näin meillä

Essan1

Ehkäpä se keltainen nauha ei ollut tässä loppukeskustelussa enää se pointti vaan siinä, että se joka oman koiransa päästää toisen koiran päälle ON korvausvastuullinen.
Pikkufifeille yleensä käy huonommin juurikin siitä koosta johtuen ja mikäli kohde on 10-100 kertaa suurempi. Itse kyllä soitan skoudet ihan samantien jos mun koiran päälle päästetään yhtään mitään eläintä/ihmistä.
Stereotypian mukaisesti voinee jopa yleistää, että isot koirat koulutetaan lähtökohtaisesti paremmin, ko ne pienet tirriäiset - pelkästään yhteiskunnallisesta painostuksesta ja tietoisuudesta siitä että tarvittaessa se oma koira voi olla vaarallinen.
Minä EN aio kieltää koiraani puolustautumasta siinä vaiheessa, kun minä en voi sitä enää suojella. Useammankin kerran kiitän onneani siitä, että Aldo tietää mitä tarkoittaa "TAAKSE" käsky, kun se fleksimulkku päästää koiransa päälle - mun sairaalakeikka tulee halvemmaksi, kun Aldon ja kyllä - minä tirvasen tasan hyökkäävää koiraa joko nyrkillä/kengällä/laukulla tai millä tahansa jos sillä voin estää koiratappelun. Sen jälkeen vedän sitten koiran omistajaa pataan ja selvitän kyllä miten toimitaan sekä soitan poliisit. Onneksi päästään terve koira väistää, kun vastassa on isompi, pelottavampi ja äänekkäämpi - näissä tapauksissa minä.
olen puhunut ja keltainen nauha rulettaa silti. Toki ymmärrän jos se on jollekin vastaantulijalle sietämättömän provokatiivinen ja nauhan nähdessään kokee vastustamatonta halua päästää ne omat koiransa luokse vain nähdäkseen mitä tapahtuu ja kuka maksaa mitä. Keltaisen nauhan tarkoitus on kuiteknin viestiä esimerkiksi ja varmaan yleisimmin parhaillaan tapahtuvasta KOULUTUKSESTA jolloin koiraa ei ole hyväksyttävää häiritä. Vai menetkö Samira myös Tullin ja/ tai Poliisin koiria härkkimään vain siksi, että niillä on työliivit? Onko Etsijä- tai raunikoirien työasut provoavia?

7

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmällä

      Mikä ihmeen keltainen nauha?

      • No sehän on

        sellaisten koiranomistajien merkki toisilleen että ovat sellaisia samasta sukupuolesta tykkääviä. Siis sateenkaari-ihmisiä eli hompeleita.

        Sen historia juontaa jonnekin ameriikan ihmemaan raiteille kultakuumeiden aikoihin jolloin rajaseutujen kultakaupungeissa oli enemmän miehiä kuin naisia. Kun porukat kuitenkin halusivat tanssia joutuivat jotkut tyytymään saman sukupuolen seuraan ja sopivat että keltainen nauha polvitaipeessa merkitsee että kyseinen henkilö esittää naista ja on nk. vietävänä. Tästä käytäntö levisi nykyajan homppeleisiin ja koska kaikki eivät kehdanneet ilmaista itseään niin läpinäkyvästi alkoivat käyttää keltaista nauhaa koirallaan merkkinä omasta poikkeavuudestaan.


      • Soopelipoika

        Keltaisella nauhalla omistaja viestittää toivovansa, ettei häntä ja hänen koiraansa lähestyttäisi (esim. koira on kiimassa / toipumassa leikkauksesta / koulutus on kesken). Tosin ongelmana on, etteivät ihmiset tiedä tästä. Hyväkään järjestelmä ei toimi, jos siitä ei tiedetä...

        http://gulahund.se/suomea/


      • ymmällä
        No sehän on kirjoitti:

        sellaisten koiranomistajien merkki toisilleen että ovat sellaisia samasta sukupuolesta tykkääviä. Siis sateenkaari-ihmisiä eli hompeleita.

        Sen historia juontaa jonnekin ameriikan ihmemaan raiteille kultakuumeiden aikoihin jolloin rajaseutujen kultakaupungeissa oli enemmän miehiä kuin naisia. Kun porukat kuitenkin halusivat tanssia joutuivat jotkut tyytymään saman sukupuolen seuraan ja sopivat että keltainen nauha polvitaipeessa merkitsee että kyseinen henkilö esittää naista ja on nk. vietävänä. Tästä käytäntö levisi nykyajan homppeleisiin ja koska kaikki eivät kehdanneet ilmaista itseään niin läpinäkyvästi alkoivat käyttää keltaista nauhaa koirallaan merkkinä omasta poikkeavuudestaan.

        Hehhee!!


      • ymmällä
        Soopelipoika kirjoitti:

        Keltaisella nauhalla omistaja viestittää toivovansa, ettei häntä ja hänen koiraansa lähestyttäisi (esim. koira on kiimassa / toipumassa leikkauksesta / koulutus on kesken). Tosin ongelmana on, etteivät ihmiset tiedä tästä. Hyväkään järjestelmä ei toimi, jos siitä ei tiedetä...

        http://gulahund.se/suomea/

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! En ole vielä tällaiseen asiaan koiranomistajana törmännyt. Ihan hyvä systeemi, jos tuo saataisi laajemmin ihmisten tietoisuuteen.


    • piipaa auto tulee

      Koiranomistajat TODELLA OVAT SAIRAITA

      Hakeudu hoitoon päävammainen purkautuja

    • Tuotahan on yritetty jo kai vuosia, muttei idea ole saanut tuulta siipiensä alle. Inflaatio iski ennen kuin tapa levisi, kun ihan vaan epäsosiaaliset immeiset rupesivat laittamaan laittamaan kaikenmaailman riepuja roikkumaan koiriinsa ihan vaan omaa epäsosiaalisuuttaan kun eivät halunneet kenenkään paijailevan omia koiriaan.

      Helpompi melkein laittaa koiralle huomioliini päälle, ainakin koirattomat pitävät näppinsä kauempana tai ainakin kysyvät ensin, koska koira "näyttää" enemmän olevan työssä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe