Selain ei päästä tietoturva sivuille

Minä

Moi.
Onko kenelläkään tietoa miten saan viruksen postettua koneeltani tälläisessä tapauksessa: Kaikki toimii suhteellisen normaalisti, mutta kun yritän mennä selaimella jonnekkin tietoturvaa käsitteleville sivuille, niin selain pamahtaa kiinni. Ongelmat alkoivat, kun AVG hävisi toiminnasta ja sen jälkeen en saanut avattua palomuuri enkä spy bot ohjelmiakaan, enkä näin ollen saanut päivitettyä virus- palomuuri ohjelmia, enkä myöskään windowsia. Kaikki omat ja kavereiden ohjeet jo käytetty loppuun. Eli jos jollakulla tietoa asiasta enemmän, niin kiitos avusta jo etukäteen.

13

1849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liner

Jos tiedät mikä virus koneellasi on tai olet laittanut muistiin sen aiheuttamia ongelmia/virheilmoituksia, voit hakea vastausta vaikka kirjaston koneelta Googlettamalla. Jotkin virukset saa koneesta tilapäisesti pois jo silläkin, että käy poistamassa viruksen luoman rekisteriavaimen Windowsin rekisteristä. Mutta senkin selvittämiseen tarvitset nettiä. Eli kaverin tai kirjaston koneelle selvittämään asiaa, hophop!

• Sulla on se kuuluisa virus joka sulkee palomuurit ja kaikki. En olis netissä vaan menisin kaverilta lataamaan jonkun poistajan.
      http://koti.mbnet.fi/pattaya1 sieltä HijackThis ja siäl ihan alhaalla oli jotain juttua. En nyt pääse sinne kun koulun netti on niin sairaan hidas.

• Mikke
      • Minä

Juupa juu. Eipä taida onnistua tämäkään, koska vaikka poltin Hijackin cd:lle niin ei suostu käynnistymään, enkä pääse tosta Miken linkistä noille sivuille. Eipä taida auttaa kun laittaa kovalevy uuteen uskoon puhdistuksen myötä...

• Minä kirjoitti:

Juupa juu. Eipä taida onnistua tämäkään, koska vaikka poltin Hijackin cd:lle niin ei suostu käynnistymään, enkä pääse tosta Miken linkistä noille sivuille. Eipä taida auttaa kun laittaa kovalevy uuteen uskoon puhdistuksen myötä...

Vaihda HijacThis.exen nimeä(vaikka Putsari.exe) ja kokeile uudestaan scannausta.

• Minä
        HJT kirjoitti:

Vaihda HijacThis.exen nimeä(vaikka Putsari.exe) ja kokeile uudestaan scannausta.

Kun vaihdan sen nimeä, niin ohjelmaa käynnistettäessä se vaan vilkahtaa ruudulla ja sen jälkeen ei taphdu mitään. Lisää ideoita?

• Minä kirjoitti:

Kun vaihdan sen nimeä, niin ohjelmaa käynnistettäessä se vaan vilkahtaa ruudulla ja sen jälkeen ei taphdu mitään. Lisää ideoita?

vikasietotilassa.

• Minä
        HJT kirjoitti:

vikasietotilassa.

Eipä sekään auttanut (vaihdoin myös nimeä).
        Sama homma kuin norm.tilassa.
        Olisiko apua jos asentais xp:n uudelleen (pystyykö asentamaan vanhan päälle?). Itse asiassa kattelin tota xp:n cd:tä ja ainakin installointi kohta ei edes ollut vaihtoehtona (tummana ja muut vaaleana).

• Minä kirjoitti:

Eipä sekään auttanut (vaihdoin myös nimeä).
        Sama homma kuin norm.tilassa.
        Olisiko apua jos asentais xp:n uudelleen (pystyykö asentamaan vanhan päälle?). Itse asiassa kattelin tota xp:n cd:tä ja ainakin installointi kohta ei edes ollut vaihtoehtona (tummana ja muut vaaleana).

Eipä ole mulla enempää temppuja takataskussa. Olet kai jo kokeillut ajaa virusohjelman ja muut örkinpoistajat vikasietotilassa. Niin ja Tempien tyhjennys vikasiedossa, eli noista poluista.
        Nuo alemmat kaikissa käyttäjätileissä
        C:\Temp
        C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5
        C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temp
        Kyllähän sen XP:n voi asentaa uudelleen myös korjausasennuksena, mutta mahtaako auttaa kun todennäköisesti tuo vaiva on örkkien aiheuttama ja ne ei poistu kuin asentamalla kokonaan uusiksi, mutta voihan aina kokeilla.

• Minä
        HJT kirjoitti:

Eipä ole mulla enempää temppuja takataskussa. Olet kai jo kokeillut ajaa virusohjelman ja muut örkinpoistajat vikasietotilassa. Niin ja Tempien tyhjennys vikasiedossa, eli noista poluista.
        Nuo alemmat kaikissa käyttäjätileissä
        C:\Temp
        C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5
        C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temp
        Kyllähän sen XP:n voi asentaa uudelleen myös korjausasennuksena, mutta mahtaako auttaa kun todennäköisesti tuo vaiva on örkkien aiheuttama ja ne ei poistu kuin asentamalla kokonaan uusiksi, mutta voihan aina kokeilla.

Juu niin vähän itsekkin mietin, että päälle asennus ei auta ja varmaan ainut keino onkin kovon formatointi ja ohjelmien asennus uudelleen. Toivottavasti ette itse joudu tämän kanssa ikinä painimaan. Kiitos kuitenkin avusta, vaikka niistä ei apua tällä kertaa löytynytkään. Yhtiömmee kiittää ja painuu pikku hiljaa formatoimaan konetta.

• Window:siin turhautunut
        Minä kirjoitti:

Juu niin vähän itsekkin mietin, että päälle asennus ei auta ja varmaan ainut keino onkin kovon formatointi ja ohjelmien asennus uudelleen. Toivottavasti ette itse joudu tämän kanssa ikinä painimaan. Kiitos kuitenkin avusta, vaikka niistä ei apua tällä kertaa löytynytkään. Yhtiömmee kiittää ja painuu pikku hiljaa formatoimaan konetta.

Tee bootti CD kaverilla, jossa muut tarvittavat ohjelmat ja puutsaa PC. Näin ei koneen kovalevyllä olevat tiedot/ohjelmat käynnisty.

• olisi
        Minä kirjoitti:

ehkä auttanut: http://www.safer-networking.org/files/delcwssk.zip - olis kannattanut lukea tarkemmin ne 'pattaya'-sivut.

• Mina
        olisi kirjoitti:

ehkä auttanut: http://www.safer-networking.org/files/delcwssk.zip - olis kannattanut lukea tarkemmin ne 'pattaya'-sivut.

Joo kyllä ehkä olisi auttanut, mutta sitä ei nyt sitten selville saa ennenkuin joku toinen sitä kokeilee. Tuossa vaiheessa alkaa vaan olemaan jo niin turhautunut, että alkaa etsiä "helpompia" keinoja. No nyt on kovalevy formatoitu ja kasattu uudelleen, onneksi kuitenkaan siellä ei mitään erityisen tärkeää ollut ja toiselle kovalevylle sain kaikki tarpelliset talteen. Syksyn jatkoa itsekullekkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      55
      4285
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2841
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2613
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2083
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1523
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      112
      1426
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1377
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      158
      1098
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1057
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1038
    Aihe