankka, niin kuin suhteemmekin joka kesti reilu 10 vuotta. Olenkin päättänyt, että keskityn nyt lapsiin. En etsi mitään. Tulee jos on tullakseen, mutta en halua menettää näitä rikkaita vuosia lasteni kanssa parisuhdeasioiden kanssa painimisiin.

Lapsillani on isä, kaikista hänen virheistään huolimatta. Samoin äiti virheineen. Ei niille isäkorviketta tarvitse ja arjen käsittelen yksin, tai heidän isän kanssa mikäli häntä kiinnostaa. Ei toiselta mieheltä voi vaatia isävelvoitteita. Mieshän on sinun kanssasi suhteessa, mutta positiivistahan olisi mikäli mies osallistuisi arjen jakamiseen myös lasten osalta vaikkei heitä olekaan "siittänyt". Itse en näe vaihtoehtona edes, etteikö sitten joskus toinen osallistuisi, vaikkei isä hänestä eksän ja minun lapsille ikinä tulekaan. Vaikea yhtälö. Siksi olenkin sinkku. Mielummin yksin ja onnellinen kuin kaksin ja onneton.

• Tusee

Jos uusperheen vanhemmat solmivat avioliiton, niin isä/äitipuoli on elatusvelvollinen bonuslapsiinsa nähden siihen asti, kunnes nämä täyttävät 18 vuotta. Useimmat seuraavat asiat pätevät myös avoliitossa. a) Lapsen opintotukeen otetaan huomioon isä/äitipuolen tulot 18-vuotiaaksi. b) Isä/äitipuolen tulot vaikuttavat lapsen päivähoitomaksuihin. c) Isä/äitipuoli on oikeutettu tilapäiseen hoitovapaaseen alle 10-vuotiaan sairastaessa. d) Oikeudessa ei tarvitse todistaa puolison lapsia vastaan eikä lapsen tarvitse todistaa Isä/äitipuoltaan vastaan. e) Esimerkiksi ylinopeussakkoa määritellessä otetaan huomioon elatusvelvollisuutta laskettaessa myös puolison lapset. f) Liiton matkavakuutus korvaa omien lasten lisäksi myös mukana matkustaville puolison lapsille sattuneet vahingot.

Kyllä parisuhteeseen kuuluu sitoutuminen myös puolison lapsiin.

• Paitsi että isä/äitipuoli ei ole elatusvelvollinen jollei adptoi lasta !

• jukni69 kirjoitti:

Paitsi että isä/äitipuoli ei ole elatusvelvollinen jollei adptoi lasta !

Eikä etävanhemman puolison tulot vaikuta elatusmaksuihin ! Ja vanhempien tulot vaikuttaa mahdollisiin soiallisiin tukiin

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin

Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän
      Maailman menoa
      54
      2739
    2. Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella

👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h
      Maailman menoa
      97
      2378
    3. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      6
      1721
    4. En tiedä mitä olet mulle

Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa
      Ikävä
      54
      1240
    5. Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.

Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.
      Maailman menoa
      284
      1148
    6. On mullakin

Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi
      Ikävä
      71
      1114
    7. Vittumaista Joulua Kuhmolaisille.

Siinäpä se tiivistettynä.
      Kuhmo
      20
      992
    8. Mikä on kaunein naisennimi jonka tiedätte?

Kotimainen tai ulkomainen.
      Sinkut
      72
      954
    9. Ikävä edelleen sinua

Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja
      Ikävä
      23
      865
    10. Sekaisin ihastuksesta

Oletko mennyt joskus sekaisin ihastuksesta? Miten se on näkynyt, tuntunut tai saanut sinut käyttäytymään? Onko jotain, m
      Ikävä
      55
      793
    Aihe