migreenikko

migreeni ainainen

Lähete neuropoliklinikalle = tulos oli kirjallinen neuvo potilaalle ja lääkärille eli ei päässyt sinne asti . Ohjeistettiin aloittamaan krooniseen migreeniin ja ilmeisesti lääkepäänsärkyyn prednisolon 60 - 80 mg/vrk ja siitä alentamaan kahden viikon aikana , minkälaisia annoksia teille on annettu ? aika pitkä aika tuo 2 viikkoa , olen lukenut että joillakin on ollut 7 päivän kuureja .
Itselläni on actavis 8 mg/vrk , millaisia annoksia olette em. lääkettä syöneet ?

28

9033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole pitkä vaan ihan normaali. Aloitus 80 mg/vrk ja siitä pikkuhiljaa alennetaan. Ihan oikeat ohjeet olet saanut. Tuolla tavalla kroonistunut migreeni katkaistaan erityisesti jos särkylääkepäänsärky on mukana kuvioissa.

      Mikä actavis 8 mg?

      • migreeni ainainen

        Sorry siis verenpainelääke atacand 8 mg ( rinnakkaislääke candesartan aspen ) , taitaa muistikin jo hieman pätkiä .
        Minua ahdistaa jo ajatus tuosta prednisolonista ja haluaisin ensin kokeilla tuota atacandia ja kuulla kokemuksista ja millaisia annoksia olette kokeilleet ? Onko kummastakaan lääkkeestä kokemuksia ???


      • Anonyymi

    • Ei ole Atacand, vaan Seloken. Verenpainelääke sekin, mutta en tiedä mitä eroa noilla on keskenään. Mulla ei riitä pelkästään, vaan lisänä menee vielä Topiramaatti. Pääsääntöisesti toimii hyvin, mutta sitten on niitä kausia kun ei mikään auta. Sille vaan ei voi mitään, mutta itse ajattelen niin, että jos saan estolääkkeillä sen puoli vuotta tervettä aikaa niin sekin on jo hyvin.

      Mulla on siinä mielessä hankalaa, kun olen herkkä hajuille. Siinä ei mikään estolääke auta, jos jossain on hajukynttilä tai jollain ihmisellä liikaa hajuvettä. Jos menen kylään kotiin, jossa on kuivumassa pyykit jotka on pesty hajustetulla pesuaineella niin muuta ei tarvita. Näin joulun alla kauppareissut päättyy usein sängyn pohjalle. Tuoksukynttilät ja hyasintit on jopa ruokakaupoissakin niin, ettei niitä voi kiertää mitenkään. Pitäisi varmaan alkaa käyttää hengityssuojainta :)

      Kun aina sanotaan, että vältä laukaisevia tekijöitä, niin täytyyhän migreenipotilaankin ruokakaupassa käydä. Kaikki muut voi jättää pois.

      Toivottavasti sinulla ei ole näin vaikeata :)

      • migreeni ainainen

        Hankalaa on siksi kun migreeni vaivaa 15-23 kertaa kuukaudessa ja on lisääntynyt koko ajan . Varmaan on mukana myös lääkepäänsärkyä mutta esim. 3 viikon särky katkesi kun söin 10 pv keltarauhashormoonikuurin ( lääkärit eivät usko että primolut vaikutti asiaan ) Itse kyllä uskon että hormoonitilanne on vaikeuttanut migreeniä . Nyt on käytössä vain fagifem ja tuo atacand 4 mg x 2 , olen 60 vuotias ja migreenien pitäisi vähentyä eikä lisääntyä .
        Estolääkkeet on kokeiltu kuten myös akupunktio ja botox ja vitamiinit ja maitohappobakteerit ja hierojalla käyn 2 viikon välein.
        En enää kestä tätä tilannetta .
        Mietin millaista annosta tuota atacandia pitäisi syödä ?
        MISTÄ APUA ?


      • Mallalalla

        Miten sulla nyt menee ? Onko mikän muuttunut?


    • Tuohon Atacandin annostukseen en kyllä osaa sanoa mitään. Itse olen Selokenin kanssa tehnyt niin, että kysyin lääkäriltä maksimiannostuksen, jonka enimmillään saan vuorokaudessa ottaa. Sen puitteissa sitten tein omia kokeiluja.

      Jos joku Atacandia käyttävä lukee tätä ketjua niin ole kiltti ja vastaa tähän, jooko?

      Itse käytän Cerazettea (minipilleri, keltarauhashormonia) ja se vie kuukautiset pois kokonaan. Varmasti silläkin joku vaikutus on. Lääkärisi ei taida olla ihan ajan tasalla. Sehän on ihan yleisesti tiedetty tosiasia, että hormonit vaikuttaa migreeniin.

      Sanoisin kyllä, että jos tilanteesi on tuo, niin syö se kortisonikuuri ja katso mitä tapahtuu. Mitä menetettävää sinulla on? Et sinä sitä olisi saanut, jos lääkäri olisi katsonut sen vaaralliseksi. Ei kahdessa viikossa mitään pysyvää vahinkoa ehdi tapahtua, vaikka kortisonissa riskinsä onkin.

      Minä aloitan omani huomenna :)

      • migreeni ainainen

        Puhelin keskustelun perusteella (omalääkäri ) nostan tuo atacandin 3 x 4mg vaikka sekin on ehkä liian pieni annos kun olen lukenut joidenkin annoksen olevan 16 mg/vrk . Parin viikon kuluttua menen sitten vastaanotolle ja mietitään sitten jatkoa .
        Onko teillä migreeni loppunut kokonaan estolääkkeiden ansiosta ? itselläni ei ainakaan vielä ole tullut helpostusta . Topiraattia kokeiltiin myös mutta siitä tuli aivan kamala olo .
        Eniten pelkään tuon prednisolonin vaikutusta silmiin koska silmänpaineeni on muutenkin koholla ja kortisoni nostaa silmänpainetta ja riski olisi saada glaukooma ( ainakin kun lukee noita lääkkeen sivuvaikutuksia )
        En näköjään pääse edes neurologianpoliklinikalle kun olen käynyt siellä joskus 5 vuotta sitten .


    • Hei!

      Migreenin ja kipulääkepäänsäryn hoitoon käytetään tosiaan joskus neurologien ohjeistamana myös kortisonikuureja, eli ohje on kyllä tämän käytännön mukainen. Estolääkkeenä käytetty Atacand (kandesartaani) kuuluu ns. AT-salpaajiin ja sitä käytetään migreenin eston lisäksi mm. verenpainelääkkeenä. Kandesartaanin annos riippuu potilaasta, mutta on yleensä 8-32 mg / vrk.

      Kivuttomia päiviä toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      http://klinik.fi/terveysinfo/migreeni
      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • Ei välttämättä kannata ihan kauheasti ajatella sitä, mitä muilla on. Verenpainelääkkeen annos riippuu omasta verenpaineestasi. Jos minä ottaisin mallia muista Selokenin syöjistä niin hengenlähtö olisi lähellä. Luontainen verenpaine kun on hyvin alhainen jo valmiiksi niin mun maksimiannos on muiden aloitusannos. Lääkärisi määrittää sinulle sopivan annostuksen.

      Totta, Topiramaatista tulee pahoinvointia, mutta mulla auttaa parin viikon Primperan-kuuri. Sen jälkeen tilanne pysyy hanskassa pitkän aikaa. Makuaistiakin se jollakin tavalla muuttaa. Limsat ja vissyvedet maistuu kummallisilta. Mutta tarvinneeko ihmisen semmoisia juoda... Topiramaatin ansiosta saan niin pitkiä oireettomia jaksoja, että siedän kyllä ne sivuvaikutukset. Maaliskuusta syyskuuhun oli lähes täysin migreenitön kausi. Muistaakseni kaksi migreeniä koko aikana. Syksy on aina paha. Johtuu varmaan pimeydestä. Valot loistaa kirkkaammin ja lähestyvä joulu tuo kaiken hajustetun tuuban ja välkkyvät valot joka paikkaan.

      Tuo silmänpainejuttu onkin kinkkisempi juttu. Pitäisi tietää, tarkoittaako se pitkäaikaiskäytössä vai kaikessa käytössä. Ja jos se silmänpaine nousee niin laskeeko se sitten kuurin loputtua? Kyse ei kuitenkaan ole kuin kahdesta viikosta ja annosta lasketaan koko ajan muutaman päivän välein. Sinun varmaan pitäisi joka tapauksessa käydä sen kahden viikon aikana tarkistuttamassa tuo paine muutamaan kertaan. En tiedä, tämä vaatii kyllä lääkärin arviota. En itse aloittaisi omin päin.

      Onko sinulla taloudellisesti mahdollista käydä yksityisellä neurologilla? Minä päädyin ihotautilääkärin asioissa tähän vaihtoehtoon, kun ei tk-lääkärin hoidoista tullut sen valmiimpaa eikä lähetteen saamisesta ollut toivoakaan. Jostain toki joutuu sitten nipistämään, mutta monen vuoden turhat hoidot ja rasvat loppui kahden viikon hoitoon ja sen jälkeen ei ole sairaus uusinut. Samalla loppui epätietoisuus ja sain ohjeet ja uuden reseptin tulevan varalle, jos uusii tai hoito ei auta. Eihän tuo halpaa ole, mutta valitettavasti joskus ainoa tapa saada apua.

      Lue myös tuo toinen keskustelu gluteenittomasta ruuasta. Itse lähdin kokeilemaan toisista syistä. Ei auttanut alkuperäiseen tarkoitukseen, eikä migreeniinkään ollut mitään vaikutusta mutta pitkään jatkunut salaperäinen kuumeilu loppui siihen paikkaan, samoin vuosia vaivanneet aftat. Minulle tapahtui myös tuo pään kirkastuminen. Uskon helposti, että jotkut saavat tästä avun migreeniinkin, vaikka minua ei auttanutkaan.

      • migreeni ainainen

        Mukavaa kun joku kirjoittaa vastinetta viestiin kun tämä migreenipalsta on aika hiljainen . Olen käynyt kahdellakin eri neurologilla ( yksityiset ) toinen määräsi tuota topimaraattia ja kun se ei sopinut sanoi että nostaa kädet pystyy eikä pysty auttamaan joten se siitä avusta . Toisella kävin ottamassa botox piikkejä pari kertaa joka hieman auttoi alussa mutta elimistö kuulema tottuu siihenkin .
        Harmittaa kun on kamalasti mennyt rahaa tuohon avun etsintään , eikä ole apua löytynyt.
        Lähetteen olen kyllä tk-lääkäriltä tarvittaessa saanut mutta kun sinne neuropolille ei pääse .Silmälääkärikin laittoi lähetteen neuropoliklinikalle kun näkökenttäkoe ei ollut normaali ja on migreeniä ja vain sain ajan tietokonetomografiaan jossa ei ollut mitään ihmeellistä ja sanottiin että migreenin hoito kuuluu perusterveydenhoitoon ei neurologian poliklinikalle . Olo on tosi kurja kun tänäänkin aamulla heräsin päänsärkyyn . Mikä lääke tuo primperan on ?


      • pcop
        migreeni ainainen kirjoitti:

        Mukavaa kun joku kirjoittaa vastinetta viestiin kun tämä migreenipalsta on aika hiljainen . Olen käynyt kahdellakin eri neurologilla ( yksityiset ) toinen määräsi tuota topimaraattia ja kun se ei sopinut sanoi että nostaa kädet pystyy eikä pysty auttamaan joten se siitä avusta . Toisella kävin ottamassa botox piikkejä pari kertaa joka hieman auttoi alussa mutta elimistö kuulema tottuu siihenkin .
        Harmittaa kun on kamalasti mennyt rahaa tuohon avun etsintään , eikä ole apua löytynyt.
        Lähetteen olen kyllä tk-lääkäriltä tarvittaessa saanut mutta kun sinne neuropolille ei pääse .Silmälääkärikin laittoi lähetteen neuropoliklinikalle kun näkökenttäkoe ei ollut normaali ja on migreeniä ja vain sain ajan tietokonetomografiaan jossa ei ollut mitään ihmeellistä ja sanottiin että migreenin hoito kuuluu perusterveydenhoitoon ei neurologian poliklinikalle . Olo on tosi kurja kun tänäänkin aamulla heräsin päänsärkyyn . Mikä lääke tuo primperan on ?

        Itseäni on ainakin tutkittu hyvinkin paljon neurologin puolella 1980-luvulta alkaen,jolloin migreeniäni alettiin hoitaa. Ehkä tilanteeseen vaikutti se,että minulla oli tai on edelleen hyvin poikkeava eeg-käyrä,joten on tullut sekaannusta epilepsiasta ja migreenistä.
        Lopultakaan en ole saanut sopivaa lääkitystä. Omanonnen varaan olen jäänyt ja neurologit ovat nostaneet kädet pystyyn,joten ei voi mitään.
        Jossain vaiheessa helpotti kun pidettiin epilepsiana ja käytin debrakine-lääketta,josta oli hivenen apua. Nykyään diagnoosina kroonistunut basilaarimigreeni.
        Atacandia kokeiltiin,mutta se vain muutti migreenin enemmän kohtaukselliseksi. Kalsiumsalpaajista on jotakin apua ollut.
        Ehkä suuntaus on mennyt siihen malliin,ettei migreeniä pidetä neurologien hoidettavana sairautena.


    • Primperan on pahoinvointilääke. Ilman sitä minäkin olisin joutunut lopettamaan Topiramaatin. Olipa neurologisi erikoinen tyyppi. Eihän Topiramaatti ole kuin yksi vaihtoehto. Tosin yksi tehokkaimmista, siksi kai sitä yleensä ensimmäisenä kokeillaankin. Tiedän monen saaneen avun Triptylistä (minuun ei ollut mitään vaikutusta) sekä Lamotrigiinistä (en ole kokeillut). Gabapentiniä kokeilin, mutta pönttö meni niin sekaisin, että lopetin alle viikossa, sama juttu Deprakinen kanssa. Stemetil aiheutti päänsärkyä, ei migreeniä vaan tavallista jomottavaa pääkipua. Kannattaa kysyä, mitä mieltä lääkärisi on näistä, josko joku voitaisiin ottaa kokeiluun. Mikään ei ollut sikakallis, joten sen puolesta ei tarvii murehtia. Mulle neurologi sanoi, että migreeni voidaan karkeasti jakaa kahteen tyyppiin. Toiset reagoi masennuslääkkeisiin ja toiset epilepsialääkkeisiin. Jos on selvästi nähtävissä kumman ryhmän lääkkeet tehoaa niin sopivan löytäminen on paljon helpompaa.

      En tiedä missä asut, mutta kyllä täällä meillä päin on ihan selvää, että migreeniä hoitaa neurologi silloin kun yleislääkärin taidot ei riitä enää. Sinun tilanteesi kuulostaa niin vaikealta, että tuosta voisi jo tehdä kyselyn potilasasiamiehelle, että miksi ei pääse kun muualla Suomessa pääsee. Voisit kokeilla sellaista vielä, että seuraavan kohtauksen tullessa menet päivystykseen tippaan. Jotkut sanovat, että silloin kyllä pääsee, ja osalla on saattanut jopa neurologi tulla päivystykseen katsomaan. Riippuu vähän asuinpaikasta, että miten iso sairaala on ja onko päivystävää neurologia. Voi myös olla, että jos asut isossa kaupungissa niin siellä vaan on niin hirveät jonot neurologille, että heidän on pakko karsia porukkaa siitä jonosta. En tiedä kuka osaisi sanoa, miksi ihmisiä kohdellaan niin eriarvoisesti. Johtuuko asuinpaikasta, iästä, sukupuolesta, sosiaalisesta asemasta, lääkärin tekstistä lähetteessä...

      Tottakai vastaan. En tiedä onko tästä mitään varsinaista apua, mutta ainakin vertaistukea. Ainakin tiedät, että joku lukee tätä ja on hengessä mukana vaikka ei ilman lääkärin koulutusta paljon mitään pystykään tekemään.

      • migreeni ainainen

        Olen myös kokeillut debrakinea 300 mg ei auttanut ja isommalla määrällä tuli hiustenlähtöä , gabapentiniä olen myös syönyt n 8 kk ja en huomannut mitään migreenin vähenemistä , triptyl on kielletty silmänpaineen takia . Olen pitänyt migreenistä kalenteria jo useamman vuoden joten on helppo nähdä miten migreeni on lisääntynyt vuosi vuodelta. Olen yrittänyt olla ilman triptaaneja tuon tottumisen takia mutta lopulta kohtaus on niin paha että on pakko ottaa sumatripaani 100 mg tai imigran suihke . Asun sen verran kaukana keskussairaalasta etten jaksa lähteä sinne silloin kun kohtaus on päällä ja pitäisi vielä mennä taksilla . Kuulun tähän kansioon toivottomat migreenipotilaat :(


    • Toivoa ei saa koskaan menettää. Mitenkäs tuo Stemetil tai Lamotrigiini? Kummastakin on moni saanut avun. Yks mikä tuli mieleen, niin jos se keltarauhashormoni auttoi niin miksi ei voisi kokeilla minipillereitä? Jos siis ei ole jatkuvalle käytölle olemassa muita esteitä.

      Minulla on nyt ihan selvästi kortisoni auttanut. Olo on migreenien osalta mahtava, mutta kun en saa nukuttua niin se hiukan hankaloittaa elämää. Mutta pieni hinta kivuttomuudesta. Pääsisitkö tk-lääkärillesi neuvottelemaan siitä silmäasiasta? Jos sitä voitaisiin jotenkin seurata hoidon aikana? Kaksi viikkoa on lyhyt aika ja annosta lasketaan koko ajan, joten kuinka todennäköistä olisi saada pysyviä vaurioita jos sitä silmänpainetta tarkkailtaisiin?

      Niin, kumpi sitten on se pienempi paha? Ottaa riski vai jatkaa migreenien kanssa. Vaikeita kysymyksiä. Kunpa osaisin sanoa jotakin viisasta.

    • oivatar

      Nuo on läpi käyty. Tutkimuksissa lääkäri totesi että on ollut lapsuudesta saakka. Sain esto ja kohtauslääkkeet. No, enpä oivaltanut lääkäriltä enempää tenttailla tai tiesikö lääkärikään muuta. Tästä on jo aikaa.
      Nyt jokin aika sitten sain akuuttistressireaktion (olen saanut sen kerran aiemminkin ) nyt osasin hakeutua hoitoon heti - kannatti sillä selvisin viikossa. Tämä siksi että heti stressikohtauksen aluksi alkoi kova päänsärky, mitkään lääkkeet eivät auttaneet. Keskustelu auttoi.
      Ymmärsin että aiemmat päänsärkyni joita hoidettiin migreeninä (tehottomilla lääkkeillä) olikin stressin aiheuttamaa. Keskustelun osuus on todella tärkeä. Asioiden joiden olettaa aiheuttaneen stressin ja päänsäryn. Kannattaa ehkä miettiä onko päänsärky todella migreeniä. Mulla toimi tämä.

      • migreeni ainainen

        Migreeni on vaivannut jo lapsesta asti joten kyllä on migreeniä , triptaani ei auta kuin migreeniin .
        Parin viikon päästä on aika tk-omalääkärille joten täytyy sitten miettiä mitä jatkossa , nyt syön atacand 4 mg x 3 /vrk ja olen mittaillut verenpainetta säännöllisesti kun on normaalistikin jotain 115/60 siis ilman lääkkeitä. Keltarauhashormooni auttoi varmaan siksi kun se lopettaa hormoonitoiminnan tai siis estrogeenin tuotannon mutta sitten tulee kurjia vaihdevuosivaivoja ja gynekologi oli taas sitä mieltä ettei ole hyvä syödä sitä pitenmpään kun rintasyöpäriski kasvaa vaihdevuosissa , joten teki niin tai näin tuntuu että kaikki on väärinpäin . Kokeilin tuota minipilleriä 2013 koska ajattelin myös itse että auttaisi , söin 3 viikkoa ja kun ei ollut apua niin lopetin , ilmeisesti liian pieni keltarauhashormooni määrä kun taas primolut 10 mg/vrk auttoi migreeniä vähentävästi. Olisko vaihdevuodet saaneet hormoonit sekaisin joka on sitten lisännyt migreeniä joka on sitten kroonistunut ???


      • Lääkkeetön yhä

    • Auttaa tai ei, niin onhan sitä silti mukava keskustella toisten samanlaisten kanssa :)

      Tuo lisäainejuttu oli kyllä hyvä huomio. Saan itsekin migreenin monestakin makeutusaineesta. Toisaalta olen kyllä sitä mieltä ettei sellaisia edes tarvita muutenkaan, joten enpä ostaisi keinomakeutettuja tuotteita vaikka ei olisikaan migreeniä. Yleensä teen kaiken alusta asti itse, joten ihan hirveästi ei tarvitse pohtia näitä asioita kaupassa.

      Mitenkäs "migreeni ainainen" tilanteesi tällä hetkellä?

      • migreeni ainainen

        Syön atacand 4 mg x 3 ja mietin voisiko itse päättää ja nostaa tuon annoksen 4 mg x 4 /vrk ???? kun tk-lääkäri on kahden viikon kuluttua niin saisi hieman kokemusta auttaisko tuo annos . Kurjaa kun pitää itse miettiä koko ajan mitä lääkettä ottaa ja kuinka paljon ja mitä ei kannata kokeilla . Migreeniä on edelleen ja kuukauden (18.10-18.11 )saldo oli 16 tablettia kun edellisen kuukauden tabletti määrä oli 24 kpl , mietin kuinka paljon nuo verenpainelääkkeet voisivat auttaa , pitäisikö migreenit kokonaan kadota vai vähentyä ??
        Varmaan ruoka-aineet jotain voivat vaikuttaa mutta kaikki on kokeiltu ilman että olisi hyötyä.
        Mitenkäs sinun vointisi on onya ?


    • Tuohon lääkeasiaan on kyllä paha näin maallikkona sanoa mitään. Ainahan se on riski mennä omin päin rukkaamaan annoksia, mutta samaahan olen itsekin tehnyt... Jos pystyt tarkkailemaan paineita niin ei kai siinä sitten mitään hengenvaaraa ole. Käsittääkseni suurin vaara ilmeisesti tulee siitä, että alkaa huippaamaan ja pyörtyy lyöden päänsä johonkin ja sitä kautta sitten voi käydä huonosti.

      Onhan ne lääkkeet sitten auttaneet tosi paljon, jos noinkin paljon olet saanut migreenilääkkeitä vähennettyä. Pienikin edistys on iloinen asia :)

      Tähän asti olen voinut ihan hyvin, mutta viime yönä sain tuosta kortisonista jonkin ihme "kohtauksen". Jalat turposi kaksinkertaisiksi, ihoa kuumotti ja oli kosketusarka ja sydän takoi hullun lailla. Aamulla kun lähdin kotiin (olen siis yövuorossa tällä viikolla) niin en meinannut päästä autoon kun ei polvet taipuneet niin että olisi päässyt penkkiin. Oli aikamoinen kokemus. Ei tiennyt pitäisikö ajaa päivystykseen vai kotiin :) En vaan käsitä kuinka se tuolla tavalla puun takaa tuli, kun muuten ei mitään pientä turvotusta kummempaa ole ollut koko aikana. Olisinko sitten syönyt jotain sopimatonta.

      Kuten monta kertaa on todettu, niin teki sitten niin tai näin, niin ikinä ei mene hommat putkeen.

      • migreeni ainainen

        Hei onya katosivatko sinulta migreenit kokonaan kun aloitit tuon kortisonikuurin ja millaisella annoksella ja miten pitkä kuuri ?
        Aamuverenpaine oli 106/60 joten hieman mietityttää nostaa mutta toisaalta jos ei kokeile niin ei tiedä , mietin vain millaisilla annoksilla muut ovat saaneet apua jos ovat saaneet .
        Kyllähän tässä voisi kirjoittaa kohta kirjan migreenistä ja monista toivottomista yrityksistä hoitaa sitä (tuntuu että itse tietää enemmän kuin moni lääkäri )
        Huh huh , toivotaan että johtuisi muusta tuo turvotus kuin kortisonista , onko turvotus helpottanut ?


    • Kyllä katosi. Yhtään kohtausta ei ole ollut koko aikana, eikä edes sellaista tunnetta että olisi tulossakaan. Aloitusannos oli 80 mg ja siitä kolmen päivän välein laskevin annoksin. Piti jatkua 2 viikkoa, mutta nyt lopetetaan nopeutetusti. Ensimmäinen viikko meni loistavasti. Aivan pientä turvotusta oli havaittavissa loppuviikosta, mutta ei millään tavalla häirinnyt elämää.

      Nyt tänään on jo ihan normaali olo. Toivottavasti tästä nyt oli pidempiaikainen apu, vaikka jäikin vähän tyngäksi.

      Siitä kirjasta voisi olla monelle ihmiselle apua. Ei muuta kuin kynä käteen :) Tai siis näppis... Oletko lukenut Migreenikon mieli -blogia koskaan? Siellä olisi paljon kiinnostavaa luettavaa ja hyvää tietoa, kun vaan joskus olisi tuota aikaa.

      • migreeni ainainen

        Olen joskus lukenut tuota blogia, ihmettelenkin kun migreeniä on niin valtavasti niin kuitenkin tällä palstalla on kirjoittelu aika vähäistä kun vertaa joihin muihin esim. tietotekniikka .
        Nyt nostin tuon atacandin 4 x 4mg ( ihan omalla luvalla ) kun eilen illalla oli kamala migreeni , otin sumatripaanin (100 mg) ja vielä imigran suihkeen ja siltikin oli muutama tosi rankka tunti ennenkuin helpotti . Söit ilmeisesti viikon kuurin kortisonia , sitä mietin että jos joutuisi aloittamaan tuon lääkkeen niin viikko olisi parempi kuin kaksi viikkoa , harmittaa vain noiden silmien takia kun en ole uskaltanut ( silmälääkärin mukaan silmänpohjat näyttävät erilaiselta joka voi johtua glaukoomasta )


    • Olisi ihan kiva, kun tällä palstalla vilkastuisi kirjoittelu.

      Onko siitä Atacandin nostosta tapahtunut mitään? Toivottavasti ei ainakaan negatiivisia vaikutuksia :)

      Tuohon silmäasiaan pitäisi saada silmälääkäriltä mielipide. Eihän välttämättä noin lyhyen kuurin aikana kaikki sivuvaikutukset jää pysyviksi. Mutta ei sitä oikein omin päin uskalla lähteä kokeilemaan.

      • migreeni ainainen

        Tk-lääkäri sanoi että migreeniin atacandia syödään yleensä 8 mg/vrk mutta tällä palstalla monelle on neurologi määrännyt estolääkkeenä 16 mg/vkr joten vähän kurjaa olla itselleen lääkäri ja nostaa tuota annosta , onneksi on lääkäriaika ensi viikolla .
        Olisihan se ollut hyvä kun olisi saanut ajan tuonne keskussairaalaan josta olisi voinut kysellä paremmin tietoa tuohon silmäasiaan ja miettiä tuota kortisonimäärää ja käytön pituutta ja riskiä .
        Kirjoittele pysyvätkö migreenit poissa kun lopetit kortisonin käytön .


      • oivatar
        migreeni ainainen kirjoitti:

        Tk-lääkäri sanoi että migreeniin atacandia syödään yleensä 8 mg/vrk mutta tällä palstalla monelle on neurologi määrännyt estolääkkeenä 16 mg/vkr joten vähän kurjaa olla itselleen lääkäri ja nostaa tuota annosta , onneksi on lääkäriaika ensi viikolla .
        Olisihan se ollut hyvä kun olisi saanut ajan tuonne keskussairaalaan josta olisi voinut kysellä paremmin tietoa tuohon silmäasiaan ja miettiä tuota kortisonimäärää ja käytön pituutta ja riskiä .
        Kirjoittele pysyvätkö migreenit poissa kun lopetit kortisonin käytön .

        Siis ruoka-aineista mm.suklaa, vadelma, omenaviinietikka, etikka, punaviini tiedän aiheuttaa joillekin henkilöille. Neste vajaus myös. Parfyymit,, .ei migreeniä enää.


    • Mummeli62

      Mulle on neurologi määrännyt atacandia 8mg päivässä. Atacandi ei laske pulssia siksi sain sitä, minulla pulssi 50 ja alle. Sumatriptaania menee sitten välillä useammin ja välillä pääsee viikkoja ettei tule kohtauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe