En halua olla miehen lasten elämässä

nainen.20v

Olen seurustellut mieheni kanssa vähän yli vuoden. Olen ollut hänen luonaan kun lapset ovat olleet myös, mutta siitä ei ole tullut mitään. Olen jäänyt vaille huomiota ja mies on käyttänyt kaiken aikansa lasten kanssa olemiseen. Olen tullut todella ahdistuneeksi, muutenkin tykkään rauhallisuudesta ja inhoan tuollaista riehumista ja tappelua.
Olen siis päättänyt olla näkemättä ollenkaan lapsia, korkeintaan ohimennen tai lyhyen aikaa. Monet sanovat, ettei meillä ole tulevaisuutta, mutta onkohan kuitenkaan näin? En ole suunnitellut yhteen muuttoa, haluan asua yksin.

Onko ketään, kellä olisi samanlainen tilanne? Luulisin, että harva on parisuhteessa ihmisen kanssa jolla on lapsia, muttei koskaan ole hänen lastensa kanssa.

176

5563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiine

      Olet nuori vielä. Älä ryntääkään heti yhteen asumaan. Aika näyttää miten teidän suhteenne käy.
      Tottakai lasten isälle ne lapset ovat tärkeitä ja ei siitä tule mitään jos esität vaikka vaatimuksen lapset tai sinä.
      Kuitenkin hyvää jatkoa sinulle.

      • luontaista

        Lasten isä haluaa vaan sinusta kotiapulaisen joka huolehtii lasten syöttämisestä, siivouksesta, pyykin pesusta jne. Miehet toimii näin jotta he pääsevät itse helpmmalla. Nainen ajattelee eri tavalla. Nainen ei tarvitse lapselleen huoltajaa, nainen selviytyy siitä ommasta itse.


      • laput silmillä
        luontaista kirjoitti:

        Lasten isä haluaa vaan sinusta kotiapulaisen joka huolehtii lasten syöttämisestä, siivouksesta, pyykin pesusta jne. Miehet toimii näin jotta he pääsevät itse helpmmalla. Nainen ajattelee eri tavalla. Nainen ei tarvitse lapselleen huoltajaa, nainen selviytyy siitä ommasta itse.

        raivofeministin puhetta on tämä


      • rahat irti

        Oo sen ukon kaa vaan elättäähän se sutkin siinä sivussa ;)


      • luontainen
        luontaista kirjoitti:

        Lasten isä haluaa vaan sinusta kotiapulaisen joka huolehtii lasten syöttämisestä, siivouksesta, pyykin pesusta jne. Miehet toimii näin jotta he pääsevät itse helpmmalla. Nainen ajattelee eri tavalla. Nainen ei tarvitse lapselleen huoltajaa, nainen selviytyy siitä ommasta itse.

        hommasta*


      • luontaista kirjoitti:

        Lasten isä haluaa vaan sinusta kotiapulaisen joka huolehtii lasten syöttämisestä, siivouksesta, pyykin pesusta jne. Miehet toimii näin jotta he pääsevät itse helpmmalla. Nainen ajattelee eri tavalla. Nainen ei tarvitse lapselleen huoltajaa, nainen selviytyy siitä ommasta itse.

        Dorrrka -.-


      • Ön läpsiä
        laput silmillä kirjoitti:

        raivofeministin puhetta on tämä

        Kyl läpsiä ön mönillä ihmisillä.


      • vielä luontaisempaa
        luontaista kirjoitti:

        Lasten isä haluaa vaan sinusta kotiapulaisen joka huolehtii lasten syöttämisestä, siivouksesta, pyykin pesusta jne. Miehet toimii näin jotta he pääsevät itse helpmmalla. Nainen ajattelee eri tavalla. Nainen ei tarvitse lapselleen huoltajaa, nainen selviytyy siitä ommasta itse.

        " Nainen ei tarvitse lapselleen huoltajaa, nainen selviytyy siitä ommasta itse. "

        Totta.

        Mutta naisen ongelma on taas ikuinen huomiokipeys.

        Does my bumm look big in tis on aina mielessä

        Mies saa sitten sanoa 100 krt päivässä, että ihan söpö pylly.

        Sitten kun söpö pylly saa omat lapset, niin söpö pyllykin haluaa huomion lisäksi toki vielä helpotusta elämäänsä.

        Sillä lasten huoltaminen on kuuleman mukaan todella vaikeaa ja rasittavaa.
        Ainakin jos uskomme yksinhuoltajaäitejä ja kotiäitejä.

        Kotiäiteys on rinnastettavissa suorastaan työuraan, näiden mielestä, joiden perse on jo parhaat päivänsä nähneet.


      • mies kaks ysi
        Ön läpsiä kirjoitti:

        Kyl läpsiä ön mönillä ihmisillä.

        Kuule, kyllä lapset on osa miehen elämää ja jos ne häiritsee sinua - häiritsee ne myös parisuhdetta.Sinuna jättäisin miehen ja ettisin lapsettoman miehen...20v:nä kun se ei ole kauhean haastellista.


      • äääh
        luontaista kirjoitti:

        Lasten isä haluaa vaan sinusta kotiapulaisen joka huolehtii lasten syöttämisestä, siivouksesta, pyykin pesusta jne. Miehet toimii näin jotta he pääsevät itse helpmmalla. Nainen ajattelee eri tavalla. Nainen ei tarvitse lapselleen huoltajaa, nainen selviytyy siitä ommasta itse.

        Näin sitä yleistetään


      • kiitih
        luontaista kirjoitti:

        Lasten isä haluaa vaan sinusta kotiapulaisen joka huolehtii lasten syöttämisestä, siivouksesta, pyykin pesusta jne. Miehet toimii näin jotta he pääsevät itse helpmmalla. Nainen ajattelee eri tavalla. Nainen ei tarvitse lapselleen huoltajaa, nainen selviytyy siitä ommasta itse.

        anna lasten tulla tykösi jaksamisen mukaan


      • faktoidi
        laput silmillä kirjoitti:

        raivofeministin puhetta on tämä

        Vain hullu hyväksyy vieraat pennut. Eläinmaailmassa ne syödään pois omien tieltä.


      • tzädäm
        luontaista kirjoitti:

        Lasten isä haluaa vaan sinusta kotiapulaisen joka huolehtii lasten syöttämisestä, siivouksesta, pyykin pesusta jne. Miehet toimii näin jotta he pääsevät itse helpmmalla. Nainen ajattelee eri tavalla. Nainen ei tarvitse lapselleen huoltajaa, nainen selviytyy siitä ommasta itse.

        En kyllä sanoisi aivan noinkaan, homma vain menee hieman eri tavalla. Monet naiset kun tuntuvat tarvitsevan/haluavan maksajan, ns. lasten huoltohommasta he selviytyvät ehkä itse jos on mahdollisuus jäädä huoltamaan kotia ja lasta.

        Itsekin tiedän useamman tapauksen, jossa nainen lopetti oman hommansa koska ei "viihtynyt" työssään tms. sen jälkeen kun löysi itselleen varakkaamman miehen.

        Sekin lienee luontaista, sen verran tuosta on esimerkkejä yhteiskunnissa.

        Mitä olen myös sivusta seurannut, niin monet miehet jotka joutuvat hoitamaan lasten hoidon, suoriutuvat siitä aivan yhtä sujuvasti. Se vain monesti tosiaan menee että kun parisuhteessa mies tienaa enemmän (olikohan suunnilleen 70% parisuhteissa tilanne näin), nainen jää hoitamaan lasta jolloin kokemuksen kautta hommat sujuvat paremmin kuten aivan missä tahansa muussakin työssä.

        Imetysvaihe on käytännössä ainoa missä naisen rooli lapsen kanssa on äärimmäisen tärkeä.


      • isukki isukki

        ilmeiseti et ole lapsi rakas,miksi siis seurustelet yleensä ollenkaan.aina mies haluaa lapsia elämäänsä jos on normaali tervejärkinen.itse odotan että lapsenlapsi tulee viikonlopuksi,jos ei tule käyn viikolla lähes päivittäin katsomassa että mitä siellä kotona touhutaan.on mahtavaa saada olla etuoikeutettu että saa olla lasten kanssa vaikka ei minun lapsi olekkaan.jos on normaali tervejärkinen ei sillä ole väliä kenen se lapsi on,voihan omat mukulat jättää tekemättä ja hoitaa muitten lapsia,se on elämää missä kuuluu lasten ääni.


      • aikuinen murkku
        laput silmillä kirjoitti:

        raivofeministin puhetta on tämä

        älkää ainakaan lisää lapsia tehkö.hoitakaa jo olemassa olevat aikuiseksi.normaali terve aivoinenkin sen jo ymmärtää että turha niitä on lisää tehdä.olemassa olevissakin näyttää jo olevan tarpeeksi.rakasta lapsia ja opettele leikkimään heidän kanssaan niin sinusta kasvaa aikuinen nainen.nyt lukemani juttu viittaa vielä lapselliseksi murkku ikäisen jorinaksi.


      • mintunlehtitalo
        luontaista kirjoitti:

        Lasten isä haluaa vaan sinusta kotiapulaisen joka huolehtii lasten syöttämisestä, siivouksesta, pyykin pesusta jne. Miehet toimii näin jotta he pääsevät itse helpmmalla. Nainen ajattelee eri tavalla. Nainen ei tarvitse lapselleen huoltajaa, nainen selviytyy siitä ommasta itse.

        Älä puhu potaskaa. Ei tuo kysymys ole sukupuuolikysymys. Vaan henkilökysymys.


    • ilo uutinen

      Eikä ne lapset ja exä sun kanssa. Tuo on loistava ajatus, noin pitäisikin olla. Miksi sinun pitäisi olla? Ei pidä, se olisi lapsillekin helpotus ja heidän äidilleen, kun ei tarvi pelätä lasten puolesta miten ulkopuolinen ihminen heitä kohtelee. Kunpa kaikki sen ymmärtäisi. Eihän se isän uusikko ole mitään näille lapsille ja exälle, ei mikään, eikö se ole sen miehen seuralainen ja elämän kulujen puolittaja.

    • Laaja sydän

      Olet nuori ja näköjään myös hyvin fiksu. SInulla on elämä edessä ja tulet vielä löytämään Sinulle paremmin toimivan parisuhteen. Älä edes harkitse, että jäisit tuohon suhteeseen kärvistelemään, jos tunnet itsesi ahdistuneeksi.

      No, seurustella toki voit, mutta säilytä oma asuntosi. Perhettä ei kannata perustaa miehen kanssa, jolla on jo lapsia, jollet halua omien lasten lisäksi hoitaa miehen ja hänen entisen kumppaninsa lapsia.

      • minä1

        Ja uutta matoa koukkuun. Galningen.


      • mä oon kans fiksu!

        Ohoh.. vastasit itsellesi.... fiksu... nää on hauskoja kun ei saa mieleisiä vastauksia pitää vastata sitten itse! Hm... onko tuo fiksuutta?


      • Laaja sydän
        mä oon kans fiksu! kirjoitti:

        Ohoh.. vastasit itsellesi.... fiksu... nää on hauskoja kun ei saa mieleisiä vastauksia pitää vastata sitten itse! Hm... onko tuo fiksuutta?

        En ole avaaja. Mikä sai sinut luulemaan niin? Onko arvailu fiksuutta?


      • tervejärkinen

        eikun mummojen kanssa huppahallille hakee uuttaa uroota,eihän sinusta ole äidiksi jos et lapsista tykkää.lapset ovat tärkeämpi elämässä kuin esimerkiski,puoliso ensin lapset ja sitten muu perheelämä.lapsilla on etuajo oikeus aikuisikään asti.


    • Avain kaulassa

      No jos olet aikonut asua yksin, niin kyllähän tuo voi aivan hyvin jatkua vaikka hamaan tappiin. Ei nykypäivänä yhteinen asunto tuo sitä onnea edes ydinpareille välttämättä, päinvastoin ;). Toisaalta, jos et yhtään tutustu miehen lapsiin, sinulta jää tuntemattomaksi myös osa miehesi persoonaa ja elämää. Miestä voi alkaa vaivata se, että et ole tippaakaan kiinnostunut hänelle tärkeistä ihmisistä. Mutta jos ei nämä asiat vaivaa, niin mikäs siinä sitten :). Eroaminen on myös tarvittaessa suunnattoman helppoa, jos ei olla avo-/avioliitossa. Sen kun palauttaa avaimen sille toiselle.

    • nainen.20v

      Mies ei halua lisää lapsia, eli saa nähdä tuleeko itselle jossain vaiheessa vauvakuume..
      Kieltämättä tämä 20 vuoden ikäero ja miehen lapset saa suhteen joskus tuntumaan mahdottomalta.. Kuitenkin kun ollaan kahdestaan, tullaan hyvin toimeen ja meillä on hyvä keskuteluyhteys. Saadaan siis puhuttua kaikesta ja osataan selvitä ongelmista. Lapset ovat ainoa ongelma, jonka yli ei pääse. Olen kuitenkin päättänyt jatkaa tätä näin, ehkä vielä aikuistun ja osaan ottaa lapset elämääni, mutta nyt en kaipaa lapsia elämääni, varsinkaan toisen naisen tekemiä.

      • itse arvos tunnet

        No jatkappa sitten silleen. Pääasia että tiedät itse missä mennään ja olet onnellinen. Ei tarvikaan toisten tulla sanomahan mit pitää tehä.


      • Laaja sydän

        Kun säilytät asuntosi noin 15 vuotta, niin miehen lapset ovat jo aikuistuneet, eikö niin? Aika simppeliä, jos itsekään et perheen perustamisesta ainakaan vielä välitä. Ehdit vielä 35-vuotiaana ihan hyvin lapsentekoon.

        Itselleni ei ehkä lapset olisi suurin ongelma, mutta 20 vuoden ikäero olisi täysin ylipääsemätön juttu. En ikinä voisi olla suhteessa isäni ikäisen miehen kanssa. No way. Minulle riittää yksi isä, joka on maailman paras.


      • Tulppaani 23

        Jos mies ei tahdo lisää lapsia, älä odota että se muuttaa mieltänsä. Ei on ei. Muuten käy niin että kidut suhteessa vuosia ja sitten mies kun yhä sanoo ei, sulle saattaa ollakin liian myöhäistä hankkia lapsia. Älä jää kitumaan!

        Tuo suhde ei näytä toimivan. Itse en ole ikinä seurustellut miehen kanssa jolla on lapsia, enkä voisi. Ne lapset tehdään sitten yhdessä unelmien miehen kanssa.

        Olet vielä nuori. Opiskele jokin hyvä ammatti tai hyvällä alalla. Matkusta maailmalle, näe maailman seitsemän ihmettä, saat uusia ystäviä ulkomailta ja miksei Suomestakin, tapaile komeita ja lapsettomia miehiä jotka ovat nuoria ja hyviä rakastajia ;) Käytä tietenkin kondomia jos rakastajaa haet.

        Sitten kun pääset nuoruuden nauttimisen makuun, kokenut huikeita kokemuksia, maistanut maailman makuja ja tavannut mitä komeampia ja ihanimpia miehiä, ihmettelet miksi ihmeessä junnasit nelikymppisen ukon kanssa lapsihelvetissä ;)


      • Kaikki miehet isiä?
        Laaja sydän kirjoitti:

        Kun säilytät asuntosi noin 15 vuotta, niin miehen lapset ovat jo aikuistuneet, eikö niin? Aika simppeliä, jos itsekään et perheen perustamisesta ainakaan vielä välitä. Ehdit vielä 35-vuotiaana ihan hyvin lapsentekoon.

        Itselleni ei ehkä lapset olisi suurin ongelma, mutta 20 vuoden ikäero olisi täysin ylipääsemätön juttu. En ikinä voisi olla suhteessa isäni ikäisen miehen kanssa. No way. Minulle riittää yksi isä, joka on maailman paras.

        Niin mutta kun et tiedä minkä ikäisiä toisten isät on. Jos laajalla sydämellä katsot ja vähääkään mitään maailmasta tiedät, niin olet myöskin tietoinen ettei kaikki miehet tee 20-vuotiaana lapsia. Jotkut tekee 30- ja 40-vuotiana, eikä itseasiassa 45-55-vuotiaskaan isäksi tuleva ole mikään harvinaisuus.
        Joten siinä kun sinä yhdistät 20 vuotta vanhemman miehen isäksi, koska hän muistuttaa SINUN isääsi, sinun isäsi ei ole kaikkien muiden isä ja joku kenen isä on esimerkiksi 55-vuotias tämän syntyessä, ei pysty kuvittelemaankaan niin nuorta isää. Joten kun puhut isäsi ikäisestä, muista että puhut vain ja ainoastaan omastasi.
        Kun puhut että sinulle riittää yksi isä, puhut kuin sinun olisi hieman haasteellista ymmärtää sitä, ettei kaikki muut ylipäätään yhdistä ketään muuta "isäkseen" ei edes muita isän ikäisiä miehiä (ylipäätään itsekin ihmettelen sitä, koska en ainakaan itse ole mitenkään sekoittanut muita miehiä isyyteen, isämäisyyteen tai omaan isääni sitten ihan lapsuuden milloin miehet tosiaan merkkaavat "isähahmoa", että olisiko teillä jäänyt joku kehitysvaihe väliin?).
        Ja lisäksi, isät ja äidit saattavat olla hyvinkin eri ikäisiä. Kun joku saa lapset saman ikäisen kumppanin kanssa 20-vuotiaana, joku toinen saa 35-vuotiaana ne 55-vuotiaan kanssa jne. perhemallit saattavat olla ihan erilaisia.

        Jos sinulla siis on todella laaja sydän, niin hienoa, alapa myös ajattelemaan hieman laajemmin, niin saat ehkä enemmän ja laajempaa perspektiiviä myös siihen suuntaan.

        PS. Sinänsä minulla ei siis ole kantaa siihen, minkä ikäinen kumppani kenenkin pitää huolia, totta kai pitää tehdä itselleen sopivasti, omilla perusteiilla. Viittaan vain siihen, että ne tosiaan pitää käsittäää olevan vain ja ainoastaan omia perusteita. Ja tuossa oudossa tavassa sotkea isä kaikkiin saman ikäisiin miehiin, on mielestäni hieman jotain patologista lasta, joka ei osaa suhtautua a)vanhempiinsa aikuisina ja ihmisinä, b) pääse yli tosiasiasta ettei kukaan muu koskaan tule olemaan isä eikä haluakaan, ei suhtaudu sinuun lapsenaan jne.
        Joten ymmärrän, jos joku ei halua ikäerosuhdetta (ja senkin jos maku on toinen): joku tykkää siitä ja joku tästä, mutta en ymmärrä, miksi joka suhteeseen pitää liittää äiti ja isä.


      • mummokuumetta

        ei kannata mukuloita värkätä lisää.hoitakaa ensin jo olemassa olevat mukulat aikuiseksi,ja jos vielä mukuloittaa ota koiran pentu niin jo mukulakuume lähtee.on myös olemassa sterilisaatio ettei tule lisää lapsia,jos ei halua pillereitä syödä.


    • mies on erehtyväinen

      En minäkään, sanoinmiehelle että toivon ettei hän toisi kakaroitaan meille. No ei ole onneksi tuonut, käy katsomassa heitä tuolla kaupungilla tunnin kerran kuussa.
      Olisi kauheeta saada tänne kakaroita sotkemaan ja riehumaan kuin heikkopäiset. On sen verran kallis sisustus ja arvotavaraa, että näin on parempi.
      Jos mies on erheen tenyt, niin hoitakoot erheet muuualla kuin kiusaamassa minua. Minä en välitä heistä enkä mieti tippaakaan, joten tää sopii mulle, saan sitten tunnin omaa aikaa, vaikka piipahtamaan yksin shoppailemassa ja lasillisella viiniä rauhassa.

      • et silleen

        Ja lehmä märehtiväinen.


      • jjjjjjjjjjjiiiip iii

        Ei kiinnosta.


      • jiiiiippp

        Ei kiinnosta erehtyväinen


      • Tukehdu viiniisi

        Ehkä mies ei olekaan tehnyt erhettä, vaan sen on tehnyt hänen huorahtava ex puolisonsa. Kaikki ennen sinua eletty elämä ei ole erhettä. Se on vaan elämää, jonka sinäkin ehkä joskus opit.


      • HHUHU

        Just tyypillinen nousukasämmä, jonka päätepiste on juoppous ja pullot piilossa kun ei ole elämää, muuta kun vahtia niitä kalliita tavaroitaan,.Miten miehet voi retkahtaa tuollaisiin lehmiin, paitsi tietenkin että sinunlaisilla ämmillä ainoa avun on haarojen välissä, mutta ei silläkään pitkälle ajatella, saatikka kun toisilla ämmillä alkaa vaihde vuodet jo 35 ikäisinä. Ollaan jätkien kanssa tuostakin asiasta juteltu ja yksi idiootti painaa töitä niska limassa, että laiska lehmä kotona saa mitä haluaa, ja pelkämn pillllun toivossa. Eiköhän se kohta lopu , on alkanut jutu jätkällä muuttua siihen syuuntaan, ja ollaan neuvottu että tekee paperit siihen malliin, että ämmä jää kaiksesta paitsi. Onneksi niillä ei ole kakaroita


    • laaja sydän

      Onneksi kaikki miehet eivät ole yhtä erehtyväisiä, mutta ymmärrän kyllä, ettei namuja riitä kaikille. :)

      • Erehtyväinen

        Tukehdu namuusi.


    • Omatupalupalula

      Jos pariskunta asuu erillään ensin 15 vuotta, niin luuletteko, että enää sen jälkeen sietää toista nurkissaan? Epäilen vahvasti. Kun on tottunut omaan tupaan ja lupaan, ei pysty enää aloittamaan avoliittoa tai avioliittoa. Itsekkyys on kasvanut aivan liian suureksi. Voihan sitä seurustella siitä huolimatta.

      • mitä vittua

        erillään? aloittaja on teini ikäinen!!!!!!! muuttanut vasta juuri ja juuri omien vanhempiensa luota


      • nainen.20v
        mitä vittua kirjoitti:

        erillään? aloittaja on teini ikäinen!!!!!!! muuttanut vasta juuri ja juuri omien vanhempiensa luota

        Itseasiassa vanhempien luona asun edelleen.. Ne tosin asuu kauempana kaupungista ja koulustani, joten olen puolet ajasta mieheni luona. En halua olla silloin kun lapset on, mutta yhtäkkiä ne saattaa vaan tulla vaikkei pitäisi, ja on pakko kestää..


      • kokemusta on
        nainen.20v kirjoitti:

        Itseasiassa vanhempien luona asun edelleen.. Ne tosin asuu kauempana kaupungista ja koulustani, joten olen puolet ajasta mieheni luona. En halua olla silloin kun lapset on, mutta yhtäkkiä ne saattaa vaan tulla vaikkei pitäisi, ja on pakko kestää..

        Miksi se miehen muikki lähettää kiusallaan ne kakarat sun vastuulle? Ihan hyvä ettte ala kasvattamaan häirikkölapsia, siinä menee ikä ja terveys.
        Kannattaa sanoo miehelle että pitää lapset poissa sillon kun sinä tulet, muuten kunnian kukko ei laula ikinä.
        Äitihän saa tukiaisia ja elareita niin mikä estää palkkaamasta hoitajan lapsilleen, eihän se mies ole ilmainen lastenvahti kun on erottu. Mies keskittyy sinuun ja muut on menneisyyttä.
        Suoraan kun sanot ja vaadit, niin saatte olla rauhassa.


      • öhömöhömöhöm
        kokemusta on kirjoitti:

        Miksi se miehen muikki lähettää kiusallaan ne kakarat sun vastuulle? Ihan hyvä ettte ala kasvattamaan häirikkölapsia, siinä menee ikä ja terveys.
        Kannattaa sanoo miehelle että pitää lapset poissa sillon kun sinä tulet, muuten kunnian kukko ei laula ikinä.
        Äitihän saa tukiaisia ja elareita niin mikä estää palkkaamasta hoitajan lapsilleen, eihän se mies ole ilmainen lastenvahti kun on erottu. Mies keskittyy sinuun ja muut on menneisyyttä.
        Suoraan kun sanot ja vaadit, niin saatte olla rauhassa.

        provo.... kokemusta on


      • HUHUH
        kokemusta on kirjoitti:

        Miksi se miehen muikki lähettää kiusallaan ne kakarat sun vastuulle? Ihan hyvä ettte ala kasvattamaan häirikkölapsia, siinä menee ikä ja terveys.
        Kannattaa sanoo miehelle että pitää lapset poissa sillon kun sinä tulet, muuten kunnian kukko ei laula ikinä.
        Äitihän saa tukiaisia ja elareita niin mikä estää palkkaamasta hoitajan lapsilleen, eihän se mies ole ilmainen lastenvahti kun on erottu. Mies keskittyy sinuun ja muut on menneisyyttä.
        Suoraan kun sanot ja vaadit, niin saatte olla rauhassa.

        Miksi se miehen....kakarat sun vastuulle?? No, ne kakarat on varmaankin tehty yhteisessä ymmärryksessä, jos niitä on useampi? Ja eikö se isäkin ole vstuussa lapsistaan? Eikö lapset tarvitse myös sen isän? Pikkusutturaa vedätetään (ukon toimesta) hahhaaa. Tottakai lapset tulee isänsä luo, erossahan sovitaan koska lapset on jomman kumman vanhemman luona eli tässä tapauksessa taitaa olla kyseessä ok-ero ja lapset ovat molempien vanhempien luona, mutta missä se isi on? Painaa duunia niska limassa, että saa nuoren sutturansa tyytyväiseksi tai lieneeköhän koe nuorelle sutturalle? Jos ei natsaa. pikkupimu pihalle. Tuo jälkimmäinen on paras vaihtoehto ja isä voi etsiä itselleen NAISEN ei keskenkasvuista kikattavaa kakaraa. Eihän noilla edes ole varmasti mitään yhteistä puheenaihettakaan. Mies on hullaantunut nuoreen pillluun ja pikkusuttura vanhempaan mieheen, jolla on jo omaisuutta ja varmasti rahaakin. Tuossa ei ole rakkaudesta kyse.. Mieti nyt itsekin. Kyse on tiukastanuorestapillusta ja rahasta. Voi vittttu, että te olette tyhmiä


      • helpompaa
        HUHUH kirjoitti:

        Miksi se miehen....kakarat sun vastuulle?? No, ne kakarat on varmaankin tehty yhteisessä ymmärryksessä, jos niitä on useampi? Ja eikö se isäkin ole vstuussa lapsistaan? Eikö lapset tarvitse myös sen isän? Pikkusutturaa vedätetään (ukon toimesta) hahhaaa. Tottakai lapset tulee isänsä luo, erossahan sovitaan koska lapset on jomman kumman vanhemman luona eli tässä tapauksessa taitaa olla kyseessä ok-ero ja lapset ovat molempien vanhempien luona, mutta missä se isi on? Painaa duunia niska limassa, että saa nuoren sutturansa tyytyväiseksi tai lieneeköhän koe nuorelle sutturalle? Jos ei natsaa. pikkupimu pihalle. Tuo jälkimmäinen on paras vaihtoehto ja isä voi etsiä itselleen NAISEN ei keskenkasvuista kikattavaa kakaraa. Eihän noilla edes ole varmasti mitään yhteistä puheenaihettakaan. Mies on hullaantunut nuoreen pillluun ja pikkusuttura vanhempaan mieheen, jolla on jo omaisuutta ja varmasti rahaakin. Tuossa ei ole rakkaudesta kyse.. Mieti nyt itsekin. Kyse on tiukastanuorestapillusta ja rahasta. Voi vittttu, että te olette tyhmiä

        Mies haluaa helppoa vakipanoa. Ei nelikymppinen jaksa aina olla baareissa roikkumassa ja vonkaamassa satunnaista panoa.


    • Kristi22

      Mä olin 19v ku muutin mieheni(32v silloin) ja hänen lapsensa kanssa yhteen asumaan..olihan se alussa hankalaa mut näin kolmen vuoden jälkeen kaikki on loistavasti :)

    • äitipuoli odottaa va

      Minä sanoin samantien että lapsia en sitten siedä elämässäni, siis toistenlapsia.
      Hyivn on pysyneet poissa, muutamn kerran mies on esitellyt ne minulle ja kertonut että olen heidän uusi äitipuoli, mutta en ole joutunut niitä kasvattamaan enkä hoitamaan.
      Kaupassa yleensä nähdään, ja ex vaimo ostattaa miehellä tai maksattaa koko kärrillisen ruokaa, ja minä seuraan sivusta ettei mene liian läheiseksi ja salaisuuksia kerrota. Pulska on ex rouva.

      Lapset seuraa pulskutta perässä. ja kateellisena ex rouva minua katselee, hoikka ja kaunis kun olen. Luulen että lapsetkin ovat ylpeitä äitipuolestaan, hassua että kaupassa on lasten kaksi äitiä samaan aikaan... äiti ja äitipuoli. Kunhan kasvaa ja oppii käytöstavat, voisi tulla meille vaikka iltateelle.

      • jiiiiip

        Ei kiinnosta lässy


      • 12+2

        Aloitus on provo ja niin on kyllä tämäkin...


    • oot liian nuori

      Herranjumala ei kai noin nuori voi pilata elämäänsä alkamalla jonkun äijän pentujen äitipuoleksi ja kodinhoitajaksi. Hanki oma elämä ja jätät sen miehen ja elät nuoruutesi. En kyllä sun iässä olis alkanut moiseen.. en olis anteeks... jalallanikaan astunut moiseen paskaan. Mistä sä sen äijän löysit? Miks aloit oleen jos sillä oli lapsia ja oot noin nuori, sä löydät vielä sinkkumiehen esim. 10-vuoden päästäkin. Ja jos nyt jo tuntuu tuolta ettei miehen huomio riitä sinulle (mjikä on sun oikea kokemus) niin sulla oikeasti menee koko elämä ohi tossa rallissa. LÄHDE!

      • ei kannata.

        Minusta on hullua että jonkun pitää alkaa kasvattamaan kauhukakaroita, joille se ei kuulu. Miksi ne äidit ei sitä tee vaikka saavat mielettömiä tukia ja rahoja siitä hyvästä.
        Eron jälkeen miehen uusi tyttöystävä ei todellakaan ole kasvattaja vaan se on uusi nainen miehen elämässä, jota pitää suojella miehen entiseltä perheeltä. Ei hänelle kuulu hoivata ketään, vaan tukea miestä joka on tullut kaltoin kohdelluksi ex vaimonsa ja lasten taholta.
        Kuinka moni oikeesti alkaa paikkaamaan kenenkään epäonnistumisia ja pilaamaan oman elämänsä jonkun kakrujen takia? Hyvä jos on omia, mutta että toisten.


      • Maxvon Syden
        ei kannata. kirjoitti:

        Minusta on hullua että jonkun pitää alkaa kasvattamaan kauhukakaroita, joille se ei kuulu. Miksi ne äidit ei sitä tee vaikka saavat mielettömiä tukia ja rahoja siitä hyvästä.
        Eron jälkeen miehen uusi tyttöystävä ei todellakaan ole kasvattaja vaan se on uusi nainen miehen elämässä, jota pitää suojella miehen entiseltä perheeltä. Ei hänelle kuulu hoivata ketään, vaan tukea miestä joka on tullut kaltoin kohdelluksi ex vaimonsa ja lasten taholta.
        Kuinka moni oikeesti alkaa paikkaamaan kenenkään epäonnistumisia ja pilaamaan oman elämänsä jonkun kakrujen takia? Hyvä jos on omia, mutta että toisten.

        ei kannata, trolli


      • RPORHO
        ei kannata. kirjoitti:

        Minusta on hullua että jonkun pitää alkaa kasvattamaan kauhukakaroita, joille se ei kuulu. Miksi ne äidit ei sitä tee vaikka saavat mielettömiä tukia ja rahoja siitä hyvästä.
        Eron jälkeen miehen uusi tyttöystävä ei todellakaan ole kasvattaja vaan se on uusi nainen miehen elämässä, jota pitää suojella miehen entiseltä perheeltä. Ei hänelle kuulu hoivata ketään, vaan tukea miestä joka on tullut kaltoin kohdelluksi ex vaimonsa ja lasten taholta.
        Kuinka moni oikeesti alkaa paikkaamaan kenenkään epäonnistumisia ja pilaamaan oman elämänsä jonkun kakrujen takia? Hyvä jos on omia, mutta että toisten.

        provo... ei kannata


      • HHUHUH

        Napakymppi!! Sinä sentään tajuat, ettei noilla voi ikiensä perusteella olla mitään yhteistä.. NBuo pikkupimut kun ei tajua sitä, että kun mies on 60 v, on se pimu 40 v. Ei ressupienirassukka varmasti ole omaishoitajan roolia ajatellut., Vittttu, että voi ottaa nuo tyhmät bimbot päähän, eikö naiset ajattele mitään, ei ihme että niitä pidetään täysinä pärekoppina. Sitten vielä ihmettelevät, että mitä mitä


    • lähde elämääsi

      Sä olet liian nuori perhe elämään ja lapsiin. Tiedätkö että jotkut naiset jotka ovat liian nuoria äideiksi (minuus kehittymätön) voivat mennä psykoosiin lasten mellakasta ja itkusta, tuntuuko sinusta just sille kun lapset riehuu, että maailma heiluu ja todellisuus häilyy. Jos niin siitä tiiät et olet todella liian nuori tohon, sano miehelle nätisti et sua pyörryttää lapset että voit huonosti et olet liian nuori. Panopatjanaanhan tuo pervo sua pitää, sylkisin päin kasvoja jos 40-vuotias papparainen pitäis teinityttöä kotiorjanaan ja vielä pakottaisi lapsiensa äidiksi.

    • Ahdist minäkin

      Aloittajalle tervehdys :) Olen itse jo yli viisikymppinen ja samassa tilanteessa kuin sinäkin. Viihdyn miesystäväni kanssa erinomaisesti ja voimme keskustella kaikesta, mutta hänen jo aikuiset lapset ja lapsenlapset (joita muuten tulee koko ajan lisää..) AHDISTAVAT minua suunnattomasti. Kun he ovat yhdessä, on kuin heidän ja minun välillä olisi jokin näkymätön muuri..enkä sitten itsekään edes halua yrittääkään tulla "sisäpuolelle". Koen olevani liian eri maailmasta. Eli ei aika ja lasten kasvaminen vie eahdistusta ja ongelmaa pois. Olemme tulleet siihen tulokseen, että kahden kodin malli on ainoa toimiva, mutta usein sekin surettaa minua, vaikka käytännössä ollaankin 90% yhdessä, mutta kuitenkaan mitään pysyvämpää yhteistä ei voi rakentaa. Haluaisitko, aloittaja, jatkaa keskustelua kanssani vaikka sähköpostilla? Olisi hienoa vaihtaa kokemuksia ja tuntemuksia. Laita mailia [email protected]

      • etkö huomaa?

        Se vikahan on sinussa, ei miehen läheisissä.


      • yksi ja kaksi
        etkö huomaa? kirjoitti:

        Se vikahan on sinussa, ei miehen läheisissä.

        Eihän siinä sukua syytettykään ja tuntemuksistaanja itsestään.


      • isukkimagneetti

        Hei "Ahdist minäkin",
        olet ihanan empaattinen tukihenkilöksi tarjoutumalla! Päivän, viikon, ehkä kuukausienkin "hyvä työ" sinulta! Tsemppiä! Sinut palkitkoon se että kuuntelet ja ymmärrät vaikeassa tilanteessa olevaa nuorempaa.


      • HHUHUH

        Vika on sinussa. Olet ulkopuolinen ja tiedät sen. Sinä et koskaan kuulu siihen perheyhteisöön jossa on isä, lapset ja pappa ja lapsenlapset. Olet ulkopuolinen ja tulet aina olemaan. On se sitten kumma että akat on yhtä tyhjäpäitä ikään katsomatta. Luulisi että sinullakin vanhalla ämmällä olisi jo jonkunlainen älli päässä, mutta samalainen suttura olet kun muutkin. Ihme, kun se äijä sua vielä kattelee


      • annakaisa_75

        Minulla sama kokemus; nämä asiat eivät välttämättä parane ajan kanssa - vaan joskus jopa ulkopuolisuuden kokemus voi lisääntyä vuosien mittaan. Uusperhe on haastava yhtälö monelle, toisille hiertävä kivi kengässä koko suhteen ajan, vaikka aikaa kuluisikin ja ihmiset kasvavat henkisesti. Uusperheessä etenkin naiset joutuvat ristiriitaisten tunteiden myrskyihin, sillä tuntevat huonoa omaatuntoa siitä, etteivät rehellisesti sanottuna pidä miehensä ja toisen naisen tekemistä lapsista omassa kodissaan. Se on kyllä tavallaan ihan luonnollistakin - mutta miten sen antaa näkyä ulos, on jo toinen juttu. Moni nainen yrittää vaan pärjätä asian kanssa ja nieleskellä uusperheasioita. Mutta moni nainen saattaa miettiä, miten oli helppoa esimerkiksi ensimmäisessä avioliitossa, jossa oli vain omat lapset, ne jotka oli oman miehen kanssa tehty. Jos olisin tiennyt, mitä kaikkea harmia uusperhe tuo tullessaan, en varmasti olisi eronnut lasteni isästä koskaan.


    • yhäri-äipät

      Entä ne lukemattomat yhäri-äipät jota nettimaaiilmassa jotka ilmoittaa "ettei hae lapsilleen isää kun heillä se jo on"??!!

      • taaplaillen

        Niin miestäkös ne hakee. Kai ne jotain hakee jos ne siellä netissä pyörii. Naista sitten .Jokaiselle suotakoon mitä ne haluaa. Jokainen taaplatkoon tyylillään.


    • ikä ei ole este

      Minusta tuli äitipuoli 18 vuotiaana ja voin sanoa että ei ole kivaa kun kakarat huutaa aamusta iltaan. Poika oli 10 vuotta ja tyttö 12 ja hermot meni joka päivä. Nyt ovat lähes aikuisia, ja kiitos minun ovat tärysjärkisiä ja osaavat käyttäytyä. Äitinsä oli antanut kaiken periksi eikä heillä ollut mitään kasvatausta ollut, minä laitoin moneen asiaan stopin ja nyt osaavat kunnioittaa minua koska olen heidät kasvattanut ja kärsinyt ja oapstanut elämäänsä tutustumaan.
      Miksi äidit ei ksavata omia vaan kaikki jää äitipuolelle? Minä nuoresta iästä olen kasvattanut jo kaksi lasta aikuisee maailmaan, ja omaa aikaa ei ole ollut, vaan kaikki mennyt miehen ongelmalasten korjaamiseen.
      Nyt en kyllä kasvata heinä tulevia omia lapsiaan, mulle riittää. vaikka kuinka vaatisi ja haluaisi, mutta soppi tuli nyt.

      • hoono soomi

        Mistä maasta kysyjä ikä ei ole este, on kotoisin. On niin hoono soomi.


    • t2w4tyh

      tollanen suhde nyt on jo muutenkin tuomittu epäonistumaan..
      inhottava nainen kyseessä... yök..

      • Se joka itsensä ylen

        Oletko parempi ja kerro mikä sinusta paremman tekee.


    • Tasaeripari

      Aloittajan olisi varmaan fiksumpaa seurustella samanikäisen kanssa ja henkilön jolla on vasta elämä edessä (opiskelut, ensiasunto, vaihto-oppiilaana ulkomailla, bilettäminen yms.)

      Miksi 20 vuotias nainen haluaa olla seurustella 40 vuotiaan miehen kanssa jolla on pieniä lapsia? Ihan absurdi ajatus kertakaikkiaan ja niin eri elämänvaiheet.

      Arvatenkin mies tykkää seurustella nuoren hurmaavan tytön kanssa, se on vähän laastaria haavoille kun suhde lasten äitiin meni kiville. Kiva näyttää myös kavereille että on elinvoimainen. Yöks.

    • !!!!!

      jaa eikö akat aina sanat että me tulemme samassa paketissa (siis nainen ja lapsi) näköjään mies ja lapsi eivät tule taas tätä tasa-arvoa ei helvetin sutturat!! paskat teillä ole mitään tulevaisuutta ja muutenkin koko aloitus on vain 24suolen provo!!

      • ymmärrä jotain

        Kuules !!!!!
        Olisitpa itse mennyt 20 v. 40-kympisen pienten lasten äidin kanssa naimisiin, niin sitä tasa-arvoo toteutuisi.
        Eikös sinun kaverisi olisi sanoneet, että onkos sinulla noin pienieniä siskoja ja veljiä, kun olisivat luulleet häntä äidiksesi.

        Saman ikäiset on aivan eriasia..


    • ei hyvältä näytä

      nainen.20v

      Parempi olisi lopettaa suhde heti alkuunsa, kun pahempien sydänsurjen kanssa myöhemmin. Vuodet menevät hukkaan.

      Aikanaan miehen lapset saavat lapsia ja sitä rumpaa riehumista piisaa elämäsi ajan. Kylässä saattaa olla miehen lapset puolisoineen ja ne lapsen lapset, iso porukka on siinä ruuan laittamista. Eikä yhtään omaa lasta.

      Teet siis työtä vieraille koko elämäsi ajan. Kuinka hyvin vanhempasi suhtautuvat, kun tulette kenties tulevan miehesi ja hänen lasten kanssa vierailulle?

      Tuolle miehelle olet ihanteellinen kotiapulainen ja nuori, joka jakaaa ja jaksaa ainakin mies niin ajattelee, että siinä on vielä oiva apu vanhuuden päiville, hoitaja, rakastaja. Eipä tarvii lasten kantaa huolta isäpapasta, kun on nuori vaimo.

      Noin nuoret eivät yleensä ole perheellisen isän aviopuolisoehdokaita, koska eivät halua, vaan haluavat oman elämän.
      Toki mies voi ajatella, että kun tarpeeksi sinua kouluttaa, niin hyvä tulee, etkä pääse enää hänestä irti. Nuoret sopeutuvat paremmin, mutta eivät aina omaksi onnekseen.

    • mitäs vonkaat

      Se on suhteessa otettava koko paletti tai sitten vaihettava kohdetta.
      Näin se olisi toisinpäinkin jos sinulla olisi helmoissasi lapsia.
      Mikäli haluat napsia vain rusinat pullasta, ne loppuvat varmuudella ennenkuin pulla on kokonaan syöty.

    • ggwergb

      Helvettiäkö sinä idiootti alat seurustella miehenkanssa jolla on lapsia.. vai oliko myös paksu lompakko joka houkutteli.

    • mooses2

      Ei niin mitään tulevaisuutta. Hölmö mies. Jätä se.

    • TOLLO OOT

      EI OLE OLET ITSEKÄS PAHANSUOPAINEN ÄMMÄ.

    • elv3

      Siinähän se ongelma aina onkin. Jos yrittää luoda suhdetta eronneen kanssa, mukana on aina entiset perheet.

    • nussutinassuti

      Asennevika jos ei pysty uuden puolison lapsia sietämään. Ei onnistu hommaa mies jolla ei ole lapsia.

    • Mies minäkin

      Teillä ei ole yhteistä tulevaisuutta, koska olet itserakas narsisti.

    • isukkimagneetti

      Mä tutustuin nettideittinä mieheen, jolla oli yhteishuoltajuus tuoreen ex-vaimon kanssa, perheen 2 kouluikäistä lasta olivat ala-asteella ja aika usein isällään ylimääräistäkin aikaa.
      Lasten äiti pisti kapuloita rattaisiin vaikka asuin toisella puolen tietä(opiskelijaasuntolassa) ja olen lastenhoitaja ammatiltani. Hoitoapulaiseksi en todellakaan aikonut, mutta miehen pyydettyä jo alkupeleissä minua muuttamaan kanssaan yhteen, olisi ollut luonnollista tutustua kaikkiin mahdollisiin hänen luonaan säännöllisesti asuviin muihin ihmisiin. Anoppiehdokkaaseen tutustuin melkein ennen miehen lapsia, vaikka tämä asui kaukana!
      Pikakihlat tuskin olisi hankittu niin pian, ellei mies olisi keksinyt ettei exä voi estää kihlattua oleskelemasta lastenkin aikana luonaan. Kivasti eka kerta menikin, poika oli apukokkina leipomistalkoissa ja tyttökin alkoi varovasti hymyillä. Äitinsä reagoi miehen ja minut myöhemmin kaupungilla nähdessään huutamalla: SINÄKÖ OLET LEIPONUT MINUN LASTENI KANSSA!!!!!
      Virallinen ero ei ollut molemminpuolinen, mikä vaikutti yhtenä syynä minunkin erooni miehestä. Jojottelimme ja palasin pari kertaa jo asumaan luokseen, mutta loppujen lopuksi palasin kotikaupunkiini siipi maassa ja "paljon oppineena". Jos sittenkään, sillä olen taas tutustunut netissä yh-iskään, vaikkei profiilissani mainita ammattia, ei sinnepäinkään. Anna mun kaikki kestää...

    • ratkaisia

      Ilmeisesti ei ole ihan puun takaa tullut se että kumppanillasi on lapsia. Koitahan sopeutua tilanteeseen. Mikäli et pidä lapsista ja heidän aiheuttamasta älämölöstä niin miksi pitää olla siellä silloin kun lapset ovat jos se on noin vaikeaa. Tuskin yhteen muutto on ajankohtaista ja pitää ehkä ymmärtää miestäkin että naisia tulee ja menee mutta lapset ovat aina hänen lapsiaan. Lapsellista muutenkin että "en saa huomiota".. jos hän harvoin lapsia näkee niin eikös ole hienoa että hän on silloin isä täysillä. Kerkeehän sinuun panostaa silloin kun olette kahden.

      Mieti itse mitä haluat. turha vaatia miestä tiettyyn muottiin vaan koittaa itse sopeutua ja jos se ei onnistu ehkette vaan kuulu toisillenne.

    • Ota itseäsi vanhempi, lapseton Mies. Joka ei halua lapsia ja joka suhtautuu lapsiin samallatavalla.

    • jepulisjeejee

      Jätä ukko ja hanki vähä nuorempi jolla ei ole lapsia, lapset menevät ihan aina etusijalle. Jos pität ukkos valitsemaan, jäät toiseks ilman pienintäkään harkintaa mieheltäsi. Annan ilmasen vinkin. Yleisesti jos rakastuu mieheen tai naiseen jolla on lapsia. Tulee sinun myös rakastaa niitä lapsia yhtäpaljon kun miestä/naista. Muuten suhde on tuhoontuomittu jo heti alkajaisiksi. Vaikka kuka täälä lässyttäis, että aika näyttää. Ei se näytä mitään, jos et pidä lapsista. Sen sijaan että odottelet kun kuuta nousevaa, opi raskastamaan niitä lapsia. Sillon teistä tulee perhe, olettaisin että miehes saattaa ajatella samanlailla. Koska ne muksut tulee olemaan koko hänen ikänsä läsnä.

    • mummo 58

      Teillä ei todellakaan ole tulevaisuutta, tee se heti selväksi mies-paralle, että voi etsiä itselleen hienon naisen ja lapsilleen hyvän äitipuolen.

    • o.k43

      Minä tekisin niin, en menisi miehen luokse silloin kun lapset ovat siellä. Ymmärrän kyllä miestäkin että haluaa olla lastensa kanssa silloin kun he ovat hänen luonaan! Olet vielä niin nuori, että haluat ehkä vielä joskus omiakin lapsia, mielestäni kannattaa miettiä sitä jos on sellaisen miehen kanssa jolla on jo lapsia haluaako hän niitä ehkä tulevaisuudessa lisää. Kaikkia mahdollisia asioita kannattaa pohtia! Täälä ketjussa on mielestäni monia hyviä vastauksia!

    • No EI!

      No EI!

    • totuuden torvelo

      Sinulle sopisi mies jolla ei ole lapsia eikä niitä halua.Säästät tuon miehen tunteita jos kerrot hänelle nyt aikeistasi koska vaikuttaa siltä ettei tuo tule toimimaan.

      Naisissa on samaa "ongelmaa" joilla on lapsia.Ei heillä ole aikaa paneutua täysillä suhteeseen koska lapsen etu on ykkösenä aina.Jos et totu tähän, teidän hommanne ei tule toimimaan.
      Tämä on nimenomaan se syy miksi YH mammat ovat yksin ja YH isät myös.
      YH:n kannattaisi etsiä ehkä toinen YH rinnalleen koska muuten tulee vaikeata.

    • yäk yäk

      Yleensä naisessa on joku vika, jos hän on isänsä ikäisen miehen kanssa. Yleensä teininainen on lihava tai hän haluaa elättäjää, jonka vuoksi hän on vanhan ukon kanssa yhdessä ja vastaavasti miehellä ei ole saumaa muuten nuoriin tyttöihin kuin huolimalla vähän "epäkuranttia" tavaraa.

      Hommaa itsesi ikäinen mies, niin ei tarvitse pelätä lapsia, vaan voi seurustella ihan milloin haluaa ja muuttaa yhteen jne. Ihan älytöntä ottaa ristikseen vanhaa pappaa.

    • uusioäiti

      ei

    • vaihtaa voi aina

      prkl naiset on luotu tekemään lapsia,ja palvelemaan miehiä. naisen pitää tehdä just niinku sanotaan,pitää olla myös vaimo äiti tyttöystävä salainen rakastaja,

      niin se vain menee,jos ei kelpaa niin silloin naisille tossua toisen eteen.

    • gdfgdgdfgfdgdf

      Aloittaja olet selvästi liian lapsellinen suhteeseen johon sisältyy lapsia, jätä se mies ja äkkiä. Toivottavasti et ole niin tyhmä että vaatisit miestä jättämään lapsensa.

    • Totean vaan tähän

      Mieheni lapset aikuistuivat ja muuttivat pois kun aloimme olla yhdessä. He pitivät yhteyttä minuun just niin kauan, kun totesivat, etten ole mikään rahanjakaja, eikä minusta hyödy. Isäkin on aika vähärahainen niin että lakkasivat pitämästä yhteyttä häneenkin, kun ei ollut kalliita lahjoja antaa.

      Mitään pahaa en ole heille kummallekaan tehnyt ja olen ystävällisesti kohdellut. Olisin halunnut traditiona kutsua isänpäivisin syömään, mutta eivät pitäneet alusta asti kotona tehdyistä ruoista (pihvit, perunat, kasvikset, leivät, juustot ja täytekakku) kun olivat tottuneet outoihin rullattaviin lättyihin, joiden sisälle sullotaan kaikenlaista. Siis lakkasivat käymästä.

      Nyt minun lapsieni perheet käyvät syömässä kun heille kelpaa ja pitävät muutenkin yhteyttä.

      Olen pahoillani heidän isänsä puolesta koska isällä on ikävä lapsiaan. Joskus soittaa.

      • voi rähmä

        Niin se vaan on. Älä välitä. Tietenkin miehelläsi on paha olla. Maailma vie ja jotkut katsovat vain rahan perään.
        Kyllä he sitten ilmestyvät jos ovat jotain saamassa. Kuoleman tai muun kautta. Ihan varmasti tulevat.


      • Ihanko tosi?

        Jopas aika marttyyrin itsestäsi teit. Voivoi, eikö kelvannut ruokakaan, piti oikein luetella, kuinka mahtava kokki olet. Mikä oikeasti oli ongelma, eikö sinusta pidettykään? Ja nyt keksit toisarvoisia syitä, joista kerrot kaikille, jotka vain jaksavat kuunnella. Nuo syyt eivät ole oikeita muualla kuin sinun mielikuvituksessasi. Ja vielä kehuskelet omilla jälkeläisilläsi. Kyse on siis perinteisestä ei-niin-kivasta-äitipuolesta, joita miehesi lasten ei onnekseen ole pakko tavata edes velvollisuudentunteesta niin kuin omien pentujesi. Ilmeisesti et anna miehesi tavata lapsiaan keskenään, kun eivät ole yhteydessä.

        Hyväksy vaan se, että syyllinen olet sinä itse. Eikö kukaan ole sitä uskaltanut aikaisemmin suoraan kertoa?


      • näillä näkymin
        Ihanko tosi? kirjoitti:

        Jopas aika marttyyrin itsestäsi teit. Voivoi, eikö kelvannut ruokakaan, piti oikein luetella, kuinka mahtava kokki olet. Mikä oikeasti oli ongelma, eikö sinusta pidettykään? Ja nyt keksit toisarvoisia syitä, joista kerrot kaikille, jotka vain jaksavat kuunnella. Nuo syyt eivät ole oikeita muualla kuin sinun mielikuvituksessasi. Ja vielä kehuskelet omilla jälkeläisilläsi. Kyse on siis perinteisestä ei-niin-kivasta-äitipuolesta, joita miehesi lasten ei onnekseen ole pakko tavata edes velvollisuudentunteesta niin kuin omien pentujesi. Ilmeisesti et anna miehesi tavata lapsiaan keskenään, kun eivät ole yhteydessä.

        Hyväksy vaan se, että syyllinen olet sinä itse. Eikö kukaan ole sitä uskaltanut aikaisemmin suoraan kertoa?

        Muiden pennut ja minun lapset.

        Kuuleppa, on myös olemassa nuoria aikuisia joille olet vaan hyvä kun lahjot ja annat rahaa. Jopa kotonakin äiti ja isä lajovat että saavat olla rauhassa. Nääs kasvatuksesta kiinni.

        Kasvatukseen liittyy myös käytöstavat. Ainkaan niitä sinulla ei ole ja siirrät ne varmaan myös omille lapsillesi.


      • Totean vaan tähän
        voi rähmä kirjoitti:

        Niin se vaan on. Älä välitä. Tietenkin miehelläsi on paha olla. Maailma vie ja jotkut katsovat vain rahan perään.
        Kyllä he sitten ilmestyvät jos ovat jotain saamassa. Kuoleman tai muun kautta. Ihan varmasti tulevat.

        Hei voi rähmä, eikö olekin raadollista ja surullista.

        Varmasti tulevat hautajaisiin, mutta isää se ei enää paljon lohduta. Tulevat vaikka häneltä ei mitään omaisuutta ole jaettavaksi, tietävätkin ettei ole, mutta toki omalla tavallaan isää rakastavat. Nyt vain isän tapaaminen veisi aikaa kun siitä ei hyödy.

        En välitä itseni puolesta ollenkaan, mutta tiedän että mieheni on ollut hyvä isä ja ansaitsisi lastensa hyväksynnän. Toimeentulon heikkeneminen johtui juuri avioeron myötä tulleista olosuhteista.


    • pöksöt

      Niin,,no jos olet päättänyt olla näkemättä niin tuota no,mitä praimminister alexanteri stupid sanoisi asiaan? tämä on nyt vaikea asia en osaa sanoa.

    • Et kertonut, kuinka paljon lasten isä viettää heidän kanssaan aikaa. Jos kysymyksessä olisi välinpitämätön isä, niin siinä olisi sinulle hyvä mies, kunhan et vain astuttaisi hänellä itseäsi. Saisit lapsillesi välinpitämättömän isän.
      Jos taas mies olisi lastensa kanssa vähän siksi, että äiti olisi viranomaisten avulla saanut lapset pitkälle vieraannutettua sisästään (tyypillinen suomalaistilanne), niin saisit paljon aikaa miehen kanssa. Tosin mies olisi jatkuvasti masentunut ja terveys pätkisi.
      Jos mies taas on tällainen isä, kuten vaikkapa minä, joka kovan taistelun jälkeen on saanut puolet lasten ajasta ja viettää ajan myös näiden kanssa, niin saatat vain vaivautua. Toisaalta, kun sinulla kerran on oma kämppä, mikset vain pysy siellä silloin kun mies on lastensa kanssa. Sen ajan voit käyttää työntekoon, harrastuksiin, ym.

    • Onnen ydin perhe

      Minusta se on lapsille kaikista parhainta ettei kukaan ulkopuolinen ihminen sotke heidän elämäänsä ja hauku. Sellainen ei ole lasten elämää.
      Meillä esim. mies ei ole koskaan tuonut ainuttakaan sutturaa meille minun ja lasten eteen haukkumaan. Sanoin jo heti että meille ei sutturat tule, emmehän mekään mene niitä katsomaan.
      Hyvin on mies pitänyt pois sutturansa meidän elämästä, olemme saaneet olla niin rauhassa, ettei lasten ole koskaan tarvinnut pelätä että vieras ulkopuolinen naikkonen tulee meille meitä haukkumaan ja häiriköimään meitä. Mies sanoikin, että hänen sutturat on meille hyuonoa seuraa, eikä ole tuonut niitä meille puhutteluun.
      Tottakai miestäkin hävettää ja kaduttaa,e ttä vaihtoi lapsensa niihin sutturoihin, siksipä ei kehtaa mitään vaatiakkaan että toisi naikkoset meille syömään ja sotkemaan.

      Lapset ovat saaneet turvallisen ja ihanan lapsuuden, kun ei ole sutturat meillä olleet koskaan haukkumassa ja sotkemassa, ja ilmaseksi syömässä, miski miedän pitäisi heille ruokaa tarjota jotka perheemme rikkoi?

      Olemme niin etuoikeutetussa asemassa, kun mies ei ole tuonut sutturoita meille, kyllä minuakin hävettäisi, jos joku ventovieras ulkopuolinen naikkonen haukkuisi minun lapseni ja kohtelisi meitä kaltoin.

      Meillä on ihana suku, emme trvi vieraita ulkopuolisia ihmisiä elämäämme, miski pitäisi?

      Lapsetkin ovat loistavia, eivät olisi jos ulkkopuolinen ihminen olisi heitä kiusannut ja haukkunut, johan siinä romahtaa kuka tahnsa.
      Sanovatkin aina että olen maailman paras äiti, kun en koskaan antanut isän sutturoiden tulla heitä haukkumaan ja kiusaamaan. Mieshän tässä eniten menetti, lapsensa ja lastenlapsensa, mutta oma on vika, sitä saa mitä tilaa. Me ei välitetä hänen murheistaan, jokainen tekee polkunsa itse, ja hän valitsi sen väärän polun, missä ei läheisille ollut tilaa ja lapset ei merkinnyt isälle mitään. Nyt kärsii, mutta vika on yksin sutturoiden kun rikkoi perheemme.

      • kammonen

        No niin tulihan se sieltä.


      • Kuka puhuu sutturoista?

        Ja kaikki inkkarit kanootissa sulla...huh huh


      • fani,fani
        Kuka puhuu sutturoista? kirjoitti:

        Ja kaikki inkkarit kanootissa sulla...huh huh

        Seo se joka fanittaa omaa textiään. Se on fani itsellensä ja suuri sutturafani.
        Miski, ja miski se ei tee sutturoille faniklubia ja itselleen.


    • lapset ensin

      lapset tulee aina olla etusijalla. ja jos et pidä lapsista niin hae sellainen mies millä ei ole lapsia ja mikä haluaa myös asua erillään

    • Puoli isä

      jotenkin kuulostaa että sulla on ongelmia itsesi kanssa: mustasukkaisuutta, eristäytymistä ja muiden ihmisten syyttelyä. Et hyväksy muiden okeutta ihmissuhteisiin etkä pysty niitä itsekkään luomaan. Oma kokemukseni äiti/isäpuolista on se että he osallistuvat lapsipuoliensa elämään ja ottavat heidät osaksi omaa elämäänsä, ei tarvitse alkaa isäksi tai äidiksi, pelkkä setänä tai tätinä olo riittä.

    • jää yksinäiseksi

      Tämähän se "uusperheiden" ja uusien parisuhteiden ongelma onkin. Aikuiset eivät ymmärrä eikä siedä sitä, että toisella osapuolella voi olla edellisestä suhteesta lapsia. Nämä henkilöt ovat itsekkäitä koska eivät siedä toisen olemassaolevaa historiaa.
      Ei ihminen voi paeta omaa menneisyyttä eikä voi piilottaa omia lapsiaan. Epäkypsän aikuisen kanssa ei kannata aloittaa uutta parisuhdetta lainkaan.
      Jos ihminen ei pärjää oman tai toisen menneisyyden kanssa niin ei sitten pärjää myöskään uudessa tulevassa elämässään.
      Lapsista ei riitely ei osoita kypsyyttä. Miksi etsiä uutta parisuhdetta jos ei ymmärrä eikä siedä toisen menneisyyttä?

      • semmoinen juttu

        Jos puhut siitä parikymppisestä. Hänellä on aikaa vaikka mihin.


    • 0ll1

      Et ole suunnitellut yhteenmuuttoa ja haluat asua yksin?Mitä yhteistä tulevaisuutta ei siis voi tulla.0ll1

      • ,,,

        vain seksiä 20v. halua, niin kuin pikku ,,,hour a


      • sanonko mikä itse ol
        ,,, kirjoitti:

        vain seksiä 20v. halua, niin kuin pikku ,,,hour a

        No jos maailmassa ei olisi seksiä, ei olisi lapsiakaan. Tuskin ollaan horoja.


    • Jätä se

      Sika !

    • Lapsellinen

      Lyhyesti: teillä, tai pikemminkin sinulla heidän kanssaan, ei ole eikä noilla edellytyksillä pitäisikään olla yhteistä tulevaisuutta.

    • oot

      hirviö, joka ei halua lapsia

    • Mies minäkin

      Miksi sinä "naisenraakile" narahdit 4-kymppiseen "lapselliseen" mieheen?

    • Takitaki

      Olin 19v kun muutin pois kotoa, aloin seurustella 30v miehen kanssa, jonka kanssa muutin yhteen. Hänellä ei tosin ollut lapsia. Mutta nyt 27-vuotiaana minua kuvottaa pelkkä ajatuskin kyseisestä miehestä. Minä olin hänelle kuin jokin pokaali, jota esitellä ympäriinsä.

      Nyt tajuan varsin hyvin, että minulla oli itsenäisyysprosessi menossa, ja käytin miestä oljenkortena. Sitä kesti puoli vuotta, yhdessä asumista kuukauden, tavaroitakaan ei oltu purettu. Mies oli alkoholisti ja perverssi kaiken lisäksi. Ajattelin muutaman vuoden, että mitä ihmettä päässäni silloin liikkui, nyt ymmärrän, että ei se rakkautta ollut, vaan minun piti itsenäistyä. Mutta siitä oli helppo jatkaa omaan asuntoon.

      Yhdessä vaiheessa seurustelin 5 vuotta vanhemman kanssa, jolla oli silloin 7v tytär, joka asui miehen äidin (huoltajuus lapsen 18v. ikävuoteen asti) luona. Oli ihanaa, kun mies otti minut mukaan suhteeseen, ja sain tutustua lapseen ja olla hänen äitipuolensa. Annoin heille myös oman yhteisen aikansa. Seurustelin myös 4v vanhemman miehen kanssa, jolla oli 2v tytär. Siitä halusin pysyä erossa, koska en osaa olla pienten lasten kanssa. Mies toisaalta halusi minun tutustuvan häneen. Ongelmia tuli sitten ex-naisen ja miehen välille, koska minusta ei oltu puhuttu etukäteen, enkä itse tiennyt tästä. Hohhoijaa..

      20-vuotiaana, joka nyt olet, on elämä vielä edessä. 20-vuotias ei ole vielä aikuinen henkisesti. Itse tunsin olevani aikuinen vasta 22-vuotiaana, ja se on hyvin yksilökohtaista. Sinulla on itsenäistymisprosessi menossa, vanhempi mies on vetänyt puoleensa, koska hän vaikuttaa turvalliselta, elättäjältä, elämänkokemus tuntuu luotettavalta ja vakaalta. Isähahmo ottaa suojiinsa ja ohjaa elämässä. Se on ihan normaalia, mutta siihen vaiheeseen ei kuulu jäädä.

      Ongelmat tulevat mm. näissä:

      - Olette eläneet nuoruutenne aivan eri aikakausilla, teillä ei ole samankaltaisia kokemuksia, joista puhua ja joiden kautta tuntea yhteenkuuluvuutta.

      - Aikuistut suhteen aikana, ja silloin siihen on investoitu paljon aikaa, energiaa, rahaa, tunteita ja suunnitelmia, sekä haaveita.

      - Alat myöhemmin kaivata kokemuksia, jotka jäivät väliin nuorena. Se johtaa ulkopuolisiin suhteisiin ja särkyneisiin sydämiin, katkeriin tunteisiin.

      - Ikäännytte aivan eri tahtiin. Mies ei jaksa samaa menoa kuin sinä.

      - Miehellä on todennäköisesti paljon itselleen selvittämättömiä asioita, koska on ottanut puolet nuoremman naisen (ei ole sinut oman ikääntymisen kanssa, ja riski, että vaihtaa taas nuorempaan).

      - Riski, että olet hänelle pokaali, todiste siitä että hän on vielä menevä mies, kun sai noin nuoren naisen.

      - Haluat saada lapsia, mutta mies on jo ilmoittanut suhteen alussa ettei halua. Älä investoi suhteeseen, jossa osapuolilla on eri haaveet ja odotukset.

      - Alkuhuuma menee aina ohi, ja sitten näet todellisen ihmisen sen takana. Ei se ole mitään ihmeellistä ja erikoista, mutta voitkin alkaa tuntea inhoa toista kohtaan, etenkin kun huomaat todella vanhenemisen eriaikaisuuden.

      Oma suhtautumiseni lastensaantiin ikävaiheittain:

      19v - Hyi lapset
      22v - En usko että haluan lapsia
      24v - Olen varma etten halua lapsia
      25v - Ehkä haluan joskus lapsia
      27v - En edelleenkään pidä vaippaikäisistä, ja minua inhottaa koskea niihin. Hankin 90% todennäköisyydellä lapsia, mutta en todellakaan ole siihen vielä valmis.

      10 vuodessa tapahtuu mielettömästi asioita elämässä, etenkin 20-30-vuotiaana. Et voi tietää missä olet 10v päässä ja millainen ihminen olet. Itse olen nyt TÄYSIN eri ihminen, kuin 10v sitten.

      Nyt olen seurustellut sen oikean kanssa 3,5 vuotta, hän on minua melkein 2v nuorempi, haluamme molemmat todennäköisesti lapsia, mutta suhtaudumme siihen, että tulee jos tulee, mutta ei ainakaan vielä.. :) Meillä on myös yhteiset haaveet elämästä, rakastamme eläimiä, eikä meillä ole kiirettä minnekään.

      Kyllä sinäkin vielä löydät sen oman ikäisen kumppanin, jonka kanssa kaikki naksahtaa paikalleen.

    • ei toimii

      Minä nostan hattua miehelle/isälle,joka välittää lapsista ja antaa niille huomiota.Sinä 20vuotias(lapsi) valitat,että jäät ilman huomiota,kun lapset ovat isällään. Seurustele omanikäistesi kanssa,niin ei tartte naukua huomiosta ja lapsista,kerkeet kypsyä vielä itsekkin.Rakkaus ei katso ikää,mut ei toi taida toimia.Toinen elämää nähnyt.....ja toinen vielä kakara.Tsemppiä nyt kuitenkin.

    • hyi kakarat!

      Minusta miehen tulee unohtaa kaikki entinen elämä jos löytää arvoisensa naisen.
      Oli se sitten kuka tahansa, kunhan on kaunis ja hoikka ja ei lapsia.
      Mies on kuitenkin luomakunnan kruunu, joka ei halua itselleen riippakiviä. Uusikko voi tarjoita ihanan elämän, kun mies on kokeillut perhe elämää, ja eihän se sovellu kaikille.
      En usko että kukaan haluaa vapaa ehtoisesti kasvattaa kenenkään pentuja.

    • nainen.20v

      Lisään vielä, että en tiennyt miehen lapsista kun alettiin seurustelemaan. Hän sanoi olevansa kolmekymppinen lapseton mies.
      Kun sain totuuden selville, oli jo liian myöhäistä, koska olin rakastunut. Vaikka hän ei enää ollutkaan unelmien mies, koska oli isä, halusin silti jatkaa.

      Ja itse asun vanhempien luona, kokoajan suunnittelen omaa asuntoa, mutta rahatilanne ei ole tarpeeksi hyvä siihen..

      • lupinae

        Tuota noin... Jos mies valehtelee jo tutustumisvaiheessa a) lapsista, b) iästään, haluatko todella olla sellaisen miehen kanssa?

        Minä miettisin hyvin hartaasti mistä muusta mies on valehdellut tai tulee valehtelemaan... Oletko edes ainoa nainen jota hän pyörittää?

        Jos olisin itse 40-vuotias perheenisä, minulle 20-vuotias nainen olisi ensisijaisesti sänkykumppani, ei varteenotettava elämänkumppani, etenkin kun mies on sanonut ettei halua lisää lapsia.

        Terveisin, nainen 30v


      • napanura

        Sinä saat tehdä mitä sinä itse haluat. Tuskin täältä paljon kunnollisia vastauksia saat. Aika näyttää.Tsemppiä.


      • HHUHUH

        HAAHJHAAAHAHJHAA... Pärekoppa hei. Ei tullut sinne harakanpesään edes hituajatusta, että yleensä ja pääsääntöisesti tuon ikäisillä miehillä ja naisilla on pääsääntöisesti lapsia. Harvalle ei ole. Olet todella tyhmä, TYHMÄ.


    • VAKI AND CÄCI

      joooooooooooo määäääääääääää runkkaan sanoo ympäristö, enkä aio sekaantua naineiden ja naimatta jääneiden elämään, se on parasta lastensa kanssa hoidella ITSE KUKIN KUN ON NAIIMISIIIISSA

    • "Lapsellinen mies"

      Neuvoisin miestäsi jättämään sinut.

    • MANU HALU KALU

      PANE HETI ASIANASI MISSÄ OLISI OSOITTEENI NAIMAHALUISENA ... KIRJOITTELE

    • Jeesuksen sotilas

      Voi rähmä tätä aikaa, perheet hajotetaan,,ja lapset kärsivät,,,tämä aika on minä,minä,,minä,,ja pelkää seksiä,,tosi rakkaudesta ei ole tietoakaan,,

    • lölölölöl

      lol, ei teillä ole mitään mahdollisuuksia. Et voi vaatia miestäsi valitsemaan sinun tai lastensa välillä. Lapset ovat osa häntä ja hänen elämäänsä. Olet liian lapsi vielä hallitaksesi tuollaista vakavaa suhdetta. Luovu miehestä ja kasva vapaana vielä muutama vuosi.

    • on kuule näissä ali arvostettu lasten saatua mailmassa osansa perheissä ...

    • nyt runcca jag

      Ihminen aloittaa tietyssä iässä viimein tai on sammuneena naimisen alkeet ja jatkaa niin ---- tapauksesi silmälläpitäen seurustelusi on huomattu, uskovaisten keskusteluisssa koulukiusaamisen tyyppisenä, mutta jatka vaikka dildolla, yleisö olisi koostuneena paremmankin perheen pojista ... sanoisi Onanin tapaan viihdettä

    • ......

      Kasva aluksi itse aikuiseksi. Olet kuin lapsi.

    • E I !

      Ei ole.

    • kukkistantta

      Et taida vielä olla itsekään kunnolla aikuinen, jos olet mustasukkainen miehen lapsilleen osoittamasta huomiosta.

      Tietenkin lasten pitää olla miehellesi se tärkein asia. Lapset eivät tule toimeen ilman aikuisen hoivaa ja huomiota, sinun luulisi tulevan. Ja jollet tule, olet vapaa etsimään aikuista muualta - miehesi lapset eivät ole, he ovat mieheesi sidottuja.

      Olet kohdannut kunnollisen miehen, toivottavasti hän löytää elämäänsä kypsän aikuisen naisen. Jatka sinä sen sijaan parisuhteen opettelua jonkun kanssasi samassa tilanteessa olevan pojanklopin kanssa.

    • xd2222

      paksu lompakko ja pikku lutka kinuaa ja sitten valittaa kun on lapsia eikä kerkee aina antaa tikkaria ja rahaa XD

      • suksi kuuseen

        Mikä ite oot. Huorapukki tai horo. Tekeekö hyvää.


    • isä

      Ei ole tulevaisuutta. Hyväksyt joko koko paketin tai et mitään. Olisin pienten lasten isänä samanlainen, lapset tarvitsevat isää, äiti heillä ilmeisesti on, joten? Joko teet itsesi ystäväksi lapsille, jolloin miesystäväsi rakastaa sinua enemmän, tai poistut vaivihkaa kuvioista. Asenteesi pilaa lasten ilon isän kanssa

    • Saibu saibu

      Kannattaapi puhkasta silimät. Persesilimä sulla on oletettavasti jo puhkastu?

    • 3. lapsen isä

      Onkohan sulla nyt kaikki kynät penaalissa vai muumit laakossa? Jossain vaiheessa ne miehen lapset tulevat kuvioihin mukaan, ne lapset ovat miehesi elämää!

      Olen itse aikoinaan avioitunut yksinhuoltaja (ei todellisuudessa mikään yksinhuoltaja, isä hoiti elarit ja yhteishuoltajuus..) äidin kanssa, jolla oli yksi lapsi. Otin kyllä tämän tosiasiana, että tuo lapsi on sitten mukana elämässämme. Ja niin sitten olikin ja on edelleen, vaikka on täysi-ikäinen.

      Meillä on myös yhteisiä lapsia, mutta kaikki lapset ovat kokonaisia, meidän perheessä ei ole koskaan ollut mitään puolikkaita. Ja jos jonnekin ulkomaille on matkustettu, niin kaikki ovat olleet tasapuolisesti mukana matkalla, ketään ei ole jätetty matkasta pois, että ei muka kuuluisi joukkoon. Minua oikein riepoi sisimmässäni, kun joku tuttava kysyi, että tuleeko myös vaimoni lapsi mukaan matkallemme, vastasin, että tottakai tulee, miksi ei tulisi.

      Joten kasvahan aikuiseksi sinäkin!

      • hieno mies

        Hienoa 3.lapsen isä. Teidän perheessä on kaikki hyvin. Ihanaa kun mieskin vastaa tälla palstalla ja antaa arvon lapsille ja vaimolle. Ei ole meidän,teidän ja yhteisiä. kaikki ovat lapsia ja teidän.


    • mitäs oot sen kaa

      Kyllä se vaan niin on elämässä että kunnon isä pistää lapset AINA kaiken edelle.Naisystävä voi olla rakas ja tärkeä,mutta lapset ovat tärkeämpiä.Ja kun ne rakkaat lapset sitten tulevat käymään,niin kyllä heidän kanssaan sitten vietetään aikaa ja huomiodaan heitä.Siinä voi jäädä naisystävä ilman huomiota joskus jopa kokonaan,kun lapset nauttivat huomion keskipisteenä olemisesta.Olet potentiaalinen pahan äitipuolen alku.Lopeta suhde ja etsi mies jolla ei ole lapsia.Aamen.

      • aatteppa ite...

        Sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa...Hyväksy kumppanisi lapset ja anna heille huomiota ja ymmärrä että lapset ovat osa hänen elämäänsä ja samalla myös osa sinun elämääsi.Tai...Jos et pysty,jätä kumppanisi ja etsi mies,jolla ei ole lapsia.Teeskennelläkään ei kannata.Minä ainakin sanon suoraan,että en jaksa toisten lapsia.Vain omiani.Ja heidän isänsä kanssa olen naimisissa.


      • older men
        aatteppa ite... kirjoitti:

        Sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa...Hyväksy kumppanisi lapset ja anna heille huomiota ja ymmärrä että lapset ovat osa hänen elämäänsä ja samalla myös osa sinun elämääsi.Tai...Jos et pysty,jätä kumppanisi ja etsi mies,jolla ei ole lapsia.Teeskennelläkään ei kannata.Minä ainakin sanon suoraan,että en jaksa toisten lapsia.Vain omiani.Ja heidän isänsä kanssa olen naimisissa.

        Minkä ikäinen miesystävä sulla oikein on ,jos sillä on monta lasta jo nyt?Kenties sua tosi monta vuotta vanhempi?Etsi ikäisesi mies!!!Vai väitätkö että parikymppisellä on jo monta lasta.Epäilen...


    • Funtsi tarkkaan

      Voi voi, onpa hankala tilanne. Olisi todella ikävää lapsille jos eivät sinun takiasi saisi viettää tarpeeksi aikaa isänsä kanssa.
      Jos olet heidän isänsä elämänkumppani, olisi parasta jos voisitte elää myös kaikki yhdessä.

      Lapset ovat kuitenkin kaikkein tärkeimmät joten sinunkin on ajateltavaa heidän parastaan. Suhteenne miehen kanssa voi olla korkeintaan puolinainen jos et halua tutustua hänen lapsiinsa. Haluatteko todella sellaisen suhteen? 20 vuoden ikäero on myöskin huomattava.

    • Monen mummu

      Etsi itsellesi mies, jolla ei ole lapsia. Jos mies ryhtyy vakiintuneeseen suhteeseen kanssasi, hänen lapsensa joutuvat kärsimään. Mies ja lapset ovat kimppa. Jos se ei sinulle käy, anna olla. Jos jatkat, teet vain monta ihmistä onnettomaksi, itsesi mukaan luettuna.

    • kulkuri

      rupeet sitten vasta seurusteleen kun ne lapset on aikuisia ihan hullua seurustella kun ei lapset kiinnosta.. itsellä vähän samanlainen juttu jos naisella on eläimiä esim. koira kierrän kaukaa sellaiset naiset kun itseäni ei oikein nyt eläimet kiinnosta hyvin äkkiä käy niin että taluttelet niitä tuolla ulkona aamuin illoin..muuten en ole niitä vastaan mutta niille eiole aikaa ja sitäpaitsi niilä naisilla joilla on eläimiä ovat epä siistiä ja kämpät myös.et jos lapset ei kiinnosta ei pitäis kyllä alun perin alkaa seurustella takuuvarmasti tulee ongelmia.

    • diplomaatti

      Pidä oma asuntosi ja katsele rauhassa tilannetta. Kiirettä ei varmasti ole mihinkään. Tuossa iässä suhteita tulee ja menee. Jos tämä on pysyvää, voitte varmasti yhdessä miettiä parasta ratkaisua kaikkien kannalta.

    • varaiskä edelleenkin

      Hei, nuori ! Menin n 40 vuotiaana naimisiinkin lesken kanssa jolla 2 lasta, toinen 8 ja toinen 17v. Nuoremmasta on tullut edelleen kuin oma tytär , nyt 29 v.; se on asennekysymys.
      Lapset on rikkaus mutta ei kaikki halua lainkaan ja 20 vuotiaana ei tiedä mitä 10 v kuluttua toivoo. Mutta yli 5 v ikäero on aivan liikaa; teillä on ihan eri kehitysvaiheet
      aina menossa; suhde ei toimi pitkän päälle senkää vuoksi joten hae vain ikäluokkaasi vastaavaa seuraa. Jos näet nyt menisi mutta ei myöhemmin..
      Kaikkea hyvää sulle ! Terv 60 v mies, paljon nähnyt ja kokenut.

    • osansa orja

      Olis varmaan paras kun et olisi tunkemassa perheelisen miehen elämään olet tunkeilija ja välistä vetäjä.Hanki oma elämä kun et tule lastenkanssa toimeen,niin elä vie lapsilta isää,nautit vain kermat päältä ja ryöstät vielä aikaa heiltä.Olisi hyvä ajatella asiaa miltä tuntuisi itesä jos olisit lapsi ja joku lainaa isän hellyyden ja ajan.

    • vaihda nuorempaan

      Mikäs siinä jos haluat olla omassa asunnossa. Mutta muista, että tulee lomia, juhla-aikoja ja kesälomia, lasten isä haluaa olla lastensa kanssa täysipainoisesti.
      Lapsilla ei ole muuta oikeaa isää. Yksikään nuori pimatsu ei siinä tapauksessa merkitse mitään. Ehkä sun kannattaa pitää ovet avoimina vielä sinun kanssasi tasavertaisiin parisuhteisiin, eikä tällaiseen selvästi epäsuhtaiseen suhteeseen, jossa
      mies on vanhempi ja selvästi henkisesti eri tasolla.

    • Syyssää

      Kannattaa varmaan vaihtaa miestä. Jos et siedä miehesi lapsia, sanoisin että suhteenne on tuhoon tuomittu.
      Et voi olla niin lapsellinen ja itsekäs, että pistät miehesi valitsemaan sinun ja omien lastensa välillä. Kukaan tervejärkinen aikuinen ei hylkää omia lapsiaan uuden parisuhteen takia, se on joko koko paketti tai sitten ei mitään.
      Olet vielä niin nuori, että ehkäpä kannattaa katsella miehiä, joilla ei vielä ole lapsia ja perustaa sitten se oma pikku-perhe jossain vaiheessa elämää.

    • HHUHUH

      Voi pientä pikkubimboa. Mitähän jos olisit vampannut sitten vapaan 20 vuotiaan nuoren miehen, etkä eronutta (vai lieneekö vielä naimisissakin) miestä, jolla on lapsia. Toivottavasti se tyhmä tossukka tajuaa, minkälaisen tyhjäpään kanssa meinaa seukata. Olet tyhmä kakara. Oikea bimbopjen bimbo. Sinunlaisista sutturoista ei voi muuta sanoa. Mene äitisi ja isisi helmoihin kasvamaan, äläkä yritä leikkiä aikuista. Vitu* horrotstu

    • kohtalon tie

      Jos ei siedä lapsia niin kannattaa pysyä lapsettomana. Jos et siedä uuden kumppanisi lapsia niin miksi jatkat suhdetta? Etsi lapsetonta (steriloitua) kumppania.
      Miksi odotat, että uusi kumppanisi sietää sinun lapsia (jos sinulla on)?
      Muista sitten kun joudut vanhainkotiin (laitoshoitoon) ettei sinua juuri kukaan käy enää katsomassa. Tee testamenttisi ajoissa jos olet ehtinyt kerätä varallisuutta ja muuta omaisuutta koska sinulla ei ole omia perillisiä kun olet lapsia sietämätön.
      Jos olet hankkinut omia lapsia erehdyksessä niin muista se mahdollisuus, että he eivät siedä sinua vanhemmakseen.

      • aikka vaikka

        Voi, voi. Mitä inhottavia kirjoituksia kakskymppiselle. Hänellä on aikaa ajatella tulevaisuutta, lapsentekoa yms.

        Imeisesti opiskelu on vielä etusijalla. Jos rakastaa niin rakastaa miestä. Minkäs sille voi.
        Noin nuorena se rakkauskin voi haihtua savuna ilmaan kun kohtaa elämän todellisuuden.
        Mitä ennemmin sen kokee sen parempi.


    • ....................

      kuulostaa siltä, ettette ole puhuneet miehen kanssa siitä mitä suhteelta haluatte. Parempi kun lähdet lompsimaan. molemmille. mieti ite. kumpi pitäis valita. sut vai lapset?

    • Olet lapsi vielä itsekin, joten se selittää asian. Ei kumppanisi voi lapsiaan hylätä . Keskustele asiasta, muuten on lopputili odottamassa

    • sairas on

      Kyllä tämmöiset naikkoset estää miestä tapaamasta ja olemasta omien lasten kanssa. Toivoa vaan sopii, että mies tajuaa miten ketku uusio voi olla, eikä anna katkeran naisen vaikuttaa omaan elämään. Huomaa kyllä kirjoitustyylistä että naisella on paha olla, ja epätoivoinen ja katkera on. Ei normaali ihminen lapsista noin puhu. Sairas pitää olla.

    • Joona Ripatti

      Ei olisi tulevaisuutta ainakaan minun kanssani! Todennäköisesti olet itsekeskeinen narsisti, joka luulee, että kaikki asiat pyörivät reikäsi ympärillä... saat valita kumman reiän... :)

      Mielestäni ihmisen, joka pyrkii toisen seurustelukumppaniksi tai puolisoksi, pitää hyväksyä myös hänen lapsensa ja menneisyytensä. Näin itse menettelisin miehenä. Jos tulevaksi puolisokseni olisi pyrkimässä aloittajan kaltainen ihminen, valitsisin ilman muuta lapsieni hyvinvoinnin ja etsisin uuden ihmisen rinnalleni, joka pystyy ymmärtämään tilanteen. Jos hänellä olisi vielä lapsia itsellään, aina parempi.

      Kehotan aiheen aloittajaa lopettamaan suhteen hyvissä ajoin, ettei kenellekkään suhteen jatkumisesta syntyisi traumoja, reaaliteetit puhuvat kuitenkin suhteenne onnistumista vastaan.

      • tumpeloa

        Jos mies on yhtäkeskenkasvunen 40 , ei älyä mithän. Jääkin lapseksi. Laps on terve kun leikkii. Leikkikehään vaan kaikki neljä. Just joo blaab blaa ja tanttaraa. Ihan jonninjoutavaa. Eiköhän täyikäiset tiedä mitä itte tekevät. Humpsuti, hums


      • HHUHUH
        tumpeloa kirjoitti:

        Jos mies on yhtäkeskenkasvunen 40 , ei älyä mithän. Jääkin lapseksi. Laps on terve kun leikkii. Leikkikehään vaan kaikki neljä. Just joo blaab blaa ja tanttaraa. Ihan jonninjoutavaa. Eiköhän täyikäiset tiedä mitä itte tekevät. Humpsuti, hums

        "Eiköhän täysi-ikäiset tiedä mitä tekee" No paskalandian lain mukaan 18 vee on tyäysi-ikäinen, mutta valitettavan usein totuus on se, että täysi-ikäisyyden raja pitäisi nostaa 35 vuoteen. Niin typeriä kakaroita täällä inisee. Mikä tupo alpoittajahoratsu 20 vee on? Täysi kakara, jolla ei ole elämästä mitään tietoa eikä kokemusta. Pikkulikka hakee itselleen isähahmoa ja rahoittajaa. Ei senkään pilllllu kauaa tuoreena pysy, ja varma tulevaisuus on se, että tuo pikkupimu lähtee nuorempien perään. Tyhmähän se on. Kyllä jokainen normaali-ihminen täjuaa sen, että jos on 40 v eronnut (oli sitten mies tai nainen) niin satavarmasti on lapsiakin siunaantunut. Ei tuolla aloittajabimbolla ole se yläpää terävimpää tasoa, et voi sinäkään sitä kieltää


    • Huara

      Hanki itsellesi naru ja ripusta itsesi kuivumaan siihen jos noin paljon ahdistaa.

    • äly hoi älä jätä

      Lapset ovat aina etusijalla, vaikka oletkin itsekeskeinen lapsia vihaava yksin kuoleva ihminen niin sun ei tarttee miestä muuttaa sellaiseksi.

    • lapseton lapsettomal

      Jos sulla on ikää vain tuo 20v, VAIHDA ihmeessä se eronnyt ukko vapaaseen, oman ikäiseesi ja LAPSETTOMAAN!

      Älä hukkaa elämääsi, miehiä on maailma täysi. Jos et lähde nyt, kadut sitä vielä parin vuoden päästä, jolloin ote ehkä itse raskaana ja nalkissa uusperhehelvettiin...

      • Joo tolkkua nyt

        Siis ei yhteinen lapsi tarkoita, että olis pakko jäädä uusperheeseen tai yhteiseen asuntoon. Sitten on vaan hankala, kun pitää hoitaa yhteisen lapsen takia asioita miehen kanssa erottua. Jotkut miehet alkaa myös tapella huoltajuudesta, lapsen asumisesta yms. Eikä kannata tehdä yhteistä lasta, jos ei ollenkaan usko yhteiseen tulevaisuuteen. Uudet lapset on yleensä B-luokan ihmisiä miehen silmissä, eivätkä saa samanlaista elatusta kuin ensimmäisen liiton lapset.


    • kokemus numero jotai

      Ei tule onnistumaan. Oot nuori ja älä vaan tee sitä virhettä että muutat yhteen asumaan. Itselläni on lapsia ja miehellä jonka kanssa seurustelin oli myös lapsia. Ja sittenkään ei onnistunut.... Eli kun miehen lapset olivat hänen luonaan niin minun ois pitänyt kohdella heitä kuin jotain prinsessoja. Ja minun lapset olivat silloin ihan "nurkkaan heitettävää" tavaraa eli minun lapsia mies kohteli törkeästi ja omiaan vaan hellitteli ja vahti että miten heille puhutaan jne jne.
      Kun otin asian joskus puheeksi että törkeää käyttäytyä noin kun hänen omat lapset oli täysiä muumioita, jotka ei puhuneet muille kuin isälleen ja omat lapseni ihan tavallisia kilttejä lapsia...niin miks piti alkaa erottelemaan heitä sitten noin.
      Niinhän siinä kävi, että jo puolessa vuodessa aloin todella ahdistua hänen lastensa läsnäolosta (omani ei aina olleet mukanani) .. emme asuneet yhdessä mutta jostain syystä lapset alkoivat yhä useampana viikonloppuna olla isällään ja silloin olin vain siivooja ja ruuanlaittaja ja valituksen kuuntelija.
      Lopulta sanoin miehelle että kun hän ei osaa käyttäytyä minun lapsia kohtaan kunnolla niin ei minunkaan tarvii ja aina kun lapset tulivat isälleen en mennyt hänen luokseen ja ah sitä vapauden tunnetta... ja tässä vaiheessa tajusinkin ettei jutusta tuu mitään... Ja mikä onni etten suostunut yhteenmuuttoon.. se ois ollut kamalaa niin minulle kuin lapsillenikin. Eli katso rauhassa ja jos sinua ahdistaa kovin niin lopeta koko juttu koska ne lapset tulevat olemaan AINA osa miehen elämää...... Tsemppiä.

    • kasva aikuiseksi

      Olet jo hävinnyt tuon kisan lapsia vastaan, sinuna korjaisin tyylikkäästi luuni ja jatkaisin eteenpäin. 11. käsky; älä kiduta toisten lapsia olemassaolollasi.

    • surkimu

      Ei ole tulevaisuutta suhteellanne. Älä missään tapauksessa muuta hänen luokseen sitten olet kyllä vankilassa.

      Mies haluaa vain sinusta lastenhoitajan. Älä alistu sellaiseen.

      On maailmassa muitakin miehiä. Itse en ottaisi sellaista miestä jolla on kakarat, inhoan muutenkin lapsia.

      • itsekin isä

        20 vuotias tyttö varmasti löytää lapsettomiakin miehiä. Miksi piinaat itseäsi olemalla suhteessa, josta ei varmasti tule mitään tuolla asenteella. Jos miesystäväsi on täyspäinen, hän ei varmasti ala "piilottelemaan" lastaan sinulta. Hanki mies,jolla ei ole lapsia.PISTE.


    • ........

      Voi käydä niinkin, kun ja jos suhteenne vakiintuu, että alat pitämäänkin noista lapsista. Ne kuuluvat oleellisesti miehen elämään ja jos ei pysty ottamaan koko pakettia niin siitä seuraa vain jatkuvaa mustasukkaisuutta, ahdistusta ja konfliktia.

      Ehkä voisist ajatella että saat muutaman mukulan kaupan päälle. Mutta ei heitä voi poiskaan heittää. Ovat miehelle kuitenkin tärkeysjärjestyksessä ensimmäiset.

      Kun olet noin nuori niin itse katselisin muita miehiä ja hyväksyisin tosiasiat. 20 vuotiaana on aika vaikeaa ruveta äitipuoleksi kahdelle lapselle, kun oma elämäkin on aika alussa.

      Sitten on vielä se ex vaimo jne sukulaiset sieltä puolelta jne. Miettisin kyllä monta kertaa. Vaikka mies huomiokin sinut joudut kuitenkin jakamaan hänet lasten kanssa.
      Niin se vain on. Joko siihen suostuu tai sitten ei. Mutta väistämättä ovat osa hänen elämäänsä ja perhettään joten joko mies lapsilla mutta ilmankaan et häntä saa.

      • ;oejem kkölwker

        Voi kuule, kyllä sellaisia ukkoja on, jotka hylkää lapsensa nuoren tyttöystävän takia. Eli alapää vie voiton yläpäästä ja sydämestä. Sitten on helppo laittaa homma tyttiksen syyksi ja välttää itse kaikki vastuu... "äitipuoli ei hyväksynyt lapsiani" jadda jadda. Kun on itse juossut munansa perässä ties mihin. Harvemmin ne uudetkaan parisuhteet platonisia on.


    • EIKUULUSULLE

      Aika epäreilua jos sä ajattelet heti noin!!!!! MÄ OON AINA SANONU ETTÄ KAIKKI ÄITIPUOLET ON PAHOJA!!!! >:ddd

    • EIKUULUSULLE

      ja MÄ OON LAPSI!!!!!! OON 10 eli lapsi! ja älä hauku lapsia kakaroiksi kun itse oot tyhmä aikuinen lapset on parhaita ja aikuiset tyh,iä apinoita!!!!!!! MIETTIKÄÄ KUMMAT ON VIISAAMPIA TE VAI ME!!!!! HAISTAA PASKA

    • Todentaja

      Sinulle "nainen.20v"
      Olet juurikin tätä yleistyvää uusavutonta naistyyppiä, jolla ei luonnistu juuri mikään muu kuin itsesi meikkaus ja peilaus. Olet siis itse henkisesti sen verran lapsen tasolla, ettet kykene ajattelemaan/suhtautumaan miehesi lapsiin kypsän aikuismaisesti ja olemaan heille vanhempi.
      Toivottavasti kypsyt henkisesti vielä, ettei miehesi tunne lyöneensä kättään totaalisesti paskaan.

    • en minäkään

      Itse olen seurustellut miehen kanssa nyt 2kk, jolla on ikävä kyllä lapsia ja erittäin häirikkö exä. Olen yrittänyt olla taustalla, ja olla kohtaamatta tätä häirikkö exää, lapset olen tavannut ja samaa sarjaa äitinsä kanssa, joten ei mitään intressejä alkaa äitipuoleksi ja vastuulliseksi aikuiseksi. Vaikka eihän heidän kavatus minulle kuulu mutta voisin vähän ohjata ja normalisoida heitä, mutta taidan jättää... kasvakoot kieroon.
      Muuta pian meihen taloon jota alamme remontoimaan, ettei jää exän käden jälki niin näkyviin... on kiva nähdä miten eukko reagoi kun muutan taloon ja sisustus menee uusiksi, lasten huoneetkin ikävä kyllä saneeraan omilleni heidän mielen mukaan.
      En mitenkään kaipaa äitipuolen päiviä, kun on omat ihanat tyttäret tässä mun päiviä piristämässä.

      • jaksaa jaksaa jaksaa

        Ihanko totta. Lepsunlässy jaksaa painaa ainaa vaan.


    • onnistuu se...

      Hei! Täällä on vastaavanlainen suhde. Itsellä erityislapsi ja miehellä 4 lasta joka toinen viikonloppu. Molemmilla omat asunnot. Annan täysin miehelleni tilaa olla lasten kanssa ja sen ajan käytän itseeni ja omaan lapseeni. Tämä on järjestely joka sopii meille molemmille. Keskustelemme näistä asioista ja ilmaisemme toiveemme, kunnioitamme niitä ja etsimme kompromisseja. Nautimme kuitenkin toistemme seurasta ja kahdestaan olo on muutenkin kortilla, joten tämä elämäntyyli sopii meille molemmille. Kummatkaan eivät halua enempää lapsia, vaan nimenomaan keskittyä olemassa oleviin. Kun lapset ovat tarpeeksi isoja ja eivät vaadi enää sillä tavalla, niin voi olla aihetta keskustella saman katon alla asumisesta. Mutta nyt tällä hetkellä tämä on ollut mitä täydellisin ratkaisu molemmille. Onnea ja puhukaa asioista.

      • Niin minäkin

        Jess, tästä tykkään, oikeasti viisas ratkaisu, joka antaa tilaa aidollle rakkaudelle.
        Onnea teille :)


    • Lapset nr.1

      Mä en vois elää ihmisen kanssa päivääkään, joka ajattelis mun lapsista noin ja olis noin lapsellisen mustasukkainen niistä. Lapsen on vanhemmalla aina se ykkösjuttu ja niin pitää ollakin. Jos sä pentu haluat elää miehen kanssa jolla on lapsia, niin sä kuulut silloin perheeseen yhtälailla kuin lapsetkin. Ihme ukko että sietää tollasta itsekeskeistä kakaraa, jos on fiksu, heittää sut pellolle...

    • nyksinkku

      Sä oot tosi nuori vielä.Mun neuvo entisenä uusperheen äitipuolena,siivoojana yms. on,että etsi itselles mies,jolla ei ola lapsia ja sitä ennen nauti kunnolla elämästä sinkkuna.Millään et pääse lasten ja isän väliin,eikä ole tarkoituskaan mutta jos otat miehen,jolla lapsia niin sun täytyy kasvaa ja opetaélla niiden lastenkin kanssa olemaan.Vai miten olet ajatellut järkätä vaikka tulevan viiden vuoden lomat yms.ilman lapsia?

    • Liian pieni kakara

      Joo siis jos perheenisä ottaa noin nuoren tyttiksen, niin sehän on vaan sitten sen lapsijoukon jatkona. Sen ikänen ei vielä esim. elätä itseään eikä osaa mitään taloudenpitoa jne. Ainut ero sitten on, että tää tyttis-lapsi nukkuu isin vieressä ;). Muuten voi leikkiä muiden lasten kanssa, niin isä hoitaa kotia ja toimeentuloa.

      • 989898

        Sinä oot liian vanha siihen . Jätetty akka. Kuka sinua hupsua huolii.


      • .........
        989898 kirjoitti:

        Sinä oot liian vanha siihen . Jätetty akka. Kuka sinua hupsua huolii.

        Olipa vanha tai nuori niin hänen on syytä hyväksyä miehen/puolison lapset perheenjäseniksi tai sit on parempi jatkaa matkaa(meillä joka ei hyväksy mun lapsia pistetään kierrätykseen/ulkoistetaan).


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe