Jokaisen uskovan tulee varoittaa ja nuhdella jokaista synnintekijää. Tämä on kristityn uskovan velvollisuus Jumalan edessä. Fiksu uskova hoitaa asian niin, ettei hän syyllisty herjaukseen tai uhkailuun Suomen lain edessä. On selvää, että nuhtelu kolahtaa synnin harjoittajaan ja tämä kokee sen loukkaavaksi, vaikka nuhtelija ilmaiseekin asiansa hyvin korrektisti ja lämmöllä. Tämä ei kuitenkaan voi eikä saa estää kristittyä uskovaa hoitamasta tehtävää, joka hänelle on ylhäältä annettu.
Varoituksen tärkeys
18
74
Vastaukset
- kaikki syntisiä
Siitäpä vaan. Varoita ensin itseäsi.
Oletko trolli?
Sunhan pitäisi nuhdella jokaista vastaantulijaa ja seuraus olisi se, että joko sinut leimattaisiin idiootiksi, joka mussuttaa kaikesta ja kaikille tai miespuolisena saisit kuonoosi.- Huolestunut nainen
Qwertylilja, ehkä en tarkoita aivan pienimpiä ja ohikiitäviä synnintekoja, joita jokaiselle sattuu silloin tällöin. Viittaan nykypäivän vakaviin synteihin, joilla ihmiset rikkovat itseään, lähiympäristöään ja koko sen yhteisön eheyttä ja hyvinvointia, jossa elävät.
Trolli en ole, mutta milläpä sen sinulle tai kenellekään todistaisin.Mutta jos harkitset muiden nuhtelua, niin silloin alat tuomariksi, joka itse päätät, mikä on pikkusynti ja mikä iso.
Jos arvomaailmasi on konservatiivinen kristinusko, niin silloin itseasiassa vain viestittäisit oman uskosi ajattelumaailmasta.
Tuota trollaamista epäilin siksi, että aloituksesi oli kohtaisen hmmm suora ja ehkä jonkun mielestä jopa provosoiva.qwertyilija kirjoitti:
Mutta jos harkitset muiden nuhtelua, niin silloin alat tuomariksi, joka itse päätät, mikä on pikkusynti ja mikä iso.
Jos arvomaailmasi on konservatiivinen kristinusko, niin silloin itseasiassa vain viestittäisit oman uskosi ajattelumaailmasta.
Tuota trollaamista epäilin siksi, että aloituksesi oli kohtaisen hmmm suora ja ehkä jonkun mielestä jopa provosoiva.qwertyilija sanoi :
Mutta jos harkitset muiden nuhtelua, niin silloin alat tuomariksi, joka itse päätät, mikä on pikkusynti ja mikä iso.
3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi
Hesekiel:
33:8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut
3. Moos.
19:17 Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi, ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi.- taas samaa
pertsa2012 kirjoitti:
qwertyilija sanoi :
3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi
Hesekiel:
33:8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut
3. Moos.
19:17 Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi, ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi.Älä tuo Raamattua lähteeksi heille jotka eivät usko. Sen arvo on nolla. Sama kuin Koraanin sulle. Etsi perustelusi muualta älä kirjasta joka on ei uskovalle vain satua.
- totta kai samaa
taas samaa kirjoitti:
Älä tuo Raamattua lähteeksi heille jotka eivät usko. Sen arvo on nolla. Sama kuin Koraanin sulle. Etsi perustelusi muualta älä kirjasta joka on ei uskovalle vain satua.
Tämä on kuule sellainen palsta jossa Raamattu on se kirja joka on auktoriteetti.
Jos et tätä hyväksy olet väärällä palstalla. taas samaa kirjoitti:
Älä tuo Raamattua lähteeksi heille jotka eivät usko. Sen arvo on nolla. Sama kuin Koraanin sulle. Etsi perustelusi muualta älä kirjasta joka on ei uskovalle vain satua.
taas samaa sanoi :
Jos et tätä hyväksy olet väärällä palstalla.Noissa nuhteluissa v-lestadiolainen nuhtelee sinua ehkäisystä, konservatiivinen viisläinen kirkkoon kuulumattomuudesta ja esim helluntailainen aikuiskasteen puutteesta. Siihen päälle vielä katoliset Soinit omine "totuuksineen".
Eli kun se "totuus" vaihtelee, lahkoittain ja kirkoittain, niin millä perusteella niitä nuhteluita jaettaisiin? Mutu-pohjaltako?- huvittunut
qwertyilija kirjoitti:
Noissa nuhteluissa v-lestadiolainen nuhtelee sinua ehkäisystä, konservatiivinen viisläinen kirkkoon kuulumattomuudesta ja esim helluntailainen aikuiskasteen puutteesta. Siihen päälle vielä katoliset Soinit omine "totuuksineen".
