Objektiiviiin nikon 24-70 f.2,8 telejatke

Lisää pituutta

Toimiiko. Jos niin miten. Kamera Nikon D610

13

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi ei toimisi? NIkonin omat toimivat Nikonin vehkeillä taatusti ja kakkosvalmistajiltakin löytynee. Kannattaa kuitenkin liikkeessä kysyä jotta mahdollisten ongelmien havaintojen jälkeen pääsee jopa purkamaan kaupan.

      • TC-14 E

        Väärää tietoa. Suoraan Nikonin/Nikkorien omasta esitteestä: ainoat zoomit joiden kanssa TC-14EII jne voidaan käyttää, ovat 70-200 ja 200 -400 AF-S VR Nikkorit. Telejatkeet ovat nimensä mukaisesti teleiden kanssa tarkoitettu käytettäviksi, ei lyhyiden zoomien kanssa.


      • TC-14 E kirjoitti:

        Väärää tietoa. Suoraan Nikonin/Nikkorien omasta esitteestä: ainoat zoomit joiden kanssa TC-14EII jne voidaan käyttää, ovat 70-200 ja 200 -400 AF-S VR Nikkorit. Telejatkeet ovat nimensä mukaisesti teleiden kanssa tarkoitettu käytettäviksi, ei lyhyiden zoomien kanssa.

        Kun katsot Nikonin (Nikonusa) sivuilta niin siellä on suuri määrä optiikoita joihin tuo jatke sopii, tosin siellä ei ole laajakulmia. Nuo kaksi mainitsemaasi eivät siis ole ainoita.

        Lueteltuja linssejä on 15 mutta ei mainintaa jotteivät ne sopisi myös muihin.

        Se siitä väärästä!

        Lisäksi sanoin, myyjältä kannattaa kysyä, mikä onkin varsin hyvä neuvo!


      • TC-14 E
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Kun katsot Nikonin (Nikonusa) sivuilta niin siellä on suuri määrä optiikoita joihin tuo jatke sopii, tosin siellä ei ole laajakulmia. Nuo kaksi mainitsemaasi eivät siis ole ainoita.

        Lueteltuja linssejä on 15 mutta ei mainintaa jotteivät ne sopisi myös muihin.

        Se siitä väärästä!

        Lisäksi sanoin, myyjältä kannattaa kysyä, mikä onkin varsin hyvä neuvo!

        Kyse oli nimenomaan zoomeista, tietenkin telejatkeet sopivat teleihin( en laskenut niiden lukumäärää) koska ne ovat siihen suunniteltu. Tosin minulla oli vanha prosyyri mutta en usko että tilanne olisi muuttunut dramaattisesti. Kenkon telejatkeet voivat olla sitten asia erikseen.


    • jhagdfywa

      Useimmissa merkkitelejatkeissa esim. Nikon TC-14E III AF-S telekonverter 1,4X linssi työntyy objektiivin sisään, eikä siten ole fyysisesti kiinnitettävissä lyhytpolttovälisiin objektiiveihin.
      Kenkolta löytyy soveltuvia telejatkeita, mutta laadusta en tiedä. Yksi malli sai huippuarvostelut, mutta en muista mikä.
      Telejatke ei ole kovin hyvä idea noin lyhyeen objektiiviin.

    • "Objektiiviiin nikon 24-70 f.2,8 telejatke

      Toimiiko. Jos niin miten. Kamera Nikon D610 "

      En tiedä toimiiko.
      (tilanne on aika erikoinen)

      Mielestäni systeemissä ei ole mitään järkeä.

      Jos kuitenkin haluat kokeilla, varmistu, että tc ei riko objektiiviasi.
      Mikäli objektiivin takalinssi osuu jatkeeseen menee se luultavasti päreiksi.


      Hanki mielummin jokin muu objektiivi jonka polttoväli sopii tarkoitukseen.

      Toinen vaihtoehto on hankkia croppikennokamera(esim D7100), jolloin saa 1,5x kapeamman kuvakulman mutta säilyttää pikselimäärän(24mpx), mikäli pikselitarve on suuri.

    • L-n

      Keskusteluihin osallistuminen on estetty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi. Huom!

      LÄMMIN KIITOS YLLÄPITÄJÄLLE
      Mitähän sääntöjä lienen rikkonut?

      • vikaanko

        Jos arvaan oikein, on kantasi alkuperäiseen kysymykseen ollut hieman värikäs, mutta aito.
        Kamera paljon euroja objektiivi lisää. SITTEN jatke näille.........


      • kunnnes toisin
        vikaanko kirjoitti:

        Jos arvaan oikein, on kantasi alkuperäiseen kysymykseen ollut hieman värikäs, mutta aito.
        Kamera paljon euroja objektiivi lisää. SITTEN jatke näille.........

        Jos arvaan oikein on moite aiheeton. Jostain syystä ylläpito sekoilee, ja heittää bannabullaa syyttömille ihmisille. Kuten huomaat, oli katkos kovin lyhytaikainen.


      • L-n
        kunnnes toisin kirjoitti:

        Jos arvaan oikein on moite aiheeton. Jostain syystä ylläpito sekoilee, ja heittää bannabullaa syyttömille ihmisille. Kuten huomaat, oli katkos kovin lyhytaikainen.

        Leikki jatkuu omalla koneella. Epäilevät mahdolliseksi syylliseksi Saunalahtea


      • L-n
        L-n kirjoitti:

        Leikki jatkuu omalla koneella. Epäilevät mahdolliseksi syylliseksi Saunalahtea

        ps.
        Tänään klo 0.10.45

        ”Keskusteluihin osallistuminen on estetty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi Huom! Osa operaattoreista käyttää jaettuja ip-osoitteita (esimerkiksi Saunalahden mobiililaajakaistat) ja ip-osoitteesi on voinut joutua estolistalle sen takia.”

        DNA:n kännykkäliittymästäni leikki onnistuu


      • L-n kirjoitti:

        ps.
        Tänään klo 0.10.45

        ”Keskusteluihin osallistuminen on estetty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi Huom! Osa operaattoreista käyttää jaettuja ip-osoitteita (esimerkiksi Saunalahden mobiililaajakaistat) ja ip-osoitteesi on voinut joutua estolistalle sen takia.”

        DNA:n kännykkäliittymästäni leikki onnistuu

        Pitää paikkansa, Saunalahti ei anna kaikille omaa osoitetta vaan monet toimivat samalla ulkoa päin katsoen. Minulla oli aiemmin Saunalahden mokkula ja törmäsin tuohon usein. Sieltä saa kuitenkin uuden osoitteen kun katkaisee yhteyden ja kytkee sen uudelleen, näin pääsi jatkamaan 7 kertaa kymmenestä, joskus piti tuo temppu tehdä pari kolmekin kertaa.

        Nyt DNA.n mokkulalla ei tuota ole tullut esiin.


      • L-n
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Pitää paikkansa, Saunalahti ei anna kaikille omaa osoitetta vaan monet toimivat samalla ulkoa päin katsoen. Minulla oli aiemmin Saunalahden mokkula ja törmäsin tuohon usein. Sieltä saa kuitenkin uuden osoitteen kun katkaisee yhteyden ja kytkee sen uudelleen, näin pääsi jatkamaan 7 kertaa kymmenestä, joskus piti tuo temppu tehdä pari kolmekin kertaa.

        Nyt DNA.n mokkulalla ei tuota ole tullut esiin.

        Ei voine pitää paikkaansa minun osaltani kun en omista Saunalahden mokkulaa eikä liittymää. Mulla on vain DNA Welho.

        Poistun palstalta harrastamasta sääntöjen vastaista toimintaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe