APUA MITEN TOIMIN!

ällistynyt

Olen ollut pikavippikierteessä kohta kaksi vuotta. Vihdoin on maksut kohta hoidettu alta pois erittäin suurella vaivalla, yksi asia jäi-vivus laina....
Olin koko vivus lainan unohtanut ja se meni perintään, intrum justitia alkoi perimään tätä 190€ lainaa. Väittää postittaneensa minulle laskuja,ei ole tullut eikä myöskään haastehakemusta ole minulle postitettu vaikka niin väittävät...
Asia siirtynyt käräjäoikeuteen kuulema, maksuhäiriömerkinnältä vältyn jos maksan heti päälle 300€... Mitä helvettiä mä nyt teen, haastehakemusta ei ole minulle tullut eikä laskuja ole taloudessa näkynyt...
Onko muilla ollut ongelmaa tämän firman kanssa????? Selvää huijjausta saatana koko paska..

6

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+2

      " Ei mitään kuluja ole voinut tulla, jos saatava ei ole ehtinyt oikeuskäsittelyyn."

      Kyllä voi tulla, käräjäoikeuden maksun joutuu velkoja maksamaan haastehakemusta jättäessään, eikä sitä palauteta vaikka velkoja vetäisi asian pois oikeudesta velallisen maksettua velkansa haastehakemuksen jäätämisen jälkeen.

    • Ikävä kyllä kulut on maksettava vaikka velkoja vetäisikin haasteen pois käräjäoikeudesta. Haastehan käsitellään automaattisesti yksipuolisena jos et ole asiaa kiistänyt millään tavalla esim vastineella. Tästä tulee automaattisesti se YKV-merkintä luottotietoihin 3-4 vuodeksi. Soita heti käräjäoikeutesi kansliaan ja kysy asiaa heiltä. Jos sitä ei heillä ole niin maksat vivukselle pääoman ja perintäkulut.

    • poroporvari11

      Tarkista lääkitys ja korkki äkkiä kiinni.

    • älä maksa

      Ei mitään kuluja voi periä, jos ei ole sinulle tullut ulosotosta kirjettä tuosta asiasta.Oikeudenkäyntikulut voi periä ainoastaan ulosottomies ei muut.ELI ÄLÄ MAKSA.Tuo oli vain yritys saada sinut maksaan.Its eulosotossa ja on yritetty monta kertaa jotta maksa niin ja niin paljon kuussa niin loppuu ulosotto ja siinäkin valehtelivat sillä on monta velkojaa.Nyt maksan mielelläni sen 50€/kk mitä ulosotto voi viedä eläkkeestä ja velka on 190500€ jäljellä ja 4 vuotta niin vanhenee.

    • Höpö höpö... nyt menee asiat todella sekaisin. Jos perintä laittaa saatavan käräjille sieltä tulee haaste. Tähän aikaa vastata 2 vkoa. Jos sovit tuona ainaka velkojan kanssa että maksat koko velan niin siihen ikävä kyllä kuuluu myös käräjöintikulút vaikka tuomiota ei ole vielä annettu. Tästä velkojalle maksamisesta on se hyöty että ei tule maksuhäiriömerkintää, ja se että velka tulee kuitatuksi. Jos antaa asian olla tulee merkintä ja saatava menee seuraavaksi uo:lle. Näitä merkintöjä on jälkikäteen hankala peruuttella. Jos merkintöjä ennestään niin surutta uo:oon. Jos on vielä varaton niin jää perintä nuolemaan näppejään. Siksi ehkä yrittävät tarjota uusia maksuaikatauluja velalle jotta saisivat rahansa ja itse velallisen ulosotto sen velan kohdalla päättyisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe