loppuelämän kestävä ulosotto alkoi perheessämme,molemmilla velkaa niin paljon että näillä tuloilla ei niitä saa koskaan maksettua,sanoi ulosottonainen,toinen töissä ja toinen eläkkellä. No kaikesta täytyy maksaa ja nyt tuli meidän aika ja monella vielä edessä.Saako asumistukea jos ulosotossa tai siis toimeentulotuke. joksin vaihdetaan asumaan yksiöön, meitä on neljä kaikkiaan mutta ei näillä tuloilla ja ulosotolla vuokria ainakaan isoja makseta.
ulosotto alkakoon
55
2713
Vastaukset
- 7+9
Miten paljon velkaa on ja mitkä tulot sitten on? Voitteko hakea jossain kohtaa velkajärjestelyyn? Tuntui varmasti kamalalta kun teille sanottiin noin, mutta muistakaa että raha on vain rahaa. Teillä on toisenne.
- 6793
Velat vanhenee 15 vuodessa lopullisesti kun niistä on annettu ulosottoperuste.ei siis loppuelämän ulosotto.
- Tukia saatte
6793 kirjoitti:
Velat vanhenee 15 vuodessa lopullisesti kun niistä on annettu ulosottoperuste.ei siis loppuelämän ulosotto.
Yksiö taitaa olla aika ahdas 4-henkiselle perheelle. Ulosotto ei vaikuta asumistuen tai toimeentulotuen saantiin. Jos eläke on pieni tuskin siitäkään ainakaan kovin paljoa ulosmitataan.
- sitä sain mitä tilas
meillä jää laskujen jälkeen käteen n. 250 euroa ja sillä eletään kk tai sitten ei. Mutta sitähän sain mitä tilasin,tyhmät me. Mutta maksetaan niin paljon kuin voidaan ja muutetaan yksiöön ,onhan ne ennenkin asuneet ahtaasti perheet. Minä olen takuulla jo haudassa ennenkuin 15v on kulunut. Pienessä päässäni olen tehnytkin jo suunnitelman että yritän jaksaa niin kauan että nuorin lapseni on jo omillaan eli muutamia vuosia ja sitten minä lähden pois..toivon vaan että jaksan niin kauan ,olen kyllä jo varautunut siihen etten koska sairauteni myötä minulla on kaapissa niin paljon tallessa lääkkeitä joilla kuolisi norsukin.mutta ei vielä ,minä pinnistelen.Onneksi lapseni tulevaisuus on turvattu koska hänellä on perintö johon me emme saa koskea.
Mitähän lapsesi tuumisivat aikeistasi? Missä on isovanhempi kun omia lapsia saavat? Lämmittäisikö heitä tuleva perintö siinä tapauksessa, ehkä.
Ala nyt vaikka siitä että hankit teille kaiken mahdollisen avun.. tuet sun muut.
Tietysti on tullut tehtyä tyhmyyksiä mutta jospa näyttäisit jälkipolville mitä on ottaa vastuuta teoistaan, eikä tehdä sitä helpointa ja typerintä ratkaisua.- stenfis
Totesit hienosti tehneesi virheitä raha-asioissa.Tosiaan täytyy muistaa että se on vain rahaa.Ystävät,läheiset ja perhe pitää elämässä kiinni.Onneksi suomessa lainsäädäntö on sikäli demokraattista ettei ketään ilman ruokaa asuntoa ja vaatteita.Ota asiantuntijaapua asioiden selkeyttämiseksi ja nauti elämästäsi perheen kanssa.Hyvää loppuvuotta!toivoo entinen velallinen nykyinen onnellinen!
- sitäsainmitä tilasin
Kiitos kaikille,mutta kun on niin syvällä tässä suossa ja se upottaa niin paljon ettei ole minkäänlaisia haluja nousta sieltä.Luusisi kaikkien jotka velkasuossa on rämpineet ne fiilikset.Sain soskusta lapun että lääkkeet maksetaan ja sähkö. Kiva. Sitten sain jonkun neuvovan puhelimen,mitä helvettiä minä sillä teen koska niitä velkoja on oikeasti meillä niin paljon ja lähiaikoina tulleita ettei mikään velkajärjestely auta meitä,näin sanoi jopa ulosoton nainen.En minä jaksa liipalaapaa enää jutella ne ajat on ohi. m
- ex-laman uhri
Oli minullakin 1990-luvun jälkeiseltä ajalta ulosottovelkaa nykyisissä euroissa yli kymppitonni reilustikin yli. Suurin osa on vanhentunut jo 15 vuodessa, pari tonnia jäljellä uo-velkaa jota pätkätöillä oon lyhentänyt, nyt ei niitä pätkiäkään ole saanut yli vuoteen taantuman vuoksi. Niin vaan oon selvinnyt koska asenteeni on ollut etten ole todellakaan ainoa laman uhri! Elämää olen viettänyt normaalisti, liikunta rakkaimpana harrastuksena. Toki tulot olleet pienet näinä vuosina mutta ei mulla elämänhalu ole minnekään kadonnut! Päinvastoin minusta on tullut todella säästäväinen nykyisin.
- Ruotsalainen yrittä.
ex-laman uhri kirjoitti:
Oli minullakin 1990-luvun jälkeiseltä ajalta ulosottovelkaa nykyisissä euroissa yli kymppitonni reilustikin yli. Suurin osa on vanhentunut jo 15 vuodessa, pari tonnia jäljellä uo-velkaa jota pätkätöillä oon lyhentänyt, nyt ei niitä pätkiäkään ole saanut yli vuoteen taantuman vuoksi. Niin vaan oon selvinnyt koska asenteeni on ollut etten ole todellakaan ainoa laman uhri! Elämää olen viettänyt normaalisti, liikunta rakkaimpana harrastuksena. Toki tulot olleet pienet näinä vuosina mutta ei mulla elämänhalu ole minnekään kadonnut! Päinvastoin minusta on tullut todella säästäväinen nykyisin.
Minä muutin ruotsiin ja perustin siivousfirman kun firmani keikkasi 90-luvun lamassa ja jo seuraavana vuonna sain luottokortin ja ruotsalaisesta pankista lainaa asunnon ostoa varten vaikka minulla oli suomessa satojen tuhansien velat maksamatta. Nykyään kaikki velat on jo vanhentuneet.
Jos olisin jäänyt suomeen olisin varmaan vieläkin kusessa.
Eipä suomalainen ulosotto koskaan tullut ruotsiin kun suomeenkin päin olin "kadonnut" edes sukulaisilleni en kertonut minne "katosin".
- sitä sain mitä tilas
Yli kymppitonni velkaa euroissa...voi herrannen aika kun nyt ei puhuta vain kymmenistätonneista vain paljon suuremmista ,,todella paljon.Kiva että olette selvinneet ja jaksatte lenkkeillä ja kaikkee muuta. selkeesti täällä ei ole yhtään sellaista joka tietää miltä tuntuu kun hengenriistäminen on joka ikinen hetki mielessä joka paikassa .
- velan määrä?
Kuinka paljon sulla sitten sitä velkaa on?
- sitä sain mitä tilas
minulla ja miehellä varmaankin nyt kunhan ne kaikki menee ulosottoon niin n. 150000 jos riittääkään.Ja mitään näkyvää ei noilla rahoilla ole saatu,että ihminen on tyhmä ja sitten kun se shoppailuaddiktio syntyy sitä pysäytä mikään muu kuin tämä, ulosotto.Sen varmaan allekirjoittaa jokainen tämän kokenut,se on kuin alkoholisti..ta syömishäiriö...
- Outo homma
Mistä ihmeestä te olette saaneet vakuudetonta velkaa 150 000 euroa? Ja kaikki on mennyt kulutukseen jostaa ei ole jäänyt mitään näkyvää?
Kai ne shopatut tavaratkin jossain ovat? - ghlfeyk
Outo homma kirjoitti:
Mistä ihmeestä te olette saaneet vakuudetonta velkaa 150 000 euroa? Ja kaikki on mennyt kulutukseen jostaa ei ole jäänyt mitään näkyvää?
Kai ne shopatut tavaratkin jossain ovat?Paljonko tulot sitten on kuukaudessa? Ja paljon maksatte joka kk ulosottoon? Lapsien takia kannattaa jaksaa. Edelleen vain rahasta kyse.
- sitä sain mitätilasi
Outo homma kirjoitti:
Kai ne shopatut tavaratkin jossain ovat?Siis niin helposti sitä saa...kaikki pankit antoivat lainaa,oli bigbank,santander,kortteja minullakin ainakin 4 ja niissä 4000 ja miehellä varmaan 3 korttia ja samat summat. s-pankki,nordax molemmista 15000 pankkilainoja 5000-9000 välillä,silloin ei vielä tarvinnu laitella verotodistuksia ja kun otti kaikki samana vuonna niin vaikka oliskin niin velaton paperi oli silloin. ja kaikki diners kortit oli ym.ym pikavipit jne. voi että noista helposti kertyy ja sitten kun ne menee uo:n ne kertaistuu kivasti. ja ulkomaanmatkoja tehtiin paljon. niin että silleen hullu mikä hullu mutta se jos te täällä morkkaatte ei todellakaan tunnu missään,herranjumala onhan mulla isompi taakka mielessä kuin saarnat. nimittäin kuolema
- Outo homma
sitä sain mitätilasi kirjoitti:
Siis niin helposti sitä saa...kaikki pankit antoivat lainaa,oli bigbank,santander,kortteja minullakin ainakin 4 ja niissä 4000 ja miehellä varmaan 3 korttia ja samat summat. s-pankki,nordax molemmista 15000 pankkilainoja 5000-9000 välillä,silloin ei vielä tarvinnu laitella verotodistuksia ja kun otti kaikki samana vuonna niin vaikka oliskin niin velaton paperi oli silloin. ja kaikki diners kortit oli ym.ym pikavipit jne. voi että noista helposti kertyy ja sitten kun ne menee uo:n ne kertaistuu kivasti. ja ulkomaanmatkoja tehtiin paljon. niin että silleen hullu mikä hullu mutta se jos te täällä morkkaatte ei todellakaan tunnu missään,herranjumala onhan mulla isompi taakka mielessä kuin saarnat. nimittäin kuolema
Ei toimi tämä yhtälö vieläkään.
