Kuinka saisin tuon pcmcia wlan korttini toimimaan Knoppix 3.6 linuxissa?
lspci käskyllä näkyy pcmcia kortin tiedot, mutta itse kortissa ei ole eloa.
Koitin asentaa jotain pcmcia moduuleita, mutta ei onnannut. Knoppixin wlan configure ohjelma sanoo ettei wlan korttia löydy.
Olisiko vinkkejä?
WLAN pcmcia kortti toimimaan
5
560
Vastaukset
- Hmmmm....
Tuo Knoppix yleensä hyvin haistelee järjestelmään liitettyjä laitteita. Jos ei todellakaan ole onnistunut, olisi välttämätöntä tietää, mitä rautaa olet järjestelmälle tarjoamassa.
Kortti ja sen piirisarja ovat avainasemassa. Kun lspci tunnistaa, luulisi, että homma automaattisesti myös toimisi.- Knoppix
PCMCIA kortti on Asus WL-100g, piirisarja on Broadcom. Jännä kun linux kuitenkin tajuaa sen läsnäolon, mutta kortti ei herää henkiin. Siis kortin ledit ei pala, ihan niinkuin winukassa kun ajuria ei ole asennettu. Buutissahan käynnistyy pcmcia jutut, mutta joku daemoni varmaan pitäisi vielä polkaista käyntiin..?
Mikäs linukka on todistettavasti onnistunut haistelemaan wlan kortin ilman kikkailuja?
- Knoppix
Tuo ndiswrapper onkin jo Knoppixissa vakiona mukana. OK, kokeilin eilen ja sain ladattua sillä XP:n ajurin. Kortti heräsi henkiin, ledi syttyi. En kuitenkaan päässyt sillä verkkoon. Otin salauksen langattomasta verkostani pois, ja yritin tänään uudelleen. En saa enää korttia henkiin samalla tavalla kuin eilen. Hö?
Eli ifconfig wlan0 up ei toimi eikä muutkaan komennot. Pirullista...
iwconfig näytti kuitenkin langattoman verkon, mutta kone ei ottanut kusoja mihinkään.
Täytyy räplätä taas lisää kunhan kerkiän. - Riku
Knoppix kirjoitti:
Tuo ndiswrapper onkin jo Knoppixissa vakiona mukana. OK, kokeilin eilen ja sain ladattua sillä XP:n ajurin. Kortti heräsi henkiin, ledi syttyi. En kuitenkaan päässyt sillä verkkoon. Otin salauksen langattomasta verkostani pois, ja yritin tänään uudelleen. En saa enää korttia henkiin samalla tavalla kuin eilen. Hö?
Eli ifconfig wlan0 up ei toimi eikä muutkaan komennot. Pirullista...
iwconfig näytti kuitenkin langattoman verkon, mutta kone ei ottanut kusoja mihinkään.
Täytyy räplätä taas lisää kunhan kerkiän.Kokeile w2k :lle tehtyä ndiswrapperia Xp:lle tehty ei kuulemma toimi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519