Kirjeeni Tv-hallintokeskukseen

V1ttuuntunut

Hei!

Minua ärsyttää suunnattomasta tv-lupamaksut ja halusin myös teidän olevan tietoisia asiasta.

Olen 19-vuotias, olen vakituisessa työsuhteessa oleva nuori mies. En tupakoi, en käytä alkoholia enkä myöskään käytä lääkkeitä tai huumeita. Olen aina maksanut veroa, eikä yksikään lasku ole jäänyt maksamatta.

Menen armeijaan tammikuussa ja aion palvella maatani puolustusvoimissa, niin pitkään, kuin palveluksiani tarvitaan siellä.

Miksi minun pitisi maksaa tv-lupaa?

Avopuolisoni kanssa emme katso tai kuuntele TV1:ta, TV2:ta, YLE Teemaa, YLE Radiota, YLE Radio Suomea, YLEXiä, FST:tä enkä YLEQ:ta.

Itse asiassa en kuuntele radiota ollenkaan enkä katso telvisiota.

Avovaimoni katsoo ajoittain Salatut elämät televisosta, mutta minusta tv-luvan maksaminen sen takia on aivan liikaa.

Äitini joka asuu Iisalmessa, maksaa tv-lupaa, isäni joka asuu Kajaanissa maksaa tv-lupaa, avovaimoni vanhemmat jotka asuavat Vaaraslahdessa maksavat tv-lupaa, he katsovat televisiota sekä kuuntelevat radiota, mutta miksi minun ja avovaimoni pitäsi maksaa tv-lupaa koska me emme katso sitä?

Tässä luettuani kaiken tv-maksuhallinon internet sivuilta, on mielipiteeni vain vahvistunut. Minä en tarvitse teidän palveluita enkä aio myöskään maksaa niistä, koska en käytä MITÄÄN TV1:den, TV2:den, YLE Teeman, YLE Radion, YLE Radio Suomen, YLEXin, FST:teen enkä YLEQ:n tarjoamaa informaatiota.

Tämän takia kysynkin, voiko YLE:n poistaa televisiostani ja radiostani?

Voin mielelläni maksaa sen 10% valtion televisio- ja radiorahastoon, koska avovaimoni katsoo AJOITTAIN Salatut elämät.

Toivon pikaista yhteydenottoa ja selvyyttä asiaan. Syys terveisin: £#"@# @£$"#¤!

Ps: Emme ole saaneet yhtään kampanjakirjettä. Myöskään lisätieto, esitteitä eikä muutakaan ennakkoilmoitusta emme saaneet, kun tarkastajanne kävi ovellamme, VAIKKA tarkastajanne lapussa luki, että allekirjoitteelle on annettu esitteet ja lisätietoa. Myöskään emme saaneet selvyyttä tähän asiaan.

7

1806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkastaja

Et sä maksa sitä ylen ohjelmista vaan siitä ilosta, että sulla on vastaanotin. Eikä silläkään ole väliä katotko sä mitään siitä vai et, kunhan sun on mahdollista vastaanottaa lähetyksiä.
      Joten, pistäs poika perkele vaan maksaen se!!!

• Dean

...vaan, niillä maksurahoillahan katetaan Ylen ym. edellämainittujen tahojen kulut. "TV-maksut kerätään valtion televisio- ja radiorahastoon ja niillä katetaan lähes 90 prosenttia Yleisradio Oy:n toiminnan kustannuksista."

Mainostv:t (MTV3 ja Nelonen) hankkivat rahansa muilla tavoin. Jos me haluamme katsoa näitä kahta kanavaa, miksi helvetissä meidän pitää maksaa siitä Ylelle???

Eikö olisi järkevintä että jokainen saisi itse valita kanavansa, tuon, tuon ja tuon haluan tv:stäni näkyvän. Jokaisesta voisi vaikka maksaa tietyn summan jos nyt kerran jotain täytyy kuitenkin maksaa. Ne jotka katsovat Yleä, maksavat siitä. Ne jotka katsovat mainoskanavia, maksavat niistä. Hei helou, on tämä ihmiskunta keksinyt monimutkaisempiakin systeemeitä. Tähän ei tarvita ydinfyysikoita eikä matematiikkaguruja. Ei luulisi olevan vaikeaa. Itse asiassa, tästä tv-maksuasiastakin on yritetty tehdä niin hitsin yksinkertainen että loppujen lopuksi siitä on tullutkin vähän liian vaikea ja iso asia hallita.

• minä vaan

vedä vittu päähän ja pakene vuorille...

• tarkastaja
        Dean kirjoitti:

...vaan, niillä maksurahoillahan katetaan Ylen ym. edellämainittujen tahojen kulut. "TV-maksut kerätään valtion televisio- ja radiorahastoon ja niillä katetaan lähes 90 prosenttia Yleisradio Oy:n toiminnan kustannuksista."

Mainostv:t (MTV3 ja Nelonen) hankkivat rahansa muilla tavoin. Jos me haluamme katsoa näitä kahta kanavaa, miksi helvetissä meidän pitää maksaa siitä Ylelle???

Eikö olisi järkevintä että jokainen saisi itse valita kanavansa, tuon, tuon ja tuon haluan tv:stäni näkyvän. Jokaisesta voisi vaikka maksaa tietyn summan jos nyt kerran jotain täytyy kuitenkin maksaa. Ne jotka katsovat Yleä, maksavat siitä. Ne jotka katsovat mainoskanavia, maksavat niistä. Hei helou, on tämä ihmiskunta keksinyt monimutkaisempiakin systeemeitä. Tähän ei tarvita ydinfyysikoita eikä matematiikkaguruja. Ei luulisi olevan vaikeaa. Itse asiassa, tästä tv-maksuasiastakin on yritetty tehdä niin hitsin yksinkertainen että loppujen lopuksi siitä on tullutkin vähän liian vaikea ja iso asia hallita.

Tottahan toi on mitä sä sanot, mutta ei kuulu tähän! Luvan sä maksat siitä ilosta, että sulla on vastaanottoon kykenevä tv, sillä ei ole väliä käytätkö sä sitä vai et! Ja rahat tosiaan menee Ylelle tosta. Eikö ole nerokas järjestelmä? Vähän sama kuin jos sun olisi pakko maksaa nettilupa sen takia, että sun tietokoneesi voidaan kytkeä nettiin. Rahat voisi mennä sitten vaikka Soneralle.

• verkkoman

En itsekkään maksa tv-lupaa ja ymmärän kyllä et ärsyttää jos lupa pitää maksaa vaikka ei tv:tä katsokkaan. Lupaa tosiaan voisi kutsua viritin luvaksi eli kaikki vehkeet joilla himassa voi katsoa suomalaisia tv-kanavia tarvitsevat luvan. Eli jos esim. tietokoneessa on tv-kortti pitää lupa maksaa. TV:stä voi huollossa poistaa virittimen jolloin voi katsoa vaikka DVD elokuvia ilman lupaa, mutta jos videossa on viritin tarvitsee sekin luvan. Eli kaikki koneet jotka voidaan saattaa siihen kuntoon että telkkua voidaan katsoa tarvitsevat luvan.

Niin ja vaikka lupa maksetaan Ylelle tulee muistaa että esim. MTV toimii Ylen verkossa jota ylläpidetään mm. luparahoilla. Fiksua kyllä olisi että esim. näin digiboxien yleistyessä saisi laitteen johon voi valita halutut kanavat ja maksaa vain niistä.

• aave

Videot on kyl sikahelppo heittää kaappiin piiloon ja antaa lupatarkastajan katella virititöntä telekkua :)

• Kuten aiemmissa viesteissä jo kerrottiin, tv-maksulla on lupa pitää laitetta, jolla on mahdollista vastaanottaa ohjelmia. Näin on siis nykyisin.

Olet mielestäni aivan oikessa siinä, että järjestelmä on varsin epäoikeudenmukainen. Yksinäiset asujat ja mm. työasuntoa tarvitsevat maksavat kohtuuttomasti verrattuna keskivertoon. Toisaalta TV on yksi viestin muiden joukossa: radio, lehdet, internet ... Järjestelmän muuttamiseksi pitää painostaa lupahallinnon sijaan päättäjiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4161
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      490
      2305
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1851
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1204
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      727
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe