Miksiköhön tv-maksusta valittavat eivät
koskaan vertaile hintoja.
TV-maksu on 186 euroa vuodessa.
MTV3 maksaa 816 euroa vuodessa.
Canal -kanavapaketti 324 euroa/vuosi.
Forte (22 ulkomaista kanavaa)-paketti 222 e/vuosi.
Eli kyllä tuo ulkomainenkin tv-tarjonta maksaa.
Entpä lehdet:Hesari 260 euroa/vuosi
Iltalehti 600 euroa/vuosi
Minusta YLEn tarjonnassa on erittäin hyvä hinta/laatu -suhde.
Kyllä tiedon ja viihteenkin saanti
jäisi ohueksi ilman yleisradioyhtiötä.
Vaikka omat ansionsa on maikkarilla ja nelosellakin.
Suomalaista tv:tä tarvitaan
11
690
Vastaukset
- jonessi
asian ydin lienee siinä, että kaikki muut maksut ovat vapaa-ehtoisia.
Ei Hesari tule automaattisesti, se tilataan!
Asioita ei voi verrata keskenään. Mielestäni on huutava vääryys, että jos on telkkari, pitäisi maksaa TV_lupa.
Aion kehottaa kaikkia ystäviäni boikotoimaan TV_lupamaksua, sillä se on täysin perusteeton.- TV-nisti
Ei ole telkkariakaan pakko hankkia. Se on yhtä vapaaehtoinen hankinta kuin vaikka se Hesarin tilaus.
Tai ainiin....voi Hesarinkin ottaa ilmaiseksi. Käy vain yöllä hakemassa jostain laatikosta ennen lehdenjakajia. - Jooseppi
TV-nisti kirjoitti:
Ei ole telkkariakaan pakko hankkia. Se on yhtä vapaaehtoinen hankinta kuin vaikka se Hesarin tilaus.
Tai ainiin....voi Hesarinkin ottaa ilmaiseksi. Käy vain yöllä hakemassa jostain laatikosta ennen lehdenjakajia.Niinpä.
Mutta netä jos haluan maksaa ainoastaan laatuleffoista ja tilaan leffapaketin?
Samalla pitäisi maksaa Ylelle.
Ei sanon minä, liittykää kaikki protestoiviin niin saadaan joku tolkku asiaan. Yle sucks, ja TV-lupaa ei makseta - TV-nisti
Jooseppi kirjoitti:
Niinpä.
Mutta netä jos haluan maksaa ainoastaan laatuleffoista ja tilaan leffapaketin?
Samalla pitäisi maksaa Ylelle.
Ei sanon minä, liittykää kaikki protestoiviin niin saadaan joku tolkku asiaan. Yle sucks, ja TV-lupaa ei maksetaTilaa se laadukas leffapaketti jollain muulla tavalla kuin maksullisen televisioverkon välityksellä. Vaikka DVD-levyinä. Leffat voi katsoa DVD:ltä ilman viritintä olevan monitorin tai videotykin kautta.
Ei se ole Ylen vika, jos joku haluaa käyttää televisiota levittääkseen maksullisia elokuvia. Valita tästä mieluummin sinne leffoja välittävään yritykseen ja ehdota jotain vaihtoehtoista välityskanavaa television tilalle tai ainakin sen lisäksi. - markymark
TV-nisti kirjoitti:
Tilaa se laadukas leffapaketti jollain muulla tavalla kuin maksullisen televisioverkon välityksellä. Vaikka DVD-levyinä. Leffat voi katsoa DVD:ltä ilman viritintä olevan monitorin tai videotykin kautta.
Ei se ole Ylen vika, jos joku haluaa käyttää televisiota levittääkseen maksullisia elokuvia. Valita tästä mieluummin sinne leffoja välittävään yritykseen ja ehdota jotain vaihtoehtoista välityskanavaa television tilalle tai ainakin sen lisäksi.oletkos tietoinen, että jos haluan katsoa pelkkää dvd:tä, niin tarvitsen jonkun josta katsoa. Ja taas... pitää olla TV_lupa...
Tosiaan se ei ole Ylen vika, vaan kansanedustajien, jotka kyseistä mammuttia haluavat pitää henkissä.
Paskaksi vaan ja palamaan, itse pärjään ainakin ilman Ylen naurettavia ohjelmia ja radiokanavia...
Oikeasti Ylen kulut saataisiin puolitettua potkimalla turhat kehityspäälliköt pois suojatyöpaikoistaan, sekä silä että järkeistettäisiin hieman toimintaa.
Miks maksaa Lätkän MM-kisoista hirveitä hintoja, antaa kaupallsiten kanavien ostaa ne... - TV-nisti
markymark kirjoitti:
oletkos tietoinen, että jos haluan katsoa pelkkää dvd:tä, niin tarvitsen jonkun josta katsoa. Ja taas... pitää olla TV_lupa...
Tosiaan se ei ole Ylen vika, vaan kansanedustajien, jotka kyseistä mammuttia haluavat pitää henkissä.
Paskaksi vaan ja palamaan, itse pärjään ainakin ilman Ylen naurettavia ohjelmia ja radiokanavia...
Oikeasti Ylen kulut saataisiin puolitettua potkimalla turhat kehityspäälliköt pois suojatyöpaikoistaan, sekä silä että järkeistettäisiin hieman toimintaa.
Miks maksaa Lätkän MM-kisoista hirveitä hintoja, antaa kaupallsiten kanavien ostaa ne...Eikö tuossa jo tarpeeksi selvästi sanottu, että DVD:tä voi katsoa vaikka erillisen monitorin tai videotykin kautta. Ei niiden käyttämisestä tarvitse mitään tv-maksuja maksella. Tietysti myös DVD-soittimen tulee olla ihan tavallinen malli, jossa ei ole mitään viritintä.
- markymark
TV-nisti kirjoitti:
Eikö tuossa jo tarpeeksi selvästi sanottu, että DVD:tä voi katsoa vaikka erillisen monitorin tai videotykin kautta. Ei niiden käyttämisestä tarvitse mitään tv-maksuja maksella. Tietysti myös DVD-soittimen tulee olla ihan tavallinen malli, jossa ei ole mitään viritintä.
Omistaako Yle mielestäsi jonkun TV-patentin tai vastaavaa?
Samaa tapaa käyttäen. Hesari tulee sinulle koska sinulla on postilaatikko. Mikäli et halua Hesaria, niin hanki tietosi, lehtesi, laskusi muuta kautta... - TV-nisti
markymark kirjoitti:
Omistaako Yle mielestäsi jonkun TV-patentin tai vastaavaa?
Samaa tapaa käyttäen. Hesari tulee sinulle koska sinulla on postilaatikko. Mikäli et halua Hesaria, niin hanki tietosi, lehtesi, laskusi muuta kautta...En ole ottanut kantaa siihen, onko nykyinen tv-maksu oikeudenmukainen tai kohtuullinen. Kyse oli vapaaehtoisuudesta.
Hesari tulee kotiin, jos vapaaehtoisesti tilaa Hesarin.
Tv-maksu lankeaa maksettavaksi, jos vapaaehtoisesti hankkii television.
Kukaan ei pakota ostamaan kumpaakaan. - markymark
TV-nisti kirjoitti:
En ole ottanut kantaa siihen, onko nykyinen tv-maksu oikeudenmukainen tai kohtuullinen. Kyse oli vapaaehtoisuudesta.
Hesari tulee kotiin, jos vapaaehtoisesti tilaa Hesarin.
Tv-maksu lankeaa maksettavaksi, jos vapaaehtoisesti hankkii television.
Kukaan ei pakota ostamaan kumpaakaan.mutta edelleen pointtini on se, että se jos maksan ylelle siitä että hankin telkkarin niin samalla perusteella voisin maksaa Helsingin sanomille, koska kerrostaloasunnossani on postiluukku...
asialla ei ole mitään tekemistä vapaaehtoisuuden kanssa. - jouni
ja korkeampi verotus tilalle. Kukaan ei varmasti itke korkeampaa verotusta, ja jokainen maksaisi ihan kiltisti. TV-maksusta valittamisesta vaan on tullut tuollainen tapa -- pitäähän ihmisten jostain saada valittaa
> Minusta YLEn tarjonnassa on erittäin hyvä hinta/laatu -suhde.
Mutta minusta ei, ja siksi pidätän oikeuden arvostella nykykäytäntöä.
Tiedolle ja viihteelle on paljon vaihtoehtoisiakin lähteitä, miksi yhtä pitää tukea veroluontoisella maksulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602