Eli kun se "totuus" vaihtelee, lahkoittain ja kirkoittain, niin millä perusteella niitä nuhteluita jaettaisiin? Mutu-pohjaltako?Niinhän sitä tehdään. Jokainen sitten vain menee Raamatun taakse. Näin sitten jokainen voi nuhdella toinen toisiaan.
pertsa2012 kirjoitti:
taas samaa sanoi :
Ja jos pitäisit Raamattua oikeasti tärkeänä itsellesi, niin toimisit aivan päinvastoin kuin nyt. Olet tällä hetkellä siis Raamatun vastainen henkilö, ja teet niitä asioita mitä Jeesus ei käskenyt tehdä, mutta et tee mitään sitä mitä Jeesus käski.
Tekisit edes jotain Jeesuksen "mieliksi". Ja sinä et toimi edes Hesekielin mallin mukaan, koska varoitat vääriäkin henkilöitä, ja vastaavasti et varoita kaikkia samaan syntiin syyllisiä.
Teet työtäsi sanalla sanoen hutiloiden.totta kai samaa kirjoitti:
Tämä on kuule sellainen palsta jossa Raamattu on se kirja joka on auktoriteetti.
Jos et tätä hyväksy olet väärällä palstalla.Itse olen karvaasti havainnut, ettei Raamattu ole se kirja, joka on tällä palstalla auktoriteetti. Kukaan ei ole näyttänyt piittaavan edes Jeesuksen käskyistä. Mutta tämä on sitä samaa, jota koin jo uskossa ollessani: paljon puhetta, tekoja nolla.
helsinkijokkeri kirjoitti:
PERTSA, et sinä AINA käytä Raamattua lähteenäsi, älä viitsi valehdella.
Ja jos pitäisit Raamattua oikeasti tärkeänä itsellesi, niin toimisit aivan päinvastoin kuin nyt. Olet tällä hetkellä siis Raamatun vastainen henkilö, ja teet niitä asioita mitä Jeesus ei käskenyt tehdä, mutta et tee mitään sitä mitä Jeesus käski.
Tekisit edes jotain Jeesuksen "mieliksi". Ja sinä et toimi edes Hesekielin mallin mukaan, koska varoitat vääriäkin henkilöitä, ja vastaavasti et varoita kaikkia samaan syntiin syyllisiä.
Teet työtäsi sanalla sanoen hutiloiden.jokkerisanoi :
Teet työtäsi sanalla sanoen hutiloiden.
Pitäisi vissiin uskovien nuhdella ensin itseään ja sitten itseään ja sitten... juuknow
pertsa2012 kirjoitti:
jokkerisanoi :
Anteeksi ylipappi jokkeri leväperäisyyteni , mutta sinähän voit tehdä paikkaukset myöskin itsesi kohdalla :-) :-)Niinpä. Minä tosiaan sopisin PERTSAA paremmin tehtävään, koska en ole leväperäinen. Ja siksikin sovin, sillä en makaa kenenkään miehen kanssa, joten olen siinä mielessä puhdasmielinen.
Ja tämä PERTSA osoitti tuolla lausunnollaan jatkavansa leväperäistä linjaansa, koska kehoitti taas väärää henkilöä tekemään "paikkauksen itsensä kohdalla". Koska mitään paikattavaa ei ole.
Jos Jumala on antanut tehtävän hutiloijalle ja leväperäiselle, niin Herran töihin kelpaa kuka tahansa.- Jumalan mielipide
totta kai samaa kirjoitti:
Jos et tätä hyväksy olet väärällä palstalla.Raamattu on minulle ylin auktoriteetti omassa elämässäni.
Suomen laki on minulle kakkosauktoriteetti ja jumalattomien mielipiteet ovat minulle kuin sade hanhen selkään. Jumalattomat: Kaikkki, jotka eivät ole Jeesusken omia.
Kumarran vain Pyhän Jumalani edessä.
Nimimerkikseni valitsen; " Jumalan mielipife on tärkein "
Lisäselvennys kun ei mahtunut nimimerkkiriville, joka on ahdas ja suppea kuin jumalattoman, epäjumalan palvojain tai löpölaarin ymmärrys Jumalasta.
Löpölaari elää kuin jumalatton, joten mikä löpälaari silloin on? Kyllä konservatiivi elää kuin kristitty jos elää nuhteettomasti.
- hgfd
kun uskonnollisesti sokea toista uskonnollisesti sokeaa ohjaa, niin helevettiin molemat joutuu hele vettiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614418KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523271Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492544Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?542526- 1102245
- 241893
- 241671
- 301626
- 1691530
- 361265