Kuolemat

fendou

Nyt kun Rowling on paljastanut, että lisää kuolemia on odotettavissa jatkossa, esitän tällaisen gallupluontoisen kysymyksen.
Elikkäs, minkä hahmon kuolema järkyttäisi sinua erityisesti ja kenen kuolema taas ei hetkauttaisi ollenkaan?
Oma maailmani romahtaisi jos Ron kuolisi, mutta Hagridin kuolema olisi lähinnä yhdentekevä.

Ja olkaa kilttejä ja antakaa vain yhden vastaukset kysymyksiin. Ei huvittaisi katsella sellaista viidentoista nimen listaa kohdassa 'kuka ei saa kuolla'...

37

3106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jessie

Jos Harry kuolisi minäkin kuolisin romahtaisin ja joutuisin mielisairaalaan. (rohmataisin myös jos Dumbledore kuolisi)

Jos Hagrid kuolisi en menettäisi järkeäni.

• Jessie

Kyl Kalkaros saisi kuolla. never mind.

• Lintilla

että Dumledore kuolee joko kuudennen kirjan lopussa tai 7 kirjan ensi sivuilla jos hää ylipäätään kuolee. 6 lopussa kuoleminen olisi erittäin otollinen kohta kun kaikki ajattelisivat kirjassa että tuho tulee. Toisaalta Dumledore voisi myös valekuolla sillon. Sitten ilmestyä ja järjestää harhautuksen ja jne. kuten tuossa jossain myöhemmässä teoriassa.

• Twil

Revin verkkarini jos Kalkaros kuolee.(Tai Neville!Pahoittelen,kun sanoin kaksi.)
      Samantekeviä on muutamakin,sanotaan esimerkiksi vaikkaa...Ginny.

• Mr.AngerMan

Vähiten taisin itseasiassa järkyttyä itse Potterin kuolemasta, koska sitä mahdollisuutta on jauhettu todella paljon. Mutta se on sitten vaikeampi, että kenen kuolemasta järkyttyisin eniten?

Toisaalta sanoisin, että ne kuolevat joden on pakko ja velhomaailman tuntien muutama muu samalla (viattomat). No, jotta vastaisin kokonaisuudessaan, sanoisin vaikka että uudesta jästien massa murhasta voisin järkyttyä, ehkä...

• Minä raastaisin Rowlingin, jos Kalkaros kuolis... En myöskää haluaisi että Voldemort kuolee tai Malfoyn perhe.

Sama vaikka Dursley kuolisivat ja vaikka se himmatin Cornelius Toffee! Kuolla saisi myös Punurmio... Kuolla voisi myös tietenkin Percy.

Blue-Tree

• Snape
        blue-tree kirjoitti:

Minä raastaisin Rowlingin, jos Kalkaros kuolis... En myöskää haluaisi että Voldemort kuolee tai Malfoyn perhe.

Sama vaikka Dursley kuolisivat ja vaikka se himmatin Cornelius Toffee! Kuolla saisi myös Punurmio... Kuolla voisi myös tietenkin Percy.

Blue-Tree

Olisi kamalaa jos Snapu kuolisi...ei se mua kyllä haittaisi jos vaikka.....Hagrid heittäis veivinsä

• Kaalimaali
        Snape kirjoitti:

Olisi kamalaa jos Snapu kuolisi...ei se mua kyllä haittaisi jos vaikka.....Hagrid heittäis veivinsä

mua ainaqi wituttas jos lrodi vodelmort kuolis niiq ja sit drusleyt wois kuolla

• Neiti N

Jaaha..Kuka voisi heittää henkensä...Mielestäni ne kaikki voisi ihan hyvin kupsahtaa.. Jokainen on yhtä hyvä ja huono hahmo... hm... Valitsen "sijaiskärsijäksi" Potterin itsensä... Suomennos: en välittäisi vaikka itse Suuri Harry Potter kuolisi

• Hagrid on yks huippu henkilöistä. Hän ei saa kuolla missään nimessä. Se on aika hauska...

• Patrick Bateman

Kyrsisi aivan hemmetisti jos Severus potkaisisi tyhjää. Se on koko sarjan mielenkiintoisin hahmo, siitäkin huolimatta (tai ehkä juuri siksi), ettei siitä tiedetä paljoakaan. Rowlinginkin on sanonut, että se on yks hauskimpia hahmoja kirjottaa, joka jo kertoo jotain sen hahmon syvyydestä. Sitä paitsi se on niin harvoja hahmoja jotka ei palvo Harry (vaikkei mulla mitään Harryä vastaan olekaan),, joten jos se kuukahtaisi, niin olishan Tylypahkassa olo vähän erilaista... Ja

Eikä vois enää olla Harry/Snape-shipperi :D

Toisaalta toivon kanssa, ettei kukaan Weasleystä kuolis. Mä en ole niinkään niidne fani, mutta ne on aika symppiksiä, Percykin, joka vaan on ehkä vähän... sokea.

• Beverley

Ois niin monta ketkä ei sais kuolla... mutta jos nyt joku täytyy valita niin vaikka sitte Hermione. Mulle yhdentekevä ei ois varmaan kenenkään kuolema, mutta sanonpa nyt että Crabbe tai Goyle (tosin kumpikaan niistä tuskin tulee kuolemaan). Veikkaan että ainakin Dumbledore kuolee jossain vaiheessa.

• Black´s widow

Matohäntä saa potkaista tyhjää ihan rauhassa ja hänen ohella moni muukin.
      Tuskin Rowling tappaa ketään Harryn lähipiiristä eli Hermionea tai Ronia, joten jos jompikumpi niistä kupsahtaa, olen aika hämmästynyt.

• Mr.AngerMan

...niin, entäs jos niistä jompikumpi (tai molemmat) kuolee juuri samasta syystä, kuin Sirius on jo kuollu... eli Rowling on muistaakseni sanonut jossain päin nettiä jotain sen tapaista kuin "Siriuksen täytyi kuolla, jotta Harrystä tulisi kovempi ihminen".

Viimeiset sanat eivät kai oikein kuvaa sitä mitä Row on sanonut, mutta ne tarkoittavat jotain sen tapaista, kuin että Harryn oli kohdattava läheisen kuolema ennen tulevia kirjoja, jotka olisivat liian raskaita sille ilman, että Sirius kuolisi...

Luultavasti kuulostan taas kerran liian sekavalta, mutta antakaa anteeksi...

• jeannetta19

en toivoisi et hermionen kuolee...
      percyn kuolema ei haittaisi olenkaan...

• SaraLii

Neville...
        Katsokaas... Dumppishan kertoi Harrylle, että myös Neville olisi voinut olla tämä ns. "Voldemortin kukistaja", joten... Jollain ihmeen tavalla Harry pistää Nevillen harhauttamaan Voltsua, Neville saa surmansa ja Harry onnistuu tappamaan Voltsun Nevillen harhautuksen ansiosta..
        Huonosti selitetty, koska en jaksa kirjoittaa sitä tähän kokonaisuudessa...
        Mutta olen sitä mieltä, että Neville kuolee... =(

• ~Fleur~

No, pahin on jo tullu, eli Siriuksen kuolema on pahinta mitä olisi vonut odottaa. Mutta jos vielä elossa olevista henkilöistä otetaan, niin (Harrya ei lasketa) varmaan jos Lupin tai Hagrid kuolisi. Ihanimmat hahmot (elossa olevista) kirjassa!!
      Dumbledoren tai jonkun Weasleyn (paitsi Ronin) kuolema ei järkyttäisi

• Nti Kuutamo

Järkytyin jo tarpeeksi Siriuksen kuolemasta, niin että tuskin kenenkään toisen kuolema saa enää aikaan samanlaista shokkia.
        Mutta tietysti olisi aika kurjaa jos Hermy tai Ron kuolisi, vaikka Ronin kohdalla se voi hyvinkin olla mahdollista (ainakin itselläni on sellainen paha fiilis). Kalkaroksen kuolema ei olisi niinkään shokki, vaan yllätys, koska Harryn ja Kalkaroksen viha on yksi kirjojen pääelementeistä.
        Henkilö kenen kuolema ei hetkauttaisi? Aika paha, koska jokainen on jollain tavalla olennainen osa kirjoja... Joku Justin voisi heittää kyllä henkensä haittaamatta kovinkaan kirjojojen jatkoa tai Harry-paran mielenterveyttä, ellei Rowling kehitä just Justinille jotain tärkeää osaa kuudenteen kirjaan

• mölli
        Nti Kuutamo kirjoitti:

Järkytyin jo tarpeeksi Siriuksen kuolemasta, niin että tuskin kenenkään toisen kuolema saa enää aikaan samanlaista shokkia.
        Mutta tietysti olisi aika kurjaa jos Hermy tai Ron kuolisi, vaikka Ronin kohdalla se voi hyvinkin olla mahdollista (ainakin itselläni on sellainen paha fiilis). Kalkaroksen kuolema ei olisi niinkään shokki, vaan yllätys, koska Harryn ja Kalkaroksen viha on yksi kirjojen pääelementeistä.
        Henkilö kenen kuolema ei hetkauttaisi? Aika paha, koska jokainen on jollain tavalla olennainen osa kirjoja... Joku Justin voisi heittää kyllä henkensä haittaamatta kovinkaan kirjojojen jatkoa tai Harry-paran mielenterveyttä, ellei Rowling kehitä just Justinille jotain tärkeää osaa kuudenteen kirjaan

se oli mun mielestä kans kauhee shokki kin sirius kuoli.. mun mielestä jonkun muun esim. percy ois saanu kuolla.. sirius oli paras.. lupin ei saa myöskään kuolla eikä dumbledore..

• poeka

Varmaan monta tyyppiä tulee kuolemaan ja vaikee sanoo ketkä sais mennäkin vaan.

Mutta Lupin, Vauhkis, Fred ja George sekä Ron.. ne ei saa kuolla. Niihin pystyn samaistumaan ja Lupiniin eniten, eli jos yksi pitää vastata se on Lupin. (ei saa kuolla)

• pinkkipösilö

noh....en ainakaan välittäis jos joku Ginny tai Cho potkasis tyhjää, mut jos Draco kuolis ni sit repeisin

• Eniten harmittaisi jos Hermione kuolisi. (Oletan ettei Harry tule kuolemaan.) Eipä haittaisi vaikka Crabbe tai Goyle kuolisi, saattaisi vain olla positiivinen vaikutus Dracoon.

• saaba

Ilahduttavaa nähdä, että täällä on muitakin kalkaroksen kannalla.. Siis en missään nimessä haluaisi kalkaroksen kuolevan.
      Hankala sanoa, että kenen kuolemalla taas ei olisi niin väliä, mutta sanotaan nyt vaikka että Toffeeta ja lestrangea en kauheasti kaipaisi..

• omalaatuinen

ensinnäkin, sinä joka alotit tän ketjun, et pidä tätä sivua omanasi. eli tämä ei ole sinun vallassasi ja siksi voimme kirjoittaa vaikka miljoona ihmistä joiden en toivoisi kuolevan!

Mutta sitten minun vastaukseni:
        Harry, ron, hermione, dumbledore, hagrid, lupin, villisilmä vauhkomieli, molly weasley, fred ja george weasley, kalkaros, malfoy, mcgarmiva, punurmio, cho chang, lipetit, lee jordan, neville, riesu, voro... ym. ym.....siis EIVÄT saa kuolla!(voldemort ennen seiskaa)
        Nämä taaskin eivät kiinnosta: parvati ja padma patil,....en mä keksi muita=)

• Souris
        omalaatuinen kirjoitti:

ensinnäkin, sinä joka alotit tän ketjun, et pidä tätä sivua omanasi. eli tämä ei ole sinun vallassasi ja siksi voimme kirjoittaa vaikka miljoona ihmistä joiden en toivoisi kuolevan!

Mutta sitten minun vastaukseni:
        Harry, ron, hermione, dumbledore, hagrid, lupin, villisilmä vauhkomieli, molly weasley, fred ja george weasley, kalkaros, malfoy, mcgarmiva, punurmio, cho chang, lipetit, lee jordan, neville, riesu, voro... ym. ym.....siis EIVÄT saa kuolla!(voldemort ennen seiskaa)
        Nämä taaskin eivät kiinnosta: parvati ja padma patil,....en mä keksi muita=)

Vaikeaa, vaikeaa...

Ehkä se Remuksen kuolema mua eniten järkyttäisi, muita pahimpia olisi Severus ja Hermione. Arthur Weasley on kanssa aikas symppis.

Voldemortin tuhoamiseen olisin jollain lailla pettynyt, se on niin itsestään selvää. Ei se ehkä mun lempihahmoja ole, kun se on jotenkin ...eh, laimea verrattuna siihen, millainen persoonallisuus voisi olla.

Tämä meidän herra Albuksemme taas saisi kuolla. Se on ärsyttävän ah niin viisas, ah niin jalo ja ah niin mahtava. Sitä paitsi se olisi juonellisestikin mahtavaa, kutosen alussa mieluiten, kun se on tämä tuki ja turva ja ainut jota Voldemort on pelännyt jne. Sanotaanko, että se on jotenkin epäinhimillinen, ekassa se on etenkin alussa ihan hauska veikko, mutta karseaan suuntaan on mennyt.

• Gabriella Galbraith

Pyysin vain yhtä nimeä kumpaankin kohtaan, joten en ala vuodattamaan, vaikka tekisikin mieli. Rakkaita hahmoja on niin paljon, enkä haluaisi heistä kenenkään kuolevan.

Ja nyt asiaan. Minä järkyttyisin ja repisin hiukset päästäni, jos rakas ihmissutemme Remus kuolisi.

Peterin kuolema on minulle täysin yhdetekevä, jopa toivottava.

• sall-a

REMUS REMUS REMUS REMUS REMUS EI SAA KUOLLA.
        Jos kuolee ni minä syön sen kirjan.
        Yhdentekevää oisi Toffeen tai Lucius Malgoyn kuolema.

• sall-a
        sall-a kirjoitti:

REMUS REMUS REMUS REMUS REMUS EI SAA KUOLLA.
        Jos kuolee ni minä syön sen kirjan.
        Yhdentekevää oisi Toffeen tai Lucius Malgoyn kuolema.

.. Malfoyn.

• Guahahahaaa...
        sall-a kirjoitti:

.. Malfoyn.

Lopetan tämän ketjun nyt.. Muuten se paisuu yli kattilan.

• Patrick Bateman
        Guahahahaaa... kirjoitti:

Lopetan tämän ketjun nyt.. Muuten se paisuu yli kattilan.

Mitähä tuokin muka meinasi, en tiennyt, että täällä on joku raja ketjujen laajuudelle...

Minä en ainakaan usko, että Remus kuolisi. Ei ainakaan ihan heti. Se olisi vähän toistoa Siriuksen kuoleman jälkee. (Tosin luin kerran angstifikin jossa valhoja vainottiin paljastumisen jälkeen. Ihmissudet oli saalistettu sukupuuttoon ja Remuksen talja oli jossain Taikaministeriössä näytillä.)

• Permanto
        Patrick Bateman kirjoitti:

Mitähä tuokin muka meinasi, en tiennyt, että täällä on joku raja ketjujen laajuudelle...

Minä en ainakaan usko, että Remus kuolisi. Ei ainakaan ihan heti. Se olisi vähän toistoa Siriuksen kuoleman jälkee. (Tosin luin kerran angstifikin jossa valhoja vainottiin paljastumisen jälkeen. Ihmissudet oli saalistettu sukupuuttoon ja Remuksen talja oli jossain Taikaministeriössä näytillä.)

