Selain ei päästä tietoturva sivuille

Minä

Moi.
Onko kenelläkään tietoa miten saan viruksen postettua koneeltani tälläisessä tapauksessa: Kaikki toimii suhteellisen normaalisti, mutta kun yritän mennä selaimella jonnekkin tietoturvaa käsitteleville sivuille, niin selain pamahtaa kiinni. Ongelmat alkoivat, kun AVG hävisi toiminnasta ja sen jälkeen en saanut avattua palomuuri enkä spy bot ohjelmiakaan, enkä näin ollen saanut päivitettyä virus- palomuuri ohjelmia, enkä myöskään windowsia. Kaikki omat ja kavereiden ohjeet jo käytetty loppuun. Eli jos jollakulla tietoa asiasta enemmän, niin kiitos avusta jo etukäteen.

13

1884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liner

      Jos tiedät mikä virus koneellasi on tai olet laittanut muistiin sen aiheuttamia ongelmia/virheilmoituksia, voit hakea vastausta vaikka kirjaston koneelta Googlettamalla. Jotkin virukset saa koneesta tilapäisesti pois jo silläkin, että käy poistamassa viruksen luoman rekisteriavaimen Windowsin rekisteristä. Mutta senkin selvittämiseen tarvitset nettiä. Eli kaverin tai kirjaston koneelle selvittämään asiaa, hophop!

    • Sulla on se kuuluisa virus joka sulkee palomuurit ja kaikki. En olis netissä vaan menisin kaverilta lataamaan jonkun poistajan.
      http://koti.mbnet.fi/pattaya1 sieltä HijackThis ja siäl ihan alhaalla oli jotain juttua. En nyt pääse sinne kun koulun netti on niin sairaan hidas.

    • Mikke
      • Minä

        Juupa juu. Eipä taida onnistua tämäkään, koska vaikka poltin Hijackin cd:lle niin ei suostu käynnistymään, enkä pääse tosta Miken linkistä noille sivuille. Eipä taida auttaa kun laittaa kovalevy uuteen uskoon puhdistuksen myötä...


      • Minä kirjoitti:

        Juupa juu. Eipä taida onnistua tämäkään, koska vaikka poltin Hijackin cd:lle niin ei suostu käynnistymään, enkä pääse tosta Miken linkistä noille sivuille. Eipä taida auttaa kun laittaa kovalevy uuteen uskoon puhdistuksen myötä...

        Vaihda HijacThis.exen nimeä(vaikka Putsari.exe) ja kokeile uudestaan scannausta.


      • Minä
        HJT kirjoitti:

        Vaihda HijacThis.exen nimeä(vaikka Putsari.exe) ja kokeile uudestaan scannausta.

        Kun vaihdan sen nimeä, niin ohjelmaa käynnistettäessä se vaan vilkahtaa ruudulla ja sen jälkeen ei taphdu mitään. Lisää ideoita?


      • Minä kirjoitti:

        Kun vaihdan sen nimeä, niin ohjelmaa käynnistettäessä se vaan vilkahtaa ruudulla ja sen jälkeen ei taphdu mitään. Lisää ideoita?

        vikasietotilassa.


      • Minä
        HJT kirjoitti:

        vikasietotilassa.

        Eipä sekään auttanut (vaihdoin myös nimeä).
        Sama homma kuin norm.tilassa.
        Olisiko apua jos asentais xp:n uudelleen (pystyykö asentamaan vanhan päälle?). Itse asiassa kattelin tota xp:n cd:tä ja ainakin installointi kohta ei edes ollut vaihtoehtona (tummana ja muut vaaleana).


      • Minä kirjoitti:

        Eipä sekään auttanut (vaihdoin myös nimeä).
        Sama homma kuin norm.tilassa.
        Olisiko apua jos asentais xp:n uudelleen (pystyykö asentamaan vanhan päälle?). Itse asiassa kattelin tota xp:n cd:tä ja ainakin installointi kohta ei edes ollut vaihtoehtona (tummana ja muut vaaleana).

        Eipä ole mulla enempää temppuja takataskussa. Olet kai jo kokeillut ajaa virusohjelman ja muut örkinpoistajat vikasietotilassa. Niin ja Tempien tyhjennys vikasiedossa, eli noista poluista.
        Nuo alemmat kaikissa käyttäjätileissä
        C:\Temp
        C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5
        C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temp
        Kyllähän sen XP:n voi asentaa uudelleen myös korjausasennuksena, mutta mahtaako auttaa kun todennäköisesti tuo vaiva on örkkien aiheuttama ja ne ei poistu kuin asentamalla kokonaan uusiksi, mutta voihan aina kokeilla.


      • Minä
        HJT kirjoitti:

        Eipä ole mulla enempää temppuja takataskussa. Olet kai jo kokeillut ajaa virusohjelman ja muut örkinpoistajat vikasietotilassa. Niin ja Tempien tyhjennys vikasiedossa, eli noista poluista.
        Nuo alemmat kaikissa käyttäjätileissä
        C:\Temp
        C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5
        C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temp
        Kyllähän sen XP:n voi asentaa uudelleen myös korjausasennuksena, mutta mahtaako auttaa kun todennäköisesti tuo vaiva on örkkien aiheuttama ja ne ei poistu kuin asentamalla kokonaan uusiksi, mutta voihan aina kokeilla.

        Juu niin vähän itsekkin mietin, että päälle asennus ei auta ja varmaan ainut keino onkin kovon formatointi ja ohjelmien asennus uudelleen. Toivottavasti ette itse joudu tämän kanssa ikinä painimaan. Kiitos kuitenkin avusta, vaikka niistä ei apua tällä kertaa löytynytkään. Yhtiömmee kiittää ja painuu pikku hiljaa formatoimaan konetta.


      • Window:siin turhautunut
        Minä kirjoitti:

        Juu niin vähän itsekkin mietin, että päälle asennus ei auta ja varmaan ainut keino onkin kovon formatointi ja ohjelmien asennus uudelleen. Toivottavasti ette itse joudu tämän kanssa ikinä painimaan. Kiitos kuitenkin avusta, vaikka niistä ei apua tällä kertaa löytynytkään. Yhtiömmee kiittää ja painuu pikku hiljaa formatoimaan konetta.

        Tee bootti CD kaverilla, jossa muut tarvittavat ohjelmat ja puutsaa PC. Näin ei koneen kovalevyllä olevat tiedot/ohjelmat käynnisty.


      • olisi
        Minä kirjoitti:

        Juu niin vähän itsekkin mietin, että päälle asennus ei auta ja varmaan ainut keino onkin kovon formatointi ja ohjelmien asennus uudelleen. Toivottavasti ette itse joudu tämän kanssa ikinä painimaan. Kiitos kuitenkin avusta, vaikka niistä ei apua tällä kertaa löytynytkään. Yhtiömmee kiittää ja painuu pikku hiljaa formatoimaan konetta.

        ehkä auttanut: http://www.safer-networking.org/files/delcwssk.zip - olis kannattanut lukea tarkemmin ne 'pattaya'-sivut.


      • Mina
        olisi kirjoitti:

        ehkä auttanut: http://www.safer-networking.org/files/delcwssk.zip - olis kannattanut lukea tarkemmin ne 'pattaya'-sivut.

        Joo kyllä ehkä olisi auttanut, mutta sitä ei nyt sitten selville saa ennenkuin joku toinen sitä kokeilee. Tuossa vaiheessa alkaa vaan olemaan jo niin turhautunut, että alkaa etsiä "helpompia" keinoja. No nyt on kovalevy formatoitu ja kasattu uudelleen, onneksi kuitenkaan siellä ei mitään erityisen tärkeää ollut ja toiselle kovalevylle sain kaikki tarpelliset talteen. Syksyn jatkoa itsekullekkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe