Nykyään asiat on tehty liian vaikeiksi jokaväliin on tunkemassa joku rahastamaan, siksi ei ihmisen ole järkevää vaihtaa asuntoa ikäänkuin huvikseen vaan se vaatii aina painavan syyn, kuten paikkakunnan vaihdon, perhekoon kasvun tms.
Minulla olisi tiedossa yksi kohtuu hintainen pienehkö ok-talo rannan tuntumassa, paikka siis olisi hyvä ja mielenkiintoista olisi kokeilla ok-asumista mutta:
1. Entisen asunnon myydäkseni minun tulisi ottaa välittäja tai sitten myydä itse mutta sekään ei ole ilmaista, vähintäänkin isännöitsijä rahastaa isännöitsijäntodistuksesta jotain haluamaansa 50-200e väliltä pelkästä napinpainalluksesta. Ostaja voi haluta kuntoarvion joka maksaa, välittäjän tekemään kauppakirjat yms. vaikka mitä riesaa. Ostaja myös laskee itselleen koituvat kulut, varainsiirtoverot ym. ja tottakai haluaa niiden verran alennusta hinnasta.
2. Ostaessani sen vanhan ok-talon minun tulisi maksaa 4% varainsiirtoveroa, tehdä, siis teettää kun nykyään ei kai itse saa tehdä, vähän kylppäri/saunaremonttia joka maksaa mansikoita. Jos haluaisin jotain piharakennusta tms. tehdä pitäisi hakea kaikenlaisia lupia, maksaa naapurien kuulemisista yms. varmaan niihin lupiinkin sun muihin helposti palaisi pari tonnia.
Ei tuossa varmaan likikään kaikki tullut mainituksi mutta tuollaiseen asunnon vaihtamiseen ja sen vaihdettavan mieleiseksi saattamiseen palaa liian paljon rahaa kun pitää maksaa aika turhillekin toimijoille niiden "työstä" lahjoittaa vielä valtiolle mittavat summat, ei vaan ole mitenkään järkevää se asunnonvaihto enää tuon rahastuksen vuoksi mukanatulevine riskeineen.
Talokaupan lopullinen niitti?
16
1147
Vastaukset
- Luki.
"mielenkiintoista olisi kokeilla ok-asumista" vai kokeilla?
"Ostaja voi haluta kuntoarvion joka maksaa, välittäjän tekemään kauppakirjat yms. vaikka mitä riesaa."
Vai kunto arvion? ei tule arvioita kuin tulevista remonteista (suunitelmista tulevaisuudessa) sehän on taloyhtiöillä .
Mikään noista sinun idiootti jutuista ei pidä paikaansa jälleen,nuo pienet laskut on kuule karkki rahaa mitä siitä koituu.
Et sinä maksa mistään napureille jne....nuo stoorisi on ihan repästy kerrostalosta joissa seoustat palstoille täyttä roskaa.
Toisin sanoen olet henkilö joka on kaikesta pihalla.- 12312123123
Sulla ei ole kielioppi hallussa yhtään. Opettele kirjoittamaan.
- Pelleily seis
Siksi muuten kannatti ostaa heti sopiva OK-talo, josta ei enää tarvitse muuttaa. Noita yhden-kahden huoneen kämppiä väliasunnoiksi hankkivat häviävät useimmiten enemmän kuin kaukaa viisaat, jotka malttavat ja hankkivat sitä, mitä todella haluavat.
- Suomi suossa
nyt kun valtiolla ja kunnilla rahat loppu kroonisesti.
Mitä meillä Suomessa ei ollut 90-luvun aikaan vielä ?? Arvauksia ?
Niin, meillä ei ollut n. 200 000 moniosaajan kulttuurinrikastajajoukkoa. Tuntuu tuo sakki lisääntyvän aika kovaa vauhtia.
Jos vaikka tulevissa eduskuntavaaleissa, nostaisi jokin puolue tämän asian esille ja pureskeltavaksi: paljonko maksaa tuon "orkesterin" pyöritys kun mukaan lasketaan kaikki virkamiehet , viranhaltijat, konsultit, tulkit, opastajat ym. jotka saavat sen tiimoilta oman elantonsa. Puhuttaneen miljardiluokan summista. Pari kolme miljardia ? - Kerropas..
Suomi suossa kirjoitti:
nyt kun valtiolla ja kunnilla rahat loppu kroonisesti.
Mitä meillä Suomessa ei ollut 90-luvun aikaan vielä ?? Arvauksia ?
Niin, meillä ei ollut n. 200 000 moniosaajan kulttuurinrikastajajoukkoa. Tuntuu tuo sakki lisääntyvän aika kovaa vauhtia.
Jos vaikka tulevissa eduskuntavaaleissa, nostaisi jokin puolue tämän asian esille ja pureskeltavaksi: paljonko maksaa tuon "orkesterin" pyöritys kun mukaan lasketaan kaikki virkamiehet , viranhaltijat, konsultit, tulkit, opastajat ym. jotka saavat sen tiimoilta oman elantonsa. Puhuttaneen miljardiluokan summista. Pari kolme miljardia ?"n. 200 000 moniosaajan kulttuurinrikastajajoukko"
Mielenkiintoista. Suomessa asuu yhteensä noin 200 000 ulkomaalaista.Siis oletko sitä mieltä että aivan kaikki nämä ulkomaalaiset, jotka Suomessa asuvat, tarvitsevat konsultteja, tulkkeja, opastajia, yms? Nostavat sosiaalitukia?
Keitä sitten ovat ne selkeästi ei-suomalaisen näköiset, jotka ajavat busseja, jakavat aamun lehdet, siivoavat hotelleja, siivoavat toimistoja, hoitavat vanhuksia, ja tekevät monia muita raskaita töitä?
- Pelleily seis
Olipa taas persumainen avautuminen. Paljon enemmän maksaa se mitään töitä tekemättömien kantasuomalaisten joukko, jolle työ ei kelpaa ja joka vääristelee parhaansa mikaan saadakseen mahdollisimman isot tuet. Tiedän tapauksia, jossa seuraavaa sukupolvi kasvatetaan suoraan sossun luukulle, kun työ ei kiinnosta. Lisäksi monissa tapauksissa perheet eroavat molemmat tahoilleen ja saavat yhteiskunnan tukemat kämpät. silti asutaan yhdessä ja laitetaan se toinen kämppä pimeästi vuokralle. Tukien lisäksi saadaan työttömyyskorvauksia tehdessä pimeitä töitä. Kannattaisko ekaksi puuttua noihin tyyppeihin, joita on maassamme helvet*n paljon. Vai osuuko vaan sen verran omaan nilkkaan, että pelkää tukiesi puolesta.
Mamut tekee paljon enemmän kuin edes ymmärrätte. Menkää aamuyön tunteina katseleman ravintoloiden ja muiden julkisten tilojen siivoojien taustoja. Saatatte nimittäin yllättyä.- lopeta pelleily
Vihrulaisvassuswedu sieltä taas pelmahti levittämään omaan poliittista sontaa. Sinun kaltaiselle hyypiölle on parempiakin foorumeita tuohon tarkoitukseen.
- kyllä on sokeaa
No kyllä tämä ulkoa rahdatun joukon elättäminen hirvittää ajattelevaa veronmaksajaa. Syytä häntä sitten persuksi tai miten tahdot. Avaa nyt sentään vähän silmiäsi ja sitä pientä ymmärryksen osa-aluetta.
- Luki.
Ai tuoko pelleilly seis avaisi silmiään,voi voi ,se availe muuta kun p silmää ,siinä on sen kallion hyypän elämän saavutus.
Se raukka on vätysten vätys,ollut palstalla 15 vuotta itkien ja parkuen kaikesta,sinne se mätäneekin kallion rotkoon ja sieltä se joku joskus löytää.
Sehän on ihan tampio. - Luki.
Se on semmonen lama nyt edessä ettei ostajia näy koko tällä vuosikymmenellä.
Tiedoksi pelleily seis toopelle
Hinnat valuu aivan varmasti.
Lagarde varoittaa: Maailmantalous vajoamassa "uuteen keskinkertaisuuteen"
"Jos ihmiset odottavat kasvun olevan huomenna mahdollisesti heikompaa, he leikkaavat investoinneista ja kulutuksesta tänään."
http://www.talouselama.fi/uutiset/lagarde varoittaa maailmantalous vajoamassa uuteen keskinkertaisuuteen/a2269392Lagarde voisi selvittää ensin omat talousotkunsa ja välistävetonsa.
Katainenkin pääsi arvoiseensa joukkoon harjoittelemaan maailamanpankin talousoppeja kaulailtuaan aikansa noita "talousviisaita" Suomen äänestäjien valtakirjalla.- ok_Stadissa
>Hinnat valuu aivan varmasti.
Valuu, kellä valuu. Jos pakko on luopua, niin eiku lahjoittamaan. Minä myyn vaan asettamaani hintaan ja jos ei makseta, asun itse hyvässä tyytyväisenä. Vielä lumityöt käy eläkeläiselta kuntoiluna, eikä tarvi salille maksaa. - MAVETA KÄPPÄNÄ!
ok_Stadissa kirjoitti:
>Hinnat valuu aivan varmasti.
Valuu, kellä valuu. Jos pakko on luopua, niin eiku lahjoittamaan. Minä myyn vaan asettamaani hintaan ja jos ei makseta, asun itse hyvässä tyytyväisenä. Vielä lumityöt käy eläkeläiselta kuntoiluna, eikä tarvi salille maksaa.Mitä se kuiva käppänä uhoaa täällä lumitöillä. Lumityöt on aerobista treeniä. Kun laitan 200kg tankoon ja pistän sinut mavettamaan, tanko ei liikahda milliäkään, vaikka olisit tehnyt lumitöitä vuoden jokaisena päivänä viimeisen 70 vuoden ajan. Lumitöillä ei saa kuin shakinpelaajan lihakset.
- SalinKinki
MAVETA KÄPPÄNÄ! kirjoitti:
Mitä se kuiva käppänä uhoaa täällä lumitöillä. Lumityöt on aerobista treeniä. Kun laitan 200kg tankoon ja pistän sinut mavettamaan, tanko ei liikahda milliäkään, vaikka olisit tehnyt lumitöitä vuoden jokaisena päivänä viimeisen 70 vuoden ajan. Lumitöillä ei saa kuin shakinpelaajan lihakset.
Shakissa ei kaikki pärjääkään.
Kehonrakennuksessa ei päätä tarvita, se on vähän enempikin tiellä.
Kukin käyttää niitä omia apujaan, toiset ei ole terävimpiä veitsiä ja toiset ei näe elämänsä tärkeimpänä asiana kilkutella painoja ja haistella muiden hien ja paaskan hajuja tunkkasilla saleilla....joku voi jopa valita ulkoilman vaihtoehtoisesti.
- mek
Omassa omakotitalossa saat kaiken tehdä itse mutta voi olla vakuutusyhtiön kanssa ongelmia ja se siitä. Kosteuseritykset kun teettää alan ammattilaisella niin ei se hirveitä maksa ja muut homma voi tehdä itse. Jos itse tekee kosteuseristykset niin kaikki pitää olla kirjattuna ja valokuvat eri vaiheista niin menee ohjeiden mukaan. Nuo rivareissakin nämä ovat vain suosituksia mutta kun taloyhtiö on korvaus ja korjausvelvollinen niin silloin tekee se joka sen osaa. Omassa kiinteitössä saa itse tehdä kaikkihommat jos osaa.
- 11222556663337788888
Just nämä tämän lajin jutut ovat niitä keskeisiä asioita jotka ovat olleet kasvattamassa asuntojen vaihdosta koituvia kustannuksia ja asumiskustannuksia ylipäätnsä. Näitä juttuja myös jatkuvasti ollaan vaan kasvattamassa ja pakollisiksi lakisääteiseksikin ottamassa. Lobbareiden on helppo saada politikot säätämään näitä juttuja pakollisiksi lakisääteisiksi siksi kun politikot haluavat työllistää ja kasvattaa bkt:tä ja kehittää verotuloja. Valtamediassa propakantaansa tekevät välistävetäjä-intressiryhmien lobbarit tietenkin vetovat aina johonkin yleiseen hyvään näitä juttujaan ajaessa, kauhiastas ammattihenkilöyttää pittää jotain juttua milloin minkäkin siihen yhteyteen keksityn yleisen hyvän ja turvallisuuden nimissä. Hyvä esimerkki on tästä esimerkisi tämä hypon äijä, Pauna, joka sellaistakin tässä esitti että myös asuntojen ostajiakin palvelemaan(tai siis rahastamaan) pitäisi kehittää oma ammttikuntansa niinkuin myyjille on nyt nämä kiinteistön välittäjät. Sinänsä hämmentävä tai koominenkin tämä sikälikin kun taitaa ne kiinteistön välittäjät nytkin palvella enemmän ostajan intressejä kuin mitä myyjän(vaikka tälle laskunsa kirjoittavatkin) sillooin kun ylipäätänsäkään mitään kenekään muiden intresseistä piittaavat kuin mitä omista palkkioistaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei512829Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071682- 1041000
- 83925
- 59849
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate163770- 42766
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57751Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59732Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28685