Itsetuntoni on muualla elämässä ihan kunnossa: Pidän itseäni fiksuna ja joskus nättinäkin. Netissä qruiserissa on helppo aloittaa keskustelu ja usein sopia jonkinlainen tapaaminenkin jos vähänkään kiinnostusta on.
Kuitenkin minulle tulee todella paha mieli jos olen itse toisdsta kiinnostuneempi kuin toinen minusta. Joskus on käynyt niin että toinen lähtee paikalta johonkin tekosyyhyn vedoten tai sitten ei vastaa viesteihin tapaamisen jälkeen. Myönnän, että olen itsekin ollut se vähemmän kiinnostunut osapuoli ainakin pari kertaa. Näitä pakkeja vain jää märehtimään pitkään kun on etukäteen intoillut.
On vain niin surullista kun en ole löytänyt omaa rakasta enkä vakavaa suhdetta vaikka olen yli parikymppinen. Tuntuu, että ihmiset ei kunnioita netissä toisiaan. Ehkä siihen ei ole aikaa ja energiaa.
Kavereita kyllä on, ja luulisi että netissä naisen etsiminen on vähemmän hakuammuntaa kun on jotain taustatietoa toisesta toisin kuin esim. Baarissa. Ahdistaa. Mistä saisi uutta toivoa jatkoon?
suren ja itsetunto menee jokaisista pakeista.
13
267
Vastaukset
- ♡ ♡ ♡ ♡
Tuttu tilanne joutunut kokemaan saman lukuisia kertoja. Netti kaudella luvataan paljon joista helppo luistaan Kun kirjeitse sovittiin treffit niin sopimukset piti. Vai onko ihmiset muuttuneet todella epärehellisiksi. Hihhuleita riittää.
- <×>
Vai että yli parikymppinen. Oot vielä niin nuori, ettei sulla ole mitään hätää tai panikoitavaa. Jos olisit yli viisikymppinen, niin sitten alkaisi olla jo syytä huoleen.
- ei niin nuori
Kyllä se oikea sieltä vielä tulee vastaan, kun vain malttaa odottaa. Kaikki ei tosiaankaan käy käden käänteessä aina, joten malttia mukaan. Ehkäpä ne, joita olet tavannut, eivät olekaan olleet tarkoitettuja sinulle ja siksi käynyt just tuolleesti. Etsi sillä aikaa tietä enemmän itseesi ja tunnustele ja kuuntele omaa itseäsi, mitä varmasti haluat ja mitä et. Näin voit tavallaan varmistaa jo etukäteen, mitä oikeasti haluat ja millainen ihminen olisi just se oikea sinulle. Omista kokemuksistani voin sanoa sen verran, ettei kannata mennä treffeille liian suurin odotuksin, sillä osittainhan olet itse luonut jonkin tietyn mielikuvan ihmisestä, jota olet menossa tapaamaan eikä se välttämättä vastaa todellisuutta. Kannattaa siis kaikessa rauhassa satsata tutustumiseen eikä kiirehtiä suhteeseen tai edes odottaa heti alkavan jotain tajunnanräjäyttävää juttua, koska niin käy tosielämässä suht harvoin. Onnea matkaasi!
- my lonely, crappy life
Olet varmaan oikeassa että kyllä vastaan tulee ajan myötä yksi jos toinenkin elämäni nainen. Toisaalta ei sieltä kotiovelta tule kukaan hakemaan ja duunia täytyy asioiden eteen tehdä.
En todellakaan ole mikään suhteeseen kiirehtijä, pikemminkin päinvastoin. Toisiin tutustuisin mielelläni jos siihen vain saisi mahdollisuuden. Miten voin tutustua itseeni, kuten sanoit? Onko paha, jos aina pyörittelee päässään itseanalysoivia ajatuksia? "mikä mussa on vialla ja mitä tehdä asialle?" "minkälaiset ihmiset pitävät minusta? Mistä minä pidän?" "mitä toiset pitävät tärkeänä? Keskitynkö epäolennaiseen?"
- ei niin nuori
Älä ajattele asiaa tai asioita tuolla tavalla "mikä minussa vikana ja mitä tehdä sille" kaikki muukin, sillä ne ei ole niitä, joihin sinun kannattaisi kiinnittää huomiota. Lähinnä tarkoitin sitä, että tutkailet sitä, mistä sinä itse pidät ja mitä haluat ja mitä et varmasti halua, suljet pois epäoleelliset seikat ja käyt kiinni niihin, joilla on merkitystä sinun itsesi kannalta. Olemalla oma itsesi ja tulemalla sinuksi itsesi kanssa pääset tosi pitkälle. Hyväksyt omat hyvät ja huonot piirteesi ja jos olisin jotain niiiiin tosi huonoa, niin sit voisi miettiä, onko sille tehtävissä jotain, mutta en nyt tässä usko ihan niinkään olevan. Jos sinä ensin pääset tutuksi oman itsesi kanssa, silloin muidenkin on helpompi lähestyä sinua ja voit olla just se oma itsesi eikä esittää mitään muuta. Ole positiiivinen. Anna itsellesi myös armoa tuon itsekritiikkisi suhteen, sillä ajattelen sen olevan sinulle huono asia tässä tilanteessa. En tiedä, olenko oikea ihminen neuvomaan sinua, kun en tunne sinua, mutta mitä noista teksteistäsi voin ja pystyn päättelemään, niin just tuotahan sä taidat kelailla mielessäsi, että sinussa on vikaa etkä pääse ajatuksesta irti. Meistä jokainen on oma yksilönsä ja persoonansa ja kaikkia ei voi miellyttää, mutta jollekulle sinä tulet vielä olemaan se nro 1. Jatka siis etsimistä kaikessa rauhassa kiirehtimättä asioiden edelle ja olettaen heti seuraavan deitin olevan se elämäsi rakkaus. Kannattaa jatkaa kuitenkin tapailuja, sillä niiden pohjalta löydät kenties sen idean, millaista ihmistä oikeasti haluat ja tarvitset ja éhkäpä sieltä tulee jossain vaiheessa se oikea ja aitokin ihminen sinua vastaan. Ei tule ainakaan, jos ei yritäkään, mutta älä yritä liikaa itsesi kanssa vaan todellakin ole oma itsesi. Kukaan ei ole samanlainen kuin sinä, joten olet oma uniikki itsesi ja joko joku ihastuu/rakastuu tai sitten ei, mutta enpä usko, että olet pitkäänkään enää vapailla markkinoilla, kun tiedostat nuo asiat :)
Kunpa sitä osaisi tehdä niin kuin osaa neuvoa. Kunpa sitä tekisi niin kuin neuvoo. Kunpa sitä ei rakastuisi päätä pahkaa. Kunpa sitä ei heräisi siihen kun toinen toteaa ettei tiedä mitä haluaa elämältä=ei halua sinua enää. Kunpa sitä uskoisi järkeään eikä aina menisi sydämen mukaan.....
Kunpa en olisi niin vihainen, pettynyt, rikki ja katkera, kun se ei auta mitään.
Voi kun olisin tehnyt kuten sinä tuossa neuvoit ja järki sanoi, niin missä nyt olisin ja kuinka onnellinen tai onneton. No ainakin paljon olisi jäänyt kokematta iloja vaikka päättyikin suureen suruun ja hetkittäin vihaan ja lähinnä itseään kohtaa kun pitää mennä päätäpahkaa rakastumaan.
Vaan tulee se päivä kun askel on kepeä...
- ihan tavallista
Älä perusta elämääsi pelkälle parisuhteelle eli jos sulla ei ole ketään, niin ajattelet, että ei ole elämääkään. Parisuhde=koko elämä, koko elämä=parisuhde. EI NÄIN!
Niin se vaan on, että etsimällä ja pakottamalla sitä rakkautta ja parisuhdetta ei tule. Älä kuitenkaan luovuta toivoa, vaan deittaile, treffaile, ole Qruiserissa, käy ihmisten ilmoilla, käy myös niissä bileissä, elä täysillä ja nauttien jne.
Jos tapailet ikäisiäsi, niin se on ihan normaalia, että varsinkin tuossa iässä moni ei vielä tiedä mitä haluaa, pitääkö naisista, minkälaisista naisista pitää, haluaako parisuhteen vai ei, minkälaisen parisuhteen haluaa, haluaako ja pystyykö edes sitoutumaan, mitä haluaa muulta elämältä, mitä haluaa tehdä työkseen, haluaako lapsia, haluaako opiskella, missä haluaa asua. Jotkut ovat aivan eksyksissä oman sisimpänsä kanssa, jotkut vielä samassa tilanteessa vielä vanhempanakin.
Valitettavasti joo, kun toinen sanoo, että haluan tilaa tai miettiä, monesti (ei aina) tarkoittaa, että en halua jatkaa kanssasi, löysin uuden jne. Treffeillä joku voi lähteä äkkiä paikalta sen takia, että jännittää niin hirmuisesti ja taas toinen tuntee itseänsä loukatuksi ja luulee, että se toinen ei halunnutkaan minua jne. Asioilla on aina puolensa. Voipi olla, että se toinen ei tietenkään halunnut sinua, mutta toisaalta voi olla, että hän ei halua ketään muutakaan tai on vaan muuten erittäin vaikea luonne. Et koskaan voi tietää. Vika voi oikeasti olla siinä toisessa osapuolessa, eikä sinussa.
Minkälaisia kriteerejä sinä asetat sinun kumppanille? Jos rajaat esim. ikäeron aivan minimiin, niin tottakai valikoima sen kun kaventuu.
Sinun iässäsi minulla oli myös erittäin vaikea löytää mitään pysyvää parisuhdetta. Kaikki tuntuivat hakevan pelkkää yhden illan juttua, seksiseuraa, kokeilua ym. Kaikilla oli kiire kokeilla, kukaan ei halunnut sitoutua yhtään mihinkään ja taas osa valitsi sitten kumppanikseen minua paljon rumemman ja tavallisemman, sanoisinko näkymättömämmän. Hyvin usein henkilö oli eksyksissä tai muuten vaan koitti kepillä jäätä tai pelleili, kaikenlaista häröä sitä on tullut vastaan.
Kannattaa nauttia siitä muusta elämästä. Tehdä kaikkea mistä itse pitää. Nauttia siitä. Elämä ei ole vain pelkkä parisuhde. Sitä joutuu kuitenkin monta kertaa pettymään. Se mikä vaikutti elämän suurimmalta rakkaudelta, voikin olla hetkessä ohi ja toinen vain leikki tunteilla, löysi toisen. Kannattaa jo etukäteen psyykata itseään, että mitä jos minulle käy niin, onko minun koko elämä pelkästään tässä parisuhteessa? Pelkän parisuhteen takiako minä elän?
Omasta mielestäni ei kannata netissä viikko- ja kuukausitolkulla kirjoitella ja sitten vasta nähdä, vaan mielummin se näkeminen ajoittaa mahdollisimman nopeasti. Ihan juuri siitä syystä, että ehdit esim. ihastua siihen mielikuvaan, mikä siellä netissä on, samalla tietysti kasvaa odotukset sitä ihmistä ja madollista parisuhdetta kohtaan. Loppujen lopuksi onkin kuvitellut toisesta ihmisestä vaikka mitä, mikä ei ollenkaan edes ole totta ja kehitellyt suuria haaveita eikä se toinen edes ole oikeasti ollut kiinnostunut ollenkaan.- Kuutamoinen
Hyvin kirjotettu :).
Joo, ei netissä kirjotteluvaaraa ole. Hyvä kun vastauksen saa ja jos vastaus tulee, niin siihen kun vastaa, niin ei enää kuulu mitään .
- ei niin nuori
Just tuota minä tarkoitin :) hyvin sanottu.
- parempi kuin fcuk
Ainoa asia mikä sussa on vialla on se, että sä ajattelet että sussa on jokin vialla.
Ei torjutuksi tuleminen ole mikään todiste siitä, että olisit toisia huonompi tai että et olisi rakkauden arvoinen yms. :) Eli siis "put your ego aside". Kaikki on suhteellista. Voit toki ottaa tuon kaiken itseesi... Tai sitten olla ottamatta. Älä tee elämästäsi turhaan vaikeaa. :)
Itselläni toinen häipyi kun vaihdoin hiusteni väriä... Mutta jos on tosiaan niin pölkkypää niin silloin saa myös mennäkkin. Haluan aidon suhteen, en sellaista missä ei voi rauhassa toteuttaa itseään peläten että toisen kiinnostus lopahtaakin jos tahdonkin vaikka yhtäkkiä punaiset hiukset.
Maailma on pullollaan kaikenlaisia ihmisiä, jokainen elää tavallaan ja huonojakin tyyppejä voi sattua kohdalle. Negatiivisten kokemusten ei kannata antaa musertaa omaa itseä. Se on elämää ja se opettaa. Joo tuttu tunne oon itse 23 eikä oo vakavaa suhdetta takana. Yksi joka kesti sen kuukauden on siis tässä itselläkin ollut yhtä sun toista miksi, suhteet ei oo onnistuneet. Nyt oon kuitenkin kääntänyt sivun elämässäni ja tutustunut uusiin ihmisiin ja löytänyt tän sinkkuudenkin hyvät puolet enkä enään ihan niin innokkaasti seuraa hakenut (:
Tavallaan välillä sielä selkäytimessä on se pelko, mitä jos 10 vuoden päästä on edelleen tässä samassa tilanteessa eikä mikään oon muuttunut, mutta toisalta oon tässä oman itseni kanssa tehnyt viimeisen vuoden aikana valtavasti töitä, että jossakin kohtaa ainakin itselle on puitteet löytää se kestävä suhde, tai kenties, vaikka nyt :D sitä en tiedä, kun edellisestä suhteesta on aikaa vuosi. ^^
Täällä oli todella kannustavia viestejä ihmisiltä :) kiitos niistä.En näitä, että suhteet onnistuu vaan puhtaasti, että olisin itse onnellisempi ja tyytyväisempi elämään. =)
sanzue91 kirjoitti:
En näitä, että suhteet onnistuu vaan puhtaasti, että olisin itse onnellisempi ja tyytyväisempi elämään. =)
Mää nyt täytän tätä, mutta ihan tavallista kirjotti aivan valtavan hienon tekstin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783