Ateisteilla realistisempi

ote asioihin?

Onko ateisteilla on realistisempi käsitys asioista kuin äärikrisseleillä? Vaikka jokin asia ei miellyttäisikään nähdään kuitenkin se kuinka asiat ovat silloinkin kun ne eivät "miellytä" paremmin kuin nämä fundikset joiden näkemyksetkin todellisuudesta perustuvat usein enemmänkin toiveisiin.

24

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta puhut

Juuri näin se on. Uskovaiset pitävät dogmaattisesti kiinni vanhoista opeista ja uskomuksista, vaikka niissä ei olisikaan mitään järkeä tai voivat olla jopa haitallisia tai tuottaa kärsimystä.

• uikki

Mitä järjellä tekee, jos ei ole viisautta. "culte de la raison" Järjen palvonta oli pohjimmiltaan antiuskonto - uskonnon negaatio. Sillä oli tiukka oppijärjestelmä, rituaalit ja kulttimenot, ja siinä oleellisena osana oli toisaalta pyhäinhäväistyksen nostaminen sakraaliin asemaan ja toisaalta inhimillisen seksuaalisuuden ja eläimellisen puolen korostaminen. Kultin takana oli Jacques-Rene Hébert, yksi vallankumouksellisten kaikkein eksentrisimpiä hahmoja - siinä, missä Robespierre oli kylmäverinen laskelmoija, Danton kaunopuheinen öykkäri ja Marat murhanhimoinen psykopaatti, Hébert oli yksinkertaisesti sekopää. Kristinuskon harjoittaminen kriminalisoitiin, ja Järjen palvonnasta tehtiin valtionuskonto. On arvioitu, että kesien 1793-1794 välisen vuoden aikana olisi teloitettu noin 4,500 kristittyä pappia, munkkia ja nunnaa.

Järjen palvonta alkoi juhlallisin menoin 20. brumairea vuonna II (eli siis omassa ajanlaskussamme 10. marraskuuta 1793). Pariisin Nôtre-Damen katedraali julistettiin Järjen temppeliksi, ja muuan pariisilainen nuori prostituoitu puettiin Järjen jumalattareksi. Järjen kunniaksi laulettiin hymnejä ja pidettiin irvokas messu, johon kuului olennaisena osana kirkollisten esineiden, pyhäinjäännösten ja taideteosten tuhoamista. Messuun kuului myös avoin eroottisuus ja rituaalinen elostelu. Samanlainen ikonoklasmi levisi ympäri koko Ranskaa. Valtava määrä historiallisia artefakteja, uskonnollista esineistöä ja taideaarteita tuhottiin tai katosi ikuisiksi ajoiksi. Tuhansia katolisia pappeja, piispoja, munkkeja ja nunnia joutui giljotiiniin tai murhattiin muutoin vain.

Ehkäpä parhaimmin tätä ateistista uskontoa voisi verrata varhaisseemiläisiin Baalin, Ishtarin, Mardukin tai Moolokin kultteihin - niissäkin olennaisena osana oli verilöyly ja temppeliprostituutio. Napoleonin aikana, myös kristinusko rehabilitoitiin jälleen, ja sekä katolisuus että protestanttisuus sallittiin taas. Juutalaiset saivat uskonvapauden, ja juuri tästä terrorin jälkeisestä restauraation ajasta on peräisin myös Ranskan laicité-periaate eli uskonnollisen ja maallisen täydellinen ero.

• näin vähän on

No, tuolla yhdessä ketjussa esitetään just näitä epärealistisuuksia: "Puolet papeista pitäisi erotttaa". Ei kuitenkaan voida. Laki näet.

Erilaiset toimenpiteet joita ehdotellaan esim. homoseksuaaleja kohtaan ovat epärealistisia, ne rikkovat usein lakia sekä myös yleisiä moraalinormistoja.

Oma lukunsa on puheet vainoista ym. Se ei ole vain epärealistista vaan jo vainoharhaista.

• uskovainen 1

Usko on luottamusta Jumalan lupauksiin ja hänen pelastavaan voimaansa (1. Moos. 15:6, 2. Aik. 20:20, Joh. 3:16, Room. 3:22) sekä turvautumista Kristukseen (Matt. 9:29). Usko on Jumalan lahja, jonka hän itse vaikuttaa (Ef. 2:8). Uskossa ihminen vastaanottaa Jumalan armon ja vanhurskauden (Room. 5:1).

Apostolit julistivat pelastusta Kristuksessa kehottaen: ”Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut.” (Ap. t. 16:31.) Usko Kristukseen ei kuitenkaan ole ihmisen oman päättelyn synnytettävissä, vaan sen saa aikaan Jumalan sana: ”Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.” (Room. 10:17.)

• ´´´´´´´´

Räsäsen näkemys YK:n ihmisoikeusjulistuksen rajaavan avioliiton vain heteroille on hyvä esimerkki tällaisesta todellisuuden tajun, realismin katoamisesta.

Räsänen lukee ihmisoikeusjulistusta kuin piru Raamattua ymmärtämättä (tietoisesti sen häivyttäen) ihmisoikeusjulistuksen henkeä.

Mutta omaan nilkkaan kopsahti. Ihmiset kuitenkin ymmärtävät YK:n ihmisoikeusjulistuksen hengen ja sen ettei se määrittele ihmisoikeuksia joita ei saa ylittää vaan niiden minimitason joiden tulisi koskea kaikkia ihmisiä maailmassa.

Eivät koske mutta tämä ei Räsästä näytä huolettavan. Ei, hän käyttääkin ihmisoikeusjulistusta ihmisoikeuksien rajaamisen joka ei rodellakaan ole sen hengen mukaista.

Eniten minua hämmästyttää se että voiko Räsänen olla niin typerä ettei hän käsitä tai opi koskaan ettei hänen ääriuskonnollisilla ajatuksillaan ole vastakaikua kuin kaltaistensa keskuudessa. Miksi siis toitottaa ja laukoa idioottimaisuuksia koska niistä on vain haittaa ja ne tuntuvat itseasiassa hyödyttävän nimen omaan tasa-arvoisen avioliittolain kannattajia.

• valitse itse

SANANLASKUT 3

Tunne hänet kaikilla teilläsi, niin hän sinun polkusi tasoittaa.

Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.

• KD:läinen

Ei hän ole tyhmä. Hänellä vain on korkea moraali ja mielipiteet jotka eivät sinua miellytä.

• ´´´´´´´´ sanoi :
        Räsäsen näkemys YK:n ihmisoikeusjulistuksen rajaavan avioliiton vain heteroille on hyvä esimerkki tällaisesta todellisuuden tajun, realismin katoamisesta.

• Peili
        pertsa2012 kirjoitti:

´´´´´´´´ sanoi :

Mistä tiedät?

Sopiiko että ei esitetä asioita totena, jos ne on uskon varassa?

• Yhdenvertainen
        KD:läinen kirjoitti:

Ei hän ole tyhmä. Hänellä vain on korkea moraali ja mielipiteet jotka eivät sinua miellytä.

Minkälainen korkea moraali haluaa syrjiä vähemmistöjä?

Minusta korkea moraali edellyttää yhdenvertaista kohtelua kaikkia ihmisiä kohtaan.

• älä ole niin kärsimä
        Peili kirjoitti:

Mistä tiedät?

Ei ehkä mene montakaan vuosikymmentä kuin asia valkenee sinulle. Ole nyt vaan kärsivällinen :)

• Peili kirjoitti:

Mistä tiedät?

Peili sanoi :
        Mistä tiedät?

http://www.apokryfikirjat.com/eenok1.htm
        Täällä heidän henkensä asetetaan erilleen tässä suuressa tuskassa kunnes tulee tuomion päivä ja rangaistus ja kidutus niille, jotka kiroavat, ikuisiksi ajoiksi ja kosto heidän hengilleen. Täällä Hän pitää heitä sidottuna ikuisesti. Ja sellainen jako on tehty hengille, jotka anovat, jotka tekevät paljastuksia tuhostaan, kun heidät oli tapettu synnintekijöiden päivinä. Sellainen on tehty ihmisten hengille, jotka eivät olleet vanhurskaita vaan synnintekijöitä, jotka olivat täydellisiä rikkomuksessa, ja heidän tovereilleen: mutta heidän henkiään ei tapeta tuomion päivänä eikä nosteta täältä. Sitten minä siunasin kunnian Herraa ja sanoin: "Siunattu olkoon Herrani, oikeuden Herra, joka hallitsee iankaikkisesti."

• KD:läinen
        Yhdenvertainen kirjoitti:

Minkälainen korkea moraali haluaa syrjiä vähemmistöjä?

Minusta korkea moraali edellyttää yhdenvertaista kohtelua kaikkia ihmisiä kohtaan.

Vähemmistöjen syrjimistä ei ole se, että homot vihittäisiin avioliittoon. Se, ettei sellaista kannata on ihan luonnon lakien toteuttamista ei syrjintää. Avioliitto ei ole tasa-arvo kysymys vaan miehen ja naisen välinen liitto jonka puolesta puhuu biologia, teologia ja terve järki. Jokaisella on sama oikeus solmia avioliitto samoilla ehdoilla. Oliko muuta?

• Jumala on rakkaus
        pertsa2012 kirjoitti:

Peili sanoi :
        Mistä tiedät?

Täällä heidän henkensä asetetaan erilleen tässä suuressa tuskassa kunnes tulee tuomion päivä ja rangaistus ja kidutus niille, jotka kiroavat, ikuisiksi ajoiksi ja kosto heidän hengilleen. Täällä Hän pitää heitä sidottuna ikuisesti. Ja sellainen jako on tehty hengille, jotka anovat, jotka tekevät paljastuksia tuhostaan, kun heidät oli tapettu synnintekijöiden päivinä. Sellainen on tehty ihmisten hengille, jotka eivät olleet vanhurskaita vaan synnintekijöitä, jotka olivat täydellisiä rikkomuksessa, ja heidän tovereilleen: mutta heidän henkiään ei tapeta tuomion päivänä eikä nosteta täältä. Sitten minä siunasin kunnian Herraa ja sanoin: "Siunattu olkoon Herrani, oikeuden Herra, joka hallitsee iankaikkisesti."

Luulet siis että Jumala on nilkki. Jos hän on olemassa niin eikö ole pilkkaa pitää häntä pikkusieluisena sadistina?

• Jumala on rakkaus kirjoitti:

Luulet siis että Jumala on nilkki. Jos hän on olemassa niin eikö ole pilkkaa pitää häntä pikkusieluisena sadistina?

Jumala on rakkaus sanoi :
        _________
        Millaisena siis pidät Häntä??

• Jumala on rakkaus
        pertsa2012 kirjoitti:

Jumala on rakkaus sanoi :
        _________
        Millaisena siis pidät Häntä??

Sanoin jo. Jumala on rakkaus. Lähimmäisiemme kohtaamisessa se näkyy. Ja luonnon huomioimisessa. Mitään demoneita ei ole. Palkkiomme hyvästä saamme jo hyvänä omanatuntona. Huonoista teoista saamme huonon omantunnon.

• älä petä itseäsi
        Jumala on rakkaus kirjoitti:

Sanoin jo. Jumala on rakkaus. Lähimmäisiemme kohtaamisessa se näkyy. Ja luonnon huomioimisessa. Mitään demoneita ei ole. Palkkiomme hyvästä saamme jo hyvänä omanatuntona. Huonoista teoista saamme huonon omantunnon.

Henkivallat on ja on aina ollut. Lue Raamatusta siellä sanotaan mm. Ei meillä ole taistelu vertaus lihaa vastaan (ihmisiä) vaan pimeyden henkivaltoja vastaan taivaan avaruuksista. Jeesuskin puhui paljon paholaisesta ja hänen joukoistaan.

• Jumala on rakkaus
        älä petä itseäsi kirjoitti:

Henkivallat on ja on aina ollut. Lue Raamatusta siellä sanotaan mm. Ei meillä ole taistelu vertaus lihaa vastaan (ihmisiä) vaan pimeyden henkivaltoja vastaan taivaan avaruuksista. Jeesuskin puhui paljon paholaisesta ja hänen joukoistaan.

Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja siinä heijastuu taikauskoisen ajan käsitykset. Suurin osa Raamatusta on mytologiaa ja legendaa, vain muutama Paavalin kirje on varmuudella autenttista tekstiä. Esim. Jeesuksesta kukaan aikalainen ei kirjoittanut mitään ja tutkijoidenkin mielestä vain pieni osa hänen sanomisikseen väitetyistä sanoista ovat hänen omiaan.

• valehtelijalle

Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja siinä heijastuu taikauskoisen ajan käsitykset. Suurin osa Raamatusta on mytologiaa ja legendaa, vain muutama Paavalin kirje on varmuudella autenttista tekstiä. Esim. Jeesuksesta kukaan aikalainen ei kirjoittanut mitään ja tutkijoidenkin mielestä vain pieni osa hänen sanomisikseen väitetyistä sanoista ovat hänen omiaan.

Valehtelet. Ota selvää äläkä valehtele.

• pertsa2012 kirjoitti:

Peili sanoi :
        Mistä tiedät?

En tajua miksi PERTSA panee jonkin kirjan asioita "totena".

Pitääkö uskoa myös mitä Koraani esittää totena?

Mitä jos ei usko mitä kukin uskon kirja sanoo?

• Jumala on rakkaus
        valehtelijalle kirjoitti:

Valehtelet. Ota selvää äläkä valehtele.

Missä kohtaa valehtelen?

• valehtelihalle

Missä kohtaa valehtelen?

Olemalla olemassa.

• 34erfgv

Edelleen on vaan niin, että

Jumala on Jumala
      Jeesus on Jeesus
      Pyhä Henki on Pyhä Henki

herra on herra
      herra jumala on sama kuin herra epäjumala

kristitty on paavalilais-luterilaisuuden uskovainen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia tai Jeesuksen opetuslapsia

kristillinen on Jeesuksen perustaman seurakunnan Jeesuksen evankeliumien mukaisen koulutuksen saanut Jumalallisuuden tietouden saanut seurakuntalainen jolla on koko elämänsä syntyissään saamansa Jumalan Valtakunnan kaltaisuus ilman mieleen manipuloituja aivopesu hörhöjä oppeineen.

Mitä on olla Jumalan Valtakunnan kaltasen sielullisuuden omaava, selviää osittain tästä opettajia opettavasta Jumalan Pojan opeista...
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
      8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
      8:45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
      8:47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan;
      20:
      45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
      46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan;
      Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko

siis, usko, uskominen on sielun vihollinen...

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

siis YLÖSNOUSSUTTA Jeesusta kristukseksi pilkkaavat ovat joko eksytettyjä tai/ja eksyttäjiä.

• Varmasti on olemassa

Joka ei usko Henkivaltoihin,Ruumiittomiin henkiin ja Paholaisiin ym..että ei niitä ole,,kyllä on ja ne on todellisempia kun me ihmiset täällä ,jos päivä olisi että sais silmät nähdä henkimaailmaa ja niitä tapauksija mitä ne tekee,niin ette hetkeäkään olisi Uskomatta Jumalaan te pelkäisitte mielettömästi ja ette kestäsi ,että hermot olisivat riekaleina,olen niin monesti tai Paljon saanut kokea hyökkäyksijä ja yöllisijä kurkkuun käyntejä,etten saa henkeä,olen niin paljon hypännyt niiden varpaille ja tehnyt niille hallaa omalla Jumalan sanan levityksellä,ovat yrittäneet pelotella,mutta aina olen nostanut tehoa,kun minuun on käyty käsiksi,jokunen vuosi sitten kun tulin tietsikalle ja tulin tänne kirjoittaan Evangeljumin totuuksija näin 2 pukumiestä kirjastossa kävelevän minun oikean puoleltani ohi sivusilmin nähtynä,mulla oli kuulokkeet päässä,mua lyötiin kerran päähän lujasti ja kuulokkeet melkein lensi päästäni,minä isokokonen kaveri melkein pomppasin pystyyn että kuka löi ja miksi,mutta niitä ei ollut missään,tajusin että Saatana oli Liikkeellä,tiedän sen olevan kun herrasmies pukeutuneena mustiin,mutta se vaihtaa asua tilanteen mukaan,en säikkynyt vaan ajattelin en ole heidän mieluisa Uskova ja paljon on kertomuksija muitakin,mutta tässä yksi!
      Jeesus on minun herra ja hänen nimi peloittaa kaikki vasta henget jotka ei ole Jumalan henkeä,minä kun saan yöllä sanan Jeesus Auta se on varamsti tehoava,siksi paholainen iskee kurkkuun että ei voisi sanoa sanaa Jeesus,mutta apu on aina tullut ja siitä olen onnellinen ja Jumalan Lapsi,niin oli Jeesuksen ollessa autiomaassa,sitäkin tuli kiusaan Saatana,minä koen saman olevan minun kiusanakin joskus ! Ari

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4358
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      144
      3120
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2428
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      46
      2343
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      1985
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1596
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1584
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      150
      1411
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe