Pressukatos

Pentti-eno

Heippa. Tarkoituksenani on rakennella syksyn mittaan uusi pressukatos paatin päälle. Olen aatellu tehdä sen "väliseinätolpista" eli 39*66 kertopuupalkeista, kun ei oo mitään mahdottoman kalliita ja ovat mittatarkkoja.
Mahtaisiko jostain löytää sopivia kulmakappaleita? Olen kattellu Motonet/Biltemalinjalta valmiita teräksestä tehtyjä, mutta ovat kovasti väljiä, kun ovat tarkoitettu isommalle puutavaralle.

7

692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisarenpoika

Valmiita on 2x2:lle ja 2x4:lle. Niistäkin saa ihan toimivan katoksen.

• särki570dc

Mä tein viimesyksynä "kaarihallin" rimoista. Toimii, Vuosien mittaan ollu kaiken laisia virityksiä, tää on ehdottomasti paras tähän saakka, kestää tuulet ja lumet .

http://www.puuvenekorjaamo.net/projektit/vk.htm

näyttää monimutkaiselta tehdä noita kaaria mutta ei se loppujen lopuksi olekaan, kunhan alkaa töihin vaan. Nopea ja helppo purkaa ja kasata.

• 10x4 metriä

Minä tein tuollaise 3 vuotta sitten. Pirun hyvin on kestänyt eikä pysy lumet katolla.

• 4564566

Me aiotaan kokeillaan muoviputkesta, kulmia saa joka lähtöön kuulemma etolastakin ja putkia. Naapuriveneilijä ainakin kehui sitä..

Veneen päälle siis harjakatonrunko pressulle, ei mitään hallia vaan vain katos
      jonka päälle pressun kätevästi. Koitan muistaa palailla asiaan sitten että
      miten meni tämän homman kanssa.

• Pentti-Eno

Mä olen aatellu tehdä kans ihan vaan harjakattorungon, siksi kysyin tuolle kertopuutolpalle. Kakkosnelosesta tekemällä tulee auttamatta painava, ja kakkoskakkosesta suhteessa heikko.
      Noi Exelin putket kiinnostaa kans, mutta käsittääkseni putki on aika arvokasta. Väliseinätolpat ei maksa kuin pari euroa metri, riippuen vähän, minkä pituisia tolppia on hankkimassa.
      Kaarihalli on tietty paras säilytyshalli, mutta kun se tarvii tehdä ulottuun maahan asti. Minun säilytyspaikka on aika reilusti viettävä, joten kaarihallin vaaterointi on suht hankalaa. Jos tekis kunnon anturasysteemin sille, niin sitten olisi helppoa, mutta miten mahtaa rakennustarkastaja suhtautua?
      Yksi vaihtoehto on tietenkin alumiiniputkikehikko, mutta se on kaiketi kaikkein kallein.

• Bossu

Täällä Paraisilla puurunkoinen halli katsotaan aina pysyväksi ja rakennusluvanvaraiseksi. Metalliputkista kyhätty taas on väliaikainen eikä siksi tarvitse lupaa. Kannattaa soittaa tarkastajalle, saattaa nimittäin tulla hallille pari tonnia lisähintaa tai voi joutua sen purkamaan, jos joutuu tarkastajien hampaisiin.

• Ääni kaarihallille. Olen käyttänyt sitä jo monta vuotta. Tein omani 22x100 laudasta ja 2x4" lankut ovat välipalikoina. Halli on 11 metriä pitkä ja 4 m leveä. Korkeutta nelisen metriä. Mallinsin kaaret ensin Cadilla ja tein jigin pihalle, Viikon iltoina taivuttelin kaaret ja vein rantaan. Millään myrskyllä ei ole antanu periksi milliäkään ja on suhteellisen nopea pystyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3055
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2123
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1709
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1587
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1317
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1226
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1180
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1021
    Aihe