Toivottavasti olet oikeassa, että Remus ei kuole. Mutta enteilikö Peterin saama hopeakäsi jotakin? Hopeallahan ihmissusia tapetaan (vaikka se hopeaoti onkin yleisin, niin kyllä muukin hopea kelpaa). Ei mussukka-Rempalle saa käydä mitään.

Ooteetä taas oikein mukavasti.

• Jonnatus

Jos Hermione kuolisi tyttöenergia romahtaisi ja kuolla...Sitä en kyllä pysty sanomaan!

• Chadayrena

Jos joku vähemmän esillä ollut sivuhenkilö kuolisi, en olisi siitä millänsäkään... kuten vaikkapa joku Hannah Abbot...

Mutta ihan toinen juttu on, jos Draco kuolla kupsahtaa!!!!!!!!!!!

• pokkiainen

Kun moni sanoiettä toivottavasti Dumbledore kuolee kutosen alussa tai seiskan alussa...
      En oikein usko,että SuperDumbledore lähtee yhdenkään kirjan alussa. Jossekuolee, niin luulisin että seiskan lopussa äärimmäisen mahtipontisesti... sen kuolema voisolla aika laimee, jos se kuolisi jonkun kirjan alussa... :)

Mun vastaukset
      Siriuksen kuolema oli aivan kamala...
      Ronin, Hermionen ja Lupinin kuolema olisi aika inhottavaa...

Draco voisi ihan hyvin kuolla... ällöttää vaan ajatus, että harry jossain välissä märehtisi dracon kuolemaa... vaikka inhosinkin häntä, en silti toivoisi hänen kuolemaa ja lässyn lässyn...

Mutta jos se kuolee, niin olisi kiva jos sekuolisi alhaisena matosena voldemortin riveissä, tai sitten jonain sankarina voldemortia vastaan... :D

• Hermioonini

Kauhea mikä kysymys! No,Ron ei ainakaan saa kuolla! Eikä liioin Hermy.(Saanhan sanoa Hermy, sillä joillekin Hermione nimi on niin vaikea muistettava?) Eikä liioin Hagrid, eikä Kalkaros, sillä jos Kalkaros kuolee, niin kuka sitten höykyttää Harrya Tylypahkassa? Äh toi on niin vaikea kysymys! Mä en halua, et kukaan kuolee! Mut netis on liikkeellä huhu, et Hermy kuolisi. Mua aivan PELOTTAA, et kuka kuolee!

• vampire

"minkä hahmon kuolema järkyttäisi sinua erityisesti"
      Njääh... Voldun kuolemahan järkyttäis mua. Ja samoin Snapen, kaksosten, Billin (siis se Ronin isoveli), (tavallaan) Remuksen ja varmaan Ronin.

"kenen kuolema taas ei hetkauttaisi ollenkaan"
      Harryn, Dumblen (Harryn ja Dumblen kuolemaa lähinnä toivon), Hermionen, Peterin, vauhkomielen, Tonksin, Hagrid, Ginnyn, Chon, Arthurin, Percyn, Toffeen, Pimennon ja Dursleyn kuolemaa en jäisi suremaan. *sori ku tein näin suuren listan noista^^^*

• wandaree

Minä tässä myöhäisenä ihmisenä aloin selailemaan juttuja taaksepäin,sillä olen aika uusi näillä sivuilla..Joten monta kuukautta muita jäljessä kirjoittelen tänne..
      Ronin ja kaksosten kuolema olisi miulle ehkä suurin järkytys..Jotenkin Ronin naiivius tehoaa minuun..Hermy kanssa saattaisi järkyttää..Remus saattaisi myös järkyttää minua..
      Harryn itsensä kuolema ei minuun liiemmin vaikuttaisi,sillä en ole missään vaiheessa häntä sankarina pitänyt..Turha tekopyhä säälin saalistaja..Percy ym ovat myös monia niistä joiden kuolema ei minun elämääni hetkauttaisi..Anteeksi todellakin,kun näin myöhään vastailen,mutta vanhoja tekstejä on kiva lukea ja nyt oli myös pakko itse päästä sanomaan sanottavansa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4450
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3493
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3207
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2144
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1793
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1751
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1446
    Aihe