WLAN pcmcia kortti toimimaan

Knoppix

Kuinka saisin tuon pcmcia wlan korttini toimimaan Knoppix 3.6 linuxissa?

lspci käskyllä näkyy pcmcia kortin tiedot, mutta itse kortissa ei ole eloa.

Koitin asentaa jotain pcmcia moduuleita, mutta ei onnannut. Knoppixin wlan configure ohjelma sanoo ettei wlan korttia löydy.

Olisiko vinkkejä?

5

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmm....

      Tuo Knoppix yleensä hyvin haistelee järjestelmään liitettyjä laitteita. Jos ei todellakaan ole onnistunut, olisi välttämätöntä tietää, mitä rautaa olet järjestelmälle tarjoamassa.
      Kortti ja sen piirisarja ovat avainasemassa. Kun lspci tunnistaa, luulisi, että homma automaattisesti myös toimisi.

      • Knoppix

        PCMCIA kortti on Asus WL-100g, piirisarja on Broadcom. Jännä kun linux kuitenkin tajuaa sen läsnäolon, mutta kortti ei herää henkiin. Siis kortin ledit ei pala, ihan niinkuin winukassa kun ajuria ei ole asennettu. Buutissahan käynnistyy pcmcia jutut, mutta joku daemoni varmaan pitäisi vielä polkaista käyntiin..?

        Mikäs linukka on todistettavasti onnistunut haistelemaan wlan kortin ilman kikkailuja?


      • Knoppix

        Tuo ndiswrapper onkin jo Knoppixissa vakiona mukana. OK, kokeilin eilen ja sain ladattua sillä XP:n ajurin. Kortti heräsi henkiin, ledi syttyi. En kuitenkaan päässyt sillä verkkoon. Otin salauksen langattomasta verkostani pois, ja yritin tänään uudelleen. En saa enää korttia henkiin samalla tavalla kuin eilen. Hö?

        Eli ifconfig wlan0 up ei toimi eikä muutkaan komennot. Pirullista...

        iwconfig näytti kuitenkin langattoman verkon, mutta kone ei ottanut kusoja mihinkään.

        Täytyy räplätä taas lisää kunhan kerkiän.


      • Riku
        Knoppix kirjoitti:

        Tuo ndiswrapper onkin jo Knoppixissa vakiona mukana. OK, kokeilin eilen ja sain ladattua sillä XP:n ajurin. Kortti heräsi henkiin, ledi syttyi. En kuitenkaan päässyt sillä verkkoon. Otin salauksen langattomasta verkostani pois, ja yritin tänään uudelleen. En saa enää korttia henkiin samalla tavalla kuin eilen. Hö?

        Eli ifconfig wlan0 up ei toimi eikä muutkaan komennot. Pirullista...

        iwconfig näytti kuitenkin langattoman verkon, mutta kone ei ottanut kusoja mihinkään.

        Täytyy räplätä taas lisää kunhan kerkiän.

        Kokeile w2k :lle tehtyä ndiswrapperia Xp:lle tehty ei kuulemma toimi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe