nyt männöö hermo koiran kanssa. kyseessä vuoden ikäinen noutaja uros, nyt alkaa olee helvetti valloillaan, ei auta hyvällä eikä pahalla. koira on alkanu kokeilemaan oikein kunnolla kuka talossa määrää. haluaisi leikkiä ja riehaantuu todella, hyppimään päin, näykkimään, lapset on pulassa varsinkin, ja ei usko millään, on selätetty vaikka kuinka monta kertaa, mutta jatkaa vaan riekkumista. ainoo rauhotuskeino on laittaa arestiin esim kylppäriin. Eli onko jotain konkreettisia ohjeita miten sais koran rauhottumaan. pentuaikana toki oli riuhumista myös mutta se saatiin jo suht loppumaan mut nyt kokeilee oikein kunnolla taas.
apua apua
3
162
Vastaukset
Lähde 10km lenkille koiran kanssa, katso kuunteleeko sen jälkeen paremmin; jos ei, tee toinen 10km...
Pointti: energia on purettava pois, ennenkuin koira voi keskittyä koulutukseen ja kuuntelemaan ohjeita. Tuon ikäinen koira tuossa tilanteessa: onko teillä aikaa 3-4 tuntia päivässä koiralle, ulkoilutukseen, koulutukseen, sosiaalistamiseen?
Täällä on useita vanhoja keskusteluita hallitsemattomasta käytöksesta, esim:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12349490
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12372903- Outous
Ongelman nimi on aktiivinen nuori koira. Se haluaisi tekemistä. Lenkityksen lisäksi monenlaista: tottelevaisuuskoulutus, noutamisharjoitukset, jälkien haistelua, rauhoittumisen opettelua, ehkä uusia temppuja, luita kaluttavaksi, leluja...
Kuka teillä alkaisi harrastamaan koiran kanssa? Pelkkä leikittäminen usein tuottaa riehuvan koiran.
Tietysti on myös tämä tottelemispuoli, että sanaa on toteltava. Mutta ei sekään onnistu, jos energinen nuori koira ei saa mihinkään sallittuun sitä toimintatarmoaan suunata. - ddjs
Lopeta ihan alkuunsa ne selättämiset, kun kerta eivät toimi. Kohti hyppiessä polvi eteen niin, että koira kosauttaa itse rintakehänsä polveen - loppuu päälle hyppiminen.
Lisänä tosiaan sitä TEKEMISTÄ nuorelle ja aktiiviselle koiralle - tottelevaisuusharjoittelua, aivotyötä, pitkiä lenkkejä jne. Keppien heittämisen tyyppiset kiihdyttävät tekemiset jätetään pois ja korvataan nenä- ja aivotyöllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673