Käynnistysongelma

Ongelma

Mikähän on vialla, kun MAndrake 10 community ei suostu käynnistymään? Käynnistys sujuu hyvin aina sihen asti, kun tulee ruutuun se laatikko, jossa lukee, mitä se lataa milläkin hetkellä. Käynnistys jää siis aina siihen, tarkalleen ottaen, kun latauspalkki on 28% kohdalla.

Olen koittanut myös valita muita käynnistymistapoja linuxille siitä LILO:sta (?), mutta aina sama juttu.

10

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku luku nyt ei kerro vielä yhtään mitään. Mitä siinä sitten täsmälleen lukee ? Jonkun verkkopalvelun nimi tms. kenties ?

      • Ongelma

        Ei siinä lue mitään error-viestejä tms, vaan kone vain jää jumiin siihen käynnistyksessä olevaan kuvaan/laatikkoon, joka tulee sen jälkeen, kun on valinnut käyttäjän ja kirjautunut sisään.


      • epicurist
        Ongelma kirjoitti:

        Ei siinä lue mitään error-viestejä tms, vaan kone vain jää jumiin siihen käynnistyksessä olevaan kuvaan/laatikkoon, joka tulee sen jälkeen, kun on valinnut käyttäjän ja kirjautunut sisään.

        Toimiiko, jos valitset toisen ikkunoinnin, eli esim. Gnomen KDE:n sijasta tai päinvastoin?


      • Ongelma
        epicurist kirjoitti:

        Toimiiko, jos valitset toisen ikkunoinnin, eli esim. Gnomen KDE:n sijasta tai päinvastoin?

        Olen ainoastaan asentanut KDE:n, koska pidän siitä enemmän.


    • Make

      Tarkistusummat ennen .ISO-vedoksia. Onko kysymyksessä asennuksen jälkeinen käynnistys..vai onko järjestelmää muokattu jotenkin sen jälkeen??

      • Ongelma

        Kyllä ISOt pitäisi olla ihan kunnossa ja olen käyttänyt ennenkin ko. levyiltä asennettua linuxia ja olen asentanut sen pariin eri koneeseenkin.

        Mielestäni ISOissa ei ole vikaa, ajattelin itsekin sitä ensin.


      • Ongelma
        Ongelma kirjoitti:

        Kyllä ISOt pitäisi olla ihan kunnossa ja olen käyttänyt ennenkin ko. levyiltä asennettua linuxia ja olen asentanut sen pariin eri koneeseenkin.

        Mielestäni ISOissa ei ole vikaa, ajattelin itsekin sitä ensin.

        Niin ja veilä vastaisin Makelle, että järjestelmää ei ole muokattu mitenkään, vaan ongelma ilmeni yht äkkiä käynnistyksellä. Tuli vain mieleeni, voisiko kovalevy olla rikki?


    • harmaahurtta

      Koitapa käynnistää sillä nofb-vaihtoehdolla tai paina f2:ta, silloin kun se palkki lataa, niin näet, mitä siellä taustalla tapahtuu.

      Näin voit kertoa, minkä palveln kohdalla stoppaa.

      • harmaahurtta

        unohda, en lukenut kaikkia viestejäsi...


    • MDK 10.1

      Saattaa olla, että olet vääntänyt palomuurin liian tiukalle.

      Jos et muuten pääse järjestelmään, niin aja asennus uudelleen ja muuta sieltä palomuuri löysemmäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe