APUA MITEN TOIMIN!

ällistynyt

Olen ollut pikavippikierteessä kohta kaksi vuotta. Vihdoin on maksut kohta hoidettu alta pois erittäin suurella vaivalla, yksi asia jäi-vivus laina....
Olin koko vivus lainan unohtanut ja se meni perintään, intrum justitia alkoi perimään tätä 190€ lainaa. Väittää postittaneensa minulle laskuja,ei ole tullut eikä myöskään haastehakemusta ole minulle postitettu vaikka niin väittävät...
Asia siirtynyt käräjäoikeuteen kuulema, maksuhäiriömerkinnältä vältyn jos maksan heti päälle 300€... Mitä helvettiä mä nyt teen, haastehakemusta ei ole minulle tullut eikä laskuja ole taloudessa näkynyt...
Onko muilla ollut ongelmaa tämän firman kanssa????? Selvää huijjausta saatana koko paska..

6

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+2

" Ei mitään kuluja ole voinut tulla, jos saatava ei ole ehtinyt oikeuskäsittelyyn."

Kyllä voi tulla, käräjäoikeuden maksun joutuu velkoja maksamaan haastehakemusta jättäessään, eikä sitä palauteta vaikka velkoja vetäisi asian pois oikeudesta velallisen maksettua velkansa haastehakemuksen jäätämisen jälkeen.

• Ikävä kyllä kulut on maksettava vaikka velkoja vetäisikin haasteen pois käräjäoikeudesta. Haastehan käsitellään automaattisesti yksipuolisena jos et ole asiaa kiistänyt millään tavalla esim vastineella. Tästä tulee automaattisesti se YKV-merkintä luottotietoihin 3-4 vuodeksi. Soita heti käräjäoikeutesi kansliaan ja kysy asiaa heiltä. Jos sitä ei heillä ole niin maksat vivukselle pääoman ja perintäkulut.

• poroporvari11

Tarkista lääkitys ja korkki äkkiä kiinni.

• älä maksa

Ei mitään kuluja voi periä, jos ei ole sinulle tullut ulosotosta kirjettä tuosta asiasta.Oikeudenkäyntikulut voi periä ainoastaan ulosottomies ei muut.ELI ÄLÄ MAKSA.Tuo oli vain yritys saada sinut maksaan.Its eulosotossa ja on yritetty monta kertaa jotta maksa niin ja niin paljon kuussa niin loppuu ulosotto ja siinäkin valehtelivat sillä on monta velkojaa.Nyt maksan mielelläni sen 50€/kk mitä ulosotto voi viedä eläkkeestä ja velka on 190500€ jäljellä ja 4 vuotta niin vanhenee.

• Höpö höpö... nyt menee asiat todella sekaisin. Jos perintä laittaa saatavan käräjille sieltä tulee haaste. Tähän aikaa vastata 2 vkoa. Jos sovit tuona ainaka velkojan kanssa että maksat koko velan niin siihen ikävä kyllä kuuluu myös käräjöintikulút vaikka tuomiota ei ole vielä annettu. Tästä velkojalle maksamisesta on se hyöty että ei tule maksuhäiriömerkintää, ja se että velka tulee kuitatuksi. Jos antaa asian olla tulee merkintä ja saatava menee seuraavaksi uo:lle. Näitä merkintöjä on jälkikäteen hankala peruuttella. Jos merkintöjä ennestään niin surutta uo:oon. Jos on vielä varaton niin jää perintä nuolemaan näppejään. Siksi ehkä yrittävät tarjota uusia maksuaikatauluja velalle jotta saisivat rahansa ja itse velallisen ulosotto sen velan kohdalla päättyisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1891
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1186
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      78
      986
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      978
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      835
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      85
      806
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      782
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe