Konetta ostamassa

Osto

Olen aikeissa ostaa käytetyn kannettavan. Olisi kaksi konetta tarjolla. Levono ThinkPad T400 3G.
Intel Core 2 Duo P8400 2x2,26GHz L2 3Mb

2048Mb DDR3

160Gb SATA

DVD-RW

WIFI, Bluetooth, 3G WWAN

Intel HD Graphics

14,1'WXGA 1280x800

WebCam

Akku: noin 2 tuntia
Toinen samanlainen mutta 4096 Mb DDR2 muistilla. Onko koneiden erillaisella muistilla ja määrällä kuinka nopeuteen vaikutusta? Kumman ostan?

9

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistin nopeudella on väliä. Senvuoksi ottaisi tuon DDR3 koneen ja lisäisin siihen 4 Gt asti keskusmuistia.

    • opåasd
    • DDR3 on uudempi ja nopeampi. Muistia voi aina ostaa lisää ja ne ei maksa mahdottomia.

    • käytetty haswell

      Ei tuollaisia kannata käytettynä ostaa.
      Ihan kohta alkaa olla käytettyjä i7-4500U läppäreitä myynnissä, ainakin satoja tai tuhansia käytettyjä edellisen sukupolven läppäreitä pelkästään helsingissä. Esim. ne jotka ostavat Yoga 3 pron, myyvät vanhan mallinsa pois. Laitat vaikka rohkeasti ostoilmoituksen jonnekin myyntipalstalle niin ehköhän joku ota yhteyttä. Mitään hitaampaa, vanhempaa ja rutkumpaa kuin 4500U ei kannata käytettynä harkitakaan. Jotain core2duo ongelmajätettä ei ikimaailmassa kannata ottaa vaikka ilmaiseksi saisi.

      • käytetty haswell

        Eli kun Intelin uudet Core M koneet vielä paremmin rantautuvat, tulee käytetyistä haswell läppäreistä paljon tarjontaa.


      • er456uyht

        Ihan sama milloin ostaa minkä masiinan ku aina on "odota vähän aikaa, kohta tulee..."


      • "Jotain core2duo ongelmajätettä ei ikimaailmassa kannata ottaa vaikka ilmaiseksi saisi. "

        Ja miksei? Mä pelaankin sellasella ongelmajätteellä ja läppärissä on Pentium M ajalta paljon ennen C2D ja silläkin selaa nettiä & katsoo leffoja yms.

        Ei "normaalissa" käytössä ole mitään järjettömiä tehotarpeita. C2D- tasosilla vehkeillä tekee aivan kaiken pl. oikeasti raskaat (pelit, virtualisointi jne) erikosjutut täysillä ja nopeiten.

        Ja kyseessä on myös raha. Jos ton koneen saa 100 eurolla ja uus maksais 500 niin kummankohan sitä ottaa kun tolla tekee ne ns. normaalit asiat ihan samalla tavalla kuin sillä uudemmalla?


    • Ei tuo ihan satkulla irtoa. Näkyi olevan likempänä 300 euroa hinta. Varsin hyvin säilyttävät nuo T-sarjan Thinkpadit arvonsa, kun kyseessä on jo heinäkuussa 2008 markkinoille tullut mallisto. No nuohan ovat "patarautaa". Yleensä akun vaihto tuoreempaan riittää, Akuksi kannattaa valita 9-kennoinen vaihtoehto. Kestää hyvin työpäivän työt ilman suurempia virransäästövirityksiä. Ja toimii sitäpaitsi erinomaisena kahvana, jos väliaikaisesti joutuu työskentelemään "läppäri kasivarrella" -moodissa:-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe