Jerusalemissa pitämässään kokouksessa vuonna 49. Mitkä olivat ne päätöslauselmat ja päätökset jotka he tuossa vaikeassa ja pulmallisessa tilanteessa tekivät julkaistuine johtopäätöksineen?
Kykenettekö te näkemään mitä apostolit päättivät aikanaan
20
94
Vastaukset
- Löydätkö vastaukset
Jos luet Apostolien tekojen 15.-luvun mitä päätöksiä sen perusteella voit havaita apostolisen tehneen ?
Paavali se kumppaneineen päätti kaikenlaista. Myös Apt. 15, että pakanuudesta kääntyneille riittää, kun noudattaa kahta asiaa: ettei käytä epäjumalille uhrattua lihaa ja verta, eikä ole haureellinen.
Tavallisille riittää kai, ettei ole tarpeen noudattaa senkään vertaa.
- jokerille lisäkyssä
Aivan oikein helsinkinjokeri, ja he siis kehottivat karttamaan haureutta ja lihaa josta verta ei ollut laskettu, mutta mikä oli se suuri kiista, joka vaati kaikkien apostolien kokoontumista yhteen, tekemään päätöstä ja ratkaisemaan vaikean esille nousseen kysymyksen - ja mihin he päätyivät yhteisessä päätöksessään?
Toki se ympärileikkaus, ja siitä tuli niin suuri riita, että tuli kaksi kuppikuntaa. Paavali oli itse ymmällään koko asiasta, ja sekoili 1. Kor. 7:19 näin:
"Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus, vaan Jumalan käskyjen pitäminen". Ja ympärileikkaus oli Jumalan ikuinen käsky.
En käsittänyt, että tarkoitit ympärileikkausta, josta kristinuskon kehittäjälläkään ei ollut selkeää näkemystä, saati että tehtiin "päätös".- Lämpenee lämpenee
No ei sekään ollut suinkaan se pakanoita koskeneen kiistan keskeisin sisältö, vaan se toinen asia, joka ilmaistaan Apt.15:5; jakeessa, eli mistähän siinä oli kysy, ja mitäs apostolit päättivät asiasta jakeiden 10 ja 19 mukaan?
Jaakob sanoo:."MINÄ olen sitä mieltä, että ei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen", Siis ympärileikkaus oli ollut vaikea asia jo kauan, ja oli hyvä noudattaa vain kahta asiaa. Muut Jumalan käskyt eivät olleet apostoleille tärkeitä. Käskyt rasittivat aivan liikaa kaikkia.
Ja Raamatun mukaan pakanoita ovat kaikki muut kuin juutalaiset.
- helpotan vähän
Kyllä nyt se oleellisin on vaikea ilmaista, mutta Mooseksen lain noudattamista nuo uskoon muka tullee fariseukset tulivat vaatimaan myös uskosta jo ilman lakia vanhurskautettujen pakanoiden kohdalta, - jonka vaatimukset apostolit yksimielisesti torjuivat jopa Jumalan kiusaamisena, kuten Pietari asian ilmaisi, jakeessa Apt.15:10:ssä.
Minä puhuin vain siitä, mistä jotain päätettiin. Kerroin jo, että lait olivat liian raskaat, eikä niitä tarvitse kenenkään noudattaa. Ei kääntyneen, eikä uskottoman.
Ja Jumala kiusaantuu, jos hänen käskyjään vaaditaan noudattamaan? En usko muuten kuin sillä lailla, että Jumala on vain Israelin Jumala, joka inhoaa muita sydämensä pohjasta. Laithan ovat kaikki ainoastaan israelilaisia varten, joten VT:ssa ei ole mitään meille.
- Voitelu Pyhältä
Lait ovat vain osa tooraa, joka tarkoittaa oikeastaan opetusta, eikä vain siis kiviin kirjoitettua tai Mooseksen kautta julistettua lakia käskyineen ja säädöksineen, ja kyse on siis Jumalan puheesta. Uudessa liitossa, Jumala kirjoittaa itse ja suoraan Pyhällä Hengellään opetuksensa ihmisten armolla ja syntien anteeksiantamuksella uudistettuihin puhdistettuihin sydämiin: Jer.31:31-34; Hes.36:26,27 - eli silloin kaikki pienimmistä suurimpiin tuntevat Herransa henkilökohtaisesti Vapahtajanaan, ja Ihmeellisenä Neuvonantajanaan: Jes.9:5.
Mooseksen laki oli kuoleman virka kaikelle lihalle, mutta itse Herran Jeesuksen antama suora johdatus ilman välikäsiä on elämän tie: 1 Joh.2:27.- (?)
Ihmisten sydämiin ei todellisuudessa kukaan kirjoita mitään,
sellaisia puhdistettuja ei ole olemassakaan. Kysykää vaikka
sydänleikkauksia tekeviltä lääkäreiltä.
Miksi ette väitä että kaikki sisäelimet on kirjoituksia täynnä?
- (O?
Osalta ihmisiä puuttuu kyky ymmärtää symbolisia ilmaisuja, - ja se on selvästi myös osa heidän persoonallisuuttaan, ja kertoo heistä varsin paljon muutakin kuin kyvyttömyydestä käsitteelliseen ja vertauskuvalliseen ajattelun eli sen puutteesta.
Voi olla, että oma uskoni päättyi juuri sen takia, jos uskoon vaaditaan jonkinlaista uskoa symbolisiin asioihin. En osaa vieläkään nähdä Raamatusta muuta kuin mitä siellä sanotaan.
Minulle siis pelkät uskovan näkyvät merkit ovat konkretiaa: omaisuuden myyminen, sairaiden parantaminen, voida juoda myrkyllistä juomaa, muuttaa vesi viiniksi.
Kun en noihinkaan kyennyt, niin en kokenut olevani muuta kuin uskovan irvikuva. Ja nyt sitten koen muiden olevan samanlaisia irvikuvia, joita Jeesus ei tule tuntemaan.- näin se menee
helsinkijokkeri kirjoitti:
Voi olla, että oma uskoni päättyi juuri sen takia, jos uskoon vaaditaan jonkinlaista uskoa symbolisiin asioihin. En osaa vieläkään nähdä Raamatusta muuta kuin mitä siellä sanotaan.
Minulle siis pelkät uskovan näkyvät merkit ovat konkretiaa: omaisuuden myyminen, sairaiden parantaminen, voida juoda myrkyllistä juomaa, muuttaa vesi viiniksi.
Kun en noihinkaan kyennyt, niin en kokenut olevani muuta kuin uskovan irvikuva. Ja nyt sitten koen muiden olevan samanlaisia irvikuvia, joita Jeesus ei tule tuntemaan.On todella ihmisiä joilal ei ole työkaluja käsitellä paljon muut akuin syömistä juomista nukkumista ja ietenkin sitä yhtä asiaa siinä ne ovatkin sitten.
Jumala on ainut joka kykenee oikein ratkaisemaan näiden ihmisten uskot ja niiden puutteet ynnä muut vajavuudet.
Jos ei todellakaan näe Raamatusta muuta kuin siellä olevat kirjaimet, ei todellisuudessa nähdä juuri mitään.
- Jokerille
Raamatun kokonaiskontekstin mukainen, sen sisältöjen ymmärtäminen edellyttää toki koko Raamatun tuntemista, ja sen kokonaisen ja yhtenäisen sanoman huomioon ottamista mikä ei käy hätäsesti hatusta vaan nykästen, kuten seuraava tekstikin osoittaa, eli kaikki tuossa tekstissä ilmaistut asiat on otettava huomioon, tämänkin asian yhteydessä:
Apt.15:4; >> Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon ja sanoivat: 1.) "Heidät on ympärileikattava 2.) ja heitä on KÄSKETTÄVÄ NOUDATTAMAAN MOOSEKSEN LAKIA".
Kyseessä oleva kiista, vaaransi siis koko evankeliumin totuuden, ja sen esittäjät yrittivät viedä jo uskosta vanhurskautetut Mooseksen lain alle, vastoin evankeliumin autuuttavaa järjestystä, joka vanhurskauttaa ja antaa Jeesukseen Kristukseen uskovalla Pyhän Hengenkin ilman lain tekoja, pelkän uskossa kuulemisen seurauksena: Apt.10:42-48, 15:8,9.Käsitän Jeesuksen sanojen ja käskyjen olevan selvää ilman muuta kertomaa. Ei ne sanat muutu minkään muun Raamatussa olevan sanan perusteella.
On kyse siitä, että VT on älyttömästi pantu KRISTITTYJEN Raamattuun. Turha sitä on pohdiskella sen enempää. Juutalaisuus ja kristinusko eivät sopi samaan koppiin.- jokerille
helsinkijokkeri kirjoitti:
Käsitän Jeesuksen sanojen ja käskyjen olevan selvää ilman muuta kertomaa. Ei ne sanat muutu minkään muun Raamatussa olevan sanan perusteella.
On kyse siitä, että VT on älyttömästi pantu KRISTITTYJEN Raamattuun. Turha sitä on pohdiskella sen enempää. Juutalaisuus ja kristinusko eivät sopi samaan koppiin.Raamattu eli "Tanakh" siis se ns. Vanha Testamentti ja siinä olevat "Toora ja profeetat" ovat puhuneet "minusta" sanoo Jeesus itse kirjoituksista, ja juuri hänestä; ELI MESSIAANISET KIRJOITUKSET TÄYTTYIVÄT HÄNESSÄ, KRISTUKSESSA JA HÄNESTÄ NE KEROTOIVAT, - JA ANTOIVAT LUPAUKSEN SANAN, jo ennen hänen tulemustaan.
jokerille kirjoitti:
Raamattu eli "Tanakh" siis se ns. Vanha Testamentti ja siinä olevat "Toora ja profeetat" ovat puhuneet "minusta" sanoo Jeesus itse kirjoituksista, ja juuri hänestä; ELI MESSIAANISET KIRJOITUKSET TÄYTTYIVÄT HÄNESSÄ, KRISTUKSESSA JA HÄNESTÄ NE KEROTOIVAT, - JA ANTOIVAT LUPAUKSEN SANAN, jo ennen hänen tulemustaan.
Jooses puhui myös sellaista, että häneen uskovat voivat juoda myrkyllistä juomaa vahingoittumatta. Uskotko sinä muka kaiken mukisematta mitä Jeesus on sanonut?
- höh
Aloittajalta ja muiltakin uskovilta voi kysyä että missä näitten kokousten pöytäkirjat ovat? Legendoja ja jälkeenpäin tehtyjä muisteluksia ja kirkkoisien muokkauksia ei lasketa.
- höhhöh
Raamatussa.
- höh
höhhöh kirjoitti:
Raamatussa.
Ei ole. Otapa selvää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?944172- 272285
- 2002126
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1011952PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3931741- 1441337
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001249Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321045Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72956Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?78815