Ehkäpä se keltainen nauha ei ollut tässä loppukeskustelussa enää se pointti vaan siinä, että se joka oman koiransa päästää toisen koiran päälle ON korvausvastuullinen.
Pikkufifeille yleensä käy huonommin juurikin siitä koosta johtuen ja mikäli kohde on 10-100 kertaa suurempi. Itse kyllä soitan skoudet ihan samantien jos mun koiran päälle päästetään yhtään mitään eläintä/ihmistä.
Stereotypian mukaisesti voinee jopa yleistää, että isot koirat koulutetaan lähtökohtaisesti paremmin, ko ne pienet tirriäiset - pelkästään yhteiskunnallisesta painostuksesta ja tietoisuudesta siitä että tarvittaessa se oma koira voi olla vaarallinen.
Minä EN aio kieltää koiraani puolustautumasta siinä vaiheessa, kun minä en voi sitä enää suojella. Useammankin kerran kiitän onneani siitä, että Aldo tietää mitä tarkoittaa "TAAKSE" käsky, kun se fleksimulkku päästää koiransa päälle - mun sairaalakeikka tulee halvemmaksi, kun Aldon ja kyllä - minä tirvasen tasan hyökkäävää koiraa joko nyrkillä/kengällä/laukulla tai millä tahansa jos sillä voin estää koiratappelun. Sen jälkeen vedän sitten koiran omistajaa pataan ja selvitän kyllä miten toimitaan sekä soitan poliisit. Onneksi päästään terve koira väistää, kun vastassa on isompi, pelottavampi ja äänekkäämpi - näissä tapauksissa minä.
olen puhunut ja keltainen nauha rulettaa silti. Toki ymmärrän jos se on jollekin vastaantulijalle sietämättömän provokatiivinen ja nauhan nähdessään kokee vastustamatonta halua päästää ne omat koiransa luokse vain nähdäkseen mitä tapahtuu ja kuka maksaa mitä. Keltaisen nauhan tarkoitus on kuiteknin viestiä esimerkiksi ja varmaan yleisimmin parhaillaan tapahtuvasta KOULUTUKSESTA jolloin koiraa ei ole hyväksyttävää häiritä. Vai menetkö Samira myös Tullin ja/ tai Poliisin koiria härkkimään vain siksi, että niillä on työliivit? Onko Etsijä- tai raunikoirien työasut provoavia?
näin meillä
7
88
Vastaukset
- ymmällä
Mikä ihmeen keltainen nauha?
- No sehän on
sellaisten koiranomistajien merkki toisilleen että ovat sellaisia samasta sukupuolesta tykkääviä. Siis sateenkaari-ihmisiä eli hompeleita.
Sen historia juontaa jonnekin ameriikan ihmemaan raiteille kultakuumeiden aikoihin jolloin rajaseutujen kultakaupungeissa oli enemmän miehiä kuin naisia. Kun porukat kuitenkin halusivat tanssia joutuivat jotkut tyytymään saman sukupuolen seuraan ja sopivat että keltainen nauha polvitaipeessa merkitsee että kyseinen henkilö esittää naista ja on nk. vietävänä. Tästä käytäntö levisi nykyajan homppeleisiin ja koska kaikki eivät kehdanneet ilmaista itseään niin läpinäkyvästi alkoivat käyttää keltaista nauhaa koirallaan merkkinä omasta poikkeavuudestaan. - Soopelipoika
Keltaisella nauhalla omistaja viestittää toivovansa, ettei häntä ja hänen koiraansa lähestyttäisi (esim. koira on kiimassa / toipumassa leikkauksesta / koulutus on kesken). Tosin ongelmana on, etteivät ihmiset tiedä tästä. Hyväkään järjestelmä ei toimi, jos siitä ei tiedetä...
http://gulahund.se/suomea/ - ymmällä
No sehän on kirjoitti:
sellaisten koiranomistajien merkki toisilleen että ovat sellaisia samasta sukupuolesta tykkääviä. Siis sateenkaari-ihmisiä eli hompeleita.
Sen historia juontaa jonnekin ameriikan ihmemaan raiteille kultakuumeiden aikoihin jolloin rajaseutujen kultakaupungeissa oli enemmän miehiä kuin naisia. Kun porukat kuitenkin halusivat tanssia joutuivat jotkut tyytymään saman sukupuolen seuraan ja sopivat että keltainen nauha polvitaipeessa merkitsee että kyseinen henkilö esittää naista ja on nk. vietävänä. Tästä käytäntö levisi nykyajan homppeleisiin ja koska kaikki eivät kehdanneet ilmaista itseään niin läpinäkyvästi alkoivat käyttää keltaista nauhaa koirallaan merkkinä omasta poikkeavuudestaan.Hehhee!!
- ymmällä
Soopelipoika kirjoitti:
Keltaisella nauhalla omistaja viestittää toivovansa, ettei häntä ja hänen koiraansa lähestyttäisi (esim. koira on kiimassa / toipumassa leikkauksesta / koulutus on kesken). Tosin ongelmana on, etteivät ihmiset tiedä tästä. Hyväkään järjestelmä ei toimi, jos siitä ei tiedetä...
http://gulahund.se/suomea/Kiitos asiallisesta vastauksesta! En ole vielä tällaiseen asiaan koiranomistajana törmännyt. Ihan hyvä systeemi, jos tuo saataisi laajemmin ihmisten tietoisuuteen.
- piipaa auto tulee
Koiranomistajat TODELLA OVAT SAIRAITA
Hakeudu hoitoon päävammainen purkautuja Tuotahan on yritetty jo kai vuosia, muttei idea ole saanut tuulta siipiensä alle. Inflaatio iski ennen kuin tapa levisi, kun ihan vaan epäsosiaaliset immeiset rupesivat laittamaan laittamaan kaikenmaailman riepuja roikkumaan koiriinsa ihan vaan omaa epäsosiaalisuuttaan kun eivät halunneet kenenkään paijailevan omia koiriaan.
Helpompi melkein laittaa koiralle huomioliini päälle, ainakin koirattomat pitävät näppinsä kauempana tai ainakin kysyvät ensin, koska koira "näyttää" enemmän olevan työssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262023
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271485Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161414- 1211361
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78876Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333863