No, niin nyt sitten se Nokian Lumia-tabletti lähti jo kolmannelle kierrokselle huoltoon. Viime raportissa oli, että eivät olleet löytäneet mitään vikaa. Siis tabletti ei toimi, mutta vikaa ei löydy. Mieheni näytti tabletin tilan Elisan-shopin myyjälle, joka totesi saman tien, että laite on viallinen. Jos Nokian keskushuolto ei osaa korjata laitetta, niin eikö silloin pitäisi saada jo uusi takuuna. Tabletti ostettiin heinäkuussa nyt on lokakuu eikä sitä ole käytetty vielä kertaakaan sen varsinaiseen tarkoitukseen. Kukaan ei ota vastuuta, ei Elisa, ei Nokia, ei Microsoft eikä huolto. Huolto pesi kätensä, kun lähetin heille sähköpostia ongelmastamme. Ilmoittivat vain pahoittelunsa, mutta eivät voi ottaa kantaa siihen, kun tabletti on heiltä lähetetty keskushuoltoon, missä se sitten lieneekään. Siis onko vastuu asiakkaan, kun on niin hölmö, että menee ostamaan Nokian Lumian tabletin? Tämä show tuntuu vain jatkuvan.
Elisan/Nokian/Huollon palvelut
15
102
Vastaukset
Moikka,
en voi otttaa kantaa Elisan liittymään/palveluun koska itse toimin Tele Finlandilla asiakasneuvojana mutta voin neuvoa yleisellä tasolla kuinka toimitaan laitehuollon suhteen.
Oletko ottanut jo yhteyttä omaan operaattoriin, onko Elisa tietoinen mainitsemastasi huoltoprosessista? Voisit kysyä sieltä myös apuja miten tilanteessa edetään.
Laitteiden huollosta vastaa aina laitevalmistaja => http://bit.ly/1vpHEKe
Mia@TeleFinlandPartio
http://bit.ly/1vbqb53Kuule, olen heinäkuusta asti myös viestittänyt Elisalle moneen kertaan. Olen myös lähettänyt heille asiakaspalveluun sähköposteja ja kertonut tämä asiamme alusta alkaen. Vastaus on aina ollut tyly, että laitevalmistaja päättää saammeko uutta takuuna vai ei. En vain ymmärrä kuinka monta kertaa laitetta yritetään korjata ennen kuin luovutetaan. Tämä on aika tuskallista ja maksamme koko ajan kuukausittain laitteesta, jota ei olla käytetty kertaakaan. Kun ottaa vielä huomioon sen, että se ensimmäinenkin laite oli heti ladattuamme sökönä, eli tämä on nyt se takuuna saatu, joka ei myöskään ole toiminut vielä kertaakaan. Keskushuolto vielä ilmoitti edellisellä kerralla raportissaan, että eivät löydä vikaa. Eli show jatkuu ja saimme viestin, että laite on taas keskushuollossa. Eli kerropa nyt kuinka oikein edetään tämän jälkeen, jos se tabletti ei toimi vieläkään
villadahlia kirjoitti:
Kuule, olen heinäkuusta asti myös viestittänyt Elisalle moneen kertaan. Olen myös lähettänyt heille asiakaspalveluun sähköposteja ja kertonut tämä asiamme alusta alkaen. Vastaus on aina ollut tyly, että laitevalmistaja päättää saammeko uutta takuuna vai ei. En vain ymmärrä kuinka monta kertaa laitetta yritetään korjata ennen kuin luovutetaan. Tämä on aika tuskallista ja maksamme koko ajan kuukausittain laitteesta, jota ei olla käytetty kertaakaan. Kun ottaa vielä huomioon sen, että se ensimmäinenkin laite oli heti ladattuamme sökönä, eli tämä on nyt se takuuna saatu, joka ei myöskään ole toiminut vielä kertaakaan. Keskushuolto vielä ilmoitti edellisellä kerralla raportissaan, että eivät löydä vikaa. Eli show jatkuu ja saimme viestin, että laite on taas keskushuollossa. Eli kerropa nyt kuinka oikein edetään tämän jälkeen, jos se tabletti ei toimi vieläkään
Hei villadahlia,
onpa ikävä kuulla, että sinulla on ollut noin paljon ongelmia laitteesi huollon kanssa. Valitettavasti asiakaspalvelun kautta emme voi ottaa kantaa laitteiden huoltoon, vaan huoltoon liittyvät asiat käsitellään aina myymälässä ja tarvittaessa myymäläpäällikön kanssa. Toivottavasti huolto saa laitteesi kuntoon!
Jussi / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi
http://palsta.saunalahti.fivilladahlia kirjoitti:
Kuule, olen heinäkuusta asti myös viestittänyt Elisalle moneen kertaan. Olen myös lähettänyt heille asiakaspalveluun sähköposteja ja kertonut tämä asiamme alusta alkaen. Vastaus on aina ollut tyly, että laitevalmistaja päättää saammeko uutta takuuna vai ei. En vain ymmärrä kuinka monta kertaa laitetta yritetään korjata ennen kuin luovutetaan. Tämä on aika tuskallista ja maksamme koko ajan kuukausittain laitteesta, jota ei olla käytetty kertaakaan. Kun ottaa vielä huomioon sen, että se ensimmäinenkin laite oli heti ladattuamme sökönä, eli tämä on nyt se takuuna saatu, joka ei myöskään ole toiminut vielä kertaakaan. Keskushuolto vielä ilmoitti edellisellä kerralla raportissaan, että eivät löydä vikaa. Eli show jatkuu ja saimme viestin, että laite on taas keskushuollossa. Eli kerropa nyt kuinka oikein edetään tämän jälkeen, jos se tabletti ei toimi vieläkään
Ymmärrän kyllä turhautumisesi,
laitteiden huollosta vastaa laitevalmistaja, se on yksi taho mitä voi lähestyä lisäselvityksellä jos asia ei etene.
Huomasin että Elisan puolelta on tullut ketjuun vastaus sinulle -=> myymälä on parempi paikka hoitaa asiaa joten ehkä parasta että käyt siellä ensin asian tiimoilla.
Tsemppiä selvitykseen, toivottavasti saatte homman paketoitua kuntoon nopeasti :)
Mia@TeleFinlandPartio
http://bit.ly/1vbqb53palstatiimi kirjoitti:
Hei villadahlia,
onpa ikävä kuulla, että sinulla on ollut noin paljon ongelmia laitteesi huollon kanssa. Valitettavasti asiakaspalvelun kautta emme voi ottaa kantaa laitteiden huoltoon, vaan huoltoon liittyvät asiat käsitellään aina myymälässä ja tarvittaessa myymäläpäällikön kanssa. Toivottavasti huolto saa laitteesi kuntoon!
Jussi / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi
http://palsta.saunalahti.fiKiitos vastauksestasi,
aiomme kyllä ottaa yhteyttä myymäläpäällikköön, mikäli emme nyt saa sellaista laitetta, joka toimii ja on sellainen, jonka se kuuluisi olla, siis niin kuin uusi.
Terveisin, villadahlia kyllä tämä on ainakin hermoja ja kärsivällisyyttä koetellut.tele_finland kirjoitti:
Ymmärrän kyllä turhautumisesi,
laitteiden huollosta vastaa laitevalmistaja, se on yksi taho mitä voi lähestyä lisäselvityksellä jos asia ei etene.
Huomasin että Elisan puolelta on tullut ketjuun vastaus sinulle -=> myymälä on parempi paikka hoitaa asiaa joten ehkä parasta että käyt siellä ensin asian tiimoilla.
Tsemppiä selvitykseen, toivottavasti saatte homman paketoitua kuntoon nopeasti :)
Mia@TeleFinlandPartio
http://bit.ly/1vbqb53Hei,
kiitos vastauksestasi ja tsemppauksesta, sitä kyllä tarvitaan. Hermot ja kärsivällisyys on ollut todella kovilla. Katsotaan nyt miten käy, mutta en todellakaan uskoa, että tabletti tulee meille takaisin toimivana. Otamme seuraavalla kerralla yhteyttä myymäläpäällikköön, koska en saanut mitään yhteystietoja (vaikka pyysin) laitevalmistajaan.
Terkuin
villadahliavilladahlia kirjoitti:
Hei,
kiitos vastauksestasi ja tsemppauksesta, sitä kyllä tarvitaan. Hermot ja kärsivällisyys on ollut todella kovilla. Katsotaan nyt miten käy, mutta en todellakaan uskoa, että tabletti tulee meille takaisin toimivana. Otamme seuraavalla kerralla yhteyttä myymäläpäällikköön, koska en saanut mitään yhteystietoja (vaikka pyysin) laitevalmistajaan.
Terkuin
villadahliaReilusti pyydät vain myymäläpäällikköä paikalle, jos sinulla vielä jatkossa on laitteesi kanssa. Hän katsoo asian kerralla kuntoon. :)
Jussi / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi
http://palsta.saunalahti.fivilladahlia kirjoitti:
Hei,
kiitos vastauksestasi ja tsemppauksesta, sitä kyllä tarvitaan. Hermot ja kärsivällisyys on ollut todella kovilla. Katsotaan nyt miten käy, mutta en todellakaan uskoa, että tabletti tulee meille takaisin toimivana. Otamme seuraavalla kerralla yhteyttä myymäläpäällikköön, koska en saanut mitään yhteystietoja (vaikka pyysin) laitevalmistajaan.
Terkuin
villadahliaMoikka,
pidetään peukkuja! Tule ihmeessä ilmoittelemaan miten kävi, toivottavasti homma kääntyy parhain päin :)
Mia@TeleFinlandPartio
http://bit.ly/1vbqb53palstatiimi kirjoitti:
Reilusti pyydät vain myymäläpäällikköä paikalle, jos sinulla vielä jatkossa on laitteesi kanssa. Hän katsoo asian kerralla kuntoon. :)
Jussi / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi
http://palsta.saunalahti.fiHei, enpä saanut myymäläpäällikköä tulemaan, kun oli niin sopivasti kokouksessa. Saimme nimittäin tabletin tältä kolmanneltakin kierrokselta ja tänään saatuani tunnukset ja Microsoft-tilin ym. auki, niin laite teki samat temput kuin aiemminkin, eli se ei edelleenkään toimi.
Pyysin liikkeessä uutta tai kaupan purkua, mutta siihen ei suostuttu. Jätin laitteen liikkeeseen ja toivon mukaan jotain tapahtuu huomenna. Tätä laitetta emme enää halua kuitenkaan takaisin.
16.7. ostettu laite ja kohta on marraskuu, siis ihan oikeasti kuinka kauan meidän pitää kestää tällaista pompottamista?tele_finland kirjoitti:
Moikka,
pidetään peukkuja! Tule ihmeessä ilmoittelemaan miten kävi, toivottavasti homma kääntyy parhain päin :)
Mia@TeleFinlandPartio
http://bit.ly/1vbqb53Eipä kääntynyt asia parhain päin. Laite on edelleen käyttökelvoton, eli heti, kun saimme sen taas takaisin kolmannelta huoltokierrokselta. Tämä on aivan älytön juttu ja Elisan toiminta on ollut alta arvosteluasteikon. Tylyjä vastauksia, että emme ota kantaa tai että laitevalmistaja vastaa takuusta ym. samaa potaskaa olemme jo kuulleet 3 ja puolikuukautta, mutta mikään ei edisty. Kyllähän tässä maassa pääsee helpolla, kun ei ota kantaa mihinkään eikä mikään asia kuulu kenellekään, niin kyllähän sitä pääsee ongelmia pakoon kuin koira veräjästä.
Nyt laite on taas liikkeessä ja sanoin, että emme enää huoli sitä vaan joko saamme uuden tai kauppa puretaan. Myymäläpäällikkö oli tietysti kokouksessa ja tiettävästi huomenna paikalla. Eli laitteessa oli tasan samat viat kuin aiemminkin sen, kun olin saanut sen auki salasanoineen ja Microsoft-tileineen, niin tabletti lopetti kokonaan toimintansa.
Hei,
Saimme Nokian Lumian tabletin kolmannelta korjauskierrokselta eilen. Tänään mieheni puolesta aloin avata tablettia. Kun olin saanut kaikki salasanat ja Microsoft-tilin ym. auki, tabletti teki taas tenän. Kaikki samat viat tulivat esiin kuin aiemminkin.
Eli laite ei toimi. Vein sen Iso-Omenan Elisa-liikkeeseen, jossa selitin jälleen kerran tilanteen ja pyysin jopa myymäläpäällikköä paikalle, no hän oli kokouksessa.
Sanoin, että vaadimme joko kaupan purkua tai uutta laitetta. Tabletti on ostettu 16.7. ja kohta on marraskuu eikä tablettia ole voitu vielä käyttää lainkaan sen varsinaiseen toimintaan. Omani toimii moitteettomasti. Olemme ostaneet nämä tabletit työkäyttöömme (emme siis leikkikaluiksi).
Kuinka kauan meidän on kestettävä tällaista toimintaa??Jatkan vielä tässä tätä Nokia Lumian juttua. Olemme saaneet aikalailla vastauksia, että ostaisitte jonkun toisen toimittajan laitteen. Nyt emme kaipaa tällaisia huomautuksia, kun koko tässä meidän jupakassa ei ole kyse vain Nokian laitteesta vaan Elisan palvelusta. Miksi Elisa ei huolehdi laitteiden jälkihuollosta kiitettävästi, kun ja jos aivan uusi laite ei toimi. Laite, joka on uusi ja ollut 3 kertaa keskushuollossa on mielestämme jo aivan liikaa. Tylyt vastaukset meille, että laitetoimittaja vastaa huollosta ja takuusta ei enää meitä lohduta, kun olemme jo aivan neuvottomia tämän juttumme kanssa.
Sain hyvältä ystävältäni kuluttajavirastossa työskentelevän henkilön nimen, jonka puoleen aion kääntyä ja pyytää apua ja neuvoa, mikäli tässä asiassamme ei tule meitä tyydyttävää ratkaisua.No nyt on Nokian tabletin ongelma vihdoinkin ratkennut. Elisa-shopin myyjä soitti ja lupasi purkaa kauppamme ja hyvittää jo lasketut kuukaudet. Hään jopa itse totesi laitteen olevan käyttökelvoton, miksi keskushuolto ei ole sitä kyennyt korjaamaan, jää mitä ilmeisimmin mysteeriksi. Surkeaa toimintaa joka tapauksessa. Olemme nyt helpottuneet. Espoon yrittäjiltä saimme oikein myönteisen vastaantulon. Ovat joutuneet ennekin toteamaan Elisan huonoa palvelua ja olleet yhteydessä jopa ylimpään johtoon, jotta asiakas saisi edes jonkinlaista oikeutta. Hyvä, kun on muitakin, jotka ovat huomanneet saman asian.
Moikka,
kiva kun palasit vielä yhteenvedon muodossa :)
Tietysti harmi että jouduitte näkemään vaivaa ja oli monimutkainen kuvio kokonaisuudessaan. Mukava kuitenkin kuulla että sait ongelmaan ratkaisun - se on pääasia.
Mukavaa viikonloppua toivottaen
Mia@TeleFinlandPartio
http://bit.ly/1vbqb53
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904262
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372475Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042426Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1062191Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281927- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91597- 291578
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881570- 771366