Wallas 2400 ongelmia

Abuwahh

Moi.

Viimeaikoina Wallas 2400 on alkanut puskemaan ilmakanavista "pakokaasun hajuja" hyttiin... Haisee joskus tosi kitkerälle...
Lämppäri käytetty keväällä merkkihuollossa, jossa vaihdettu hehkulanka, huopa, jne...Aluksi lämmitin pelasikin todella hyvin.

Punainen valo syttyy joskus normaalisti. Tämän jälkeen puoliteholla käytettäessä lämppäri käyttää puhallusta välillä täysillä. Joskus Punainen merkkivalo jää sammuksiin. Onko normaalia?

Joskus lämppärissä ei Punainen valo syty ollenkaan ja lämmitin muuten toimii täysin normaalisti.

Polttoainetankissa on uutta valopetroolia (Crystal) joka on aiemmin ainakin ollut kelvollista. Polttoaineletkuissa ei ole joutsenkauloja, vaan tasainen lasku tankkiin. Mistään ei tulvi polttoainetta yli.

Kauhea pakokaasun/ valopetroolin "käry" haisee Wallaksen ympärillä, silloin kun se temppuilee. Mielestäni pakoputkestakin tuleva käry on voimakkaampaa tällöin.

Lämpörele ei pauku päälle.

Lämmitin on puolen kuution kokoisessa "suljetussa" ilmatilassa, jossa neljä 15cm ja kaksi 6cm ilmanottoaukkoa ulkotilaan.

Vinkkejä?

Ps. Joskus alkukesällä lämpörele paukkui päälle, kun lämmitin oli ollut useampia tunteja päällä. Kuittausnapista painamalla, homma oli aina kunnossa, Lämppäri ei silloin kärynnyt yhtään

8

1269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihda oikeaan

      vieläkö näitä romuja on jollakin. Vaihda nyt jo hyvä mies oikeaan lämmittimeen.

    • Abuwahh

      Unohtui mainita vielä yksi seikka: Kun Punainen valo on sammunut, niin Wallas ei jää jäähdytyskäynnille vaan sammuu samantien, kun vääntää katkaisijan keskiasentoon.

    • Onpas monenlaista häikkää. On ehkä parasta aloittaa uusimalla jälkikäyntitermostaatti, useat oireet viittaavat siihen. Ammattitaitoiseen huoltoon vientiä voisi harkita, siellä tulisi koekäyttökin suoritettua mahdollisten muidenkin vikojen eliminoimiseksi. Ajan tässä sitäkin takaa että tarkistettaisiin onko palokaasuvuotoja raitsilmapuolelle, se on riskitekijä terveydelle.

    • Abuwahh

      Ainiin vielä...
      Wallas on ollut aina "hidas" lämpeämään. Eli on mennyt 5min-> ennenkuin on puhallellut lämmintä. Onko tämä normaalia?

      • Normaalia on. Kyseessähän on haihdutuspoltin jossa palotapahtuma alkaa rauhallisesti. Lämmön pitää ensin johtua sydänkuppiin ennenkuin kunnon poltto voi alkaa.


    • Tuo jälkijäähdytystermostaatti kuullostaa aika selkeältä vikapisteeltä. En usko, että se varsinaisesti on pakokaasua, jota sieltä tulee. Lämppärin pakokaasu ei nimittäin hirveästi haise millekkään, no vähän sellaiselle makealle ehkä. Viittaisi enemminkin vuotoon jossain.

      Tai HMMM. Yksi voisi olla, että lämppäri on saanut vähän vettä kitusiinsa ja paloilmapuhallin panee hanttiin. Silloin lämppäri ei pala kunnolla ja erittää kitkerää hajua ympärilleen.

    • Abuwahh

      Vaikuttaako tuuli ja millainen tuuli ei saa vielä vaikuttaa lämppärin toimintaan?

      Wallaksessa on pakoputkessa oikea Wallaksen laitaläpivienti, sekä pakoputki vaaditulla joutsenenkaulalla ja pikku vedenpoistoreikäkin on putken kaulassa, kuten ohjeessa mainitaan tekemään....

      Nyt kuitenkin tuuli jotain 8-10m/s suoraan veneen kylkeä kohti mereltä ja juurikin tällä kyljellä on edellämainittu pakoputki. Tällöin temppuili noin. En ole kokeillut enää tyvenellä, kun en ole ehtinyt...

      • Näinhän siinä käy

        Mulla oli ihan sama ongelma Safiressa, jossa ymmärtääkseni on samanlainen toi pakoputki. Laitoin lopulta vesikierrosta lämmön ottavan ajolämppärin, kun alkoi ottaa pattiin. Muuten ei pahaa sanaa Safiresta, hyvin palvelee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      465
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      192
      464
    Aihe