Minulla on Zonealarm palomuuri. Jos testaan sen sygaten sivulla testi sanoo, että tuommoiset portit ovat auki. Onko se riski vai pitääkö niiden olla auki jostakin tietystä syystä? Mitä kuuluisi tehdä, että saisin nuo portit suljetuksi jos on tarvis? Palomuurin asetusten pitäisi olla kunnossa?!
ICMP 8
WEB PROXY 8080
WEB 80
DNS 53
minä kun en näistä mitään tiedä...
5
516
Vastaukset
Jos et tiedä ajavasi omalla koneellasi mitään www-palvelinta, www-proxyä, tai nimipalvelinta (DNS), niin nuo kaikki ovat turhia. Oletettavasti voit siis sulkea ne.
ICMP-paketit (omalle koneelle sisäänpäin tulevat), joiden type-kenttä on 8, ovat käytännössä kaikki ns. ping-ohjelman tuottamia. Ping-ohjelman pääasiallinen tarkoitus on yhteyden toimivuuden testaaminen kahden koneen välillä. Paranoidit henkilöt voivat estää nekin halutessaan, jos tietävät mitä ovat tekemässä.
Zonealarmin asetusten muuttamisesta en tiedä vähääkään.- i-o
Onkohan sulla ADSL-modeemi nattamassa ja reitittämässä...
- asdf
Anna niiden olla. Näiden kuuluukin päästä webbiin koneelle. Mitään ei tarvitse toistaiseksi muuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017333
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj554946- 794629
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?714488- 1324158
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️283269Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82908- 392468
- 472427
- 2112286