Minulla on kourallinen kolikkoja, ja tarkoitus olisi myydä... Mutta mihin hintaan?
5 penniä - v. 1941
5 penniä - v. 1942 (kaksi kappaletta)
1 penni - 1966 (ei kovin arvokas varmaan...)
25 penniä - 1941
5 penniä - 1927
1 markka - 1921
5 markkaa - 1938 (kolikossa on kaksi n. millin lovea, liekö joutunut johonkin puristuksiin)
10 penniä - 1928
25 penniä - 1921
50 penniä - 1938
Mistä kolikkojen arvoa voisi lähteä kysymään? Jotkin kolikot ovat tummuneita ja likaisia, millä niitä uskaltaa puhdistaa?
Kolikkoja
4
4455
Vastaukset
- minä vaan
itse ainakin olen kokeillut kaikenlaisia puhdistustapoja.... huomasin, että ketsuppi ja hammasharja toimii hyvin! en uskalla luvata ettei se vahingoittaisi kolikkoa, mutta ketsuppi vs. metalli, ei kuulosta vaaralliselta.
sitä en tiedä miten hinnoittelun saa selville tai mistä löytää ostaja. itsekin tuota neuvoa kaipaisin, minulla on ruotsalainen(?) pellosta löytynyt äyri/öre 1700 luvulta. Tuskin sitä kuitenkaan möisin, en usko että se edes olis niin arvokas. Vanhan rahan keräilijöitä ei joka oksalla kasva, luulisin.johtaa kolikon täysituhoon (siis keräilymielessä).
Eli etikkaa ei ainakaan kupari kestä (ketsuppi sisältää aika paljon etikkaa). Toinen pointti tuo hammasharjalla jynssääminen (yli puolet suomalaisista harjaa hampaitaan liian lujaa) Niin sanoo tuo mainos televisiossa. Mitenkäs kolikot????Tuohon öre löytöösi en tarkoitusellanikaan ottanut kantaa. Koska tuosta lantista täytyy löytyä hyviä kuvia esim. s-postiin ennenkuin voi edes ajatella tekevänsä hinta arviota.
- mummolan vintiltä
Kolikoita on mullakin, melkis samoja, mutta myös 25 penniä 1921,1935, 1944, 1930, 1925, 1916,1891, suosittu raha näköjään. Mutta sitten niinkin vanhoja rahoja, kun 5 penniä 1888, 1917, 1913, 1916. Sitten 100 markkaa 1957, 200 mk 1958. Mutta kuka tietäisi seteleistä, joita sieltä vintiltä löysin: Mitätöityjä, 50 mk 1939, samoin 20 mk, erilaisia 5, 10 ja 20 mk:n seteleitä, osa mitätöity, osa ei, kaikissa ei edes vuosilukua. Sitten aivan kuin leikkiraha, pieni 1 markan seteli, toisella puolella ei mitään, päälipuolella sarja A, nuremosarja 11607313 ja teksti Suomen pankki maksaa tästä setelistä yhden markan kullassa ja sitten jotakin venäläisiä kirjaimia, vuosilukukin muka 1415. Sitten joku saksalainen seteli vuodelta 1914 ja joku ihan outo seteli vuodelta 1938, ilmeisesti venäjältä. Mistähän näitä vois näyttää, että sais selkoa, tietääkö joku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511