Pyydän anteeksi jos tulee kirjoitusvirheitä.
Olen jättänyt taakse 60v rajapyykin vuosia sitten ja olen ikäni vieroksunut
" ylimakeita ihmisiä, ihmisiä, jotka ovat niin ympäripyöreitä ja imeliä", että niistä ei saa minkäänmoista otetta.
Olen syntynyt ns. ortodoksi perheeseen, sukujuuret karjalassa ja Venäjän karjalassa ja minut on joskus kastettu kuuluvaksi ortodoksi kirkkoon,, josta erosin 1960 luvun lopulla. Olen ev.lut kirkossa käynyt elämäni aikana n.3 kertaa, yhdet häät, yhdet hautajaiset 1 kerta hengellisessä tilaisuudessa, mutta muuten olen käynyt kirkkorakennuksissa katsomassa rakennustaidetta ja Suomessa ja Ruotsissa on upeita kirkkorakennuksia. Tulin uskoon Jeesuksen Kristuksen armon kautta yli 30 vuotta sitten ja eräs asia minua kirkoissa ja muussa hengellisessä taiteessa vierastuttaa ja se on valheellinen kuva Jeesuksesta ristillä.
Jeesus kuvataan siloposkiseksi kaveriksi, ilman mitään merkkejä siitä, että Hänet on hakattu, Hänen päässään on orjantappurakruunu, jonka piikit on repineet ihon rikki ja veri valuu alas, Hän o muutenkin runneltu. ei enää ihmislapsen kaltainen Jes. 53. Mitäpä arvelet siloposkisuudesta ?
Ihminen ei vain kestä sovitustyötä ja sitä raadollisuutta, että Jeesus omalla kärsimyksellä, ristintyöllä lunasti omansa tästä nurjasta sukukunnasta.
Olen joskus kuvannut teetupakokouksessa tuota Jeesuksen sovitustyötä ja kuvaa tilanteesta ja saanut palautteena sen, että ei saa puhua noin raadollisesti, vaan asiat pitää tuoda kauniisti ja rakkaudessa esiin.
Minä käännän katseen jo edesmenneisiin isääni ja äitiini, he opettivat minulle pienenä, että ihmisille ei saa valehdella ja minusta asioiden kaunistelu on valehtelua.
Tänä päivänä monessa hengellisessä yhteisössä kuunnellaan mitä se kuulija haluaa kuulla ja unohdetaan se, että mitä Raamattu asiasta sanoo.
Olen valtaosan työelämästäni n. 45 v ollut yrittäjä ja oppinut, että jos jotakin luvataan tehdä niin se tehdään. Nyrkki on vuosien varrella pamahtanut pöytään ja joskus on miehen joutunut passittamaan toimiston kautta kotiin, mutta pääsääntöisesti se on johtunut siitä, että se tehtävä mikä on annettu on jäänyt suorittamatta tai viina on ollut kuviossa.
Nyt teen yksin työtä, mutta teen edelleenkin sen minkä lupaan. Tämän kerron teille sen takia, että Jeesus on meille antanut kutsun ja sen me olemme vastaanottaneen,
Mutta se toinen puoli. Jeesus on antanut myös käskyn, " menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa minun evankeliumia kaikille luoduille" ( vapaasti) Mark: 16: 15- ja se maailma alkaa omasta perheestä, naapureista, työkavereista, kaupankassasta jne.
Herra avaa oven todistukseen mitä ihmeellisemmissä tilanteissa.
Ja se ainoa tie on kertoa Jeesuksen Kristuksen sovitustyöstä, siitä armosta mikä meille tarjotaan, kertoa se niin kuin kirjoitettu on ja se muu työ uskoontulossa on
Hänen, joka on meidät lähettänyt.
Sitten kun ihminen on uskoon tullut, on meidän velvollisuus auttaa " lasta" ensiaskeleilla, tarjota hänelle mahdollisuus kasvaa Kristukseen Jeesukseen.
Joskus vain kun on läsnä, niin ihminen saa turvallisen pohjan kasvaa Kristukseen.
Vääristyneellä rakkaudella me teemme " hallaa", mutta oikea RAKKAUS ON TOTUUS KRISTUKSESSA.
No muutama vapaa ajatus RAKKAUDESTA
22
80
Vastaukset
- armon varassa
Olet aivan oikeassa, mutta ihmiset ovat niin kovin erilaisia. Kukin uskova voi Sanaa eteenpäin viedä vain sillä armolla, joka hänelle on annettu. Kaikki on armoa kuitenkin, ja lahjat ja kutsumus erilaisia.
- Tiestä
Tarkoitat varmaankin tuolla ylimakeilla ja ympäripyöreitä puhuvilla ihmisillä niitä, jotka hyväksyvät rakkauden nimissä kaiken. Lohduttelevat synnistä kärsivää nukkumaan syntiinsä ja näin eivät totuudella auta lähimmäistä vapautumaan synnin- ja kuoleman laista?
Ei meidän tarvitse ketään kovistella ja siitä olen todella iloinen, sillä pelkkä Jeesuksen luokse ihminen saattaminen riittää. Emme me voi ketään pelastaa, emmekä parantaa, kun emme voi sitä tehdä edes itsellemme. Paavalikin meni ihmisen rinnalle voittaakseen sieluja Jumalalle. Paavali tiesi, että hän ei itse voi ketään armahtaa, vaan sen voi tehdä Jeesus, joka on Jumalan Poika.
Nuo, jotka kietävät ikuisen lain, eivät ole vielä päässeet totuusen tuntemiseen ja näin ollen eivät ole päässeet Kristukseen ja vapauden- ja rakkaudenlakiin.
He puhuvat usein ns. makeasti, sillä heillä ei ole tarjolla lakia, joka herättää ihmisen synnin- ja kuoleman unesta. Pelkkä Sanan puhuminen riittää, ei meidän lisäkommentimme ja komentelumme.
Arkipäiväisempiin asioihin mennen kysyn, että oletko lopettamassa yritystäsi ja sen takia toimit nyt yksin? Yrityksen lopettaminen vaatii tietoa ja taitoa.- Veli Herrassa
Tarkoita " ylimakeilla" niitä, jotka näkevät, että se ihmismielen mukainen rakkaus on ,
se joka peittää synnit ja ihminen voi jatkaa syntielämää. Toinen ylimakea ihminen on sellainen, joka mielistelee ihmisiä ja on valmis menemään rimaa hipoen totuudessa ja kaiken tarkoitus on oman minän esiintuominen.
Uskon päämäärä on sielujen pelastus. Meitä opettaa myös Raamattu siihen, että meidän velvollisuus on ojentaa myös kanssamatkaajia ja siihen meidän on parempi pyytää, rukoilla Jumalan viisautta ja jättää oma viisaus syrjään.
Sanot, että pelkkä Sanan puhuminen riittää, se on näin ja Aaamen.
Mutta Sanaa puhuessa meidän pitää myös puhua parannuksen teosta ja puhua myös helvetin olemassa olosta, eikä saarnata pelkkää anteeksiantamusta.
Mitä firman lopettamiseen tulee, olen eläkkeellä ja puuhastelen oman mielenterveyden vuoksi, sitä kun ikänsä on tehnyt niin ei osaa lopettaa.
Viiimme vuonna firman tuotto oli kulujen jälkeen 1800 euroa, eikö olekkin valtava summa, mutta aika menee hyvin ja mieli pysyy virkeänä. Olen alv vapaa. - Tiestä
Veli Herrassa kirjoitti:
Tarkoita " ylimakeilla" niitä, jotka näkevät, että se ihmismielen mukainen rakkaus on ,
se joka peittää synnit ja ihminen voi jatkaa syntielämää. Toinen ylimakea ihminen on sellainen, joka mielistelee ihmisiä ja on valmis menemään rimaa hipoen totuudessa ja kaiken tarkoitus on oman minän esiintuominen.
Uskon päämäärä on sielujen pelastus. Meitä opettaa myös Raamattu siihen, että meidän velvollisuus on ojentaa myös kanssamatkaajia ja siihen meidän on parempi pyytää, rukoilla Jumalan viisautta ja jättää oma viisaus syrjään.
Sanot, että pelkkä Sanan puhuminen riittää, se on näin ja Aaamen.
Mutta Sanaa puhuessa meidän pitää myös puhua parannuksen teosta ja puhua myös helvetin olemassa olosta, eikä saarnata pelkkää anteeksiantamusta.
Mitä firman lopettamiseen tulee, olen eläkkeellä ja puuhastelen oman mielenterveyden vuoksi, sitä kun ikänsä on tehnyt niin ei osaa lopettaa.
Viiimme vuonna firman tuotto oli kulujen jälkeen 1800 euroa, eikö olekkin valtava summa, mutta aika menee hyvin ja mieli pysyy virkeänä. Olen alv vapaa.Eikö olekin hyvä asia, että energiaa riittää ja halua tehdä työtä. Muistan, kun Jeesus alkoi kauan sitten opettaa minua, niin ensialkuun Hän usein sanoi, että "ihana on tehdä työtä ja rakastaa."
Muistan myöskin sen, miten Sana alkoi puhumaan minulle. Olin tutustunut evankeliumien kautta Jeesukseen ja jos lihassani olevan huoleen taipumus pyrki valtamaan tilaa, niin Sana, eli Jeesus sai sen minusta lähtemään pelkästään muistuttamalla, että minun ei tule mistään huolehtia, eikä murehtia, eikä muistella eilistä, eikä pelätä huomista. Tuo totuus alkoi tulla minussa hedelmäksi hyvinkin pian ja sain vapautua ylihuolehtivaisuudesta, joka rasitti elämääni lihassa eläessäni. Siksi kerron kaikille siitä, että meille on annettu oikeus tulla elämään Hengessä, hengellistä elämää, jossa on Jeesus ja vapaus, todellinen vapaus.
Pelkkä Jumalan Sanan puhuminen riittää siihen, että ihmiset joko alkavat vihata Sanan välittäjää, tai alkavat kuunnella. Noihin kodistuvat viha kohdistuu pelkästään Jeesukseen, ei välittäjään ja siksi Sanan välittäjä pysyy vapaudessa vastaamatta vihaan.
Onhan tuokin eläkkeen päälle jotakin, kun saa rehellisellä työllä ansaita:)
Liikevaihto voi olla suurikin, mutta kun raha jaetaan sidosryhmille, ei siitä välttämättä kovin suuria jää, mutta jääpähän työn ilo. Tiestä kirjoitti:
Eikö olekin hyvä asia, että energiaa riittää ja halua tehdä työtä. Muistan, kun Jeesus alkoi kauan sitten opettaa minua, niin ensialkuun Hän usein sanoi, että "ihana on tehdä työtä ja rakastaa."
Muistan myöskin sen, miten Sana alkoi puhumaan minulle. Olin tutustunut evankeliumien kautta Jeesukseen ja jos lihassani olevan huoleen taipumus pyrki valtamaan tilaa, niin Sana, eli Jeesus sai sen minusta lähtemään pelkästään muistuttamalla, että minun ei tule mistään huolehtia, eikä murehtia, eikä muistella eilistä, eikä pelätä huomista. Tuo totuus alkoi tulla minussa hedelmäksi hyvinkin pian ja sain vapautua ylihuolehtivaisuudesta, joka rasitti elämääni lihassa eläessäni. Siksi kerron kaikille siitä, että meille on annettu oikeus tulla elämään Hengessä, hengellistä elämää, jossa on Jeesus ja vapaus, todellinen vapaus.
Pelkkä Jumalan Sanan puhuminen riittää siihen, että ihmiset joko alkavat vihata Sanan välittäjää, tai alkavat kuunnella. Noihin kodistuvat viha kohdistuu pelkästään Jeesukseen, ei välittäjään ja siksi Sanan välittäjä pysyy vapaudessa vastaamatta vihaan.
Onhan tuokin eläkkeen päälle jotakin, kun saa rehellisellä työllä ansaita:)
Liikevaihto voi olla suurikin, mutta kun raha jaetaan sidosryhmille, ei siitä välttämättä kovin suuria jää, mutta jääpähän työn ilo.Tiestä taas puhuu toisin kuin mitä ovat teot.
Hän luulee että ihmiset vihaavat häntä kun hän tuo Sanaa esiin vaikka oikea syy on tiestän narsistinen luonne.- En tiedä miksi
auroraboreallis kirjoitti:
Tiestä taas puhuu toisin kuin mitä ovat teot.
Hän luulee että ihmiset vihaavat häntä kun hän tuo Sanaa esiin vaikka oikea syy on tiestän narsistinen luonne.auro..... en tiedä miksi sinut on" heitetty" ulos seurakunnasta, mutta olet jotenkin katkera mies.
Vai onko se sielunvihollinen saanut niin suuren otteen.
Luulen kuitenkin, että Jumala kutsuu sinua parannukseen. En tiedä miksi kirjoitti:
auro..... en tiedä miksi sinut on" heitetty" ulos seurakunnasta, mutta olet jotenkin katkera mies.
Vai onko se sielunvihollinen saanut niin suuren otteen.
Luulen kuitenkin, että Jumala kutsuu sinua parannukseen.Auroraboreallis on nainen. Ja huomenna on lapsen isän hautajaiset ja olen vihainen ja surullinen. Vanhat seurakunta-asiat ei ole ajankohtaisia.
- hellari...
Kiitos rehellisestä ja aidosta kirjoituksesta. En kyllä tiedä itsekään, miksi minulle ei hengelliset kuvat sano oikeastaan nykyään enää mitään vaikka Pyhä Henki puhui ja veti Jumalan yhteyteen katsellessani lapsena pyhää perhettä jouluaiheisissa kuvissa.
Jumala on antanut meille myös kaipuun esteettisesti kauniiseen, ja ei varmaan siksi ole kiva tehdä ja katsella seinällään hyvin pahoin pideltyjä Kristuksen kuvia. Kerran eräs rouva toi kirpparille krusifiksin ja tauluja joissa Jeesus oli ristillä. Hän sanoi, että hän ei uskontoa vihaa, mutta hänen jakeluun ei vain me tuollainen sovitus että Jumalan poika surmataan noin väkivaltaisesti ja kuvilla vielä pitäisi koristella seiniä. Yritin selittää että jos uskosta poistetaan Jeesuksen ristinuhri ja ylösnousemus, niin asia jää sitten vain filosofiaksi ja tyhjäksi uskonnoksi, jolla ei ole mitään hyötyä sielun pelastumisen kanssa. Hän lähti pois tuohtuneena ja ristin sanoma oli ja ainakin sillä hetkellä pysyi hänelle suurena hullutuksena.
Monelle kaulassa roikkuva krusifiksi tai risti on vain pelkkä koru, joillekin jonkinlainen amuletti.Risti on antiikkinen kidutusväline. Vain pinnallisesti ajatteleva ihminen pitää sitä koruna kaulassaan.
- jade x
"Risti on antiikkinen kidutusväline." Kyllä, sitäkin. Toisaalta se on aikojen kuluessa vakiintunut kristinuskon symboliksi, joka tunnetaan ympäri maailman. Itselläni on yksinkertainen, pieni kultaristi kaulassa, mutta se ei merkitse minulle onnea tuovaa amulettia, niinkuin joillekin esim. katolisissa maissa. Sain oman koruni kauan sitten lahjaksi minulle tärkeältä ihmiseltä, joten sillä on myös suuri tunnearvo. Se on minulle siis paitsi koru, myös vakaumuksestani kertova asia. Ja kuten sanoin, tunnearvoltaan tärkeä sen antaneen ihmisen vuoksi.
- Jeesus ei kaukaasial.
Onneksi siihen aikaan ei teloituksia voitu suorittaa ampumalla! Meillä olisi nyt keskuudessamme "rauhaa rakastavia" kristittyjä, joilla killuisi kaulassa ristinsijaan kultainen kivääri.
Aloittaja on oikeassa siinä, että eurooppalaisen taiteen valkoihoinen siloposkijeesus on turha. Jeesus ei näistä teoksista tunnistaisi itseään.
- Pidä evankeliumisi
Onko rakkautta tyrkyttää omaa uskoa kaikille muille?
- ????????
Tarkoittaako hän sitä, että tällä palstalla tyrkytetään uskoa? Jos ei usko, niin miksi tulee tänne? Tuleeko murentamaan uskoa ja tuomaan epäuskoa uskon sijaan?
Onko tästä tehty Jumalan kieltäjien ja niiden palsta jotka eivät tiedä onko Jumalaa? ???????? kirjoitti:
Tarkoittaako hän sitä, että tällä palstalla tyrkytetään uskoa? Jos ei usko, niin miksi tulee tänne? Tuleeko murentamaan uskoa ja tuomaan epäuskoa uskon sijaan?
Onko tästä tehty Jumalan kieltäjien ja niiden palsta jotka eivät tiedä onko Jumalaa?Minusta on kiva että tänne kirjoittavat niin monet muutkin kuin uskovaiset. Muuten en tänne tulisikaan.
- no voi hyvä ja
tavaton, katsothan sinä mainos TVtä ja se on tyrkyttämistä.
Mutta tiedätkö mitä ?
Jos sinua ärsyttää se, että uskovat kertovat sinulle Jeesuksesta Kristuksesta, ole varovainen, sinulla on Jumalan kutsu päällä ja ei mene aikaa kun löydät itsesi, meidän kanssa kertomassa kun Jeesus sinut kutsui peastukseen.
Rukoilemme puolestasi. - no voi hyvä
no voi hyvä ja kirjoitti:
tavaton, katsothan sinä mainos TVtä ja se on tyrkyttämistä.
Mutta tiedätkö mitä ?
Jos sinua ärsyttää se, että uskovat kertovat sinulle Jeesuksesta Kristuksesta, ole varovainen, sinulla on Jumalan kutsu päällä ja ei mene aikaa kun löydät itsesi, meidän kanssa kertomassa kun Jeesus sinut kutsui peastukseen.
Rukoilemme puolestasi.teksti tarkoitettu erikoisesti nimimerkille Pidä evankeliumisi.
Mutta koskee myös monia muita.
Ette te muuten meidän kanssa aikaasi kuluta. no voi hyvä kirjoitti:
teksti tarkoitettu erikoisesti nimimerkille Pidä evankeliumisi.
Mutta koskee myös monia muita.
Ette te muuten meidän kanssa aikaasi kuluta.Jos toinen selvästi ilmoittaa ettei voi sietää tuputtamista niin miksi te alatte silloin tuputtamaan?
Minä olen täällä paltsan ohjeen mukaisesti keskustelemassa helluntailaisuudesta sillä olen entinen jäsen.- auro jne
auroraboreallis kirjoitti:
Jos toinen selvästi ilmoittaa ettei voi sietää tuputtamista niin miksi te alatte silloin tuputtamaan?
Minä olen täällä paltsan ohjeen mukaisesti keskustelemassa helluntailaisuudesta sillä olen entinen jäsen.Jos sinä olet entinen jäsen niin se mitä olet kuullut tai lukenut on mennyt sinulta ohi, vai ?
Eikö sinustakin ole ihmeellistä, että kaikkea muuta saa " tuputtaa", mutta Raamatun Sanaa ei.
Synnissä elävä ja luopunut ihminen ei kestä totuutta.
Mutta sinulle muistutukseksi yksi kohta Pyhästä kirjasta Raamatusta.
" Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa minun evankeliumia kaikille luoduille".
pätkä on Markuksen evankeliumin 16 luvusta.
Ja kaikki maailma alkaa heti meidän vierestä, ymmärrätkö ?
Olen uskon alkutaipaleella kylmällä paikalla, toinen jalka menossa maailmaan ja voi kun ahisti, kun uskonveljet tuli juttelemaan.
Kristuksen veri puhdisti sydämen ja vuodet on tuoneet lähemmäksi Sanaa
ja nyt Sanasta poikkeaminen nostattaa niskavillat pystyyn.
Mutta kun olet entinen jäsen, niin muistat Raamatusta sanan " meistä he ovat lähteneet". - Olet hairahtunut
auro jne kirjoitti:
Jos sinä olet entinen jäsen niin se mitä olet kuullut tai lukenut on mennyt sinulta ohi, vai ?
Eikö sinustakin ole ihmeellistä, että kaikkea muuta saa " tuputtaa", mutta Raamatun Sanaa ei.
Synnissä elävä ja luopunut ihminen ei kestä totuutta.
Mutta sinulle muistutukseksi yksi kohta Pyhästä kirjasta Raamatusta.
" Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa minun evankeliumia kaikille luoduille".
pätkä on Markuksen evankeliumin 16 luvusta.
Ja kaikki maailma alkaa heti meidän vierestä, ymmärrätkö ?
Olen uskon alkutaipaleella kylmällä paikalla, toinen jalka menossa maailmaan ja voi kun ahisti, kun uskonveljet tuli juttelemaan.
Kristuksen veri puhdisti sydämen ja vuodet on tuoneet lähemmäksi Sanaa
ja nyt Sanasta poikkeaminen nostattaa niskavillat pystyyn.
Mutta kun olet entinen jäsen, niin muistat Raamatusta sanan " meistä he ovat lähteneet".Olet hairahtunut Totuudesta "auro jns" nikki !
Raamattu opastaa, että julistakaa, ei tuputtakaa !
Jeesus itse opasti opetuslapsiaan seuraavasti:
11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
Siis ei todellakaan mitään tuputtamista !!!
Sanassa opetetaan myös tästä asiasta seuraavaa:
1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
Siis olkaa valmiit VASTAAMAAN niille jotka KYSYVÄT, eli haluavat siis kuulla !!!
Ja siinäkin kohtaa siis sävyisyydellä ja pelolla, eli oikealla arkuudella !
Kaiken kaikkiaan, voimme evankelioida yleisesti, mutta sitten tulee odottaa sitä, että se ihminen, jota Jumala kutsuu, eli on ns. "etsikkoajassaan", itse haluaa tietää ja lähestyy Jumalaa sen Jumalan kutsun kautta !
Mitään tuputtamista ei tuossa ole, eikä Raamattu kehoita tuputtamaan, sillä jos väärään aikaan ja väärässä paikassa tuputtaa toiselle, se aiheuttaa vain hylkimisreaktion, ja siten saadaan aikaan vain pikemmin enemmän vahinkoa !
Vaikuttaa siltä, että vain harva uskova ymmärtää näitä perus asioita edes, ja on siis enemmän intoa kuin taidollisuutta, ja siten saadaan aikaan vain vastustusta OMILLA TEOILLA, sillä tulisi kuunnella Herraa ja Pyhää Henkeä, ja olla siten Hengen johdossa, että tietäisi sen, milloin on aika puhua uskon asioista !
Siis ne ovat omia tekoja ja touhuamisia, jos ne eivät oikeasti lähde Herrasta ja ole siis Jumalan ennalta valmistamia valmiita Herran tekoja !
Joten, kyllä tuo Mark 16 on Raamatusta, mutta olisit siis tutkinut asioita laajemmin, niin silloin sinäkin tietäisit sen, että MITEN SE KÄYTÄNNÖSSÄ tehdään ja tapahtuu ! - JonesHenry
Olet hairahtunut kirjoitti:
Olet hairahtunut Totuudesta "auro jns" nikki !
Raamattu opastaa, että julistakaa, ei tuputtakaa !
Jeesus itse opasti opetuslapsiaan seuraavasti:
11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
Siis ei todellakaan mitään tuputtamista !!!
Sanassa opetetaan myös tästä asiasta seuraavaa:
1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
Siis olkaa valmiit VASTAAMAAN niille jotka KYSYVÄT, eli haluavat siis kuulla !!!
Ja siinäkin kohtaa siis sävyisyydellä ja pelolla, eli oikealla arkuudella !
Kaiken kaikkiaan, voimme evankelioida yleisesti, mutta sitten tulee odottaa sitä, että se ihminen, jota Jumala kutsuu, eli on ns. "etsikkoajassaan", itse haluaa tietää ja lähestyy Jumalaa sen Jumalan kutsun kautta !
Mitään tuputtamista ei tuossa ole, eikä Raamattu kehoita tuputtamaan, sillä jos väärään aikaan ja väärässä paikassa tuputtaa toiselle, se aiheuttaa vain hylkimisreaktion, ja siten saadaan aikaan vain pikemmin enemmän vahinkoa !
Vaikuttaa siltä, että vain harva uskova ymmärtää näitä perus asioita edes, ja on siis enemmän intoa kuin taidollisuutta, ja siten saadaan aikaan vain vastustusta OMILLA TEOILLA, sillä tulisi kuunnella Herraa ja Pyhää Henkeä, ja olla siten Hengen johdossa, että tietäisi sen, milloin on aika puhua uskon asioista !
Siis ne ovat omia tekoja ja touhuamisia, jos ne eivät oikeasti lähde Herrasta ja ole siis Jumalan ennalta valmistamia valmiita Herran tekoja !
Joten, kyllä tuo Mark 16 on Raamatusta, mutta olisit siis tutkinut asioita laajemmin, niin silloin sinäkin tietäisit sen, että MITEN SE KÄYTÄNNÖSSÄ tehdään ja tapahtuu !Tuputtamisella on syy, ja se suoraan sanoen on helvetin pelko!
Jumalattomien tuleekin pelätä Jumalaa. Itse hyväksyisin tuputtamisen...ongelma on, että iso osa ei edes oikein tiedä MITÄ oikein tuputtaa? Raamattu näet kirjoitettiin KREIKAKSI, ei Latinalais-Germaanisilla kielillä, esim Latina-Saksa-Ruotsi-Suomi. - JO vanha mies
JonesHenry kirjoitti:
Tuputtamisella on syy, ja se suoraan sanoen on helvetin pelko!
Jumalattomien tuleekin pelätä Jumalaa. Itse hyväksyisin tuputtamisen...ongelma on, että iso osa ei edes oikein tiedä MITÄ oikein tuputtaa? Raamattu näet kirjoitettiin KREIKAKSI, ei Latinalais-Germaanisilla kielillä, esim Latina-Saksa-Ruotsi-Suomi.Aina kun tulee tilaisuus olen kertonut muutaman sanan uskon tiestä ja elämästä muutenkin.
Mutta tietenkin siinäkin pitää käyttää viisautta missä kertoo ja miten, mutta kun rukoilee Jumalaa niin ovi todistamiseen avautuu mitä ihmeellisimmissä paikoissa.
Muistan kaverin joka huusi pankkijonossa, että " Jeesus rakastaa teitä" ja kun se tuli Jumalan tahdosta, ei se aiheuttanut mitään kielteistä vastareaktiota..
Mutta sitä pidän outona, että tänne tullaan ohjeistamaan, että ei saa tuputtaa.
Herran todistajat on ihmisiä ja ihmiselle tulee virheitä.
Tänä päivänä vaan saat.na on hereillä ja nostaa metelin kaikesta, mikä todistaa Herran totuudesta. - Kirjoitin JO !
JO vanha mies kirjoitti:
Aina kun tulee tilaisuus olen kertonut muutaman sanan uskon tiestä ja elämästä muutenkin.
Mutta tietenkin siinäkin pitää käyttää viisautta missä kertoo ja miten, mutta kun rukoilee Jumalaa niin ovi todistamiseen avautuu mitä ihmeellisimmissä paikoissa.
Muistan kaverin joka huusi pankkijonossa, että " Jeesus rakastaa teitä" ja kun se tuli Jumalan tahdosta, ei se aiheuttanut mitään kielteistä vastareaktiota..
Mutta sitä pidän outona, että tänne tullaan ohjeistamaan, että ei saa tuputtaa.
Herran todistajat on ihmisiä ja ihmiselle tulee virheitä.
Tänä päivänä vaan saat.na on hereillä ja nostaa metelin kaikesta, mikä todistaa Herran totuudesta.Että taidollisuutta tulisi olla !
1. Kor. 14:20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
Toki virheitä tulee opetellessa, en sitä kiellä, ja kukaan ei ole seppä sytyissään, vaan asiat on käytännössä opittava, pelkkä teoria ei riitä !
Mutta jos opetetaan väärin, niin ei synny osaavaa seppääkään, eli raudankin voi pilata liialla kuumuudella !
Taidollisuutta siis tarvitaan ja siihen tarvitaan siis seurakunnissa oikea opetus, mutta jos siis opetetaaan tuputtamaan väkisin tai edes puoliväkisin, niin taidollisuus siis puuttuu, viittaan kirjoitukseeni "Olet hairahtunut" !
Herra On ja Pyhää Henkeä on sanottu herrasmieheksi, eli ei Herra eikä Henkikään siten toimi väkisin ja pakottamalla ja tuputtamalla, ja siitä siis todistivat nuo aiemmin tuomani Sanan kohdat !
Jos uskova siis on Hengen johdatuksessa, ei hänkään väärin tuputa kenellekkään !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1743032Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2982696Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.751768Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e501667Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?391541- 1221316
- 1051229
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee141184Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.3831167Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041073