Laannutatko vai lietsotko kahakoita?

Kieli on tärkeä työkalu, jolla voi joko korjata tai hajottaa. Tai hoitaa ja lääkitä tai sitten aiheuttaa tulehduksen. Itse olen huomannut, että useilla eri palstoilla on käynnissä kilpailu "Kuka käyttää kieltään terävimmin!".

Itsellänikin kamppailua aiheen kanssa, mutta nyt olen ennen vastaamista yrittänyt miettiä miten laannutan vastapelurin kiukun varmimmin. Vastaus on yleensä aivan päinvastaista mitä haluaisin kirjoittaa. Tulinen luonto kun on :D Mutta lempeys on tähän saakka nyt ollut paras konsti.

Ihailen valtavasti muutamia luotseja, joiden palstoilla kyllä naljaillaan heille, mutta kaikesta huolimatta huomaa, että heistä pidetään silti :) Samoilla luotseilla on tapana olla johdonmukaisia, mutta aina ystävällisiä. Kiitos esimerkistänne, nimiä mainitsematta!

12

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedän luotseja jotka lietsovat lisää ongelmia itselleen palstoilla,
      mutta eikö se ole jokaisen luotsin asia miten helpolla haaluaa päästä =)

      Mutta varmasti hyvin palstakohtasta miten ja millasella toiminnalla siellä pärjää.
      Ei ainakaan kannata lähteä luotsina mukaan siihen kiukutteluun minkä joku rekkaamaton aloittaa vain saadakseen luotsin kiihtymään ja tämän jälkeen
      poistamaan viestit, mikä järki siinä on =)

      Silloin kun tarve on niin persutelee itsensä ja toimensa hyvin, jos se ei riitä
      kirjoittajalle niin sille ei voi mitään.

      Mun mielestä ylivalta on mielivaltaa, maalaisjärki käteen ja tehdä mahollisimman oikeat ratkasut kuitenkaan provosoimatta omalla kirjotuksellaan muita.

    • Kyllä. Niin makaa kuin petaa. Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Mitä kylvää, sitä niittää. Sitä saa mitä tilaa jne.

      Mutta jos luotsi aina vastais toisille niin kuin toivois itselleen vastattavan, niin palstat olis rauhallisempia.

    • Itselläni on (niin netissä kuin fyysisessäkin elämässä) todella vahva keino "piilovittuilla" ja käyttää sarkasmia aseena... Tällainen saa häirikön usein laantumaan, ilman että itse rikkoo sääntöjä...

      Tyylini jos joku väittää että webastoa ei kannata käyttää kaupunkiajossa, koska se imee akun tyhjäksi, ja siitä tulisi iso sota tekeekö se niin, tai eikö, niin voisin vastata luotsina "Siis sä väität ihan tosissaan että se webaston VIIDEN KILOWATIN poltin ei tee itse TIPPAAKAAN sähköä, se vain kuluttaa akkua... Oot sä kyl fiksu mies... pakkko myöntää :D"

      Mitä tarkoitin sanomallani.... Jos sen tulkitsee sarkasmina, tarkoitin "toki, kyllähän se webasto akkua lataa" jos lukee ihan vain raakana "eihän se mitään lataa, se vain kuluttaa"

      Pahimpia häiriköitä on muuten nä "salapoliisit" en tiedä onko muut kuin mä törmännyt niihin

      • Just.


      • I dont wanna live on this planet anymore.... *flyes away*


      • lindqvist

        Eihän luotsin tapoihin kuulu käyttää piilovittuilua keskustelupalstoilla siellä löytyville keskustelijoille?

        Lähde wikipedia:

        Sarkasmi on purevaa ivaa tai purevan ivallinen ilmaus. Se on sanallista ironiaa, joka on tarkoituksellista, peittelemätöntä ja yleensä loukkaavaksi tarkoitettua. Sarkasmilla ilmaistaan kielteistä ja arvostelevaa asennetta tiettyjä henkilöitä tai tapahtumia kohtaan.

        Eikö tuo sarkasmi jo riko Suomi24:sen sääntöjä ja ylläpidon erillisiä ohjeistuksia luotsille? Eikö sarkasmi, kuten pureva ivallinen ilmaisu juuri aiheuta paheksuntaa ja närästystä keskustelupalstoilla?

        Luotsin toiminta pitäisi olla suvaitsevaa, tasapuolista, käyttäjän huomioimista, ilman että hnäen tarvitsee kumminkaan kestää asiatonta käytöstä tai kritiikkiä, mutta luotsi ei voi olla esimerkillisesti itse antamassa huonoa käytöstä ja kritiikkiä käyttäjille.


      • lindqvist kirjoitti:

        I dont wanna live on this planet anymore.... *flyes away*

        Älä lennä ainakaan tänne Venukseen. Sut revittäis rikki :)


      • lindqvist kirjoitti:

        Eihän luotsin tapoihin kuulu käyttää piilovittuilua keskustelupalstoilla siellä löytyville keskustelijoille?

        Lähde wikipedia:

        Sarkasmi on purevaa ivaa tai purevan ivallinen ilmaus. Se on sanallista ironiaa, joka on tarkoituksellista, peittelemätöntä ja yleensä loukkaavaksi tarkoitettua. Sarkasmilla ilmaistaan kielteistä ja arvostelevaa asennetta tiettyjä henkilöitä tai tapahtumia kohtaan.

        Eikö tuo sarkasmi jo riko Suomi24:sen sääntöjä ja ylläpidon erillisiä ohjeistuksia luotsille? Eikö sarkasmi, kuten pureva ivallinen ilmaisu juuri aiheuta paheksuntaa ja närästystä keskustelupalstoilla?

        Luotsin toiminta pitäisi olla suvaitsevaa, tasapuolista, käyttäjän huomioimista, ilman että hnäen tarvitsee kumminkaan kestää asiatonta käytöstä tai kritiikkiä, mutta luotsi ei voi olla esimerkillisesti itse antamassa huonoa käytöstä ja kritiikkiä käyttäjille.

        Korostan sanaa PIILOvittuilu, ei siis vittuilua...

        Voisin antaa muutaman linkin missä tuollainen asiallinen näpäytys on saanut jutun raiteilleen


      • kimlaa kirjoitti:

        Korostan sanaa PIILOvittuilu, ei siis vittuilua...

        Voisin antaa muutaman linkin missä tuollainen asiallinen näpäytys on saanut jutun raiteilleen

        Kuules ny poik, sää ruppe ny valla mahrottomaks. Et sunkka sää ny mun ketjuhu semssi lait. Lait sit oma ketju "Kimlaan luatsivinki". Kaikel rakkaurel ja äirillisel kunnioituksel: ol ny varovaine mitäs sano tääl. Mee "iäkkämmä " ihmise ei oikke olla samal aaltopituurel


      • miss.007 kirjoitti:

        Kuules ny poik, sää ruppe ny valla mahrottomaks. Et sunkka sää ny mun ketjuhu semssi lait. Lait sit oma ketju "Kimlaan luatsivinki". Kaikel rakkaurel ja äirillisel kunnioituksel: ol ny varovaine mitäs sano tääl. Mee "iäkkämmä " ihmise ei oikke olla samal aaltopituurel

        Olen ollut esimiehenä myös noin 2 vuotta, ja tottunut tulemaan toimeen hankalien asiakkaiden kanssa, juurikin tuolla "sarkasmilla" ja "piilokettuilulla" Ei siinä homma mikään "juu juu" mies olisi pärjännyt.

        Nykyisessä hommassa myös joudun olemaan tekemisissä vaikeiden ihmisten kanssa (humalaisten) ja samat niksit toimii niihinkin

        Ja olen huomannut että jopa netissä toimii samat niksit, eli vähän näpäyttää, sääntöjä kuitenkaan rikkomatta, niin jo saa toisen miettimään.

        PusPis NixNax?


      • kimlaa kirjoitti:

        Korostan sanaa PIILOvittuilu, ei siis vittuilua...

        Voisin antaa muutaman linkin missä tuollainen asiallinen näpäytys on saanut jutun raiteilleen

        Ohjeistuksessa on kielletty toisten käyttäjien loukkaukset ja herjaukset, johon sinun korostettu piilovittuilusi osuu.

        Ohjeistuksessa myös mainitaan puhuminen muiden luotsien toiminnasta, koskee keskustelupalstallasi ja myös täällä luotsit palstalla. "Selkää

        Otteita yksityisyydestä ja luotsien roolista


        "luotsi-/ylläpitotoimenpiteistä puhuminen on käytännössä suojaa rikkovaa toimintaa. Estoista, niiden luonteesta tai ominaisuuksista ei siis tule puhua, varsinkaan käyttäjille, myöskään ylläpitotyökaluista ei tule kertoa tai niitä kenellekään kommentoida.

        Luottamus toimii myös siltä osin, että luotsin on voitava luottaa kanssaluotseihin. Ei siis puhuta selän takana, kritisoida avoimesti toimintaa vaan sanotaan rehdisti jos jokin ihmetyttää tai pohdituttaa."

        Eli muiden luotsien toiminnasta EI pidä keskustella keskustelupalstalla, eikä mustamaalata muita luotseja myöskään TÄSSÄ palstalla. USEIN on tapa verrata käytäntöjä muihin luotseihin, muihin palstoihin, niin täällä kuin sinun omassa Risteily-alueellasi.


      • lindqvist kirjoitti:

        Ohjeistuksessa on kielletty toisten käyttäjien loukkaukset ja herjaukset, johon sinun korostettu piilovittuilusi osuu.

        Ohjeistuksessa myös mainitaan puhuminen muiden luotsien toiminnasta, koskee keskustelupalstallasi ja myös täällä luotsit palstalla. "Selkää

        Otteita yksityisyydestä ja luotsien roolista


        "luotsi-/ylläpitotoimenpiteistä puhuminen on käytännössä suojaa rikkovaa toimintaa. Estoista, niiden luonteesta tai ominaisuuksista ei siis tule puhua, varsinkaan käyttäjille, myöskään ylläpitotyökaluista ei tule kertoa tai niitä kenellekään kommentoida.

        Luottamus toimii myös siltä osin, että luotsin on voitava luottaa kanssaluotseihin. Ei siis puhuta selän takana, kritisoida avoimesti toimintaa vaan sanotaan rehdisti jos jokin ihmetyttää tai pohdituttaa."

        Eli muiden luotsien toiminnasta EI pidä keskustella keskustelupalstalla, eikä mustamaalata muita luotseja myöskään TÄSSÄ palstalla. USEIN on tapa verrata käytäntöjä muihin luotseihin, muihin palstoihin, niin täällä kuin sinun omassa Risteily-alueellasi.

        "Selkää puukottaminen" jäi kesken. =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4201
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      280
      2384
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1703
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1485
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1433
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1287
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1265
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1026
    Aihe