Oletteko kokeilleet alkoholia ja jos olette niin oletteko jääneet kiinni?
Minä join jääkaapista eilen yhden lonkeron. Ja sitten tänään jäin kiinni. Ei tullut mitään kovin pahaa saarnausta. Ja siis alkoholikokeilu numero uno tämähän ei ollut. Kerran esim. Hörppäsin viinipullosta 2/10 pullollista enkä jäänyt kiinni!
Tupakkatuotteet. Oletteko niitä kenties maistelleet vai onko niistäkin jo riippuvaisuus?
Itse olen sikaria polttanut. Okei, okei on sitä tupakkaakin tullut vähän poltettua. Nuuskaa ei ole tultu kokeiltua enkä kyllä oikeen haluaisikaan.
Huumeet. Niih. Itse en ole mutta entä te
-Päihteet-
36
83
Vastaukset
En ole. Jotain viiniä olen maistanut ruokalusikallisen verran ja äiti olisi kerran antanut juoda yhden kaljan, mutta se haisi niin pahalle enkä muutenkaan olisi halunnut... Kuka tietää, mitä sitten olisin lörpötellyt...
- 16v
Olen ollu humalassa useita kertoja ja yhdesti olen jäänyt kiinni. Muutaman tupakan olen polttanut mutten siitä pidä. Huumeita en ole käyttänyt.
Ehtoollisella olen käynyt kaksi kertaa, mutta muuten en ole alkoholia juonut. Tupakkaa en ole ikinä edes maistanut enkä varsinkaan ole huumeita kokeillut. En halua pilata elämääni päihteillä.
Olen minäkin ehtoolisella käynyt, mutta osa väittää, ettei siellä anneta oikeaa viiniä vaan jotain muuta...
Ja jatkoa, tupakkia en ole polttanut muuta kuin passiivisesti (isällä oli tapana tupakoida autossa...) enkä huumeitakaan ole käyttänyt...kurpizza kirjoitti:
Olen minäkin ehtoolisella käynyt, mutta osa väittää, ettei siellä anneta oikeaa viiniä vaan jotain muuta...
Ja jatkoa, tupakkia en ole polttanut muuta kuin passiivisesti (isällä oli tapana tupakoida autossa...) enkä huumeitakaan ole käyttänyt...Kyllä siinä ehtoollisviinissä on etanolia, ellei erikseen mainita, että käytössä on alkoholiton viini.
biologinalku kirjoitti:
Kyllä siinä ehtoollisviinissä on etanolia, ellei erikseen mainita, että käytössä on alkoholiton viini.
Turha sitä kavereille on inttää... Vaikka olisikin jotain todisteeksi, niin vastaus olisi "Niin mutta yleensä/tämä on eri asia/ne määrät on niin pieniä jne."
Noh. Eipä tuo maailmaa kaada.kurpizza kirjoitti:
Turha sitä kavereille on inttää... Vaikka olisikin jotain todisteeksi, niin vastaus olisi "Niin mutta yleensä/tämä on eri asia/ne määrät on niin pieniä jne."
Noh. Eipä tuo maailmaa kaada.Ei sitä kannata alkoholin juomiseksi laskea, jos käy ehtoollisella, koska viiniä annetaan niin vähän. Ehtoollisviinissä kuitenkin on alkoholia, mutta mielestäni se, onko siinä alkoholia ja se, lasketaanko ehtoollisella käyntiä alkoholin juomiseksi, ovat kaksi eri asiaa, joita ei kannata sekoittaa toisiinsa kaveriporukalla intettäessä.
biologinalku kirjoitti:
Ei sitä kannata alkoholin juomiseksi laskea, jos käy ehtoollisella, koska viiniä annetaan niin vähän. Ehtoollisviinissä kuitenkin on alkoholia, mutta mielestäni se, onko siinä alkoholia ja se, lasketaanko ehtoollisella käyntiä alkoholin juomiseksi, ovat kaksi eri asiaa, joita ei kannata sekoittaa toisiinsa kaveriporukalla intettäessä.
Ei, ei. Meinasinkin kirjoittaa siitä.... Mutta heidän mielestään ei ole ollenkaan alkoholia. Sama asia siinä, kun puhuimme pitkästä matematiikasta. Se kuulemma vaihdetaan useimmiten lyhyeen ja siksi minäkin 100% varmuudella vaihdan sen lyhyeen... Joo, koitin sanoa, ettei siihen mitään 10 voi vaatia, että kyllä ysillä pärjää, mutta minä kuulemma siltikin vaihdan sen lyhyeen. Serkku sanoi samaa "Ai pitkänkö? Sinäkin voit sen sitten vaihtaa lyhyeen..."
Liittyikö asiaan? No ei. Mutta toinen vaihtoehto olisi käydä ruotsi pitkänä ja kirjoittaa se. EI ONNISTU. Kahlaan sen läpi tai sitten kuolen yrittäessäni!kurpizza kirjoitti:
Ei, ei. Meinasinkin kirjoittaa siitä.... Mutta heidän mielestään ei ole ollenkaan alkoholia. Sama asia siinä, kun puhuimme pitkästä matematiikasta. Se kuulemma vaihdetaan useimmiten lyhyeen ja siksi minäkin 100% varmuudella vaihdan sen lyhyeen... Joo, koitin sanoa, ettei siihen mitään 10 voi vaatia, että kyllä ysillä pärjää, mutta minä kuulemma siltikin vaihdan sen lyhyeen. Serkku sanoi samaa "Ai pitkänkö? Sinäkin voit sen sitten vaihtaa lyhyeen..."
Liittyikö asiaan? No ei. Mutta toinen vaihtoehto olisi käydä ruotsi pitkänä ja kirjoittaa se. EI ONNISTU. Kahlaan sen läpi tai sitten kuolen yrittäessäni!Lieköhän kukaan minun pitkänmatematiikanryhmästäni vaihtanut lyhyeen. Pitkä matematiikassa ainakin minun lukiossani on myös paljon enemmän opiskelijoita kuin lyhyessä, koska sitä tarvitaan niin monella alalla.
Tämä menee kyllä aiheen vierestä, pahoitteluni aloittajalle.biologinalku kirjoitti:
Lieköhän kukaan minun pitkänmatematiikanryhmästäni vaihtanut lyhyeen. Pitkä matematiikassa ainakin minun lukiossani on myös paljon enemmän opiskelijoita kuin lyhyessä, koska sitä tarvitaan niin monella alalla.
Tämä menee kyllä aiheen vierestä, pahoitteluni aloittajalle.Teillä on kai outo lukio.
Lopetan tästä aiheesta, koska aiheen vierestä...kurpizza kirjoitti:
Teillä on kai outo lukio.
Lopetan tästä aiheesta, koska aiheen vierestä...Tälle voisi perustaa oman ketjunsa.
biologinalku kirjoitti:
Lieköhän kukaan minun pitkänmatematiikanryhmästäni vaihtanut lyhyeen. Pitkä matematiikassa ainakin minun lukiossani on myös paljon enemmän opiskelijoita kuin lyhyessä, koska sitä tarvitaan niin monella alalla.
Tämä menee kyllä aiheen vierestä, pahoitteluni aloittajalle.Kyllä suurin osa pitkän matikan ottaneista myös rämpii sen läpi, koska lyhyen matikan krijoittanut antaa älyttömästi tasoitusta yliopistoihin haettaessa. Tämä siis mille tahansa luonnontieteen alalle, myös esimerkiksi psykologiaan olisi suotavaa olla pitkä matikka. Ykköskurssin jälkeen moni vaihtoi lyhyeen, mutta sen jälkeen porukkaa tippui matkasta huomattavasti vähemmän.
Opettajani mielestä pitkässä on riittävän hyvin kärryillä jos kursseista saa vähintään tyydyttäviä. Sen alle jos rupee menemään niin pitää tehdä ahkerasti hommia että pystyy ymmärtämään tulevien kurssien asioita. Eli jos arvosanat on pitkässä jatkuvasti alle seiskan niin vaihtoa lyhyeen on syytä harkita.
Ei se pitkä matikka mitään yli-inhimillisiä saavutuksia vaadi. Meillä oli pitkän abikurssit melkolailla täysiä, kertoo ehkä siitä, että kyllä siellä vielä porukkaa on kolmantena vuotenakin.
Alkoholia olen käyttänyt jonkin verran ihan vanhempien luvalla.
Tupakkatuotteita en ole maistanut, enkä aiokaan.
Huumeista voisi kokeilla psilosybiiniä, ekstaasia ja kärpässieniä.
Mitään poltettavia, tai piikitettäviä en ainakaan aio käytää.Huom! Älä syö valkoista kärpässientä tai kavalakärpässientä ollenkaan, ne tappavat. Punaista kärpässientä voit syödä pikkuisen, siitä tulee hallusinaatioita.
biologinalku kirjoitti:
Huom! Älä syö valkoista kärpässientä tai kavalakärpässientä ollenkaan, ne tappavat. Punaista kärpässientä voit syödä pikkuisen, siitä tulee hallusinaatioita.
Tiedän kyllä. En kai kokeilisi jotain, josta en ensin ottaisi selvää?
jokutyyppi19 kirjoitti:
Tiedän kyllä. En kai kokeilisi jotain, josta en ensin ottaisi selvää?
Et tietenkään. Tuli muuten vielä mieleen, että renkaattomilla kärpässienillä ei ole mitään vaikutuksia; ainakin osa niistä on periaatteessa ruokasieniä, mutta niitä ei ainkaan aloittelijoille suositella.
Viiniä ja skumppaa on tullut maistettua. Niin ja siideriä. Pahalta maistuvat. Vaikka ihan iän kanssa näitä olen kokeillut, niin en kyllä ole koskaan saanut lasillista nieltyä. En näe mitään syytä juoda, enkä pahan maun takia pystyisikään.
Tupakkaa en ole kokeillut, en myöskään huumeita.Minä olen maistanut kaljaa suunnilleen millilitran verran. Oli pahaa. Päihteet ovat mielestäni paskoo, enkä alkoholiakaan juurikaan juone saati sitten "kokeile" muuta.
- fnfnfn
Sain ensimmäisen kerran maistettua viiniä viisivuotiaana kun äiti antoi omasta viinilasistaan. Oli pahaa. Teininä vanhempani miltei tyrkyttivät minulle alkoholia (siideriä). Mitään tälläistä salajuomista en ole koskaan tehnyt, paitsi kerran erään kaverin läksiäisissä join hieman alkoholia, mutta en niin paljon, että olisin tullut humalaan. Nykyään olen sitten taas täysikäinen, eli siinä alkoholin juomisessa ei ole paljoa mitään jännää. Pari kertaa olen käynyt baarissa.
Tupakkaa kokeilin kerran 14-vuotiaana. Huumeista ei ole kokemusta, vaikka haluaisinkin paria kokeilla.
- fnfn - Siiliö
Minun ei tarvitse kokeilla salaa. Mieluummin vanhempani antavat minun joskus juoda tyyliin 1-2 tölkillistä (Sain juuri slaagin sanan "tölkki" tyhmyydestä), kuin antavat syytä kokeilla salaa. Tänäänkin on illalla rapujuhlat ja saan todennäköisesti juoda ja ehkä jopa tavallista enemmän. Koskaan en liene kännissä ollut tai sitten se ei vaan muuta oikeastaan mitään. Joskus on tuntunut päässä jännältä, mutta esim. luonteeni ja koordinaatiokykyni eivät juurikaan ole heikentyneet. Mitäs kaikkea olenkaan maistanut? Kaljaa, siideriä, lonkeroa, viiniä, likööriä ja hyvin vähän kirkkaita juomia. Melko yllättävää ajatella, että isäni on antanut minun juoda ehkä vähiten kaikista ja äitini varmaan eniten... Tai ehkä isäni äiti on antanut juoda vähemmän, kuin isäni... En tiedä.
Tupakkatuotteita en aio kokeilla.
Saatan koittaa joitain muita päihteitä, mutta uskon, että käytän kuitenkin melko harmittomia aineita. Kuitenkin olen sitä mieltä, että esim. heroiiniakin voisi olla kivaa kokeilla ehkä tyyliin kerran, enkä oikeastaan usko jääväni koukkuunkaan... - mie...
juonu paljon eri viinejä ja kaljaa siidereit.. eli siis pölliny vanhemmilt ku hirveet varastot oli niil.. puoltoista viini pulloo sai juoda et humalaan tuli.. sit juonu niitte vodkat 80% vahvin mitä juonu.. loppujen lopuks ilma mitää laimennusta vetäny... kerran jäin kiinni ja sen jälkee viel ryyppäsin kännit useit kertoi ja ny en oo vuotee juonu koska ei oo juomista.. :/
röökii poltan täl hetkel joka päivä usei mont kertaa päiväs siitki jääny kerra kii ja sit ''lopetin'' tai siis niin mä sanoin.. joskus poltan vaa iha randomisti.. sikareitki polttanu mut nuuskaa en oo ja en haluu kokeilla..
huumeit en oo kokeillu ja en varmaa aijokkaa kokeilla.. Jonkinlaista viiniä on tullut maistettua... Pahaa.
"Oletteko kokeilleet alkoholia ja jos olette niin oletteko jääneet kiinni?"
Olen ja välillä jatkan kokeilua. Jäänyt kiinni? Ei, maksoin toki viinani kassalla.
"Tupakkatuotteet. Oletteko niitä kenties maistelleet vai onko niistäkin jo riippuvaisuus?"
Poltan pari pikkusikaria vuodessa (kun oikein vituttaa). Riippuvuutta ei ole ja inhoan sitä hajua, joka tapatupakoitsijan ympärillä on. Ja se on kamalan hankalaa. Koko ajan parvekkeen ovi auki ja rampataan ulkona ja kamala löyhkä sisällä.
"Huumeet. Niih. Itse en ole mutta entä te"
Niihin suhtaudun hyvin varauksellisesti. En kannata kannabiksen laillistamista, joskaan en kauheasti järkyty, jos joku polttaa sitä vaikka Hollannin lomalla. Alle 25-vuotiaille se ei ainakaan sovi.Siiliö voisi kokeilla heroiinia, fnfn haluaisi kokeilla paria huumetta, Jokutyyppi vaikka mitä...
Ei hyvänen aika!nasse_seta kirjoitti:
No, rehellisiä ainakin ovat.
Ikäisteni joukossa kummankin ääripään avoin kannattaminen katsotaan radikaaliksi. En minäkään suuremmin kauhistele kannabista kokeilleita, mutta yltiiöpositiivisesti suhtautuvia en katso hyvällä.
- Siiliö
icepicked kirjoitti:
Ikäisteni joukossa kummankin ääripään avoin kannattaminen katsotaan radikaaliksi. En minäkään suuremmin kauhistele kannabista kokeilleita, mutta yltiiöpositiivisesti suhtautuvia en katso hyvällä.
Juujuu! Ja sitten kaikenlaista muutakin. Psilosybiiniä taatusti. Sen tiedän, etten taida vetää ekstaasia, koska muuten vaan ja en taida vetää marihuanaa, koska isäni kertoi kerran, ettei ole edes ihmeellisempää, kuin lailliset päihteet.
- Siiliö
Siiliö kirjoitti:
Juujuu! Ja sitten kaikenlaista muutakin. Psilosybiiniä taatusti. Sen tiedän, etten taida vetää ekstaasia, koska muuten vaan ja en taida vetää marihuanaa, koska isäni kertoi kerran, ettei ole edes ihmeellisempää, kuin lailliset päihteet.
Ja en siis tällä tarkoita, että hankkisin riippuvuutta useisiin huumeisiin. Kokeilen vaan ja ehkä käytän joskus!
Siiliö kirjoitti:
Ja en siis tällä tarkoita, että hankkisin riippuvuutta useisiin huumeisiin. Kokeilen vaan ja ehkä käytän joskus!
Kannattaa ainakin tarkistaa heroiinin addiktoivuus ennen mitään jatkotoimenpiteitä...
- Siiliö
icepicked kirjoitti:
Kannattaa ainakin tarkistaa heroiinin addiktoivuus ennen mitään jatkotoimenpiteitä...
Se on siinä osittain se juttu! Haluan kokeilla jotain ja päästä irti! Normaalit ihmiset kerskailevat päässeensä tupakasta irti, mutta minä en aio edes aloittaa tupakointia ja viinasta en luovu! Jos siis näyttää siltä, että saan jostain heroiinia, koitan sitä.
Siiliö kirjoitti:
Se on siinä osittain se juttu! Haluan kokeilla jotain ja päästä irti! Normaalit ihmiset kerskailevat päässeensä tupakasta irti, mutta minä en aio edes aloittaa tupakointia ja viinasta en luovu! Jos siis näyttää siltä, että saan jostain heroiinia, koitan sitä.
Ei ole tarkoitus loukata, mutta minun mielestäni koko elämänsä ja tulevaisuutensa riskeeraaminen retostelunaiheen saamiseksi on äärimmäisen typerää.
- Siiliö
icepicked kirjoitti:
Ei ole tarkoitus loukata, mutta minun mielestäni koko elämänsä ja tulevaisuutensa riskeeraaminen retostelunaiheen saamiseksi on äärimmäisen typerää.
Ei ei! Enkä loukkaantunutkaan! Minä vaan meuhkaan omiani. :D
Enkä minä tietenkään mene retostelemaan kellekään, että olen koittanut heroiinia ja päässyt irti. Poliisit tulevat ja pidättävät.
Tämä on itseni haastamista. Useat saattaisivat riittävän kauan elämääni seurattuaan tulla siihen tulokseen, ettei minulla ole kunnianhimoa ja tavoitteita. Noh. Tässä on kunnianhimoinen hanke. Tykkään haastaa oman itsekurini. Ja suoraan sanoen en usko, että niin kovin voisin jäädä kiinni mihinkään, että tuhlaisin siihen jatkuvasti helvetisti rahaa. :DDD
En ole kokeillut enkä varmaan haluakaan..
Eräs meidän tuttavaperheen 6-vuotias tyttö oli juonut käsidesiä päiväkodissa.. noin puolet siitä pullosta.. käsittämätöntä.. luulisi nyt että se maistuukin sen verran pahalta että tajuaisi olla juomatta..Lisään vielä että päihteet ovat kuin uskonnot; typerää markkinointia ilman päätä tai häntää.
Päihteet ovat, kuin mikä tahansa muukin elämän pieni nautinto... Sellainen, joka ei saa hallita koko elämää, mutta on ihan kiva juttu silloin tällöin.
Kyllä mä silleen joskus saan huikan siideriä, olutta, likööriä tai viinejä, joskus maistoin vodkaakin mutta hyi. Tykkään oikeastaan noista edellämainituista pelkästään siideristä ja likööristä. Juhlissa saan joskus esim. runsaat puoli lasia siideriä tai jotain. Ilman lupaa en ole juonut, ja ikinä en ole humalaan (MENNYT) tullut. En ole huumeita enkä tupakkatuotteita kokeillut enkä aiokaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2763103Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2341987- 671936
- 711634
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51386Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391254MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241008"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko22929Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165917- 64906