"kortteja minullakin ainakin 4 ja niissä 4000 ja miehellä varmaan 3 korttia ja samat summat"
Noista tulee max. 40 000 euroa ja se on jo yläkanttiin.
"s-pankki,nordax molemmista 15000"
Eli 30 000, edellisen kanssa 70 000.
"pankkilainoja 5000-9000 välillä"
Kun pankista ottaa kulutusluottoa niin pankki kysyy mitä muita lainoja on. Valehtelitteko pankille?
Jos oletetaan että vaikka viisi pankkia niin 25 000 euroa yhteensä. Koko velkasumma jää sittenkin alle sadan tuhannen.
"ja sitten kun ne menee uo:n ne kertaistuu kivasti"
Mutta sanoit aloitusviestissäsi että ulosotto on teidän kohdallanne vasta alkanut. Eli tähän asti olette noista maksuista selvinneet eikä noita ulosoton kuluja ole vielä tullut. Eli noin 150 000 euroa on se raha joka oikeasti on otettu lainoina yms. ja mennyt kulutukseen.
Katsovathan ne lainoittajat niitä tulojakin. En kerta kaikkiaan näe miten kaksi ihmistä olisi voinut kerätä 150 000 euron kulutusluotto- ja luottokorttivelat. - PITÄNEET TYÖLLISIÄ
Outo homma kirjoitti:
Kai ne shopatut tavaratkin jossain ovat?Verokirja työntekijöiden pitäminen on monen tuho.
- tsingtao
Oletteko kuulleet että omia sisäelimiään voi myydä Kiinassa? Maksavat maltaita länsimaisista "osista". Teitä kun kaksi on niin saisitte reilusti lyhennettyä velkojanne.
- Hämmästelen minäkin
Samaa minäkin ihmettelen tuota lainamäärää. Ja myös miten tuollaisen summan upottaa esim matkusteluun ellei sitten jollain luxus-matkoilla ja todella usein. Jos ootte esim autoja hankkineet noilla rahoilla tai moottoripyöriä, kannattaa varmaan ne myydä tai antaa ulosoton viedä, saa edes sillain lyhennettyä edes pikkuriikkisen noin isoa velkaa!
- sitä sain mitä tilas
ei jaksa,mä otan nuo pillerini jonakin kauniina päivänä,olen jo niin asennoitunut siihen ja sisälläni on vaan rauha.
- sitä sain mitä tilas
danske 9000 4000 nordea 9000 4000 4000 s-pankki 15000 nordax 15000 diners 4000 dinersn mukan tullut master 4000 ,pikavipit 15000, ikea 2000, elloslaina 4000..unohdinkohan jonkun,,,,, tulot oli mulla suht hyvät mutta sitten olikin henki joka meinas lähteä ja nyt pois töistä ja osaeläkkeellä. ja nuo oli siis minun ei mieheni. Ja se rha menee helposti kun matkustaa,ostaa kaikkea turhaa ..kallista...risteilee, syö ulkona.ym.ym. tätäpeliä kesti v.2008-2013 saakka ja sitten heräsin. Pankista sai siihen aikaan helposti 9000 ja netin kautta toiset 5000..helppoa kuin heinänteko kuten nyt elämäkin,odotan vaan sopivaa hetkeä,millään ei millään ole enää väliä,kyllä lapseni tulevat pärjäämään,ne ovat parempia ihmisiä kuin minä.
- ei hyvää päivää...
Minusta sinun kannattaa hakea apua! Jonkun esim. psykologin tms. sillä ihan turha itsaria harkita mokoman rahan takia! Ihminen pärjää kun on katto pään päällä ja ruokaa voi hankkia halvalla esim juurekset. Jos ootte lapsiperhe kuuluu teille jäädä lähemmäs tonni asumismenojen jälkeen ruokaan ja muuhun käyttöön! Ja jos ei jää saatte erotuksen toimeentulotukena. Lapsiperheen ei kuulu elää 250 €/kk tuloilla. Eli hyvä ihminen ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja jos et pysty ammattiauttajan puheille.
- Anonyymi
Tuo asia on kyllä totta joka sana.Vaikka tuosta kirjoituksesta on 8v.Niin sama pätee ihan 2022.Meillä myös sama juttu, Luottoyhtiöt myönsi lainoja ihan tavalliselle työn tekijälle.En viitsi mainita mikä työ.Mutta brutto ansio alle 2700€/kk.Nyt on kaikki ulosotossa.Itse olen eläkkeellä.Vaimo töissä, eläkkeestäni( työkyvyttömyyseläke) vie vouti joka kuukausi.Siten että minulle jää lain säätämä n.650€/kk.Suurimmat lainat 70000€ 35000€ kivijalkapankit.s.pankki 30000€ op 10000€ Nordea 20000€.Ilman mitään vakuuksia.Ei mitään takauksia ole pyytänyt mikään luottolaitos.On Norwegia sandanderia jne.En edes muista.Ikää minulla yli 60 ja puoliso pian n.2v.60v.Tämä kaikki on tapahtunut alle 3v.Takaisin maksettu alle 2v.26.800€.Eli velkaa velalle.Nyt soi tuomion kellot.On velkaa myös asunnosta.Kai tässä joudutaan pian jonnekin yksiöön.Onnex lapset pärjää omillaan.Eikä ole itsari edes tullut mielee.Mutta faktaa löytyy jos joku epäilee kirjoitustani.Laita jotain yhteystietoa.Niin voin todistaa asiat.Eikä todella ole kuin lainaa maksettu toisilla lainoilla.Eli kyllä tuo on tätä päivää.Eikä tarvitse mitään luvusta viettää. Eikä mitään kieroiluja olla tehty että olisi sukan varret täynnä rahaa.Ihminen kun halutaan ahdinkoon se on helppo temppu näiltä helvetin pankeilta.Jotka maksavat vanhat velat ja myöntävät uutta.Että näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo asia on kyllä totta joka sana.Vaikka tuosta kirjoituksesta on 8v.Niin sama pätee ihan 2022.Meillä myös sama juttu, Luottoyhtiöt myönsi lainoja ihan tavalliselle työn tekijälle.En viitsi mainita mikä työ.Mutta brutto ansio alle 2700€/kk.Nyt on kaikki ulosotossa.Itse olen eläkkeellä.Vaimo töissä, eläkkeestäni( työkyvyttömyyseläke) vie vouti joka kuukausi.Siten että minulle jää lain säätämä n.650€/kk.Suurimmat lainat 70000€ 35000€ kivijalkapankit.s.pankki 30000€ op 10000€ Nordea 20000€.Ilman mitään vakuuksia.Ei mitään takauksia ole pyytänyt mikään luottolaitos.On Norwegia sandanderia jne.En edes muista.Ikää minulla yli 60 ja puoliso pian n.2v.60v.Tämä kaikki on tapahtunut alle 3v.Takaisin maksettu alle 2v.26.800€.Eli velkaa velalle.Nyt soi tuomion kellot.On velkaa myös asunnosta.Kai tässä joudutaan pian jonnekin yksiöön.Onnex lapset pärjää omillaan.Eikä ole itsari edes tullut mielee.Mutta faktaa löytyy jos joku epäilee kirjoitustani.Laita jotain yhteystietoa.Niin voin todistaa asiat.Eikä todella ole kuin lainaa maksettu toisilla lainoilla.Eli kyllä tuo on tätä päivää.Eikä tarvitse mitään luvusta viettää. Eikä mitään kieroiluja olla tehty että olisi sukan varret täynnä rahaa.Ihminen kun halutaan ahdinkoon se on helppo temppu näiltä helvetin pankeilta.Jotka maksavat vanhat velat ja myöntävät uutta.Että näin on.
Näin on. Itse sain työmarkkinatuella lainaa yli 20 000. Ja korko oli toistasataa.
Nyt pienellä eläkkeellä ja ulosotto vie suojaosuuteen saakka. Kun se raha ei riitä, haen toimeentulotukea laskuihin. Niin se käy, toiset lainaa täysin holtittomasti köyhälle ja toiset sitten ottaa ne viimeisetkin.
- zx11
Meidän neuvojamme tai vinkkejämme ei tällainen ihminen kuuntele, ihan turhaa on yrittää kääntää tämän ihmisen päätä. Toivottavasti ei tee mitään tyhmää kun se aika koittaa.
- UUnotettu
Meikäläisellä meni luotto tiedot kun läksin erään akan kelkkaan joka lupaili yritys..toimintaa jne..loppujen lopuksi hän tahtoikin minusta,,itselleen rattopoikaa ja kun en suostunut meni jeparille tekeen ilmoituksen,että olsin lainnanut häneltä rahaa ja huijjanut ja sitten poliisi laati etu käteen pakkokeinot ja meni auto..ja kaikki muukin..ja linaan vaan.no sitten hommasin yksityis etsivän penkoon ja perkele toi akkhan kusetti sossua kelaa jne..ja nosti asumistukiakin oikeudetta..yms..ja tavlaan pesi rahojaan..ja kämpäkin tais olla poliisilta vuokarttu johon oli kuulemma tettättänyt n,20.000.euron remontikin,,siis vuokra kämppään...no sit soitin eräälle lakimihelle ja saatana hän väärensi valtakirjan ja teki velkaa jotka nekin ulos otoon...ja perkele hänellä' ei ollukaan mitään lakimies koulutusta vaan kokurissin tehn yt ex konna yrittäjä....joo että kivasti menee..saatana..ja ilman omaa syytä olen kaiketikin ulos otossa jotakin 10-12-vuotta..
- sitä sain mitä tilas
Kyllä minulla saattaa jopa olla päivä että ajattelen sen olevan vai rahaa ja sitten jyrähtää päähäni että niin ja sitä ei ole. No ehkä tilanne helpottuu kun muutamme yksiöön ja säästämme siinä kauheasti vuokrakuluja ja saan maksettua velkoja pois mahd.paljon. Tiedän että monikin ihminen ajattelee kuinka meinaamme mahtua yksiöön mutta pakko on pakko .Omista virheistäni nyt saan kärsiä ja kunnolla ja hyvä niin ,lisää vaan paskaa niskaan olen sen ansainnut. Se valmistelee minua vain siihen loppuun.Tiedän että rikkaat sisarukseni tulevat ihmettelemään ratkaisujamme kun kulissit on kestäneet tänne asti ,mutta ei se haittaa...
- ei sopimuksia
Kannattaa muistaa että älkää tehkö mitään maksusopimusta veloistanne tai ette saa penniäkään toimeentulotukea. Sopimuksella maksetut ulosoton maksut ei ole vähennyskelpoisia toimeentulotuessa. Vain jos vouti vie sen minkä voi väkisin hyväksytään täysin menoiksi .Eli tämä tärkein asia.
- Tärkeää muistaa..
Pienituloisen ei todellakaan kannata ITSE VAPAAEHTOISESTI maksaa senttiäkään ulosottoon, jos näin teet et saa tiukan paikan tullen mitään toimeentulotukea! Jos tulot ylittää suojaosuuden ulosotto vie automaattisesti ylimenevän osuuden palkasta tai eläkkeestä, mutta tällöin puuttuvan osuuden saat takaisin toimeentulotukena. Eli pointti on se ettei kannata ITSE VAPAAEHTOISESTI maksaa, jos näin on, olet tosiaan toimeentulotuen ulkopuolella, itse olen kantapään kautta tämän kokenut pienituloisena. Sen sijaan asumistukeen tai lapsilisiin ulosotto ei koske.
Minkä kokoiseen yksiöön olet alkuperäinen kirjoittaja, muuttamassa eli paljonko neliöitä siinä on? Minkäikäisiä lapsenne ovat? - velkaaaa
Tärkeää muistaa.. kirjoitti:
Pienituloisen ei todellakaan kannata ITSE VAPAAEHTOISESTI maksaa senttiäkään ulosottoon, jos näin teet et saa tiukan paikan tullen mitään toimeentulotukea! Jos tulot ylittää suojaosuuden ulosotto vie automaattisesti ylimenevän osuuden palkasta tai eläkkeestä, mutta tällöin puuttuvan osuuden saat takaisin toimeentulotukena. Eli pointti on se ettei kannata ITSE VAPAAEHTOISESTI maksaa, jos näin on, olet tosiaan toimeentulotuen ulkopuolella, itse olen kantapään kautta tämän kokenut pienituloisena. Sen sijaan asumistukeen tai lapsilisiin ulosotto ei koske.
Minkä kokoiseen yksiöön olet alkuperäinen kirjoittaja, muuttamassa eli paljonko neliöitä siinä on? Minkäikäisiä lapsenne ovat?Olkaa ulosotossa muutama vuosi ja sitten hakeutukaa velkasaneeraukseen. Joku niitä 0-ohjelmiakin saa ja jos taustalla sairautta, niin onnistuisiko helpommin velkasaneeraukseen pääsy. Itsekin ulosotossa olit 1,5 v, kunnes sain järjestelylainan hankittua.
- Epäilijä
Minusta tässä ei täsmää ap:n kertoma high life-tyyli, matkustelua, shoppailuja ostoksia, kalliita ravintola-aterioita jne. ja toisaalta nykyinen 'maansa myyneen'-täysin alistunut mielenlaatu. Kuulostaa liian nopealta muutokselta äärilaidasta toiseen.
No, tyhmältähän tuollainen henkilö totta ollessaan vaikuttaa. Täytyy olla tavallista yksinkertaisempi, jos pystyy 150.000 tuhlaamaan noin vain ilman, että on yhtään miettinyt, mitä sen jälkeen, miten loppuelämä? En tosiaan usko, että tarina sellaisenaan on tosi. Toki pohjalla voi olla samankaltaisia ongelmia eri mittapuissa, mutta alkuperäisessä muodossa en usko sinua ap.- en usko...
Ja jos on yli 150.000 € kuluttanut niin luulisi osan kulutuksesta menneen kalliisiin tavaroihin esim. auto tai kesämökki, jotka voisi nyt vaihtaa siis rahaksi.?? Ja tähän summaanhan ap kertoi tulevan vielä lisää miehen velat joten kaksinkertaistuuko tuo summa peräti? Minustakaan ei kuulosta oikein uskottavalta!
- sitä sain mitä tilas
tämähän ei mikään uskonasia ole mutta niin se vaan on,kyllä sitä rahaa saa tuhlattua ihan helposti,te imisesti jotka epäilette ette tiedä miten ihanaa on vaan ostella kaikkea ja matkustella,ei meil mökkiä ole ei autoa ei mitään...siis pointti oli alkuun se että ihanaa se oli ostella ja nyt kun ulosotto on alkanut niin 2008-2013 oli rahan tuhlaamis aikaa ja mitä sen jälkeen en todellakaan miettinyt . Ja nyt kun kaikki on mennyt niin kaikki todellakin on mennyt ja edessä odottaa vapaus.
- 7+20
Itse sain aikaiseksi reilussa vuodessa lähes 50 000 € uo-velat. Tuossa summassa ainakin puolet on vippien ja luottojen käsittelykuluja, perintäkuluja, korkoja, ulosottokuluja jne. Lisäksi velkaa hoidettiin velalla eli realisoitavaa ei todellakaan jäänyt. Ap:n velkasumma voi olla mahdollinen saavutus useamman vuoden aikana ja varsinkin, jos tulot ovat kohtalaisen hyvät. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, joten ota velkaneuvontaan yhteyttä ja selvitä millaisia vaihtoehtoja on. Luulisi, että muutaman vuoden ulosoton jälkeen voisi päästä velkajärjestelyyn. Toinen teistä on töissä? Paljonko uo vie palkasta? Hae apua!
- nauttikaa ......
Miksi pitää valittaa!
Olette saaneet elää makeaa elämää toisten rahoilla ja se kokemus on mieleenpainuva.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan. Ei edes miljonääri ole onnellisia, aina pelko perseessä että joku kavaltaa heidän rahat ja omaisuuden. Köyhällä ei ole mitään pelkotiloja. Nauttikaa köyhyydestä niin kauan kunnes joudutte rikkauden tuhoon.- sitä sain mitä tilas
voi hyvä ihminen en minä valita,totean vaan. Minulla on tosi hyvä olla ,ei mitään pelkoja ,ei mitään tunteita,kunhan olen pienen hetken ja poistun. Ehkäpä sellianen ihminen ymmärtäisi joka on ollut samassa tilanteessa vaan kun ei ole he enää kertomassa.Rakastan perhettäni ,mutta tiedän että koska olen sairas ja muutenkin jo pilannut elämäni,en jää heille riesaksi . ja suru ja ikävä menee aina ohi,pulpahtaen joskus pintaan mutta sen he kestävät.
- l.t.
sitä sain mitä tilas kirjoitti:
voi hyvä ihminen en minä valita,totean vaan. Minulla on tosi hyvä olla ,ei mitään pelkoja ,ei mitään tunteita,kunhan olen pienen hetken ja poistun. Ehkäpä sellianen ihminen ymmärtäisi joka on ollut samassa tilanteessa vaan kun ei ole he enää kertomassa.Rakastan perhettäni ,mutta tiedän että koska olen sairas ja muutenkin jo pilannut elämäni,en jää heille riesaksi . ja suru ja ikävä menee aina ohi,pulpahtaen joskus pintaan mutta sen he kestävät.
Joko olette muuttaneet yksiöön ja minkä verran neliöitä yksiössä on? Minkä ikäisiä lapsenne on?
- Tulevaisuus Virossa
Mulla kans tilanne vähän sama kuin sulla.Pari itsariyritystä olen jo tehnytkin ja maannut sairaalassa,mutta onneksi ei ole onnistunut.
Viimeisen yrityksen jälkeen olen tehnyt halpoja matkoja Viroon ja tutustunut siellä paikallisiin systeemeihin ja tullut tulokseen,että kun pääsen kahden vuoden päästä eläkkeelle niin muutan Viroon.
Eläminen on PALJON halvempaa siellä.
Vuokra-asunnot ovat kaksioista luokkaa 200 euroa molemmin puolin.Ruoka ja varsinkin viina halvempaa.Julkiset kulkuvälineet kutakuinkin ilmaisia jos asuu Tallinnan keskustan ulkopuolella n.s. vyöhykelippualueella.Autoa ei siis tarvita.
Eläkkeeni tulee olemaan pieni,mutta siellä elän eläkkeelläni ihmisenarvoista elämää.
Luottotiedotonkin pääsee siellä paremmin kiinni elämän välttämättömyyksiin kuten m.m. vuokraasuntoon.
Autokin irtoaa jos on tarvis.
Ensi vuoden lopulla alan tositoimiin ja valitse ensin paikan.Keila,Saue,Rakvere,ehkä jopa kaunis Haapsalu. - jep jep
Tulevaisuus Virossa kirjoitti:
Mulla kans tilanne vähän sama kuin sulla.Pari itsariyritystä olen jo tehnytkin ja maannut sairaalassa,mutta onneksi ei ole onnistunut.
Viimeisen yrityksen jälkeen olen tehnyt halpoja matkoja Viroon ja tutustunut siellä paikallisiin systeemeihin ja tullut tulokseen,että kun pääsen kahden vuoden päästä eläkkeelle niin muutan Viroon.
Vuokra-asunnot ovat kaksioista luokkaa 200 euroa molemmin puolin.Ruoka ja varsinkin viina halvempaa.Julkiset kulkuvälineet kutakuinkin ilmaisia jos asuu Tallinnan keskustan ulkopuolella n.s. vyöhykelippualueella.Autoa ei siis tarvita.
Eläkkeeni tulee olemaan pieni,mutta siellä elän eläkkeelläni ihmisenarvoista elämää.
Luottotiedotonkin pääsee siellä paremmin kiinni elämän välttämättömyyksiin kuten m.m. vuokraasuntoon.
Ensi vuoden lopulla alan tositoimiin ja valitse ensin paikan.Keila,Saue,Rakvere,ehkä jopa kaunis Haapsalu.Viro kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta eläkepäivien viettoon. Itse olen miettinyt myös Espanjaa !
- 20+14
Tulevaisuus Virossa kirjoitti:
Ensi vuoden lopulla alan tositoimiin ja valitse ensin paikan.Keila,Saue,Rakvere,ehkä jopa kaunis Haapsalu.En tiedä että mikään firma Virossa olisi kiinnostunut suomen luottotiedoista. Itsekin avasin pankkitilin, vuokrasin asunnon ja ostin auton vaikka suomessa on ainoastaaan kymmenientuhansien velat ovat ulosotossa ja luottotietoja ei ole ollut vuosikausiin.
Voutikaan ei häiritse kun Suomessa virallinen osoite on poste restante. Aioastaan joku kaveri tietää että asunkin Tallinnassa.
Suomen velkoja en maksa koskaan.
- Onnea ja menestystä!
Jos aloittaja on saanut noin paljon luottoja, lainoja ja kortteja haltuunsa, niin jossain kohtaa täyttyy petoksen tunnusmerkistö, se on ihan varma! Jos velkojat eivät vie käräjille, niin ulosottomies sen kyllä tekee!
Veloista alkaa korot juoksemaan villisti, ettei velkoja saa millään maksettua. Velkojen vanhenemisaika on 15 vuotta ja tuohon pääsee, jos velkaa ei ole tehty vilpillisesti tai kevytmielisesti. 20 vuotta vanhenee, kun käräjäoikeus tuomitsee vähintään lievää petokseen. Petoksesta vielä voi päästä ehdonalaisella, mutta törkeä johtaa suurella todennäköisyydellä vankilaa. Rikosoikeudelliset toimenpiteet voi alkaa huomattavasti ulosoton vireilletulon jälkeen!
"Edessä odottaa vapaus" ====> tai vapauden menetys!- äkkiä lusimaan
Haa!!!
Jos pääsisinkin vankilaan saisin oman asunnon.
Nyt asustelen toisten nurkissa.
Toivottavasti saan 10 vuotta bosee.
Ruoka tulee,voin opiskella.Siellä olen turvassa. - Hyvää matkaa...!
äkkiä lusimaan kirjoitti:
Haa!!!
Jos pääsisinkin vankilaan saisin oman asunnon.
Nyt asustelen toisten nurkissa.
Toivottavasti saan 10 vuotta bosee.
Ruoka tulee,voin opiskella.Siellä olen turvassa.Epäilen, kun vankilan ovet seläntakana narahtaa kiinni tulisi sulle jännä kakka housuun. Tie tuntemattomaan venkuloiden keskelle. Mitään et uskaltaisi sanoa etkä tehdä, koska pelko tulevasta piinaa. Se vapauden menetys ei ole ihan pikku juttu, kun kohdalle sattuu. Siitä voi vielä vähän herjaa heittää netissä.
Muurien sisäpuolela on ihan toisenlaiset lait, vaikka muutoin vankilat onkin "hotelleja"! - asiat järjestyi
Höpö höpö. Minullakin oli uo-velkaa yhteensä 50 000 €. Ei kyllä mitään petostuomioita tullut. Uo vei suoraan palkasta pari vuotta 1/3 ja sitten sain järjestelylainan, jolla maksoin kaikki velat pois. Nyt lyhennän sovitusti järjestelylainaa.
- Bhfft
asiat järjestyi kirjoitti:
Höpö höpö. Minullakin oli uo-velkaa yhteensä 50 000 €. Ei kyllä mitään petostuomioita tullut. Uo vei suoraan palkasta pari vuotta 1/3 ja sitten sain järjestelylainan, jolla maksoin kaikki velat pois. Nyt lyhennän sovitusti järjestelylainaa.
kannattaisi ottaa asioista selvää, milloin saa ja mikä on yksipuolinen tuomio! Vai tuleeko käräjät, missä on mahdollista saada muutakin! Miksi luulet, että velkojen vanhemisaikoja on kaksi? Tuossa on sinulle höhö höpöä!
- Onnea vaan
Ai että vouti rupeisi tekemään rikosilmoituksia? Tai törkeästä petoksesta ehdotonta? Kerro lisää satuja, odotamme innolla!
- sitäsain mitätilasin
Sinulle joka yritit pelotella minua ap:ta jollakin petoksella,kuvitteletko että se pelottaa minua joka aion päättää päiväni piakkoin. Kaikki asiani on hoidettu jo sitä varten.
- Alkuper. kirjoittajalle
sitäsain mitätilasin kirjoitti:
Sinulle joka yritit pelotella minua ap:ta jollakin petoksella,kuvitteletko että se pelottaa minua joka aion päättää päiväni piakkoin. Kaikki asiani on hoidettu jo sitä varten.
Hei ap. Joko olet perheesi kanssa muuttanut siihen halvempaan yksiöön ja minkä kokoinen asunto/paljonko neliöitä siinä on? Minkäikäiset lapsenne on? Jos teillä hyvin tiukkaa joulun aikaan taloudellisesti niin hakekaa Hyvä Joulumieli -lahjakorttia jouluruokien ostoon !
- äkkiä lusimaan
Hyvää matkaa...! kirjoitti:
Epäilen, kun vankilan ovet seläntakana narahtaa kiinni tulisi sulle jännä kakka housuun. Tie tuntemattomaan venkuloiden keskelle. Mitään et uskaltaisi sanoa etkä tehdä, koska pelko tulevasta piinaa. Se vapauden menetys ei ole ihan pikku juttu, kun kohdalle sattuu. Siitä voi vielä vähän herjaa heittää netissä.
Muurien sisäpuolela on ihan toisenlaiset lait, vaikka muutoin vankilat onkin "hotelleja"!Olen ollut.Joten tiedän mitä se on.Enkä ole mikään sakkovanki vaan tappamisasioista ollut.
Joten mitä nopammin sinne pääsen ja mitä pitemmäksi aikaa niin sen parempi. - Anonyymi
Höpö höpö. Mistä saat syytteen tehtyä? Paska kirjoittelua.Ota selvää asioista esm.Suomessa saa ottaa velkaa niin paljon kuin myönnetään.Eikä suomen laissa ole velka vankeutta.
- Ghrtu
Ulosottomiehellä on velvollisuus viedä ulosotto asia tarvittaessa uudestaan käräjille, jos velkomuksia on tullut yksipuolisella tuomioola ulosottoon ja on syytä epäillä, että kyseessä oli jatkettu petos tms. Ota itse asioista ensin selvää! Netistä löydät paremmin esim. Ulosottolaista nämä tiedot!
Yksipuolinen tuomio on eriasia, jos velkoja vie asian käräjäoikeuteen ja hakee tuomion velalliselle. Jos useita velkojia vie asian ratkaistavaksi ns. Yksipuolisena tuomiona, voi ulosottomies joutua lain velvoittamana palauttamaan kaikki takaisin käräjäoikeuteen uudelleen käsittelyyn. Tällöin astuu myös näyttämölle yleinen syyttäjä, joka tarkistaa asian ja määrää tutkintapyynnön poliisille. Poliisi taas kutsuu velallisen kuulusteluun esim. Epäiltynä velallisen epärehellisyydestä tai petoksesta tms
V..itun pahvi, ei kaikki aina ole niin yksinkertaista ja mustavalkoista, kuin sinä luulet. En ymmärrä tollasia turvenuijia, kun on netti käytettävissä. Sieltä löytyy tästäkin asiasta tietoa ja paljon muusta. Sitten, kun ei riitä äly ja osaaminen perehtyä asioihin, tullaa suomi24 nimmarin takaa v..ittuilee..!- v--tuilen
Melkoista tajunnanvirtaa. Teoriassa saatat olla oikeassa mutta voudilla on kädet täynnä rutiinia asiakkaidensa kanssa muutenkin. Lisäksi jos vouti sattuisi "lain velvoittamana" tekemään rikosilmoituksen niin kuis mahtais käydä kun syytettä ei nostetakaan. Vaikka syynä olisi poliisin ja syyttäjän jutturuuhka muissa asioissa niin velallinen aloittaa virkarikosprosessin voutia vasttaa ja vot, työpaikka ulosottomiehenä aukeaa jollekulle muulle
- pwefkp
Melko hiljaiseksi vetää tuo velkamäärä.
- Kiinnostaa123
Mikäs on tilanne?
- Juubelixosteri
Kerjää sympatiaa ja säälipisteitä. Ei varmasti tee mitään itselleen. Odottaa että joku sanoo: älä tee sitä, minä maksan velkasi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332162Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601426Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171058- 601054
TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832