tuuli tanssittaa hiekkaa...

Al pacilo`

Olen Jeremy ja tarvitsen pian apua. Aikaa minulla ja Helenalla on noin kaksi tuntia. Luulisin. En osaa sanoa missä päin olemme, mutta olemme vuorella. Kun katson horisonttiin näen hiekkaa joka tanssii tuulen tahdissa laajalla alueella.
"Näetkö muuta", radiopuhelimesta kysytään jännittyneesti ja epätoivon valtaamana, "mitään muuta". Minä tiedän, että pitäisi vastata, mutta en pysty? Ehkä en halua?
Olemme täällä vurella missä tuuli puhaltaa lävitsemme ja sade hiipii hitaasti kasvojamme pitkin. Helena makaa vierelläni katsoen syvälle silmiini. Ennen hänen silmistään paistoi toivo, mutta ei tänään, ei nyt. Hän katsoo minua värähtämättä, silmät ovat kylmät, miltein kuolleet.
Valahdan ja lävitseni virtaa kylmät ja tummat väreet, nyt tajuan. Hän on kuollut. Katson Helenaa kyljeltäni laittaen hänen silmänsä kiinni. Puristan kättä, mitään ei tapahdu. Kyynelvirta valtaa minut.mitä teen, mitä minä teen?
Rakastin sinua Helena, rakastin niin kovin paljon. Kallion reuna on vierelläni, kuolema odottaa minua uskollisena, vain kuolema. Annan itseni raikkaan ilman vietäväksi. Suljen silmäni.
Hetken päästä ei ole mitään? missä olen, kuulen Helenan äänen......

4

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • engreed

      En nyt ihan ymmärtäny.. Pieni älynen kun oon, mutta se minkä älysin oli ihan hyvä! Jatkappas! Jos vaikka mäkiin jotain tajuaisin..xD

    • Poppamies

      'Jeremy. Jeremy!', kuuluu rakkaani Helenan ääni jostain kaukaa. Aluksi vaimeasti, mutta loppujen lopuksi se muuntuu huudoksi jostain aivan läheltä. Ympärilläni vellova pimeys alkaa vaihtua epämääräiseksi hämäräksi, ja tajuan että pystyn avaan silmäni. Kehoani en tosin tunne, sillä olotilani on ehkä lähempänä kuollutta kuin elävää. Pelko hiipii mieleeni.

      'Hän on vain hourinut, mutta näyttäisi olevan elossa', kuuluu miesääni. Karu, lähes kuiskaukseomainen miehen puhe jatkuu, mutta saan vain osittain siitä selvää. Alan hiljalleen tajuamaan että olen jossain lämpimässä, sisällä, poissa siitä kamalasta sateesta ja tuulesta joka piiskasi kehoni kaikkien niiden päivien ajan. Ajatukseni keskeyttää jokin kuuma neste, jota suuhuni kaadetaan pieninä mutta niin jumalaisina annoksina. Tunnen lämmön virtaavan koko kehooni, ja uskoisin kasvoillani pilkahtavan hetkellinen nautinnon hymy.

      Kunnes näen Helenan kasvot, kirkkaina ja hohtavina edessäni. Hän hymyilee minulle tavalla joka jättää kaikki hänen aikaisemmat rakkauden ja onnen hymyt kauas varjoihin. Ja minä tiedän, että olemme elossa...

      • Al pacilo^

        Aluksi en saata uskoa sitä, mutta tieto siitä, että Helena on elossa nostaa tunnottomat suupieleni kohti silmiä. Olen helpottunut."Mikä hätänä" sanon Helenalle uupuneella, mutta rakkautta täynnä olevalla äänellä. Hän vain katsoo lävitseni kuin kirkaasta kristallilasista.
        Helena painaa silmänsä kiinni, hän on noin kahden metrin päästä minusta. Kyynel laskeutuu poskipäille."voi Jeremy,voi".

        Makasimme aika kauan siinä paikoillamme, Helenalla tuo surullisen pelottava katse. Kunnes hän kuiskaa ääni väristen "minulla ei ole jalkoja". Kaikki pysähtyy, se ei voi olla totta, ei voi, ei saa.


      • nata95
        Al pacilo^ kirjoitti:

        Aluksi en saata uskoa sitä, mutta tieto siitä, että Helena on elossa nostaa tunnottomat suupieleni kohti silmiä. Olen helpottunut."Mikä hätänä" sanon Helenalle uupuneella, mutta rakkautta täynnä olevalla äänellä. Hän vain katsoo lävitseni kuin kirkaasta kristallilasista.
        Helena painaa silmänsä kiinni, hän on noin kahden metrin päästä minusta. Kyynel laskeutuu poskipäille."voi Jeremy,voi".

        Makasimme aika kauan siinä paikoillamme, Helenalla tuo surullisen pelottava katse. Kunnes hän kuiskaa ääni väristen "minulla ei ole jalkoja". Kaikki pysähtyy, se ei voi olla totta, ei voi, ei saa.

        "Sinä.. mitä sinä.. sinulla ei ole jalkoja?!" melkein huudan. Lämmin kyynel virtaa poskeani pitkin. Helenalla on surullinen ilme kasvoillaan. "Ne jäätyivät.. ne olivat aivan kohmeessa.. minä.." hän sopersi ja näin, kuinka kristallin kirkkaat kyyneleet kihosivat hänen silmiinsä. "Helena, minä.." katsoin Helenaa syvälle silmiin. Näin, kuinka Helena oli kuin pikkulapsi. Niin lyhyt ja hento. En voinut uskoa, että hänen jalkansa olivat jäätyneet. "Helena" sain sanottua, ja vaivuin pimeyteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe