Miesviha?

Dr Ruth

Haluaisin kysyä, kuinka moni kokee miesvihaa. Tunnen paljon lesboja, joilla ei ole yhtään miespuolisia ystäviä. Itsekin olen pitkään vähintäänkin pelännyt miehiä. Mutta nyt olen ajatellut, että on niissä tosi paljon kivoja tyyppejä ja olen alkanut funtsia, että voisi olla kiva saada mies kaveriksi.

28

3529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1234

En ole koskaan pelännyt tai vihannut miehiä. Parhaat ja läheisimmät ystäväni ovat aina olleet miehiä. Jännite vain puuttuu, joka yleensä on eri sukupuolien välillä.

• ginex

Valtaosa kavereistani on miehiä, enkä lähemmin tunne yhtäkään jota "pitäisi" vihata, päinvastoin. Kaikki ovat reiluja ja mukavia. Viihdyn yhtä lailla hyvin sekä miesten että naisten seurassa, kunhan kaveruuden perusta on kunnossa ja molemmilla on intoa pitää ystävyyttä hengissä. Joskus kaupungilla tulee vastaan aivonsa 70-luvulle unohtaneita umpijuntteja ja onpa sitten näitä vakavamminkin sairaita neljätoistavuotiaiden perässä juoksijoita. Siinä ehkä ainoat miesten alalajit, joita kykenen vihaamaan :)

• vihaa

miehiä. Piste.

• Einari

meitä mukavia miehiä on vaikka kuinka paljon. Turha pelätä.

• Catsy_666

"Haluaisin kysyä, kuinka moni kokee miesvihaa. Tunnen paljon lesboja, joilla ei ole yhtään miespuolisia ystäviä. Itsekin olen pitkään vähintäänkin pelännyt miehiä."

Minä en tunne miesvihaa, minä olen lähinnä vain pettynyt miessukupuoleen. Minä toisaalta käsitän että keinotekoiset, lapsesta asti päähän juurrutetut sukupuoliroolit saavat miehet käyttäytymään väkivaltaisesti ja halveksivasti naisia kohtaan ja ördäten ja mölyten julkisesti ja että olisi hyvin helppo opettaa tytöt samoille tavoille. Siis ei sukupuoli itsessään ole paha.

Mutta mitä tulee ystäviin niin minulla on vain naispuolisia ystäviä.

Miesten kanssa on perin hankala kommunikoida.

• Einari

"Minä toisaalta käsitän että keinotekoiset, lapsesta asti päähän juurrutetut sukupuoliroolit saavat miehet käyttäytymään väkivaltaisesti ja halveksivasti naisia kohtaan ja ördäten ja mölyten julkisesti ja että olisi hyvin helppo opettaa tytöt samoille tavoille."

yleistänyt ohi kokonaistotuuden.

Ethän?

• Catsy_666
        Einari kirjoitti:

"Minä toisaalta käsitän että keinotekoiset, lapsesta asti päähän juurrutetut sukupuoliroolit saavat miehet käyttäytymään väkivaltaisesti ja halveksivasti naisia kohtaan ja ördäten ja mölyten julkisesti ja että olisi hyvin helppo opettaa tytöt samoille tavoille."

yleistänyt ohi kokonaistotuuden.

Ethän?

. . .

• Mode

En minäkään vihaa miehiä. Tulen suurimmaksi osaksi heidän kanssaan toimeen oikein hyvin. Pitkän aikaa pelkäsin miehiä enkä uskaltanut olla oikein missään tekemisissä miesten kanssa. Nyt opiskelen miesvaltaisella alalla ja olen töissä työpaikassa, jossa olen miltei ainoa nainen. Täytyy sanoa, että pelkoni on hävinnyt. Täällä olen tavannut vain mukavia miehiä enkä mitään sovinistisikoja. Kavereina miehiä minulla ei ole, paitsi työkavereina. Ja työkavereina he ovat mitä mainioimpia!

• Einari

"Kavereina miehiä minulla ei ole, paitsi työkavereina. Ja työkavereina he ovat mitä mainioimpia!"

joka on ollut sekä naisvaltaisessa että miesvaltaisessa työpaikassa, on sanonut miesvaltaisten työpaikkojen olleen paljon mukavampia ja reilumpia.

Naisvaltaisilla työpaikoilla tämän tiedon mukaan on paljon enemmän selän takana juoruilua, pahan puhumista tai jopa selkään puukottamista kuin mitä on miesvaltaisilla työpaikoilla. Ehkä nainen on perusluonteeltaan enemmän taipuvainen kyseiseen käyttäytymiseen kuin mies. Jos miehellä on jotakin sanottavaa toiselle, niin hän sanoo sen edessä. Nainen taas menee toisen naisen luo, kumartuu tämän korvaan ja kuiskaa: "Oletkos kuullut..."

Ei kuitenkaan yleistetä oheista arviota koskemaan koko naissukupuolta, mutta akselilla mies-nainen ilmeisesti kuitenkin on selvä ero.

• tradefox69

...eipä voi aiheesta muuta sanoa.

• Battery016

mutta usein ystävyys miehen kanssa (ellei satu olemaan homo) on mahdotonta. miehillä kun on aina taka-ajatuksia.

• nixhex

Minä vihaan vain sitä juuri,että "miehillä on aina taka-ajatuksia". Itse olen kokenut naisilla olevan taka-ajatuksia.Itse mies eikä ikinä ollut taka-ajatuksia. Saattaapa olla ne miehen taka-ajatukset nimenomaan etu-ajatuksia,hän näyttää ne.Toisin kun naiset,jotka pitävät ne piilossa ja moralisoivat miesten suvunjatkamishalua,joka on näkyvissä.Yhtä seksihaluisia molemmat sukupuolet...Itse kokenut kolme kaveruus-suhdetta tyttöihin,jotka ovat kaatuneet tyttöjen liian suureen läheisyydehimoon. Itse en ollut kiinnostunut kuin keskustelemisesta...

• Zor-ro

Vihaan vain miehiä jotka vihani ja kenties halveksuntani ansaitsevat. Sellaisia naisiakin on.

Mutta noin muuten, en juurikaan pidä miehistä yleensä. Koko mies, fyysisesti ja henkisesti, uhoineen sun muine ominaisuuksineen, ei kertakaikkiaan tunnu kiinnostavalta. En ole mikään miesvihaaja, en tosin kaipaakaan miehiä elämääni, poikkeuksena sukulaismiehet ja pari mieskaveria. Tosin toinen heistäkin on yrittänyt mua sänkyyn.... :(

Olen vain niin naiskeskeinen nykyään. Kaikkea hyvää miehillekin, mutta itseäni he eivät kiinnosta. ;)

• soldat

Työskentelen alalla, jolla yli 90% työntekijöistä on miehiä. Oikeastaan en kyllä miellä työkavereita miehiksi, he ovat ihmisiä, joiden kanssa työskentelen. Ja kaljallekin toisinaan erehdyn.

• huphup

äh, valitettavasti feministi minäni joutuu myöntämään että valtaosa miehist joita olen tavannu, joiden kans työskennellyt ovat ihan mukavia. joskus sovinismi pukkaa läpi näil, varsinkin töis... mutta yksi ystäväni (mies) on kyllä ihan ehkä maailman kultaisin mies, ilman taka-ajatuksia. joten en voi sanoa muuta kuin en vihaa muita kuin kusipäitä. ikävä kyllä niitäkin on. ja paljon. ja toisaalta niitä vihaa myös kaikki kiltit ja mukavat ja oikeudentuntoiset miehet. ja heitäkin on ja paljon.

• Einari

"joten en voi sanoa muuta kuin en vihaa muita kuin kusipäitä. ikävä kyllä niitäkin on. ja paljon."

Suomen naisissa yhtään kusipäätä? Kuinka monta suunnilleen?

"ja paljon."

Paljonko on tämä "paljon" suunnilleen?

• huphup
        Einari kirjoitti:

"joten en voi sanoa muuta kuin en vihaa muita kuin kusipäitä. ikävä kyllä niitäkin on. ja paljon."

Suomen naisissa yhtään kusipäätä? Kuinka monta suunnilleen?

"ja paljon."

Paljonko on tämä "paljon" suunnilleen?

puheenaihe oli miesviha joten naisista en sano mitään.

• huhhhuh

Viha on huono tunne. Syö ihmisen sisältä, tekee omahyväiseksi ja epäsosisaaliseksi. Loppujen lopuksi vihaaja kärsii eniten.
      Viha pitäisi vihata nopeasti pois.

• Einari

kommentti.

Saman aiheuttaa katkeruus, jos se jää asumaan ihmisen sisälle. Tunteita ei pidä "kätkeä" vaan ne on käytävä läpi - myöskin viha, katkeruus yms. negatiiviset tunteet - mutta jos annat niiden tehdä pesän sisällesi, niin lopputulos on huono. Lähinnä sinulle itsellesi.

• tuulensuunta

Minä tykkään päivä päivältä enemmän miehistä, voi harmin paikka!

• Einari

mitään hätää eikä harmia.

• heta
        Einari kirjoitti:

mitään hätää eikä harmia.

na-ri ei narise kuin tuuliviiri.

• En ymmärrä, miksi kuulen tuon kysymyksen niin usein, kun ihmiset (varsinkin miehey) saavat kuulla suuntautumisestani.

Vihaanko miehiä? -en. miksi vihaisin?

Olenko pettynyt miehiin? -en. Miksi olisin?

Minulla on paljon miehiä kavereina ja tulen heidän kanssaan joskus jopa paremmin toimeen kuin monien naisten.

Nämä kysymykset ovat vaan aina ihmetyttäneet minua...

• Klaudia

Minä en vihaa miehiä, jos vain saan olla ja elää rauhassa. Jotkut miehet osaavat olla sitkeitä kiusankappaleita eivätkä ymmärrä, mitä EI tarkoittaa. Miehen kanssa ystävyys on aika vaikeata, koska miehillä taitaa olla luonnostaan aika voimakas omistushalu, ovat mustasukkaisia, vaikka kyseessä olisi vain kaverisuhde. Sen lisäksi miehiltä taitaa luonnistaa helpommin seksi ilman rakkautta, ja kai siksi niitä ehdotuksia on kuultu ihmisiltä, joilta niitä ei olisi odottanut kuulevansa. Se ällöttää ja tekee pahan olon. Tuntuu joskus viisaammalta pitää enemmän välimatkaa miehiin, niin välttyy hankaluuksilta.

• Ultima

pitäisi olla miespuolisia ystäviä?
      Ei kaikilla heteronaisillakaan ole miespuolisia ystäviä, puhun siis ystävistä en existä yms.
      Jääkö ne lesbot jotenkin kokoelämänkirjosta paitsi jos heillä ei ole heteromiesystäviä?
      Aikuisia meistä on suurin osa ja osaa varmaan ihan ilman suurta vihan tunnetta päättää keitä elämäämme kuuluu.
      Mulla on miehiä työkavereina ja sukulaisina, ne riittää.
      Mulla ei ole vihaa miehiä kohtaan mutta ei mitään intoa myöskään.
      Miksi aina kun puhutaan vähemmistöistä oletetaan että heidän on ihan pakko olla elää niinkuin enemmistö ja omata samat tarpeet. Olenko vihainen lesbo kun sanon että mulla ei ole ystävänä yhtään heteromiestä? Vai olenko vain oma itseni.

• vuosi Nuoruudestani

Minulla on miehiä kavereina ja ystävinä.
      Mitä sä nyt niitä miehiä pelkäämään, ihmisiä siinä missä naisetkin. Eli löytyy miehistä kusipäitä ja naisista tasapuolisesti.
      Itse tunnen välillä itseni vaivaantuneeksi naisten seurassa. Miehiä on helpompi lähestyä kaverina, kun en tunne viboja miehistä.

• Tuntematon

Aika erikoista että lesboja tai lesboiksi luultuja ihmisiä syytetään aina miesvihasta. Paremminkin voisi kysyä ovatko miehet pohjimmiltaan sovinisteja. Ainakin suurin osa miehistä ajattelee naisia B-luokan kansalaisina.

• b-luokan ihminen :)

Minä varmaan kuulun johonkin äärimmäiseen kapeaan vähemmistöön. Olen aina jumaloinut naista,äitiyttä. Naisten kykyä rakastaa kaikkea hyvää ja välittää,nähdä paha pahana.

Itsellä arvomaailmat aina ollut vähän sekaisin,saattaa johtua äidin varhaisesta kuolemasta.Varmaan monet jotka näkee naiset b-luokan ihmisinä ovat saaneet tarpeeksensa(voiko niin sanoa?)äidin huolenpidosta ja ylivälittämisestä. Itellä ei pahemmin ollu niin se on jäänyt vähänkuin mystiseksi myytiksi...tai jotain.

Ainoa asia joka saa miehen tuntemaan itsensä jotenkin "paremmaksi"kuin naisen on voima ja kordinaatio(joissain tapauksissa syvälliset näkemykset) ,joka yleisesti on meillä sisäänrakennettua.Mutta senkin jokainen nainen voi oppia ja saada,äitiyttä ei mies voi oppia...
        voi vaan "hedelmöittää"niistä multimiljoonista turhista siittiöistä sillä yhdellä ratkaisevalla.

Näihin tuntoihin nojaten voi mies ehkä tuntea tarvetta päteä naisia kohtaan,koska sisimmässä tietää olevansa loppusuoralla kuitenkin se heikompi osapuoli,mitä elämän luomiseen tulee.Tavallaan vaikeasti nieltävä pala,sillä muuten on kookkampi ja vahvempi...
        Ja se saa aikaan jonkinlaisen häpeän,että vain pystyy ruiskuttamaan mömmöä toisen sisään...
        ...Hmm,ehkä jopa kateutta joillakin.
        (jokaisen tulisi ymmärtää uroksen luontainen turhautuminen siitä että joka päivä tuottaa satoja miljoonia "ihmisen puolikkaita",jotka vain heitetään roskiin,heh,ja sitten joskus yksi niistä pääsee "naisen ytimeen",jos jaksaa!) Tällöin ymmärrystä löytyy miesten seksikiinnostusta kohtaan,joka on niin pirun "likaista"...

Mutta tätä moni (miesvihaaja)nainen ei tunnu käsittävän.Naisen ei koskaan tarvitse niellä niin isoa palaa.Älkää nyt naiset luulko ettei teidän mielestäni tarvitse mitään palaa niellä:)
        Rauhaa sukupuolten väliin,molemmat ovat yhtä pahoja ja hyviä!!!Turhat moralisoinnit sikseen!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?

Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt
      Tanssii tähtien kanssa
      86
      2044
    2. Taas poistuu ABC, nyt Salossa

Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on
      Maailman menoa
      139
      1950
    3. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      309
      1635
    4. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      266
      1582
    5. Millainen luonne sinä olet?

Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä
      Ikävä
      188
      1310
    6. Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen

kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.
      Ikävä
      45
      1177
    7. Mukavaa maanantai päivää

Hyvää huomenta. 🐺❄️⚜️☕🧡
      Ikävä
      213
      1119
    8. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      103
      1081
    9. Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...

...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös
      Maailman menoa
      306
      1049
    10. Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle

"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm
      Maailman menoa
      227
      1000
    Aihe